Šta je novo?

car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nisi razumeo: raste broj vozača Yandex Taxija u Rusiji i Cargoa u Srbiji...

Zašto mešaš babe i žabe?
Yandex radi sasvim regularno u Srbiji, Cargo koristi "rupe u zakonu" i, ako to možemo tako nazvati - "neefikasnost" inspekcija i komunalne "policijie".

Nikako nije normalno da jedan taxi vozač zaradi više od ljekara, pa makar vozio 15 sati dnevno, a ovaj drugi efektivno radio pola radnog vremena.

Itekako je normalno. Sedi ti pa vozi 15 sati po gradu, bez da napraviš neki prekršaj, pa onda komentariši kako je to lako. ;)

Tj i sada vozac cargo ima lekarski pregled, osiguranje, itd...

Ima, ali za sebe (ne bi mogao da dobije vozačku bez lekarskog pregleda) i svoje vozolo (osiguranje).
Ono što Cargo vozač nema jeste bilo kako osiguranje za stranku jer on ni ne prevozi stranke, jel tako? :)

Нисам ни мислио да се праве нове фирме са новим возачима него лепо c:g (као што је неко и поменуо да су урадили) понуди постојећим таксистима услове које ће ови да прихвате и пребаце их у своју фирму. Осим тога, ваљда постоји још неки облик превоза путника осим таксија па могу да се региструју на тај начин а лекарски и познавање града су предуслов за лиценцу. Лепо се региструју за неку врсту превоза путника, возачи заврше поменуто и крену да раде то што раде. Без такси лиценце али са испоштованим условима за некога ко превози људе по граду за паре.

Pazi, može se primetiti da imaš malo više vremena čim pišeš o ovom obimu, makar na ovom forum (nemam ništa protiv, čak šta više drago mi je da ima takvih! ;) ali, kad već imaš toliko vremena, što se malo ne pozabaviš zakonima koji važe ili bolje reći su "na snazi" u republici Srbiji?
Iz tvog posta, izvlačim samo 1 pitanje:
Kako to oni (Cargo) sada (prezent, sadašnje vreme, u ovom trenutku) rade?
Možemo li da se "dohvatimo" toga?
Hajde kad to rasčistimo, da pređemo na to šta bi mi voleli da vidimo u BG-u pa i u ostalim gradovima Srbije. Pazi, ovo Srbije je vrlo važno jer je ona danas, makar na papiru, suverena zemlja, koja može a ne mora da adaptira svoje zakone na ovaj ili onaj način - dakle u potpunosti nezavisna i samim time ovde ne mora biti kako je "na zapadu" ili "u belome svetu".
Kako to da u okvirima njenjih "fizičkih" (ne pada mi drugi termin na pamet) granica ona nije u stanju da sprovodi te gore spomenute zakone, koji su opet napomena - na snazi - i sankcioniše nezakonite radnje?
Kako to da je neko uspeo da "registruje firmu u nekom minsitarstvu"? Kako je uspeo da je registruje ako je to protiv-pravno? Sa kojim papirima je on tamo otišao, ko ga je primio i kako je sve to sprovedeno?
Mi ovde vodimo neku raspravu o tome kako bi mi nešto voleli, uradili (za ovo imamo izbore koje priznaje ceo svet, ne vidim da nas je neko izolovao zbog nekih malverzacija na izborima) ali svi samo gledate isključivo iz svog ugla, čak i ne razmislite šta ćete napisati pre nego udarite po levom kliku miša.

