Šta je novo?

A1 optički internet

Digitalna budućnost koja je već stigla: A1 donosi novu eru telekomunikacija u Srbiji

Posle 18 godina poslovanja, A1 Srbija se transformiše u konvergentnog operatora, spajajući mobilne i fiksne usluge, optički internet, televiziju i dodatne digitalne opcije, a prve takve usluge korisnici mogu očekivati već početkom 2025. u Beogradu, Nišu i Kragujevcu, poručuje Đorđe Vuksanović, glavni direktor za transformaciju kompanije A1 Srbija. U intervjuu za BIZLife on ističe i to da se strategija kompanije temelji na prilagođenim rešenjima i društvenoj odgovornosti, posebno izdvajajući platformu
#BoljiOnline, čiji je cilj da internet učini sigurnijim prostorom.

Posle 18 godina poslovanja u Srbiji, A1 postaje konvergentni operator. Kada korisnici mogu da očekuju prve usluge?

Konvergencija usluga – objedinjavanje mobilnog i fiksnog, optičkog interneta, televizije i dodatnih opcija koje A1 nudi – omogućava nam da korisnicima pružimo veći broj usluga i veću vrednost za njih. Već početkom 2025. godine u određenim delovima Beograda, Niša i Kragujevca u mogućnosti smo da prvim korisnicima obezbedimo kućni internet preko optičkog kabla, uz aplikaciju za gledanje televizije, koja je već na tržištu. Planiramo da širimo dostupnost. Investiramo u najsavremeniju infrastrukturu na sopstvenoj mreži, jer želimo da našim korisnicima omogućimo vrhunsko iskustvo.


Tržište na koje ulazite veoma je konkurentno, može da se kaže i polarizovano. Gde vidite svoju šansu?

A1 Srbija je četvrtu godinu zaredom prepoznata kao najbrža mobilna mreža u Srbiji, prema kompaniji Ookla®, tvorcu platforme Speedtest®. Ovaj uspeh nam je vodilja i nivo kvaliteta koji želimo da postignemo i premašimo dok širimo poslovanje na tržište optičkih vlakana.

Naša šansa leži u pružanju sveobuhvatnog korisničkog iskustva, koje kombinuje premijum sadržaj i praktičnost. Kroz saradnju sa vodećim platformama, kao što su SkyShowtime i Netflix, omogućavamo korisnicima pristup filmovima i serijama svetske klase po povoljnijim uslovima, uz jednostavno plaćanje, kroz jedan račun. Takođe, TV aplikacija koja prati naš optički net – Xplore TV – jednostavna je za korišćenje i navigiranje, sve funkcije su na mestu gde ih korisnik očekuje, što u fokus stavlja uživanje i odmaranje.

Da li se i kako to uklapa sa najavom 5G tehnologije, koja sledi nakon aukcije u 2025. godini?

Optika i 5G savršeno se nadopunjuju. Optika pruža stabilnu bazu za fiksne mreže, dok 5G donosi mobilnost i fleksibilnost za aplikacije budućnosti. Naši stručnjaci su radili na uvođenju 5G mreže u Sloveniji, jer smo donedavno bili deo istog klastera u okviru A1 grupe i imamo dragocena iskustva, veoma korisna i za nas u Srbiji. Kako govorimo o primeni nove 5G tehnologije, u Austriji, gde je A1 vodeći operator u zemlji, razvijene su privatne 5G mreže za preduzeća, omogućavajući im da imaju svoju, izdvojenu, namensku i bezbednu 5G infrastrukturu. To je posebno korisno u sektorima kao što su logistika i proizvodnja, gde je pouzdana komunikacija ključna za poslovanje.


Kada već pominjete biznise, na koji način ih sada podržavate, budući da 5G rešenja o kojima govorite nisu adekvatna za mala i srednja preduzeća?


