Šta je novo?

E-uprava Republike Srbije

desp

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
24.12.2002
Poruke
8,626
Poena
83
Hvala na odgovoru. Imam sertifikat ipotpis u cloudu i sve to ali ne znam kakoda promenim PIN. :( Da li mora da se generišu potpuno nova podešavanja za Consent a da postojeća opozovu pa nanovo instalacija app u telefonu ili ima neki "lakši" način?
Može. Opozoveš podešavanja za ConsentID, deinstaliraš ga, pa ponovo instaliraš. Onda na sajtu ponovo generišeš nova podešavanja. Mislim da moraš imati LK sa sertifikatom za to.
Juče sam to radio, isto bio problem pin :)
 

DGoran

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
20.04.2018
Poruke
2,741
Poena
113
Isto. Pisao im.

Поштована/и,

Систем је грешком послао више смс и email порука о обавештењу.

Радимо на отклањању ових грешака.

Хвала на разумевању и стрпљењу.

С поштовањем,
Контакт центар Канцеларије за ИТ и електронску управу
Ubija i dalje, jos 4,5 stiglo. Jutros nova poruka.
 

2slow4me

Flash Drive
Učlanjen(a)
27.02.2012
Poruke
149
Poena
28
Da li još neko ima problem u esandučetu da neće da preuzme ili potvrdi obaveštenja? Samo vrti u prazno i nakon nekog vremena stane.
 

RingeRaja

Super Audio CD
VIP član
Učlanjen(a)
18.03.2005
Poruke
5,625
Poena
113
Ja sam otkrio zašto 2 sertifikata koji imamo ne prolaze e upravu.
U pitanju je neverovatna greška države.
Dakle, oba sertifikata su izdata na ime stranog državljanina, jedan kao fizičko lice, drugi kao pravno lice.
Sertifikate je izdalo sertifikaciono telo Pošta Srbije, nije mogao MUP, jer direktorka nema našu LK.
Oba su validna i u roku.
Na oba je kao identifikacija upisan broj pasoša.
E sad, pošto je kao identifikacija upisan broj pasoša, a ne JMBG, nemoguće je logovanje na portal e uprava.
A nijedno sertifikaciono telo ne može da izda kvalifikovani elektronski sertifikat sa JMBG za stranca koji stoji upisan u radnoj vizi pasoša.
Tako da stranac, odgovorno lice neke firme, ko nema našu ličnu kartu, ne može da koristi svoj sertifikat za logovanje na portal e uprave, pa tako ni firma ne može da izda e fakturu, jer je portal e faktura vezan za portal e uprava. Praktično, ovime su blokirali rad naše i drugih firmi kod kojih je ovakva situacija. A nigde ovo nije bilo (niti je trenutno) objašnjeno i istaknuta neka napomena, a u suprotnosti je i sa zakonom o poslovanju privrednih društava u Republici Srbiji, jer se ovim potezom direktno onemogućava rad pojedinih društava i time krši pravo na rad, koje je zagarantovano Ustavom.
Dve nedelje smo se vrteli u krug, dok nam na kraju u jednom mailu tehnička podrška portala e uprava to implicitno nije i potvrdila, a što smo i proverili sa jednom firmom koja izdaje kvalifikovane elektronske sertifikate. Da muka bude još veća, zbog toga je sad ogroman pritisak na sertifikaciona tela, a oni se pravdaju da nemaju kartice usled globalne nestašice čipova, a kad im pomenete da postoje i USB tokeni koji ne zavise od nestašice čipova, zaćute.
Ovo je samo jedna u nizu svinjarija državnog aparata koji očigledno nije dorastao promeni, za koju je neko zacrtao da se progura pošto-poto, pa kako bude.
 

gaMbiT

Flash Drive
Učlanjen(a)
09.11.2007
Poruke
34
Poena
8

RingeRaja

Super Audio CD
VIP član
Učlanjen(a)
18.03.2005
Poruke
5,625
Poena
113
Fora je upravo u tome da sertifikat regularno prolazi u APR-u i poreskoj upravi, ali za logovanje na portal mora da bude identifikacija preko JMBG-a, jer softver kad očita karticu i ne prepozna formu JMBG broja (13 brojeva), ne pušta.
A danas smo saznali da se strancu ne može izdati sertifikat koji sadrži JMBG za strance koji je u okviru radne vize, već samo JMBG iz lične karte. Problem je samo što ne može stranac tek tako da dobije ličnu kartu, pa su time praktično onemogućili rad firme.
 

