Šta je novo?

Animacija na 25fps

Mix5

Slavan
Učlanjen(a)
23.07.2005
Poruke
5
Poena
301
Zanima me da li se svaka animacija na 25 fps vidi perfektno. Ja mislim da ne. Jer kad igram neku igru i izmerim fps a bude 25fps igra secka. Pitam zbog toga sto me na jednom forumu ubedjuju u to.
 
Ako bi bilo konstantnih 25-30 bez ikakvih promena, ne bi bilo toliko strasno.
 
Ali covek kaze PERFEKTNO. Po meni to nikako ne moze da bude perfektno.
 
Slazem se. Kod filmova je druga stvar, ali u igrama u principu bez problema primetim cim je framerate ispod 60fps.
 
Kod mene jedino Q3 radi u preko 60fps tako da je kod mene sve perfektno :D
 
Razmazili ste se vi! ;)

Pre 10 godina sam ultra srecan bio sa 20fps u Unreal-u i 30 u Quake 2-jci, sa tada opasnom zverkom od Diamond Viper V330 i riva128 cipom. :)
 
Pa da sve ispod 60fps se primecuje. Cim padne na 55-58fps secka po malo.
 
BTW, nikad nisam video "zakucan" framerate u igrici od 25fps, vec uvek varira i po meni te varijacije zezaju. Desi se nekad kao da secne i kad naglo padne sa recimo 150 na 50 (vsync naravno off)...
 
Sve je povezano sa refresh rate-om. Ako gledate filmove na kompu mozete neki put da primetite kako se slika "cepa" pri brzom kretanju objekata na ekranu. Ovaj efekat se javlja zbog toga shto monitor radi minimum na 60 Hz, dok su filomovi u 24 (bioskop), 25 (PAL) ili 30 (NTSC) fps. Poshto televizor radi drugachije od kompjuterskog monitora (50 Hz interlace) ne primecujete ovaj efekat, kao i zbog toga shto televizijska slika ima tzv. polja (fields) koja su u stvari poluslike i zbog kojih kretanje na televizoru izgleda glatko. Na monitoru bi idealno bilo kada bi frame rate bio jednak VSyncu (npr 100 fps na 100 Hz u 1024x768) i tada u principu ne bi trebalo da bude nikakvih vidljivih artifakta.
 
zerbah je napisao(la):
Sve je povezano sa refresh rate-om. Ako gledate filmove na kompu mozete neki put da primetite kako se slika "cepa" pri brzom kretanju objekata na ekranu. Ovaj efekat se javlja zbog toga shto monitor radi minimum na 60 Hz, dok su filomovi u 24 (bioskop), 25 (PAL) ili 30 (NTSC) fps. Poshto televizor radi drugachije od kompjuterskog monitora (50 Hz interlace) ne primecujete ovaj efekat, kao i zbog toga shto televizijska slika ima tzv. polja (fields) koja su u stvari poluslike i zbog kojih kretanje na televizoru izgleda glatko. Na monitoru bi idealno bilo kada bi frame rate bio jednak VSyncu (npr 100 fps na 100 Hz u 1024x768) i tada u principu ne bi trebalo da bude nikakvih vidljivih artifakta.

Procitaj ovo http://www.elitesecurity.org/tema/131597-Da-li-se-isplati
 
Mix5 je napisao(la):
Pa da sve ispod 60fps se primecuje. Cim padne na 55-58fps secka po malo.

ok samo mi objasni kako si bash nashao "55-58fps" ?? ocesh da kazesh da mozesh da primetish razliku izmedju 60 i 58 fps ? ma daj znam i ja da osetim kad padne frame rate al ne za 2-3 frejma vec recimo za 10-20.
 
Ja ne osetim ni kad padne duplo :)
Igram pre neko veče Dungeon Siege 2, sve mi izgleda lepo i fino, upalim frame rate counter a ono 15-20 frejmova :S: Šta ti je navika...
 
Ma mi elektrotehnicari smo posebna sorta. Mi radimo interpolaciju u glavi. :smoke: :d :D

poz.
 
vec je (naravno) bilo diskusije na ovu temu i posto me vise mrzi da trazim nego da ponovim, evo:

kao sto ste primetili, frame rate varira u toku igranja. varira zato sto kartica renda kolko god moze brzo (sem ako se ne ogranici), ali neki frejm uspe brze, neki sporije.
fps broj koji se ispisuje na ekranu je prosek u odredjenom vremenskom intervalu. sto je taj interval duzi, to je veca mogucnost statisticke greske, tj. pojave veceg odstupanja koji se prikriva velikim brojem uzoraka.
za "vece odstupanje" mozemo smatrati frejm za koji je trebalo vise od 40ms da se izrenda.

e sad, npr. da je pomenuti interval 1 minut. i da su svi frejmovi tokom tog jednog minuta izrendani za po 16,666ms. to mu dodje 1000ms/16,666ms=60fps. to mu, takodje, dodje 60x60=3600 frejmova u minuti.
i sve je to cool, s tim sto je dovoljno da se desi samo jedno "vece odstupanje" koje cemo mi videti kao "seckanje". a racunica bi onda bila npr.
3599x16,666ms + 1x50ms = 60033,333
60033,333/3600 = 16,675 <- prosek rendanja za svaki frejm.
tj. 1000/16,675=59,97 (!!!)
realna razlika je ocigledna - u prvom slucaju ne secka, u drugom secka, a numericka razlika je 0,03fps!

elem, mozda je ovaj primer ekstreman (jer se u sustini odnosi na neku timedemo situaciju), ali sluzi svrsi.
fps u igrama je varijabila, ne treba ga mesati sa fps-om videa.
svakako bi bilo dovoljno i 25fps u igrama, ali kada bi bilo konstantno, kao kod videa.
iskustvo je pokazalo da je ~40fps u igrama dovoljno za kakvo takvo igranje, ~60 je optimalno, ~80 je puna kapa, a sve preko toga znaci da mozete da odvrcete razna filtriranja tekstura, antialiasing il sta vec, dokle god mogu da se izbegnu "veca odstupanja". ;)
 
Uzmite za probu Quake 3 pa stavite max_fps 25 ili 30. Nece biti glatko zato sto je to "pogled iz prvog lica" tj. kamera se u filmovima koristi u trecem licu i po pravilu krece polako, zato tamo i izgleda "tecno"... tek na 40-45fps nestaje ovaj "efekat".
 
GoranM je napisao(la):
Uzmite za probu Quake 3 pa stavite max_fps 25 ili 30. Nece biti glatko zato sto je to "pogled iz prvog lica" tj. kamera se u filmovima koristi u trecem licu i po pravilu krece polako, zato tamo i izgleda "tecno"... tek na 40-45fps nestaje ovaj "efekat".
ma nema to veze sa prvim licem - za nas koji gledamo u ekran je sve u prvom licu. ;)

ali ima jedna bitna stvar koju sam zaboravio, a mozda se moze primetiti ako ogranicite fps. btw, komanda je com_maxfps. ali treba prvo ukljuciti v_sync u drajverima za graficku i staviti "sync every frame" na ON u game options (ili vec kako se u kojoj igri omogucava v_sync). i neophodno je da vertikalno osvezavanje monitora bude celobrojno deljivo sa zeljenim fps-om. npr 75 ili 100Hz za 25 fps.

problem je sto kod igrica ne postoji efekat blura od ekspozicije koji je vidljiv kod videa/filma. kolko god da su brzi pokreti u igrama svaki pojedinacni frejm je savrseno ostar, dok se kod videa/filma ono sto se brzo krece (pokret koji traje krace od duzine ekspozicije) "razmaze". a to dosta pomaze u odrzavanju iluzije "tecnosti".
zato nije nerealno da neko primeti razliku izmedju 24/25fps i za koji frejm vise ili manje (konstantnih) u igri jer "osvezavanje" ociju nije isto kod svakoga, al' ubedjen sam da su to ekstremni ljudi i ekstremne situacije. :)

e sad, nezgoda je sto q3 nije najbolji primer jer se kod njega stvara neki cudan efekat sa tripliranjem slike koji moze da utice na privid "tecnosti". predpostavljam da je to tako namerno, samo neznam da li i kako moze da se iskljuci.
obratite paznju, npr. na onoj prvoj mapi gde se napolju vide neke kule na crnoj pozadini. kada ih gledate i mrdate misa levo-desno slika se, kolko sam uspeo da izbrojim, triplira. btw, dok mrdate frejmovi ne bi trebalo da se cepaju po horizontali - u suprotnom nije ukljucen v_sync kako treba.

ps. sad mi pade napamet da sam probao 25fps@75Hz. osecam da karta ustvari renda tri frejma tj. 75fps zbog v_synca, al' umesto da baci dva zalepi ih jedan preko drugog, sa po trecinom providnosti i taj zbirni frejm pusta na svaki treci sync... mis'im verovatno lupam, to bi bilo besmisleno, al samo mi to pada napamet... :d
 
Poslednja izmena:
Nekako sve 3D igre nikada ne klize, bez obzira kakvu zverčinu od procesora i grafičke karte imaš. Uvek se javlja taj efekat seckanja pri kretanju modela koji je naročito izražen u brzim igrama, kao što je moj voljeni UT.
Oduvek sam to primećivao, ali sam to obično pripisivao slabom hardveru. Međutim, kada sam igrao neke od igara kod kojih postoji usporeni ponovljeni snimak, shvatio sam da se likovi nikada ne kreću potpuno glatko, već često prave neprirodne trzaje, bez obzira na kvalitet fizičkog modela i animacije likova.
Savršeno glatke animacije u 3D igrama nema, možda jednog dana bude.
 
Bahati [SiD] je napisao(la):
ps. sad mi pade napamet da sam probao 25fps@75Hz. osecam da karta ustvari renda tri frejma tj. 75fps zbog v_synca, al' umesto da baci dva zalepi ih jedan preko drugog, sa po trecinom providnosti i taj zbirni frejm pusta na svaki treci sync... mis'im verovatno lupam, to bi bilo besmisleno, al samo mi to pada napamet... :d

Ja bi rek'o da jedan frejm traje 3/75 sekunde, to jest za jednu sekundu graficka napravi 25 slika koje treba da rasporedi u 75 slika koje prikazuje monitor. Logicno, zar ne? :D
 
Tako bi trebalo da bude
 
Cwelle je napisao(la):
Ja bi rek'o da jedan frejm traje 3/75 sekunde, to jest za jednu sekundu graficka napravi 25 slika koje treba da rasporedi u 75 slika koje prikazuje monitor. Logicno, zar ne? :D
pa to jeste ono sto bi trebalo da se desava, al onda ne bi bilo dupliranja/tripliranja il cega vec, nego bi jedan frejm jednostavno trajao 3 vertical refresha. zar ne? :D

btw, jel probao neko i video ono sto sam ja video? mozda sam ja prso, il mi je prsla graficka il monitor il sve zajedno. :d

EDIT: prso sam! :D prob'o sam da uhvatim to na screenshotu i nema ga! malo me tesi ovo:
http://www.nvnews.net/previews/geforce_fx_5900_ultra/index.shtml je napisao(la):
...However, I will caution the reader as the image quality captured by in-game screenshots or image capture programs may not be representative of what is actually being rendered on screen...
a odnosi se upravo na q3.

probacu sutra s tft-om, al' obecajte da cete da me posecujete ako zavrsim u lazi! :d
 
Poslednja izmena:
Kad sam odigrao MaxPayne na Celeronu 500 u 640x480 sa ~20 fps pevao sam :happy: . Danas mi se zgadi kad probam u opcijama da zakucam fps (GTA:SA, Halo na 30fps npr.)
Sve je stvar navike.
 
Ja i dalje stojim pri tvrdnji da nije isto 25 fps u pucacini i recimo u nekoj igri gde se glavni junak ili nesto slicno u celosti vidi na ekranu. Pored pucacina istu zahtevnost imaju i vozne kao i simulacije letenja.
 
t.o. je napisao(la):
Kad sam odigrao MaxPayne na Celeronu 500 u 640x480 sa ~20 fps pevao sam :happy: . Danas mi se zgadi kad probam u opcijama da zakucam fps (GTA:SA, Halo na 30fps npr.)
Sve je stvar navike.

Ih bre, pa ja sam u Max Payne-u na Celeron-u 433MHz sa GForce256 imao 15-ak fps sa max detaljima u 1600x1200...

Taj engine je ultra-nezahtevan. ;)
 
Bahati, pa screenshot samo kopira sliku koja se trenutno nalazi u frame buffer-u. Cepanje nastaje time što se promenila slika u frame bufferu dok monitor vrši osvežavanje. Cepanje dakle ne bi trebalo da može da se vidi na screenshot-u.
 
Delija je napisao(la):
Ih bre, pa ja sam u Max Payne-u na Celeron-u 433MHz sa GForce256 imao 15-ak fps sa max detaljima u 1600x1200...

Taj engine je ultra-nezahtevan. ;)
Eh, ti si imao i dzifors.
 
Delija je napisao(la):
Ih bre, pa ja sam u Max Payne-u na Celeron-u 433MHz sa GForce256 imao 15-ak fps sa max detaljima u 1600x1200...

Taj engine je ultra-nezahtevan. ;)
Mozes li da zamislis mene sa OC Duronom na 800Mhz i GF2MX na 200/200, ma milina jedna u 1024x768
 
morbius je napisao(la):
Bahati, pa screenshot samo kopira sliku koja se trenutno nalazi u frame buffer-u. Cepanje nastaje time što se promenila slika u frame bufferu dok monitor vrši osvežavanje. Cepanje dakle ne bi trebalo da može da se vidi na screenshot-u.
ti mislis na cepanje frejma kad je iskljucen v_sync. ovo je nesto sasvim drugo. ;)
 
Nazad
Vrh Dno