Da li ste nekad pomislili na to da su ti isti taksi vozači prošli svašta (preglede, komisije, testove) da bi postali to što jesu?
Da li shvatate da su oni sve uradili po zakonu? Inače ne bi bili legalni, bili bi "divljaci" a takvih je sve manje, iz raznih razloga.
Da li shvatate da voziti auto (koji moraš da otplatiš ili si ga već platio - dakle uložio si a niko te ne pita ima li posla dovoljno ili ne), paziti na saobraćaj, na stanje na putevima, na zakonske propise, na tehničku i estetsku ispravnost vozila ... da to profesionalno raditi (5 dana u nedelji / 8 sati dnevno) - da to uopšte nije lako i kakve god zarade da imaju - a nemaju takve da bi se mogli nazivati kartelima (vlasnike taksi udruženja stavite po strani, to je i ovako 20ak ljudi) da li uopšte razmislite pre nego što nešto kažete / napišete ili samo otkucate nešto što vam u trenutku padne na pamet (gore pominjani tviter i čekate da se neko upeca na vaš "komentar"?

Jednostavno, ne može se ne primetiti da ovo ide kao lavina - isforsira se priča preko istih medija kako su taksisti krivi za sve loše što se dešava prethidnih dana, juče je za to bila kriva Karleuša, sutra će neko drugi... Narodu bačene neke kosti pa se on sad sam bije između sebe dok neko zgrće neku lovu... i smeje se iz tamo neke kafane a gužve mu uopšte ne smetaju...
 
Poslednja izmena:
Kao prvo, sami taksisti su bili ukljuceni u izradu i pisanje zakona i sad se bune sto su ostavili te iste rupe a neko ih pronasao i iskoristio.
Da se razumemo niti koristim taxi niti cargo vozim svoj auto svaki dan vise evo od 20 godina i iskreno me bas briga i za jedne i za druge u smislu ko ce prevoziti putnike.
Imam drugare i na jednoj i na drugoj strani tj taxiste i neke koji su poceli da rade za cargo , naravno ja sam uvek za konkurenciju jer to podize nivo usluge i obara cene, monopol niucemu nije dobar u bilo kojoj oblasti.
E sad Super star kaze forum1nicu da nije lako voziti po gradu 15 sati, istina nije i ja sam dnevno puno u autu, dalje kazes "bez da napraviš neki prekršaj" dal ti znas koliko oni dnevno naprave prekrsaja, ovo si lupio bratac prave mnogo prekrsaja samo mnoge prekrsaje nema ko da sankcionise jer u trenutku nema saobracajne policije tamo gde ima tu i plate a brat bratu 95% taksista svakodnevno pravi vece ili manje prekrsaje koje nema ko da sankcionise.
I na kraju, rekao sam to i drugarima taxistima a to moze da se uradi da drzava zeli da resi gradjanima problem al ne zele.
Svakom bih taxisti koji nezakonito blokira put stavio kaznu za brise i fotkao pa nemoj da platis kaznu ali nema ni registracije vozila pa nek je kazna samo 5000 rsd to mu dodje nekih ~128.000 €
Nije problem da strajkujes to je dozvoljeno i strajk treba da postoji kao legitimno demokratsko pravo da se boris za nesto bolje, ALI ne mozes da maltretiras ceo BG cca 3000000 stanovnika + oni koji su u tranzitu kroz BG.
Zamisli da vojska i policija strajkuju pa izvedu na ulice ljude sa puskama pistoljima, mehanizaiju tipa tenkove, BVP itd, da blokiraju ceo grad i da traze bolje uslove za svoje pripadnike, ajd iskreno na sta bi to licilo? Secas se(ne znam koliko imas godina) da su 2001 god pripadnici samo jedne formacije policije JSO "strakovali" pa blokirali samo Gazelu sa puskama i mehanizacijom pa seti se sta je javnost tada pricala da ne idem dalje u politiku nije za forum.
Dakle, taxisi mogu da strajkuju(kao i svi drugi) ali bez vozila udju u Nemanjinu ili gde vec zele i 3000 njih stane i trazi svoja "prava" i ceka da im se "tata" javi i ponudi ili ne ponudi bolja resenja.
E tako se strajkuje u demokratskom svetu ne tako sto kolima 3000 njih blokira ceo grad a saob. policija ih jos i obezbedjuje.
Secas se kad su ljudi prosle godine protestvovali zbog cene goriva tako sto se stane u 17h tamo gde se zateknes pa je drzava tad upravo tako reagovala, ljudima je policija komunalna kacila za vetrobrane kazne i fotkali.
E kako to sad tu moze a kod taxista ne moze.
Rekao bih ti ali to bi bio ulazak u politiku a to nije za ovde, ali je to istina, zna se ko drzi taxiste.
 
Da li ste nekad pomislili na to da su ti isti taksi vozači prošli svašta (preglede, komisije, testove) da bi postali to što jesu?
Da li shvatate da su oni sve uradili po zakonu? Inače ne bi bili legalni, bili bi "divljaci" a takvih je sve manje, iz raznih razloga.

To je upravo i problem koji im se obija o glavu. Oni su zapravao de facto sami napisali zakon da bi njih favorizovao i ograničio konkurenciju. Zakon koji ne služi opštem, javnom, dobru možda jeste u skladu sa principom legaliteta, ali nije legitiman. Baš zato je razvojem tehnologije takav zakon neprimenjiv tj. sada generiše nekonkurentnost baš onoj strani koja ga je uvela. Sada imamo apsurdnu situaciju da se forsira nelegalan oblik štrajka, a protiv zakonskog rešenja koje su štrajkači sami doneli ili velikim delom učestvovali u donošenju. Takvi zahtevi nikako ne mogu da budu legitimni i meni je čudno da toliki taksisti prate tih par nesposobnjakovića koji ih vode, a znaju unapred da ništa neće postići.

Dakle, taksisti ne mogu u nedogled da rade "fine tuning" nekakvih zakona u svoju korist kako bi održali monopol, jer je to neprihvatljivo sa stanovišta opšteg interesa, a sada i raspoloženja javnosti. Opšti interes je veoma prost - niža cena usluge uz zadovoljavajuću dostupnost usluge. Sve to sada nije slučaj već imamo (ponovljeno x puta i to niko ne može da ospori):

- Veoma skupu uslugu
- Uslugu veoma lošeg kvaliteta
- Pružaoca usluge koji ne može da zadovolji potražnju za uslugom

To je posledica veštačkog ograničenja broja licecni za pružaoce usluga, veštačkog održavanja minimalne cene i nepostojećeg ulaganja u kvalitet usluge. Takav sistem je neodrživ i zato se poslednjih par meseci urušava, a za to su krivi sami pružaoci usluge i njihova udruženja.

Zaključak je da Car:Go nije samo, kako kaže izvršna vlast, iskoristio rupe u zakonu koji su pisali taksisti. Car:Go je iskoristio, mnogo važnije, veoma loše stanje na tržištu usluge koje su sama taksi udruženja generisala ponašajući se kao monopolisti.

"Borba" taksista je besmislena, jer ako nestane Car:Go doći će neko drugi - jednostavno postoji veliki prostor na tržištu koji su sami taksisti napravili svojom kratkovidošću i nepoznavanjem osnovih prinicpa tržišta.

U paralelnoj dimenziji je "taj neko" ko ih podržava i ko ima prostu računicu po principu "dok traje, traje". Kada bude morao, pustiće ih niz vodu i legalizovaće ne samo Car:Go već i Uber i gomilu drugih.
 
Poslednja izmena:
Imam jedno pitanje, za one koji pouzdano znaju. Da li su svi taksisti morali da izvade (i to rade periodično) potvrde iz suda i policije da su krivično čisti?

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока
 
@marantz

Više vozila na ulicama nije opšte javno dobro, već nešto sasvim suprotno. Niti interes i komfor pojedinca, skupoća usluge, služe interesima javnog dobra, već interesima pojedinaca.

U normalnim socijalno orijentisanim državama se osim o pravima radnike brine i o ekološkim aspektima, prebukiranosti saobraćajnica, itd, a upravo to su interesi javnog dobra. I u većini Nemačkih gradova (da uzmemo tu državu kao pojam socijalno orijentisane države koja brine o pravima pojedinaca) imaš limit licenci, u EU je odavno donesen zakon koje izjednačuju ovakve organizacije poput Ubera sa Taksijem, gde oni imaju iste obaveze prema državi kao i taksisti. Ako taksi stiže do tebe u razumnom vremenskog opsegu to znači da ih ima dovoljno na ulicama.

Dok u pojedinim Nemačkim gradovima razmatraju kako da izbace i izmeste privatna vozila iz najužih delova gradova, ostali gledaju kako saobraćaj još više da se zaguši.

Opšte javno dobro i interes je razvoj i forsiranje vidova javnog prevoza, a tu spadaju metro, autobusi, tramvaji, a ne komfor pojedinca koji bi se vozio sam od tačka "A" do tačke "B" za najmanje novca.

Naravno nema preke potrebe diskutovati o ovim stvarima. Ući će se uskoro i tu EU, a tamo zasad još uvek ima onih koji razmišljaju o javnim interesima. A potom će i AI doći na zavidan nivo da zameni vozače, što će kroz neki malo duži period značiti i kraj posedovanja i korišćenja privatnih vozila u gradskim sredinama, već će prevoz biti automatizovan i podređen realnim potrebama. :)
 
Poslednja izmena:
@marantz
Ako taksi stiže do tebe u razumnom vremenskog opsegu to znači da ih ima dovoljno na ulicama.

Upravo je ovo problem. Taksi više ne stiže na vreme i mnogo češće "nema slobodnih vozila". Poslednjih par meseci mi se dva puta desilo da iman problem sa odlaskom na aerodrom nedeljom, jer "nema slobodnih vozila". Jednom sam uzeo Cammeo, drugi put i svaki naredni od tada - Car:Go.

Javni interes je i razvoj drugih privrednih grana kao npr. turizma, a to nije moguće sa ovakvom taksi službom. Npr. čak je praktično zabranjen autobuski prevoz sa aerodroma zbog taksista, a i dalje nisu sposobni da pruže odgovarajući nivo usluge. To je neprihvatljivo.

Razumem šta želiš da kažeš i ja se slažem sa tobom potpuno po pitanju metroa i EU, ali živimo u sadašnjosti. Ne može da se dopusti da taksi nastavi da rovari po gradu na ovaj način, dok ne uđemo u EU ili se izgradi metro. Jednostavno, na delu je zloupotreba privilegija koje su im date, a to trpe korisnici usluga.

U attachu je jedna od mnogih sličnih slika sa socijalnih mreža.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
9b6ce04fd5b90ce7e1b79d3c5d6f587a.jpg
 
Poslednja izmena:
Itekako je normalno. Sedi ti pa vozi 15 sati po gradu, bez da napraviš neki prekršaj, pa onda komentariši kako je to lako. ;)
Uopšte me ne zanima da li im je lako da voze po gradu. I ne treba da im bude lako. Mnogo je i težih poslova od taxiranja a tu su zarade višestruko manje. To koliko je teško raditi taj posao najbolje im demonstriraju "nesposobni" Car:go vozači koji za manji novac rade pristojnije od taxi sekte.
Imali su priliku 25 godina života da izbjegnu tu "taxi" sudbinu i nisu je koristili. Sada samo treba da ubiru svoje zaslužene plodove tog perioda. Tu mogućnost im i treba ostaviti, a ne opciju daljeg mafijanja i reketiranja turista koji sjednu u njihovo vozilo.
Zemlja u kojoj taxista zarađuje više zaslužuje da se posjećuje kao turistička deatinacija, recimo nešto kao zoološki vrt.
 
Ako mogu da zamolim samo da se vratite na temu, a to je Car:Go.

Taksisti jesu aktuelna tema, usko povezani sa Car:Go, ali opet, ovo je Car:Go tema i na ovom je forumu pre svega zbog tehnološkog aspekta koji jeste tema foruma.

Opšte teme vezane za javni prevoz to ipak, nisu.
 
Ako mogu da zamolim samo da se vratite na temu, a to je Car:Go.

Taksisti jesu aktuelna tema, usko povezani sa Car:Go, ali opet, ovo je Car:Go tema i na ovom je forumu pre svega zbog tehnološkog aspekta koji jeste tema foruma.

Opšte teme vezane za javni prevoz to ipak, nisu.


Priča se o taksistima na ovoj temi jer su povezani itekako sa CARGO, tj CARGO i postoji zahvaljujući taxistima, da su oni normalniji, i jeftiniji, CARGO ne bi ni postojao.
Kad taxisti budu prestali da ugrožavaju bezbednost Beograda i Beogradjana svojim blokiranjem saobraćaja, prestaće i potreba da se uopšte i pominju....
Ne pričamo o vodopadima po ulicama Dorćola ili žičarama, već o nečemu što je trenutno deo priče o CARGOu.
.....
....ili je zabranjeno je da se kritikuju taksisti možda?
 
Jel neko obrisao 80+ strana kritikovanja taksija?

Ili je možda zabranjeno da se zamoli da se smanji offtopic?
Ili će još 80 strana na IT forumu promeniti taksi u ovoj zemlji?
 
EGbtY52XUAEXdWK.jpg

Vezano za taksi servise i CarGo, sve što imam da kažem već je rečeno od strane sudije u presudi u Njujorku kada su Credit Unions koji su pozajmili novac Njujorškom kralju taksija tužili Uber.
 
Da li ste nekad pomislili na to da su ti isti taksi vozači prošli svašta (preglede, komisije, testove) da bi postali to što jesu?
Da li shvatate da su oni sve uradili po zakonu? Inače ne bi bili legalni, bili bi "divljaci" a takvih je sve manje, iz raznih razloga.
Da li shvatate da voziti auto (koji moraš da otplatiš ili si ga već platio - dakle uložio si a niko te ne pita ima li posla dovoljno ili ne), paziti na saobraćaj, na stanje na putevima, na zakonske propise, na tehničku i estetsku ispravnost vozila ... da to profesionalno raditi (5 dana u nedelji / 8 sati dnevno) - da to uopšte nije lako i kakve god zarade da imaju - a nemaju takve da bi se mogli nazivati kartelima (vlasnike taksi udruženja stavite po strani, to je i ovako 20ak ljudi) da li uopšte razmislite pre nego što nešto kažete / napišete ili samo otkucate nešto što vam u trenutku padne na pamet (gore pominjani tviter i čekate da se neko upeca na vaš "komentar"?
Чини ми се да си закључио да критикујем таксисте и браним c:g. Не, само сам написао да они први траже (ако сам добро запамтио неке наслове) да сви који се баве превозом путника буду регистровани за тај посао и испуне оно што каже закон о превозу. Кога занима, све пише на https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_prevozu_putnika_u_drumskom_saobracaju.html и ту могу да се виде многи занимљиви детаљи.
Смешно ми је кад прочитам да је c:g удружење IT корисника и само се међусобно развозе, а то није превоз путника. ОК, ајде да буде тако али онда да не наплаћују.

Што се зарада тиче, сви и даље заборављају да зарада није оно што се наплати после вожње него ту мора да се обрачунају и трошкови. Није ми јасан онај детаљ око c:g понуде таксистима са платом од 150к, да ли је то чиста зарада која се добија вожњом c:g аутомобила при чему c:g плаћа гориво, све оправке, сервисе, регистрацију возила, доприносе, оправке, свој проценат и шта све буде?

И да, ово јесте c:g тема али је тренутно актуелна прича о штрајку и c:g понуди баш таксистима што значи да је кренуло са преплитањем и да ће таксисти са дозволом тј лиценцом да буду део c:g. И ове теме.

