Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Imam i želju i volju da rekreativno vozim bajs, prelazio bih za početak nešto kraće distance, a kasnije bih prelazio duže razdaljine. Nije mi namera da vam trošim vreme ali sam ozbiljno zagrejan da sebi uzmem kvalitetan bicikli ono što bi se reklo jedan pa u kraj. Možda izgleda da tražim više potvrdu ko što kaže drzg Gedza :) ako već imam nameru da puknem te pare za bajs pitam se vredi li on tih para? Za vožnju po gradu ali i po makadamu .. Rekao bih za sve terene.
 
Poslednja izmena:
Kvalitetan novi bajs nema ispod bar 800 eura i to na akcijama. (TACKA)
Pod tim kvalitetan zna se da SVI delovi na biciklu treba da su od klase Deore pa navise. Sve ispod je za nedeljne rekreativce i spada u prosecan bajs.
Za pola tog novca ima prosecan bajs, pa ili izdvoj duplo vise novca ili upotrebljavaj ovaj izraz za bajs koji trazis.
Sto se tice zadnjeg opisa voznje treba da uzmes MTB sa npr 29" tockovima, sto ti dodje nesto kao treking za offroad.

Uporedna tablica je informativnog karaktera za neupucene da steknu predstavu o tome kakav bicikl gledaju.
U horizontalnom redu su poredjane klase koje su slicne po kvalitetu, a u vertikalnom su proizvodjaci.
 

Prilozi

  • Shimano klase-opreme.png
    Shimano klase-opreme.png
    10.8 KB · Pregleda: 130
Poslednja izmena:
lepo je pomoci nekom, a pogotovu buducem bajkeru !
evo mog saveta: upoznaj nekog iskusnog bajkera da ti pogleda polovne bicikle, ne sa oglasa, a pogotovu ne nov u radnji. Neznam kakvo je stanje u N.Sadu i okolini. Ovde u Bgd., imamo pijacu automobila ispod Avale, gde subotom se prodaje svasta. Znam dosta ljudi koji su tu kupili vrhunske bajseve od 2-4000 evra za 300-400 evra. To su u pitanju shimano delovi xt, xtr.
Znam zasigurno da po manjim mestima u Vojvodini postoje prodavci bicikala koji kombijima dovoze bajseve iz evrope i povoljno prodaju.
Saznaj gde se skupljaju bajkeri kod tebe. Otidji na neku mtb,bajk trku. Otidji u neki mtb klub, zaustavi bajkera i pitaj gde je kupio, itd. Kreni tim putem. Po meni, sad ti je vec kraj sezone, pa nezuri !
 
Imam i želju i volju da rekreativno vozim bajs, prelazio bih za početak nešto kraće distance, a kasnije bih prelazio duže razdaljine. Nije mi namera da vam trošim vreme ali sam ozbiljno zagrejan da sebi uzmem kvalitetan bicikli ono što bi se reklo jedan pa u kraj. Možda izgleda da tražim više potvrdu ko što kaže drzg Gedza :) ako već imam nameru da puknem te pare za bajs pitam se vredi li on tih para? Za vožnju po gradu ali i po makadamu .. Rekao bih za sve terene.

Toso, imas i u NS a i oko lepih mesta za kupovinu, posto vec imas bike ne zuri kraj sezone cene ce padati. Moj predlog ti je ili da uzmes " kredit ' pazaris nekog novog Scotta, Specialized " Beosport " i slicno upravo sa tom " Deore " opremom ili vise, na duze stazer i zato sto hoces novo :-D

Inache imas i odlicnih polovnih ciklova sa lepom opremom vec od 350 eura i bas ljepih :) Ja moj uzeo polovan zbog rama koji mi se svideo i posle sam maltene sve izmenjao :) ne plasi se polovnjaka a i novi bicikli su ramovi sa raznom opremom :)
Mozemo od nedelje na pivce pa da se izdivanimo :) ono sa cime prvobitno treba da se pozabavis je fizionomija i kakav ram i oblik bi ti odgovarao s obzirom na licne fizikalije

A evo ti i konkretnog predloga za korektne prodavce a i servisere :)

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/u/fahrrad

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/u/damir

Ima ih jos .. ali ovo je bilo na brzaka
 
Poslednja izmena:
Toso, imas i u NS a i oko lepih mesta za kupovinu, posto vec imas bike ne zuri kraj sezone cene ce padati. Moj predlog ti je ili da uzmes " kredit ' pazaris nekog novog Scotta, Specialized " Beosport " i slicno upravo sa tom " Deore " opremom ili vise, na duze stazer i zato sto hoces novo :-D

Inache imas i odlicnih polovnih ciklova sa lepom opremom vec od 350 eura i bas ljepih :) Ja moj uzeo polovan zbog rama koji mi se svideo i posle sam maltene sve izmenjao :) ne plasi se polovnjaka a i novi bicikli su ramovi sa raznom opremom :)
Mozemo od nedelje na pivce pa da se izdivanimo :) ono sa cime prvobitno treba da se pozabavis je fizionomija i kakav ram i oblik bi ti odgovarao s obzirom na licne fizikalije

A evo ti i konkretnog predloga za korektne prodavce a i servisere :)

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/u/fahrrad

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/u/damir

Ima ih jos .. ali ovo je bilo na brzaka





Dogovoreno i ja se slažem sa predlogom da se izdivanimo uz neko pićence btw drugari odlični predlozi za pazar bicikla ne žurim se da kupim a ako bih uzimao morao bih da uzmem kredu. Svakako da će mi sve informacije pomoći da izaberem najbolji bicikl ;)
 
Poslednja izmena:
lepo je pomoci nekom, a pogotovu buducem bajkeru !
evo mog saveta: upoznaj nekog iskusnog bajkera da ti pogleda polovne bicikle, ne sa oglasa, a pogotovu ne nov u radnji. Neznam kakvo je stanje u N.Sadu i okolini. Ovde u Bgd., imamo pijacu automobila ispod Avale, gde subotom se prodaje svasta. Znam dosta ljudi koji su tu kupili vrhunske bajseve od 2-4000 evra za 300-400 evra. To su u pitanju shimano delovi xt, xtr.
Znam zasigurno da po manjim mestima u Vojvodini postoje prodavci bicikala koji kombijima dovoze bajseve iz evrope i povoljno prodaju.
Saznaj gde se skupljaju bajkeri kod tebe. Otidji na neku mtb,bajk trku. Otidji u neki mtb klub, zaustavi bajkera i pitaj gde je kupio, itd. Kreni tim putem. Po meni, sad ti je vec kraj sezone, pa nezuri !
Da se razumemo, sve je to kradena roba.
 
Bilo bi super da jeste, ali uglavnom je rec o matorim po 10 godina polovnjacima i gde vam se pod nos poturi tacna oznaka modela kako bi vi lepo izguglali cenu novog (kad je bio nov, a vi kupujete polovan) i onda sebe ubedili kako super prolazite sto nesto sto je kostalo 1000 novo vi kupujete za 300, a pri tom vam se sugerise da je od preko pod parolom "jeftin kao ukraden"

To su bajsevi od preko menjani staro za novo po prodavnicama i takvi se otkupljuju vrlo jeftino uz doplatu za novo.

Ima i varijante da (kao sto su meni prodavali) nude mi bajs koji je "full ultegra" i prikazuje mi se njegova kataloska vrednost od 3500eur, a pri tom:
-skinuti su originalni mavic cosmic tockovi koji vrede 500 eur
-skinute ultegra pedale i stavljenje pdr540
-skinute ultegra 6800 kocnice stavljene r500 (non serises)
-skinut ultegra pogon stavljen r500
i na kraju
-skinut deda elementi lula i volan i stavljen UNO
Inace ko ne zna, kod drumasa nema mixovanja gupa, uvek je full grupa stavljena!

Svi ovi zamenjeni delovi su stavljeni novi, ali pojedinacno svaki od njih vredi tek petinu vrednosti originalnog setupa.

A inace taj bajs nov ima i za 1750eur da se kupi a ovih 3500 je njegova redovna puna i preporucena cena po kojoj ga niko i ne prodaje, kad odbijete cenu zamenjenih delova videcete da je i tih 1350 preskupo.

I to ovde svi prodavci rade, bas sam juce prodao vrlo poznatom prodavcu jedne pedale, i covek sam kaze da ima bajs od 2000 al da mu je skinuo ultegra pedale i da ce mu staviti ove moje od 20 eur da bi ultegru prodao i zaradio dodatnih 20eur.

primetite da ni jedan bajs (od trgovca biciklima) u oglasima nema suplji pogon, oni se odma skidaju i prodaju zasebno itd...

