3MaJ
Čuven
- Učlanjen(a)
- 06.04.2001
- Poruke
- 283
- Poena
- 619
У последњих месец дана сведок сам изузетно непрофесионалног понашања особља мобилног оператера Теленор, а од исте фирме сам претрпео и материјалну штету. Покушаћу укратко да објасним о чему се ради, хронолошким редом.
Дана 29. децембра прошле године, у радњи Теленора сам купио нови мобилни телефон, уз опцију уговорне обавезе на две године. Телефон сам платио око 33.000 динара, при чему сам се обавезао на двогодишњи уговор вредности од око 1.800 динара месечно. Након седам дана, на телефону је одједном престала да ради камера. По стартовању апликација које користе камеру телефон је блокирао, или се видео само црни екран. Одлучио сам да телефон однесем на рекламацију. Напомињем да сам се за тих седам дана према телефону односио изузетно пажљиво, нисам га носио у џепу са осталим "џепним" предметима (кључеви, метални новац...). Све у свему, како то обично бива када купите нов телефон, чувао сам га, што се каже, као очи у глави.
Телефон сам однео на рекламацију 9. јануара ове године. Дежурна радница ми је рекла да произвођач телефона (фирма HTC) има политику да, уколико је квар на телефону настао у првих 7 дана, мења неисправан телефон потпуно новим. Од моје куповине је прошло више од 7 дана, али је радница рекла да ће (због новогодишњих и божићних празника) ипак покушати да телефон врати дотичној фирми и тражи замену за нови. Радница ме том приликом није упознала са мојим правима која проистичу из Закона о заштити потрошача. Рекла ми је и да ће разматрање мог случаја трајати до 45 дана, али да се он обично реши у првих 7 дана. Пристао сам, немајући другу алтернативу. Радница је примила мој телефон, погледала да ли сам уредно вратио амбалажу и пратећи материјал, погледала да ли је телефон физички оштећен, и попунила пријавни лист са описом квара. Лист сам потписао. Сведок при предаји била је једино моја девојка, која је чак и остала са радницом загледајући телефон док сам ја отишао кући (живим у суседној згради) по пуњач, којег сам заборавио да спакујем. Све у свему, било је више него довољно времена да радница примети свако физичко оштећење, уколико је такво постојало.
Седам дана након тога, добио сам телефонски позив из исте пословнице Теленора, у коме су ме обавестили да је сервис коме су телефон послали на замену (извесни "Дедрам" у Земуну), одбио да ми замени телефон услед физичког оштећења. Радница која ме је контактирала (иста она којој сам предао неоштећен телефон) рекла је да је и она у чуду, и да таква оштећења приликом предаје није приметила.
Када сам дошао у пословницу и тражио да видим свој телефон, био сам дословно шокиран! Телефон је имао озбиљну огреботину на екрану (напомињем да се последња генерација телефона прави са такозваним Gorilla Glass 2 екранима који су отпорни на огреботине, и да их је јако тешко изгребати). Додатно, телефон је био улубљен са доње стране. Да будем искрен, првих неколико минута нисам могао да верујем шта се дешава. Радница која ми је показала тај телефон саветовала ми је да је најбоље да га преузмем, и одем у сервис (фирму која послује независно од Теленора), и њима се жалим. Рекла ми је да могу тај сервис и да тужим, или их пријавим тржишној инспекцији. Најмање два пута сам од ње чуо да је најбоље да одмах преузмем телефон. Тако нешто нисам могао да урадим. Радница је питала да ли, и поред тога што је телефон враћен, ја и даље желим да се на њему поправи камера. Пристао сам, још увек у чуду од онога што се десило, како бих себи купио мало времена да о свему размислим.
Након недељу дана стигао је поправљени телефон. У сервисном извештају писало је да је, осим камере, на телефону био покварен (и замењен) и читач претплатничке (SIM) картице, са којим ја никаквих проблема нисам имао, нити сам се на њега жалио. Био сам решен да не преузмем тај телефон. Радник ме је упутио на e-mail Теленорове службе за рекламације.
Уредно сам попунио жалбу, и послао је пре тачно петнаест дана. Непосредно након слања жалбе, добио сам аутоматски генерисану поруку у којој стоји да ће жалба бити прослеђена свим службама и да ћу на њу добити одговор у року од 15 дана. У моменту када ово куцам, никакав одговор није стигао, а рок је истекао.
Био бих изузетно захвалан било коме ко би ме могао посаветовати шта даље да радим и коме могу да се обратим ради заштите својих права.
Такође, како год да се мој случај заврши, свакоме бих саветовао да при ношењу уређеаја захтева да продавац упише на рекламациони лист и физичко стање у коме се уређај налази, како касније не би имао проблема са манипулацијама овог типа.
