Šta je novo?

Čime da ofarbam nikl?

SuperStarr

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.07.2002
Poruke
9,578
Poena
1,105
Moja oprema  
CPU & Cooler
Xeon 5650 (6c/12t) @ 3,7Ghz
Matična ploča
MSI X58
RAM
48Gb HyperX DDR3 @ 1666Mhz
GPU
Gigabyte 1060 6Gb
Storage
256Gb 850Pro + couple of AliExpress SSD's
Zvuk
Creative
PSU
Zalman ZM600-HP (Heat-Pipe :) )
Kućište
Alexander Weiss (glass front + glass side)
Monitor
AOC 32" IPS
Miš & tastatura
G602 & Drevo 87 key (Red Switch)
Ostale periferije
MX Master 2 & K380
Mobilni telefon
Moto G9 Plus
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
U pitanju je lajsna, želim da bude crna ili mat crna.
Do sada svaki put kada sam je prefarbao, farba je počela pre ili kasnije da se ljušti.
Najduže je trajalo kada sam uradio vodeno na lajsni i prefarbao je nitro bojom pa nitro lakom. Ali ni to nije dovoljno, opet je počela da se ljušti...
Da je zamenim ne mogu, nepravilnog je oblika, a ne znam kako da je dobro pripremim za farbu?
Molim za pomoć.
 
A od cega je napravljena lajsna ? Tj jel plasticna ili metalna ?
 
Potreban ti je takozvani prajmer, raspitaj se u boljim lakirnicama. To je sloj koji se nanosi pre zavrsne boje i zavisi od podloge (platika, aluminijum, hrom i sl...)
 
Hmm niklovani finish je prilichno gladak... mozda cesh morati da malo predjesh shmirglom preko njega pre nego shto stavish primar.
 
Jesi siguran da je nikl? Da nije samo farba na plasticnoj lajsni?
Ako je zaista nikl na metalnoj lajsni.
Prvo smirgla, ne da oljusti nikl samo da napravi neravnine za koje farba da hvata, neka fina recimo 80-100. Kad osmirglas ocisti to lepo, necim sto skida masnoce (ako je ispod plastika onda medicinskim benzinom, ako je metal nekim razredjivacem) ostavis da se malo osusi. Onda namazes osnovnom farbom, moze cetkom a ima i u spreju. Ostavis da se osusi kolko pise na ambalazi. Ako ne bude dovoljno ravno, tipa ima neravnine, mozes preci i osnovnu smirglom. Ocistis i to ako si smirglao nekom vlaznom krpom ostavis da se osusi i onda na to rokas farbu u proizvoljnom broju slojeva, ako hoces dubok sjaj osmirglas, kad se osusi, svaki sloj osim poslednjeg nekom vodenom smirglom tipa 300+ i onda nebi trebalo vise da spada.
Ako je u pitanju plasticna lajsna na koju je samo nafarban nikl finis sve isto uradis samo trazis osnovnu boju za plastiku i probas da vidis na jednom kraju koliki je sloj farbe, ako nije debeo onda ga osmirglas komplet da dodje do plastike.

Sa srecom
 
Potreban ti je takozvani prajmer, raspitaj se u boljim lakirnicama. To je sloj koji se nanosi pre zavrsne boje i zavisi od podloge (platika, aluminijum, hrom i sl...)

To mu sa niklom nece pomoci, samo fina smirgla da stvori neravnine.
 
E sad i odgovor. jel farbas sprejevima. Ako farbas njima ne nadaj se bilo kakvom kvalitetu, to jednostavno nije kvalitetna i gusta boja. kada sam pitao drugara farbara samo se nasmejao. kaze da boje mesa iz dve komponente, pa farba kompresorom, dakle veliki pritisak jer je boja solidno gusta. E takva boja hvata i ne ljusti se i ne sliva se, ne razliva... ma bruka jedna. Najbolje odnesi nekom autolimaru i kada bude farbao neki crni auto samo neka malo presprica i to tvoje ;)
 
