Šta je novo?

iznajmljivanje/izdavanje smeštaja (Booking.com, Airbnb...)

To je malo neodređeno. Nigde ne piše da ne mogu da koristim tuđe kartice za plaćanje niti da napravim rezervaciju u tuđe ime.
 
Rezervaciju na tuđe ime možeš da praviš.
A korišćenje tuđe kartice je sankcionisano drugim propisima.
Booking upravo to smatra prevarom - davanje drugoj osobi svog Genius statusa (kada je platilac i gost isto ime, a rezerviše postojeći Genius član).
 
Ja to prvi put sada vidim i ne znam od kada je to...

mada kako vidim to ne vazi za sve hotele taj popust pa verovatno nisam ni birao takve.
 
Ne zavisi od hotela, to ti je kvazi džomba status za tebe kao člana. Na pojedine smeštaje dobijaš popust (10-15%), u hotelima eventualno free upgrade. Ja imam Genius 2 nivo, ne vidim preterane vajde od toga.
Više bi mi značilo da dobijem duži free cancellation, na primer.
 
Ranije je taj Genius status zaista činio neku razliku, sada i ne baš.
 
Jel imao neko situaciju da je hteo da otkaže rezervaciju, ali se otkazivanje plaća? Odakle bi booking to naplatio kad nema povezane kartice?

Sinoć kasno sam gledao neku ponudu (moja greška) , rezervišem i tek posle primetim da nema klima. Plus sad mi na poslu kažu da možda ipak neću moći da uzmem slobodan dan prethodno dogovoren.

Vidim da ima i opcija "zahtevaj besplatno otkazivanje", gde valjda smeštaj da da odobri otkazivanje, ali ako ne pristanu, kako bi naplatili?
 
@optical
Ukoliko nisi ostavio podatke kartice ne mogu da ti naplate, možeš slobodno da otkažeš (čak i ne moraš da otkažeš, jednostavno ne dođeš).
Ovo je mana bookinga ukoliko si host, zbog toga je airbnb mnogo bolje rešenje.
 
Ne bih svakako radio to da ne otkažem, a ne pojavim se, da host džabe gubi zaradu zbog mene. Ali ovako mi deluje ok, ima još 10 dana do datuma, a mesto je popularno, pa im neće biti problem da nađu druge goste. A sem toga, ako host ne odobri otkazivanje? Ima li nekih penala sa booking strane, da ti zabrane da rezervišeš u buduće?
 
Nemojte se glupirati i otkazivati...
to sto nema kartice ne znaci da nece traziti placanje otkazivanje.

naravno vi mozete da se napravite blesavi, ali to je posebna prica.

To da li oni hoce ili nece reizdati smestaj nije vasa stvar.
 
Ko se glupira? Jednostavno mi je rečeno jutros na poslu da se promenio plan. Šta je tvoj predlog, da platim i ne odem?
 
Pazi, ako je non-refundable, odgovornost je tvoja, svakako. Budući da otkazuješ rezervaciju praktično sutradan, bilo bi fer da vlasnik ne traži naplatu. Ako ipak traži, tada odluči šta ćeš uraditi.
 
Moje iskustvo je da ce prihvatiti otkazivanje, ako je iole opravdano.
Ne znam kako bi trazili naplatu, ako nisi ostavio karticu. Za non refundable bez kartice slucajeve je meni uvek trazeno placanje unapred - bukvalno mi host pise, posalje podatke za placanje i dok ne uplatim, rezervacija nije sigurna.
Otkazi definitivno, no show je vec problem za sve.
 
Ko se glupira? Jednostavno mi je rečeno jutros na poslu da se promenio plan. Šta je tvoj predlog, da platim i ne odem?
Predlog je da otkazes i platis ako treba
a ako ne treba još bolje za tebe

Svakako ih obavesti da otkazujes.

Mislim da sve to treba da piše šta se dešava i koliko se placa u slučaju otkaza.
 
Ajde da objasnim, pošto sam pored redovnog posla i host na booking-u i airbnb-u.

@bakara
"Nemojte se glupirati i otkazivati...
to sto nema kartice ne znaci da nece traziti placanje otkazivanje". - NETAČNO

@kibicer
"Pazi, ako je non-refundable, odgovornost je tvoja, svakako". -NETAČNO

Za tržište Srbije, fizičko lice koje izdaje apartman preko bookinga svesno ulazi u rizik da ne postoji mogućnost naplate sredstava pre nego što gost dođe.
Takođe, ne postoji mogućnost unapred rezervisanih sredstava.
To, da li piše non-refundable ili nešto drugo, ne važi na tržištima gde ne funkcioniše naplata sredstava unapred za fizička lica (konkretno u Poljskoj funkcioniše).

Suma sumarum, @optical nema nikakvu odgovornost i njegova je dobra volja i lepo ponašanje ako obavesti domaćina o otkazu.
Booking ga neće banovati a i domaćin se neće buniti.

Bilo bi lepo kada bi svako pisao samo ono što sigurno zna da je tako.

p.s. I jedna zanimljivost za booking, u Beogradu postoji organizovana grupa ljudi koja radi za agencije koje imaju više desetina stanova i pravi lažne rezervacije ostalima koji izdaju stanove.
 
Poslednja izmena:
Za tržište Srbije, fizičko lice koje izdaje apartman preko bookinga svesno ulazi u rizik da ne postoji mogućnost naplate sredstava pre nego što gost dođe.
Takođe, ne postoji mogućnost unapred rezervisanih sredstava.
To, da li piše non-refundable ili nešto drugo, ne važi na tržištima gde ne funkcioniše naplata sredstava unapred za fizička lica (konkretno u Poljskoj funkcioniše).
na trzistu srbije treba da imas registrovan smestaj jer ce pre ili kasnije da ti dodje turisticka inspekcija na vrata, ne mozes kao fizicko lice da se bavis time.

I naravno da host ima pravo da naplati rezervaciju ako gost otkaze prema politici otkazivanja koju je morao da kreira, i sa kojom je gost bio upoznat, a to da li je osigurao mehanizam naplate i kako je neka druga prica.
Booking ga neće banovati a i domaćin se neće buniti.
booking ga nece banovati je tacno...
ali mi nije jasno ovo kako se vlasnik nece buniti sto ga gost koji nije dosao ispali za lovu? 😁

plus:
Zaista nema smisla i neprimereno je ovde javno davati objasnjenje kako domacina zeznuti za lovu ako otkazete rezervaciju.
Jos gore ako to sami domacini rade...
 
Poslednja izmena:
Pa nece se domacin buniti jer nema mehanizam da naplati to (booking.com ga ne stiti) osim sto moze, ako je uopste dobio podatke od onog ko je rezervisao, da ga uznemira i preti u nadi da ce izvuci neku crkavicu. Jednostavno smo zemlja treceg sveta, low trust society, i booking je skapirao da se njima vise isplati da ovako ostave stvari i to je to.

Ni na ebayu nije mnogo bolje kad prodajes, narocito iz srbije
 
@optical ti sada prvi put pominješ da se radi o smeštaju u Srbiji.
Što se sveta tiče, ja od kako je počela Korona isključivo rezervišem privatne smeštaje. Trenutno sam u takvom, isto je bilo da nema plaćanja unapred (plaća se domaćinu po dolasku), ali je jasno pisalo da je nakon određenog momenta (3 dana pred dolazak), koštalo iznos jedne noći. Isto i za no show. Ovu rezervaciju nisam garantovao karticom, pa ne znam šta bi se desilo.
Inače, vođen takvom logikom (da nema penala), vlasniku smeštaja u Sloveniji sam nudio da otkažem Booking, a da on smanji cenu za njihov fee. Rekao je da ne sme, pojma nemam zašto.
 
@kibicer nisam ja nigde to spomenuo, možda si me pomešao sa pejovom. Ali da smeštaj je u Srbiji, inače bih naveo da je drugačije. Ovde je stajalo da ne može da se otkaže rezervacija, iako ima 10 dana do početka. Uglavnom rešio sam situaciju, pa ću ići i rizikovati bez klime.
 
Ljudi dobio sam poruku od vlasnika smestaja gde idem krajem jula ove sadrzine:

Hello😊
You can make a prepayment (100€) to confirm your reservation.
In western union or moneygram in the name Anxhela Luan Pasha/ Sarandë
Waiting for your response
Thank you
You are welcome 🤗

Jel ovo normalno da trazi vlasnik smestaja (preko bookinga sam rezervisao)?
 
Pa zavisi kakvi su bili uslovi rezervacije.. Neki objekti traze uplatu depozita kako bi se potvrdila rezervacija, ali sve to mora da bude naglaseno u potvrdi rezervacije. Ako si rezervisao opciju bez placanja unapred onda nema pravo da ti trazi.
 
Ljudi dobio sam poruku od vlasnika smestaja gde idem krajem jula ove sadrzine:

Hello😊
You can make a prepayment (100€) to confirm your reservation.
In western union or moneygram in the name Anxhela Luan Pasha/ Sarandë
Waiting for your response
Thank you
You are welcome 🤗

Jel ovo normalno da trazi vlasnik smestaja (preko bookinga sam rezervisao)?
Pa pogledaj sta pise u donje deanom uglu na oglasu objekta
Trebalo bi da stoji zelenim slovima : Free cancellation
a ispod toga belim slovima
no prepayment needed.

ta bela slova su rezervacija odredjenim iznosom ako ih nema mogu da ti traze depozit ali ako ima free cancellation trebali bi da vrate depozit ako se u dozvoljenom roko otkaze. E sad svi problemi ili nepostovanje dogovora ide preko bookingq sto je upitno koliko ce oni da se cimaju oko resavanja svega toga znam da je uvek isplativije direktno kontaktirati objekat i dobiti cenu od rute preko bookingq bar u vecini slucajeva.
 
Pise besplatno otkazivanje,placanje unapred nije potrebno,sta sad?
Ne znam jel ovo uopste sigurno ovako uraditi,uplatiti mu 100 evra preko WU
 
Poslednja izmena:
@baraka Pitam jel ko imao takvo iskustvo i sta je radio obzirom da ne ide preko bookinga vec preko WU,ne znam u cemu je problem?

Na moje pitanje zasto to trazi ako pise da nije neophodna uplata ranije,on odgovara:

This is our policy because i had some problems with the reservations.
They reserve and dont come.
Hope you understand us.
Best regards Anxhela Pasha
 
Postoji ta opcija, i cesto smestaji rezervisu sredstva zbog sigurnosti. Smestaj koji ne prima kartice kreditne mora da pise gostu i dogovori uplatu depozita.

 
Ja mu ne bih uplatio. Mogao je lepo da napiše prepayment needed, nije napisao, ćao zdravo.
Ako nešto bude kenjao cimaj podršku i pošalji im screenshot konverzacije.
 
Nazad
Vrh Dno