Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Korektni su ispali do sad. Doplati za 2080super/ti, zalivadi ovu 1070 što ti je ostala i zakopaj taj sli negde u prošlosti.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Korektni su ispali do sad. Doplati za 2080super/ti, zalivadi ovu 1070 što ti je ostala i zakopaj taj sli negde u prošlosti.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока

Pitao sam ih za 2080 Super, posto ih nemaju trenutno na stanju. Ako bude moglo da se doplati, doplatio bih za 2080S (ako u medjuvremenu dodje) ili u kranju ruku za 2080ti. 2080ti mi je malo... bezveze, jer ce vec sledece godine da bude obesmisljena nekom RTX 3070 koja ce davati iste performanse za 2.5x manju cenu. Svega 15% je jaca od 2080S a skuplja je od 50000 pa navise.


Zbog toga sam i pitao da li mogu da doplatim i ako mogu, kada ce dobiti 2080S. Javljam kako je proslo kad mi odgovore.
 
Trebalo bi da mozes. Koliko znam, ukoliko odlucis da doplatis, moraju da ti racunaju cenu sa fiskalnog racuna kada si kupio tu grafiku, ne bi smeli da je smanje.
 
Uvek se za sve racuna cena sa fiskalnog. Nek sad vredi dinar, ako je placena 1000eur, toliko se dobija nazad ili u zameni.
 
^ ... ako je placena 118000 dinara, toliko se dobija nazad ili u zameni...
U Srbiji je nekada evro mogao vrediti xxx dinara ali za skoro 2 godine je mogao vrediti taj iznos placen u dinarima mnogo manje... hvala svemu al ne zivimo u tom vremenu, dinar stabilan, plovi u 2-3 dinara plus/minus vec veoma dugo...


Nego da pitam za sebe, ako se uzme nesto online da li se sme raspakovati pa vratiti lepo upakovano sve u ambalazi orginalnoj ALI sa pokidanim pecatima, razrezanim folijama na poklopcu ili trakama za pečaćenje kutije?

Hteo sam da uzmem slusalice online i ako mi ne budu odgovarale, valjale da vratim i rekose u radnji da nema vracanja ako otvorim i koristim...

Koliko se secam ovde je receno da to ne vazi ali razumem i stav trgovaca, ipak jeste "obezvredjenja" roba otvaranjem zapečaćene kutije...
 
Poslednja izmena:
Mislim da ti poređenje uopšte nije na mestu i da si malo preterao.
Koliko sam ja shvatio, Zeha bi da nešto kupi online, ali nije 100% siguran da će da mu odgovara, pa bi da se osigura da može da to isto i vrati, po sistemu "puj pike, ne odgovara mi".
Dok je zakon takav da za kupovinu online omogućava vraćanje treba ga koristiti. Niko ovde ništa ne oštećuje, a trgovcu ako se to ne sviđa ne mora da se bavi prodajom IT robe, niko ga ne bije po ušesima.
 
To realno jeste umanjenje vrednosti robe, naročito ako su te slušalice u blister pakovanju.
Zakon je malo glup za te stvari jer sve tretira jednako.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Mozda je glup ali nesto i nama da ide na ruku za promenu. Retko ko uzima i vraca tako cesto tako da oni i racunaju na to da ce tu i tamo da im vrati neko nesto.

Dokle god na kraju uzme nesto njih briga bas jer nece da otvori 10 para slusalica nego mozda jedne.
 
... tako da oni i racunaju na to da ce tu i tamo da im vrati neko nesto. ...

Veruj mi da ne zelis da trgovci pocnu da racunaju taj rizik jer to onda nosi vecu cenu.
Mnogo realnije je da onaj ko vraca robu umanjene vrednosti dobije neki procenat umanjenja nego svi da placamo to sto ce neko da iskoristi mogucnost za vracanje.

Znaci ako neko vrati slusalice koje se vise ne mogu prodati po 100% vrednosti neko mora da plati tu razliku, a to sigurno nece biti trgovac.

Imao sam neki racun iz kanade gde lepo na poledjini pise za vracanje koja roba se vraca i kako...
recimo roba u blister pakovanjima se ne vraca nikako, a opet za drugu robu je pisalo procenat umanjenja po periodu koriscenja, tako da sve moze da se vrati ali nije besplatno a vracena roba s eprodaje po snizenoj ceni u istoj radnji i ide ko blesava...pa kome se isplati taj vraca.

Voleo bih da vidim takav sistem kod nas.
 
Poslednja izmena:
Računaju oni sve moguće rizike, jer da nije tako ne bi nam roba bila skuplja nego u pola Evrope.
Ovde ne funkcioniše tržiše i sve ono o čemu se u ovoj temi govori je posledica te činjenice.
Jednostavno, prosečan kupac u Srbiji je siromašan i kao takav nedovoljno atraktivan prodavcu da bi se potrudio da ga zadrži, već ga "pušta niz vodu". E sad, problem je što postoje i oni koji nisu prosečni, ali se izgube u šumi ovih drugih, a prodavac ne želi da obrati pažnju i proseje malo bolje.
Npr. ja sam relativno dobar primer....nisam prosečan kupac, mogu/želim da platim premium robu, ali su uspeli tokom godina da mi ogade kupovinu u Srbiji, pa sad sve što iole mogu ne kupujem ovde, već preko. I nisam se pokajao, čak mi ne smeta ni odsustvo fiskalnog i garancije, pošto je ona kod nas na papiru, retko koji prodavac to reguliše onako kako bi trebalo, već uvek ima cimanja.
 
mašite svi poentu,zakon prvo štiti potrošača jer u 99 posto slučajeva prodavac nije u mogućnosti da adekvatno prezentuje proizvod i samim tim kupovina je bar delom na slepo.zato se i koristi termin 'neodgovarajuć' i važi samo za daljinsko naručivanje i ne važi ako uzmeš u radnji jer zakon predpostavlja da prodavac tu može adekvatno da prezentuje proizvod i kupovina nije na slepo.

u prevodu,Zeha može da provrti ako ga ne mrzi sve sluške koje nude online (važi i za telefonsko naručivanje,tj 'daljinsko') i što se tiče zakona Zeha je u pravu.po zakonu dužan si da vratiš ambalažu prodavcu ali logično da ti dopušta da proizvod normalno otpakuješ i koristiš po uputstvima proizvođača.ovi manji će da pokušaju sve da te obeshrabe u vraćanju,veći neće ni da priča samo će da gleda da što pre završi sa tobom i nastavi dalje.u slučaju bilo kakvog problema odmah zovi tržišnu inspekciju.
 
Mislim da ti poređenje uopšte nije na mestu i da si malo preterao.
Koliko sam ja shvatio, Zeha bi da nešto kupi online, ali nije 100% siguran da će da mu odgovara, pa bi da se osigura da može da to isto i vrati, po sistemu "puj pike, ne odgovara mi".
Dok je zakon takav da za kupovinu online omogućava vraćanje treba ga koristiti. Niko ovde ništa ne oštećuje, a trgovcu ako se to ne sviđa ne mora da se bavi prodajom IT robe, niko ga ne bije po ušesima.
Pa i jeste bila namera kroz extreman primer skrenuti paznju da se gledaju dinari i iznos u dinarima na racunu i da ono sto je placeno dinarime ne treba porediti i racunati u evrima jer bi moglo kroz neko vreme da ne vradi onaj prosli iznos u evrima vec neki sasvim drugi, realno manji...


To realno jeste umanjenje vrednosti robe, naročito ako su te slušalice u blister pakovanju.

...
u prevodu,Zeha može da provrti ako ga ne mrzi sve sluške koje nude online (važi i za telefonsko naručivanje,tj 'daljinsko') i što se tiče zakona Zeha je u pravu.po zakonu dužan si da vratiš ambalažu prodavcu ali logično da ti dopušta da proizvod normalno otpakuješ i koristiš po uputstvima proizvođača.ovi manji će da pokušaju sve da te obeshrabe u vraćanju,veći neće ni da priča samo će da gleda da što pre završi sa tobom i nastavi dalje.


Jedan od gigamega veikih prodajnih lanaca ima te sluske i u radnji su mi rekli "da ne vazi vracanje ako otpakujem i koristim"...
Nisam ni ja hteo da probe radi seče trgovac pečate a nisam hteo iz istog razloga (probe radi i pečata) da narucujem. Kutija je inace kartonska, ima 2 pečata, plasticni zalepljeni kruzni preko donjeg poklopca i kroz isti poklopac jos jedan plasticni kao traka. Gornji poklopac je zalepljen i bez kidanja kutije se ne moze otvoriti. Nista se samom pakovanju ne bi desilo, niti slusalicama ako bi se pecati uklonili ali ipak 100e je 100e a ne 100 dinara.
Zato su vec narucene slusalice od "znate vi vec koga" pa cekam da za 10-ak dana stignu... ;)
 
Poslednja izmena:
naravno da će zaposleni u maloprodaji da ti kaže to,nema rezona da sa njim diskutuješ o naručivanju sa neta/telefonom,niti mu je to posao,niti ga objektivno treba da zanima.ono što bi trebao je da te uputi na odgovornu osobu uz lep osmeh,ali to je krivica poslodavaca koje zabole da edukuju radnike i da ih plate kako valja,ali to je neka druga priča za neko drugo mesto.

poenta je da ko naruči onlajn ili telefonom zbog sebe može da pita 'e,jel' važi ono da mogu da vratim 14 dana ako mi ne odgovara' čisto da zna šta ga očekuje,i može da bude miran da će svoje pravo uz malo više ili manje cimanja eventualno da ostvari.
 
Ako je neko imao ovakav problem evo kome moze jos da se obrati, mozda i za neki drugi.
e35ed4998cf37c5232003106c3d9f1d8.jpg


Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
Ako je neko imao ovakav problem evo kome moze jos da se obrati, mozda i za neki drugi...

Dodat u II post ove teme! ;) Ako smatrate da ima još sličnih postova koji mogu biti korisni - slobodno pišite na PM ili citirajte ovde, ja ću prvom prilikom srediti postove.

Hvala, :wave: !
 
Da li CEPS uopšte čita mejlove? Nisu mi odgovorili ni posle 8 dana. Pravnik iz udruženja Efektiva me je kontaktirao, zatražio dodatne informacije, i nakon toga prestao sav kontakt.

Više info o samom slučaju: https://forum.benchmark.rs/showthre...eće-tužba-protiv-telekomunikacionog-operatera

edit: Još jedva stvar:

Pretplatnik gubi pravo na odustanak od pretplatničkog ugovora ako je pružanje usluge započeto na
osnovu izričite prethodne saglasnosti Pretplatnika i ako usluga iz pretplatničkog ugovora uz potvrdu
pretplatnika da zna da gubi pravo na odustanak, u potpunosti bude izvršena odnosno ukoliko je
Pretplatnik u roku ostavljenom za odustanak od pretplatničkog ugovora otpečatio proizvod koji sadrži
računarski softver.

Opšti uslovi Vip mobile d.o.o.

Ovo ne bi trebalo da je legalno, jer: Član 3 ZZP: "Potrošač ne može da se odrekne prava utvrđenih ovim zakonom.", član 28 ZZP: "Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova".

Ne shvatam po kom procesu je Vip-u (Telekom ima identičnu klauzulu, kao i Telenor) dozvoljeno ovako nešto.

Pogotovu ovo: "Pretplatnik u roku ostavljenom za odustanak od pretplatničkog ugovora otpečatio proizvod koji sadrži računarski softver. "

Totalna glupost. Taj računarski softver ne menja situaciju, pogotovu jer se ne može iščitati niti iskoristiti u bilo koje svrhe osim korišćenja proizvoda. Užas.

Dokumenti:

https://www.vipmobile.rs/documents/rs/uslovi_koriscenja_vip_online_prodavnice.pdf

https://www.telenor.rs/static/file/opsti_uslovi_jul2018.pdf

mts nema online dokument, jer vole da kriju činjenicu da je uslugu nemoguće isprobati, kupuje se naslepo, i ako se ispostavi da ne radi -- raskid nije moguć. Dokument se dobija prilikom preuzimanja uređaja, gde piše ista stvar.
 
Poslednja izmena:
Caka je u tome da ti misliš da nije moguć raskid (jer oni tako kažu ili ti pokaziju neki njihov interni dokument).

Ja nisam pravnik ali koliko sam upućen - ni jedan potpisan ugovor, pa makar i onaj međunarodni - između država, ne mora biti validan ako jedna od dve strane nije bila zastupljena onako kako treba (upoznata sa svim pravima, zakonima koji su u tom trenutku važili i to joj je bilo omogućeno da ostvari) a naroćito ne ako je bila obmanjena.
Drugim rečima, sve bi ovo trebalo glat da se dobije preko suda ali ko ima vremena i para sve to da "izdrži"? Pa opet, mnogi nemaju poverenja ni u same sudove.
Treće, do donošenja presude ne smeš da kasniš sa pretplatom jer će ti doći "Inkvizicija" i izbaciti te iz kuće uz asistenciju policije (svaki napad na organe reda je teška robija) bez ikakve sudske odluke, prodati ti stan u bescenje (gde će neko od njihovih rođaka biti kupac na nameštenim aukcijama) i sve to "po zakonu" jer se naknadno nisi složio sa nečim za šta si shvatio da je prevara / da si oštećen / da su ti ugrožena prava...
Zato ljudi "ćute" i ne bune se, računaju da im je lakše da otplate to na šta su se obavezali nego da eventualno prolaze kroz gore opisano.

Dodatno, sve te agencije za zaštitu potrošača su daleko od efikasnosti a kamoli od toga da su svemoćne, morate i to razumeti.
U principu, idealno bi bilo kada bi svako od nas završio prava i znao sam sebe da zastupa pred sudom. Onda takve radnje ne bi bile moguće.

Ali pogodi ko ima sve statistike, zna kakvo nam je prosečno obrazovanje, koliko sati si spreman dnevno da izdvojiš za borbu sa vetrenjačama... :)
 
@SuperStarr NARAVNO da se može dobiti preko suda. Poenta je u tome da ako moraš da ih tužiš da bi ostvario prava koja su zakon VEĆ regulisana, pravno lice koje primenjuje takvu praksu treba da bude kažnjeno sa 10% od prihoda od trenutka kada su uveli tu praksu (naravno, u slučaju da je zakon postojao pre toga, ako ne onda od trenutka kada je zakon došao na snagu i istekao period za usklađivanje). Za Vip mobile bi to značilo praktično 4.8 milijarde RSD (po podacima objavljenim od strane Vip mobile za prethodni period).

Naravno, od toga neće ništa posebno biti, ali postoji 50% šansa da će MTTT naložiti operatorima da prekinu sa nepravičnom poslovnom praksom, kao npr. sredinom 2018. kada su operatori dobili obaveštenje za raskid ugovora i naplatu pretplata do kraja UO.

Interesantno, odvratni stvorovi kod sva 3 operatera su ubeđivali ljude da su "za to čuli preko medija, i da ne razumeju šta to znači, da je njihova pravna služba donela rešenje gde se menja jedna reč u Opštim uslovima". Šipak, MTTT im pošalje opomenu sa pretnjom izvršenja, i svo troje sutradan objave izmene i dopune Opštih uslova gde se verbatim navodi to što je MTTT predložilo.

Nadam se da će tako biti i za ove raskide na daljinu.

Inače, mi smo tako paćenički narod da postoje ljudi kojima zarada ne zavisi od (ne)uklanjanja navedenih nepravičnih odredbi, koji BRANE pravna lica i pozivaju se na [pogrešnu] interpretaciju člana 37. ZZP, koji ne važi iz dva razloga: (i.e. korisnik Joker)

1. Ugovor na 24 meseca ne može biti U POTPUNOSTI izvršen u trenutku potpisivanja, već samo nakon isteka 24 meseca.

2. Član 43, koji glasi: "Nepravična ugovorna odredba je svaka odredba koja, protivno načelu savesnosti i poštenja, ima za posledicu značajnu nesrazmeru u pravima i obavezama ugovornih strana na štetu potrošača. Nepravične ugovorne odredbe su ništave."

Neka sam ja onakav i takav (substitucija vulgarnih izraza koje sam dobijao mejlom zbog određenih članaka na blogu gde savetujem ljude kako da raskinu ugovore sa operaterima u slučaju da nisu zadovoljni), pravdu ću isterati ne samo radi sebe već i radi ostalih korisnika (pogotovu što meni raskid kod Telenora i Vip-a ne znači ništa niti ga želim -- a mts će mi raskid na kraju odobriti, kada budemo završili sa tužbom, zbog neispunjenja ugovornih odredbi o kvalitetu usluge i nepoštovanju Standarda kvaliteta usluge širokopojasnog pristupa internetu preko javne mobilne mreže -- bez obzira na to da li su prekrišili čl. 3 i 28. ZZP)
 
Zamolio bi te da koristiš primerenije izraze i da ne vređaš.

Nešto si ti pogrešno protumačio, ne branim ja nikoga, nego kroz diskusiju pokušavam da dođemo do nekog rešenja da li može da se raskine ili ne AKO si u tom ugovoru potpisao da se pružanje usluga započne.
 
Saga "zeleni usisivač plave boje" se nastavlja. Posle prve reklamacije, dobio sam odgovor da je nesaobraznost posledica nestručnog korišćenja usisivača. Platio sam nove filtere i čišćenje 2200. Vratili mi usisivač posle 30 dana, isto se ponaša. Reklamiram opet i danas dobijem opet poruku identičnu, da je posledica neadekvatnog korišćenja i da će mi cena popravke biti javljena.

Šta da činim dalje? Želim da me finansijski razduže, tako sam i naveo u reklamaciji, ali i one pare što sam platio da dobijem neispravan usisivač nazad.

Sent from my moto g(7) using Tapatalk
 
Samo da javim da sam dobio novu Zotac GTX 1070 IceStorm, sto se mene tice ovo je korektno. Mozda cu morati rucno podesiti klokove da obe rade na istima ali nova karta i nema problema sa SLI kompatibilnosti, tako da sasvim OK.
 
Kakva su prava korisnika ako prodavac ne isporuči robu u predviđenom roku? Mene zeza Nepo System servis koji je dao ponudu za bateriju za laptop i koja je plaćena. Na ponudi je rok do 30 dana a sada je prošlo 40 i još nema ništa.
 
Raskidas ugovor tj. moraju da ti vrate pare nazad.

Izvršenje i isporuka

Član 32

Trgovac je dužan da u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija izvrši uslugu ili isporuku robe, osim ako nije nešto drugo ugovoreno.

Trgovac je dužan da bez odlaganja obavesti potrošača da isporuka ugovorene robe ili pružanje ugovorene usluge nije moguće.

Odredbe ovog člana ne primenjuju se na ugovore koji za predmet imaju finansijske usluge.


Član 46

Prodavac je dužan da potrošaču preda robu ili ispravu na osnovu koje se roba može preuzeti, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, ako nije nešto drugo ugovoreno.

Prodavac je dužan da potrošaču preda robu u količini i kvalitetu koji su ugovoreni.

Kada prodavac uz prodaju robe nudi isporuku na adresu koju odredi potrošač, dužan je da robu isporuči u ugovorenom roku i ugovorenom stanju uz obaveznu pisanu potvrdu o izdavanju robe.

Prodavac je dužan da na računu ili drugoj ispravi o ugovoru čitljivo i jasno napiše rok isporuke robe.

Neće se smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta.

Ukoliko prodavac omogućava potrošačima telefonsku liniju za kontakte u vezi sa zaključenjem i realizacijom ugovora, u obavezi je da obezbedi da se razgovori tarifiraju najviše po ceni redovnog poziva.


Član 48

Ako prodavac ne isporuči robu u ugovorenom roku, a ispunjenje obaveze u tom roku je bitan sastojak ugovora ili je potrošač obavestio prodavca pre zaključenja ugovora da je isporuka na određeni dan, odnosno u ugovorenom roku od suštinskog značaja za njega, ugovor se raskida po samom zakonu.

U slučaju iz stava 1. potrošač može održati ugovor ako bez odlaganja ostavi naknadni rok za ispunjenje ugovora.

Ako trgovac ni u naknadnom roku ne isporuči robu, ugovor se raskida po samom zakonu.

U slučaju raskida ugovora, prodavac je dužan da odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana raskida ugovora vrati potrošaču sav plaćeni iznos po osnovu ugovora.
 
Poslednja izmena:
Kakva su prava korisnika ako prodavac ne isporuči robu u predviđenom roku? Mene zeza Nepo System servis koji je dao ponudu za bateriju za laptop i koja je plaćena. Na ponudi je rok do 30 dana a sada je prošlo 40 i još nema ništa.

e35ed4998cf37c5232003106c3d9f1d8.jpg


Posalji i njima pitanje, verujem da ce pomoci.
 
Znači ja ne znam osobu koja nije imala problem sa begramom.. Majci odbili reklamaciju na telefon, kao pronađena oksidacija u telefonu od vode.. A telefon nije bio blizu vlažnosti..
Samo se restartovao i davao no command error.. Da je voda pokvarila matičnu ne bi mogao da se puni niti bilo šta..
Šta raditi? Ja platiti suludu cenu za popravku neću, a neću ni dopustiti da nas prave *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*ima.. Apsolutno sam siguran da je glupa izmišljena priča to o vodi..

Sent from my HTC U11 using Tapatalk
 
Nemoj samo da das da te zavozaju ili da ti kazu neke gluposti kako ne moze to tako i slicno. Zakon je jasan, a oni su po recima korisnika, trenutno najgori servis. Zavlace i lazu ljude.
 
Ako nije uzeo bateriju nema ni sta da ga lazu, moraju da mu vrate novac.
 
Pratis ovu temu pa znas i sam sa kakvim sve iskustvima i odgovorima prodavaca se susrecu ljudi. Mnogo puta to sto kazu nije po zakonu ili koriste neke druge fore da zaplase/nateraju potrosaca da odustane od prvobitne namere.
 
Saga "zeleni usisivač plave boje" se nastavlja. Posle prve reklamacije, dobio sam odgovor da je nesaobraznost posledica nestručnog korišćenja usisivača. Platio sam nove filtere i čišćenje 2200. Vratili mi usisivač posle 30 dana, isto se ponaša. Reklamiram opet i danas dobijem opet poruku identičnu, da je posledica neadekvatnog korišćenja i da će mi cena popravke biti javljena.

Šta da činim dalje? Želim da me finansijski razduže, tako sam i naveo u reklamaciji, ali i one pare što sam platio da dobijem neispravan usisivač nazad.

Sent from my moto g(7) using Tapatalk
Danas zovu i kažu "usisivač je popravljen, možete ga preuzeti, i ne morate ništa platiti". E baš me zanima da li će sutra, kad ga preuzmem, i treći put na reklamaciju. Mislim da ću probati u prodavnici paučinu da usisam da vidim je li popravljen. :D

Sent from my moto g(7) using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno