Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

U vezi sa onim paketom na kome je bila napisana višestruko uvećana vrednost, poslao sam poruku prodavcu u kojoj sam opisao problem, rekao da neću da preuzmem paket i tražio ili refundaciju, ili da mi opet pošalje istu robu, ali da sad napiše pravu vrednost i dobio ovaj odgovor:

"Dear friend, I need to make it clear This is not the value of the product written on the package. The customs is the product declared value filled in according to the selling price of our products, but they directly changed the price of our RMB to the price of US dollars. This is a kind of mistake, so we are also trying to solve it. Please wait patiently. Thank you, I will give you a solution."

Sad, ako sam ja dobro razumeo ovaj alibaba prevod, on tvrdi da su "oni" (ko god oni bili) pri preračunavanju vrednosti paketa samo promenili valutu i 120 juana prepisali u 120 dolara.
A što se tiče ovog njegovog da čekam strpljivo i da radi na rešenju, ja ne vidim koje je rešenje moguće sada.
Ma ok je sve. Samo idi u poštu, uzmi paket i reci im da če Jin Vong završiti oko dažbina. Nikakav problem!
 
Sačekaš poslednji dan ali ne da istekne zaštita kupca i udariš full refund sa objašnjenjem da je pošiljka deklarisana na 120$ što je uzrokovalo da su dažbine duplo veće od vrednosti pošiljke. Ako prodavac ne prihvati okačiš gore navedenu poruku i čekaš da AE presudi. Prati tok spora da ne zakasniš sa odgovorom a što se tiče ponovnog slanja ne pecaj se na to.
 
@puzgolac

Moje misljenje (zasnovano na dugogodišnjem isustvom) je da si ipak trebao da podneseš Prigovor na visinu obraćunatih carinskih dažbina. Paket se ne preuzima i zajedno sa Prigovorom koje pišeš lično, dokazima o visini koštanja proizvoda na sajtu i izvodu za to placanje iz banke paket se vraća na carinu. Pritom se popunjava uplatnica i placa se žalbena taksa oko 700-800 rsd i čeka se da carina ponovo izvrši procenu vrednosti robe i utvrdi osnovivu za PDV i eventualnu carinu, nakon čega paket ponovo dolazi u poštu na isporuku. Ovo je najsigurniji i za tebe povoljan način jer ce carina sakako prihvatiti cenu za koju imaš čvrste dokaze u vidu cene sa sajta i izvoda iz banke.

Sa čekanjem da se paket vrati u Kinu i da dobiješ full refund ce ici malo teže (moglo je nekada i to je prolazilo da napišeš bukvalno nisam tih dana bio kod kuce, otputovao sam, i paket se vratio prodavcu Aliexpress je prihvatao to ali si dobijao refund umanjen za troškove šipinga. Tada je rok čuvanja pošiljki bio znatno kraci 5 ili 7 dana ne sećam se tačno ali bitna činjenica iz tog vremena je da su vrednosti šipinga za pošiljke bile niske ili u većini slućajeva Free Shipping.
Danas kada su šipinzi za dostavu u Srbiju dosta visoki situacija je znatno drugačija. Pošiljka se čuva mesec dana u pošti do preuzimanja i tek onda se vraća te platforma ne oprašta i nema razumevanja za naručene pa vracene pošiljke i tretiraju ih kao da si odbio da primiš pošiljku i ne dobijaš ništa a i kada uđeš u spor sa njima nemaš nikakve značajne dokaze (npr. sliku deklaracije sa pošiljke ili bilo kakav opipljiv dokaz), sem neakvog mejla od prodavca koji je njihov čovek.
 
Poslednja izmena:
Ja sam vec pisao da je meni posta izgubila paket koji ima pracenje vrednosti 35$
Dobio sam napismeno da mogu da podnesem zahtev sa brojem racuna, da mi to isplate.
medjutim kada sam to i uradio, dobio sam usmeni odgovor da ne mogu da nadju odgovorno lice i nece da mi isplate novac, napismeno nista nece da mi daju.

Aliexperes je takodje odbio refund jer je za njih moj paket u nasoj posti, a paket izgubljen i podneo sam im potvrdu da je izgubljen koju nisu priznali.

ja kao mali gradjanin sam potpuno nemocan pred ovim korumpiranim sistemm.

