Šta je novo?

AVC Full HD 1080/50i...i Max.Kvalitet?

Hombre

Slavan
Učlanjen(a)
24.02.2009
Poruke
19
Poena
304
Pomoci ce sva Vasa misljenja, predlozi i eventualni detalji o naprednijim postavkama, da bi se doslo do max. kvaliteta u sadrzaju i prikazu ovog video formata.

Video zapisi sadrze i panoramske i dinamicne kadrove sa alpinistickih poduhvata i bice posebno tretirani prilikom obrade (editovanja i post produkcije)

Snimano je kamkorderom Sony HDR SR 12e...Format video zapisa AVC Full HD (16 Mbps/ VBR) 1920x1080/50i (interlace)

Video Signal: MPEG-4 AVC / H.264 Audio Signal: Dolby Digital 5.1ch

Sa Ekstenzijom fajla: .MTS


Hardver za video obradu: Toshiba Tecra /CPU P8600 / 2,40 GHz / L2C 3 MB / FSB 1066 MHz / Chipset Intel GM 45 Express /RAM 4,096 MB DDR2(800 MHz) / HDD 250 GB / 15,4 WSXGA+ 1680 x 1050 /Graphics Mobil Intel GMA 4500 MHD /OS Vista 64 bit.


Probna obrada (editing i transkoding) uradjena je u CS4 Premieru na sledeci nacin:

Editing mode: AVCHD 1080i anamorphic 25 fps/ PAR: HD Anamorphic1080
Export seting: Format H.264 / Preset: HDTV 1080p 25 High Quality
Summary: PAL 1920x1080 25 fps Progressive / VBR 1 pass/ Target Br 32/Max Br 40/ Level 4.2/Audio seting ACC/Quality High

Video strim sastavljen od 20 klipova, isto toliko tranzicija i dodata 2 audio fajla, a sve ukupno u trajanju od 4 min. Rendering je trajao 50 min. (probano i sa par efekata, a tim se povecava trajanje rendeinga do 5 i vise puta)

Dobijeni rezultat: Video fajl od 950 mb (sa navedenom postavkom) koji se u Adobe plejeru otezano reprodukovao, sa cestim zastojima (seckanje slike i zvuka)

U Premieru je ponovo ovaj novi fajl postavljen, ali u editing modu: MPEG2 DVD, potom samo Skaliran i exportovan na kodiranje sa postavkom za MPEG2 /16:9/25 fps/VBR 1 pass/ Min br 5000kbs/Target br 7000kbs/Max br 8000kbs/Quality 4/ GOP: M 3, N12 (default) Audio PCM Brt 224

Dobijeni rezultat: Video fajl od 250 mb (Mpeg2) koji se pri reprodukciji (Mem.stik >DVD plejer >LCD TV) dobro prikazao i primjetno bolje izgledao od Mpeg2 snimaka sa iste kamere i sa istim postavkama za kodiranje.

Potrebno mi je Vase misljenje, kojim postavkama i eventualnim korekcijama dobiti od izvornog snimka max. kvalitet u Full HD Progressive formatu (koji ce se kao takav skladistiti i cuvati, do pristupacnosti BD tehnologije) i kojim softverskim plejerima ih kvalitetno reprodukovati sa navedenog lap topa?
Ukoliko se postavka za transkoding ovog fajla u Mpeg2 DVD moze i bolje normirati, rado cu je primjeniti!

S obzirom da se radi o video materijalu u trajanju od oko 15h, nebih ulazio u ozbiljnu obradu i transkoding bez optimalnog kvaliteta, a ne ogranicavam se ni navedenim softverom (Premier) i rado prihvatam Vase sugestije o mogucnostima i postavkama drugih (boljih) softverskih alata, koji ce ovaj obiman rad (i bez olaksanja) privesti svom cilju, tj.max. kvalitetu slike!

Hvala na svim sugestijama i nadam se detaljnijim objasnjenjima, uz svo postovanje za Vase vrijeme i trud!
Nadam se i da ce uzvratne informacije sa moje strane biti korisne...
 
Pa cuvaj ga u h264 formatu sa tim postavkama, ne vidim razlog zasto bi ti kocilo? Ipak je on dosta napredniji kodek od h262, tj. MPEG-2 formata. Mozda si ti imao nekih problema pri gledanju fajla jer ti codec nije valjao ili nesto drugo? Sto se tice kodovanja u h264, nema tu mnogo razmisljanja, svako kodovanje sa bitrate-om preko 10-12 mbita nije potrebno jer vec pri tom bitrate-u se zadrzavaju skoro sve karakteristike originala a da se stvori odlican kompromis izmedju velicine izlaznog fajla i kvaliteta slike. Sto se tice audio strane, ne moras da stavljas veliki bitrate, 640kb je dovoljno, sve ostalo samo povecava velicinu fajla a razlike su i neprimetne. Ovo sve vazi pod uslovom da hoces kompromis izmedju velicine fajla i kvaliteta snimka.
 
Kompromis je pozeljan samo ako to dopusta OPTIMALAN KVALITET.

U ovom slucaju mi trebaju u optimalnom kvalitetu i EDITOVANI projekti, kompresovani u AVC HD 1080p (Progresiv) sa najboljim postavkama za MAX.kvalitet slike i tona (a bice arhivirani na DVD diskove) i povremeno reprodukovani sa HDDa lap topa na LCD TV.

Takodje mi trebaju ovi isti projekti i u MPEG2 formatu MAX.kvaliteta zbog svakodnevne reprodukcije na kucnim DVD plejerima mojih prijatelja.

