Šta je novo?

ADSL (Ptt) - Cesti prekidi konekcije

aTherapist

Slavan
Učlanjen(a)
27.04.2004
Poruke
33
Poena
304
Provajder: Ptt
Paket: 6/1mbit
Modem: TP-Link, TD-8817 ADSL2+ Ethernet/USB Modem Router

Problem:
U oba slucaja gase se "ADSL" i "Internet" lampice na router-u.
a) Ukoliko koristim fiksni telefon izgubim konekciju u 80% slucajeva. Nakon 1-5 minuta telefonskog razgovora router se 'opasulji' i uspostavi vezu. U 20% slucajeva konekcija se ne prekine kada koristim fiksni, vec 'zakuca', tj. ucitavanje sajtova traje barem petoduplo duze. Desi se i da veza normalno nastavi da radi kada koristim fiksni, ali VEOMA retko.
b) Daleko veci problem je nasumicno 'pucanje' konekcije cak i kada ne koristim telefon (nikoga ne zovem/niko me ne zove). Ovo se konstantno desava od prvog dana (30.05.2012. mi je pusten ADSL) 24h dnevno. Nekad satima nema prekida konekcije, nekad se prekida/konektuje/prekida na svakih 1 do 2 minuta. Kada se prekid desi router krene da pada u komu i budi se iz iste na svakih 1 do 5 minuta, te je nemoguce raditi bilo sta na netu, i obicno mu treba 15 do 30min da se stabilizuje, a nakon toga je lutrija da li ce konekcija raditi 30min, 1h, 2h ili vise. Najgora epizoda je bila sinoc, nekih 3-4h router je konstantno uspostavljao i gubio vezu na svakih 2 do 3 minuta.

Setup:
Telefonska uticnica (jedna u stanu, jedan telefon) >
Telefonski kabl (dobijen od PTTa) >
Spliter (od PTTa) >
Telefonski kabl (od PTTa) >
Router >
UTP kabl >
Switch (TP Link, TL SF1005D) >
> UTP kabl do PC1
> UTP kabl do PC2 (Jedan PC ima Win7x64, drugi XPPro, oba uredno update-ovana).
Napomena: ADSL - Korektno povezan, LAN - Korektno povezan. LAN lampica na router-u se ne gasi kada se prekine internet konekcija.

Sta sam pokusao:
Problemi a) i b) su se nastavili bez obzira na bilo kakve pokusaje.
1. Router preko UTP kabla direktno na neki od racunara (probah oba)
2. Router preko USB kabla direktno na neki od racuanra (probah oba)
3. Probah sa dva svoja spliter-a.
4. Probah sa svojim telefonskim kablovima (imam ih na pretek, od 0.5 do 10ak metara)
5. Probah sa svojim UTP kablovima (takodje imam gomilu, od "7 do 77" metara), cak kupih i nove iako gubitak ADSL signala nema veze sa mreznim kablovima.
6. Iskljucivao sam telefon iz splitera.

Tehnicka podrska:
Nakon preslisavanja o povezivanju... rekose mi da obavezno koristim njihove telefonske kablove jer prvobitno ukljucih svoje kako bi mi router i switch stajali na stolu pored monitora (zato to napomenuh gore). A nakon sto povezah sve njihovim telefonskim kablovima, rekose mi da probam da li radi i da se javim ukoliko se problemi a) i b) nastave. Naravno nista se nije promenilo. U tom istom razgovoru rekose da verovatno nije do router-a, vec do Telekoma, te ce njima poslati poziv da rese problem. Sada cu ih zvati da im saopstim da su se problemi nastavili.

Procunjah kroz par tema na nekim forumima i videh da postoje mogucnosti da ne valja router, da ne valja linija/instalacije te Telekom treba da dodje i 'izmeri' kojesta kako bi popravili.

"Emo" trenutak:
STA DA RADIM?!

Bilo kakve dodatne informacije, predloge, savete 'sta ciniti' bih veoma cenio.
Unapred zahvalan,
aT.
 
Najverovatnije ti telefonska instalacija nije dobra i nemas kapacitet za tu brzinu neta. Ja sam imao isti problem kada sam presao sa 4 na 6mbit. Stalno pucala i kada sam se prebacio na staru sve je normalno bilo. Resenje je isto, ili da smanjis paket ili da se cimas sa Telekomom da ti srede liniju...
 
...te Telekom treba da dodje i 'izmeri' kojesta kako bi popravili.

Ja sam na Telekomu i imao sam gotovo isti problem pre 20ak dana i to je trajalo neke 2 nedelje. Do tad Internet radio besprekorno!

Pucala mi veza svaki čas, tj. pucao mi link(samo mi se ugasi DSL i internet lampica na ruteru)... nije bilo pravila, znalo je da radi po par sati normalno, pa onda krene da zabada na svakih par minuta, nisam mogao ni IPTV da gledam, već sam morao na običnu antetnu.

Zvao sam ih, naravno standardna procedura kod teh. podrške gde moram da kažem kako mi je povezan ADSL(ali svaki put ko papagaj), prijavili su smetnje i sutradan mi je ekipa prvi put došla.
Problem je što mi je ADSL ruter na spratu, a IPTV i telefoni u prizemlju, te mi je ruter išao direktno u telefonsku utičnicu(tako je do sad radilo godinu dana), a dole na telefonima sam imao splitere na svakom. Prvi put su mi proverili telefonske utičnice, stavili još jedan spliter ispred ADSL rutera, izmerili signal na toj utičnici gde mi je ruter, videli da ne valja jer im je uređaj izbacio neke grešle, posle kao valjalo(posle stavljanja splitera) i otišli. Posle odlaska radilo sve do uveče i onda opet isto.

Ona njihova telefonska kutija mi je ispred kuće, tj. ispred dvorišta, njihov telefonski kabal mi ide do kuće u drugu neku kutiju, odakle idu moji telefonski kablovi po kući. Glavni kabal ide u tu sobu u prizemlju gde su mi telefoni, pa se penje gore na sprat, gde su kablovi spajani i idu ka drugoj telefonskoj utičnici, sve je spojeno čvrstom vezom tj. zalemljeno je i izolovano izolir trakom.

Opet sam zvao TP, došli sutradan... samo jedan lik, koji nije hteo da dira telefonske utičnice, kaže nije njegov posao, tj. telekom nije nadležan. Izmerio mi signal opet na utičnici gde mi je ADSL i tu je prijavilo greške, pa je posle izmerio ispred kuće i tu nije izbacilo ništa i odmah se ogradio kako je do instalacije, tj da moguće da negde telefonski kablovi nisu dobro spojeni i da to pravi problem i da se zbog toga prave greške, rekao da to sredimo pa da ih zovemo ako ne valja i dalje. Ja nisam mogao u to da poverujem jer je sve do juče bukvalno radilo perfektno. Interesantno je to da baš kad je došao internet je počeo da zabada(sreća :)) pa je video sve na delu, kako je izmerio posle signal na kući spolja posle toga nije više zabadalo par sati, pa moguće da zato nije tad našao grešku jer je u tom trenutku radilo ok, ne znam...

Onda sam čekao da dođe period kad mi link puca svaki čas, dočekao to i sneo ruter dole u prizemnje i povezao ga direktno na utičnicu koja je direktno spojena sa kutijom koja je ispred kuće, ne bi li zaobišao ono što su mi spajani kablovi(iako su naravno dobro spojeni), stavio tako i opet je link pucao.

Zvao sam ih ponovo, rekao šta sam sve uradio, da nije do mene 200 posto i da opet dođu, opet naravno procedura gde objašnjavam ovoj iz TP kako sam spojio ADSL :wall:.

Sad kad su došli, prvo su izmerili signal na utičnici u sobi na spratu gde je ADSL, videli da je loš, izašli na ulicu i u onoj telefonskoj kutiji direktno izmerili signal za moju liniju ili šta već, tu je tad signal bio još gori, zvali centralu po ko zna koji put da i oni izmere... znam samo da kad sam se kačio na njihov link da su mi neki parametri za up, upstream ili upload bili niski i da su mi to povećali, promenili profil ili šta već i posle toga mi je sve lepo radilo, evo već 20 dana bez greške kao i pre :)

Uglavnom nije bilo do mene, ali sam se izmaltretirao ko majmun.
 
Poslednja izmena:
Ја сам имао пуцање везе кад телефонирам -тр link 8901. Замени рутер!
Ставили ми ови из поште неку њихову крџу, неки sagem стар сто година, од тада лети! А маргине и остали параметри ми исти са оба рутера...
 
Ja sam na Telekomu i imao sam gotovo isti problem pre 20ak dana i to je trajalo neke 2 nedelje. Do tad Internet radio besprekorno!

Pucala mi veza svaki čas, tj. pucao mi link(samo mi se ugasi DSL i internet lampica na ruteru)... nije bilo pravila, znalo je da radi po par sati normalno, pa onda krene da zabada na svakih par minuta, nisam mogao ni IPTV da gledam, već sam morao na običnu antetnu.

Zvao sam ih, naravno standardna procedura kod teh. podrške gde moram da kažem kako mi je povezan ADSL(ali svaki put ko papagaj), prijavili su smetnje i sutradan mi je ekipa prvi put došla.
Problem je što mi je ADSL ruter na spratu, a IPTV i telefoni u prizemlju, te mi je ruter išao direktno u telefonsku utičnicu(tako je do sad radilo godinu dana), a dole na telefonima sam imao splitere na svakom. Prvi put su mi proverili telefonske utičnice, stavili još jedan spliter ispred ADSL rutera, izmerili signal na toj utičnici gde mi je ruter, videli da ne valja jer im je uređaj izbacio neke grešle, posle kao valjalo(posle stavljanja splitera) i otišli. Posle odlaska radilo sve do uveče i onda opet isto.

Ona njihova telefonska kutija mi je ispred kuće, tj. ispred dvorišta, njihov telefonski kabal mi ide do kuće u drugu neku kutiju, odakle idu moji telefonski kablovi po kući. Glavni kabal ide u tu sobu u prizemlju gde su mi telefoni, pa se penje gore na sprat, gde su kablovi spajani i idu ka drugoj telefonskoj utičnici, sve je spojeno čvrstom vezom tj. zalemljeno je i izolovano izolir trakom.

Opet sam zvao TP, došli sutradan... samo jedan lik, koji nije hteo da dira telefonske utičnice, kaže nije njegov posao, tj. telekom nije nadležan. Izmerio mi signal opet na utičnici gde mi je ADSL i tu je prijavilo greške, pa je posle izmerio ispred kuće i tu nije izbacilo ništa i odmah se ogradio kako je do instalacije, tj da moguće da negde telefonski kablovi nisu dobro spojeni i da to pravi problem i da se zbog toga prave greške, rekao da to sredimo pa da ih zovemo ako ne valja i dalje. Ja nisam mogao u to da poverujem jer je sve do juče bukvalno radilo perfektno. Interesantno je to da baš kad je došao internet je počeo da zabada(sreća :)) pa je video sve na delu, kako je izmerio posle signal na kući spolja posle toga nije više zabadalo par sati, pa moguće da zato nije tad našao grešku jer je u tom trenutku radilo ok, ne znam...

Onda sam čekao da dođe period kad mi link puca svaki čas, dočekao to i sneo ruter dole u prizemnje i povezao ga direktno na utičnicu koja je direktno spojena sa kutijom koja je ispred kuće, ne bi li zaobišao ono što su mi spajani kablovi(iako su naravno dobro spojeni), stavio tako i opet je link pucao.

Zvao sam ih ponovo, rekao šta sam sve uradio, da nije do mene 200 posto i da opet dođu, opet naravno procedura gde objašnjavam ovoj iz TP kako sam spojio ADSL :wall:.

Sad kad su došli, prvo su izmerili signal na utičnici u sobi na spratu gde je ADSL, videli da je loš, izašli na ulicu i u onoj telefonskoj kutiji direktno izmerili signal za moju liniju ili šta već, tu je tad signal bio još gori, zvali centralu po ko zna koji put da i oni izmere... znam samo da kad sam se kačio na njihov link da su mi neki parametri za up, upstream ili upload bili niski i da su mi to povećali, promenili profil ili šta već i posle toga mi je sve lepo radilo, evo već 20 dana bez greške kao i pre :)

Uglavnom nije bilo do mene, ali sam se izmaltretirao ko majmun.

Verovatno su te postavili u mizerni Interleaved mod umesto u FAST path, te su malo i boostovali power level. Sve u svemu u Interleaved modu imas veci ping.
 
Hvala na dosadasnjim odgovorima. Evo pozvah Tehnicku Podrsku pre desetak minuta. Kako bih izbegao ponovno preslisavanje oko toga da li razlikujem "slusalicu" od "monitora" na spliteru itd. odmah sam presao na stvar i manje/vise ponovio svoj post i vase odgovore. Prvobitno mi ponudise da odem odmah po drugi modem, ali im skrenuh paznju da mi je juce neko iz T.Sluzbe rekao da je verovatno menjanje modema gubljenje vremena i da mora da se salje zahtev za "smetnju" Telekomu. Na kraju, dogovorismo se da sutra/prekosutra dodju tehnicari iz PTTa da izmere signal i probaju da zamene modem sa novim, pa ukoliko te ne uspe onda ce cimati Telekom. Ako problem ne resim sutra/prekosutra, nadam se da Telekom nece da zaje*ava sa izlaskom na teren obzirom da naplacuju izlaske (verovatno provajderima, a ne korisnicima), tako da uz malu srecu mozda se sve do ponedeljka/utorka resi. U suprotnom, eto mene ovde opet da kukam :D
 
Ne bi znao, što se pinga tiče nikad nisam imao problema, ni sad, ni kad mi je pucao link te dve nedelje, a ni pre toga. Uvek mi je bio nizak i konstantan, bez varijacija.

Evo upravo izmereno, tako mi skoro uvek...
 

Prilozi

  • google.jpg
    google.jpg
    169.1 KB · Pregleda: 342
Hvala na dosadasnjim odgovorima. Evo pozvah Tehnicku Podrsku pre desetak minuta. Kako bih izbegao ponovno preslisavanje oko toga da li razlikujem "slusalicu" od "monitora" na spliteru itd. odmah sam presao na stvar i manje/vise ponovio svoj post i vase odgovore. Prvobitno mi ponudise da odem odmah po drugi modem, ali im skrenuh paznju da mi je juce neko iz T.Sluzbe rekao da je verovatno menjanje modema gubljenje vremena i da mora da se salje zahtev za "smetnju" Telekomu. Na kraju, dogovorismo se da sutra/prekosutra dodju tehnicari iz PTTa da izmere signal i probaju da zamene modem sa novim, pa ukoliko te ne uspe onda ce cimati Telekom. Ako problem ne resim sutra/prekosutra, nadam se da Telekom nece da zaje*ava sa izlaskom na teren obzirom da naplacuju izlaske (verovatno provajderima, a ne korisnicima), tako da uz malu srecu mozda se sve do ponedeljka/utorka resi. U suprotnom, eto mene ovde opet da kukam :D

Uglavnom si sve i sam rekao,ako nije problem do modema a verovatno nije dzaba ce ovi iz ptt da dolaze jer oni tu nista nemogu da ti pomognu osim da ti nameste drugi modem,medjutim takva im je procedura da moraju prvo oni da izadju pa tek onda zovu telekom.Tako i kod mene bio slican problem kad sam presao na ptt sa brzine od 1.5MB na 6MB i jednostavno linija nije mogla da izdrzi 6Mb dok sa 1.5MB sve radelo bez greske godinu dana,ista procedura bila kao i kod tebe sa ptt nakraju dolazili njihovi ljudi da menjaju modem i da mere nesto i zakljucili da linija nemoze da podnese vise od 1.5MB stabilno al na moje insistiranje su oni zvali telekom ciji su ljudi izasli na teren dva dana po podnosenju zahteva i prevezali nesto na banderi i od tad pici net bez greske prema modemu mogu da uzmem i brzinu od 16MB sad, iako ovi iz ptt tvrdili da ne moze vise od 1.5MB.

Tako da bezobzira sta ti ovi iz ptt kazu ako ne rese problem zamenom modema insisitiraj da obaveste telekom i ovi ce ti najverovatnije resiti problem kao i sto sam rece u ponedeljak-utorak jer toliko im traje procedura.
 
e i meni pttov adsl radi ocajno, isto mi puca veza nekoliko puta u toku dana ili kad me neko zove na telefon, sve isto..
interesuje me da li bi bilo nekih poboljsanja ako bih promenio adsl provajdera, tipa uzmem eunet ili neki drugi.. ako nije do mene, da li moze da bude do njihovog porta koji sam toliko cekao?
 
Ja nisam imao net 01. i 02. jula. Zovnem TP u ponedeljak ujutru i nakon svih onih standarnih procedura i na moje insistiranje da imam 2 različita routera i 3 kompa i da sam probao sve varijante i da nije do mene sigurno i da odmah prijave Telekomu ako me već oni (Ptt Net) nisu isključili.U TP-u kažu mora da dođe naša Terenska ekipa da vidi šta je, to je nova procedura jer navodno Telekom neće ni da proverava u centrali dok ekipa iz Ptt-a ne javi da je kod mene sve u redu. U utorak 3. jula ujutru probam kad net radi (posle više od 48 sati). Zovem TP i kažem net radi nemora da dolaze, ona kao nešto proveri i kaže bolje da dođu jer mi je navodno pukao net 3 puta tog jutra. To ja nisam primetio ali dobro neka dodju da se uvere da je kod mene sve u redu. Vide oni net šljaka dobro, nema pucanja veze, njihov router tp link 8817 ispravan i kažu daj da pregledamo tel. instalacije. U susednoj sobi na spratu gde se spušta sa tavana žica i račva u kutiji i jedna žica ide u sobu pored a jedna sprat niže oni kažu nevalja instalacija! Navodno mora iz svake kutije da se stavi po jedan spliter!!! Ja imam 3 kutije i 2 telefona i svaki telefon ide preko splitera naravno. Kažem sa instalacijom je sve u redu nedirajte ništa, ja za 4,5 god. korišćenja adsl-a samo sam jednom imao problema sa pucanjem veze i to krajem prošle godine. Oni kažu dobro ako nisi imao do sada imaćeš uskoro jer to navodno posle nekoliko godina počne da se javlja!!! Kažu i da ako ne pristanem da oni srede instalaciju na njihov način, napisati u izveštaju da ja nemam dobru tel. instalaciju i da ću ja biti kriv za eventualne buduće probleme biti ja kriv. Oni više neće dolaziti da proveravaju, a i Telekom neće reagovati na buduće prijave smetnji. Posle dužeg razmišlanja ja pristanem. Isekoše žice i postaviše spliter,iako u toj sobi nema telefona i to je kutija samo za račvanje. Odemo u susednu sobu gde ima telefon i router tp link 8817 koji su vezani preko splitera,proverimo i internet radi.Dobro. Odosmo u prizemlje gde takodje imam telefon koji je vezan na spliter a router tp-link 8810 direktno u tel. utičnicu, oni kažu nije dobro povezano mora router u spliter!!! Ja kažem nema to veze internet bi isto trebao da radi. Ali ajde neka im bude. Proverimo net ono neradi u toj sobi a radilo je jutros.Jedva su i hteli da provere da li na tom kompu radi net jer je to moj router 8810 a ne njihov 8817. Na moje insistiranje kakve veze ima čiji je router i da ja lako mogu doneti router sa sprata i prikopčati na taj komp. Vratimo se na sprat, on onda nešto prebaci kod splitera koji su oni postavili i onda net proradi u prizemlju a u sobi na spratu gde je maločas radio net nema neta-a!!! On opet prebaci nešto i pogađate ponovo proradi internet na spatu dok u prizemlju opet nema net-a. E onda on uzme papire i tutne mi da potpišem papir u kome stoji da je meni neispravna instalacija i da mi to naplate 300 din. Ja naravno nisam potpisao ništa. Napominjem da je meni net radio pre njihovog dolaska i na spratu i u prizemlju.Na moje insistiranje da vrate sve u prvobitno stanje on je rekao da ga internet ne zanima i da oni sada idu. Ja sam ga sustigao u dvorištu i uzeo torbu sa alatom i reko da će dobiti torbu tek kad sve vrati u prvobitno stanje. Posle kraće prepirke i prećenja od strane njega da će pozvati policiju,odlučili su da vrate instalaciju na pređašnje stanje.Nisu ni sačekali da proverim da li sada radi net , uz konstataciju kako njih internet ne zanima već samo da proverim da li ima tel. signala!
Ja sad na sreću imam internet i na spratu i prizemlju ali neću još dugo biti njihov internet korisnik!
Izvinjavam se ako sam bio dosadan ali sam hteo da skrenem pažnju ostalim korisnicima PTT Net-a sa kakvim bi se polupriučenim i bahatim tehničarima mogli sresti. A da nepričam o konstantom vređanju moje inteligencije kako ja ništa neznam i kako kod moje tel. instalacije ništa ne valja!
 
Da li je potreban adsl spliter ako fiksni telefon nije povezan?
 
Mislim da sam otklonio kvar na DSL liniji, problem je izleda bio u staroj utičnici u zidu, povezao sam telefonsku liniju direktno na RJ12 i preko splitera u modem
 
Nazad
Vrh Dno