radjenovic

Flash Drive
Učlanjen(a)
16.06.2018
Poruke
170
Poena
28
Jel uspeo neko da plati porez preko mBankinga? Meni izbacuje pogrešna šifra plaćanja, a ne mogu da stavim šifru 153 kao što stoji na njihovoj uplatnici, u pitanju je Raiffeisen banka,
 

mladj

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
10.11.2006
Poruke
350
Poena
28
Jel imao neko mozda ovakav problem:
Naime , ne ucitava mi se sertifikat kada hocu da se logujem na eupravu? Sve sam probao, koristim sistem od samog pocetka ali evo, otkako je supruga izvadila novu LK , ne radi prokleti sertifikat. Sa mojom LK i dalje sve radi.
Sumnjam da je falicno nesto sa tim njenim sertifikatom ,cak sam i na salter isao da joj upisu ponovo (posto samo to kao mogu, ne pruzaju podrsku i ne znaju nista drugo) , isti rezultat a salterusa tvrdi da je "to to".
Probao sam i na drugoj masini. Azuriran sav softver, uvezen MUP CA 4, sve po postupku...
Jedina razlika koju vidim , slika u prilogu, je kada pokrenem certmgr.msc sto ovo njeno nema kljucic , a eto moje ima, ali nisam uspeo da izguglam sta to znaci i da li moze da se sredi?
 

Prilozi

  • Screenshot_2.png
    Screenshot_2.png
    14.5 KB · Pregleda: 26
  • Screenshot_4.png
    Screenshot_4.png
    51.9 KB · Pregleda: 26

VLaK

Flash Drive
Učlanjen(a)
15.04.2010
Poruke
153
Poena
43
Ja sam otkrio zašto 2 sertifikata koji imamo ne prolaze e upravu.
U pitanju je neverovatna greška države.
Dakle, oba sertifikata su izdata na ime stranog državljanina, jedan kao fizičko lice, drugi kao pravno lice.
Sertifikate je izdalo sertifikaciono telo Pošta Srbije, nije mogao MUP, jer direktorka nema našu LK.
Oba su validna i u roku.
Na oba je kao identifikacija upisan broj pasoša.
E sad, pošto je kao identifikacija upisan broj pasoša, a ne JMBG, nemoguće je logovanje na portal e uprava.
A nijedno sertifikaciono telo ne može da izda kvalifikovani elektronski sertifikat sa JMBG za stranca koji stoji upisan u radnoj vizi pasoša.
Tako da stranac, odgovorno lice neke firme, ko nema našu ličnu kartu, ne može da koristi svoj sertifikat za logovanje na portal e uprave, pa tako ni firma ne može da izda e fakturu, jer je portal e faktura vezan za portal e uprava. Praktično, ovime su blokirali rad naše i drugih firmi kod kojih je ovakva situacija. A nigde ovo nije bilo (niti je trenutno) objašnjeno i istaknuta neka napomena, a u suprotnosti je i sa zakonom o poslovanju privrednih društava u Republici Srbiji, jer se ovim potezom direktno onemogućava rad pojedinih društava i time krši pravo na rad, koje je zagarantovano Ustavom.
Dve nedelje smo se vrteli u krug, dok nam na kraju u jednom mailu tehnička podrška portala e uprava to implicitno nije i potvrdila, a što smo i proverili sa jednom firmom koja izdaje kvalifikovane elektronske sertifikate. Da muka bude još veća, zbog toga je sad ogroman pritisak na sertifikaciona tela, a oni se pravdaju da nemaju kartice usled globalne nestašice čipova, a kad im pomenete da postoje i USB tokeni koji ne zavise od nestašice čipova, zaćute.
Ovo je samo jedna u nizu svinjarija državnog aparata koji očigledno nije dorastao promeni, za koju je neko zacrtao da se progura pošto-poto, pa kako bude.

Ovo je idealno za neku dooobru tužbu protiv države. Naročito što vam je ta "tehnička podrška" to i potvrdila.
 

