Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

To koja klasa delova je minimalna nije fiksno i zavisi od toga kako, gde i koliko voziš. Ako prelaziš kilometražu ko Džoni, ali samo po asfaltu, opušteno, mogu bilo koji normalni delovi da ti potraju.

p.s. Savet za one koji kupuju polovno. Kupovina polovnih delova visoke klase je rizik, jer može biti da su voženi mnogo i bezobzirno (najsigurnije je da ih kupiš od nekoga za koga znaš da ne aka bajseve, recimo od demiosa :d). A kod srednje i srednje-niske klase, verovatnije je da nisu silovani. (a najbolje je da se uvek pregleda ručno, ima li luftova udaraca, krivljenja)
 
Poslednja izmena:
Lik mi je isto rekao i pre 6+ godina, kada mu je cale pricao gde i kako vozim :) A realno i zbog visine/tezine.. Tj prvo je rekao ocu pa onda meni (cale nikad cuo za XT i uopste kako se rangira oprema, ja u to vreme nacuo ali nista bas nisam znao).
 
Poslednja izmena:
realno ti je dobro rekao, nishta ispod xt-a, mozda ajde slx i poneshto deore.
sa tom kilazom i imajuci u vidu shta i kuda vozish...ne mozesh ochekivati chuda.
 
Ja vozim dosta brzo, uvek (kad imam snage) i najobicnija udarna rupa je tu problem za krs deo.. a da ne pricam nesto vise. E sad, daleko sam ja od nekog hc vozaca ali mislim da i sa medium zahtevnom voznjom tezina sve to pogorsa.. a realno ja nema sanse da spadnem na 100 kila, tj mogao bih ali to ne bi bilo zdravo jer bih morao da se osusim mnogo.

A u pravu si, slx, deore.. sve bi to bilo ok. Al' sta da se radi, sad opet imam koliko-toliko sposoban bajs bar za asfalt i makadam, posle mesec dana voznje po gradu sve preko 20km ka brdima ima da mi bude avantura :)

I mesec dana apstinencije od krsa napravi nesto pozeljno :d Mislim na moj bajs :D. Sutra cu da ga operem i ocistim od blata i pravac poziranje a i jurnjava po vrelom asfaltu :d

E nego jel znate sta o shimano nexus delovima? ovaj lik ima neki cudan bajs sa tom opremom..
 
Poslednja izmena:
Bitno je da nisu plasticne, pa da nedaj Boze puknu u trenutku kocenja.
 
^ Ja sam jednu slomio,metalnu i ne vidim da nesto fali :d
 
Je l' to znači da mogu da se uzmu neke promax od 400-500 dinara?
 
Takve imam vec skoro 9 godina.. i nikakav problem nisam imao ali ne kazem da ne treba uloziti pare i u to.
 
@hsv.stoned
Vozim i ja ponekad malo jace offroad, problema nisam imao ni sa jeftinijim beretta felnama (dupli zid) i kombinaciji quando/altus ili acera glava, a ni sad sa XT 752 glavama, naravno svo vreme 8faz kaseta. Znaci najbitnije je da bude kasetna glava iole kvalitetna i dobre felne, ostala oprema moze da posluzi i jeftinija, eto meni Alivio zadnji menjac radi 2 godine i ne buni se previse, gornji pulley je dobio nesto malo lufta ali radi tako vec dugo i ne pravi nikakve probleme, menja veoma glatko. Sifteri isto, kocnice alivio mislim da bi me i dalje sasvim dobro sluzile (njih sam vise iz hira promenio nego iz potrebe, ali se nisam pokajao jer paralelogrami zakidaju)... Itd :)
Hocu reci, ne mora bas sve XT, za tebe je bitno tockovi da budu dobri zbog kilaze, ostalo vremenom menjas (ako uzmes bajs sa slabijom opremom).
 
Ja odavno pričah kakav je bajk potreban za hsv-a, njegovu kilažu, teren i stil vožnje. Plastične ručice su se meni grejale više od metalnih (meni je bilo čudno), a stalno su se klatile, pa zapinjale i pravile probleme. Ipak, bolje i Promax, nego da nemate ručice. :) Što se šiftera tiče, nikad se više ne bih odrekao ovih XT koje šiftuju po nekoliko brzina odjednom i to sa svih strana. Btw, novi gripovi su duži i deblji, pa ne bih ni mogao da šiftujem na klasičan način (pritisak ka gripu). Eto, recimo, neočekivanog problema. Sreća da sam odavno navikao da šiftujem u oba smera palcem.

Inače, malo podesih sve, ali gripove ću morati dodatno dok ne nađem pravi položaj. Imam utisak da ergo ne treba da bude postavljen tako da se ruke sve vreme oslanjaju na proširenje, jer je preveliki pritisak. Podesio sam i zadnju kočnicu, sad je super. Nažalost, prednja ima problem, verovatno je malo zakrivljen točak (a nemam ono za zatezanje žica). I, naravno, zadnji menjač ne prebacuje na 5. zupčanik. Umesto toga, samo poskoči na sledeći i čuje se neki čudan zvuk koji podseća na "džoni". ;) Btw, širi volan je nezgodan, treba se navići. Drugačiji položaj, teže se podiže prednji točak. Sreća da ne uzeh onaj od 71 cm. :) S druge strane, sviđa mi se prostor. Pravi test kad odem na neku ozbiljniju vožnju.
 
Sto se tockova tice, jos uvek su fabricki i serviser rece da je ocigledno da su odlicni jer jos nisu za zamenu, posle 15k+ km, hcl alloy, to pise na njima..

Ne kazem da sve mora xt ali ako moze onda do jaja :) U sustini sam mislio na one najbitnije delove koji trpe najvece opterecenje, da li imaju oznaku xt ili koji vec ali to bi stvarno trebalo da bude kvalitetno.

Ali na osnovu iskustva sa uglavnom tourney i slicnom opremom na ovom blizzardu.. znaci mislim na menjace, sis siftere itd.. ne znam kako da objasnim ali bas sam juce pricao sa serviserom, nista od ovoga nije menjano 9 god skoro i preko 15k km, samo servisirano kad treba. I tek sada je lanac za penziju kao i svi zupcanici ali i dalje sve to radi uz povremeno preskakanje. Kad bajs placen 12k din sa bukvalno najjeftinijom iole upotrebljivom opremom prezivi sve ovo sta tek onda moze xt+ :)

Menjao sam uglavnom glave, osovine, paknove i tako te sitnice..

Znaci, lako bih ja prihvatio i alivio komplet cak i uz altus shiftere samo da su osovine, glave, amort i ostalo sto direktno trpi tezinu top kvalitet i da mogu da traju.

I da, prvi put sa cuo za shimano nexus.. ovaj lik ima slican bajs, samo bez blatobrana itd, nexus su pogoni i sta jos, nemam pojma
92d22a91b6444c5ff81d623e375ebe9d-23424-1000_1000.jpg
 
Poslednja izmena:
@Canić

Dotegni burence na (desnom) prednjem šifteru. To je makar lako, posao od 5 sekundi - bukvalno. :)
 
Wow, kako je lanac "lepo" zategnut na ovoj slici koju je hsv postavio. :)

@hsv Ako ne želiš da prilagodiš vožnju opremi, onda je bolje da držiš neki krš i da ga tako "održavaš na aparatima", uz sve probleme koje imaš. Uzeti tek neki kvalitetan deo koji će stalno da bude izložen naporu od 300 % svojih mogućnosti, mislim da bi ti samo donelo razočaranje. I svejedno bi i kvalitetnu opremu morao pažljivo i redovno da održavaš. Detaljno čišćenje i podmazivanje posle blata i kiše, ispiranje posle soli, čuvanje na suvom i toplom, itd. Za tvoju vožnju bi bio potreban neki fulaš, ali na tvoju kilažu mislim da je to iluzorno. Jedino da nađeš zadnji amort sa oprugom, ali oni idu isključivo na DH/FR bajkove, a mislim da si ti ipak pre za AM. U svakom slučaju, dok ti stil vožnje prevazilazi mogućnosti opreme, bolje da si na nečem jeftinom.
 
Tesku artiljeriju iz 2004.. Polar Blizzard, uglavnom tourney oprema i ostala na najnizim granicama prihvatljivosti. Ali Tourney je ranije bio mnogo kvalitetniji nego danas, kao i ostale klase.

 
Pazi, tourney menjac je sasvim prihvatljiv i pouzdan, uz normalnu upotrebu(imam ortaka psihopatu koji opusteno menja brzine i prenose na uzbrdici :) , nezvanicni tester svih mogucih menjaca, tako da bi to bila nenormalna upotreba), ali ga treba s vremena na vreme podesavati, ali sto se tice bajsa, ovo nije bajs za neki jaci offroad, krut je, pogotovo zbog tvoje tezine plus ako jos nosis ranac, vodu, opremu, a i vec mu je skoro 10 godina, ogromno oprerecenje ima na osovinama, i tu je zamor materijala pri svakom vecem naporu.
Koliko vidim imas uzi promer viljuske, tako da bi tesko nasao prednji amortizer za njega, ali ako bi to uspeo+bolje kocnice(npr avidove sd3 ili jos bolje sd5) uspeo bi malo da ga ozivis i smeksas voznju.

A u slucaju da planiras novi bajs, imaj u planu nesto mnogo bolje, za offroad prednja suspenzija pod obavezno, cak i ona sa oprugom. a menjaci manje vise, ako rade posao, sto ih menjati.
 
Tesku artiljeriju iz 2004.. Polar Blizzard, uglavnom tourney oprema i ostala na najnizim granicama prihvatljivosti. Ali Tourney je ranije bio mnogo kvalitetniji nego danas, kao i ostale klase.

[/URL]

S ovime se potpuno slazem.
Ja sam davne 2000 uzeo Polar Avalanche sa Acera menjacima i shifterima, Logan viljuskom, promax mehanickim diskom napred i pozadi Shimano v breakom, Rigida felnama sa duplim zidom, i tako... :)

U medjuvremenu sam zamenio skoro sve na biciklu, Logan je ispao posle 6 meseci voznje i zamenjen nekim Sunturom, disk posle 2 godine Shimano v breakom,
Menjao sam i menjace, ali sam se na kraju vratio na prvobitne koje srecom nisam prodao, jer tadasnja Acera nema veze sa danasnjom i onom o pre 2-3 god, a da me covek pita zasto sam ih menjao, ne bih znao da objasnim.
Patrone sam menjao mesecno ili nedeljno dok na kraju nisam uzeo LX cini mi se i od onda nemam problema.
Prvih 4 godine, prelazio sam najmanje 60 km dnevno, do 120, prosek mi je bio oko 80 dnevno.
Sve u svemu, bicikl je presao oko 60000 km mozda i vise, uz minimalno izmenjenu konfiguraciju od pocetnog stanja.

Zasto sam sve ovo pisao? Svi delovi koji su dokupljivani i menjani su bili u istoj klasi kao i prvobitni, mozda za nijansu bolji, samo sto su definitivno bili mnogo losijeg kvaliteta od istih mladjeg godista. :(
 
Poslednja izmena:
Danas isprobah "prečicu" Resnik - Grocka, odnosno offroad koji podno Pinosave ide do Ripnja. Pa onda gore do Puta za Kragujevac (put od Avale ka Ralji i Sopotu), baš kod skretanja za Vrčin, Zaklopaču i Grocku. Ukratko - prečica ne postoji. ;) Offroad je donekle interesantan, ali za jednom, nikako više puta. Crkoh kao retko kad. Jeste da se već par dana ne osećam najbolje, ali ipak. Koga zanima (mnogo ;)) više detalja - http://www.cikloberza.com/forum/vie...k=t&sd=a&sid=9cdb0aea5b6c8847bb7db97d8ed5eff5. Neke fotke ću da postavim uskoro.

Novi korman i gripovi se pokazali odlično. Istina, u odlasku mi je korman pravio dosta problema i zapinjao sam za šiblje duž offroad rute Kijevo - Resnik. No, posle sam se malo navikao, pa više nije bilo problema. Btw, na toj offroad deonici, ispod obilaznice, više ne može da se ide levo, ka Resniku, ni da se pređe most desno. Levo su prokopali širok i dubok kanal, vidi se da je baš da bi sprečili prolazak vozila (bajkom može da se preskače, ali bezveze). A desno baš ne može, jer su - srušili most. :) Ili ga digli u vazduh. ;)

Što se gripova tiče, mislim da treba još malo da se spuste. Tako da ruke standardno stoje kao na običnim gripovima, a da se potpuno oslone tek kada se zglob malo spusti dole, "da odmori". Ovakoje preveliki napor na dlanovima, mada nisam imao nikakvih problema. Dobro je i što šake na gripovima uopšte ne proklizavaju. Dakle, ipak sam zadovoljan. A gripovi uvek mogu malo i da se rotiraju tako da budu bukvalno kao obični gripovi, ako je neophodno.
 
Pa kako da ne crknes kada ovih dana kamile padaju u nesvest:) Sto se tice gripova,ako si izeo one Ergo gripove,kada sam prosle godine planirao njihovu kupovinu,Sveta(prodavac sa cikloberze) mi je tekao da se klonim njih.Udobni su za sve pare ali se navodno jako brzo trose.Nadam se de ce tebi potrajati.

Nego planiram ako bude nekog odmora da dopedalam za BG,krajna destinacija je Ritopek.Koliko vidim ima oko 130km,te me interesuje konfiguracija terena,dostupnost vode,kvalitet asfalta itd.Eventualno koji put da izbegavam zbog jakog saobracaja.

Evo i slika sa voznje od prosle nedelje,skupilo se fino drustvance,od 20 do 60 godina,islo se do Velike Plane.Jako lepa i prijatna voznja.Voznja u ovako velikoj grupi je pravo uzivanje,naizmenicno se sece vetar a i vozaci nas mnoooogo ozbiljnije shvataju.Niko nije trubio niti pokusavao da nas pretekne na 10 cm.
Btw neka vas me zavara lik u krokodilkama i lik sa mtb sa traktorskim gumama,voze ko besni.Ppbacase ove sa drumasima ko macice:)

https://www.dropbox.com/sh/o5282ekeqh1q7jy/z_FS0_C6_E/Jagodina - Etno selo Moravski konaci


https://www.dropbox.com/sh/vwtg3zhjls9uu63/n6TjXjZOyl?n=86726566
 
Poslednja izmena:
@wolf 87 Gripovi su ergonomski, ali nisu Ergon, nego Syncros, iz Planeta. :) Deluju da će da traju, ali videćemo.
Ne znam kako ubode taj Ritopek iz Jagodine, :D ali izbegavaj npr Ibarsku magistralu, obično je jak saobraćaj. U Beogradu trenutno mnogo manje, zbog godišnjih, mada je obično veća gužva petak popodne i subota ujutru zbog odlaska ljudi na placeve i odmore, a nedeljom popodne je povratak. Nisam vozio mnogo puteva, a ne znam ni kuda si zamislio da ideš, pa ne znam šta bih ti savetovao. Osim da paziš i ne uzdaš se u to ko ima prednost, nego prosto da se trudiš da ti ne smetaš drugima, a da se ne nerviraš kad drugi smetaju tebi. :)
 
Tamo su mi brat i sestra,te sam planirao da im se uvalim na par dana:)U medjuvremenu planirao da odem do Ade,Avale,mozda i do Kovacice na sladoled:)Mozda da se pojavim i u nekom tvom filmu,samo moramo nesto da odradimo u postprodukciji sa mojom "bujnom" kosom na temenu hehehe:)
A put kojim sam planirao da idem je Jagodina-Velika Plana-Mala Krsna-Smederevo-Grocka-Ritopek.
 
Mali off, juce kolima prolazim kroz grad i na slaviji naidjem na lika koji drajvuje profi trkacki bajk od 9k eura, u opustenoj majici i sorcu, sa kilometar sam snimio da je bajk nenormalno dobar, i paralelno sa njim vozio reko matori svaka cast za bajs, on se smeje :) Usput mi je rekao cenu i tezinu, samo 7kg :) Ne pitah ga za marku ako nadjem sliku okacicu. Uglavnom lik je vozio lagano bajs kao da je mountain bike :)
Inace ovako nesto je izgledao bajk, slicno, samo bez ojacanih bandasa

136-659x440.jpg

Ukratko, bio sam odusevljen :)
 
Posle nekih 5k kilometara za sve ove godine vozikanja bajsa po BG-u, danas mi je, eto, guma ispustila dušu. Sve se desilo u roku od nekoliko sekundi na stazi prema moastu na Adi kod buvljaka. Pošto sam se istrošio za pare na hranu i piće nije imalo smisla da odguram bajs do Capriolo servisera kod Delte, nego sam lepo odgurao bajs preko mosta do Markonija na Makiškoj strani, a tamo ne krpe gume. Pokušah naduvati da vidim koliko bi držala, no i to je bilo uzaludno. Za nekoliko sekundi se izduva. Šta ću, našao se sa društvom na plaži i uživao :D Povratak je tekao preko Ade sa svraćanjem kod drugog Markonija gde su mi tražili 500 din za krpljenje. Lepo sam se zahvalio i odgurao bajs do čamaca, pa na NBg i kući. Ne gine mi nabavka unutrašnje i alata, kao i pumpe za sledeće situacije :)
 
Poslednja izmena:
Znam, guglao sam i trazio najpriblizniju sliku da lici, i to je bilo to :D
 
Gde na slaviji? Kako izgleda čovek? Ima jedna grupica biciklista koji se skupljaju u coffee dream u makenzijevoj i svi voze neka ludila, a niko nema manje od 45 god.
Svi imaju više bicikala, Kellys, Trek, Specialized...
 
500 kinti za krpljenje gume?!Au sine ala vas deru,pa to nije normalno.Videli vruc dan,pretpostavili da ces dati koliko god treba samo da bi se dovukao do kuce pa udarili po usima.Sramota! No dobro,ovo im je fina reklama.Zaista,ali zaista mi nije jasno zasto ti nisu izasli u susret,uzevsi u obzir situaciju.Da ti se ovo desilo u Jagodini i da si rekao da lose stojis sa kintom ne bi ti ljudi dinara uzeli,jer im je stalo da zadrze musterije.*** mali grad,ograniceno trziste.A ovi to rade jer im se moze.....
 
@ Boggyman,

Ovaj je bio mladji decko, tu do 25god. Al kazem, vozio je u opustenoj varijanti, znaci najobicniji sorc i majica, krstario, prvi put ga vidim na Slaviji i posle 10min ja na Bogosloviji kad opet on, stigao me, i tu opet malo neka prica, lik skroz ok :) Mozda je sin od nekog iz te ekipe, ko zna :)
 
Kako skinuti levu polugu ili kurblu ili kako se vec zove?
Skinuo sam sraf medjutim nista.
Fotografija0000.jpgFotografija0001.jpg
 
Vrh Dno