Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Da li znas sta koristiti za PETG? Cilj je samo da zadrzi magnet u 'zljebu' (rupici) dok preko magneta ne predje sloj PETG-a, a da se magnet ne 'iscupa' ili pomeri.
Ništa ne možeš za PETG. Ne treba ti lepak, samo nemoj da koristiš čeličnu diznu za taj print, već bakarnu.
 
Što se tiče mid-print pauze i ubacivanja matica, magneta i sl. nikada nisam koristio nikakav lepak da to ostane na mestu, prosto ostavim malo tolerancije visinske u modelu i ubacim šta treba, potom pređe sloj preko. Nije mi se desilo da to 'mrdne' bilo gde, te ne znam čemu lepak za te namene. :)
Mislim da bi se magnet pomerio ako se koristi steel nozzle.
 
Što se tiče mid-print pauze i ubacivanja matica, magneta i sl. nikada nisam koristio nikakav lepak da to ostane na mestu, prosto ostavim malo tolerancije visinske u modelu i ubacim šta treba, potom pređe sloj preko. Nije mi se desilo da to 'mrdne' bilo gde, te ne znam čemu lepak za te namene. :)
Ja sam laik.:) Gledao sam YT klip dok jos nisam ni znao za tu foru mid-pause print i ubacivanja magneta. I lik je provo probao da 'nagura' magneticu tesnu rupicu, pa to nije proslo kako treba. Zatim je stavio 'siru' i dizna je privukla magnet pa je on 'iskocio'. Na kraju je lik stavio 'optimalnu' velicinu za taj magnet i dodatno stavio UHU lepak (tj. je samo mala 'tackica' lepka) cisto da drzi dok sloj stampe ne predje preko magneta i zatvori rupicu. I tako je lik iz treceg pokusaja odstampao sve kako treba, pa sam iz tog testa i zapamtio da je korstio (UHU) lepak.

Ništa ne možeš za PETG. Ne treba ti lepak, samo nemoj da koristiš čeličnu diznu za taj print, već bakarnu.
Trebam da proverim koju diznu imam jer trenutno imam samo ono sto je naruceno doslo sa bambu lab sajta uz stampac.
 
Za toliko verujem da CA lepak drzi, ako vec printer privlaci magnet/tolerancija je veca. :)
 
Zdravo svima, instalirao sam Klipper (Ender 3 v2, Creality 4.2.2, neocekivano lako je isto) i podesio:
  • bed leveling macro
  • 3dtouch,
  • e3d (volcano) -> termistor Semitec 104GT-2,
  • kalibrisao korak ekstrudera Bondtech BMG + štampao model koji pokazuje ispravan flow (100% je rezultat)
  • Z offset
  • pressure advance :love:
  • pid tuning extrudera i heated bed
  • i sve ostalo sto sam se setio da podesim.

Koristim Prusaslicer i imam 1 problem koji nisam imao pre instalacije Klippera.

Prvi layer je savrsen u svakom smislu, medjutim na drugom i svakom sledecem imam previše plastike. Kada prvi layer ostavim na 100% flow a od drugog ručno stavim na 80% predmet sa sve top layerom se isprinta odlicno. Znam da mogu da dodam u gcode da sam spusti flow na 80% nakon prvog layer-a ali mi je to rešenje i nije rešenje već guranje problema pod tepih.

Ima li neko ideju sta bih mogao da uradim?
 
Odstampaj 30x30x30mm kocku i izmeri mikrometrom. Javi rezultate
U medjuvremenu okaci u spojler printer.cfg
 
Početkom godine (mart/april) kupio sam Voron kit (350mm R2 Pro, Formbot). Nisam hteo Bambu i sl. prosto zbog dimenzija bed-a (početkom sledeće ako izađe nešto takvo, razmotriću). Formbot sam odabrao kao neki bestbuy, dobre komponente uz kit, malo lošija dokumentacija, ali prilično latest opcije (Tap RC8, Moons steperi, CAN, EB2209, itd.).