RingeRaja

Super Audio CD
VIP član
Učlanjen(a)
18.03.2005
Poruke
5,625
Poena
113
Za tužbu ćemo videti, sad moramo da nekako osposobimo da firma radi, a jedino logično rešenje u ovoj situaciji je da matična inostrana kompanija donese rešenje o proglašenju još jednog odgovornog lica koje je državljanin Republike Srbije, da ga upiše u APR, pa da se njegovim sertifikatom potpisuju e fakture. Dok čekamo da isprave ovu brljotinu, možemo da stavimo katanac u bravu.
Ne mogu da verujem kakvu glupost su napravili i da niko nije uključio 2 male sive ćelije i predvideo mogućnost da nisu svi koji vode firme u ovom raspadu od države državljani iste i da ne mogu tek tako da blokiraju rad firme svojom nepromišljenošću. Nigde upozorenja za ovo, ni na sajtu e uprave, ni u okviru silnih uputstava i webinara.
Ko će da nam nadoknadi troškove, trenutne i buduće, stres, reputaciju (ispada da smo nesiguran dobavljač),…
Ovo će sigurno da ide pred PKS, a mislim da će da se uključi i ambasada, pošto su koliko znam, informisani o ovome.
 

halkidiki2015

Flash Drive
Učlanjen(a)
02.07.2015
Poruke
23
Poena
3
Za tužbu ćemo videti, sad moramo da nekako osposobimo da firma radi, a jedino logično rešenje u ovoj situaciji je da matična inostrana kompanija donese rešenje o proglašenju još jednog odgovornog lica koje je državljanin Republike Srbije, da ga upiše u APR, pa da se njegovim sertifikatom potpisuju e fakture. Dok čekamo da isprave ovu brljotinu, možemo da stavimo katanac u bravu.
Ne mogu da verujem kakvu glupost su napravili i da niko nije uključio 2 male sive ćelije i predvideo mogućnost da nisu svi koji vode firme u ovom raspadu od države državljani iste i da ne mogu tek tako da blokiraju rad firme svojom nepromišljenošću. Nigde upozorenja za ovo, ni na sajtu e uprave, ni u okviru silnih uputstava i webinara.
Ko će da nam nadoknadi troškove, trenutne i buduće, stres, reputaciju (ispada da smo nesiguran dobavljač),…
Ovo će sigurno da ide pred PKS, a mislim da će da se uključi i ambasada, pošto su koliko znam, informisani o ovome.
Dvofaktorska identifikacija putem ConsentID aplikacije je kod logovanja na eUpravu izjednačena sa logovanjem sertifikatom (najviši nivo pouzdanosti). Pokušajte za direktora da dobijete na nekom od šaltera parametre za ConsentID i moći će da se loguje na eUpravu, odnosno na eFakture.
 

RingeRaja

Super Audio CD
VIP član
Učlanjen(a)
18.03.2005
Poruke
5,625
Poena
113
Hvala, u ponedeljak direktorka vadi digitalni identitet, pa ćemo da vidimo, ovako kako stoji u uputstvu koje sam još jednom isčitao, trebalo bi da može tako. Ali i dalje ostaje gorak ukus u ustima ovo što su napravili sa digitalnim sertifikatima.
 

Trisystema

Flash Drive
Učlanjen(a)
17.03.2021
Poruke
19
Poena
3
Opet birokratsko pitanje, vidim na e-Upravi mi piše u statusu poručenog dokumenta da je zahtev vraćen na doradu - zna li neko šta to znači?
 

ironmanbg

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
10.12.2004
Poruke
5,543
Poena
63
Imam već duže vreme običan nalog preko emaila, i sada sam u pošti dobio parametre za Consent ID.
Istalirao sam app, uneo ID orisnika i reg kod i šta dalje, stoji mi nešto "preuzimanje zahteva" i "nema zahteva na čekanju".
Kako se sada logujem?
Izgleda da mi šalteruša nije upisala dobar email, dala mi je papir sa paramtrima i kao poslaće i na email, ali ništa mi nije stiglo, a ujedno mi email nije ni registrovan, pa ne mogu da se logujem.
 
Vrh Dno