Metalna je lajsna, služi kao "okvir" između plexi prozora i lima, tj. ona je tačno u sredini gume koje je "distancer" između plexija i lima. Znači ima po sred gume kanal u koji se ona stavlja i tako prekriva tu gumu...
Hvala vam na ovako velikom odzivu (nisam očekivao :)) a evo i da malo detaljnije objasnim šta sam radio:
1) Farbao je sprejom, na najmanje grebuckanje farba se ljuštila.
2) Naneo malo deblji sloj iste farbe iz spreja ali poboljšanja nije bilo bez obzira na debljinu farbe.
3) Ošmirglao svu farbu sa sve "nikl-glatkim-premazom" vodenom šmirglom 240 i 360, bila je kao loše ispolirani jeftini cooleri. Znači ispunjen je uslov za farbu.
Jedino što nisam stavljao taj prajmer.
Po tako ošmirglanoj lajsni prešao prvo nitro bojom pa nitro lakom.
Ćale je farbao neki auto (znači kompresorom koji druka na 10 Bar-a...) pa mu ja podvalio i ovo da isprska.
Nije štedeo, naneo je debelo pogotovo lak ali ovo je lajsna, može malo da se uvije i evo vidim na 2-3 mesta farba je "pukla" (posle par meseci, farbano je jesenas) i tu gde je pukla noktom može da se odlomi 1 solidan deo, farba kao da se nije primila na mterijal ispod (ošmirglani nikl)...
[Off Topic]
I sada sam u bedaku, vidim da ći o5 da je šmirglam, mogu to da podnesem ali još samo 1x, prosto ne volim da radim istu stvar 5 puta... Na kraju će me iznervirati i polomiću je...
[/Off Topic]
Šta da kažem u farbari, meni treba smešno mala količina tog prajmera (to je "osnovna boja", right?) da li ih ima više tipova (za nikl, plastku...)
P.S. Ćale ofarba Alu ili čelične felne na ovaj način (nitro farba pa nitro lak) pa se boja ne skida godinama, ljudi ih grebu po ivičnjacima pa samo skinu lak a ovo "sedi" kući pa se samo raspada... Nezgodna podloga... :S:
 
Metalna je lajsna, služi kao "okvir" između plexi prozora i lima, tj. ona je tačno u sredini gume koje je "distancer" između plexija i lima. Znači ima po sred gume kanal u koji se ona stavlja i tako prekriva tu gumu...
Hvala vam na ovako velikom odzivu (nisam očekivao :)) a evo i da malo detaljnije objasnim šta sam radio:
1) Farbao je sprejom, na najmanje grebuckanje farba se ljuštila.
2) Naneo malo deblji sloj iste farbe iz spreja ali poboljšanja nije bilo bez obzira na debljinu farbe.
3) Ošmirglao svu farbu sa sve "nikl-glatkim-premazom" vodenom šmirglom 240 i 360, bila je kao loše ispolirani jeftini cooleri. Znači ispunjen je uslov za farbu.
Jedino što nisam stavljao taj prajmer.
Po tako ošmirglanoj lajsni prešao prvo nitro bojom pa nitro lakom.
Ćale je farbao neki auto (znači kompresorom koji druka na 10 Bar-a...) pa mu ja podvalio i ovo da isprska.
Nije štedeo, naneo je debelo pogotovo lak ali ovo je lajsna, može malo da se uvije i evo vidim na 2-3 mesta farba je "pukla" (posle par meseci, farbano je jesenas) i tu gde je pukla noktom može da se odlomi 1 solidan deo, farba kao da se nije primila na mterijal ispod (ošmirglani nikl)...
[Off Topic]
I sada sam u bedaku, vidim da ći o5 da je šmirglam, mogu to da podnesem ali još samo 1x, prosto ne volim da radim istu stvar 5 puta... Na kraju će me iznervirati i polomiću je...
[/Off Topic]
Šta da kažem u farbari, meni treba smešno mala količina tog prajmera (to je "osnovna boja", right?) da li ih ima više tipova (za nikl, plastku...)
P.S. Ćale ofarba Alu ili čelične felne na ovaj način (nitro farba pa nitro lak) pa se boja ne skida godinama, ljudi ih grebu po ivičnjacima pa samo skinu lak a ovo "sedi" kući pa se samo raspada... Nezgodna podloga... :S:
Osmirglaj jace, da se skine taj Nikl, a farba ce vec i tako i tako pokriti (predpostavljam da je galvanizovan), pa ce biti glatko. jedino tako, za Nikl se skoro nista ne hvata, nikakvi prajmeri... uzasan materijal za farbanje.
 
Ako hoces BAS da uradis kako valja: vidi da ti neko ispeskira lajsnu i skine hrom/nikl i eventualni bakar koji se kod kvalitetnijeg n/c stavlja kao medjusloj, ili da polako to uradis sam smirglom. Najbolje farbanje ce ti uraditi neki modelar sa Airbrushom...
 
Poslednja izmena:
možda neka kvalitetna folija bez šmirglanja i cimanja, fen za kosu u ruke da se dobro zalepi i oblikuje, a moze i plastifikacija....
 
Pa bilo cime da ofarbas pre ili kasnije ce ti se oljustiti...Mislim da je nemoguce!
 
Nazad
Vrh Dno