Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

@Gedza Verovatno sam pitao ranije, ali kako si zadovoljan tim sedištem? Nije da mi se daje 40 evra za sedište, ali ovo koje imam (plaćeno 30 evra u Budimpešti) definitivno neće trajati duže od ove sezone.
 
Kupio ga 2009. godine :) i već je trebalo da ga promenim, nego silom prilika ostade. Dakle, ovo mu je sigurno poslednja sezona, pa najkasnije za sledeću moram da kupim drugo sedlo. A definitivno je najosetljiviji deo opreme u pitanju.
 
@Cane
Meni je sasvim ok. Aj videcu kada budem isao neki dan na Adu da se cujemo, pa da ga probas i vidis kako ti "stoji". Detalje cemo na PM.
 
Poslednja izmena:
Vožnje
Pisao sam opširne putopise na prikladnijem mestu, ali rek'o ajde i ovde da ostavim neki kraći trag. Elem, odvezao sam nekoliko značajnijih tura u poslednje vreme i, što je najbitnije, za mene potpuno novih. Nisu baš ispale kako sam zamislio, ali obično i bude tako. Dakle:

1. Riječka brda (oko 50 km, ne sećam se tačno)
Sasvim slučajno, na netu sam otkrio nešto što se zove Riječka biciklistička transverzala. Prvo se slatko ismejah, jer Rijeka nema ni 1 metar biciklističke staze, ali pogled na brošuru pokazao je kako može dobro da se upakuje i iskoristi sve što se ima. U suštini, spojeno je dosta puteva i raznih šetališta u biciklističke rute koje deluju veoma zanimljivo. Inače, Rijeka je u podnožju izuzetno brdovitog terena i sve vožnje su dosta naporne, ali zato su pejzaži i pogled koji pruža stvarno lekoviti. Uz to, nađe se tu nekih lokalnih zanimljivosti, pa sve deluje kao odličan paket. U okviru transverzale nalazi se i deo oko Kastva koji sam već vozio i snimio (mislim da je film #38, pa nadalje). Mislio sam da idem na deo koji bi se dobro nadovezao, ali sa svih mapa koje sam pogledao nije bilo sigurno da može da se spoji kako bi meni odgovaralo. A želeo sam da obiđem izvor reke Rječine, po kojoj je grad i dobio ime.

Elem, put vodi prvo u Kastav, na ~350 metara visine, onda malo gore-doliranja do Viškova (sve već viđeno u ranijim filmovima) na približno istoj visini, pa potom malo ozbiljniji uspon do mesta Saršoni i brda iznad. Iako se ukupno stiže na 500 metara (sa praktično nula) vožnja nije naročito naporna, osim prvog dela, kroz Matulje, zbog saobraćaja. Od Viškova nadalje vozila jedva da ima. A sa brda fantastičan pogled na okolinu i dolinu u koju se spušta kroz gustu šumu. Podseća na Avalu. Put do izvora je blaga noćna mora, zbog loših i nepostojećih putokaza, ali može se. A voda led ledena, dok je napolju +38 u hladu. Nažalost, odatle sam se uglavnom samo stuštio kroz nekoliko drugih mesta, uz pentranje na samo jedan vidikovac. Stari zamak na vr' jednog brda me mrzelo da obilazim i to moram opet, a put za Grobničko polje (gde su aerodrom i motodrom) sam promašio. Ali, spust nazad u grad je epski.

Slike će biti kad odem opet i obiđem sve što sam hteo.

2. Cres i Krk (oko 140 km u dva dana)
Išao sam dvaput, sa idejom da vozim oko jezera na Cresu (slatkovodno i veliko, pa još ispod nivoa mora, pravi unikat), uz obilazak više okolnih mesta, veoma poznatih i popularnih po lepoti prirode. Nažalost, zbog potpuno nepredviđene patnje u vidu brda između trajektne luke i polazne tačke, sve je propalo na samom početku, velikim delom i zbog +38 u hladu (kog nema nigde). U ponovljenom pokušaju, išao sam kolima do polazne tačke, ali se drugi deo offroad "biciklističke staze", baš oko jezera, pokazao kao pristupačan samo za koze, što ja nisam. Posle skoro sat i po za tandrkanje po kamenolomu (na +33 u hladu), stigao sam jedva do polovine jezera i morao da odustanem. Srećom, kasnije sam obišao nekoliko mesta, uključujući Lubenice, ali Mali Lošinj je otpao. Utešio sam se konačnim obilaskom mesta Punat na Krku, koje mi je prethodno uporno izmicalo. Sve je odnelo 2 dana i oko 60 evra (uglavnom trajekti i gorivo). A opet neobavljena posla.
http://www.2bike.rs/forum/topic/9388-fijasko-na-cresu/
https://goo.gl/photos/R8cFcEA4sJ9oFk7eA

3. Rovinj - Pula (101 km)
O ovoj vožnji sam "sanjao" još kada sam prvi put išao u Rovinj, pre četiri godine. Dovoljno je blizu (oko 40 km), a i usput ima lepih mesta i dosta offroad mogućnosti. Tada sam u Rovinj stigao suviše kasno i izgubio silno vreme usput, pa sam odustao još kod kampa Veštar, praktično ne napustivši Rovinj. Ovoga puta sam se bolje organizovao i opremio, a nisam ni silazio do marine i centra grada, nego pravo na vožnju. Ipak, u neodoljivoj vožnji uz obalu i istraživanje offroad staza koje mi nisu bile poznate, opet je prošlo oko 3 sata, pa sam na kraju morao da "trčim" do Pule. A i tamo sam shvatio da bi obilazak Premanture i Medulina oduzeli barem tri sata koje prosto nisam više imao (stigao u Pulu oko 13:10). Uz obilazak dela obale i najvažnijih centralnih delova, kao i fantastičnih podzemnih tunela, jedva sam uspeo da krenem nazad ka Rovinju oko 16:15. Opet nije bilo vremena za obilazak obale u kampovima, nego samo ranije preskočeno svraćanje u Fažanu (prelepo izgleda, ali brodići za Brione su jezivo skupi, oko 20 evra po osobi). Onda malo gubljenje na offroad stazama koje je Garmin označio kao prohodne, a u stvari postoji ograda. Pred poslednju deonicu, odjednom se čuo čudan zvuk za koji sam tek 500-600 metara kasnije shvatio da je bilo padanje kamere (ponovo pukao nosač)! Srećom, posle neprijatnog šoka, uspeo sam da je nađem, a snimanje sam ionako već bio prekinuo zbog popunjene kartice (sutradan kupio drugu :)).
http://www.2bike.rs/forum/topic/9446-rovinj-pula-ili-kako-se-uči-na-greškama/
https://goo.gl/photos/NzDtpsuYxLGEjynn8

4. Mala Učka, odnosno Staza 8, najteža (73 km, ~2600 metara uspona, na oko 23 u hladu pri moru, inače se smrzoh)
Jedna od prvih vožnji i tek drugi film na kanalu, bio je uspon na planinu Učka u Istri, 1400 metara. Često sam razmišljao da probam ponovo, skinuvši oko 25 kila i naučivši pametnije da vozim, ali je put dosadan za ponavljanje. Zato se odlučih za jednu od 8 (manje-više) označenih staza. Nije da sam hteo najtežu, nego je jedina koja počinje uz more, pa ne zahteva specijalne varijante dolaska do polazne tačke - Lovrana. Taj deo sam vozio bezbroj puta i znao sam šta me čeka, sve do Mošćenica, na oko 165 metara. Uspon dalje, do Svete Jelene, bio je na papiru jak (~360 metara), ali u praksi ne toliko težak. Ima teških i strmih deonica, ali ima i nešto ravnijih, pa se lakše podnese. No, pravi izazov počinje tek tamo, jer se kratkim putem, maltene pravo napred, treba popeti na oko 500 metara, gde je skretanje na fantastičnu offroad stazu. Ima kamenja, uspon tera i dalje, ali se vozi kroz šumu, nema nikoga, a staza je uglavnom dobra za vožnju i uz idiličan ambijent. Negde od 600 metara kreće ozbiljniji uspon, posle kog sledi skoro ravan deo i nešto što je čist užitak. Maltene bez kamenja (u odnosu na pređeni deo), skoro ravno, ivicom planine... fantastično. No, poslednjih oko 1,5 km treba se popeti skoro 200 metara i to po stazi koja je prekrivena gomilom kamenja, izbrazdana vodenim tokovima i prilično rastresita. Tako se stiže do prelaza Bodaj na 900 metara (mada ja mislim da je 870-880). Pogled je neopisiv, jer se pruža praktično na sve strane, a prelaz je viši od skoro svega u okolini. Onda sledi neverovatna deonica po samom vrhu, skoro kao most između dve kule. Nažalost, tu sam potpuno promašio stazu i po kamenjaru se pentrao više od 1 km do zaseoka Mala Učka, najvišeg naselja u Hrvatskoj, na blizu 1000 metara. Tu konačno postoji i česma sa odličnom i hladnom vodom. Nažalost, putokazi postoje samo na glavnom predviđenom putu, a kako sam ga ja bio promašio, tako sam promašio i nastavak. Umesto da se spustim nazad direktno u Lovran, ja sam zalutao na neku strahotu ka Mošćenicama. Već od početka je loše, a onda sledi relativno duga deonica sa poroznom zemljom, gomilama kamenja i kamenčuga, ali i ostataka debla i grana po kojima je nemoguće voziti i da je ravno, a ne izuzetno nizbrdo. Srećom, šuma je fantastična, a na kraju se ipak dolazi do dela koji može da se vozi. Tokom vožnje, triput sam morao da probijam grčeve u nogama (rekord), a onda još završio 10 kilometara dalje nego što je trebalo. I to sa izuzetno teškim usponom. No, samo prebacih u pravi prenos i isterah i to iz "zaleta". Fantastična vožnja koju ću pokušati da ponovim, samo da bih išao i pravim putem. :) Nažalost, ne znam da li će biti vremena i vremenskih prilika.
http://www.2bike.rs/forum/topic/9490-mala-učka-staza-8-najteža/
https://goo.gl/photos/ovQtGgQVXsFQPcnx7


Trenutno razmišljam o vožnji koja ide uz obalu i najviši vrh je na samo 370 metara, ali ima preko 3000 metara ukupnog uspona. A treba se vratiti i do Grobnika, tvrđave i još par mesta.
Eto, zato me nema na vožnjama u Beogradu (nije da ste se pitali).
 
Mobilna navigacija
Čitao sam ranije, ali nije mi bilo previše aktuelno, jer nemam smartfon. Sada razmišljam da ga kupim i merkam Lumia 640 (ako ga nađem još po akcijskoj ceni), pa samo da proverim da li neko koristi WP telefon za navigaciju, da li najpopularniji programi standardno podržavaju i tu platformu da li ima nekih neočekivanih problema? Najviše mi je potrebno da 1) beležim svoju rutu, 2) pratim neku rutu koju sam prethodno stavio na telefon (istovremeno sa stavkom 1) i 3) da mogu offline da pregledam satelitske mape terena, da se bolje orijentišem i nađem neke staze kroz šumu. Te mape bi bilo najbolje ako mogu nekako da se prebace sa desktopa, jer mi je tako lakše da pretražujem, ali nije neophodno. I zanima me kako se te mape uopšte prebace, odnosno u kojoj rezoluciji? Da li ja mogu da biram ili je to nešto automatski?

Btw, telefon je u užem krugu najviše zato što ga svi hvale (za tu cenovnu klasu) i što kažu da mu baterija jako dugo traje, iako sam prvo hteo Android. A još uvek razmatram i modele sa izmenjivim baterijama, kao što je Lenovo A6000, pa da mogu da imam rezervnu.
 
Ja znam samo za endmondo i sport tracker da rade na WP, tako da izbor ti je prilicno skroman za te aplikacije koje ti trazis.
 
#navigacija

Ne znam šta se podrazumeva pod "satelitske mape terena". Ako misliš na offline slike iz vazduha nisam siguran da to postoji, mada nisam obraćao pažnju. To je skupa roba. :) U svakom slučaju sve ozbiljne aplikacije podržavaju overlay (da nalepe mapu u formi slike preko one koju već crtaju), pa ako možeš da pripremiš unapred sa Googla ili Binga... U najgorem slučaju keširanje u Google Maps aplikaciji. Al' to čas ubace, čas izbace, čas ima neka neka začkoljica... Verovatno ima i neki "hack" da to uradi i pripremi za overlay upotrebu, nisam se bavio.

Mape dolaze ili iz rasterskih parčića (tile), za svaki nivo zoom-a odvojen set ili kao vektorske mape. Mada i vektorske idu iz nekih parčića, kol'ko razumem. Fora sa vektorskim je što se renderuju na uređaju, pa mogu da se prilagođavaju "u letu". Boje, izohipse, itd...

Neki programi nude download mape po državama, neki određene površine, pa ako su rasterske biraš do kog nivoa. Neki imaju i zgodnu opciju da skinu sve oko određene rute. Dakle pripremiš rutu na desktopu kako god ti odgovara, prebaciš na telefon i app skine odgovarajući deo mape za offline upotrebu. Ako se dobro sećam sve ovo podržava moj trenutni favorit, Locus, ali ima samo za Android. On ima foru koja je meni najinteresantnija: da radi u pozadini i pišti ako se udaljiš više od X od rute koju pratiš, gde X biraš sam u metrima. Onda voziš opušteno, "po osećaju", pa kad se zezneš program te brzo ispravi. Čini mi se da je to manje gubljenje vremena nego da na svakoj raskrsnici proveravaš telefon. O bateriji da ne pričamo...

Za Android ima šačica programa koji dolaze u obzir. Locus, OSMand, Orux, ViewRanger GPS... Za WP je skoro sigurno lošija situacija.
 
Kada na 1:33 nije odradio jump, neću ni da gledam dalje :d
 
Jel neko od vas ima e-bike?
Je imate neka iskustva? Na oglasima ih ima sve više, dosta njih se prodaje bez baterije, takođe ima i različitih baterija.
Šta po vama vredi od tih tehnologija, mada ne znam čemu bi mi konkretno služio taj e-bike, odnosno ne treba mi za posao, jedino neko zadovoljstvo da lakše odem dalje ili kada me mrzi da peglam običan bajs, sednem na e-bike.
Jedino se plašim, da posle ne bude samo e-bike :d
 
Poslednja izmena:
Kupi skuter.
 
Imao sam e-bike od rodjaka na kratko, posto ga je preko uzeo na policijskoj licitaciji nije imao punjac. Bilo je mucenje dok se punjac napravio, posto je originalni preskup, vise kosta od cele bicikle x2. Baterija je za divno cudo bila funkcionalna, iako se ne zna istorija bajsa. kada se napuni, moze da gura oko 10km na bateriji, bar ono sto sam ja probao (da je iscedim, verovatno moze i 15-20 kada se pazi).
Mislim da vredi samo onome kome je bicikl prevozno sredstvo do pijace i tome slicno, posto je (bar taj jeftiniji, slican onim sto parking servis daje na koriscenje na parkiralistima) veoma cudan za voznju, ima lose sve zivo od delova, itd.
 
Evo ko je trazio potrosnju baterije aplikacije strava, posto sam juce imao voznju od 160km a tek se danas setio da stavim telefon na punjac.
Iz prilozenog se vidi da je za 7 sati upotrebe gps-a sama app potrosila tek 8℅ baterije.
4e770e63d33eb34b79dce8b9bfb4958b.jpg

21ae4ee01d93cf8f105668195da43f2a.jpg
 
Imao sam e-bike od rodjaka na kratko, posto ga je preko uzeo na policijskoj licitaciji nije imao punjac. Bilo je mucenje dok se punjac napravio, posto je originalni preskup, vise kosta od cele bicikle x2. Baterija je za divno cudo bila funkcionalna, iako se ne zna istorija bajsa. kada se napuni, moze da gura oko 10km na bateriji, bar ono sto sam ja probao (da je iscedim, verovatno moze i 15-20 kada se pazi).
Mislim da vredi samo onome kome je bicikl prevozno sredstvo do pijace i tome slicno, posto je (bar taj jeftiniji, slican onim sto parking servis daje na koriscenje na parkiralistima) veoma cudan za voznju, ima lose sve zivo od delova, itd.

Nisam baš mislio na neki najveći krš, i sumnjam da bi kupovao e-bike poniku, odnosno voleo bi da to i dalje bude bike kojim mogu da se spustim niz nasip, provučem izneđu zgrada, skočim sa malo višeg ivičnjaka ili se spustim niz nekoliko stepenica. Verujem da bi mi najviše odgovarao neki mountain, ali oni imaju deblje gume, i verovatno više srču bateriju od gradskih sa tanjim gumama. Videh da ima nekih koji super izgledaju, ali mi je 1000e previše i da razmišljam, nekako sam mislio do 500 da razmotrim, možda za sledeću sezonu, ukoliko vredi naravno. Malo mi je to 10-20km, više bi voleo da je 40-50 minimum, a vidim da se neki sada hvale i sa 120km autonomijom. Možda bi onda bio hrabriji da idem i negde gde nije sve ravno :)
 
Poslednja izmena:
@bakara

Daj neki stats! Gain, tako to... I za sebe, jel si fit? #nohomo :d Ruta koju planiram godinama ima ~175km, sa ~2000m gain-a, al' nikako da se odvažim.
 
Ma to kao nije fit, krenemo mi tom rutom a on posle crkava od smeha kući dok mi ispuštamo dušu na pola puta. :D
 
Nisam baš mislio na neki najveći krš, i sumnjam da bi kupovao e-bike poniku, odnosno voleo bi da to i dalje bude bike kojim mogu da se spustim niz nasip, provučem izneđu zgrada, skočim sa malo višeg ivičnjaka ili se spustim niz nekoliko stepenica. Verujem da bi mi najviše odgovarao neki mountain, ali oni imaju deblje gume, i verovatno više srču bateriju od gradskih sa tanjim gumama. Videh da ima nekih koji super izgledaju, ali mi je 1000e previše i da razmišljam, nekako sam mislio do 500 da razmotrim, možda za sledeću sezonu, ukoliko vredi naravno. Malo mi je to 10-20km, više bi voleo da je 40-50 minimum, a vidim da se neki sada hvale i sa 120km autonomijom. Možda bi onda bio hrabriji da idem i negde gde nije sve ravno :)

Nisam ni mislio da ces uzimati krs, samo sam izneo svoje iskustvo.
Inace jace uzbrdice opet nije mogao sam da izvuce vec sam morao da pripomognem, ali svakako lakse nego kad izvlacim sam :)
 
Ne znam šta se podrazumeva pod "satelitske mape terena".

Ja bih lepo rekao "mape", ali primetih da mnogi pod tim misle samo iscrtane ulice, kao na Garminu, a to mi ne treba. Ja bih ono što prikazuje Google Maps kad izabereš Satellite/Earth. A bilo bi zaista idealno da mi offline pokupi rutu + nešto malo okolo. Tako bih ja napravio softver, jer je to najkorisnije. Overlay nekada može da posluži, ali nije toliko bitan. Jedini je problem što sam definitivno bliže Lumia 640, a možda i XL koji ima još veću bateriju, a ako je ekran ugašen, sigurno ne troši više. Samo čekam da iskoči neka povoljna cena i uzimam ga, tim pre što saznah da ima i izmenjivu bateriju. Sad, ako baš nema odličnih programa za navigaciju, snalaziću se. Sigurno će biti bolje nego sada. A za fora kod navođenja jeste odlična i meni bi najviše koristila. Nekada bi upozorenje stiglo prekasno (veliki spust, mrzelo bi me da se vraćam), a nekada bih baš odlučio da idem malo okolo, ali to nisu tako česte situacije.

@phantomr Baš nedavno upoznah lika koji se bavi izradom e-bike modela, odnosno ugradnjom motora na bilo koji bajk. Problem je što je dobro uvek jako skupo. Reče da je pravio nekoliko komada za nekog Italijana i da je to koštalo oko 2 soma po bajku, ako se ne varam. Mislim da ćeš za malo para dobiti samo da do pijace po potpuno ravnom Amsterdamu možeš da pošalješ i svoju babu. Inače ćeš sigurno morati dodatno da pedalaš, kako reče Dule.
 
Ja bih lepo rekao "mape", ali primetih da mnogi pod tim misle samo iscrtane ulice, kao na Garminu, a to mi ne treba. Ja bih ono što prikazuje Google Maps kad izabereš Satellite/Earth. A bilo bi zaista idealno da mi offline pokupi rutu + nešto malo okolo.
I to imas u stravi, al ne znam kako radi offline
A sto se lumie tice, nisam bas siguran da pravis dobar izbor i treba da budes svestan da ces posle glavu lomiti da iznadjes resenje za ono sto hoces.
51246944319a4ac1d84b4594423b9989.jpg
 
Poslednja izmena:
Ma kakvi fit, imam 97kg :)
Ma pusti to, mislim na bajs fit! :) Ono, dal' si u formi, kol'ko si vozio ove sezone, itd. Al' sad ne moraš da mi objašnjavaš, sve se vidi u statsu! :D Ja imam skoro 20kg manje, al' sam malo vozio ove godine, osećam se k'o baba...

Ja bih lepo rekao "mape", ali primetih da mnogi pod tim misle samo iscrtane ulice, kao na Garminu, a to mi ne treba. Ja bih ono što prikazuje Google Maps kad izabereš Satellite/Earth.
E to valjda zovu hibrid. "Satelitske" slike + mapa (putevi, mesta itd.) Proverio sam sad, može u Locus-u to da se skine za offline, samo sad nisam siguran dal' je moglo i pre il' tek kad' sam skinuo neke dodatke sa PlayStore-a. Fakat je zgodno i to imati, mada mi deluje preglednije obična mapa sa senčenjem/izohipsama za teren.
 
Jedno pitanjce.... uzeo bih MTB cisto za rekreaciju... voznja po putu i nekim uredjenim MTB stazama... nasao sam ovakav bajs, na njega ima 10% popusta, na kraju izadje 550e : http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/MTB bicikli/6324/ ,
a drugi je skuplji ali i bolji ( valjda ) : http://www.radshop.at/index.php/web...-wien/ktm-ultra-fun-27-2015-black-white-green. Molim za komentare.

za tvoje potrebe sasvim ti je dovoljan ovaj polar. jedino sto za te pare mozes da kupis mnogo bolji polovan, ali ti za to treba neko ko se razume.
takodje obrati paznju na velicinu rama, da bude prema tvojoj velicini. to se da izracunati. mislim da ti je sezona na izmaku. bolje bi bilo da se malo verziras pa dogodine ili na zimu, kad su cene nize, da kupis. imas bezbroj sajtova za bicikle, razgledaj, pitaj. idi prvo na cikloberzu pa nadalje.
 
Jel neko od vas ima e-bike?
Je imate neka iskustva? Na oglasima ih ima sve više, dosta njih se prodaje bez baterije, takođe ima i različitih baterija.
Šta po vama vredi od tih tehnologija, mada ne znam čemu bi mi konkretno služio taj e-bike, odnosno ne treba mi za posao, jedino neko zadovoljstvo da lakše odem dalje ili kada me mrzi da peglam običan bajs, sednem na e-bike.
Jedino se plašim, da posle ne bude samo e-bike :d

na kineze neracunaj. oni su ti do tvog plafona cene. potrudi se na netu, ima elektricnih motora koji se kace na bicikl. ide jos jedan lanac sa druge strane, pa pici. hrvati su ti puno u tome. neznam odakle si. imali su na stadionu partizan u Bgd, benzinski motor isto na kacenje. uopste nije bila losa fora.
u toj prici najvazniji je kvalitet baterije. kupi neki krs od auta za 100 evra, idi na parking, uzmi bicikl. to ti je najeftinije. salim se !
 
Drugari, moze pomoc?

Kako cistitie kaisice na kacigi? Jel moze neka preporuka. Mnogo se mucim oko odrzavanja istih.
 
E to valjda zovu hibrid. "Satelitske" slike + mapa (putevi, mesta itd.) Proverio sam sad, može u Locus-u to da se skine za offline (...) mada mi deluje preglednije obična mapa sa senčenjem/izohipsama za teren.

Ne bi verovao koliko šumskih stazica i puteljaka može da se otkrije na satelitskoj slici (ne mora ni da bude hibrid, dovoljan je čist photo), a kojih uopšte nema u mreži ulica/staza. Baš sam prekjuče promašio jednu bitnu stazu, jer nisam imao satelitski snimak kod sebe, nego samo Garmina. A, recimo, Google Earth čak na tom mestu i iscrtava povezujuću liniju.

@bakara Hvala, shvatio sam da Strava ima sve. :) Nego, definitivno uzimam sada WP telefon.
 
Nazad
Vrh Dno