Radi se o neponovljivim snimcima sa raznih "chuka" i vrhova i neprocjenjive vrijednosti za nas, a bilo bi "tragedija" ne izvuci svu ljepotu sa sirovih, izvornih snimaka.
Izvorni (source) snimak je Full HD 1080/50 i (interlace)i potreba je da se od njega izmontiraju interesantni video filmovi i kompresuju sa optimalnim postavkama H.264 standarda/codeka, arhiviraju i sacekaju ljepse dane kad ce i nas sunce obasjati pristupacnim "plavim zrakom".

U svakom slucaju dok se ne razbistri ova pomrcina od pomoci su SVI SAVJETI...a Vama Gospodine M hvala na trudu i novim informacijama...i te kako ce koristiti!
 
Pre dva dana sam dobio od kolege zahtev da mu obradim snimak koji je pravio u dalekom svetu. Snimano je na nekoj Sony Hd kameri u 1920*1080i , ukupno oko 1h materijala. Fajlovi su bili vec iseckani ( valjda kako je stiskao pause ) ekstenzije mts i njih oko 80 komada. Uradio sma defrag hard diska ( na mojoj masini ) uvukao bez problema u CS4, poredjao na time line i krenuo o akciju.
Nakon raznih titlova, malo tranzicija, brisanja nepotrebnog, zavrsni snima je bio tacno 40min.
Eksportovao sam ga u tacnom formatu kao i ti i na finalnom snimku nije bilo seckanja. ( iskljucio sam antivirus, antispyware i sve nepotrebne rezidentne programe) . Koliko je trajao rendering , nemam pojma, jer sam mu dao sta da radi i otisao na spavanje. Znam da kad je poceo da radi sva 4 jezgra procesora imala su oko 80% zauzeca.
Uporedjujuci original i posle obrade , imam utisak da su boje na obradjenom fajlu malo slabije u odnosu na original.
 
Kompromis je pozeljan samo ako to dopusta OPTIMALAN KVALITET.

U ovom slucaju mi trebaju u optimalnom kvalitetu i EDITOVANI projekti, kompresovani u AVC HD 1080p (Progresiv) sa najboljim postavkama za MAX.kvalitet slike i tona (a bice arhivirani na DVD diskove) i povremeno reprodukovani sa HDDa lap topa na LCD TV.

Takodje mi trebaju ovi isti projekti i u MPEG2 formatu MAX.kvaliteta zbog svakodnevne reprodukcije na kucnim DVD plejerima mojih prijatelja.

Radi se o neponovljivim snimcima sa raznih "chuka" i vrhova i neprocjenjive vrijednosti za nas, a bilo bi "tragedija" ne izvuci svu ljepotu sa sirovih, izvornih snimaka.
Izvorni (source) snimak je Full HD 1080/50 i (interlace)i potreba je da se od njega izmontiraju interesantni video filmovi i kompresuju sa optimalnim postavkama H.264 standarda/codeka, arhiviraju i sacekaju ljepse dane kad ce i nas sunce obasjati pristupacnim "plavim zrakom".

U svakom slucaju dok se ne razbistri ova pomrcina od pomoci su SVI SAVJETI...a Vama Gospodine M hvala na trudu i novim informacijama...i te kako ce koristiti!

Pa pazi, ti sam edituj u programu koji tebi odgovara, mislim sa koijm si naucio da radis. To je totalno nebitno u kom ce biti editovani a posle prebaceni u h.264 na hdd. Ako zelis MAX kvalitet bez obzira na prostor, onda ga edituj i drzi ga bez kompresije na hdd-u. Tako ces biti siguran da si ostvario MAX kvalitet bez gubitaka. Sve ostale kompresije ce ti doneti gubitke. E sad ako zelis da odrzis minimalne gubitke a pti tome i smanjis velicinu fajla ti stavi da ti video bitrate tog fajla bude do 30 ili malo vide mbita. To je otprilike neki standard za Blu-Ray diskove, a i vecina player-a bi se mucila sa dosta vecim bitrate-om ako bi stavio, a pri tome bi dobici na slici bili neprimetni. Mislim nema mnogo nauke ovde oko kompresije tog fajla, u svakom slucaju tvoje postavke su i optimalne, idi sa njima, neces da pogresis. A ako ti se i ne bi svideo kvalitet kompresije, uvek mozes da smanjis kompresiju i vidis kvalitet izlaznog fajla, naravno ako imas vremena i zivaca.
 
Ako hoćeš maksimalini kavalite za MPEG2 onda u svojim postavkama treba samo još da postaviš VBR 2 pass i Quality na 5. Ovo će produžiti vreme kompresije za više od 2x.
 
@Gdin_M
Vec duze vrijeme sam sav zivot, sa sve zivcima, upregao da ostvarim ovaj naum, pa tim je i svaki Vas komentar spasonosno dobrodosao!

Veliku prepreku mi predstavlja nemogucnost da uzorke konvertovane u Premieru, kvalitetno pogledam i uporedim njihov kvalitet, iz razloga sto Adobe Media Player, jedino prepoznaje i reprodukuje dobijene video fajlove, ali sa uzasnim kocenjima i usporavanjem istih.

Mislim da nije do Tecrinog hardvera, koji se stabilno ponasa pri editovanju i transkodovanju H.264 standarda u svim varijantama
(testirao sam, osim navedenih, i uzorke sa WMV9, MPEG2 HD 1080p, AVCHD 1080i, gotovo sve optimalne standarde, a dobijeni uzorci se odlicno reprodukuju, OSIM najbitnijeg tj. AVC/H264 1080p koji se u navedenom plejeru ne moze ljudski pogledati, da bih vidio i uporedio kvalitet)

Vase iskustvo i oci su mi pored licnog truda, jedini pouzdan putokaz do konacnog cilja i optimalnog kvaliteta.

Takodje je bitno da dobijeni proizvod sadrzi i sacuva optimalnu strukturu BD i AVC HD standarda, koja ce se u punom sjaju prikazati na buducim BD diskovima i HD plejerima.

Izvorni, sirovi snimci u trajanju od 15 h (120 GB) bice bezpovratno izbrisani, a ono sto sada uradim, ostace za vijek vjekova...nadam se.

Nedoumicu mi izaziva i DEINTERLACE proces, i njegova neophodnost po pitanju kvaliteta (izvorni snimak je INTERLACE) i da li raditi VBR 2 pass (u 2 prolaza) da bi se sve slozilo u optimalnom kvalitetu?

U koliko imate kakvih spoznaja u vezi svih finesa, rado cu ih primjeniti, bez obzira na vremensko trajanje.

U svakom slucaju ovaj video materijal, zbog svoje ljepote zasluzuje sav trud, a ujedno i moja zahvalnost na Vasem trudu...svaka rijec je od velike koristi!
 
@borab
Hvala na ponudjenom iskustvu!

Moje je takodje pozitivno sa Premierom (editing i transkoding) posebno zbog navedenog preseta i advance opcija (mada je Premier jako zahtjevan i totalno okupira hardver koji mora da radi iz petnih zila, pa ni to cesto nije dovoljno da Premier ne pobudali)

Sto se tice kamere, isti je princip i na mojoj (svako snimanje jedan clip i sa pauzom rez) sto prilicno olaksava kvalitetnu montazu i dotjerivanje klipova, zbog proste cinjenice da su stop/pause najkriticniji trenutci prilikom snimanja (podrhtavanje, klik zvuk itd)

Da li tvoj dobijeni rezultat u kvalitetu snimka smatras optimalnim ili...?

Kojim si plejerom ocitao izvorne .MTS fajlove (meni to ne uspjeva, osim u editoru, a tu je slab prikaz...dok su sa kamere na LCD TV fantazija) takodje, kojim plejerom i novi, finalni produkt fajl?

Da li si radio DEINTERLACE, kao i VBR 2 Pass?

Ako te ne mrzi, neku rijec o finesama potrebnim za optimalan kvalitet...

Ono sto mogu reci o ovoj Sony kameri je da uz kotristenje naprednijih opcija (manual) i uz malo vece iskustvo, zna da bude prava mala zvjer, ali zbog malenkosti trazi totalnu koncetraciju i gotovo savrsenu kordinaciju pokreta cijelog tijela, u suprotnom ko da snimas sa camca pred oluju.
Sa druge strane kompaktnost je izuzetna ali i uslovna.

@Yoran_P Hvala!
Probacu sa svim naprednim mogucnostima, jer je evidentno da se sa Full HD izvora, moze nabudziti, prilicno kvalitetniji MPEG nego kada se kamerom snima u SD (Mpeg) modu.
Nesto od kvaliteta Hda ipak prelije u MPEG samo treba izpostovati kvalitetnu postavku pri kodiranju.
Kad je u pitanju i MPEG ostaje nedoumica oko DEINTERLACE postupka...

Da li moze...sto biti ne moze...A Njegos je tu satro Sekspira...

Biti il ne biti Vs. Neka bude sto biti ne moze...

No, to vazi za sve tajne ljudskog bica, a ovo su ipak ograniceni standardi.
 
@borab
Hvala na ponudjenom iskustvu!

Moje je takodje pozitivno sa Premierom (editing i transkoding) posebno zbog navedenog preseta i advance opcija (mada je Premier jako zahtjevan i totalno okupira hardver koji mora da radi iz petnih zila, pa ni to cesto nije dovoljno da Premier ne pobudali)

Sto se tice kamere, isti je princip i na mojoj (svako snimanje jedan clip i sa pauzom rez) sto prilicno olaksava kvalitetnu montazu i dotjerivanje klipova, zbog proste cinjenice da su stop/pause najkriticniji trenutci prilikom snimanja (podrhtavanje, klik zvuk itd)

Da li tvoj dobijeni rezultat u kvalitetu snimka smatras optimalnim ili...?

Smatram da mogu biti bolji, jer sam uradio 1 pass.

Kojim si plejerom ocitao izvorne .MTS fajlove (meni to ne uspjeva, osim u editoru, a tu je slab prikaz...dok su sa kamere na LCD TV fantazija) takodje, kojim plejerom i novi, finalni produkt fajl?

KM Playerom.

Da li si radio DEINTERLACE, kao i VBR 2 Pass?

Deinterlace > da. VBR 2 Pass> Ne. ( Nisam imao vremena ).​

Ako te ne mrzi, neku rijec o finesama potrebnim za optimalan kvalitet...

Ono sto mogu reci o ovoj Sony kameri je da uz kotristenje naprednijih opcija (manual) i uz malo vece iskustvo, zna da bude prava mala zvjer, ali zbog malenkosti trazi totalnu koncetraciju i gotovo savrsenu kordinaciju pokreta cijelog tijela, u suprotnom ko da snimas sa camca pred oluju.
Sa druge strane kompaktnost je izuzetna ali i uslovna.

@Yoran_P Hvala!
Probacu sa svim naprednim mogucnostima, jer je evidentno da se sa Full HD izvora, moze nabudziti, prilicno kvalitetniji MPEG nego kada se kamerom snima u SD (Mpeg) modu.
Nesto od kvaliteta Hda ipak prelije u MPEG samo treba izpostovati kvalitetnu postavku pri kodiranju.
Kad je u pitanju i MPEG ostaje nedoumica oko DEINTERLACE postupka...

Da li moze...sto biti ne moze...A Njegos je tu satro Sekspira...

Biti il ne biti Vs. Neka bude sto biti ne moze...

No, to vazi za sve tajne ljudskog bica, a ovo su ipak ograniceni standardi.

Odgovori su plave boje.
 
Poslednja izmena:
Posle detaljnih analiza i prakticnih poredjenja...

(uzorak: 1 video projekat sa 6 klipova i 1 dodat audio fajl, sve u trajanju od 1 min.)

...svih adekvatnih postavki u CS4 Premieru, koje podrzavaju Blu Ray i AVC HD standard, a sa ciljem dobijanja OPTIMALNOG KVALITETA slike i zvuka (sa izvornog snimka, nakon editovanja, u novo dobijeni kompresovani video fajl)

...dosao sam do sledecih zakljucaka, na koje je svaki Vas komentar dobrodosao:

Izvorni snimak je sa kamere Sony HDR SR 12e...Format video zapisa AVC Full HD 1920x1080/50i (interlace)...
VBR (Varijabilni) 16 Mbps...Video Signal: MPEG-4 AVC / H.264 Audio Signal: Dolby Digital 5.1ch
Sa Ekstenzijom fajla: .MTS

U CS4 Premieru koriscen je Editing Mod Preset: AVCHD 1080i 25 (50i) PAR: Square Pixels (1.0), Fields: Upper Field First

Nakon editovanja, navedenog uzorka (od 1 min.) sa panoramskim i dinamicnim kadrovima (npr. planinski vrhovi, ljudi u pokretu, let orlova i sl. da bi se jasnije uocile karakteristike pokretnih i nepokretnih djelova snimka)

Editovani projekat (uzorak) je exportovan u 4 Export Settings-a:

1. Export Settings:/ Format: H.264 / Video Codec: MainConcept H.264 (koji je po Defaultu: Level 4.2 a koji sam stiklirao na Level 4.1 zbog kompatibilnosti sa BD standardom) Multiplexing: MP4 ...Stream Compatibillity: Standard

TV Standard: PAL, 1920 x 1080 ( Progressive ) / Frame Rate 25 fps / Field Order: None (Progressive)
PAR: Widescreen 16:9 / Profile: High / Level: 4.1 / Bitrate Encoding: VBR, 2 Pass / Target Br: 25 Mbps Max.Br: 30 Mbps
Audio Format: AAC (moze samo ovaj po Defaultu, a nije kompatibilan sa BD standardom) Stereo (opciono 5.1ch) Br.192 Kbps

1. Dobijeni rezultat: Video fajl: MP4 (container) ( 1 min. = 150 MB ) Odlican kvalitet slike i zvuka!
Reprodukovan glatko u KM Plejeru (CL PowerDVD v.8 plejer, nije mogao da ga reprodukuje)


2. Export Settings:/ Format: H.264 Blu-ray / Video Codec: MainConcept H.264 Multiplexing: TS
TV Standard: PAL, 1920 x 1080 / Frame Rate 25 fps / Field Order: Upper (Ova postavka za PAL Standard ne moze sa Progressive, vec Upper ili Lower)
PAR: Widescreen 16:9 /Profile: High / Level: 4.1 (po Defaultu) VBR, 2 Pass / Target Br: 25 Mbps Max.Br: 30 Mbps
Audio Layer: Dolbby Digital Stereo / Br. 192 Kbp, 48 Khz (Opciono: PCM Audio)

Na kraju ovog preseta postoji i Advance Settings: / Key Frame Distance: 18 frames (po Defaultu) i Macroblock Adaptive Frame-Field Coding (moze se stiklirati)...Nisam ga aktivirao...Da li je potrebno aktivirati ovaj Advance Settings ?

2. Dobijeni rezultat: Video fajl: M2T (container) ( 1 min. = 225 MB) Odlican kvalitet slike i zvuka!
Reprodukovan glatko u CL PowerDVD v.8 plejer (obratno od prvog slucaja, KM Plejer nije mogao da ga reprodukuje)

Uocene razlike poredjenjem dobijenih rezultata:

Na 1. uzorku odlicna ostrina slike, ali slabije boje.
Na 2. uzorku slabija ostrina slike, ali bolje boje. ( slabija ostrina slike, posebno uocljiva kod pokreta orlovih krila i akrobacija u letu)

Problem kod uporedjivanja je, nemogucnost plejera da reprodukuju oba snimka (uzorka i 1 i 2) kako bi se otklonila mogucnost da su razlike izazvane osobinama razlicitih plejera. Dakle, potreban je jedan plejer koji cita oba snimka, da bi se utvrdile eventualne razlike u kvalitetu slike.
Dobro bi dosao predlog za takav Plejer !


3. Export Settings:/ Format: Uncompressed AVI / Video codec: UYVY (opciono V210 )
Quality 100 / 1920x1080 / Frame Rate 25/ Field Type: Progressive (opciono: Uper ili Lower)
Aspect: Square Pixel(1.0) (opciono: Custom npr. 1 : 1) Audio: Unconpressed / 5.1 ch / 16 bit / 48 Khz /
Na kraju opcija: Render at Max. Depth...nije aktivirana. Da li je to potrebno?

3. Dobijeni rezultat: Video fajl: AVI (container) Uncompressed AVI ( 1 min. = 5.77 GB !!! )
Pri reprodukciji kocenje slike u oba plejera...nemoguce pogledati snimak!


4. Export Settings:/ Format: MPEG2 DVD
PAL 720x576 (progressive) / 25 fps/ Field Order: None (Progressive)/ PAR: Wide 16:9/
VBR 2 Pass / / Min.Br. 5 Mbps, Target Br. 7 Mbps, Max. Br. 8 Mbps / GOP: M 3 N 12
Audio: MPEG, Layer II , Stereo 16 bit 48 Khz

4. Dobijeni rezultat: Video fajl: MPEG2 ( 1 min = 52 MB )
Kvlitet slike mnogo losiji od prethodna dva uzorka kodirana po H.264 standardu.

Uporedjivanjem ovog uzorka (iz AVC Full HD kompresovan u MPEG2) i uzorka snimljenog kamerom u SD MPEG2 modu, uocljiva razlika u kvalitetu slike! (ocigledno se dio kvaliteta iz Full HD prenese na MPEG2)

Potrebno mi je objasnjenje u vezi Deinterlace postupka...Ja sam to uradio pojedinacno za svaki clip u Timeline strimu...
...desni klik na clip > Frame Hold Options > Deinterlace (stiklirao)
...ponovo desni klik na clip > Field Options > Always Deinterlace (jedna od opcija)...nisam nista aktivirao (stiklirao)
Da li je potrebno i ovdje stiklirati ?

Postoji li drugi nacin da aktiviram Deinterlace, npr. sve clipove u projektu odjednom, ili nakon exporta, u Adobe encoderu, ili u samom MainConcept H.264 encoderu, ili na bilo koji drugi nacin a da nije pojedinacno po clipovima ?

S obzirom da je izvorni snimak uradjen u kameri sa VBR 16 Mbps, ima li potrebe ici na Target Br: 25 Mbps Max.Br: 30 Mbps ili se moze spustiti npr. Target Br: 17 Mbps Max.Br: 20 Mbps...a da se pri tome ne narusi OPTIMALAN kvalitet snimka.
Da li je ovaj veci Bitrate nepotrebni visak ili se za toliko i dobije veci kvalitet ?

Ukoliko imate zamjerke i korekcije na prethodno navedene postavke, rado cu ih primjeniti.

Hvala na svakom Vasem komentaru, savjetu , preporuci i sugestiji koja ce pomoci da ovaj ogroman posao uradim, jednom za svagda i kako treba, pa da arhiviram na DVD diskove, dok me ne obasja pristupacni "plavi zrak"...
 
Ima li mi spasa...

:wall:...Nadam se da ovaj silni trud i kvalitet informacija koje sam dao, zasluzuju Vasu paznju i eventualne komentare, ovog i prethodnog Topica...a sa tom nadom i ocekujem Vase odgovore...prije nego...:crash:

Sa programom MediaInfo, sam uradio totalnu analizu: 1 izvornog fajla i 3 novo-dobijena fajla, rekompresijom H.264 i MPEG2.

1. MediaInfo...File: MTS ( Izvorni fajl / 1 clip sa kamere Sony HDR SR 12e )

General:

Name: MTS
Format: BDAV
FormatInfo: BlurayVideo
File size: 42 MiB Duration: 20 sec
Overall bit rate: 17 Mbps
Maximum Overall bit rate: 18.0 Mbps

Video:

Format: AVC (Advanced Video Codec)
Format profile: High L 4.0
Format settings, CABAC: Yes
Format settings, ReFrames: 2 frames
Bit rate : 16 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height: 1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Frame rate: 25 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry: 4:2:0
Scan type : Interlaced
Scan order : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame): 0.307

Audio:

Format: AC-3 (Audio Coding 3)
Bit rate mode: Constant
Bit rate: 256 Kbps
Channel(s): 2 channels (opciono 5.1)
Sampling rate: 48 KHz


2. MediaInfo...File: MP4 ( 1. Prvi dobijeni rezultat kompresovan H.264 presetom )

General:

Format: MPEG-4
Format profile: Base Media / Version 2
Codec ID: mp4 2
File size: 150 MiB Duration: 1 min.
Overall bit rate: 20 Mbps

Video:

ID: 1
Format: AVC
Format profile: High L 4.1
Format settings, CABAC: Yes
Format settings, ReFrames: 4 frames
Codec ID: avc1 (Advanced Video Coding)
Bit rate mode: Variable
Bit rate: 20 Mbps
Width: 1 920 pixels
Height:1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Frame rate mode: Constant
Frame rate: 25 fps
Standard: PAL
Resolution: 24 bits
Colorimetry: 4:2:0
Scan type: Progressive
Bits/(Pixel*Frame): 0.401

Audio:

ID: 2
Format: AAC ( moze samo ovaj po Defaultu, a nije kompatibilan sa BD standardom )
Format/Info: Advanced Audio Codec
Format version: Version 4
Format profile: LC
Format settings, SBR: No
Codec ID: 40
Bit rate mode: Variable ( moze samo ovaj po Defaultu )
Bit rate : 192 Kbps
Maximum bit rate : 273 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate: 48 KHz
Resolution: 16 bits


3. MediaInfo...File: M2T ( 2. Drugi dobijeni rezultat kompresovan H.264 Blu Ray presetom )

General:

Format: MPEG-TS
File size: 226 MiB Duration: 1 min.
Overall bit rate: 30 Mbps

Video:

Format: AVC
Format profile: High L 4.1
Format settings, CABAC: Yes
Format settings, ReFrames: 4 frames
Bit rate: 29 Mbps
Width: 1 920 pixels
Height:1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Frame rate: 25 fps
Standard: PAL
Resolution: 24 bits
Colorimetry: 4:2:0
Scantype: Interlaced (Ovaj preset za PAL standard ne nudi Field Order: None (Progressive) vec samo Upper ili Lower )
Scan order: Top Field First
Bits/(Pixel*Frame): 0.552

Audio:

Format: AC-3
Format/Info: Audio Coding 3
Bit rate mode: Constant
Bit rate: 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels (opciono 5.1)
Sampling rate: 48 KHz


4. MediaInfo...File: MPG ( 4. Cetvrti dobijeni rezultat kompresovan MPEG2 DVD presetom )

General:

Format: MPEG-PS
File size: 52. MiB Duration: 1 min.
Overall bit rate : 7 500 Kbps

Video:

Format: MPEG Video
Format version: Version 2
Format profile: Main @ Main
Format settings, Matrix: Defaultit
Bit rate mode: Variable
Bit rate: 6 900 Kbps
Nominal bit rate: 8 000 Kbps
Width: 720 pixels
Height:576 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Frame rate: 25 fps
Standard: PAL
Colorimetry: 4:2:0
Scan type: Progressive
Bits/(Pixel*Frame): 0.663

Audio:

Format: MPEG Audio
Format version: Version 1
Format profile: Layer 2
Bit rate mode: Constant
Bit rate: 224 Kbps
Channel(s): 2 channels
Sampling rate: 48 KHz
Resolution: 16 bits
Video delay: -80ms

Dakle, sa ovim sam izlozio, do najsitnijih detalja sve OPTIMALNE mogucnosti za MAX. KVALITET, koje nudi CS4 Premiere, za PAL standard i sa H.264 presetima, a da dobijeni rezultat bude kompatibilan sa Blu Rey standardom.

Zakljucak: Sa navedenim programom se NE MOZE dobiti postavka za Max. kvalitet koji je ujedno potpuno kompatibilan sa BD standardom !

1. Prvi dobijeni rezultat...Format: MP4...kompresovan H.264 presetom, zbog Audio Formata: AAC ( moze samo ovaj po Defaultu, a nije kompatibilan sa BD standardom )...jednostavno, ovim presetom NE MOZE se dobiti Format: AC-3 koji je kompatibilan sa BD standardom.

2. Drugi dobijeni rezultat...Format: M2T...kompresovan H.264 Blu Ray presetom, ne nudi opciju Field Order: None (Progressive) vec samo Upper ili Lower...pa je zbog toga Scan Type: INTERLACED...jednostavno, NE MOZE se dobiti PROGRESSIVE.

Drugi preseti u CS4 Premieru nemaju NIKAKVE mogucnosti po ovom pitanju za PAL Standard !

Zamolicu SVE da ponude svoje misljenje i pomognu odgovorima na mnoga postavljena pitanja u ovom i prethodnom Topicu...

Do tada cu stojicki trpljeti...:mad:...:wall:...:bottle:...dok ne...:crash:

Hvala na svakom trudu !
 
snimak sa kamerom ti je pravljen za TV (u fildu)
za gledanje na PC progresiv
za TV u interlejsu (koji ce naravno na pc monitoru izgledati bezveze treba da ide na TV)

proveri sta imas od kodeka instalirano na kompu i probaj naravno sa mcp ili gom playerom da reprodukujes
tesko je da ti bilo ko da savet a da nevidi video materijal sa kojim radis

PS "malo sam tanak" sa hardverom za CS4 a obriso sam CS2 pre godinu dana tako da ti trenutno u premieru nemogu pomoci...
 
@ Bozzo Hvala !
Ako si i samo procitao ovu moju pisaniju, trebalo je vremena, a kako ga je bilo pisat...pretpostavi. No, valjace ovo svima jer je temeljno radjeno, a do tancina opisano.
Posle ove iznenadne tisine, lijepo je cuti ljudsku rijec, a bogme i korisnu preporuku za plejere.

Ovo sto sad radim, trazi silno vrijeme , volju i energiju da se uradi kako treba, a treba optimalno i jednom za svagda, jer kad se unisti izvorni snimak, slaba vajda od zaljenja.

Ovo OPTIMALNO znaci najbolje moguce sa postojecom tehnologijom a to je PROGRESSIVE (uslovljen sa deinterlace) i naravno svi parametri neophodni, da se bez gubitka kvaliteta izvornog snimka, dobije posle montaze autorski film koji je potpuno kompatibilan sa Blu Rey standardom i njegovim nosacem snimka, koji ga i jedino moze reprodukovati u punom kvalitetu.

Do pristupacnosti nove tehnologije, uvjek se moze sa ovog optimalnog konvertovati u DVD ili drugi format, pa ckiljiti u ljepotu, al bez ostrine i dubine, ko kroz maglu sjecanja naspram stvarnog dozivljaja.

Za dozivljaj ljepote, treba imat i oci i usi...za spoznaju klikere u glavi...za dobrotu samo dusu...a optimalno...sve u paketu...:guitar:...:,,:...:angel:...,)
 
A zašto za sada ne ostaviš materijal u originalnom obliku i samo isečeš nepotrebne delove ako već nemaš dovoljno prostora da čuvaš sve na hard disku?
 
@ Jera Hvala na predlogu!

Mozda si previdijo podatak da materijal traje 15 h (120 GB)

Ono sto nisam rekao, a sada cu...Nalazi se na PC HDD-u, i Kam. HDD-u zbog predostroznosti od gubitka, dok ne uradim ovo sto naumih. (neke sam klipove morao izbaciti sa kamere, da bih mogao snimati rodjenu djecu...po majci:D i to u SD Mpeg modu (na zalost) radi ustede prostora, jer AVC Full HD i 5 put vise pojede istog.
Da bi se sve ovo isjeckalo, treba grdno vrijeme, pa back up, pa ponovno editovanje za BD, pa ponovno odlaganje...

Zar ti se ne cini da je najbolje sve uraditi odmah i sad i na optimalan nacin i u vise interesantnih filmova, pa odloziti na DVDe u arhivu do BDa, a prijateljima u MPEG2 DVDe, pa da uzivaju i oni, odmah i sad.

A onda oslobodim oba HDDa pa ih defragmentiram da pisu ljudski, pa da i svoju djecu snimam kako rastu u "Full" ostrini i dubini, a ne u Mpeg maglustini.

A uskoro se ponovo ide na Komove, Prokletije i Bjelasicu, pa sa porodicom do obale, a djeca rastu svakog dana pa ne valja preskakat barem sedmicu itd. itd.

Pa kad vec otplacujem za ovu ne bas jeftinu kameru i Tecru kredit sa sve euro kamatom, ko da sam kupio BMW na lizing, a sve da bi bilo u optimalnoj ljepoti (no sad se i ja cesem po glavi...mozda Mpeg i nije toliko mutan:wall:)

No, da ne davim vise prozom, vec da ovo resavam kako znam i umijem...ali tek posto se dobro:bottle:
 
Poslednja izmena:
Sorry, ja sam razumeo da je dobar deo od tih 15h materijala višak, i da bi se izdvajanjem korisnih delova sveo na razumnu merukoja bi se dala skladištiti na HDD-u i na nekoliko DVD-ova kao backup, a da onda kada nađeš odgovarajući softver i encoding postavke i kada blu-ray postane pristupačan odradiš sve efekte i spojiš u neki dobar filmić.
Usput, ima par softvera (PowerDirector na primer) koji prostije operacije kao seckanje i spajanje klipova rade bez re-enkodinga (direct stream copy) pa nećeš gubiti ni najmanje na kvalitetu. Po mom dosadašnjem iskustvu, čim se dodaju effects ili transitions softver radi enkodiranje i bilo koja postavka koju sam do sada probao nosi sa sobom manju ili veću degradaciju kvaliteta (obrati pažnju na tamnije delove snimka).
Inače, ako snimke gledaš u Windows Media Player-u (na Win7) nema potrebe da radiš deinterlace jer on to radi sam (tako je bar sa mojim snimcima)
 
Izvorni, sirovi snimci u trajanju od 15 h (120 GB) bice bezpovratno izbrisani, a ono sto sada uradim, ostace za vijek vjekova...nadam se.


Hombre, ne baratam podacima za koje si trazio pomoc, pa ti u tom smislu ne mogu reci nista korisno :(

Koliko sam uspeo da shvatim, jako su ti bitni ti snimci i njihov kvalitet, a ipak planiras da obrises originalni snimak koji je i najkvalitetniji :zgran:

Za tako vazne licne stvari, trosak za 30-ak DVD-eva i/ili za dopunski HDD koji ce jedino sluziti ka cuvar originalnog snimka, nije i ne sme biti nepremostiva prepreka...

:wave:
 
@ Jera, amigo...nema potrebe za izvinjenjem, shvatio sam odmah dobronamjernost tvog predloga, a nije zgoreg i sto potpuno objasnih ovu situaciju.

Sto se tice viska (beskorisnog) materijala, to je svedeno na najmanju mjeru. Vec 25 g. drzim kameru u ruci i sa ludackom strascu snimam svijet i zivot oko sebe, pa istu smatram prirodnim nastavkom svoje ruke i ociju. Prva je bila Panasonic VHS, potom Sony Hi 8, pa duga pauza (rodjenje jednog za drugim, dva sokola) pa preskocih DV standard (na zalost)...pa mi puce film i uleceh u kredit (taman pred krizu...za baksuza) te uzeh dobru Sony AVC Full HD i odlicnu Toshiba Tecru.

E sad ovaj standard nema blage veze sa prethodnim, sve se mora naucno skapirat, pa odnos hardver- softver, kodek, bitrejt (de)interlace, progressive itd...i nema na foru, no po komplikovanom hi standardu.

Onda perverzno dobri NLE editor alati, studio tutto completo a sve na klik (s klikerima u glavi i poduzim treningom, a bogme i vizijom)
Pa mozes skoro ko (najveci) Akiro Kurosava i najvece djelo filmsko/zivotne vizije "SNOVI" (a ujedno i njegov oprostajni potpis i poklon svima nama...Preporuka!) pa da uljepsamo ljepotu...i malo Boga da se igramo.

Mozda vam bude simpaticna sledeca prica: od 3 min. Hi 8 snimka, prijatelja koji se "slupao" na skijanju, izmontiram malu filmsku komediju (sa 2 VHS stereo rekordera i CD plejerom) i to 2 dana montirajuci kadrove (spust sa Bjelasice, pad, nesvjest, zbunjenost nakon budjenja...oporavak u krevetu...to je prva scena, pa onda retro prica...pa kad zjevne zvuk trube, pa u spustu Scooter "Fire", kad se slupa neki "kresendo", pa ga zena mazi uz cvrkut ptica iz uvoda Julia I. "Un Amor"...pa tako sa svakim kadrom a sve uklopljeno u sekund...ma, eine klaine perversion spot komedija...pa se to dopalo ljudima, presnimavali za*ebanciju, pokazivali ovom, onom...da bi me na kraju covjek na ulici cimao i molio da mu snimim i izmontiram spot, sinu, mladom pop pjevacu, da pustaju televizije...a ja nikako da ga uvjerim da to nije TV standard, da moze samo za kucnu zafrkanciju, da nemam opremu za to, da ovo, da ono...a on uporan, al dzaba...mada kad pogledam to i danas, cini mi se da ni sa Premierom ne moze bolje, ali moze mnogo lakse i sa vecim kvalitetom snimka.

Vjerovatno iz sve ove pisanije zakljucujete da ovo sto radim nije igrarija, vec davno probudjena strast, zbog cega je ovo OPTIMALNO kljucna rijec!

Jera, hvala na predlogu za PowerDirector, svakako koristan alat.
Bolji editori/enkoderi, ponovo kompresuju samo dodate efekte, tranzicije i ostalo sto nije u izvornom snimku, ostalo ne diraju pod uslovom da su svi izvorni klipovi u istom formatu i standardu.

Potrebu za deinterlace i progressive imam iz razloga, sto po isteku ovog kredita imam merak, umjesto ovog HD ready, da upecam povoljan Full HD progressive TV, pa da sjecanja pretvorim u (virtuelnu) realnost, a i tad je bolje da je sam izvor vec u progressive.
Muka mi je od Holivud produkcije i te filmove rijetko gledam, sa druge strane rijetki su Evropski, Azijski, Latinoamericki itd. Art filmovi (sa dubljim smislom za cuda zivota i svjeta) pa ove sto imam vrtim uporno, a rado gledam i svoja filmska sjecanja, koja nisu tek tako uradjena, bez bibera i soli.

Ovo sam predugo otegao, pa da zavsim sa veoma bitnim pitanjem:

Ako je izvorni snimak (kao ovaj) AVC Full HD...interlace...16 Mbps, uz sve navedene prethodne osobine...pa se nakon editovanja transkoduje u AVC Full HD...uradi deinterlace...dobije Progressive...sa 20 Mbps i navedenim prethodnim osobinama MP4 fajla sa MainConcept H.264 encoderom...

Da li se tu gubi ista u kvalitetu, ili se dobija cak i veci kvalitet u prikazu na Full HD TV...a sa Blu Rey diska i plejera...u odnosu na izvorni snimak ???
 
@ Kamikaze...Istina! (uzgred, istim su me nadimkom krasili dok sam bio strasan skijac...sve skuplji sport...kad planinarim, obicno me kite s "ludak",)

A sta da radim sa svim buducim AVC Full HD snimcima (ovo je prvi popunjeni...120 GB HDD na kameri u ovom formatu) a snimam intezivno i samo sa "Full" i to radim samo kad imam dobar kadar i sa posvecenom koncetracijom da bi se sto manje, kasnije korigovao kadar
(iskustvo starog vuka:D snimao sa ranije sa Hi 8 vise satne snimke, i arhivirao u VHS bez sekund montaze, a nigdje mane...al je snimano bez disanja, sa dobrim stavom tijela, gotovo savrsenim pokretima, cesto su mislili sa stativa, ali ne...vec totalna posvecenost, strast i bogme debelo iskustvo)

...A sve je manje/vise bitno kao i ovaj snimak (moja djeca, prijatelji, izleti, planinarske aktivnosti...jednostavno zivot vrijedan sjecanja i gledanja ( a mene gotovo da nema u tim snimcima, pa ce mi mozda biti zao, a i djeca me vec pitaju "tata, a gdje si ti bio, a ja onda pokusavam da objasnim da je to sve vidjenje mojih ociju i duse i da sam to u stvari ja, tj. moje vidjenje svijeta, no jos su mali da to shvate, ali rastu, shvatice jednom (stara iluzija...ako te nema na TVu...ne postojis ?!)

Uzgred, ova kamera zbog malenkosti trazi gotovo nemogucu finocu pokreta i potpunu posvecenost, pa cesto prekinem snimanje, ponovo udahnem pa iznova...srecom...svaka pauza je rez pa ih jednostavno kasnije odbacim, dok sam sa prethodnom (2-3 put vecom) plesao gotovo savrseno.

Opruzio sam se nedavno (no se sve teze istezem:S:) i sa ext. rackom Max 4 sa eSata, pa bice i neki skromni HDD (nadam se prije no istegnem papke:D) a bogme vec dugo ovaj luksuz kompezujem nemanjem mnogo cega drugog (danak ludoj strasti:-devil-:)

Dakle, pretpostavite bitan ekonomski faktor...kako ovo sa ovim sto imam, OPTIMALNO da uradim...a da papke bespotrebno ne opruzam...
 
Ma napravi AVCHD disk na DVD-u i ne mozes gubiti na kvalitetu. A i to ces moci gledati u svakom Bluray plejeru i PS3.
 
Hombre...jesi li ti odustao od ovog "tvog projekta" ili si ga resio..posto i mene muci isti problem!
 
Ja bih rado pomogao kada bi razumeo shta je uopshte potrebno i zashto se ovoliko pishe za jedno obichno kompresovanje :)

Ako hocesh super kvalitet, a necesh na blurayu, jednostavno napravi miniBluray diskove na 1h po Dual Layer disku i dobiceh vrhunski 1080p, nema shanse da provalish razliku u odnosu na original.

A ako mene pitash, i za 1.5h po DL disku cesh mnogo teshko provaliti pad kvaliteta, pogotovo ako ti kadrovi ne skachu na sve strane, a pretpostavljam da to nije sluchaj s obzirom koliko si sve razvukao u crevca :)
 
+1

Toliko price oko najobicnijeg kompresovanja a receno vise puta koji je kodek to rule them all.:D
 
Nazad
Vrh Dno