Nije tu nista jeftino, to je samo opticka varka :)
 
Poslednja izmena:
Tacno, ali ne mora bas da bude pravilo. Moze da se nadje i skroz ok bajs na oglasima, pogotovo od ljudi koji prodaju svoje bicikle, ne preprodavci. Takvi obicno imaju malo vise cene ali u dogovor moze da se prodje skroz ok.
Inace sto se ova dva prodavca tice, Damira sam upoznao i skroz je ok lik, preporuka.
Mogu da preporucim i Srdjana (vandalselfmade) iz Lebana jer sam sa njim vise puta saradjivao i on je otvoren za svaki dogovor (barem je samnom bio takav slucaj).
Sveta iz Bg i Admir iz Pazara su takodje za svaku preporuku, imao sam iskustva i sa njima.
Generalno za kupovinu na nevidjeno, izbegavaj Delboja, Matovica, djcaleta, bogibasketa...
 
Poslednja izmena:
Super izgleda

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Ima 2 male tackice bukvalno ne primetne, meni ne smetaju a picajzla sam sto se toga tice.
Hvala na predlogu Bakara.

Ali kako stvari stoje koliko sam video po oglasima sad tek krecu troskovi :p
Odeca, alat ....
 
Poslednja izmena:
Da li moze preporuka za neke Vbrake pakne a da nije astronomska cijena. Odlucio sma ostati na ovom GT-u do kraja sezone pa samo da promjenim "gumice". Dva puta sam na slijepo kupovao i valjaju par kiloemtara a poslije strednja zalost.
 
@strava
Može li u Stravi (web) da se edituje track koji je program zabeležio i preneo na Stravu? Juče mi na celodnevnoj vožnji program nije ispratio jedno 20 km i sad su mi tu samo prespojene dve tačke, a ja bih to da sredim pre objavljivanja.
 
Naravno da ne moze, takve stvari su se prilicno trudili da onemoguce zbog zloupotreba.

Mozes da editujes rutu ali gps log nema sanse, jedino sa nekim eksternim programom.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Dakle, još jedan meni neupotrebljiv alat. Sa tolikom nepouzdanošću i nepreciznošću programa i gps-a samo je pitanje vremena kada će odstupanja biti prevelika i zahtevati korekcije.
Imaš da preporučiš neki Win program ili sajt u kom mogu da izvršim potrebne korekcije? Treba da ima neke smislene mape, sa ucrtanim stazama i stazicama (Google Maps ih nema).
 
Baderna (Rupeni) - Poreč - Umag - Brtonigla - Višnjan - Baderna (Rupeni)
Svi sigurno pamtite kako sam na vožnji od Vrsara do Umaga (koja je trebalo da počne u Poreču) potrošio užasno puno vremena tražeći staze što bliže moru, a uz to imao i velikih problema zbog suviše kasnog ručka. U Novigradu sam i odustao bio od obale i samo glavnim putem pohitao koliko sam mogao u Umag od kog sam video samo teniske terene. Nije bilo vremena za bilo šta dalje, a pogotovo ne za brdske ciljeve u planiranoj kružnoj ruti nazad do Vrsara. U stvari, jedva stigoh istog dana nazad do auta. Znam da od tada sa nestrpljenjem očekujete ;) dodatnu vožnju koja bi konačno sve spojila. Pa, ne uči se baš na svim greškama.

Kasno krenuo od kuće i suviše ležerno raspakivao bajk. Na početku bio prejak vetar, nenajavljen. Umesto da idem direktno glavnim putem od Baderne do Poreča i stignem za ~15 minuta, ja rešio da izigravam nekog istraživača i da se zavlačim po selima i tražim staze. Kasnije malo ubrzao, ali kako mi je na prvoj vožnji Sports Tracker uništio trek (prosto je puk'o) želja mi je bila da ponovo celu obalu vozim što bliže moru, čak i delove koje sam već obišao i snimio. Što oduzima opet puno vremena, jer je kilometraža neuporedivo veća. Onda još rešio da nastavim da snimam i posle tih početnih sela, kroz već snimljene delove. Malo zbog toga što sam mislio da bi moglo da se desi nešto epohalno, a puno zbog toga što me prosto mrzelo da vodim računa kada da snimam, a kada ne.

Naravno, na kraju sam u Umag ponovo stigao tek posle 17 č, odnosno posle oko 7 sati vožnje. Bio sam toliko izgubljen da sam nekom klincu za sedište rekao da ne može da se podesi nagib, iz nekog razloga zaključivši da je jedini postojeći imbus samo za pričvršćivanje. Tešim se činjenicom da mu je neko šticnu zašrafio za ram (šraf direktno kroz ram i šticnu), pa moji imbusi ne bi imali ni mesta da prođu (imbus je sa donje strane sedišta). Ali eto, umesto da pomognem detetu, još nalupetah gluposti. Dok se setih, već sam bio daleko. Elem, po Umagu opet nisam mnogo snimao i slikao, ali sam pojeo jedini preostali sendvič i skoro sve preostale kekse, da imam snage za dalje. Naravno, potpuno sam zaboravio na činjenicu da pomeranje svih obroka unapred (ručao sam skoro sat ranije nego obično) neminovno vodi tome da ću biti gladan mnogo pre spavanja. Kako bilo, oko 18 č sam konačno krenuo iz Umaga. Bilo je jasno da ni ovoga puta nema vremena za severnija mesta (Savudrija i okolo), pa sam presekao put (posle par pogrešnih skretanja) direktno do predviđene rute u brdima iznad Umaga.

U početku, usponi nisu delovali strašno, mada je bio jak vetar. Verovatno zato što sam jednu lekciju ipak naučio i jeo na vreme. Međutim, još pre stizanja u Umag bilo mi je jasno da neću imati dovoljno dnevnog svetla za snimanje ostatka vožnje. Još gore, mrak me uhvatio na najgorem mestu - kada je trebalo da se spustim u dolinu koja počinje kod Novigrada i ide duboko u centralnu Istru. Nema alternative. Mora da se siđe skroz dole i ponovo da se penje. Ipak, ono što nisam znao jeste da su "putevi" na OpenStreetMap u stvari offroad staze, da u celoj dolini i na putu kojim je trebalo da se penjem nema praktično nikoga i da za slučaj da i tu ima medveda vožnja uopšte neće biti prijatna. I nije bila. Bila je JEZIVA. Ja i inače ne vozim noću, a pogotovo ofroad i to kroz guste šume bez igde ikoga. A uspon je izuzetno naporan i to sa rastresitom podlogom, pa nisam ni vozio, nego gurao. Čak i kada je uspon postao lakši, nastavio sam sa guranjem za svaki slučaj, ako ima medveda. Da ne pričam koliko me precepljivao povremeni šušanj u šumi... Ozbiljno, bilo je jezivo. A taj uspon traje nekih 6 kilometara. Najgore je bilo kad sam se popeo do malo ravnijeg dela. Naiđem konačno na neku ogradu, prvi znak civilizacije. Ipak, kuća je bila jako daleko, barem 500 metara. Da mi zatreba, teško da bi me čuli. A kada sam prišao ogradi... To je kao iz filmova o vojnim bazama. Visoki betonski stubovi, a ograda ne neka žičana ili drvena, nego... Bukvalno kao iz Parka iz doba jure. Tri reda nečega što je delovalo kao čelične šipke debljine više od jednog debelog prsta! Šta će nekome takva ograda za običan maslinjak? I pritom je ograda takva da ljudi bez problema mogu da uđu i izađu. Da, medvedi vole i masline. Najhladniji znoj me oblio kada sam sasvim prišao i u mraku video da je ta čelična ograda na nekoliko mesta bukvalno zgužvana. Ej, stvarno jezivo. A jedini izvor svetla moja lampa (podešena na medium) i malo mesečine. Srećna okolnost je bila to što usput nisam primetio nikakav znak medveda, tipa izmeta. Ili otkinutih nogu. Pa ipak, ne mogu da zamislim kakva sila je bila potrebna da onako zgužva te šipke. Nisam ni pomislio da vadim fotoaparat, samo nastavio dalje.

