Evo našao sam gde sam to beše video... Članak Efektive iz 2021. godine
- Potrošači koji su uz ugovor, preuzeli i neki od uređaja na otplatu na rate (mobilni telefon, tablet, oprema), prema Zakonu o obligacionim odnosima, član 132 i član 549, imaju dve opcije:
Prva je definisana navedenom odredbom i predviđa da
svaka ugovorna strana treba da vrati onoj drugoj, onoj što je od nje primila. To znači da potrošač vraća uređaj, a Telenor njemu vraća sve dotadašnje uplate po osnovu otplate uređaja.
Druga opcija je da potrošač u celosti otplati uređaj, po ceni koja je predviđena ugovorom, umanjeno za ono što je plaćeno do trenutka raskida.
Mobilni operator Telenor, je dana 8.11.2021. obavestio svoje korisnike da je izvršio povećanje cena usluga. Prava potrošača u tom slučaju, predviđena su članovima 89. Zakona o zaštiti potrošača, kao i članom 107. Zakona o elektronskim komunikacijama. Član 89. ZZP kaže: Potrošač ima pravo da...
efektiva.rs
Jedino me zanima praksa... Ja imam A53 kojem otplaćujem ratu 1.370 dinara, ostalo još 10 meseci, dakle ja bih njima morao da isplatim u cugu 13.700 za raskid UO... A po ovome, oni bi meni za vraćen A53 trebalo da vrate 19.180 dinara
Da se razumemo, telefon koristim, i nije baš da bih bio skroz na dobitku jer bih morao u tom slučaju svejedno da dodam još barem 20k da kupim korektan nov. 😄 Ali možda bih i razmislio kad bi znao da je ovo u praksi skroz pokriveno.
No, meni lično bi najviše odgovaralo da ja raskidom UO se oslobađam pretplatničke obaveze jer na nju se povećanje cene odnosi, a da ratu za telefon nastavim da isplaćujem regularno do kraja... Mislim da bi to bila najkorektnija opcija za korisnike.
Ovako, ja njima ako moram u celosti da isplatim sve rate, ja sam onda praktično uslovljen tj. prinuđen da njima dam sve preostale rate odjednom kako bih js time ostvario pravo na raskid UO... To već nije fer.