* The copper can also change color registers once per scanline, creating the "raster bars" effect seen commonly in Amiga games. The copper can go further than this and change the background color often enough to make a blocky graphics display without using any bitmap graphics at all.
btw sta se misli pod ovim
"The copper can go further than this and change the background color often enough to make a blocky graphics display without using any bitmap graphics at all." ??
ha, najverovatnije se misli na plasma efekat![]()
gde se moze naci info kako copper funkcionise (osim ovoga sa wikipedije)?
koliko moze biti dugacka lista instrukcija? odakle cita instrukcije - chipram? wikipedija kaze dok traje iscrtavanje ekrana.
kako izgleda copper instrukcija? kako zna gde je video mlaz? ...
zasto je 16 pixela sirok plasma efekat (ili zasto cooper moze da promeni svakih 16 pixela boju) i kako je organizovana Amiga memorija (mozda je ovde odgovora zasto se moze promeniti boja svakih 16 pixela)?
kod Atarija ide bitplane za bitplaneom - prva 4 worda od pocetka video memorije sadrze prvih 16 pixela (kad se isprepletu poslednji bit svakog od 4 worda daje vrednost prvog pixela - index na paletu). zbog ovakve organizacije moguce je koristiti MOVEP instrukciju koja npr. jedan LongWord iz dataregistra upisuje u 4 worda sekvencijalno ali tako sto svaki od 4 bajta LongWorda zavrsi u gornjem ili donjem delu svakog od 4 worda (efektivno pise po jedan bajt iz LongWord-a zaredom na 4 parne ili neparne adrese).
ovo je osnova za "veryfast" chunky to planar na STu. C2P se obilato koristi u demoima za "PC like" efekte kao i za npr. Wofenstein3D na vanila STu-![]()
dajte sada neki interesantan trik sa Amige![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari