@nemanja123 i ja govorim o mašinici, ne o trimeru, i tvrdim da je vrlo teško podesiti oštrice mašinice (još teže je tako koristiti bez posekotina) na zero gap i više bih voleo da nemam ovu opciju podešavanja, već da su fabrički podešena kao na modelima ostalih proizvođača...
Ovako sam podesio kao na videu, ali svako malo bih morao ponovo da podešavam, zato mi je sada opcija da pomerim malo podešavajuću polugu jer tako sprečavam posekotine, iako ne šiša tako "duboko" kao kada je podešavajuća poluga podešena na zero gap, ali ovih dana ću podesiti da donja oštrica bude mako izbačena u odnosu na gornju da predupredim taj "overbite" i posekotinu...
Naprednim i za to školovanim korisnicima verovatno to nije problem (već prednost), jer znaju i da nameste zero gap i da koriste mašinicu pod odgovarajućim uglom da izbegnu overbite.
Po meni nemoguće je implementirati ove savete i postići ove uglove kad se sam šišaš, pa je bolje da mašinica ne bude zero gap:
Pogledajte prilog 318970
Takođe prilično me izluđuje i podešavanje onog power screw šrafa na wahl mašinicama...
Što se tiče snage mašinice, tu si u pravu, možeš kositi travu...
Koji model Wahl mašinice si imao?
Pitam, jer ili nisi dobro zašrafio posle poravnanja ili ti je felerična mašinica (ili je neki "levi" model). Apsolutno nikad mi se nisu pomerile oštrice posle podešavanja.
Za razliku od klipa, odšrafi samo malo obe strane (koliko da možeš uz osrednji napor, ne lako, da pomeraš oštrice). Podesi na 1mm, pa šrafi malo jednu, malo drugu stranu, ali držeći oštrice sa strane, a ne kao lik sa klipa odozgo (tako najlakše sklizne, a imaš kontrolu, skoro nikakvu, samo gornje površine, ne i donje). Ako radiš kako treba ne moraš ni da ih držiš. Kada šrafeći malo jednu, malo drugu stranu zašrafiš, stegni lepo šrafove. Onda testiraš tako što staviš pod 90 stepeni oštricu (tvoja druga slika, pa treća sa leva) i prisloniš na podlakticu blizu dlana (ne nadlanica, nego tamo gde ti mere puls, podlaktica u pronaciji). Ako te seče, onda podesi opet istim postupkom, gde ćeš deo milimetra više ostaviti između oba sečiva. Mada, ako si stavio 1mm neće te seći. Tako se i nulira, staviš manje od 1mm, podesiš, zašrafiš, testiraš. Ako seče onda povećaš za deo milimetra razmak, ako ne seče, probaš na dlakama podlaktice vrlo malo, pa ako ti nije dovoljno glatko onda smanjiš razmak... Naravno, kada to radiš poluga je uvek u "closed" poziciji (da šiša što kraće) i to obavezno proveravaš, jer se lako izmrda ako nisi vešt!
Ja sam moje nulirao i nikad nisam imao problema. Odradim to za 1-2 minuta. Sam se šišam duže vreme i nikad se nisam posekao (ne računajići prvo podešavanje, gde nisam hteo da testiram na podlaktici :-D).
Lako možeš šišati kao sa trećeg modela tvoje druge slike, samo treba da znaš kako da držiš mašinicu. Znam da je nezgodno dok se ne navikneš na gledanje u dva ogledala gde su pokreti inverzni, ali nije uopšte komplikovano kako ti se čini. Vežba se tako što staviš zaštitu preko oštrice i sa ugašenom mašinicom probaš da uradiš to u vratu. Za par minua ćeš već imati solidan osećaj. Za taj pokret treba držati mašinicu kao sendvič, a ruku pomeraš iz lakta (ne iz zgloba ručja), dok ne stekneš solidan osećaj.
Power screw ne znam zašto si uopšte dirao, podešeno je to lepo fabrički, mada se i to lako podesi jednom i ne diraš više. Nikad mi se ništa nije samo od sebe odršafljivalo.
Nemanja, nisi napisao ono najbitnije - model.
Modele nisam pisao, jer je isto na svim sa polugama. Neki modeli se razlikuju u nijansama koju nema šanse običan korisnik ni da vidi. Cena tih mašinica kod nas je prošle godine (kada sam poslednji put gledao naše cene) bila od 4.000 dinara (model koji koristio moj frizer u Srbiji), pa naviše. Imao sam više godina Super Taper, a sada Magic Cordless i kažem da su iste (van bežične opcije i dodatne opreme, npr premium ojačani češljevi...). Razlika može biti u sečivu ("taper blade" vs "fade blade") u zavisnosti od područja i/ili oznake (
istog) modela koji se uzme.