Ta jeza je trajala dugo. Predugo. Usput sam pričao sam sa sobom, sećajući se saveta da medved treba da shvati da nisam jelen. Malo živnuh kada sam začuo saobraćaj sa autoputa (staza prolazi ispod u jednom trenutku), ali od prvih zvukova do konačnog dolaska do autoputa prošlo je barem 10 zlokobnih minuta. A usput sam se setio da u blizini autoputa obično nema drugih puteva. I da - kada se prođe kroz tunelče ispod autoputa, opet se nastavlja taj šumski put! Nije prošlo mnogo i odlučio sam da ponovo sednem na bajk. Nisam više želeo da budem u šumi ni trenutka. Stalno sam govorio sebi da tu nema medveda, da su svuda naokolo neka sela i njive, ali... Jedno je danju, kada se sve to vidi, a noću, kada se ne vide ni kuće, ni bilo kakva svetla, niti se išta čuje... Na još par mesta morao sam da nagađam na koju stranu da idem i da proveravam gps. Na kraju ipak stigoh do nekih reflektora (fudbalski teren), pa onda dalje asfaltom. Naravno, predviđena ruta me vrlo brzo vodila opet na deo za koji sam pretpostavio da je isto ofroud. Srećom, naiđe iz mraka neka žena i reče da može i baš mi preporuči asfalt, a onda uputi i na drugačiju rutu, mnogo jednostavniju za praćenje. Hvala joj. Dosta mi je noćnih, pustih vožnji kroz šumu za ceo život. Višnjan mi deluje kao lepo mestašce i šteta što nisam imao vremena i svetla za obilazak i slikanje, naročito opservatorije. Odlučio sam i da se još pomučim da dođem do puta koji vodi direktno ka mestu gde sam ostavio auto, jer se iz Višnjana direktno ide na drugu stranu, više ka moru. Na kraju sam morao da prođem još jedan deo puste šumske staze, ali sam taj deo barem malo poznavao.

Kao i tokom same vožnje, tako i sada ne sumnjam da je zabrinutost bila potpuno neopravdana. No, ni ne pričam o tome, nego samo o toj atmosferi noćne vožnje u potpunoj izolaciji po nepoznatom terenu. Nije mi se svidelo. :)

Elem, kako rekoh, mrak me uhvatio na najbitnijem delu brdske vožnje i ona je slabo ili nikako i snimljena i slikana. Nažalost.
S druge strane, ukupno 123 km nije uopšte loše. Za divno čudo, ni grčevi me nisu nijednom opomenuli što pripisujem i poboljšanoj kondiciji, ali i pravovremenoj ishrani.
U svakom slučaju, predivni predeli za vožnju i prelepe šumske staze. Danju. :D

http://www.sports-tracker.com/workout/caneee/57d9be38e4b0496928eff9fb
Ruta koju sam ručno doradio po sećanju i video snimcima, jer je program prestao da snima malo posle Baderne, a ja sam to primetio tek u turističkom naselju Červar-Porat.
 
Gledaj da ne stavljas ove komercijalne pesme u klipove kako ti ih ne bi mutirali ili obrisali.
 
Znam, ali u ovom slucaju sam namerno stavio komercijalu. Kada se to uradi, ne moze da se monetizuje klip, sto meni meni sad i nije toliko bitno.
 
Slaninice a zasto si se vracao u kontra smeru u podnozje, kada imas lepo put koji se spusta i ne moras da krsis propise? Voziti na onom uskom putu u kontra smeru nema nikakvo opravdanje i koliko znam ne postoji valjani razlog za to.
 
Slaninice a zasto si se vracao u kontra smeru u podnozje, kada imas lepo put koji se spusta i ne moras da krsis propise? Voziti na onom uskom putu u kontra smeru nema nikakvo opravdanje i koliko znam ne postoji valjani razlog za to.

Veruj mi, nikada nisam bio na Avali, a tek sam kasnije provalio da postoji jos jedan smer, sto objasnjava znakove za zabranjeni smer tuda kuda sam isao :D Sledeci put cu ici tim drugim putem.
 
Brate rodjen si da pravis klipove sa ne bezbednim sadrzajem. :)
Samo produzis pravo pored tornja i imas jos jednu raskrsnicu gde se desno odvaja za Carapicev Brest i tu ides levim krakom i nastavljas tim kruznim putem koji izlazi na istoj raskrsnici gde si i zapoceo uspon na Avalu (zato se i zove kruzni put, jer zaokruzuje obilazak oko Avale).
 
Nazad
Vrh Dno