Едит: Малочас ми је поштар донео одговор Теленора. На e-mail још увек нисам добио никакво обавештење. У писму кажу да је накнадном провером са сервисом (шта год то значило) утврђено да је одобрена замена телефона, и да ће ме сервис контактирати. Датум слања је петак (14. дан рока за рекламацију).
Дана 29. децембра прошле године, у радњи Теленора сам купио нови мобилни телефон, уз опцију уговорне обавезе на две године. Телефон сам платио око 33.000 динара, при чему сам се обавезао на двогодишњи уговор вредности од око 1.800 динара месечно. Након седам дана, на телефону је одједном престала да ради камера. По стартовању апликација које користе камеру телефон је блокирао, или се видео само црни екран. Одлучио сам да телефон однесем на рекламацију. Напомињем да сам се за тих седам дана према телефону односио изузетно пажљиво, нисам га носио у џепу са осталим "џепним" предметима (кључеви, метални новац...). Све у свему, како то обично бива када купите нов телефон, чувао сам га, што се каже, као очи у глави.
Телефон сам однео на рекламацију 9. јануара ове године. Дежурна радница ми је рекла да произвођач телефона (фирма HTC) има политику да, уколико је квар на телефону настао у првих 7 дана, мења неисправан телефон потпуно новим. Од моје куповине је прошло више од 7 дана, али је радница рекла да ће (због новогодишњих и божићних празника) ипак покушати да телефон врати дотичној фирми и тражи замену за нови. Радница ме том приликом није упознала са мојим правима која проистичу из Закона о заштити потрошача. Рекла ми је и да ће разматрање мог случаја трајати до 45 дана, али да се он обично реши у првих 7 дана. Пристао сам, немајући другу алтернативу. Радница је примила мој телефон, погледала да ли сам уредно вратио амбалажу и пратећи материјал, погледала да ли је телефон физички оштећен, и попунила пријавни лист са описом квара. Лист сам потписао. Сведок при предаји била је једино моја девојка, која је чак и остала са радницом загледајући телефон док сам ја отишао кући (живим у суседној згради) по пуњач, којег сам заборавио да спакујем. Све у свему, било је више него довољно времена да радница примети свако физичко оштећење, уколико је такво постојало.
Седам дана након тога, добио сам телефонски позив из исте пословнице Теленора, у коме су ме обавестили да је сервис коме су телефон послали на замену (извесни "Дедрам" у Земуну), одбио да ми замени телефон услед физичког оштећења. Радница која ме је контактирала (иста она којој сам предао неоштећен телефон) рекла је да је и она у чуду, и да таква оштећења приликом предаје није приметила.
Када сам дошао у пословницу и тражио да видим свој телефон, био сам дословно шокиран! Телефон је имао озбиљну огреботину на екрану (напомињем да се последња генерација телефона прави са такозваним Gorilla Glass 2 екранима који су отпорни на огреботине, и да их је јако тешко изгребати). Додатно, телефон је био улубљен са доње стране. Да будем искрен, првих неколико минута нисам могао да верујем шта се дешава. Радница која ми је показала тај телефон саветовала ми је да је најбоље да га преузмем, и одем у сервис (фирму која послује независно од Теленора), и њима се жалим. Рекла ми је да могу тај сервис и да тужим, или их пријавим тржишној инспекцији. Најмање два пута сам од ње чуо да је најбоље да одмах преузмем телефон. Тако нешто нисам могао да урадим. Радница је питала да ли, и поред тога што је телефон враћен, ја и даље желим да се на њему поправи камера. Пристао сам, још увек у чуду од онога што се десило, како бих себи купио мало времена да о свему размислим.
Након недељу дана стигао је поправљени телефон. У сервисном извештају писало је да је, осим камере, на телефону био покварен (и замењен) и читач претплатничке (SIM) картице, са којим ја никаквих проблема нисам имао, нити сам се на њега жалио. Био сам решен да не преузмем тај телефон. Радник ме је упутио на e-mail Теленорове службе за рекламације.
Уредно сам попунио жалбу, и послао је пре тачно петнаест дана. Непосредно након слања жалбе, добио сам аутоматски генерисану поруку у којој стоји да ће жалба бити прослеђена свим службама и да ћу на њу добити одговор у року од 15 дана. У моменту када ово куцам, никакав одговор није стигао, а рок је истекао.
Био бих изузетно захвалан било коме ко би ме могао посаветовати шта даље да радим и коме могу да се обратим ради заштите својих права.
Такође, како год да се мој случај заврши, свакоме бих саветовао да при ношењу уређеаја захтева да продавац упише на рекламациони лист и физичко стање у коме се уређај налази, како касније не би имао проблема са манипулацијама овог типа.
Едит: Малочас ми је поштар донео одговор Теленора. На e-mail још увек нисам добио никакво обавештење. У писму кажу да је накнадном провером са сервисом (шта год то значило) утврђено да је одобрена замена телефона, и да ће ме сервис контактирати. Датум слања је петак (14. дан рока за рекламацију).
Poslednja izmena: