Šta je novo?

CrossFire Stuttering

SuperStarr

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.07.2002
Poruke
9,689
Poena
1,105
Moja oprema  
CPU & Cooler
Xeon 5650 (6c/12t) @ 3,7Ghz
Matična ploča
MSI X58
RAM
48Gb HyperX DDR3 @ 1666Mhz
GPU
Gigabyte 1060 6Gb
Storage
256Gb 850Pro + couple of AliExpress SSD's
Zvuk
Creative
PSU
Zalman ZM600-HP (Heat-Pipe :) )
Kućište
Alexander Weiss (glass front + glass side)
Monitor
AOC 32" IPS
Miš & tastatura
G602 & Drevo 87 key (Red Switch)
Ostale periferije
MX Master 2 & K380
Mobilni telefon
Moto G9 Plus
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Imam 2 R5770.
Pojedinačno rade odlično.
U CF, imam trzaje u pojedinim igrama, trzaji znaju da budu i od po ~2 sekunde, obično kada treba da se "učita" neki efekat u FPS igrama npr.
Dajte neki predlog šta može da bude problem, v13.3 drajveri nisu toliko "bajati" za R5770 CF?
 
Imam 2 R5770.
Pojedinačno rade odlično.
U CF, imam trzaje u pojedinim igrama, trzaji znaju da budu i od po ~2 sekunde, obično kada treba da se "učita" neki efekat u FPS igrama npr.
Dajte neki predlog šta može da bude problem, v13.3 drajveri nisu toliko "bajati" za R5770 CF?

Na kojoj rezoluciji igras? Dok igras koliko ti rama zauzima?
 
1680x1050, to mi je maximum koji monitor podržava.
Evo upravo sam instalirao v13.10 drajvere - imam još više "gličeva".
RAM: http://i.imgur.com/mvAABex.png
Nije RAM porblem, sve radi OK kad su karte singl.
 
Pretpostavljam da je goldi mislio na Vram iliti RAM od grafe.

Da na to sam mislio ,posto vjerovatno karte imaju po 1GB rama mislio sam da ako igra na vecoj rezi brzo napuni ram pogotovo ako se forsira AA, ali za 1680x1050 ne bi trebalo.
 
Nije do rama,nego klasican stuttering....
 
Da na to sam mislio ,posto vjerovatno karte imaju po 1GB rama mislio sam da ako igra na vecoj rezi brzo napuni ram pogotovo ako se forsira AA, ali za 1680x1050 ne bi trebalo.

1GB rama i posto ima 2 karte verujem da malo "odsrafi" detalje i onda ispada iz 1GB i eto problema.
 
Nije do rama,nego klasican stuttering....

Kolega to NIJE stuttering. Coveku zastane na 2 sekunde, to je nesto drugo u pitanju.
Neznam sta je,ali sam isto to iskusio sa dve 7850 u metro LL,koji nije vukao vise od 700-800mb memorija na kartama.....tako da kod mene nije bilo do memorije definitivno....inace,razmisljam se opasno da sashijem dve ove nove amd 270-ke u CF,samo cu jos malo sacekati da vidim kako su se pokazale....
 
Uf...
1) hvala na odzivu u temi! ;)
2) nemojte da nagađate da "odvrćem" detalje! :d
Šalu na stranu, sve što sam probao sam probao na istim podešavanjima kao i single karta da bih izmerio dobitak, evo šta se dešava:
Imam instalirano samo 4 igrice koje igram periodično, kako mi volja i koliko imam vremena. U WoWp, u meniju, ne pucaju texture ali je jako slično tome, kao da se deo gde je neka textura "vrdne" malo u neku stranu pa nastane neko brljanje... To se dešava jedan put u 2 sekunde i traje 1/10-1/20 sekunde. Dovoljno da se primeti i iritira.
Kada krene igra (liči na FPS iz III lica), kada treba da se učita neki efekat npr explozija - tu je veliki trzaj. Zamrzne slika i posle sekund - dva avion je na totalno drugom mestu. Kada treba mitraljez da startuje da puca (sitna vatra iz cevi) tu je "mikro" trza ali opet primetan i iritantan.
Sa druge strane, FurMark daje duplo više frejmova, sve ide glatko.
Civilization isto kao FurMark.
Football Manager - tu i nema 3D! :)

Nije do RAM-a, nije do vRAM-a, nije do pagefile-a (nemam ga)... ne shvatam šta je može da bude problem ali koliko vidim po raznim forumima ima problema sa CF-om, i te kako!
 
Poslednja izmena:
Uf...
1) hvala na odzivu u temi! ;)
2) nemojte da nagađate da "odvrćem" detalje! :d
Šalu na stranu, sve što sam probao sam probao na istim podešavanjima kao i single karta da bih izmerio dobitak, evo šta se dešava:
Imam instalirano samo 4 igrice koje igram periodično, kako mi volja i koliko imam vremena. U WoWp, u meniju, ne pucaju texture ali je jako slično tome, kao da se deo gde je neka textura "vrdne" malo u neku stranu pa nastane neko brljanje... To se dešava jedan put u 2 sekunde i traje 1/10-1/20 sekunde. Dovoljno da se primeti i iritira.
Kada krene igra (liči na FPS iz III lica), kada treba da se učita neki efekat npr explozija - tu je veliki trzaj. Zamrzne slika i posle sekund - dva avion je na totalno drugom mestu. Kada treba mitraljez da startuje da puca (sitna vatra iz cevi) tu je "mikro" trza ali opet primetan i iritantan.
Sa druge strane, FurMark daje duplo više frejmova, sve ide glatko.
Civilization isto kao FurMark.
Football Manager - tu i nema 3D! :)

Nije do RAM-a, nije do vRAM-a, nije do pagefile-a (nemam ga)... ne shvatam šta je može da bude problem ali koliko vidim po raznim forumima ima problema sa CF-om, i te kako!
Sad sam bas gledao na njihovom forumu. Ljudi se zale na sve i svasta, bukvalono pola tema su neke primedbe. Engine je jako los i brljav. Cak i sa jednom kartom ljudi imaju drastican pad fps-a prilikom pucanja.
http://forum.worldofwarplanes.eu/in...ur-game/page__st__20__pid__153855#entry153855

Doticna igra definitivno ima probleme sa samom sobom i cak i sa jednom kartom ima pad fps (ne preskakanje) svaki put kad se puca. resenje za tebe je da koristis samo jednu kartu za ovu igru ili da se nadas cestitoj zakrpi. Mozes podesiti u CC za datu igru da je CF disabled. Takodje probaj da iskuljucis prvo FRAME PACING bas za tu igru, moguce da ga i to buni.
 
Mene ovaj problem generalno interesuje i zbog njega se razmisljam da li uopste da radim AMD CF ...
 
Dok se drzis poznatijih naslova nema sanse da imas problem, naravno da sa nekim manje poznatim naslovom postoji sansa da nema CF profil (ili SLI), a ako se tako nesto dogodi po pravilu je u pitanju manje zahtevna igra koju i jedna 7970 tera sa lakocom. Mislim da danas niko vise ne sme sebi da dozvoli da na trziste izbaci igru koja ne radi sa CF ili SLI. Setimo se prvog Metroa 2033 koji nije imao nikakve koristi od SLI i CF, tek se par meseci posle izlaska igre situacija dovela u red i onda je igra zaista videla korist od 2 karte. Sa druge strane Metro LL radi i sa SLI i sa CF. Medjutim Metro LL engine ima "lagove" i preskoke (male) i sa jednom kartom, pa pobogu ima ih i Metro 2033 i sa JEDNOM NVIDIA kartom. Pogledajte samo bilo koji grafik fps-a u Metro 2033 ili Metro LL, tipican izgled micro stuttering grafika. AKo neko ne veruje neka proba, neka stavi jednu NVidia ili 1 ATI kartu i neka tera Metro 2033 Benchmark, posebnu paznju obratiti na ulazak kamere na kraju testa u tunel, ne da se vidi da tu ima mikro preskoke nego 1 u 1. Ima to na svim kartama, na GTX 660Ti, GTX680, na GTX560Ti, na razlicitim plocama, procesorima, bukvalno svuda. Ima ga i ATI 5850, 6950, 7950, 7970. Takav je engine, bangav, ali opet "ide" i gura i vidi 2 karte. Odlicno ide na 2x GTX660 i 2x 7950.
 
Dok se drzis poznatijih naslova nema sanse da imas problem, naravno da sa nekim manje poznatim naslovom postoji sansa da nema CF profil (ili SLI), a ako se tako nesto dogodi po pravilu je u pitanju manje zahtevna igra koju i jedna 7970 tera sa lakocom. Mislim da danas niko vise ne sme sebi da dozvoli da na trziste izbaci igru koja ne radi sa CF ili SLI. Setimo se prvog Metroa 2033 koji nije imao nikakve koristi od SLI i CF, tek se par meseci posle izlaska igre situacija dovela u red i onda je igra zaista videla korist od 2 karte. Sa druge strane Metro LL radi i sa SLI i sa CF. Medjutim Metro LL engine ima "lagove" i preskoke (male) i sa jednom kartom, pa pobogu ima ih i Metro 2033 i sa JEDNOM NVIDIA kartom. Pogledajte samo bilo koji grafik fps-a u Metro 2033 ili Metro LL, tipican izgled micro stuttering grafika. AKo neko ne veruje neka proba, neka stavi jednu NVidia ili 1 ATI kartu i neka tera Metro 2033 Benchmark, posebnu paznju obratiti na ulazak kamere na kraju testa u tunel, ne da se vidi da tu ima mikro preskoke nego 1 u 1. Ima to na svim kartama, na GTX 660Ti, GTX680, na GTX560Ti, na razlicitim plocama, procesorima, bukvalno svuda. Ima ga i ATI 5850, 6950, 7950, 7970. Takav je engine, bangav, ali opet "ide" i gura i vidi 2 karte. Odlicno ide na 2x GTX660 i 2x 7950.

Potpisujem ovo, + Amd je sredjivao drajvere i nema vise toliko problema kao sto je pre bilo.
 
Koliko sam ja gledao testove, AMD je dosta dobro uradio frame pacing u novijim drajverima. Ranije ga izgleda nije ni bilo... Još uvek nije rešeno na hardverskom nivou, videćemo da li je to urađeno kod nove generacije karti. A konkretan problem ne mora da bude do drajvera - treba probati neki noviji naslov gde je CF sigurno dobro podržan, kao što GoranM gore reče, pa da vidimo. Problemi sa CF su seckanje - odnosno nejednak broj frejmova u jedinici vremena, ali to nikako ne sme biti dve sekunde... To je više stutter, termin je stvarno dobar...
 
Kada Metro zastane to se vidi redovno, to traje malko vise do milisekundi. Isto se tu neko zalio na zastajkivanje na 2 sekunde. Mislim da vecina nikada nije videla micro stuttering. Da pojasnjim njima koji nisu kako to izgleda. Izgleda sve OK, imate 50fps, a igra nekako "nije prirodna" kao da ide sa 25-30fps. nema vidnok "preskakanja" vec nije prirodno, kad pomerite misa u krug recimo u pucacinama to nije onaj counter-strike filing, vise je mrljanje. takodje u voznjama to izgleda kao da umesto da vozite 250-300 na sat idete nekako "nedefinisano" i nemate utisak brzine. Kod grafikona za microstutter to izgleda ovako. 1. frejm vam se renderuje za 10ms, drugi za 35ms, treci za 10ms, cetvrti za opet 35ms. Imate prakticno prosek od 22.5ms (odgovara framerateu od 44fps) i umesto da to ide glatko, vama se cini neprirodno zbog toga sto je svaki drugi frejm dugacak. NVidia vec odavno radi frame pacing (ceka se sa prikazivanjem frejma na ekran dok sledeci nije spreman,a uzima se prosek da se izracuna potrebno cekanje za sledeci par frejmova), sad to i AMD radi, a potpuno je nebitno da li je na softverskom ili hardverskom nivou. Da ne bude zabune i NVidia to tera prilicno kroz drajvere (mora zbog kontorle) i zbog azuriranja za nove naslove sto mora se priznati bolje odradjuje od ATI jer uvek sve odmah imaju spremno. No kad se to primeni (frame pacing), prvi frejm se malo uspori i onda imate ujednaceno oko 20-25ms duzinu frejma i isti prosecan fps na ekranu ali sve ide i izgleda glatko.

evo detalja:

http://techreport.com/review/25167/frame-pacing-driver-aims-to-revive-the-radeon-hd-7990/2

http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_framepacing_review_with_catalyst_13_8_fcat,7.html

Ovo je i bilo ocekivano da se sredi samo mi nije jasno sta su 1,5 godinu od izlaska 7950/7970 cekali da to srede. Trebalo je neko da ih potkaci (( http://techreport.com/review/24703/amd-radeon-hd-7990-graphics-card-reviewed/4 a posle i http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_hd_7990_review,23.html ) da bi se dozvali pameti.
 
Poslednja izmena:
Ja se opasno razmisljam da grunem dve R9 270X u CF,pa nek ide zivot....
 
Koliko sam ja gledao testove, AMD je dosta dobro uradio frame pacing u novijim drajverima...

Ne znam gde si gledao ali eto ja nisam imao poboljšanja sa 13.10 drajverima u odnosu na 13.3. Čak sam imao utisak da je to što se dešava još izraženije.
Posle ovog iskustva, ja sam došao do zaključka da je mnogo bolje imati single CPU kad god je to moguće nego CF. CF sam do sada doživljavao kao najlakši način za "upgrade" ali ispada da je ovo totalni promašaj.
Mišljenja sam da se nedovoljno piše o postojećim problemima CF-a i da bi ljudi trebali biti bolje upoznati sa svime ovime...

Hvala Goranu na svim ovim informacijama! ;)
 
Uhvatio si se jedne nablaze receno osrednje igre i na osnovu toga gradis svoje misljenje. Kako ti radi Crysis 3? Kako ti radi Meto 2033/ LL, Battlefield 3, Tomb raider? Takodje imas graficke sa 1 GB memorije i cudis se nekim problemima. Mnogo diskutabilnih zakljucaka.
 
Treba naci pravi uzrok tome, zasto do toga u opste i dolazi. Ima onih koji i sa jednom NV ili AMD kartom imaju ovu pojavu, tako pisu na forumu za tu igru, a posebno prilikom pucanja i explozija.
 
Ne mogu da se setim sad tacno koja verzija Unigine ali mislim da je bukvalno svaka , tacno na istom mestu uvek ima glitch i ako ne izvrtis vise puta dok ne prodje bez problema
imas nerealan min fps !
Nekad je do samog engine-a ,nekad do procesora (oni stariji slabiji) ,nekad zbog nedovoljno kolicine Vram memorije a nekad Boga mi i do drivera itd..
 
Poslednja izmena:
Ne mogu da se setim sad tacno koja verzija Unigine ali mislim da je bukvalno svaka , tacno na istom mestu uvek ima glitch i ako ne izvrtis vise puta dok ne prodje bez problema
imas nerealan min fps !
Nekad je do samog engine-a ,nekad do procesora (oni stariji slabiji) ,nekad zbog nedovoljno kolicine Vram memorije a nekad Boga mi i do drivera itd..

Ima prvi prolaz u onom "podrumu" nocu, tacno glicne... prvi prolaz, posle 2. prolaz ide sve glatko.
 
Ne znam gde si gledao ali eto ja nisam imao poboljšanja sa 13.10 drajverima u odnosu na 13.3. Čak sam imao utisak da je to što se dešava još izraženije.
Posle ovog iskustva, ja sam došao do zaključka da je mnogo bolje imati single CPU kad god je to moguće nego CF. CF sam do sada doživljavao kao najlakši način za "upgrade" ali ispada da je ovo totalni promašaj.
Mišljenja sam da se nedovoljno piše o postojećim problemima CF-a i da bi ljudi trebali biti bolje upoznati sa svime ovime...

Hvala Goranu na svim ovim informacijama! ;)
Drajver gde su uveli frame pacing update je bio 13.8 - ne 13.10... Ja pričam po sećanju i grešim, ali evo link:
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_framepacing_review_with_catalyst_13_8_fcat,1.html
Dakle, 13.10 već imaju frame pacing poboljšanja u sebi.
 
Vrh Dno