Odmah mi je Duke ponudio svoju pomoć ako zaškripi sa Klipper-om (hvala još jednom!), srećom nije nigde zapelo i sve je od instalacije prošlo lagano prilično a više smo razmenili mišljenja oko nekih opcija i izbora. Najviše vremena za kit je oduzelo moje baš lagano sklapanje, počev od printanja svih delova, preko sklapanja hardware-a i puno čitanja dokumentacije, ne bi li pohvatao kako se sve uklapa, jedno sa drugim.

Trenutno sam u fazi da printer radi i printa uredno, kalibracije su odrađene (PA, input shaper, Z offset, itd.) i konfiguracija je prilično čista i naspram mojim potrebama skockana. Nešto što mi je ostalo od dodatnih radova je C270 kamera (spremna sa nosačem za instalaciju), chamber thermistor (spreman sa nosačem) i exhaust vent i Nevermore da upogonim (instalirani, povezani).

Par nekih utisaka o kombinaciji komponenti u kitu - Manta M8P ploča sa 2209 drajverima, EBB 2209 CAN, Gates kaiševi, Vivedino rail-ovi, Moons steperi, Dragon high-flow hotend, BTT 5inch touch screen, 650w silikonski grejač za bed, itd. Sve je lepo spakovano, obeleženo, mnogo lakše nego kopati sâm sve. Par stvari sam izmenio usput, ali manje-više nije moralo.

Zadovoljan sam build-om, bilo je jako zabavno i dobro iskustvo, Klipper je sjajna priča i radujem se nekom Mercury modu za Ender 5 koji je moj prvenac. :)
u covece ala dobro izlgeda
 
Stigle danas nove igračkice. :) A1 mini, sa mouse kit-om, morao sam da iskoristim BF deal. Za 199eur prosto mislim da nema povoljnijeg printera koji može da mu parira, a i želeo sam da malo uronim u Bambu eko sistem.

Druga stvarčica je Honey Badger Mercury One kit za Ender 5 Pro, ne odustajem od starca tako lako. :)

Trenutno sam na 3 FDM i jednom resin printeru:

Voron 2.4 Pro R2 350mm
Ender 5 Pro
A1 Mini
Elegoo Mars 4 Ultra

Moraću da ih preselim na drugi sprat kuće, samo da spremim prostor prvo i ujedno da obezbedim sebi i radni prostor za modovanje printera i sl.

Što se tiče Vorona, ubacio i povezao kameru (C270 Logi), chamber thermistor i BTT SFS 2.0 filament senzor. Ujedno sam i naspram temp. komore napravio da se izduvni vent uključi da drži temp na 40c (trenutno, možda podignem). Moram Nevermore da preprintam i da zamenim 5015 sa GDSTIME, koji sam inače ubacio i u toolhead, ali PLA printanje će izgleda tražiti drugi toolhead sa više part cooling-a. Videćemo, PLA svakako retko printam. :)
 

Prilozi

  • 20241117_145800.jpg
    20241117_145800.jpg
    245.1 KB · Pregleda: 30
  • 20241117_181600.jpg
    20241117_181600.jpg
    192.8 KB · Pregleda: 28
  • 20241117_145249.jpg
    20241117_145249.jpg
    459.4 KB · Pregleda: 27
  • 20241117_145223.jpg
    20241117_145223.jpg
    399.5 KB · Pregleda: 29
Na toj kocki si isto imao problem sa flow?

Edit: seo za komp pa videh fajlove.
Vec na prvom layeru imas problem.

Evo ti ovaj fajl, odstampaj sa 0,2 layer height i izmeri na krivudavoj liniji kolika ti je debljina filamenta, idealno je 0,2.
Takodje ces videti na sredisnjem delu kako se ponasa stampa.
Ako je 0,2 visina, onda imas problem u Sliceru najverovatnije.
Ako treba, korekcije ces raditi rucno u printer.cfg ako visina ne stima.

Takodje probaj Orca slicer, derivat PrusaSlicer, bolje radi neke stvari od Pruse.

Javi rezultate testa
 

Prilozi

  • Test 0,2.zip
    129 KB · Pregleda: 7
Poslednja izmena:
Zaboravih:
30x30x30 kocku si stampao da tacno utvrdis da si dobre odnose prenosa uneo u Klipper. Posto je sve u normalnim granicama sto se tice mera, ostaje ti jedino z offset (manje utice) i Slicer (vise utice).
Naravno, pod uslovom da je extruder dobro podesen tj prenos.
 
Reseno:
Probao sa standardni profil u PrusaSlicer jer sam pomislio da sam nesto slučajno pogresno podesio u custom profilu koji sam koristio i na Marlinu ali isto.
Instaliram zatim OrcaSlicer i bam, sve je bez greške plus, oduševljen sam logikom OrcaSlicera :)

Hvala na pomoci, nekad očigledna stvar nije baš tako očigledna, sećam se da sam svojevremeno imao problema sa Cura i presao na PrusaSlicer i problemi su isto bili rešeni.
 
Da, Orca je mocan slicer.
Odlicno da je reseno, PrusaSlicer je fenomenalan za neke stvari, pogotovo za Prusa stampace ali Orca + Klipper su najbolja kombinacija.
I stvarno ti savetujem da odstampas taj test model, moze puno da znaci na vecim printevima da imas dobar z offset.
Takodje za bed mesh probaj ovo ako ti Klipperov advanced ili KAMP brljaju:


Kod mene se odlicno pokazao i samo to koristim.
Ovako izgleda taj plugin sa nastelovanim z offsetom na mom Frankenstein stampacu:

1000026966.jpg

1000027008.jpg

1000026975.jpg

1000027005.jpg
 
Upravo tako, PrusaSlicer je sa Marlinom radio odlicno a sad imam isti osecaj sa klipperom i OrcaSlicerom.

KAMP i ostale klipper poslastice mi tek predstoje.

Stampam test model pod obavezno. Hvala ti jos jednom na savetima.
 
Da, ali KAMP je adaptive mesh + purge line + malo drugacije racuna, zato neki preferiraju.
Bitno da imamo izbora pa neka svako bira sta mu drago :)
 


1350eur

Ne znam šta nudi da bude duplo skupji od P1S
 
Made in EU? Generalno, u proseku su toliko skuplji od bambu modela, pa i ovo nije izuzetak. Oni i dalje koriste štampane delove za svoje štampače, a mislim da su odavno prešli količinu sa kojom su brizgani delovi jeftiniji (i lepši).

Nude veću fleksibilnost, opcije za nadogradnju i rekao bih da je mislio na bambu kad je pomenuo mogućnost instaliranja nove verzije firmware bez korišćenja interneta ili mobilne aplikacije (ali to je samo za A1 koliko znam, ostali mogu). Kome je bitno samo da ima printer i da ga maksimalno koristi (a to je velika većina), razlika u ceni je ipak značajna. Još bambu ima 2-3 puta godišnje takve akcije da je razlika ziasta ogromna, čak iako se uzme nesastavljen Prusa CORE (onda je 1050 €, dok je sad na popustu P1S 550€ ili 760 € sa AMS-om). Vidim upgrade kit sa MK4S će biti oko 500€, stiže na proleće

Neke stvari što rade imaju smisla, negde preteruju (u hvaljenju svojih rešenja). Ali dobro je kad postoji izbor
 
Totalno zakasneli proizvod, koji se vadi na staru Prusa slavu i njihove fanove a predstavlja se kao nesto ne znam sta...
Creality K2 Plus nudi za 1500e sve to + mnogo vise sa sve AMS. Btw Creality gadno gazi na ovom polju, pocinju da budu ozbiljni igraci.
Da ne spominjemo trenutnu Bambu BF akciju...
Po meni totalno besmislen proizvod u 2024.
 
@Space Beer
Ma naravno da je mogućnost izbora dobra, ali ja baš ne vidim za koga je ovaj printer. Jedino neko kome je baš bitno ovo "Made in EU"...
Predstavljaju ga kao gotovo rešenje, a ipak možeš sam da sastavljaš, ili da apgrejduješ sa mk4s.

Kao što kažeš, kome treba samo da koristi, uzeće Bambu. Ko bi da se igra, sastavljaće voron ili nešto slično.
 
Koji 'digitalni' subler (caliper) koristite?

Gledam na narucim neki sa AliEx-a koji nije totalno neprecizan (tipa da mu preciznost ne odstupa vise od npr. 0.5mm)
Ili da mu se, sto sam skoro procitao, preciznost ne raspada kada mu baterija oslabi, pa odstupa po 2-3mm od stvarnih dimenzija.
 
Treba mi i druga decimala, ali sam sa 0.5mm hteo da izbegnem eventualnu kritiku clanova foruma. Kao 'e bas tebi pocetniku treba tolika preciznost' :)

Elem, razlog za trazenje sublera (caliper-a) jeste sto par nedelja unazad pokusavam da 'rekreiram' model Raspberry Pi 3 model A+ (ali iz 2022) godine. (Nasao neke modele na grabcad ali ...ne odgovoaraju u potpunosti)
I da, sve sam merio lenjirom. Iskvarih oci buljeci u crtice. Drugo sto i kada odstampam na stampacu 'polozaj' gde ce u plastici biti 'izrezi', nije bas tacno, tj. ima odstupanja. Nisu toliko velika, ali nije ni cudo kada sam toliko puta merio i podesavao odstojanja, sve vreme znajuci da bi mi mnogo lakse bilo sa sublerom.

Sad', vidim neki uopste ne preporucuju digitalne sublere, vec onaj obicni klasican. Ali, i tu postoji razlika, pa neki preporucuju 'stari' Meba (valjda hrvatski, ne znam, nagadjam) subler, koji je valjda bio sinonim za kvalitet (opet nagadjam, nisam u tome).
Znam ja da je original japanski Mitutoyo najbolji, ali niti je moje znanje, a ni potreba blizu tako neke preciznosti da mi bas on treba. Ali ...neki 'normalan' za hobistu, da meri kako treba za moje potrebe, bi bilo dobro da imam.

EDIT:
Izgleda da je adresa gde se Meba nalazi, Petrovaradin.
 
Poslednja izmena:
Uzmes najobicniji digitalac i miran si. 2019 sam uzeo neki najjeftiniji na Amazonu (= isto ces naci na Aliju za 10-15e), radi dan danas, nista mu ne fali a skoro ga svakodnevno koristim.
Evo, nasao ga na Aliju:

1732652431678.png

I isti taj star 5 god u poredjenju sa malo boljim kupljenim pre par meseci za potrebe sina u merenju istog predmeta:

1732653072200.jpeg

A taj Preciva se "proslavio" jer ga je neki lik sa spec radionicom uzeo i testirao na calibration samples, ispostavilo se da je izuzetno precizan za te pare.

1732653282292.png

Ali u hobi varijanti iako sam ga cesto koristio nisam uvideo nikakvu prednost u odnosu na starijeg brata.
 
Uzeo konacno ASA da probam, do sada sam iskljucivo sve samo sa PLA printao, i iskreno iznenadjen sam kako je dobro brzo i hassle free ispalo sve na k1c , samo podesio lepo profil za asa 260c 100c 15mm^3, bojao sam se da ce mozda da bude problema sa prvim layerom ali lepi kao lud na PEI sheet 🤯
 
Samo pazi sa isparenjima, nisu bas najzdravija...
 
Da da to sam odma video, sreca ima carbon filter k1c i na dobro provetrenom mestu je, ali ja sam odusevljen iskreno, nista losije vizuelno cak i bolje od pla po meni
 
Karbon filteri su efikasni tipa nesto 30-40 dana, onda moraju da se menjaju, cisto da se zna. Ima na kilo da se kupi aktivni ugalj u granulama, pa se moze koristiti u kesicama ili posudama gde su izduvi. Voron ima Nevermore i na izduvu takodje karbon filter, tako da nije problem da se 'instalira' svez ugalj. Ne znam kako je na K1C izvedeno, ali verujem da se moze prilagoditi... ASA generalno manje 'udara' u nos od ABS i ABS+, a i tendencija prozivodjaca filamenta je da eliminisu isparenja koliko je moguce. Ipak, tip plastike je nemoguce promeniti, ASA je ASA itd. :)
 
Može li neko da mi subjektivno uporedi nivo buke P1S i nekih starih Endera? P1S Štampač bi bio u stanu, u zgradi, brinu me ove veće brzine, vibracije
 
Nazad
Vrh Dno