Šta je novo?

[Benchfikcija] Potencijalna Apple gejming platforma

PC gejming ne moze umreti sve dok postoji potraznja za FPS igrama, jednostavno koliko god port bio dobar nije to taj nivo igrivosti (a gde je cs 1.6 na PS3?, jedna od najigranijih FPS poslednjih 10 god). Cak i da nakace tastaturu i misa na kozolu onda ona to prestaje da bude i postaje PC... zar ne? Mislim danasnje konzole pokusavaju da rade sve isto sto i PC, cemu to ako je PC glup ili sta vec...
 
Poslednja izmena:
PC gejming ne moze umreti sve dok postoji potraznja za FPS igrama, jednostavno koliko god port bio dobar nije to taj nivo igrivosti (a gde je cs 1.6 na PS3?, jedna od najigranijih FPS poslednjih 10 god). Cak i da nakace tastaturu i misa na kozolu onda ona to prestaje da bude i postaje PC... zar ne? Mislim danasnje konzole pokusavaju da rade sve isto sto i PC, cemu to ako je PC glup ili sta vec...
Pokusavaju dok im mali Perica ne ugradi reset taster i onda magicno postanu "only" igracki sistemi. Takav stav ce naterati ljude da 2x razmisle pre nego sledeci put kupe masinu koja i pere i susi ves.
 
PS3 nikako ne postaje PC kada mu nabodesh tastaturu i misha, bila bi sreca da je PC mashina koja ima odredjeni life cycle, da se menja na 3-4 godine pa da developeri imaju na shta da racunaju kada prave igre, ovako se ne zna ko pije, i igre se raspadaju, a u skoro svakom zanru PS3 ima tehnichki bolju igru sa 5x slabijim hardverom :)
 
Pa to upravo ono što sam ja predložio u prvom postu (ne krivim te što nisi pročitao, podosta je dugačak). Samo se ne slažem za 3-4 godine, mnogo je to vremena. Dve godine bi bilo idealno. Kome je skupo da plaća jednu tako eksluzivnu platformu svakih 2 godine taj ne bi bio u stanju ni da kupi samo prvi model. Što je kraći ciklus to su igre tehnički svežije, firma (Apple) zarađuje više na hardveru. Developeri bi itekako znali na šta da računaju ukoliko bi hardver bio od jedne firme, čak i posle tri generacije hardvera se ne bi bitno promenio pristuput pravljenju igara.

Problem sa konzolama jeste što iz generacije u generaciju, zbog velikog vremenskog jaza između dve generacije, hardver se drastično menja, potpuno druga arhitektura. Pogledaj samo koliko se razlikuje hardver u PS2 i PS3, nemoj gledati razliku u brzini već u arhitekturi sitema. Totalno dva različita sveta. Isto je na relaciji Xbox-Xbox360. Prvi Xbox imao x86 procesor i nV grafiku a drugi PPC i ATI grafiku. Upravo iz tog razloga developerima treba vremena da se naviknu. Kada bi arhitektura ostala kompatibilna unazad devovi bi imali mnogo manje problema.

Naravno ja ne pričam o PCju već o gejming kompu iz moje mašte (koji pravi Apple). PC igre danas u većini žanrova izgledaju lošije iz razloga što danas PC igara zapravo i nema, sve su to multiplatforme (čast izuzecima). U vreme PS2 dok je PC bio svoj na svom, PC igre su izgledale i bile drastično složenije od većine konzolnih igara (osim Gran Turisma i sportova).
 
Ma nemoj? A koje su se to bitne vizuelne promene desile u poslednje 3-4 godie u PC/DX/XBOX platformi? Osim HD rezolucija?

Onog momenta kada je u game engine usao pravi shader editor sve se usporilo jedno 4x. Zasto? Zato sto sad na scenu stupaju samo oni najkreativniji. Nema vise drag&drop resenja koje neces provaliti u momentu kad upalis neku igru. Pa pogledaj samo sta je lenjost dizajnera uradila od Unereal engina. Svaka igra izgleda isto!
S'druge strane imas *****e kao sto su Rusi koji samo nakrkaju gomilu efekata a ko te pita kakva je igra, gameplay, animacija ...

Kada bi se consumer hardver menjao na 4god kao sto traje jedna generacija konzola, video bi kako bi morali svi da zasuku rukave da iskoriste taj HW. Isto vazi i za ostali software/drajvere.
 
Ti nit si pročitao post na koji repliciraš nit znaš šta pričaš. Kao prvo, konzole se smenjuju svakih 6-8 godina (sledeća generacija se očekuje 2014. godine tako da je ovog puta 8 godina). Drugo, sve se usporilo onog trenutka kada je dostignut vrhunac konzole koja je najmanji zajednički činilac. Treće Unreal endžin 3 je endžin koji se najbolje pokazao u igrama zatvorenog tipa, čim izađe na površinu kvalitet grafike opada, sve postaje jednolično, nove teksture smenjuju stare kao što zmija menja kožu. Nisu dizajneri krivi što sve UE3 izgledaju slično/isto ili zanačajno lošije, kriv je endžin.

Jedino što si ubo jeste da Rusi kubure sa animacijom ali to je razumljivo kada se u obzir uzme budžet koji imaju kao i činjenica da Ameri za razliku od njih imaju bogatu istoriju korišćenja spec efekata u filmskoj industriji. Svaka bolja ruska igra je 100x puta zanimljivija od Xbox360 eksluziva aka GeoW. Ako već planiraš da braniš UE3 endžin (endžin koji koristi najveći broj Xbox eksluziva) i da pričaš kako je PC kriv što igre stagniraju a ne MS konzola onda molim da me zaobiđeš i produžiš do Xbox republike ili tako nekog mesta gde se okupljaju tvoji istomišljenici.
 
A odakle vam ideja da programera briga na kom hardveru se izvrsava neka igra?

Proslo je vreme Voodoo kartica kada se kod pisao za neki hardver. Danas se kod pise za neki framework ili se kupi neciji engine. Naravno programer mora biti svestan da neki kod zahteva x ciklusa, sto moze da pruzi kartica x proizvodjaca a i kartica y proizvodjaca b.

Takodje mora biti svestan da ako zahteva efekat z, to podrazava x ali ne i y koji ce ili da pande na teret softvera ili ce se napravtiti alternativni code path.

Anyway... sve to zajdeno je i dalje daleko od programiranja za neki specifiacan hardver, + ima samo 2 igraca.

A za ploce, zvucne i ostalo ih apsolutno zabole...
 
Ti nit si pročitao post na koji repliciraš nit znaš šta pričaš. Kao prvo, konzole se smenjuju svakih 6-8 godina (sledeća generacija se očekuje 2014. godine tako da je ovog puta 8 godina).

Big deal. Inace, xbox360 se pojavio 2005, matematika ti nije bas jaca strana, a? Jos bolje ako bi zivotni vek neke platforme duze trajao. Glavna stvar koju zameram Apple-u je to sto smaraju sa stalnim hw refresom koji ne donosi neke krucijalne novine (osim nove baterije).

Drugo, sve se usporilo onog trenutka kada je dostignut vrhunac konzole koja je najmanji zajednički činilac.

Fail.
Vrhunac uopste nije postignut jer uskoro stizu nove konzole. Da se kladimo da ce nex gen igre biti vizuelno jako slicne danasnjim?
S'obzirom da se bavis samo igranjem igrica i palamudjenjem po forumu a za CG/3dsmax/Maya i sl. si cuo samo od drugara, mozes slobodno da mi verujes na rec kada kazem da je sve pocelo da stagnira onog momenta kad su u kombinaciju usli unified shaderi (a tu su jos od gf3, ps2 i sl. platformi). Od tada je vizuelni kvalitet igara zavisi jos vise od dizajnera i programera nego pre. Zasto? Mogucnosti su skoro pa neogranicene.

Treće Unreal endžin 3 je endžin koji se najbolje pokazao u igrama zatvorenog tipa, čim izađe na površinu kvalitet grafike opada, sve postaje jednolično, nove teksture smenjuju stare kao što zmija menja kožu. Nisu dizajneri krivi što sve UE3 izgledaju slično/isto ili zanačajno lošije, kriv je endžin.

Pa? Znaci igre su dupe ako nemaju ogromne otvorene povrsine? Daj, odrasti ...


Jedino što si ubo jeste da Rusi kubure sa animacijom ali to je razumljivo kada se u obzir uzme budžet koji imaju kao i činjenica da Ameri za razliku od njih imaju bogatu istoriju korišćenja spec efekata u filmskoj industriji. Svaka bolja ruska igra je 100x puta zanimljivija od Xbox360 eksluziva aka GeoW. Ako već planiraš da braniš UE3 endžin (endžin koji koristi najveći broj Xbox eksluziva) i da pričaš kako je PC kriv što igre stagniraju a ne MS konzola onda molim da me zaobiđeš i produžiš do Xbox republike ili tako nekog mesta gde se okupljaju tvoji istomišljenici.

Nema sta ja da "ubadam". To je cinjenicno stanje stvari. Koja je to jako zanimljiva ruska igra posle Tetrisa? Stalker? ... nije vredno cak ni zelenog smajlija.

U engine "branim" (sta god to znacilo) zbog svojih kvaliteta i optimizovanosti a ne zato sto ga uglavnom koriste na xboxu.
Da, PC je kriv sto igre stagniraju. Hajde objasni mi kako je moguce da GTAIV posle vise od godinu dana ne moze normalno da radi na hi-end PCu danasnjice? S'druge strane imas JusteCause2 koji ga je presisao u svakom segmentu (osim prici) a leti u 100+ fps na konfiguraciji koja jedva izvuce 30fps u GTA. Da li uopste da spominjem da to sve gotovo identicno radi na PS3/Xbox konzoli? ...
Sad mozes da kupis Ati 5xxx ili nV 480. Zbog cega? Da igramo Krizu po 100x samo u Quad HD rezoluciji? ...


Shto unificiraniji i zatvoreniji sistem to bolje po sve nas. Ne samo u gejmingu. Neka se sa teraflopsima ganjaju u earth simulatorima i grafickim radnim stanicama.

Kucni PC ne treba da prelazi dimenzije i potrosnju jednog iMac-a. Ej, bre! Pa koliko struje vuce vas pC? Za sta ga koristite? Koje to silne kvalitetne igre igrate? ...
 
Kucni PC ne treba da prelazi dimenzije i potrosnju jednog iMac-a. Ej, bre! Pa koliko struje vuce vas pC? Za sta ga koristite? Koje to silne kvalitetne igre igrate? ...

S ovim moram da se slozim i ne samo to.. kad vidim kilovatna napajanja zapitam se ko je toliko bogat da placa toliku struju dok igra neku zahtevnu igru na svojoj prebudzenoj konfiguraciji. Na kraju zaista ispadne povoljnije imati konzolu koja neshto tera u full HD-u neshto u 720P i osrednju PC konfiguraciju ili iMac (Mac mini) koja troshi 2-3 puta manje od neke nabudzene zveri od kompjutera.

Chak i meni u poslu (Photoshop slike velikih formata) ne treba nishta jache od najslabijeg iMac-a, shta znam mozda neko radi simulacije fluida ili nuklearnih eksplozija na svom kompu :D
 
To se odnosilo na post iznad mog :D (opet neka mudra sugestija od nekoga ko nije nikad video/koristio mac i osx)

Ali, da, slazem se sa tom cinjenicom :) Umr'o sam od smeha kad sam bio kod prijatelja kad je cistio svoj PC. Onoliki hladnjak nisam mogao da zamislim u svojoj najludjoj "daj-sto-brzu-graficku-uvek-mi-fali-ram-OC-dok-ne-spalim-nesto" fazi :D
 
Big deal. Inace, xbox360 se pojavio 2005, matematika ti nije bas jaca strana, a?
Pa ti porediš Xbox i Xbox360 i na osnovu toga izvlačiš zaključak da konzolni ciklus traje 4 godine! S obzirom da si aktivan na forumu puno duže nego ja, sigurno si bar 100 puta mogao pročitati šta drajver misli od Xbox360. Recimo da se ja slažem sa njim oko toga. Ti ako ne znaš o čemu govorim pitaj ga sam.

Konzolni ciklus traje 6-8 godina. Ovog puta će po svemu sudeći biti 8 godina jer nema još tračeva o novim konzolama (da izlazi 2012. svakako bi ih bilo u velikom broju). PlayStation konzola je reper a ona izlazi svakih 6 godina i ovog puta će prekršiti to pravilo delom zbog globalne ekonomske krize a delom zbog poteškoća koje je PS3 imao u početku (žele da izvuku maksimum para iz PS3). Međutim ako gledaš konzole svih proizvođača možeš primetiti da je Dreamcast kao konzola šeste generacije svetlost dana ugledao 1998. godine a prva konzola sedme generacije 2005. godine što je 7 godina razlike. Džaba tebi što znaš da računaš kad nisi u stanju da razumeš zadatak :)

Jos bolje ako bi zivotni vek neke platforme duze trajao. Glavna stvar koju zameram Apple-u je to sto smaraju sa stalnim hw refresom koji ne donosi neke krucijalne novine (osim nove baterije).
Nije bolje ni za korisnike koji žele kvalitet niti za proizvođače. Bolje je jedino za mase. Problem sa konzolama je u tome što se na početku životnog veka prodaju značajno ispod cene proizvodnje i zbog toga kompanije razvuku ciklus da bi zaradili i od hardvera a ne samo od igara.

Evo konkretno Sony je stavio napredan (i skup) hardver u svoju konzolu ali mu to opet neće pomože da značajno prestigne grafiku jedne PC igre koja se izvršava na inferiornoj arhitekturi (ne u smislu snage). Za PC još uvek ne postoji hardver kakav je Cell, x86 CPU sigurno ne može da se meri sa Cellom u onome što Cell najbolje radi pa je opet ta brute force kombinacija velikog broja CPU jezgara i naprednog GPU nekoliko puta brža od PS3 (to još više dobija na značaju kada se u jednačinu ubaci raznolikost PC hardvera, slabo iskorišćavanje i prilagođavanje istom od strane igara). To je tako jer je nemoguće, ma koliko neka arhitektura ili hardver bio napredan u datom trenutku, da ostane na vrhu posle 3-4 godine. Zato dugačak ciklus ne valja kada se gleda kvalitet samih igara.

Ovo si pokupio od Igoritze? :)

Vrhunac uopste nije postignut jer uskoro stizu nove konzole.
Što bi reko Neđo, daj link? :)

Da se kladimo da ce nex gen igre biti vizuelno jako slicne danasnjim
Naravno da neće biti slične ni vizuelno, ni u pogledu fizike, zvuka, čak ni kontrole neće biti iste. Nema smisla da izbacuju novu generaciju ako ne naprave značajan pomak (koji se opet može napraviti i za dve godine ali avaj, profit, maksimizacija, kapitalizam, konzumerizam, kvantitet a ne kvalitet itd).

S'obzirom da se bavis samo igranjem igrica i palamudjenjem po forumu a za CG/3dsmax/Maya i sl. si cuo samo od drugara, mozes slobodno da mi verujes na rec kada kazem da je sve pocelo da stagnira onog momenta kad su u kombinaciju usli unified shaderi (a tu su jos od gf3, ps2 i sl. platformi). Od tada je vizuelni kvalitet igara zavisi jos vise od dizajnera i programera nego pre. Zasto? Mogucnosti su skoro pa neogranicene.
Hehe, čas me neko optužuje da ne igram igre pa sad ti da samo igram igre i palamudim. Kako čovek da se postavi kada ga optužuju da radi dve stvari istovremeno koje se međusobno isključuju :)

Ali jedno moram priznati a to je da si gosn. Umetnik kada je 3D modeliranje u pitanju (u odnosu na mene). Mada iskoristiću svoje pravo kao laika da se ne složim sa tobom. Kako bi ti objasnio činjenicu da su se dizajneri u zlatno vreme PC igara na razne načine dovijali (nije bilo programabilnih šejdera) da bi postigli neke efekte kojih na primer nema u većini UE3 igara? U pravu si da su mogućnosti neoganičene ali džabe kada je velika većina dizajnera lenja i ne želi da se potrudi oko nekih stvari koje su igre od pre 10 i više godina imale (priča o old skool vs novi dizajneri je priča za sebe, ja krivim Nintendo igre za retardiranost većine novih US dizajnera današnjice).

Pa? Znaci igre su dupe ako nemaju ogromne otvorene povrsine? Daj, odrasti ...
Ko je pričao o igrama. Pričamo o endžinima! Naravno da je UE3 dupe kada postoje CE3, Frostbite 1.5 a bogami i Avalanche 2.0 koji mogu da prikažu isti/bolji kvalitet grafike NA OTVORENOM uz istu/veću zahtevnost. Čak je i X-ray xyz puta napredniji endžin od UE3.

Apropo igara, otvorene ili igre zatvorenog tipa to je već lična preferencija. Ali ti kao gosn. Umetnik moraš biti svestan da su igre zatvorenog tipa (id-ovi FPS-ovi) takve zbog tadašnjih ograničenja hardvera i to je bio kompromis koji se morao napraviti. Danas usled snage hardvera nema potrebe da postoje endžini koji su u stanju da prikažu samo dve sobe i hodnik. Zapravo svi takvi endžini su beznadežno zastareli. Svaki endžin koji učitava zone svakih 20 metara uz loading poruku i stutter, koji učitava nove teksture da se promena vidi, koji nije u stanju da prikaže gradsko okruženje i prirodu jednako kvalitetno u 2010. godini je ZASTAREO! To da li će igra biti linearna ili sandbox ne mora zavisiti od endžina. Pogledaj Crysis ili Bad Company 2 (kampanju). Prostranstva su otvorena ali te igre nisu open world jer imaš jasnu putanju kojom trebaš ići. Znači treba igru dizajnirati tako da bude linearna (ako hoćeš linearnu igru) a ne koristiti endžin koji ti to ograničenje postavlja u startu.

Nema sta ja da "ubadam". To je cinjenicno stanje stvari. Koja je to jako zanimljiva ruska igra posle Tetrisa? Stalker? ... nije vredno cak ni zelenog smajlija.
Hteo si biti duhovit a zapravo si sebe isključio iz svake diskusije o igrama. Malo mi je sad žao što bacih ovoliko teksta na prepirku sa tobom kad je evidentno da ti pričaš da bi ispalo da nešto znaš a da igre zapravo i ne igraš (osim možda iPhone hitova :)). Ali neka kada sam već počeo ima i da završim.

