kovacm
Čuven
- Učlanjen(a)
- 28.01.2005
- Poruke
- 8,607
- Poena
- 570
Hi,
sad gledam nesto hardware arkadnih aparata iz 80tih*: imaju po par KB memorije i nemaju bliter chipove poput npr. Amiga vec grafiku iscrtavaju tako sto... ? ? (a iscrtavaju TONU grafike svake 1/50 sekunde)
ako bi neko mogao da pojasni ovo...?
koliko znam, glavna stavka u ceni racunara 80tih je bila upravo memorija.
Kako su arkadni aparati uspeli upravo da rese problem memorije (imaju po svega par KB)? Naravno da su Arkdani aparati bili nekoliko puta skuplji od racunara ali samo iz razloga sto su se prodavali u stotina ili eventualno hiljadama komada za razliku od kucnih racunara.
Dakle kako arkadni aparati funkcionisu?
Posto im je sva grafika u ROMu da li hardware moze da crta sprajt direktno iz ROMa? npr. custom chip (poput Coopera na Amigi) prati elektronski zrak koji crta sliku po ekrana, i na potrebnoj lokaciji krene da cita sprajt iz ROMa? dakle nema potrebe za video RAMom pa ni za kopiranje (blitovanjem) sprajtova po memoriji...??
* npr. Sega System 1 specifikacija
sad gledam nesto hardware arkadnih aparata iz 80tih*: imaju po par KB memorije i nemaju bliter chipove poput npr. Amiga vec grafiku iscrtavaju tako sto... ? ? (a iscrtavaju TONU grafike svake 1/50 sekunde)
ako bi neko mogao da pojasni ovo...?
koliko znam, glavna stavka u ceni racunara 80tih je bila upravo memorija.
Kako su arkadni aparati uspeli upravo da rese problem memorije (imaju po svega par KB)? Naravno da su Arkdani aparati bili nekoliko puta skuplji od racunara ali samo iz razloga sto su se prodavali u stotina ili eventualno hiljadama komada za razliku od kucnih racunara.
Dakle kako arkadni aparati funkcionisu?
Posto im je sva grafika u ROMu da li hardware moze da crta sprajt direktno iz ROMa? npr. custom chip (poput Coopera na Amigi) prati elektronski zrak koji crta sliku po ekrana, i na potrebnoj lokaciji krene da cita sprajt iz ROMa? dakle nema potrebe za video RAMom pa ni za kopiranje (blitovanjem) sprajtova po memoriji...??
* npr. Sega System 1 specifikacija