Šta je novo?

Canon Pro1 ili Olympus c8080

artintact

Slavan
Učlanjen(a)
10.12.2004
Poena
309
Uporedio sam fotografije svih 8mp aparata. Po kvalitetu slike izbor sam suzio na ova dva. Posto sam takoreci pocetnik i vrlo se slabo razumem u specifikacije, izradu, funkcije, prakticnost, molio bih ljude sa fotografskim iskustvom daju glas za jedan od njih, uz malo obrazlozenje.

Hvala

Poslednja izmena:
Savjetujem ti da koristiš pretragu foruma, o tome je dosta pisano.

artintact je napisao(la):
Uporedio sam fotografije svih 8mp aparata. Po kvalitetu slike izbor sam suzio na ova dva. Posto sam takoreci pocetnik i vrlo se slabo razumem u specifikacije, izradu, funkcije, prakticnost, molio bih ljude sa fotografskim iskustvom daju glas za jedan od njih, uz malo obrazlozenje.

Hvala

Po mom misljenju treba samo da verujes svom oku. Postoje Canon-like i Oly-like slike, i niko ne moze da ti kaze koje su TEBI bolje. Sve drugo je manje bitno.

Aj ja ću malo da pomognem, ali ako može bez obrazloženja :).

Osnovna razlika ova dva aparata jeste objektiv (u "sitnice" ne bi da ulazim - 8080 je dosta bolje izrade od Pro1, ali je Pro1 dosta manji):
Olympus 28-140mm - uobičajen tele deo (nekog boljeg) digitalca od 140mm i dobrih 28mm wide - ipak, ovih 28-140mm je najmanji raspon u klasi - svetlosna moć objektiva OK

Canon 28-200mm - klasičan raspon objektiva za ovu klasu aparata, dobar i tele i wide deo - vetlosna moć objektiva OK

Pre svega uporedi cene za koje možeš da ih nabaviš, a onda se vodi ovom logikom:

ako ti nije bitan raspon objektiva - uzmi jeftiniji
ako ti je umereno bitan raspon objektiva, a mala razlika u ceni - uzmi canon
ako ti je bitan raspon objektiva - mnogo je para da daješ na olympus (kolko god da je) za samo 28-140mm
ako ti je bitna ergonomija, kao i čvrstina (ako će aparat puno putovati po torbama, koferima, većim džepovima i slično) - olympus je bolje rešenje
ukoliko je canon osetno skuplji, a relativno ti je bitan raspon objektiva - ne znam šta da ti kažem