- Učlanjen(a)
- 09.12.2005
- Poruke
- 1,927
- Poena
- 395
Moja oprema
- Monitor
- LG 27UD68-P
- Laptop
- Lenovo Legion 5 Pro
- Tablet
- Xiaomi Pad 5
- Mobilni telefon
- Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB
- Pametni uređaji
- Suunto 9 Baro Titanium, Xiaomi AirPurifier 4 Pro
- Pristup internetu
- Kablovski internet
Sklopio sam APU baziran PC i moram priznati da se u poslednje vreme igram non-stop sa njim, iako imam drugu, glavnu, konfiguraciju. Interesovalo me je koliko sam mogao da izvucem dodatnih performansi, jer se sistem bazira na sjajnoj Gigabyte G1.Sniper A88X ploci koja mi je dozvolila da imam puno prostora za izvlacenjem snage iz ovog APU-a. Ploca osim sto izleda sjajno, ima vrlo jednostavan i intuitivan Bios koji mi je znatno olaksao proces OC-a.
Pre svega, A10-6800K poseduje cetiri CPU jezgra koji rade na 4.1 / 4.4 GHz i GPU sa 384 Stream procesora. GPU se oslanja na sistemsku memoriju i vrlo dobro oseca razliku između 1333 / 1600 / 1866 / 2133 MHz tako da zapravo ima dosta prostora da se napravi razlika. Posebno u ovakvoj situaciji gde je 1333 i 2133 MHz prakticno dvostruko u memorijskom protoku.
Prvo sam ispitivao maksimum CPU-a za koji sam znao da nema previse prostora u odnosu na Turbo Core vrednost. To se ispostavilo kao tacno, tako da je stao na ~4.6 GHz. Naravno, pogasio sam sve tehnologije vezane za promenu takta, tako da je rec o fiksnoj vrednosti. Sledeci je bio GPU, cija je nominalna frekvencija 844 MHz. Nakon dosta igranja i restarta, nasao sam da je maksimalni takt ni manje ni vise nego 1165 MHz. Ovo me je odusevilo, jer se radi o iGP-u koji ima OC marginu od 320 MHz! Ovo je skok od čak ~40%, što je zaista retko videti svetu GPU-ova u domenu vazdušnog hlađenja. Elem, sve je dobijeno bez promene napona, sto je dodatni veliki plus po mom misljenju.


Iako ploca podrzava povecanje takta GPU-a kao posebnu opciju, clock generator nije precizan, pa sam najbolje rezultate dobio kombinovanjem FSB-a i GPU clock opcije, kako bih preciznije podesavao vrednost. Optimum sam nasao na 115 MHz FSB-a, dok sam mnozioc cak smanjio sa 41 na 40. Tim potezom sam GPU podesio na pomenutih 1165 MHz, a s obzirom na to da imam Radeon RG2133 module, takt rama je skočio na visokih 2452 MHz, čime sa ugrubo duplirao memorijski protok u odnosu na neki 1333 MHz RAM.
Dakle, prostom matematikom se mogu izracunati dobici za integrisani Radeon 8670D.
Pixel Fillrate je skočio sa 6.8 na 9.3 Gpix
Texture Fillrate je skočio sa 40.5 na 55.9 GTexel
Ukoliko uzmemo prosečan RAM na 1600 MHz memorijski protok je skočio sa 25.6 GB/s na 39.2 GB/s
Pošto je na mašinu sveže instaliran sistem, prvo sam probao da izvrtim sintetiku iliti 3D Mark testove. Igre slede, ne brinite se, ali ćemo za početak da se pozabavimo sa sintetikom da vidimo kako se prenosi overkloka na praksu. Inače, dva puta sam vrteo testove na default setovanjima, s tim da sam jednom RAM podesio na 1600 MHz, a drugi put na 2133 MHz. Naravno, tokom OC-a je radio na pomenutih 2452 MHz.
3DMark 11 Entry preset (Final / Graphics / Physics / Combined)
Default (1600MHz) - E2621 / 2536 / 4315 / 1692
Default (2133 MHz) - E2825 / 2738 / 4379 / 1901
Overclocked - E3496 / 3508 / 4608 / 2324



Pre svega, A10-6800K poseduje cetiri CPU jezgra koji rade na 4.1 / 4.4 GHz i GPU sa 384 Stream procesora. GPU se oslanja na sistemsku memoriju i vrlo dobro oseca razliku između 1333 / 1600 / 1866 / 2133 MHz tako da zapravo ima dosta prostora da se napravi razlika. Posebno u ovakvoj situaciji gde je 1333 i 2133 MHz prakticno dvostruko u memorijskom protoku.
Prvo sam ispitivao maksimum CPU-a za koji sam znao da nema previse prostora u odnosu na Turbo Core vrednost. To se ispostavilo kao tacno, tako da je stao na ~4.6 GHz. Naravno, pogasio sam sve tehnologije vezane za promenu takta, tako da je rec o fiksnoj vrednosti. Sledeci je bio GPU, cija je nominalna frekvencija 844 MHz. Nakon dosta igranja i restarta, nasao sam da je maksimalni takt ni manje ni vise nego 1165 MHz. Ovo me je odusevilo, jer se radi o iGP-u koji ima OC marginu od 320 MHz! Ovo je skok od čak ~40%, što je zaista retko videti svetu GPU-ova u domenu vazdušnog hlađenja. Elem, sve je dobijeno bez promene napona, sto je dodatni veliki plus po mom misljenju.


Iako ploca podrzava povecanje takta GPU-a kao posebnu opciju, clock generator nije precizan, pa sam najbolje rezultate dobio kombinovanjem FSB-a i GPU clock opcije, kako bih preciznije podesavao vrednost. Optimum sam nasao na 115 MHz FSB-a, dok sam mnozioc cak smanjio sa 41 na 40. Tim potezom sam GPU podesio na pomenutih 1165 MHz, a s obzirom na to da imam Radeon RG2133 module, takt rama je skočio na visokih 2452 MHz, čime sa ugrubo duplirao memorijski protok u odnosu na neki 1333 MHz RAM.
Dakle, prostom matematikom se mogu izracunati dobici za integrisani Radeon 8670D.
Pixel Fillrate je skočio sa 6.8 na 9.3 Gpix
Texture Fillrate je skočio sa 40.5 na 55.9 GTexel
Ukoliko uzmemo prosečan RAM na 1600 MHz memorijski protok je skočio sa 25.6 GB/s na 39.2 GB/s
Pošto je na mašinu sveže instaliran sistem, prvo sam probao da izvrtim sintetiku iliti 3D Mark testove. Igre slede, ne brinite se, ali ćemo za početak da se pozabavimo sa sintetikom da vidimo kako se prenosi overkloka na praksu. Inače, dva puta sam vrteo testove na default setovanjima, s tim da sam jednom RAM podesio na 1600 MHz, a drugi put na 2133 MHz. Naravno, tokom OC-a je radio na pomenutih 2452 MHz.
3DMark 11 Entry preset (Final / Graphics / Physics / Combined)
Default (1600MHz) - E2621 / 2536 / 4315 / 1692
Default (2133 MHz) - E2825 / 2738 / 4379 / 1901
Overclocked - E3496 / 3508 / 4608 / 2324



Poslednja izmena: