Šta je novo?

Atari ST versus Commodore Amiga in pictures

* The copper can also change color registers once per scanline, creating the "raster bars" effect seen commonly in Amiga games. The copper can go further than this and change the background color often enough to make a blocky graphics display without using any bitmap graphics at all.

jeste da sam procitao vise puta ovaj tekst na wikipediji ali ... :)

u svakom slucaju kao sto sam rekao: na Amigi Copper menja index paletu i to, kako kaze wikipedija, svaki scanline. Na ST-u Motorala 68000 moze da promeni 3 puta paletu za vreme jednog HBL-a ali u tom slucaju ne ostane vremena (bukvalno) nizasta drugo!

kapiram da ovo nije problem na Amigi posto jednom isprogramiran copper vise ne zahteva intervenciju od strane MC? stvarno je ekstra ta Amiga... ;)

btw sta se misli pod ovim
"The copper can go further than this and change the background color often enough to make a blocky graphics display without using any bitmap graphics at all." ??

ha, najverovatnije se misli na plasma efekat ;)
 
Poslednja izmena:
btw sta se misli pod ovim
"The copper can go further than this and change the background color often enough to make a blocky graphics display without using any bitmap graphics at all." ??

ha, najverovatnije se misli na plasma efekat ;)

Može i plasma efekat, ali i bilo šta drugo. Dobiješ sliku sa malo "debljim" pikselima (16 puta debljim), ali zato ne koristiš video memoriju uopšte. Copper menja boju pozadine i na taj način nastaje slika rezolucije ~ 48x284

Ako se uzme u obzir da je Amigin chipset radio Jay Miner, ovo ne treba da čudi pošto je samo evolucija njegovog prethodnog rada na atari 8-bitnoj seriji, gde je postojalo nešto slično, ali mnogo skromnije, što se zvalo display list. A pogotovo liči na atari vcs2600 sistem gde je to u stvari bio način prikazivanje celokupne slike. Naime, atari 2600 uopšte nije ni imao video memoriju (ako se ne računaju dva sprajta + 1 tačka ("kugla")), već se ona preko display liste i intervencije "moćnog" cpu sa 3 registra (koji je imao adresni prostor od 8kb) i samo 128 bajtova ram-a, iscrtavala "u letu", tj prateći elektronski mlaz crt-a. I cela igra je trebala da stane u kertridž veličine 1-4kb (kasnije 32kb sa bank switchingom). Zbog toga nije baš jednostavno napraviti dobar atari2600 emulator, jer su tajminzi i sinhronizacija vrlo vrlo bitni.
E za to je trebalo umeće, a ne danas sa ovim silnim gigahercima, terabajtima i megapikselima :)
 
gde se moze naci info kako copper funkcionise (osim ovoga sa wikipedije)?

koliko moze biti dugacka lista instrukcija? odakle cita instrukcije - chipram? wikipedija kaze dok traje iscrtavanje ekrana.

kako izgleda copper instrukcija? kako zna gde je video mlaz? ...

zasto je 16 pixela sirok plasma efekat (ili zasto cooper moze da promeni svakih 16 pixela boju) i kako je organizovana Amiga memorija (mozda je ovde odgovora zasto se moze promeniti boja svakih 16 pixela)?

kod Atarija ide bitplane za bitplaneom - prva 4 worda od pocetka video memorije sadrze prvih 16 pixela (kad se isprepletu poslednji bit svakog od 4 worda daje vrednost prvog pixela - index na paletu). zbog ovakve organizacije moguce je koristiti MOVEP instrukciju koja npr. jedan LongWord iz dataregistra upisuje u 4 worda sekvencijalno ali tako sto svaki od 4 bajta LongWorda zavrsi u gornjem ili donjem delu svakog od 4 worda (efektivno pise po jedan bajt iz LongWord-a zaredom na 4 parne ili neparne adrese).
ovo je osnova za "veryfast" chunky to planar na STu. C2P se obilato koristi u demoima za "PC like" efekte kao i za npr. Wofenstein3D na vanila STu- ;)

dajte sada neki interesantan trik sa Amige :)
 
gde se moze naci info kako copper funkcionise (osim ovoga sa wikipedije)?

koliko moze biti dugacka lista instrukcija? odakle cita instrukcije - chipram? wikipedija kaze dok traje iscrtavanje ekrana.

kako izgleda copper instrukcija? kako zna gde je video mlaz? ...

zasto je 16 pixela sirok plasma efekat (ili zasto cooper moze da promeni svakih 16 pixela boju) i kako je organizovana Amiga memorija (mozda je ovde odgovora zasto se moze promeniti boja svakih 16 pixela)?

kod Atarija ide bitplane za bitplaneom - prva 4 worda od pocetka video memorije sadrze prvih 16 pixela (kad se isprepletu poslednji bit svakog od 4 worda daje vrednost prvog pixela - index na paletu). zbog ovakve organizacije moguce je koristiti MOVEP instrukciju koja npr. jedan LongWord iz dataregistra upisuje u 4 worda sekvencijalno ali tako sto svaki od 4 bajta LongWorda zavrsi u gornjem ili donjem delu svakog od 4 worda (efektivno pise po jedan bajt iz LongWord-a zaredom na 4 parne ili neparne adrese).
ovo je osnova za "veryfast" chunky to planar na STu. C2P se obilato koristi u demoima za "PC like" efekte kao i za npr. Wofenstein3D na vanila STu- ;)

dajte sada neki interesantan trik sa Amige :)

Način funkcionisanja detaljno možeš naći u knjizi Amiga Hardware Reference Manual. Ima i na netu da se skine u elektronskom obliku. Lista instrukcija nema ograničenje. Izvršavanje traje dok elektronski mlaz ne dođe do donjeg desnog ćoška. Onda kreće ispočetka. Lista se nalazi naravno u chip memoriji, pošto samo tamo custom chipovi imaju pristup (logično;)) Jednostavno jedan od agnus status registara je adresa početka copper liste, a u drugom statusnom registru ima bit "copper enable"
Copper instrukcija je dugačka dve 16-bitne reči, i izvršavanje je sekvencijalno. Ono sa svakih 16 piksela je jednostavno zbog tajminga amiginog chipseta... ako malo upotrebiš matematiku, od 28.nešto MHz frekvencije agnusa, i uzmeš u obzir da je horizontalna frekvencija tv slike 15.625 KHz, dobijaš 70 ns za iscrtavanje jedne reči (tj 16 piksela). Celokupna organizacija pristupa chip memoriji je 16 bita kod OCS chipseta. Kod AGA je 32-bitni pristup, pa je moguće duplo smanjiti veličinu ovih "piksela".
Organizacija video memorije kod Amige je po bit plane-ovima, pri čemu svaki bitplane može biti bilo gde u chip memoriji. Zato se za chunky mora programerski malo namučiti.
 
Ok dag i ja smo odgovarali u isto vreme samo sto je on dao bolji odgovor :)
Cini mi se da su rutine za C2P slicne koliko sam nekada davno gledao.Mada zanimljiv proizvod poput grafiti kartice je delimicno ucinio C2P rutine nepotrebnim.Radi se o uredjaju koji i nije prava kartica vec vise adapter koji grabi signal sa amiginog rgb porta i salje ga na monitor intrepretirajuci drugacije signale sa amiginog video izlaza.Sam fazon se svodio na drajver koji je amigin video ram prostor tretirao kao po chunky metodi a uredjaj na izlazu je to pretvarao u smislen prikaz.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno