Big deal. Inace, xbox360 se pojavio 2005, matematika ti nije bas jaca strana, a?
Pa ti porediš Xbox i Xbox360 i na osnovu toga izvlačiš zaključak da konzolni ciklus traje 4 godine! S obzirom da si aktivan na forumu puno duže nego ja, sigurno si bar 100 puta mogao pročitati šta drajver misli od Xbox360. Recimo da se ja slažem sa njim oko toga. Ti ako ne znaš o čemu govorim pitaj ga sam.
Konzolni ciklus traje 6-8 godina. Ovog puta će po svemu sudeći biti 8 godina jer nema još tračeva o novim konzolama (da izlazi 2012. svakako bi ih bilo u velikom broju). PlayStation konzola je reper a ona izlazi svakih 6 godina i ovog puta će prekršiti to pravilo delom zbog globalne ekonomske krize a delom zbog poteškoća koje je PS3 imao u početku (žele da izvuku maksimum para iz PS3). Međutim ako gledaš konzole svih proizvođača možeš primetiti da je Dreamcast kao konzola šeste generacije svetlost dana ugledao 1998. godine a prva konzola sedme generacije 2005. godine što je 7 godina razlike. Džaba tebi što znaš da računaš kad nisi u stanju da razumeš zadatak
Jos bolje ako bi zivotni vek neke platforme duze trajao. Glavna stvar koju zameram Apple-u je to sto smaraju sa stalnim hw refresom koji ne donosi neke krucijalne novine (osim nove baterije).
Nije bolje ni za korisnike koji žele kvalitet niti za proizvođače. Bolje je jedino za mase. Problem sa konzolama je u tome što se na početku životnog veka prodaju značajno ispod cene proizvodnje i zbog toga kompanije razvuku ciklus da bi zaradili i od hardvera a ne samo od igara.
Evo konkretno Sony je stavio napredan (i skup) hardver u svoju konzolu ali mu to opet neće pomože da značajno prestigne grafiku jedne PC igre koja se izvršava na inferiornoj arhitekturi (ne u smislu snage). Za PC još uvek ne postoji hardver kakav je Cell, x86 CPU sigurno ne može da se meri sa Cellom u onome što Cell najbolje radi pa je opet ta brute force kombinacija velikog broja CPU jezgara i naprednog GPU nekoliko puta brža od PS3 (to još više dobija na značaju kada se u jednačinu ubaci raznolikost PC hardvera, slabo iskorišćavanje i prilagođavanje istom od strane igara). To je tako jer je nemoguće, ma koliko neka arhitektura ili hardver bio napredan u datom trenutku, da ostane na vrhu posle 3-4 godine. Zato dugačak ciklus ne valja kada se gleda kvalitet samih igara.
Ovo si pokupio od Igoritze?
Vrhunac uopste nije postignut jer uskoro stizu nove konzole.
Što bi reko Neđo, daj link?
Da se kladimo da ce nex gen igre biti vizuelno jako slicne danasnjim
Naravno da neće biti slične ni vizuelno, ni u pogledu fizike, zvuka, čak ni kontrole neće biti iste. Nema smisla da izbacuju novu generaciju ako ne naprave značajan pomak (koji se opet može napraviti i za dve godine ali avaj, profit, maksimizacija, kapitalizam, konzumerizam, kvantitet a ne kvalitet itd).
S'obzirom da se bavis samo igranjem igrica i palamudjenjem po forumu a za CG/3dsmax/Maya i sl. si cuo samo od drugara, mozes slobodno da mi verujes na rec kada kazem da je sve pocelo da stagnira onog momenta kad su u kombinaciju usli unified shaderi (a tu su jos od gf3, ps2 i sl. platformi). Od tada je vizuelni kvalitet igara zavisi jos vise od dizajnera i programera nego pre. Zasto? Mogucnosti su skoro pa neogranicene.
Hehe, čas me neko optužuje da ne igram igre pa sad ti da samo igram igre i palamudim. Kako čovek da se postavi kada ga optužuju da radi dve stvari istovremeno koje se međusobno isključuju
Ali jedno moram priznati a to je da si gosn. Umetnik kada je 3D modeliranje u pitanju (u odnosu na mene). Mada iskoristiću svoje pravo kao laika da se ne složim sa tobom. Kako bi ti objasnio činjenicu da su se dizajneri u zlatno vreme PC igara na razne načine dovijali (nije bilo programabilnih šejdera) da bi postigli neke efekte kojih na primer nema u većini UE3 igara? U pravu si da su mogućnosti neoganičene ali džabe kada je velika većina dizajnera lenja i ne želi da se potrudi oko nekih stvari koje su igre od pre 10 i više godina imale (priča o old skool vs novi dizajneri je priča za sebe, ja krivim Nintendo igre za retardiranost većine novih US dizajnera današnjice).
Pa? Znaci igre su dupe ako nemaju ogromne otvorene povrsine? Daj, odrasti ...
Ko je pričao o igrama. Pričamo o endžinima! Naravno da je UE3 dupe kada postoje CE3, Frostbite 1.5 a bogami i Avalanche 2.0 koji mogu da prikažu isti/bolji kvalitet grafike
NA OTVORENOM uz istu/veću zahtevnost. Čak je i X-ray xyz puta napredniji endžin od UE3.
Apropo igara, otvorene ili igre zatvorenog tipa to je već lična preferencija. Ali ti kao gosn. Umetnik moraš biti svestan da su igre zatvorenog tipa (id-ovi FPS-ovi) takve zbog tadašnjih ograničenja hardvera i to je bio kompromis koji se morao napraviti. Danas usled snage hardvera nema potrebe da postoje endžini koji su u stanju da prikažu samo dve sobe i hodnik. Zapravo svi takvi endžini su beznadežno zastareli. Svaki endžin koji učitava zone svakih 20 metara uz loading poruku i stutter, koji učitava nove teksture da se promena vidi, koji nije u stanju da prikaže gradsko okruženje i prirodu jednako kvalitetno u 2010. godini je
ZASTAREO! To da li će igra biti linearna ili sandbox ne mora zavisiti od endžina. Pogledaj Crysis ili Bad Company 2 (kampanju). Prostranstva su otvorena ali te igre nisu open world jer imaš jasnu putanju kojom trebaš ići. Znači treba igru dizajnirati tako da bude linearna (ako hoćeš linearnu igru) a ne koristiti endžin koji ti to ograničenje postavlja u startu.
Nema sta ja da "ubadam". To je cinjenicno stanje stvari. Koja je to jako zanimljiva ruska igra posle Tetrisa? Stalker? ... nije vredno cak ni zelenog smajlija.
Hteo si biti duhovit a zapravo si sebe isključio iz svake diskusije o igrama. Malo mi je sad žao što bacih ovoliko teksta na prepirku sa tobom kad je evidentno da ti pričaš da bi ispalo da nešto znaš a da igre zapravo i ne igraš (osim možda iPhone hitova

). Ali neka kada sam već počeo ima i da završim.
U engine "branim" (sta god to znacilo) zbog svojih kvaliteta i optimizovanosti a ne zato sto ga uglavnom koriste na xboxu.
Optimizovanost proizilazi iz ograničenja koje taj endžin ima. Taj endžin nije ništa optimizovaniji od CE3 samo je daleko siromašniji u svakom pogledu.
Da, PC je kriv sto igre stagniraju.
Kao što rekoh na početku, PC igre izumiru ako već nisu umrle. Ovo danas što imaš na PC-ju je zombi platforma gde osim ludih Rusa, par strategija i MMO igara nemaš ništa što ima veze sa nekadašnjih korenima PC igara. Kako takav PC gejming može biti kriv za bilo šta? Na PC platformi svi kojima profit nije bio numero Uno već su hteli napraviti nešto napredno su jednostavno nestali, pojedeni! Čak i da je PC gejming kriv onda je bolje da pogledaš čije je on vlasništvo pa krivi njega.
Hajde objasni mi kako je moguce da GTAIV posle vise od godinu dana ne moze normalno da radi na hi-end PCu danasnjice?
Ovo je sigurno najgluplje pitanje koje je neko postavio na forumu u poslednje vreme. Odgovor je: pitaj Rockstar North i Sam Hauser-a.
S'druge strane imas JusteCause2 koji ga je presisao u svakom segmentu (osim prici) a leti u 100+ fps na konfiguraciji koja jedva izvuce 30fps u GTA.
Vidiš, to sam i ja mislio neko vreme ali zapravo nije tako. Grad je značanjo detaljniji u GTA IV ali to svakako ne opravdava razliku u performansama (vidi gore).
Da li uopste da spominjem da to sve gotovo identicno radi na PS3/Xbox konzoli? ...
U Just Cause 2 temi sam okačio link ka neogaf forumu gde je čovek poredio podešavanja na PS3 i PC. Osim 720P rezolucije i MSAA, dobar deo efekata je pogašen i stavljen medium. Tačno je to izgleda dobro i na konzolama ali da je identično, nije. Opet nisi u pravu, čudo jedno!
Sad mozes da kupis Ati 5xxx ili nV 480. Zbog cega? Da igramo Krizu po 100x samo u Quad HD rezoluciji? ...
Nažalost nema puno smisla, tnx to Microsoft
Shto unificiraniji i zatvoreniji sistem to bolje po sve nas. Ne samo u gejmingu. Neka se sa teraflopsima ganjaju u earth simulatorima i grafickim radnim stanicama.
Pazi za gejming se slažem. Iako bih ja voleo da je moguće uraditi nešto na polju Open Source gejminga, dugogodišnja praksa pokazuje drugačije. Dok se to ne promeni i ja sam za zatvorenu gejming platformu što sam i rekao u prvom postu.
Ovo drugo zaslužuje zgražavanje ali to je već druga priča. Meni je jako žao da ti sa punih 25 godina ne vidiš jasno svet oko sebe kako se menja, kako se softver uvlači svuda i ako ne oslobodimo softver čeka nas ropstvo gore nego za vreme Rimskog carstva. Softver je nešto na čemu će se sve bazirati u budućnosti i valjda ti je jasno do čega će doći ako neko bude imao potpunu kontrolu nad time. Već danas možeš videti bezbroj kamera u svim većim gradovima sveta, inicijative za uvođenjem čipova za kontrolu (opasnih) individualaca. Ovim tempom za 20 godina nećeš moći da pišaš a to neko ne zna/snimi. Svaka tvoja greška će biti kažnjena. Ali neka, samo ti navijaj i promoviši zatvorene sisteme i divi se velikim korporacijama i njihovom umeću
Kucni PC ne treba da prelazi dimenzije i potrosnju jednog iMac-a. Ej, bre!
Pa sad, pitanje je da li baš kao iMac (topljeni Mac

). Ali da trend povećanja komponenti i toplote nije dobar, tu se slažem. Nadam se da ćemo tome uskoro videti leđa.
Pa koliko struje vuce vas pC? Za sta ga koristite? Koje to silne kvalitetne igre igrate? ...
Gubiš se
