Šta je novo?

Hardver AM5 konfa

Procesori, matične ploče, memorije, hlađenje, grafičke kartice i ostale PC komponente

IgorilaTekila

Poštovan
Učlanjen(a)
02.12.2021
Poruke
104
Poena
50
Pozdrav znalci,
Čekao sam Ryzen 9000 seriju da izađe da konačno zamenim i7-8700 i sad sa ovim cenama ipak mi R7 7700 deluje kao najbolja kupovina. Ne znam koju ploču i memoriju da uzmem.
Za ploču mi je bitno da ima mesta za 2 m.2 SSD-a koja se neće pregrejavati (da li uopšte treba da se brinem oko toga?) i da ne zeza sa memorijom (tu sam potpuni laik). Kvalitetnija zvučna karta sa optičkim izlazom je +. MSI Tomahawk B650 Wi Fi mi deluje solidno, ima sve osim PCIE5 grafičkog slota, vredi li 26K?
Što se memorije tiče treba da stane ispod Noctue NH-D14, našao sam Kinston Fury 16GB 6GHz CL30 Expo, 7200 din za 1 štap. Da li treba da uzmem bržu da bi mi radila stabilno na 6GHz ili koja je fora?
Ostatak konfiguracije je RX 7800XT, Fractal Design 760W Ion+ Platinum, Define R5...
 
Poslednja izmena:
7700(x) jeste bargain trenutno jer 9700x nije skoro ništa bolja, dovoljno jezgra za rad i igre. Nije vruća i lako se hladi, ne treba ti ta skupa Nostua, Arctic air cooler 36 više nego puna kapa za 1/4 cene. Čak i taj Noctua cooler ima opciju sa offeset-om za Ryzen i za mesto iznad/pored nenorije.

Za ploču bih ti toplo preporučio ovu moju Asrock B650 pro RS, Čak 3 NVMe svi bar PCIe v4 a prvi v5.0. Nema šta nema od opreme , više nego neke 670. VRM do 180W. šala za 7700x, više nego dovoljan za 7900x , tako da je hladan i stabilan. RGB i ARGB, puno za ventilatore itd.

Što se memorije tiče, Kingston je oduvek bio naj prijateljskiji sa AMD-om i još uvek je. Ne moraš da plaćaš za EXPO i Cl30. Ja imam par ovih Kingston DIMM DDR5 16GB 6000MT/s KF560C32RS-16 FURY Renegade sa XMP i trenutno radi na 6200MHz Cl30 100% stabilno, samo mala promena od XMP-a. Uključio XMP 6000. digao frekvenciju na 6200. FCLK 2100 i smanjio CL na 30. Nije da je neka velika razlika ali ipak....