U engine "branim" (sta god to znacilo) zbog svojih kvaliteta i optimizovanosti a ne zato sto ga uglavnom koriste na xboxu.
Optimizovanost proizilazi iz ograničenja koje taj endžin ima. Taj endžin nije ništa optimizovaniji od CE3 samo je daleko siromašniji u svakom pogledu.

Da, PC je kriv sto igre stagniraju.
Kao što rekoh na početku, PC igre izumiru ako već nisu umrle. Ovo danas što imaš na PC-ju je zombi platforma gde osim ludih Rusa, par strategija i MMO igara nemaš ništa što ima veze sa nekadašnjih korenima PC igara. Kako takav PC gejming može biti kriv za bilo šta? Na PC platformi svi kojima profit nije bio numero Uno već su hteli napraviti nešto napredno su jednostavno nestali, pojedeni! Čak i da je PC gejming kriv onda je bolje da pogledaš čije je on vlasništvo pa krivi njega.

Hajde objasni mi kako je moguce da GTAIV posle vise od godinu dana ne moze normalno da radi na hi-end PCu danasnjice?
Ovo je sigurno najgluplje pitanje koje je neko postavio na forumu u poslednje vreme. Odgovor je: pitaj Rockstar North i Sam Hauser-a.

S'druge strane imas JusteCause2 koji ga je presisao u svakom segmentu (osim prici) a leti u 100+ fps na konfiguraciji koja jedva izvuce 30fps u GTA.
Vidiš, to sam i ja mislio neko vreme ali zapravo nije tako. Grad je značanjo detaljniji u GTA IV ali to svakako ne opravdava razliku u performansama (vidi gore).

Da li uopste da spominjem da to sve gotovo identicno radi na PS3/Xbox konzoli? ...
U Just Cause 2 temi sam okačio link ka neogaf forumu gde je čovek poredio podešavanja na PS3 i PC. Osim 720P rezolucije i MSAA, dobar deo efekata je pogašen i stavljen medium. Tačno je to izgleda dobro i na konzolama ali da je identično, nije. Opet nisi u pravu, čudo jedno! :)

Sad mozes da kupis Ati 5xxx ili nV 480. Zbog cega? Da igramo Krizu po 100x samo u Quad HD rezoluciji? ...
Nažalost nema puno smisla, tnx to Microsoft :)

Shto unificiraniji i zatvoreniji sistem to bolje po sve nas. Ne samo u gejmingu. Neka se sa teraflopsima ganjaju u earth simulatorima i grafickim radnim stanicama.
Pazi za gejming se slažem. Iako bih ja voleo da je moguće uraditi nešto na polju Open Source gejminga, dugogodišnja praksa pokazuje drugačije. Dok se to ne promeni i ja sam za zatvorenu gejming platformu što sam i rekao u prvom postu.

Ovo drugo zaslužuje zgražavanje ali to je već druga priča. Meni je jako žao da ti sa punih 25 godina ne vidiš jasno svet oko sebe kako se menja, kako se softver uvlači svuda i ako ne oslobodimo softver čeka nas ropstvo gore nego za vreme Rimskog carstva. Softver je nešto na čemu će se sve bazirati u budućnosti i valjda ti je jasno do čega će doći ako neko bude imao potpunu kontrolu nad time. Već danas možeš videti bezbroj kamera u svim većim gradovima sveta, inicijative za uvođenjem čipova za kontrolu (opasnih) individualaca. Ovim tempom za 20 godina nećeš moći da pišaš a to neko ne zna/snimi. Svaka tvoja greška će biti kažnjena. Ali neka, samo ti navijaj i promoviši zatvorene sisteme i divi se velikim korporacijama i njihovom umeću :)

Kucni PC ne treba da prelazi dimenzije i potrosnju jednog iMac-a. Ej, bre!
Pa sad, pitanje je da li baš kao iMac (topljeni Mac :D). Ali da trend povećanja komponenti i toplote nije dobar, tu se slažem. Nadam se da ćemo tome uskoro videti leđa.

Pa koliko struje vuce vas pC? Za sta ga koristite? Koje to silne kvalitetne igre igrate? ...
Gubiš se :)
 
Pa ti porediš Xbox i Xbox360 i na osnovu toga izvlačiš zaključak da konzolni ciklus traje 4 godine! S obzirom da si aktivan na forumu puno duže nego ja, sigurno si bar 100 puta mogao pročitati šta drajver misli od Xbox360. Recimo da se ja slažem sa njim oko toga. Ti ako ne znaš o čemu govorim pitaj ga sam.