Identična delikatna situacija i iskustvo koje sam prošao. Pošta zagubila paket bukvalno pri uručenju veće vrednosti od tvoje i navodno nikom ništa, niko ne zna gde je, ko je radio u predhodnoj smeni, ko je kriv ili odgovoran itd... Nisam tražio nikakva pisana obrazloženja od pošte jer sam znao da to ničemu ne služi posebno što ta pisanja su na maternjem jeziku a platformu to ne zanima. Nakon više podnetih prigovora preko zvaničnog poštinog sajta oni su proglasili status pošiljke Izgubljena (lepo piše u desnoj koloni). Ja na poštinom sajtu prebacujem na engleski jezik i sa brojem pošiljke na pracenju i statusom Lost otvaram dispute i dobijam full refund a prodavac dobija novac od osiguranja, jer su pošiljke osigurane i za slučaj gubitka, nebitno da li je ispala iz aviona u okean ili je izgubljena pri uručenju u pošti, ona kao takva nije stigla do kupca. Jedino negativno a što nisam nikao mogao da izbegnem iz cele ove priče je što su me zaposleni u pošti svi okarakterisali kao prigovarača jer su do njih stizali moji prigovori. i oni su bili obuhvaceni kontrolom i sprovođenjem nekakve mini istrage o izgubljenoj pošiljci.
Ovo mu dođe kao bajka sa hapy end-om ;)
 
Ja imam slican problem kao @puzgolac iako sam ja uzela paket iz poste, jer mi se tako vise isplatilo. Sveukupno, moja treca porudzbina sa alija, inace. Platila 45$, besplatna postarina sa pracenjem. Carinu brzo prosla i jos mislim kako imam srece...... Dok mi nije stigao sms iz poste, za uplatu 2100 i jos nesto sitno. Aj, odem ja po paket, platim, dodjem kuci i vidim da na paketu pise vrednost 55$. Realno i sa ovom carinom, opet sam visestruko jeftinije prosla nego da sam istu stvar kupovala kod nas.
Ali, srpski inat mi ne da mira i zaskocim prodavnicu za objasnjenje. Prva njihova poruka, mozda su prebacili iz juana u dolare. Druga poruka kaze mi smo upisali $10, to je sistem onda preinacio.
Ja reko, to je vas sistem, ja znam svoj i zato sam i narucila za 45 dolara da ne bih placala carinu. Treca njihova poruka: to je Aliexpress sistem.
U principu, pokusavaju sad da svale problem na alija.

Ako neko ima iskustva, da li uopste da pokrecem dispute sa alijem? Ne zbog novca nego zbog principa. Ocrnicu prodavnicu u recenziji zbog stava, to je sigurno. Ne vidim razlog da vise ganjam prodavca, roba je isporucena. Ili da trazim da mi se javi neki menadzer, da eskaliram? Ima li toga uopste tamo? :D
 
I da je Kinez zaista stavio 10 dolara, u ovoj prici je nebitno da li je kriv on, aliexpress ili neko treci, slobodna procena vrednosti robe koja se uvozi je na cariniku, tako da je apsolutno nebitno sta je napisano na paketu, kad ga na carini otvore i udju u postupak carinjenja.
 
Ja imam slican problem kao @puzgolac iako sam ja uzela paket iz poste, jer mi se tako vise isplatilo. Sveukupno, moja treca porudzbina sa alija, inace. Platila 45$, besplatna postarina sa pracenjem. Carinu brzo prosla i jos mislim kako imam srece...... Dok mi nije stigao sms iz poste, za uplatu 2100 i jos nesto sitno. Aj, odem ja po paket, platim, dodjem kuci i vidim da na paketu pise vrednost 55$. Realno i sa ovom carinom, opet sam visestruko jeftinije prosla nego da sam istu stvar kupovala kod nas.
Ali, srpski inat mi ne da mira i zaskocim prodavnicu za objasnjenje. Prva njihova poruka, mozda su prebacili iz juana u dolare. Druga poruka kaze mi smo upisali $10, to je sistem onda preinacio.
Ja reko, to je vas sistem, ja znam svoj i zato sam i narucila za 45 dolara da ne bih placala carinu. Treca njihova poruka: to je Aliexpress sistem.
U principu, pokusavaju sad da svale problem na alija.

