Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

ako moze konkretan primer gde,posto sam i kupovao i vracao i to tehnicku robu na zapadu (SAD,norveska,holandija) i nisam ni cuo da parcijalno vracaju vrednost.takodje ko odredjuje i kako se umanjuje vrednost?koliko ide posto na npr ambalazu,i jel isto za svaku ambalazu npr blister pakovanje i npr karton,stiropor i paletu/plastiku u pakovanju za frizider?
I ja bih voleo da cujem za primer jer sam se malo zbunio ovde [emoji846]
 
Poslednja izmena:
@SuperStarr
Pojma nemam, papira nema nista, uredjaj je nov, predpostavljam da nema novu garanciju.
Po mom iskustvu nositi u radnju gde je kupljeno. U slucaju Gigatrona moze u bilo kojoj radnji njihovoj. Ja sam narucio preko neta i to je doslo iz BG-a. Onda sam nosio u KG u Plazu u Gigatron, ali je to bilo na BF pa su bile guzve i nisu mogli da prime zbog papirologije.
Onda sam poslao Post Expressom u Nepo 02.12. i taj dan je krenuo strajk pa je paket stigao 12.12. u Nepo. Oni su taj dan potvrdili zamenu ali nisu javili ovima iz Gigatrona i tu cekao bezveze do pre neki dan.
Lose okolnosti :(
 
Moje (prvo i poslednje) iskustvo sa prodavnicom Game Centar iz Novog Sada.

Gejmerska stolica koju sam poručio pouzećem preko interneta (iz Beograda sam, većina modela ne može da se isproba nigde uživo) je stigla u ambalaži koja je bila u vizuelno solidnom stanju ali je počela da popušta po stranicama. Veličina stolice mi nije odgovarala i zato sam je vratio u zakonskom roku od 14 dana, rasklopljenu onako kako je meni poslata istom kurirskom službom a čak sam i dodatno ojačao kutiju u kojoj je stigla da bi stigla u jednom komadu (nijedna privatna kurirska služba osim one koju oni koriste ne prihvata nameštaj i kabaste predmete). Dobijam poziv gde me obaveštavaju da je ambalaža oštećena i da mogu da mi vrate iznos umanjen za 2000 dinara. Pristao sam i od mene više dinara neće dobiti.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
O tome sam ja pricao...
nisam ni znao kako se zove, obicno dodje ispisano na poledjini racuna koji dobijes kada kupis neku robu.
 
Jesi li dobio i novu garanciju ili samo nov uređaj?
Iz tvojeg pisanija nije baš najjasnije kako se sve na kraju završilo. Koga treba cimati? Nepo ili Gigatron? (i na koji način? biti dosadan ili nešto treće?)

Postoji praksa u Emmi-ju da ne daju nove overene garancije već oni "interno" evidentiraju preko reklamacija i povezuju stari račun sa novim zamenskim stvarima pa se na osnovu toga može ostvariti garancija na tu novu zamensku stvar, ako do toga dođe.
Da li je to praksa i u Gigatronu?

Da li si reklamirao zamenski uredjaj u Emmiju, a da je garancija za prvi od datuma na racunu i garanciji istekla? Znam sta su moja/tvoja/svacija prava po zakonu, ali mene je ortak sa kojim sam isao u osnovnu, sef u emmiju, ubedjivao da se garancija nastavlja i cudio se "kako bi to bilo da se dobija nova garancija, mogao bih da reklamiram uredjaj zauvek" (standardna glupa prica), tako da ili su u obavezi ovo da pricaju ili su toliko indoktrinovani od strane top menadzmenta ili servisa da ih zakon/zdrava logika ne zanima.

Zanima me tvoje iskustvo kako je proslo u lokalu pa do kraja, tj. kako su podneli :d.
 
Poslednja izmena:
@baxi33361

Kad stignu pare, nazovi finansijsku i kazi da su ti vratili 2000 dinara manje :d Sto samo tebi zeludac da se okrece?
 
Pa nateraj ih da im presednu, nece to samo od sebe da se desi. Tebe nista ne kosta, mozes dobiti na kraju i svoje 2000, a postedeces nekog drugog slicnog tretmana.
 
@baxi33361
To sto ti nisu vratili celokupan iznos mora biti papiroloski ispraceno. Sta ce oni tebi fakturisati dve hiljade i po kom cenovniku? Nek se ne bave online prodajom kabastih stvari ako ne mogu da posluju po zakonu.
 
Bravo, najzad nešto konkretno.

I ako tvrdim da je trenutno rešenje loše apsolutno se slažem da trgovac mora da ispoštuje zakon, i ne može bez ikakvog osnova da zadrži novac jer za to mora da postoji neki račun.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Kupio sam cipele (Levis) u Fashion and friends u Ada mall-u, obuvao ih dva puta samo do posla i nazad (a na posao idem kolima i radim u klompama), treći dan pukotina na desnoj cipeli. Odnesem u prodavnicu, reklamiram i posle sedam dana dobijem odgovor da se odbija i obrazloženje:"Pregledom dostavljenog reklamiranog uzorka obuće navedeno oštećenje iz opisa reklamacije desne cipele je mehanička. Ovakva vrsta oštećenja nije nastala u tehnološkom procesu izrade artikla već prilikom njegovog korišćenja i na osnovu toga se zaključuje da je reklamacija neopravdana.
Šta dalje da radim, nisam pošteno ni obuo cipele a platio ih 7300 dinara? IMG_20200131_150332.jpg
 

Prilozi

  • resize.jpg
    resize.jpg
    386.8 KB · Pregleda: 155
Verovatno nista, jer po ovome sto se vidi na slici, ne verujem da mozes da dokazes da ostecenje nije nastalo mehanickim putem.
 
Pa valjda se i zalud što je oštećenje nastalo usled običnog korišćenja....

Vrati ti to njima ponovo

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Ako se napravi realno poređenje cena firmirane obuće od pre 20-ak godina i cena danas, pri čemu se mora računati i inflacija, i laik može da vidi da je ona drastično jeftinija, ali i drastično nekvalitetnija.
I to je to, biće ovo sve gore i gore kako bude vreme prolazilo.
Ja sam već davno odlučio da kupujem super kvalitetne cipele od čiste kože i tu ne žalim para - od stranih proizvođača Camper su mi omiljene, od domaćih Labrador. Ima tu i malih domaćih proizvođača koji rade po meri (i to rade sjajno), ali da ne idemo u sitna crevca.
Patike kupujem na rasprodajama, do 50€, ne više. Nosim jednu godinu, bacim i kupujem druge. Ne isplati se dati više nikako.
 
Poslednja izmena:
Interesuje me koja je procedura crkao mi je tel u garanciji posle 4 meseca. Trazio sam novac (kupljeno na rate) i ako ne moze novac nov uredjaj. Ekran ne radi lepo i oni zagledali nije mi ispadao imam mozda negde neku tackicu zagledali su ga napisali da ima sitnih ogrebotina da servis proveri i napisali su ekran ima tackice da proveri servis, a na ekranu zastitno staklo ?! ... i snimio sam stanje telefonom kako izgleda tel pre odnosenja u servis i napomenuo da napisu to.
Interesuje me posto sam platio na rate da li vracaju kes ako me ne zeznu za reklamaciju (a nije mi ispadao nikad tel)?
I rekli su mi ako mi se ne jave za 8 RADNIH dana da ih nazovem da vidim sta je sa reklamacijom, pa me interesuje dal je to tacan rok ili je ipak 8 kalendarskih dana?
 
Kalendarskih

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
kupio sam patike diadora 24k ih platio...posle 2 meseca na savu pustilo platno...odneo 28.1 na reklamaciju i naravno odbili me...uzas!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Napisite gde ste kupili, u kojoj radnji, da znamo sta mozemo da ocekujemo, kome nisu uvazili reklamaciju nek vide i sa organizacijom Efektiva.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
@st.bluesman i @bokitdi

Ono što možete da uradite, ako vam je reklamacija odbijena kao neosnovana, a vi znate da obuću niste mehanički oštetili niti koristili na nepropisan način, je da napišete žalbu na njihov odgovor i predate je na mestu reklamacije. Služba za reklamacije mora da prihvati žalbu i da je razmotri. U prvih 6 meseci od kupovine po ZZP teret dokazivanja je na prodavcu, ali ako vas odbiju i nakon žalbe, mislim da je sledeći korak angažovanje veštaka. Uglavnom do toga ne dođe, jer prodavci ipak žele da izbegnu negativni publicitet.

Morate jasno da iznesete stav da ne prihvatate njihov odgovor i da nećete preuzeti reklamirani proizvod. Što veću buku podignete i što javnije iznesete svoje negativno iskustvo sa Fashion & Friends (i svim ostalim prodavcima obuće koji redovno odbijaju reklamacije na obuću), npr. preko popularnih društvenih mreža, veći su vam izgledi da svoje pravo ostvarite.

Javite se i udruženju Efektiva direktno ili preko njihove Facebook stranice, oni su imali nekoliko slučajeva sa reklamacijama na obuću, koji su na kraju uspešno rešeni.

Krajem 2016. godine reklamirala sam patike u Office Shoes prodavnici, jer su se odlepile na pregibu i reklamacija je uvažena. Od datuma kupovine je prošlo čak malo više od 6 meseci, jer je obuća kupljena na kraju zimske sezone pa je zbog toplog vremena odložena. Uzeta je u obzir činjenica da je obuća izgledala kao nova, jer je obuvena samo nekoliko puta pre reklamacije. Od trenutka reklamacije do povraćaja novca prošlo je ukupno 5 dana, sve je obavljeno brzo, profesionalno i bez ikakvog konflikta.
 
Ja sam zadnji put reklamirao Lacoste patike u Lacoste radnji jer su krenule da se odlepljuju posle 4-5 meseci. Reklamacija je bila prihvacena i trazio sam zamenu za iste posto u tom trenutku nije bilo ni jednih drugih koje mi se svidjaju, ni kod njih, ni negde drugde.
 
Da li si reklamirao zamenski uredjaj u Emmiju, a da je garancija za prvi od datuma na racunu i garanciji istekla? Znam sta su moja/tvoja/svacija prava po zakonu, ali mene je ortak sa kojim sam isao u osnovnu, sef u emmiju, ubedjivao da se garancija nastavlja i cudio se "kako bi to bilo da se dobija nova garancija, mogao bih da reklamiram uredjaj zauvek" (standardna glupa prica), tako da ili su u obavezi ovo da pricaju ili su toliko indoktrinovani od strane top menadzmenta ili servisa da ih zakon/zdrava logika ne zanima.

Zanima me tvoje iskustvo kako je proslo u lokalu pa do kraja, tj. kako su podneli :d.
Najbolji ortak i ja smo se borili da nam izdaju novu garanciju za 2080 Super koja je dobijena za 1080ti kojoj je ostalo 6 meseci garancije bas u Emmi-ju.

Kada god se zameni uredjaj ili znatno izmeni, ide nova garancija.
Ne postoji mogucnost da uredjaj izadje iz sistema ka korisniku, a da u sistemu ne pise nova garancija, kao sto je za ovu graficku pisalo u sistemu 3 godine, a dodatno registrovali na Gigabyte sajtu za 4.
Prica je bila isto ta *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*na, kako to mislite da se tako menja stalno...
Ali otisli par puta i dobili garanciju ispod ruke od coveka, i ako su oni njima rekli da ne izdaju nove garancije za zamenu.

Dakle, to je do slepacke firme Emmi, koja krsi zakon.

Imam video snimke svih razgovora uzivo sa tim ljudima koje sam hteo da upload na YT ako ne dobijemo garanciju, to da slusas i da covek izneveruje kakve nebuloze se pricaju.



Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 
Ekipa koja reklamira obuću, da sad ne radim quote za sve, nešto morate da znate, kao što tehničku robu prilikom reklamacije ne popravljaju prodavnice tehničke robe nego svi oni šalju predmet reklamacije u ovlašćeni servis svima nam poznati nepo i sl., tako isto ne prihvatajte odgovor na reklamacionu izjavu od strane prodavnice obuće, jer oni nisu ovlašćeni da istu izdaju, to jednostavno nije po zakonu. Oni moraju tu obuću poslati nekoj ovlašćenoj laboratoriji na analizu i na papiru tj. odgovoru na vašu reklamaciju mora stojati pečat navedene laboratorije koja je akreditovana za tu vrstu analize. Ne znam dali osim jugoinspekta ima još laboratorija ali eto čisto da se zna. U svakom slučaju ostaje i da se obratite efektivi kako je neko gore u par postova pomenuo, ili nekoj organizaciji za zaštitu potrošača, obično svaki veći grad ima svoju lokalnu kancelariju.
 
Netačno - zabole mene kao kupca kakav ugovor i odnos ima npr jugoinspekt s prodavcem.
 
Dodatne godine garancije registracijom uredjaja na sajtu uvoznika

Kako to radi u praksi, navodno obuhvaceni su isti kvarovi kao i garancijom proizvodjaca.
Znam da se kod klima ili sigurnosnih vrata garancija produzava ako se servisira godisnje, kako je kod bele tehnike?
 
Šta ima da servisiraju sigurnosna vrata?

Ovo što rade za online kupovinu je sve veći bezobrazluk, bukvalno neće da izdaju račune.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno