Šta je novo?

car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nisam siguran kakva je upotrebna vrednost WV UP vozila u prevozu putnika? Da neće to da bude nova mini klasa?
 
Eh kakva...

To je mini klasa, ne nova, vec ista kao dosadasnja samo sto ti vozaci rade za platu imaju target i placaju najam za vozila.
 
Ponekad na posao regularno nosim ranac koji ne može da stane u gepek Up-a :d

Poznanik je pre neku godinu osvojio UP na Autokomerc kartingu, ne znam da sam ga ikad video sa podignutim zadnjim sedištem, jer nam je oprema u takvim torbama da ne može da stane u gepek :)

Mnogo bre to malo za transport ljudi.
 
1. Praktično po prvi put za taksi u Beogradu će se angažovati vozači koji voze automobil u vlasništvu firme (kao u mnogim gradovima u Srbiji). Sudeći po tome mi deluje vrlo verovatno da će ti vozači biti regularno zaposleni u firmi, sa svim beneficijama.

2. Jedan automobil dele dva ili tri vozača, što drastično smanjuje broj taksi vozila na ulicama (2-3 puta), bar njihovih.
1. Закон сасвим нормално дозвољава да у такси служби фирма има аутомобиле и да запосли возаче под одређеним условима. То што у Београду то не функционише ... Једини проблем и даље остаје избор возача јер за такси мора да испуњава неке услове а за сада за c:g углавном не мора.
То што је неко регуларно запослен не значи и да ће да има све бенефиције као што су број радних сати месечно, плаћен годишњи одмор, већа плата за ноћни, викенд или празнични рад. Само значи да ће да има (а ионако сам плаћа) социјално и здравствено тј пријављен је вероватно по најнижој основици.

2. Аутомобил са више возача не смањује број возила, напротив. Ако у Београду (по некој рачуници) има и може да има 6500 такси возила, а свако вози један возач, онда је реално на улицама по 3250 аутомобила. Ако возе два или три возача, онда би у сваком тренутку било 6500 таксија. Ако c:g има више возача по аутомобилу, онда ће да их буде на улицама у сваком тренутку и повећаће конкуренцију таксистима.
Ово само може да значи да ће c:g да понуди 12. и 8. часовно радно време својим возачима. Што може да буде добро за њих али и не мора.
 
2. Аутомобил са више возача не смањује број возила, напротив. Ако у Београду (по некој рачуници) има и може да има 6500 такси возила, а свако вози један возач, онда је реално на улицама по 3250 аутомобила. Ако возе два или три возача, онда би у сваком тренутку било 6500 таксија. Ако c:g има више возача по аутомобилу, онда ће да их буде на улицама у сваком тренутку и повећаће конкуренцију таксистима.

Ako uzmemo tu pretpostavku da u jednom trenutku bude 6500 taksija u saobraćaju umesto 3250, to bi značilo da bi bilo 3250 manje privatnih automobila, pošto bi se ti ljudi vozili taksijem, što znači da se ne bi povećao broj vozila u saobraćaju. A ako nema tolike potražnje za taksijem, ne bi se sigurno prazni vozili u saobraćaju. Naravno, pričamo o CarGo-u gde nema kupljenja stranaka "na kvaku" (inače, to samo govori o tome koliko konvencionalni taksisti više prave gužvu u saobraćaju u odnosu na CarGo, jer mnogi voze prazni da bi ih neko zaustavio na ulici).

Pored toga, recimo da si CarGo vozač koji ima svoj automobil i imaš neki glavni/stalni posao na koji ideš pre podne, a popodne voziš za CarGo (mnogi tako rade). Kada odeš na posao, parkiraš taj automobil negde na ulici ispred firme. Taj automobil zauzima mesto, smeta drugim vozačima, pešacima, biciklistima, invalidima, roditeljima sa kolicima, naružava grad, povećava temperaturu ulice ako je sunčano, ne eksploatiše se optimalno, stoji nekorišćen.
 
Не, у Београду је реално могуће да на улицама буде половина такси аутомобила јер возе један на један. Ако би у току дана било 6500, онда би у другој половини било нула.
Већ сам питао, да ли c:g стварно ради по принципу ... данас ћу да радим пар сати поподне а сутра до подне па идем на базен? Или је у питању неко обавезно радно време које мора да се одрађује редовно? Ја сам такође мислио да се ради по жељи кад се има времена али сам чуо да баш и није тако.
 
Ako imas svoj auto, niko te ne smara da vozis vise od onoliko da uplatis minimalac kad ti se odbije procenat sto uzima car go.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
"CarGo nastavlja investicioni ciklus: Kupljeno 50 Renoa, upošljeno još 100 ljudi"

https://www.youtube.com/watch?v=b2n4vZOaHRg

I dalje mi nije jasno da li su ovi Renoi i Volkswageni u Eko klasi, kako doći do njih. Jer želim da se vozim u novom Talismanu. :D U aplikaciji kad izaberem Eko klasu, vidi se oko 30 vozila na mapi, a ovih novih vozila ima 100. Možda još nisu počeli s radom.

U svakom slučaju, izgleda da se CarGo sve više preorijentiše na sopstvena vozila i profesionalne vozače, što je valjda dobro i za vozače i za korisnike.
 
Koje profesionalne vozace?? Inace svaka cast za ovo, ako nesto podrzavam to je da se koriste vozila do 7 god za taxi, a ne da voze u lesinama od 15 god

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
По новом закону возачи морају да буду професионалци што значи да имају звање возача моторног возила тј ваљда саобраћајну школу или ц категорију. Не важи за постојеће таксисте, само за нове. Плус здравствено уверење плус 5 година дозволе плус потврда о познавању града. Шта од овога имају "професионални" c:g возачи?
Vozač koji ima kvalifikacionu karticu vozača ili vozačku dozvolu sa upisanim kodom "95" ili sertifikat o stručnoj kompetentnosti za obavljanje poslova profesionalnog vozača smatra se da ispunjava uslove propisane u stavu 1. tač. 2) i 3) ovog člana.
За аутомобиле не пише о годинама али је клима обавезна и у употреби. Постоји и минимална дужина па пунто од идуће године испада.
 
Za cg ti treba lekarsko za b, uverenje da nisi osudjivan i vozacka. Nikakvo poznavanje grada, moze bilo ko da radi

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
По новом закону возачи морају да буду професионалци што значи да имају звање возача моторног возила тј ваљда саобраћајну школу или ц категорију. Не важи за постојеће таксисте, само за нове. Плус здравствено уверење плус 5 година дозволе плус потврда о познавању града. Шта од овога имају "професионални" c:g возачи?

За аутомобиле не пише о годинама али је клима обавезна и у употреби. Постоји и минимална дужина па пунто од идуће године испада.

Imaju isto što i taksisti - ništa. Za stare taksiste sve to ne treba, a za nove treba, ali novih nema, jer nema licenci.
 
Питање је само да ли ће да се уведе закон и за c:g јер нови за таксисте стварно не дотиче бг таксисте (осим по питању возила где ће да важи) али је ипак минус ако и c:g возачи могу да прођу као стари таксисти, тј без ичега. Ако се прошири и ван Београда, онда ће већ да буде нелојална конкуренција јер у другим местима је нови таксиста редовна појава а сада ће да падну и под нови закон.
И даље изједначавам c:g и таксисте јер ми је бзвз опис да су они чланови удружења који се само међусобно развозе. ;) Добро у причи је да ће да буду конкуренција па се надам да ће све да легне на своје и у Београду.
 
Питање је само да ли ће да се уведе закон и за c:g јер нови за таксисте стварно не дотиче бг таксисте (осим по питању возила где ће да важи) али је ипак минус ако и c:g возачи могу да прођу као стари таксисти, тј без ичега.

Ne, najbolje je da ih neće uvesti pod zakon - kupili su gomilu vozila na lizing i da li zaista misliš da će neko moći da ih ukine, a da se npr. banke ne pobune. Nema tu ništa od ukidanja, već će doći na cifru od nekoliko hiljada vozila i šta je tu je - biće jači od taksista. Država kao ne može ništa, jer ipak prehranjuju na desetine hiljada ljudi itd. Razmislite samo - Car:Go iznajmljuje automobile za milione eura, a kao ukinuće ih. Koja banka bi im dala lizing/kredit da to nije izvesno da će biti legalizovano. Ukinu ih, a banke uzmu nazad hiljade Car:Go vozila - šta će sa njima? Ima da radi Car:Go godinama. Nema tu ništa od ukidanja. Naravno da treba da ih legalizuju, umesto da se brukamo po Beogradu sa raspalim taksi službama.
 
Па и ја мислим да би требало да све крене по закону, мислио сам да би било добро да се уведу правила и за њих, да возачи имају неке услове под којима могу да возе а да то не буде само возачка. Мислим, да ли би ти било свеједно да те вози клинац са дозволом од месец дана или неко ко је рецимо кривично одговарао због гомиле удеса? Плус познавање града да не би имало оправдање лутање около и тражење правог пута.
 
Па и ја мислим да би требало да све крене по закону, мислио сам да би било добро да се уведу правила и за њих, да возачи имају неке услове под којима могу да возе а да то не буде само возачка. Мислим, да ли би ти било свеједно да те вози клинац са дозволом од месец дана или неко ко је рецимо кривично одговарао због гомиле удеса? Плус познавање града да не би имало оправдање лутање около и тражење правог пута.

Pitanje je šta je bolje imajući u vidu kakav je generalno BG taxi...
 
Све је то тачно али није БГ једини град са такси службом а c:g сигурно не мисли да се ту задржи па морају да мисле и о даљим корацима. Боље за све да не причам како је организовано овде и како се све ради, поменуо сам неколико пута на опште запрепашћење модулатора који су то често брисали. ;) Свакако је c:g потребан за увођење реда али то ипак мора да иде по закону а не да постану само још једна илегална служба.
 
@calexx
Klinac sa mesec dana dozvole (naravno, karikiramo) ne može da te vozi jer po zobs-u pre 21. godine ne može sam da upravlja motornim vozilom kao ni što ne može da vozi automobil da motorom jacim od 100 i nešto KS (zaboravio sam koja je tačno granica).
 
Све је то тачно али није БГ једини град са такси службом а c:g сигурно не мисли да се ту задржи па морају да мисле и о даљим корацима. Боље за све да не причам како је организовано овде и како се све ради, поменуо сам неколико пута на опште запрепашћење модулатора који су то често брисали. ;) Свакако је c:g потребан за увођење реда али то ипак мора да иде по закону а не да постану само још једна илегална служба.

Mislim da naivno razmišljaš (ne mislim negativno, NHF). Ko ima firmu i ima neke nepravilnosti u njoj, a nema neka leđa, taj ćuti i manji je od makovog zrna da mu ne updane inspekcija. Car:Go je naizgled bušan kao sito i nije po propisima, jer koriste nekakve rupe u zakonu; predsednik udruženja ima veoma upadljivo ime; stalno su na TV-u; promovišu se non-stop. To ne radiš, ako nemaš plan. Kako, tako što će svi znati za Car:Go (jao, to su oni što voze besplatno invalide) maltene kao nekakvu humanitarnu organizaciju koja čini dobra dela i posle ne možeš da im uskratiš dozvolu. Još su i taksisti protiv njih, što je dodatno javnost okrenulo u korist Car:Go-a. Ništa protiv taksista, ali ovi u Beogradu žive u bronzanom dobu. Neko je ovde zakačio neki snimak iz nekakve TV emisije gde je predstavnik taksista i Car:go-a. Lepo se vidi kako čovek iz Car:Go-a fura fazon kulturnog urbanog lika, kome je žao što im se sve to događa i namerno pušta ovog taksistu da viče, divlja, kolači oči... Kao ne može da se odbrani od njega. Taksisti čak i da su u pravu ne mogu to da dokažu, jer ne umeju. To su ljudi iz prošlog veka, koji ne razumeju da se mnogo toga promenilo.
 
@calexx
Klinac sa mesec dana dozvole (naravno, karikiramo) ne može da te vozi jer po zobs-u pre 21. godine ne može sam da upravlja motornim vozilom kao ni što ne može da vozi automobil da motorom jacim od 100 i nešto KS (zaboravio sam koja je tačno granica).
Наравно, све је карикирано, може да буде клинац од 21 године са дозволом од 370 дана (мислио сам да су та ограничења на годину дана од полагања а не на године живота) што углавном не мења ствари. По старом и новом закону и за такси возача је потребно 5 година дозволе а овде виђам неке који ми баш личе на клинце ... мада је моје посматрање релативно и сви су ми клинци. ;)
Mislim da naivno razmišljaš (ne mislim negativno, NHF). Ko ima firmu i ima neke nepravilnosti u njoj, a nema neka leđa, taj ćuti i manji je od makovog zrna da mu ne updane inspekcija. Car:Go je naizgled bušan kao sito i nije po propisima, jer koriste nekakve rupe u zakonu; predsednik udruženja ima veoma upadljivo ime; stalno su na TV-u; promovišu se non-stop. To ne radiš, ako nemaš plan.
Није то план него добра леђа. По свему што се дешава, делује ми да и таксисти и c:g имају јака леђа јер нико не попушта и нико не губи. Како ће да заврши немам појма, мада свакако навијам да се прича о превозу у Београду реши на добар начин, да престане терор таксиста и да мало и оборе цене. Да буде као и у осталом делу Србије ... а можда је и c:g неки пројекат који је смишљен да доведе до тога.
 
Koristim dosta car:go u zadnje vreme i razgovarao sam sa vozačima. Ima raznih ljudi i raznih razloga za posao. Neki samo privremeno rade dok ne odu iz Srbije, drugi kupili auto samo za potrebe car:go i voze što više mogu. Neki su se udružili pa 2-3 čoveka voze isti auto po 8 sati, neki su se zaposlili u cg pa imaju platu oko 100.000din. Skapirali ljudi da mogu da relativno pristojno zarade.
Svi se slažu da cg ima jaka leđa u vlasti i da taksisti mogu samo da ih mrze. Vozila su pristojna, ne smrde, imaju dash-cam, vozači su pristojni, cena je skoro u dinar ista za istu relaciju. Problem je što ih nema dovoljno i ponekad čekam 10-ak min da dođe.
Taksisti moraju da spuste cene, srede vozila i uvedu aplikacije za telefon da bi koristio njihovu uslugu.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
Плата 100.000 подразумева да c:g плаћа гориво, доприносе, поправке а да они који се запосле приме чистих 100к пара? И возе c:g возило?
Све што ти је приоритет већ постоји у такси удружењима ... ван Београда. ;)
 
100000 je samo šarena laža kojom se privlače novi vozači.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Kako mi kaže vozač, to podrazumeva nedeljni target od 65.000 (kompaniji), odnosno u proseku 12h rada dnevno. Ne znam, 12h dnevno 6 dana u nedelji - to je ritam za robove.
 
Danas sam imao problem da vozač ne poznaje nijedan bitan objekat u komšiluku i da mu je bilo čudno gde ga je poslala navigacija, pa je krenuo okolo i upao u gužvu. Rekao sam mu da otkaže vožnju. Bio je na 3 minuta od mene, ali mu je bilo čudno da skrene u ulicu medju zgrade i otišao je na stranu gde bez gužve ne može da dodje do mene 7-8 minuta.
Ne koristim ih često, ali recimo da sam u poslednjih 10 vožnji više bio nezadovoljan, nego zadovoljan.
 
E sad razmislite koliko taksisti zaradjuju ako ovi iz car go rade za 100k uz nedelji target od 65k. A car go bar nudi novija vozila, cene javne i dobru uslugu.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
Vecina taxista sigurno ne moze da dobije uverenje o osudjivanju.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno