Isprogramira se etapno punjenje u smislu da mogu svi da se zakace na mrezu ali se puni deo po deo voznog parka. A ta vozila im sluze uglavnom za po gradu, za sada.svaki kurir ima mali reon. Zato ovaj Nisan može da bude super za takve službe. Osim kada svi uveče dodju u magacin, pa se nakače na punjenje.
Nećemo (samo) kopati, malo ćemo i recikliratiSve zavisi od litijuma. Niceg vise.
Ako mi ne prodamo, prodavace Rusi ukrajinski. Guglajte malo.
Nema od toga ništa.Evropski parlament usvojio zakon kojim se predviđa zabrana prodaje novih vozila na benzin i dizel od 2035.
Stellantis CEO says EV cost burden is 'beyond the limits' for automakersThis week, Stellantis CEO Carlos Tavares sat down for an interview with several European newspapers, including Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera, and El Mundo. During the interview, he told the press the European Commission strategy to phase out combustion engines in favor of electric vehicles is a political choice that carries environmental and social risks.
“What is clear is that electrification is a technology chosen by politicians, not by industry,”
Tačno tako.Mislim da niko nije skeptičan za električna vozila, već na litijumske baterije.
Prvo, normalno je da niko ne želi rudnike litijuma, a znamo kako izgledaju rudnici kobalta u Kongu. Nema tu ničeg zelenog.
Drugo, pitanje je koliko će za 10tak godina koštati litijum i kobalt i da li će ih biti dovoljno. Uz to, reciklaža je trenutno teška i skupa i jeftinije je da se stare baterije zakopaju u neku zemlju "trećeg sveta". Slično kao što se radi i sa nekim drugim "zelenim" izvorima energije.
Treće pitanje je odakle dolazi energija za punjenje baterija. Da li će se termoelektrane premestiti u manje bogate zemlje, a nuklearna proglasiti zelenom, uz odlaganje otpada opet u neke zemlje "trećeg sveta".
Električna vozila su odlična stvar, ali treba rešiti proizvodnju struje i skladištenje struje za ta vozila. Da to bude dostupno svima, da može da se reciklira, ne uništava deo planete, i sl.
Bitno je isto da svi znamo da bez nafte ne može da postoji svet kakav sada poznajemo. Gorivo za vozila je samo jedan manji deo. Mnogo važnije je sve ostalo (kozmetika, deterdženti, lekovi, hrana, medicinska oprema, odeća, obuća, sve vrste plastičnih masa i lepkova, građevinski materijali, pa i čipovi...) Spisak je mnogo dugačak, a na zameni nafte u tom delu ne znam da li se išta radi.
Niko ne gleda širu, a pogotovo dugoročnu sliku celokupnog procesa proizvodnje električnih automobila, to jest baterija. Mislim da smo kao čovečanstvo failovali jako što se tiče proizvodnje energije i zaštite životne sredine. Što je najgore, još uvek smo jako daleko od bilo čega što se može nazvati čistim i pouzdanim izvorom energije.
Cela poenta današnjeg potrošačkog društva i pogonsko gorivo korporativno-kapitalističkog sistema je u ovome. Samim tim i "green shift" je samo još jedna marketinška fraza koja mora da prati postojeće trendove, a to je još veći auto, još deblji bigmek, novi ajfon i tv svake godine, eto uz uz A+++ nalepnice u ćošku.Ne samo da nas ima sve više, već i sve više nas troši sve veće resurse po pojedincu.
Bravo !!!Cela poenta današnjeg potrošačkog društva i pogonsko gorivo korporativno-kapitalističkog sistema je u ovome. Samim tim i "green shift" je samo još jedna marketinška fraza koja mora da prati postojeće trendove, a to je još veći auto, još deblji bigmek, novi ajfon i tv svake godine, eto uz uz A+++ nalepnice u ćošku.
Ne samo da nas ima sve više, već i sve više nas troši sve veće resurse po pojedincu. A to nije još dugo održivo.
Tačno!Cela poenta današnjeg potrošačkog društva i pogonsko gorivo korporativno-kapitalističkog sistema je u ovome.