Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Duga prica, ukratko.. Zbog nekih finansijskih olakšica moram uzeti uredjaj u nekoj ovlašćenoj radnji.
 
Pozdrav,treba mi preporuka za elektricno biciklo,teren gde se vozi je centar Beograda,u sustini asistenciju bi koristio jedino uzbrdo,i maksimalno bih koristio noge,dok na ravnom i nizbrdici bez asistencije,pozeljno regenerativno kocenje i trajanje baterije od minimum 100 km u ovom rezimu voznje?
 
Htela je supruga da kupi ms e10 bio je na popustu 50k, al dok je skupila pare nije vise na popustu.
Da li ima jos neki trotinet slicnih performanci do 50k nov?
 
Pozdrav,treba mi preporuka za elektricno biciklo,teren gde se vozi je centar Beograda,u sustini asistenciju bi koristio jedino uzbrdo,i maksimalno bih koristio noge,dok na ravnom i nizbrdici bez asistencije,pozeljno regenerativno kocenje i trajanje baterije od minimum 100 km u ovom rezimu voznje?
Nađeš na KP prodavca sa Zvezdare, dogovoriš se s njima, naprave ti šta hoćeš.
 
 
Pozz..svima ima li neko iskustva sa Ring e-trotinetima..Zanimljiv mi je rx-10..zbog mogucnosti brze zamene baterije..a ista moze i da se ponese..Jesam prelistao neke stranice..Ako neko ima iskustva bio bih mu zahvalan..Isti bi uzeo za sebe pa bi da delio sa klinca pd 9.god.Hvala na odgovorima i savetima..🍺
 
Sa cime zakljucavate e-trotinet?
 
Je l nam sledi registracija za eBike sa ovim novim zakonom?
Plus tehnicki papir gde pokazujes karakteristike vozila, nisam bas ispratio ali ne pise nam se dobro
 
Realno bi trebalo, ali tesko je to trziste regulisati i ozakoniti, posto su mogucnosti modifikacije prakticno neogranicene.

Onoga cega svi moraju da budu svesni, narocito vozaci automobila i zakonodavci da ce ovakvih prevoznih sredstava biti sve vise a nikako manje.
 
Ne znam šta da mislim. Novi Sad je pun e-bajkova koje njihovi e-biciklisti voze neprimerenom brzinom na neprimerenim mestima. Ja već 30 godina svakodnevno i aktivno koristim bicikl kao na prvom mestu prevozno sredstvo, 90% vožnji po stazama za bicikove, i nikada do sada se nisam osećao ugroženo na ovakav način.

Pa jbt. postojali su nekada i skuteri i tzv. zoljice, i nikada nisam primetio da nešto posebno ugrožavaju pešake i druge bicikliste.

Za brojne e-bike što ih viđam je očigledno da imaju snagu i brzinu daleko veću od propisane.

Pre neki dan je jedan električno progonjen Glovo, sa bike staze pa na pešački prelaz, trenutak kada se pali zeleno za pešake, projurio sa svih svojih 25km/h i zakačio dete na običnom biciklu koje je stajalo na istoj stazi i taman da krene preko.

Jeste za bike stazu načelno dozvoljeno 30km/h, ali ne možeš se kroz gužvu, pešake i druge bicikliste koji voze 10-15km/h, provlačiti bešumno sa 20-25-30 i više km/h

Bla.bla.bla....
 
Bolje da stave kasicu na svaki cosak,da ubacimo dinar,nego da nas jajce sa tehnickim pregledima kao za automobil i motocikl.
 
Ne treba uporedjivati voznju po Novom Beogradu ili Novom Sadu sa voznjom po Beogradu, nebo i zemlja. Tu je eBike neophodan, sa njime se osecate ravnopravno sa ostalim ucesnicima u saobracaju. Kad izadjete na ravno I na biciklisticku stazu onda moze i da se ugasi motor.
Ovaj zakon moze da napravi veliki problem za nas sa ugradjenom elektrikom jer ne zelim da to registrujem pa ce me naterati da sednem u auto i prodam bajs I kupim motor.
 
Je l nam sledi registracija za eBike sa ovim novim zakonom?
Plus tehnicki papir gde pokazujes karakteristike vozila, nisam bas ispratio ali ne pise nam se dobro
Ima nacrt zakona:
-Za bicikli je ostala stara definicija bicikli je i e bicikli pedaltec, 250w, do 25km/h
-na trotinete se to odnosi - laka elektticna vozila
 
Da, tu se misli na PAS (pedal assist system) pretpostavljam i pokriva uglavnom fabricke eBike-ove sa motorom na sredini ili hub motor sa PAS sistemom. Verovatno je potrebno dokazati policajcu da motor nije jaci od 250w plus sertifikovana ugradnja asistencije, pecat firme koja je to ugradila. Malo je takvih bicikala u Srbiji.
Uglavnom su kao i moj, motor >500W bez PAS-a, throttle only. To verovanto nije i nece biti definisano pa smo kao takvi i izopsteni iz zakona > zabrana kretanja ili preregistracija u motorno vozilo.
 
Da, tu se misli na PAS (pedal assist system) pretpostavljam i pokriva uglavnom fabricke eBike-ove sa motorom na sredini ili hub motor sa PAS sistemom. Verovatno je potrebno dokazati policajcu da motor nije jaci od 250w plus sertifikovana ugradnja asistencije, pecat firme koja je to ugradila. Malo je takvih bicikala u Srbiji.
Uglavnom su kao i moj, motor >500W bez PAS-a, throttle only. To verovanto nije i nece biti definisano pa smo kao takvi i izopsteni iz zakona > zabrana kretanja ili preregistracija u motorno vozilo.
Za bicikle sa Bosch motor mislim da nema sta da se dokazuje, a mislim da su oni u vecini. Sertifikat se po nacrtu zobsa trazi za laka elektricna vozila.
Za modifikacije bez pedala se verovatno crno pise.

zobs: clan 32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkovež

pravilnik o podeli motornih vozila
clan 15:
-Vrsta K2 - jeste vozilo sa pogonom na mišićnu snagu ljudi (bicikl, trotinet, tricikl sa pedalama, kvadricikl sa pedalama, tandem bicikl i dr.).
-Vrsta K3 - jeste vozilo sa pogonom na pedale sa dodatnim električnim motorom čija najveća snaga nije veća od 0,25 kW i najveća konstruktivna brzina manja od 25 km/h, a koje nije deklarisano kao vozila vrste L1.
clan 6:
Vrsta L1 - moped, jeste vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3 ili čija najveća stalna nominalna snaga ne prelazi 4 kW za elektromotore.

nacrt zobsa:
“31a) lako električno vozilo je vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg,ˮ
 
Lopovu je lakse da presece sailu nego da demontira tocak.Ako neko namerava da ga ukrade ukrasce ga sve gelenderom za koji je zakljucan.Sajlicu koristim kad ulazim u samoposlugu,kafanu ili sl. na kratko.
 
A xiaomi org program sa passwordom da li ima smisla?
Nasao sam 3rd app koji zakljucava/otkljucava motor bez passworda (samo sto onda svi koji imaju app mogu da ga otkljucaju), al kad se postavi pass onda samo orginalni xiaomi bloatware?
 
To je ono trotinet zakljucan aplikacijom,tockovi blokiraju i pisti na telefonu?A da ga digne rukama i odnese ili strpa u auto?
 
Blokira motor i pistucka tiho, mislio sam to softversko i sajla ili lanac.
 
Prolazim juce pored jednog shoping centra i vidim neko vezao trotinet sajlom za zakljucavanje kojom je obmotao sajle gasa i kocnice :D
 
Da li neko ima iskustva sa MS Energy E-romobil E10 ?

Vidim ok cena (oko 40k) u prodavnicama.
 
To je dobra cena. Mi smo prvo njega hteli proletos al dok smo se smislili poskupeo. Uslovne mane (ne za tu cenu) su kratko trajanje baterije i siroke rucke (ako se nosi u liftu) .
Uzeli na kraju mi pro 2 sa bench popustom, isto nije los, samo je xiaomi softver bloatware.
 
Poslednja izmena:
Gledam i ove jače Dualtron modele sad su na nekoj akciji isto. Mada za tu cenu od 600 - 700 evra već se ulazi u rejon električnih bicikala. Odnosno može da se uradi dobra konverzija običnog bajsa u električni za 400 - 500 evra.
 
Koji trotinet je best buy za nekih 600€? Meni je oko palo na ducati pro 2 plus i na Apriliu eSr1
 
Nazad
Vrh Dno