3D printer - Opsta tema - FAQ

Gedora

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
22.11.2012
Poruke
456
Poena
28
Titanijumski prelaz u blok i dizna sa druge strane. Ili se stvori heat creep sa strane titanijumskog vrata ili na strani dizne. Naravno, prođe više ili manje sati štampe, ali u nekom trenutku prosto dođe do toga, neminovno. Probao sam klasično - sve na 240-260c, stegnem prvo vrat, pa dotegnem diznu. Probao sam grejanje fenom i stezanje, pa nakadno dotezanje na štampaču. Pritom, sve držim ključevima - 20ica za blok, viljuškasti za vrat i cevasti za diznu. Čistio sam 'na novo' žičanom sve u jedno 5 narvata, ravnao nalegajuće površine, proveravao da dizna ima zazor do bloka. Sve je kako treba, ali prosto nema permanentnog rešenja...
Čitao sam da su to nažalost neretka iskustva sa MSom, jer je dizajn takav prosto. Nijedan navoj nije predviđen da dihtuje, nego sam dodir dizne i vrata, tako da možda moja dizna ima neki problem sa naleganjem (kontam MS vrat je široko hvaljen za završnu obradu), nisam probao da koristim onu koju sam dobio uz MS, jer je .4 a ovaj druga .6, eto to mi je još ostalo.
...ili da kupim Mosquito. :)
 

Corvus Corax

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.09.2008
Poruke
10,889
Poena
83
Znači, nije trebalo da poručujem MS. :D

Sve više i više naginjem ka Prusa štampačima...
 

Gedora

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
22.11.2012
Poruke
456
Poena
28
A znaš kako, ja gledam to sve kao i ostalo što sam radio po prvi put - postaviš sebi neki standard, ušemiš se, pokupiš cake i znanje a onda posle kupiš nešto više premijum i onda dobiješ prosvetljenje, u fazonu 'na šta sam ja gubio vreme'. :) Sve je to životno iskustvo, jpg.
 

Corvus Corax

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.09.2008
Poruke
10,889
Poena
83
Zasto mislis da su prusa bolji?

Jer samo rade. Nema nekih modova, jer imaju sve što je neophodno odmah iz fabrike. Na više mesta sam čuo da se samo sklopi i to prosto radi, bez čačkanja.

Ja sam zadovoljan Enderom. Ali uložio sam solidno vremena, truda i novca da olakšam sebi i unapredim kvalitet štampe. Ali... To više nije štampač od 33.000din, ili koliko je već sad. :)
 

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
10,637
Poena
113
Pa znao si sta te ceka sa Enderom...
Ni Prusa nije zlato, ima i onih svojih bubica, doduse malo ali se to lepo i naplati.
 

TwistedMind

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
30.05.2009
Poruke
5,538
Poena
63
Ne mozes direkt na prusu. Sigurno da bi se snasao i na prusi da zamenis neki deo, ali sta ti treba u zivotu da na skupom stampacu ucis granice pretezanja delova i slicno. Bio je skoro onaj klip u yt temi, opel astra 2001, pocetnicki auto. Isto je i sa stampacima.

nego, imam pitanjce, da li neko placa patreon i slicne servise za dizajnere modela? Ja na patreonu imam 4-5 pretplata, ali mi je svaki sledeci previse. Nije da na patreonu postoji family nalog, ali bismo mogli mozda nesto da iskombinujemo.
 

BMK11

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
18.02.2008
Poruke
70
Poena
8
Konacno se izborih sa prvim sklopom (Jig Router Template) na mom stampacu i otplatih ovaj kalem DD filamenta :). Napravio sam malo skarta ali se isplatilo. Prvo sam na telu sablona imao nekoliko propalih pokusaja u vidu preskocenih lejera i omasenih putanja na profilu rupa bez nekog jasnog pravila. Prvo sam mislio da me zeza bocni ventilator za hladjenje pa sam mu smanjivao brzinu dok ga nisam sasvim iskljucio. Sve ovo sam radio u Prusa Slicer-u. A onda rekoh da probam u Cura Sliceru.