Ako neko ima iskustva, da li uopste da pokrecem dispute sa alijem? Ne zbog novca nego zbog principa. Ocrnicu prodavnicu u recenziji zbog stava, to je sigurno. Ne vidim razlog da vise ganjam prodavca, roba je isporucena. Ili da trazim da mi se javi neki menadzer, da eskaliram? Ima li toga uopste tamo? :D
Napisaću šta se desilo kad se sve ovo moje završi. Za sad još uvek imam vremena do trenutka kad sistem automatski potvrdi pošiljku kao primljenu, pa čekam još malo prodavca da vidim da li će mi stvarno ponuditi neko rešenje, kao što je napisao. Svakako ću da pokrenem dispute kod alija pre isteka roka, pa ću da vidim šta će biti.
 
Ova nasa Posta stvarno nije normalna, cekam tri paketa sa Aliexpress-a da stignu i evo veceras pre oko sat vremena zvoni meni telefon zove me covek, sreca pa je iz mog mesta, kaze isao je na paketomat preuzeti posiljke koje su mu stigle, dosao kuci, poceo otpakivati pakete i vidi da u jednom nije ono sto je porucio, pogleda adresu kad ono moja adresa i moje ime.
Moj paket zavrsio u paketomatu sa tudjim paketima.
Ne znam sta se desava ali radnici Poste su poceli mnogo da brljaju.
 
Ova nasa Posta stvarno nije normalna, cekam tri paketa sa Aliexpress-a da stignu i evo veceras pre oko sat vremena zvoni meni telefon zove me covek, sreca pa je iz mog mesta, kaze isao je na paketomat preuzeti posiljke koje su mu stigle, dosao kuci, poceo otpakivati pakete i vidi da u jednom nije ono sto je porucio, pogleda adresu kad ono moja adresa i moje ime.
Moj paket zavrsio u paketomatu sa tudjim paketima.
Ne znam sta se desava ali radnici Poste su poceli mnogo da brljaju.
Meni se dešavalo da mi donese poštar tuđu pošiljku sa istim prezimenom. Ali ima telefon, pa pozovem i dam čije je. Navikao da donosi meni, pa sve što liči na moje prezime, ostavi kod mene. Nisam mu uzimao za zlo, čak mi i bude smešno.
 
Smesno je dok zavrsava tudja posta kod tebe, kad tvoja bude isla drugom pisaces ovde da li je smesno i dalje, ne rade svoj posao kako treba a placeni su za to.
 
I da je Kinez zaista stavio 10 dolara, u ovoj prici je nebitno da li je kriv on, aliexpress ili neko treci, slobodna procena vrednosti robe koja se uvozi je na cariniku, tako da je apsolutno nebitno sta je napisano na paketu, kad ga na carini otvore i udju u postupak carinjenja.
To nije sporno. Nemam ja problem sa carinom, oni su i ocarinili kao da je 55 dolara.
Sporno je sto je na samom paketu upisana veca vrednost od one koju sam platila. Ja sam jos i dobro prosla. Ali, ako ce prodavci, Ali ili ko god tako proizvoljno da upisuje vrednosti, onda je to ipak platforma za izbegavati, bar kad su stvari skuplje od 20-30 dolara u pitanju.
 

Prilozi

  • ali.jpg
    ali.jpg
    119.8 KB · Pregleda: 37
pa na aliexpressu su uvek proizvoljno upisivali vrednosti. nikad ne dobijes od njih pravu fakturu i na deklaraciji pravu cenu koliko si zapravo platio proizvod. to je i najveci problem od kad postoji aliexpress (neki upisu pravu vrednost, ali to je mozda 0.1%)
 
Na kraju se uvek svi vrtimo oko iste stvari, žalimo se na Kineza što piše veću cifru a uopšte nije do toga samo, jer Kinez može da napiše i 500 EUR za nešto što ima vrednost 5 EUR, na tebi ostaje da takav paket ne primiš i da ga vratiš carini uz onaj prigovor od 800 RSD pa da ti ponovo carine isti predmet, ili eventualno da ga ne primiš načisto pa da tražiš refund što su mnogi radili i što nije loša opcija. Ali sve u svemu ne vredi ni svaliti sve na Kineza.
 
Problem je što negde neko nalepi svoju adresnicu, deklaraciju ili kako se već zove, a loše prekuca vrednosti. Meni je stigao paket od 75 dolara, ali su negde u nekoj pošti (ili gde već) napisali 750 i stigli su mi troškovi oko 23 hiljade dinara. Nisam primio paket, pa su poslali novi koji je bio ok.
 
@zexxxx odmah pisi prigovor/zalbu na tu postu gde je problem, preko sajta poste.
Upravo sam im sad poslao prigovor nakon sto sam preuzeo posiljku od coveka koji me je zvao
Bas me zanima sta ce odgovori.
Ovo je ujedino bila prilika da im napisem dva prigovora jer sam imao situaciju da je postar odneo otkupninu od paketa na drugu adresu i dao coveku koji se zove i preziva isto kao ja, a evo sad za paket sa Aliexpress-a sto su stavili u paketomat sa tudjim paketima iako ja nisam preusmerio svoj paket na paketomat.
Svakako cu njihov odgovor podeliti na forumu.
 
Obrisali mu modovi poruku na Ali threadu, pa da pitam ovde, da li je neko naručivao sa Amazona i unapred platio import fees, te da li mu je paket stigao bez dodatnih troškova ili ga je rebnula i naša carina?
 
pretpostavljam da si hteo ovde da pitas

 
Jel se nekome desilo da mu paket Posta bez pitanja preusmeri na paketomat?
Meni se to danas desilo, ocekujem da ce doneti postar kad ono poruka na Veberu od Poste da je paket presmeren na paketomat iako ga ja nisam preusmerio.
 
^ Desilo se više puta.
 
Jel se nekome desilo da mu paket Posta bez pitanja preusmeri na paketomat?
Meni se to danas desilo, ocekujem da ce doneti postar kad ono poruka na Veberu od Poste da je paket presmeren na paketomat iako ga ja nisam preusmerio.
Veoma cesto se desava i meni, za to nemas pravo zalbe, njihova dobra volja je da li ce da ti donesu paket.
 
naravno da nije njihova dobra volja. ti si kupio nesto i pise da treba da se isporuci na tvoju adresu (osim ako na sajtu gde kupujes nisi stavio adresu paketomata)


lepo popunis i posaljes prigovor
 
naravno da nije njihova dobra volja. ti si kupio nesto i pise da treba da se isporuci na tvoju adresu (osim ako na sajtu gde kupujes nisi stavio adresu paketomata)


lepo popunis i posaljes prigovor
Pa onda ne razumem poentu paketomata ako posilje sa temua i aliexpresa ne ostavi u istima.
Razumem da je nekom problem otici do paketomata, ali po meni je u paketomatu sigurnije nego da ostavi u zgradi posiljku gde ima jos 20 stanova.

Hvala za link, zatrebace mi, imao sam par slucajeva sa postinom kurirskom sluzbom, gde me nisu ni pozvali, vec samo javili da je u posti paket.
 
Obrisali mu modovi poruku na Ali threadu, pa da pitam ovde, da li je neko naručivao sa Amazona i unapred platio import fees, te da li mu je paket stigao bez dodatnih troškova ili ga je rebnula i naša carina?
Ono što obračuna i unapred naplati Amazon dolazi bez dodatnih troškova (ako je ta stavka iskazana u ukupnoj ceni). Isporuke UPS ili DHL (mnogo bolja opcija ako ide preko njih)
 
Dobijem paket sa Aliexpressa pre nekoliko dana. Bex dostavlja paket. Cena usluge 500din. Na paketu istampano naplatiti uslugu 0 din. Nisu dali supruzi nikakvu potvrdi ni racun za tih 500din. Vrednost posiljke 44$ + postarina oko 4$...

Zasto bex naplacuje i zasto bex isporučuje? Do sada sam dobijao pakete preko pošte
 
Dobijem paket sa Aliexpressa pre nekoliko dana. Bex dostavlja paket. Cena usluge 500din. Na paketu istampano naplatiti uslugu 0 din. Nisu dali supruzi nikakvu potvrdi ni racun za tih 500din. Vrednost posiljke 44$ + postarina oko 4$...

Zasto bex naplacuje i zasto bex isporučuje? Do sada sam dobijao pakete preko pošte
Ja nisam dobijao pakete od Bex-a, ali koliko sam ispratio, oni donose SunYou pakete. Ima više u temi praćenje pošiljki.
 
Nazad
Vrh Dno