Mali i srednji biznisi ključni su za razvoj privrede, a mi im nudimo servise koji pospešuju i pojednostavljuju njihovo poslovanje. Pored toga, pružamo podršku razvoju ovog sektora kroz platformu „Naša mreža” i program „A1 Partnering”. Platforma „Naša mreža” namenjena je malim i srednjim preduzećima kao hab gde mogu da pronađu sve informacije od značaja za svoje poslovanje – od formulara, vesti, intervjua sa uspešnim privrednicima, edukacije o pravu, knjigovodstvu, HR-u, ali i priče i iskustva drugih, do digitalizacije poslovanja, koja im pomaže da budu efikasnija.

S druge strane, program „A1 Partnering” pokrenut je s ciljem građenja novih strateških partnerstava sa inovativnim tehnološkim kompanijama i startapima koji razvijaju digitalne proizvode i usluge usmerene na rešavanje potreba korisnika. Uz svu ekspertizu koju kao velika organizacija imamo, ovaj program donosi dobrobit svima: startapima – koji dobijaju priliku da se njihovo rešenje ponudi našoj bazi biznis korisnika, ali i manjim preduzećima – kojima nudimo jednostavna digitalna rešenja.


Tržište telekomunikacija je jedno od najdinamičnijih tržišta. Kada govorimo o promenama, koliko su se potrebe korisnika promenile u poslednjih nekoliko godina?

Korisnici očekuju usluge koje su prilagođene njihovim specifičnim potrebama i životnim navikama. Ne postoji jasna razlika između digitalnog i oflajn života, oni se međusobno prepliću i dopunjavaju, neprekidno. Jedan od naših odgovora na te promene jeste „A1 pametno putno osiguranje”, koje se automatski aktivira kada korisnik pređe granicu, a deaktivira kada se vrati – jednostavno i praktično. Takođe, naša usluga „MultiSIM” omogućava korišćenje jednog broja na više uređaja, što je idealno za sve koji koriste pametne satove, tablete ili dodatne telefone. To znači da, na primer, možete da odete na trening bez telefona i razgovarate preko pametnog sata. Jedini smo mobilni operator koji pruža mogućnost korišćenja ovih usluga, što govori o našoj ulozi da predviđamo promene i potrebe korisnika, da im olakšamo život, bez komplikacija.

Upravo ste dobili nagradu „Kampanja od nacionalnog značaja”, koju dodeljuje SAM, za kampanju posvećenu prosvetnim radnicima. Da li je to pokazatelj koliko je važno da kompanije ne koriste svoje kanale isključivo za prodaju, već i za društveno važne teme?

Mi smo aktivni deo društva i svesni smo da je deo naše odgovornosti da pokrećemo važne teme. Nastavnici, profesori i edukatori uticajni su ljudi koji oblikuju buduće generacije, ne samo znanjem već i vrednostima i veštinama potrebnim za navigaciju u svetu koji se stalno menja. Kroz ovu kampanju želeli smo da damo prostor koji kao kompanija možemo da obezbedimo i da podsetimo javnost na to koliko su školstvo i ljudskost važni u životima svih nas. Priče koje su ljudi delili sa nama duboko su nas dirnule, jer su pokazale koliki je stvarni uticaj koji nastavnici imaju na živote svojih učenika. Uz njih, kao i uz priznanja koja je ova kampanja već dobila, imamo potvrdu da smo zaista otvorili važnu temu i uradili pravu stvar.

Takođe smo ponosni na to što nudimo prosvetnim radnicima širom Srbije neograničen internet na godinu dana. Želeli smo da ih osnažimo da maksimalno iskoriste digitalne alate u svom ključnom poslu. Ovo je naš način da im zahvalimo i da učvrstimo našu posvećenost tome da internet učinimo sigurnijim i inkluzivnijim mestom za sve.

Nadamo se da kampanja nije „one hit wonder”. Koji su vam, stoga, naredni planovi na tom polju?

Nemamo jedan „hit”, imamo „ceo album”. Samo prošle godine kroz naše radionice u 70 škola prošlo je više od 14.000 učenika, roditelja i prosvetnih radnika, kojima smo pomogli da unaprede svoje digitalne veštine. Veoma smo posvećeni tome da internet učinimo sigurnijim i boljim mestom i da istaknemo da su prosvetni radnici ključni za postizanje ovog cilja. Nagrađena kampanja bila je svojevrstan uvod u strateški važan projekat na duže staze.


Govorite o platformi #BoljiOnline?

Apsolutno. Platformom #BoljiOnline ne samo da širimo znanje već i aktivno uključujemo celu zajednicu – prosvetne radnike, kojima smo posvetili pažnju i kroz kampanju „Mreža najvažnijih influensera”, kao i roditelje, mlade i digitalne kreatore – u stvaranje sigurnijeg onlajn okruženja. U vremenu kada ljudi, u proseku, provode više od šest sati dnevno na internetu, naš cilj je da to vreme učinimo bezbednijim i bolje iskorišćenim. Tehnologija ima svoje mane, ali može da donese puno kada se koristi odgovorno. Upravo zato platforma #BoljiOnline pruža korisnicima podršku kroz visokokvalitetan edukativni i praktični sadržaj.

Koja je vaša strategija za privlačenje novih korisnika?
Ona se temelji na pružanju prilagođenih rešenja koja odgovaraju specifičnim potrebama pojedinaca i poslovnih korisnika – širenjem optičke mreže i kombinovanjem mobilnih, fiksnih i inovativnih digitalnih usluga. Verujem da je ljudima, kada su zadovoljene ove funkcionalne potrebe, sve više važno i kakva je kompanija kod koje ostavljaju deo svog novca. Mislim da mnogi A1 biraju ne samo zbog odnosa cene i kvaliteta usluga koje nudimo nego i zbog toga što smo aktivan član društva koji ih razume.

U isto vreme, mi smo drugačiji, nisu nam važni samo novi korisnici. Naprotiv, izuzetno nam je važan tretman postojećih korisnika – za njih postoji set benefita koji prate njihov boravak u našoj mreži, jer želimo da znaju da je dobro biti sa nama, u A1, i da se tako osećaju.

 
kada će uvesti te "box" pakete
ako uvedu čim telekom opet digne cene gledaću da raskinem bez obzira da li će mi ostati ista i da pređem ovde
 
Upravo na Vračaru kod Kalenića bio dečko poslat od MTSa, postavio spliter za A1, uz već stavljene splitere za Yettel i MTS.
 
znači svi će da dele mts optiku
valjda će i kod mene biti tako, da mogu da koristim telekom iako je a1 optika
 
Upravo na Vračaru kod Kalenića bio dečko poslat od MTSa, postavio spliter za A1, uz već stavljene splitere za Yettel i MTS.
Kako izgledaju ti spliteri? Kod nas u zgradi postoji samo ormarić Telekoma i instalacija Telekoma po spratovima. Yettel samo izvuče vlakno iz postavljenih kutija mts-a na spratovima do nekog stana, ništa dodatno nisu postavljali.
 
Spliter je optički kabl sa jednim konektorom na jednoj strani i više vlakana na drugoj:
1737879558134.jpeg
U razvodnu kutiju ulaze 3 glavna optička kabla, po jedan za svakog provajdera i na njima su montirani spliteri. Montiran je bukvalno ovakav spliter, sa nekim brojem na ovoj kutijici koju je momak fotografisao.
 
Kod mene postoji mts optika ali ne može a1, može yettel
 
Poslednja izmena:
@Belgrade.
Ja sam shvatio iz razgovora sa čovekom iz A1 da oni ne mogu da idu preko mts optike, već isključivo preko svoje, tj. da je laž da iznajmljuju mts optiku
Možda će se to u budućnosti promeniti
 
  • Like
Reagovanja: uji
Nadao sam se da nije dezinfo kao prećutni dogovor radi liberalizacije infrastrukture još jednom provajderu, ali kako stvari stoje, vratiće se zlatno doba 2016.-18. kada je masovno krenulo korišćenje 4G jer je bio bolje rešenje u odnosu na ADSL i kablovsku (kod mene pritom u zgradi 25 godina nisu menjali kabliranje za SBB, kako u podrumu, tako i po vertikali pa je to već unapred osuđeno na katastrofu).
 
Nadao sam se da nije dezinfo kao prećutni dogovor radi liberalizacije infrastrukture još jednom provajderu, ali kako stvari stoje, vratiće se zlatno doba 2016.-18. kada je masovno krenulo korišćenje 4G jer je bio bolje rešenje u odnosu na ADSL i kablovsku (kod mene pritom u zgradi 25 godina nisu menjali kabliranje za SBB, kako u podrumu, tako i po vertikali pa je to već unapred osuđeno na katastrofu).
zato je SBB prvi da poskupi famozno "odrzavanje kablovske infrastrukture"

sto se tice A1 optike, mrsavo mi deluje nemaju gbit paket. Cool je sto imaju opciju samo interneta bez televizije. Ako ponude klijentima i opciju sa media converterom umesto nekog skrnavog rutera svakako vredi razmotriti. Nadam se da nece uci u kartel sa ostalima sto se tice dogovaranja poskupljenja (mada slaba vajda, vec su radili to za mobilnu)
 
Ortak mi kaže da su za vikend kopali za A1 infrastrukturu kod njega u ulici Svetog Nikole (preko puta Zire)
 
Ima li nekih najava kada to krece?:)
 
I opet smesne brzine.
 
Jel koristi neko njihov opticki internet ? Kakva su iskustva ?
 
I televizija me zanima, kaksv he uredjaj i software?
 
Za sta koristite vece brzine? Gde se oseti da je 300 malo?:) Po meni cisti marketing trik
 
Gradsko jezgro Niša su prekopali kao krtice, razvlače svoju infrastrukturu.
Trenutno (u nedelju 😩) kopaju dvorište moje zgrade na Paliluli koja ima tri ulaza. Na predlog da iskopaju do prvog ulaza i da odatle preko tavana razvedu u drugi i treći dobili smo odgovor da je "šef" isključiv i da mora da se kopa do svakog ulaza.
Što više metara iskopanih više evropskih novčanica 🤬
 
Znaci, nema vise dodatnih uredjaja za dzabe. Trenutno na kablu imam EON box, jedan D3 box i jednu CI karticu (toliko mi sleduje kao korisniku najjaceg paketa), i brzinu 600MBit/s.
Preko optike bih za sve to placao vise nego sto vec placam. Jedino bih dobio 6 meseci umanjeni racun, ali to zacas prodje.
 
Za sta koristite vece brzine? Gde se oseti da je 300 malo?:) Po meni cisti marketing trik
Nije pitanje o samo jednom korisniku nego o agregaciji svih koji su povezani u isto vreme. Retko kada vidim neki download koji ide do 100Mbps ali ja sam sam i delim samo 1 PC, ponekad i laptop a uvek i telefon pa bi mi preko 300Mbps bilo previše skupo. I ovako čak i ovih 80-10Mbps na G4 više nego odlično. Samo da je stabilno.
 
Već je dostupan A1 optički net u Beogradu, Nišu i Kragujevcu
Obzirom da je ponuda kanala prekopirana MTS / Yettel ponuda (u prevodu, nikakva osim za one koje zanima sport) , nije mi jasno zašto ne koriste MTS optiku makar dok razvijaju svoju infrastrukturu.
 
MTS se tu najviše pita, zašto da sami sebi prave konkurenciju. Bolje je i za nas kada neko drugi širi svoju mrežu specijalno tamo gde MTS nema a MTS-u se izgleda nigde ne žuri. Nisu hteli ni 100 metara kabla da daju za 5-6 kuća ovde kod mene. Pa eto prilike za A1 ili nekog drugog ako zbaju i mogu da je zgrabe.
 
Državna fima, mogu da nađu kakvu hoće začkoljicu da ne puste u mrežu koga neće. Supernova već zauzima puno kapaciteta koji nije baš neograničen. 3 ili više provajdera bi sigurno smanjilka ukupan i pojedinačan kapacitet.
 
Vrh Dno