Kad ono Cura mi odmah prijavljuje da sam zaboravio da pocistim jednu povrsinu u unutrasnjosti Blender modela. I ova povrsina mi je napravila toliku dangubu posto se u samoj simulaciji PS nista neregularno nije moglo primetiti. I tako ispade da "ruzno pace" Cura pomoglo da skapiram o cemu se radi za razliku od "fensi" Pruse. Naravoucenje: Dobro proveriti model pred stampu.

Jos jedno zapazanje. Ako se oznake ostave za gornju povrsinu, daju mnogo ruzniji izgled nego kad su prilepljene za hotbed (kao sto se vidi na slici). Jedino sto je mozda pametnije kao sto se vidi da se "ostrvca" od oznaka povezu sa "kopnom" da se ne rizikuje odlepljivanje. Stampao sam sa 0.2 mm lejerom i 205oC, retraction 5 mm, speed 35 mm/s. Leziste ne telu koje je na modelu bilo okruglo 80 mm se skupilo na 79.85 mm a umetak koji je na modelu bio 79.9 mm se skupio na 79.65-79.70 mm ( i na fillet i na chamfire umetku) tako da mi je od teorijskog zazora od 0.1 mm u praksi ispao oko 0.15-0.2 mm sto je ispalo odlicno. I ovaj secer lepi fenomenalno. Jedino sto mora da se ceka da temperatura stakla padne na ispod 30oC i onda se predmet sam odlepi.

A za ciscenje filamenta sam mu napravio i ugiltao ovu malu "drndalicu" sa sundjerom izmedju senzora i ekstrudera. Malo je kratka zbog prostora i "cupka" u toku rada kada postoji retraction ali radi posao.
 

Prilozi

  • F1.jpg
    F1.jpg
    216.6 KB · Pregleda: 22
  • F2.jpg
    F2.jpg
    184.4 KB · Pregleda: 18
  • F3.jpg
    F3.jpg
    171.2 KB · Pregleda: 17
  • F4.jpg
    F4.jpg
    79.3 KB · Pregleda: 20

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
10,637
Poena
113
Mozes peglati gornji zavrsni sloj sa ironing opcijom u Curi, ispadne mnogo lepse.
 

Gedora

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
22.11.2012
Poruke
456
Poena
28
Mozes peglati gornji zavrsni sloj sa ironing opcijom u Curi, ispadne mnogo lepse.
20211115_222816.jpg

...mlatio se danas sa laganim layer shifting-om, pa pustio jednu kockicu sa peglanjem.

Inače posle podešavanja, imam ovakav pattern na nekoj jednostavnoj kutijici. Uključio sam inače S_CURVE_ACCELERATION u Marlinu i usporio sam printove malo, a dodao sam stabilizatore na Ender i Lack na kojem stoji.

20211115_143227.jpg

20211115_143238.jpg
 

BMK11

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
18.02.2008
Poruke
70
Poena
8
Izgleda da je najbolje kod ovog "kalaisanja" i kod "monotonic" opcije postaviti ugao tako da linije idu po mogucstvu paralelno sa ivicama predmeta. Tada najmanje bodu oci ove linije koje polaze od ivica izbocina i udubljenja a koje je izgleda nemoguce izbeci.
 

Gedora

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
22.11.2012
Poruke
456
Poena
28
Čisto pokazna vežba - ovako ista kocka/print izgleda iz regularnog ugla, bez jurenja patterna pri štampi i 'nezahvalnih' uglova.

20211116_091300.jpg 20211116_091321.jpg
 

BMK11

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
18.02.2008
Poruke
70
Poena
8
Stari dobri JPG kako hoce da prevari. Primetio sam i da na 3D stampi senke tako mogu da budu ostre izmedju dva prolaza da se cini kao da ima procep. Zaista za objektivan prikaz treba pazljivo fotografisati objekata. A ova kockica ti je savrsena.
 

Mrljesana

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
26.06.2013
Poruke
2,368
Poena
48
MicroSwiss Direct Drive sa Hotendom je na popustu 75$ (samo extruder je 43$). Ocekivao sam da bude jeftinije kao prosli put ali nista.. Nadam se da ce sledece nedelje da daju bar 40%.
 

Gedora

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
22.11.2012
Poruke
456
Poena
28
Mozda danas narucim Mosquito, posto mi je koleginica na Floridi trenutno, moze da mi donese 'na ruke' kroz par nedelja. Taman da izbegnem shipping i carine, itd.
 
Poslednja izmena od urednika:

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
10,637
Poena
113
Gedora, nemoj to da radis, cemu bespotrebni poeni i kazne...
 

Gedora

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
22.11.2012
Poruke
456
Poena
28
MIslio sam da nekome prosledim, al' ok cenim da je moglo dvojako da se shvati. Moja greska.
 

BMK11

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
18.02.2008
Poruke
70
Poena
8
Isprobah navojni spoj i displacement map modifier u Blenderu. Navojni spoj M10 pri debljini layera od 0.2 mm nije funkcionisao sve dok nisam postigao razmak od 0.2 mm na navojnim povrsinama (na 3D modelu). Verovatno bi i 0.15 mm mogao malo otezano da ide ali sam za probu isao 0, 0.1, 0.2 mm. Da bih uspeo da dobijem koliko-toliko glatke prelaze na finim detaljima morao sam da nabijem 1.8 miliona trouglova na STL modelu.
I definitivno DD filament trazi za 10oC visu temperaturu od belog Creality da bi se lepo slegao. Zvono sam radio na 205oC a kuku na 207oC sa jos manjom brzinom. Mislim da cu sledece printove definitivno raditi na 210oC.
 

Prilozi

  • F01.jpg
    F01.jpg
    82.4 KB · Pregleda: 14
  • F11.jpg
    F11.jpg
    135.9 KB · Pregleda: 15

BigBoy

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
15.12.2001
Poruke
1,431
Poena
38
Ender 3 V2, pukla plastična ručica ekstrudera na trećem printu pa zamenjeno sve sa metalnom verzijom. Metal u odnosu na plastiku bolje toplotu sa motora i dolazi do omekšavanja filamenta, profil više nije krug vec elipsa i dolazi do zagušenja uglavnom u PTFE cevčici (isto je i sa Capricorn verzijom).

Izmereni naponi i temperature (tako je stiglo iz fabrike), sobna temperatura 24C, ploča 4.2.2.:

X - 1.151v (52C)
Y - 1.152v (72C)
Z - 1.140v (51C)
E - 1.3378 (56C)

Preporučena fabrička podešavanja su LINK:

X 1.18v - 1.2v
Y 0.99 - 1.01v
Z 1.18 - 1.2v
E 1.38 - 1.4v

Zaključujem da je Y napon setovan na veći napon od preporučenog pa otuda i 72C ali ekstruder je vec ispod preporučenih vrednosti.

Dal da smanjujem samo Y na preporučenu vrednost (znam da se smanjenjem napona gubi snaga) ili mogu i E napon da smanjim kako bi se motor manje grejao?



Neko preporučuje da se skrati opruga koja pritiska filament u ekstruderu kako bi pritisak na filament bio slabiji te motor se motor navodno manje greje.

Ima li neko iskustva sa hladjenjem motora ekstrudera?
 

zaxxon

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
30.07.2004
Poruke
337
Poena
18
@BigBoy imam istu mašinu samo sam zamenio extruder sa BMG verzijom i kod mene je problem što steperi posle par sati budu vreli, stavio sam pasivne hladnjake na extruder i x osu, koliko vidim treba naći sweet spot napona
 
Vrh Dno