Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ne, strava ima izazove i hteo sam da je koristim za neke brdske delove .

Pretplaćen sam bio, krenem da vozim, brzina vožnje 1000 na sat, ruta sa krivinama, on crta pravu liniju.

Zato sam sada na sporttracker koji ima bolji interfejs i više opcija.
Ne treba ti aplikacija da bi video rute i segmente u Vranju i okolini kuda se kreću biciklisti, a to si tražio, ali izgleda da si zaboravio šta si tražio
 
Ne treba ti aplikacija da bi video rute i segmente u Vranju i okolini kuda se kreću biciklisti, a to si tražio, ali izgleda da si zaboravio šta si tražio

Vranje nije kao Zaječar. Pošto se verovatno selim za Vranje i ne znam okolinu, spreman se na vreme.

Obično preko browsera napravim rutu i posle ubacim tu rutu na aplikaciju i teram.

U 99 odsto slučajeva vozim sam. Sada verovatno ako odem tamo, trebalo bi da se promeni i da nadam se krenen da vozim u grupi.
 
Ne znam jeli je moguce jer nisam skidao i proveravao, da guma eksplodira od toplote? (zadnja) cuo se blagi zvuk i samo je ishistala za 10 sek. Isao sam biciklistickom nisam primetio nikakva stakla i sl. 👎
 
moze ako stoji, u voznji tesko
 
U voznji, ko da je neki ekser.. videcu kasnije al da sam baksuz jesam vazda.

Mada pazi dosta je vruce a daleko sam bio 10-15 km bez prestanka plus tezina 100+
 
Poslednja izmena:
update: kako sam i mislio rosha na gumi tacno je eksplodirala.
 
@MilanBre do sada sam imao like za ona tvoja brda, sada imaš ozbiljan respect.

Danas sam se prvi put popeo na Avalu biciklom. Zaista nisam očekivao da ću na mestima da vrtim 36x34, a da će puls da mi bude preko 150.

Sreća u dva navrata me pretekoše ozbiljniji drumaši (doduše, jedan je došao kolima do podnožja, a ja sam tu već imao 30km), pa sam ih iskoristio kao pejsere po nekoliko stotina metara, samo da se izvučem do gore.

Nije mi sada Edge pri ruci, ali tih 4.5km, average 5%, max 10%, average speed ispod 12km/h. A taj uspon sam, doduše zimi, trčao brže od 10km/h 😕

Ono što je sigurica, sledeći put kada krenem na Avalu, pada personal best na tom usponu 😄
 
Poslednja izmena:
Jesi li siguran da je bilo 36/11? Ako jeste, zašto ne lakši prenos i veća kadenca?
Ako si išao drumom, ne znam gde si našao 10%, mislim da toga nema. Možda uspon od parkinga do hotela (to je 20m, pa je teško reći).
Avala je super za threshold ili SS intervale od 15-20 minuta (koliko ko već ide do gore). Nema strmih rampi, uglavnom je 3-7% , ima česma kod tornja, dosta se vozi kroz hladovinu, drveće štiti od vetra kad ga ima... 🤩
 
Moja greška 36x34. Ispravio sam gore.

Garmin Climb Pro, ili kako se već zove, je prikazao jednu ili dve kratke deonice sa 10%. Doduše, sam prikaz uspona se nije baš proslavio. Kaže, iza krivine kreće 3% (i prikazuje zeleno), a ono uspon veći nego do tada, a kada graf već udje u narandžasto, kreće lakši uspon.
Uređaj je EDGE 840.

Climb Pro kreće da broji taj uspon nekih 500 metara pre nego što se udje u jednosmerni deo i završio sam ga za 21-22 minuta. Prvi put sam vozio uspon duži od nekoliko stotina metara, drago mi je da sam prvo odradio Avalu, a ne Kosmaj sa ovim mojim klincima iz kluba 😄
 
@PJ
"Prava Avala" krece iz Ripnja 😁

Kosmaj je 6km uspona Avala 4km,
ali do Avale ima 30km a do Kosmaja 70km i dosta hupsera do tamo.
 
Mi iz Srema dođemo sa lakše strane 😁
 
Danas je jedan od pomenutih klinaca vozio Kosmaj, izašao je na 111km i 1565mvr... Moving time mu je 3.59, a elapsed 4.32. Nije napisao šta je vozio, ali gledajući stats, rekao bih da je išao sa TT-om i da je vozio neke intervale.

Ja bih imao nekih 20ak km više, jer ne krećemo sa istog mesta.

Meni je Avala ~60km, malo preko 500mvr, ali sam danas imao neka svraćanja, pa sam izašao na 77km i 600mvr.

Kosmaj mi je ovog trenutka potpuno out of range. Ali Ako zima bude blaga kao prošle godine 🤔
 
Jesi li siguran da je bilo 36/11? Ako jeste, zašto ne lakši prenos i veća kadenca?
Ako si išao drumom, ne znam gde si našao 10%, mislim da toga nema. Možda uspon od parkinga do hotela (to je 20m, pa je teško reći).
Avala je super za threshold ili SS intervale od 15-20 minuta (koliko ko već ide do gore). Nema strmih rampi, uglavnom je 3-7% , ima česma kod tornja, dosta se vozi kroz hladovinu, drveće štiti od vetra kad ga ima... 🤩

Climb pro za uspon na Avalu kaže da ima jedna deonica 10%, ali kada pogledam stats na connect, nakon izvežene deonice, u tom delu piše da je 8.05%. To na početku što si pomenuo je 9.02%. Obe su dugačke po nekoliko (desetina) metara, pa su nevažne.

Avg Grade: 4.86%
Max Grade: 9.98% - ovo ne vidim gde se nalazi, ali verovatno postoji nekoliko metara gde je toliko merio, pa zato climb pro oboji deonicu tom tamnom bojom.
Ascent: 220 m
Distance: 4.53 km
 
Ljudi,bre,jeste kršteni kako možete da vozite bajseve na 60 stepeni?
 
Možemo, zdravi, pravi i nismo pahuljice.
Krene se posle 17h, van grada je uvek nekoliko stepeni svežije nego u betonskoj džungli prepunoj automobila. Dešavalo mi se čak i da mi bude sveže (ne baš zima ali prohladno), kada se vraćam posle 20h (spust kroz šume ili klisure koje su na severnoj strani brda).
Zapravo, mnogo više volim ove letnje vožnje na 40 °C, nego jesenje na 20-25 °C, baš zbog tog neprijatnog pada temperature vazduha u povratku.
 
To sto ste ste "zdravi",ne znaci da je zdravo voziti po tim temperaturama ;) . To neces cuti ni od koga ko ima iole veze sa medicinom.
 
Nije zdravo ni raditi sedeći u kancelariji/za kompom po 8-10h dnevno, nije zdravo jesti/piti razno đubre od hrane i pića, šta sve još nije zdravo, može danima da se nabraja.
Ko je zdravstveno zapušten, svaka aktivnost je opasna. Meni umerena fizička aktivnost pri tropskim temperaturama nikada nije smetala.
 
Pa i ja sam zdrav,prav u kondiciji,volim da vozim bajs i uživam u tome,ali brate kad ima 40,50 stepeni prosto se previše naprežem,"mučim" i trošim u vožnji zbog te paklene vrućine....a što bih to onda radio svom telu ako baš ne moram?.....kako da idem u teretanu na 100 stepeni?....trčim maraton?

Naravno,svaka čast onima koji ne odustaju od bajsa i na tih 100 stepeni,ja im se divim ali i čudim😀
 
Pa niko te ne tera da voziš u tim uslovima, ako ti smeta. Ni ja nikada ne bih trčao maraton, ni u idealnim uslovima, a kamoli na 40 °C. Ali sam 32 godine na 2 točka i uvek sam uživao u letnjim vožnjama. Ne volim sad neko ekstremno sparno vreme, i kada znam da će me uhvatiti oluja na pola vožnje, samo tada ne krećem na put. Sve ostalo dolazi u obzir, a često mi bude i mnogo bolje da tih nekoliko sati provedem negde u brdima, pored reke ili u šumi, nego da se kuvam i smaram u betonskom kotlu grada.
 
@PJ

Hvala. Kada kreneš da vežeš par uspona teških, videćeš da ide sve lakše i lakše i da ćeš biti uvek ponosan na sebe kada god pobediš prethodno vreme.

Oko Zaječara imam brdskih ruta koliko želiš, to su sve putevi do sela, Bogu iza nogu, gde ne vidim živo pile sve dok ne dodjem do tih sela, ponekad i kada prolazim kroz ta sela ne vidim nikog pa malo jezivo.

Na 8 odsto uspona vozim bez umaranja, na 12 odsto je neki ono medium opterećenje ali kada udarim na preko 16 odsto, tu treba gvozdena mentalna snaga pored fizičke.

Da se ne lažemo, kada sam počinjao da vozim brdske ture, na teškim usponima sam silazio sa bicikle, jednostavno telo nije htelo. Ali tada nisam pazio šta jedem pa sam udarao u onaj marstonski zid, kad te sve izda pa guraš bajs.

Ono što sam posle shvatio, hrana je izuzetno bitna, sada sam sve taktički podesio da pred svakog dugog uspona, ako je na 10 km od mene, jedem bonžitu i bananu.

Neće to odmah delovati od početka uspona već na nekih pola puta kada nestane snaga, tada se snaga obnavlja i do vrha izadjem bez problema.

E sad, ono što mislim da bi bilo top, da mogu jednu pljeskavicu da pojedem kada vozim te teške rute. 😁 Želudac mi takav da ne bi pravilo problem. 😅
 
Koja je praktična razlika izmedju 1x12 i 2x10 brzina? Šta je bolje za rekreativnu voznju po asfaltu?
 
1x je vise za offroad, sa velikom kasetom pozadi i nekim srednjim napred, dobije se velik range za ravno, za brdo, nije za jurcanje kao road i imas malo vece korake izmedju brzina (broj zubaca)

za casual je svejedno. 1x je laksi, manje delova, manje sajli (ako je mechanical) lakse za odrzavanje. zadnji mech mora da ima clutch kako bi lanac uvek bio zategnut a prednji chainring ima narrow-wide zupce kako bi sprecio spadanje lanca.
za mtb je 1x way to go, sto se tice mesavine (gravel) tu neko i dalje preferira 2x ako se recimo trka, zbog veceg range-a brzina, za road je i dalje bolji 2x. obicno jurcamo sa drumskim biciklima :)

obicno jeftinije grupe menjaca nisu 1x, tako da na jeftinijim biciklima obicno bude 2x (jeftiniji, tezi, ako ti ne smeta tezina 2x je ok), neki jos uvek prodaju 3x...
takodje kod nekih jeftinijih 2x nije moguce voziti one extremne pozicije tipa veliki zupcanik napred i veliki zupcanik pozadi (crosschain)
 
ja bih uzeo 1x, ako nije novac problem. ovaj 2x je napred 36/22 realno taj 22T zupcanik nicemu ne sluzi :)

dok je pozadi kod 1x najveci zupcanik 50, a kod 2x 42T
na oba je najveci odnos prednji - zadnji 36 - 11 tako da na asfaltu mu dodje na isto

takodje 1x ima air fork, ne znam kakva je ovo na 2x, ali mi na slici ne lici da je air.
sto i nije toliko bitno, jer ces voziti po asfaltu (waste of tires)
 
Vidis sa kakvim se predznanjem ide za obicno biciklanje🤣🤣.
 
Ja sam sa 3x10 presao na 2x11, iskreno, mislio sam da nema nekih promena ali ja na primer u 10 brzini bez problema guram nekih 27 km na h što na 3 x 10 nisam mogao sigurno.

1x je za mtb ali video sam da ih ima i drumaši neki, 2x je za drumaše i gravel, treking.
 
Nazad
Vrh Dno