Konzolni ciklus traje 6-8 godina. Ovog puta će po svemu sudeći biti 8 godina jer nema još tračeva o novim konzolama (da izlazi 2012. svakako bi ih bilo u velikom broju). PlayStation konzola je reper a ona izlazi svakih 6 godina i ovog puta će prekršiti to pravilo delom zbog globalne ekonomske krize a delom zbog poteškoća koje je PS3 imao u početku (žele da izvuku maksimum para iz PS3). Međutim ako gledaš konzole svih proizvođača možeš primetiti da je Dreamcast kao konzola šeste generacije svetlost dana ugledao 1998. godine a prva konzola sedme generacije 2005. godine što je 7 godina razlike. Džaba tebi što znaš da računaš kad nisi u stanju da razumeš zadatak

Znaci tebi je xbox i xbox360 isto? Strava! : ) Svaka konzola je imala neku svoju generaciju tako da u neku dublju diskusiju o tome zaista ne zelim da uazim. Najpre zato sto je to potpuno nebitno. Ni ps3 ni xbox360 nisu upgrade prethodnih verzija vec novi sistemi i po tome cemo racunati zivotni vek tih platformi. Kraj price.


Nije bolje ni za korisnike koji žele kvalitet niti za proizvođače. Bolje je jedino za mase. Problem sa konzolama je u tome što se na početku životnog veka prodaju značajno ispod cene proizvodnje i zbog toga kompanije razvuku ciklus da bi zaradili i od hardvera a ne samo od igara.

Zao mi je ali previsoko misljenje ti imas o sebi kao jedan prosecan korisnik. Svi smo mi ta "masa".
Od konstantni i ubrzanog hardwerskog refresh-a korist imaju samo kompanije koje ih prave. Ako ti to nije jasno, ***. :)

Evo konkretno Sony je stavio napredan (i skup) hardver u svoju konzolu ali mu to opet neće pomože da značajno prestigne grafiku jedne PC igre koja se izvršava na inferiornoj arhitekturi (ne u smislu snage). Za PC još uvek ne postoji hardver kakav je Cell, x86 CPU sigurno ne može da se meri sa Cellom u onome što Cell najbolje radi pa je opet ta brute force kombinacija velikog broja CPU jezgara i naprednog GPU nekoliko puta brža od PS3 (to još više dobija na značaju kada se u jednačinu ubaci raznolikost PC hardvera, slabo iskorišćavanje i prilagođavanje istom od strane igara). To je tako jer je nemoguće, ma koliko neka arhitektura ili hardver bio napredan u datom trenutku, da ostane na vrhu posle 3-4 godine. Zato dugačak ciklus ne valja kada se gleda kvalitet samih igara.

Jel' ti to opet poredis babe i zabe? Ps3 i danasnji PC? Sjajno! Mada kad pogledas sta su ljudi izvukli u God Of War 3 dodje ti da se zapitas na kojim travama su PC developeri...

Ovo si pokupio od Igoritze? :)

:D Ma kakvi, sa YouTube-a :D


Što bi reko Neđo, daj link? :)

Ok, moj fail :D Sta god...


Naravno da neće biti slične ni vizuelno, ni u pogledu fizike, zvuka, čak ni kontrole neće biti iste. Nema smisla da izbacuju novu generaciju ako ne naprave značajan pomak (koji se opet može napraviti i za dve godine ali avaj, profit, maksimizacija, kapitalizam, konzumerizam, kvantitet a ne kvalitet itd).

Dobicemo Natal i 3D cvike. WooooW! ...

Hehe, čas me neko optužuje da ne igram igre pa sad ti da samo igram igre i palamudim. Kako čovek da se postavi kada ga optužuju da radi dve stvari istovremeno koje se međusobno isključuju :)

Ali jedno moram priznati a to je da si gosn. Umetnik kada je 3D modeliranje u pitanju (u odnosu na mene)...

Ti kontsantno odgovaras sam sebi :D Gotovo da ne moram pisem :D
Hint: Ja sam ti upravo i skrenuo paznju na lenjost dizajnera i prevelik komfor koji sad imaju. Upravo zato i imamo samo par timova koji naprave neke revolucionarne igre.

Ko je pričao o igrama. Pričamo o endžinima! Naravno da je UE3 dupe kada postoje CE3, Frostbite 1.5 a bogami i Avalanche 2.0 koji mogu da prikažu isti/bolji kvalitet grafike NA OTVORENOM uz istu/veću zahtevnost. Čak je i X-ray xyz puta napredniji endžin od UE3.

Apropo igara, otvorene ili igre zatvorenog tipa to je već lična preferencija...

Pazi, jasno je da je U3 engine popularan jer je multiplatform ali je suludo opisivati ga kao zastareo :D Posle takvog komentara ja zaista ne znam sta da ti konsruktivno napisem.
Inace slazem se sa time da je Frostbite ekstra. Samo mi se cini da je on rezervisan iskljucivo za BF igre.

Hteo si biti duhovit a zapravo si sebe isključio iz svake diskusije o igrama...

Igram sve sto mi se ucini vrednim trosenja vremena. Na svu srecu net je dovoljno brz, moze svasta da se proba i u isto razocara nakon 5min :D
Opet mi nisi odgovorio na pitanje? Koja je to do jaja ruska igra? :)

Optimizovanost proizilazi iz ograničenja koje taj endžin ima. Taj endžin nije ništa optimizovaniji od CE3 samo je daleko siromašniji u svakom pogledu.

Probao si CE3? Ti mora da imas neke jaaaaake veze :)
A koje to stavke U3 engine nema u odnosu na Ce3? :) Mislim one bitne? Znas, one koje ga cine zastarelim? :)

Kao što rekoh na početku, PC igre izumiru ako već nisu umrle. Ovo danas što imaš na PC-ju je zombi platforma gde osim ludih Rusa, par strategija i MMO igara nemaš ništa što ima veze sa nekadašnjih korenima PC igara. Kako takav PC gejming može biti kriv za bilo šta? Na PC platformi svi kojima profit nije bio numero Uno već su hteli napraviti nešto napredno su jednostavno nestali, pojedeni! Čak i da je PC gejming kriv onda je bolje da pogledaš čije je on vlasništvo pa krivi njega.

PC igre ce kucati punim plucima dokle god je MS-a, nista se ne brini. To sto je vecina crap je druga prica :)
Ja odavno "krivim" tog PC vlasnika. Valjda je to jasno iz mojih postova :D

Ovo je sigurno najgluplje pitanje koje je neko postavio na forumu u poslednje vreme. Odgovor je: pitaj Rockstar North i Sam Hauser-a.
...

Vidis, ja sam mislio da je Rockstar ozbiljna firma :) Opet te ptiam, ako je "open" fazon toliko bolja stvar zasto se onda vuce i UMIRE na toj platformi? Zavera? :D


U Just Cause 2 temi sam okačio link ka neogaf forumu gde je čovek poredio podešavanja na PS3 i PC. Osim 720P rezolucije i MSAA, dobar deo efekata je pogašen i stavljen medium. Tačno je to izgleda dobro i na konzolama ali da je identično, nije. Opet nisi u pravu, čudo jedno! :)

Ajde opet procitaj, cini mi se da ti je promaklo gotovo identicno ;)

Nažalost nema puno smisla, tnx to Microsoft :)

Zaboravio si Intel, Amd, nV, ATi ...


Pazi za gejming se slažem. Iako bih ja voleo da je moguće uraditi nešto na polju Open Source gejminga, dugogodišnja praksa pokazuje drugačije. Dok se to ne promeni i ja sam za zatvorenu gejming platformu što sam i rekao u prvom postu.

Ovo drugo zaslužuje zgražavanje ali to je već druga priča. Meni je jako žao da ti sa punih 25 godina ne vidiš jasno svet oko sebe kako se menja, kako se softver uvlači svuda i ako ne oslobodimo softver čeka nas ropstvo gore nego za vreme Rimskog carstva. Softver je nešto na čemu će se sve bazirati u budućnosti i valjda ti je jasno do čega će doći ako neko bude imao potpunu kontrolu nad time. Već danas možeš videti bezbroj kamera u svim većim gradovima sveta, inicijative za uvođenjem čipova za kontrolu (opasnih) individualaca. Ovim tempom za 20 godina nećeš moći da pišaš a to neko ne zna/snimi. Svaka tvoja greška će biti kažnjena. Ali neka, samo ti navijaj i promoviši zatvorene sisteme i divi se velikim korporacijama i njihovom umeću :)

Oooopaaaa! Odosmo u teorije zavere! :D

Ja sam pricao o prakticnom softweru. Gde li si ti to odlutao? :D

Pa sad, pitanje je da li baš kao iMac (topljeni Mac :D). Ali da trend povećanja komponenti i toplote nije dobar, tu se slažem. Nadam se da ćemo tome uskoro videti leđa.

Ja ne mogu da zamislim prakticnije iskoricen prostor. Mozda me zaposle u apple-u ako smislim ;)


Sto? Gresim? :)
 
Da ne bi nastavljali u nedogled ovu raspavu ja ću da se složim da se oko nekih stavki slažemo :)

Ono oko čega se ne slažemo jeste tempo izbacivanja hardvera za koji ja kažem da treba biti brži a ti kažeš suprotno. Ja sam pokušao, na primeru sadašnjih konzola i stepena iskorišćenja hardvera da pokažem da, kada bi se napravio zatvoren sistem sa PC komponentama, onda bi imali isto jako optimizovane igre kao na konzolama u svakom momentu osim na samom početku (koliko dizajnerima treba da se prilagode hardveru). Tvrdim da je idealna varijanta zatvoreni sistem koji se postepeno unapređuje bez velikih tehnoloških skokova, jer upravo ti skokovi dovode do slabijeg iskorišćenja hardvera u prve dve godine po izlasku konzole (jer čak i inhouse programerima treba vremena da ovladaju hardverom, njegovim specifičnostima i ograničenjima).

Što se tiče onoga što će doneti nova generacija konzola, ni tu se ne slažemo. Mislim da si ti jedini čovek na ovom forumu koji misli da nova generacija neće doneti korenite promene.
 
:D Pa ovo kako si ti opisao 'zatvoreni" sistem je upravo ono sto sada imamo :D Svakih 6 meseci 30% naretka u brzini :D E sad sto moras da menjas sokete sve cesce i cesce i sto potrosnja struje raste uzurbano, to nema veze? :D

Sto se konzola tice, mislim da sam blize istini od tebe. Zasto? Zato sto ni u najavi nema nekih "revolucionarnih" tehnologija. Sve nasta se sad puca je 3D (*****izam IMO) i motion kontroleri a to cemo dobiti vec sada u ovoj generaciji konzola. Naravno da ce to biti na nekoj vecoj stepenici kad izadje nova generacija. Potpisujem da necemo imati "wow!" efekat kakav je nekada bio...
 
Poslednja izmena:
Potpisujem da necemo imati "wow!" efekat kakav je nekada bio...

Zadnji wow efekat bio je 97-e kad je 3dfx objasnio neke stvari... od tada su sve inkrementalni koraci i dok se sustinski ne desi nesto sto menja sam koncept nista se nece vise desiti sto izaziva wow.
 
Ubrzano izbacivanje novog hardvera je i dovelo PC tu gde je, ne zna se ko pije a ko placa. Korisnici su to trazili, kompanije su im ispunjavale i to je otishlo predaleko da je krenulo da bude kontraproduktivno, pa tako tehnichki najzahtevnije igre rade kako treba tek dve godine kasnije, ili su igre totalno neoptimizovane jer je proshlo pet generacija hardvera od ideje do zavrshene igre. PC u najboljem sluchaju treba da ima fixirani cpu, gpu i plochu i da izlazi na dve-tri godine ta cela kombinacija, kompletan softver bi bolje radio nego ovo shto povecavaju za 100 mhz godishnje, korisnike bi to mnogo manje koshtalo, ali bi zato kompanije umeshane u celu prevaru izgubile previshe, tako da ce se sigurno sve ovo nastaviti dok se na raspadne na kraju :)
 
Poslednja izmena:
pa tako tehnichki najzahtevnije igre rade kako treba tek dve godine kasnije

Kako samo spinujes :).
Crysis nije morao da se igra na very high kada je izasao i opet je izgledao bolje od svega ostalog, kao sto i sada, kada opcije mogu da se napucaju, izgleda za klasu bolje.
 
Preterujes.
Klasa bolje nije sigruno. Ima par stvari koje mu dodaju smek ali nije "klasa iznad" ...
Aj na stranu to, koji to jos software/igra rade tako? Znaci da su u startu bolji od bilo cega i onda upgrejdom budu jos bolji za klasu?
 
evo razmisljanja na temu Apple + AMD:

There will be blood: why Apple and Intel are destined to clash

link

Given how much engineering effort the company has focused on its iOS-based products—to the point where most of the CPUs in Mac hardware have fallen a full generation behind—it's hard to imagine that Jobs isn't feeling similarly betrayed by yet another Apple partner's full-court press into the smartphone market. I'm talking, of course, about Intel, which just hired former Apple and Palm VP Mike Bell to head up its smartphone efforts, and which is rumored to be contemplating a purchase of key baseband chipmaker Infineon. Intel is jumping into the smartphone market with both feet, and the company's goal isn't just to create a direct iPhone competitor—no, Intel wants to empower a whole ecosystem of iPhone competitors based on x86.
 
Problem je u stavu "kad vec moze jos, sto da ne?" Vecina je izgleda zaboravila na ono "nema realne potrebe..."

pa da, ali ima relane potrebe da lupis 3k za mac pro od 120 corova? kad spominjes pc onda je to budzenje, jel? ko da ste u neko sekti ***....
 
Vrh Dno