Е да, таксисти (бар овде где је све апсолутно супротно него у бг) не раде 5 дана по 8 сати него углавном 6 дана по 12 сати. То је још гора варијанта. Нажалост, такси услуга у другим градовима је тема која је овде непожељна, иначе би се видело да је све много другачије. Зато не би требало писати као таксисти према c:g него бг таксисти и c:g.
 
Ja sam zakljucio da ovde nije dozvoljeno pisati o zaradama u cargo jer to svaki put neko obrise.

U svakom slucaju cargo ne placa gorivo ni u jednom slucaju.
 
Kutija, u filozofskom smislu čovek je potpuno u pravu, ali u praktičnom nije. Nije prepoznao dobro tehnološki značaj pozivanja taksija, i nije ga razdvojio od same vožnje. Zaboravio je da je u tom lancu još uvek potreban čovek koji vozi i zarađuje od vožnje, potpuno isto kao pre, zovimo ga i dalje taksista.
Zato je po meni suprotan stav EU ispravniji.
Kada budu zaživeli samovozeci automobili a taksisti se bunili, tek tada će biti aktuelno ovo što je rekao. I tada će oni biti uporedivi sa ludistima koji razbijaju masine i poštarima koji štrajkuju protiv emaila, što su neki od glavnih prljavo marketinških aduta u ovom sukobu.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka
 
Ja sam zakljucio da ovde nije dozvoljeno pisati o zaradama u cargo jer to svaki put neko obrise.

U svakom slucaju cargo ne placa gorivo ni u jednom slucaju.
Zar nije fiksna plata od 100k ako praviš 260k mesečno ČISTA? Tj, zar CarGo u tom slučaju ne plaća i gorivo i doprinose? Ili sam ja pogrešno shvatio...

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока
 
Najavio je i da u kompaniji već mesecima spremaju "CarGo freš" koji će omogućiti i druge vrste usluga putem aplikacije kao što je naručivanje hrane i plaćanje računa.
Bice jos usluga od car go ekipe.
 
.
Kada budu zaživeli samovozeci automobili a taksisti se bunili, tek tada će biti aktuelno ovo što je rekao. I tada će oni biti uporedivi sa ludistima koji razbijaju masine i poštarima koji štrajkuju protiv emaila, što su neki od glavnih prljavo marketinških aduta u ovom sukobu.

Tada će se javiti jedan drugi problem, a to će biti odluka da li će zaradu kupiti privatni vlasnici samovozećih automobila i softvera ili će javni prevoz biti u službi opšteg javnog dobra u vlasništvu javnosti/grada/države.

Za uvodni period očekujem dominaciju prve opcije i akumulaciju novca i uticaja u rukama nekolicine onih koji uspostave monopol. Osim naravno u nekolicini normalnih država gde će ovaj proces biti preskočen.

A zatim i postepeno sazrevanje čovečanstva, kada prođe prvi talas automatizacije i ukidanja radnih mesta, počevši od ovih najjednostavnijih koji prate manuelni rad pa do trenutka kada AI počne da menja zaposlene u malo komplikovanijim granama kao što su zdravstvo, obrazovanje, itd...
 
Poslednja izmena:
Zar nije fiksna plata od 100k ako praviš 260k mesečno ČISTA? Tj, zar CarGo u tom slučaju ne plaća i gorivo i doprinose? Ili sam ja pogrešno shvatio...

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока
Nije

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Gorivo sigurno plaćaju za platu od 100k. Za doprinose nisam siguran.

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока
 
Gorivo sigurno plaćaju za platu od 100k. Za doprinose nisam siguran.

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока

Placa se, ali retko ko ostvari predvidjenu zaradu sa tim parama pogotovo ako dobije golf 7.
Od svojih para moras izdvojiti izmedju 5-20.000 din za gorivo
 
Poslednja izmena:
Placa se, ali retko ko ostvari predvidjenu zaradu sa tim parama pogotovo ako dobije golf 7.
Od svojih para moras izdvojiti izmedju 5-20.000 din za gorivo
Nije mi baš jasno ovo što si napisao. Ja sam razumeo da, ako ostvariš mesečni target od 260k sa njihovim autom i gorivom (ako si potpisao ugovor na fixnu platu), oni tebi isplaćuju 100k?
I da, šta je problem sa Golf 7?
Kako neko potrosi 20K din dnevno za gorivo?


Tapatalk from Poco loco
Verovatno je mislio na mesečnom nivou, ali mi nije jasno baš.

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
https://www.cenegoriva.rs/ NIS-ov G
https://www.nispetrol.rs/sr-lat/nis-taxi-kartica

Recimo da je prosecna brzina 40 na sat i da se u proseku radi 10 sati, to je 400km na dan. Recimo da je automobil na benzin i da je prosecna potrosnja 10 litara na 100 kilometara. To je dakle 40 litara goriva. NIS koliko vidim izdaje taksi karticu i gde je limit na gorivo 600 litara. Po racuni ovoliko goriva je potrebno za 15 dana sto je pola meseca i ukupno iznosi 91200 dinara, (160-8)x600.

Tih 600 litara sigurno nije stavljeno tek tako i verovatno je sasvim dovoljno za ceo mesec. Gde je veci popust pri kupovini nocu, gde je bolji auto sa manjom potrosnjom, gde je auto sa dizelom / metanom / plinom, dakle trosak goriva je sasvim sigurno dosta nizi od ovih 90000 iz racunice.
 
https://pbs.twimg.com/media/EGbtY52XUAEXdWK.jpg
Vezano za taksi servise i CarGo, sve što imam da kažem već je rečeno od strane sudije u presudi u Njujorku kada su Credit Unions koji su pozajmili novac Njujorškom kralju taksija tužili Uber.


Besmisleno je čitati presude na ovaj način, tj. samo isečke iz teksta čiji nam ostatak nije poznat.
 
Hajmo ovako, pa da svi imamo cist pravac teme. Naziv teme je "car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu"
Da li u tu temu spada i treba da nas zanima koliko zaradjuje cg vozac, koliko vozi dnevno, da li placa doprinose, koliko mu trosi auto i sve ostale nebuloze kojeg obicnog korisnika bilo kog taksi udruzenja uopste ne zanimaju?
Naravno da ne spada niti nas zanima. Nije nas 20+ god zanimalo za redovne taksiste, sada odjednom najbitnija stavka...
Zanima nas kvalitet usluge i aplikacije u praksi, koja se pri otvaranju teme razlikovala od klasicnih taksi usluga.
Nekolicina i pored upozorenja vise moderatora uporno gura politicko-finansijsku-pravno-logisticku pricu koja je samo njima zanimljiva.
Posto ne znate ili necete lepo, onda cemo i mi morati tako ili cemo zatvarati temu, trece nema.
Nije nam cilj ali ako tako moramo, uradicemo tako.
Na vama je kako ce biti. Hvala
 
Hajmo ovako, pa da svi imamo cist pravac teme. Naziv teme je "car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu"
Da li u tu temu spada i treba da nas zanima koliko zaradjuje cg vozac, koliko vozi dnevno, da li placa doprinose, koliko mu trosi auto i sve ostale nebuloze kojeg obicnog korisnika bilo kog taksi udruzenja uopste ne zanimaju?
Naravno da ne spada niti nas zanima. Nije nas 20+ god zanimalo za redovne taksiste, sada odjednom najbitnija stavka...
Zanima nas kvalitet usluge i aplikacije u praksi, koja se pri otvaranju teme razlikovala od klasicnih taksi usluga.
Nekolicina i pored upozorenja vise moderatora uporno gura politicko-finansijsku-pravno-logisticku pricu koja je samo njima zanimljiva.
Posto ne znate ili necete lepo, onda cemo i mi morati tako ili cemo zatvarati temu, trece nema.
Nije nam cilj ali ako tako moramo, uradicemo tako.
Na vama je kako ce biti. Hvala

Naziv je upravo "car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu", a ne "Korišćenje car:go aplikacije i iskustva u vožnji". Znači da nije niko odredio da treba da se isključivo priča samo o tehničkim aspektima aplikacije i iskustvima u vožnji, već je naslov uopšten, što znači da je tema sve što ima veze sa Car:Go servisom. Stoga u tu temu spada i koliko zarađuje Car:Go vozač, koji je konkretan razlog da to ne spada u temu?

A čak i da neko piše o nečemu malo daljem od teme, nikad mi nije bilo jasno zašto moderatori insistiraju da mora da se usko pridržava neke teme, jer šta je tačno problem ako neko ne piše najuže na temu, šta će tačno loše da bude zbog toga, do te mere da je potrebno permanentno zatvaranje teme? Iskreno pitam i zanima me odgovor.

Međutim, meni je juče obrisana poruka u kojoj se 5 puta pominje reč "CarGo" i u kojoj sam napisao nešto konstruktivno isključivo u vezi sa CarGo-om i ni sa čim drugim, za koju mislim da doprinosi diskusiji i da je relevantna, a i potrošim značajno vremena i truda na pisanje poruke, uključujući i pažnju da koristim neutralni ton. A pritom se ne brišu postovi koji pišu o samovozećim automobilima i ni ne pominju CarGo ni u kakvom kontekstu. Zašto? Unapred hvala na odgovoru.
 
Poslednja izmena:
Odredjeno ti je jer si na IT forumu a ne na burek ili ana.
Ne, ne spada nicija zarada u temu jer tebe, osim ako nisi vozac ili potencionalni vozac bilo kog servisa uopste ne zanima koliko ko zaradjuje. Mene kada dodjem u Bg zanima koji taksi da uzmem, koji me nece odrati iako me vozio u nekoj zaprezi i da je transparentno, sta me briga da li ima licencu, koliko zaradjuje i sl, ako je javno dostupan servis.
Malo dalje od teme se uvek zavrsi sa svim sto ne treba, uglavnom prljavom politikom. Ti kao da nisi citao zadnjih 80 strana...
I tvoj zadnji obrisani post pise o osiguranju, obavezama i taksi licencama. Zanimljivo za ljude iz druge recenice mog posta.
Hocete da razglabate o licencama, obavezama, zaradama? Imate npr garazu pa udrite do mile volje.
 
Poslednja izmena:
Odredjeno ti je jer si na IT forumu a ne na burek ili ana.
Ne, ne spada nicija zarada u temu jer tebe, osim ako nisi vozac ili potencionalni vozac bilo kog servisa uopste ne zanima koliko ko zaradjuje. Mene kada dodjem u Bg zanima koji taksi da uzmem, koji me nece odrati iako me vozio u nekoj zaprezi i da je transparentno, sta me briga da li ima licencu, koliko zaradjuje i sl, ako je javno dostupan servis.
Malo dalje od teme se uvek zavrsi sa svim sto ne treba, uglavnom prljavom politikom. Ti kao da nisi citao zadnjih 80 strana...
I tvoj zadnji obrisani post pise o osiguranju, obavezama i taksi licencama. Zanimljivo za ljude iz druge recenice mog posta.
Hocete da razglabate o licencama, obavezama, zaradama? Imate npr garazu pa udrite do mile volje.

Zahvaljujem na odgovoru! Nekoliko korisnika u temi zapravo i jesu CarGo vozači, a npr. ja lično razmatram da budem. Ali nisam ja specijalan slučaj, nego je upravo poenta CarGo aplikacije da svako može da se registruje i vozi, isto tako i CarGo vozači koriste uslugu kao korisnici povremeno.

Jasno mi je za skretanje teme na politiku i razumem da je tanka linija između hard kor politike i trenutne kontroverze sa CarGo-om. Verovatno ljudi pišu o tim stvarima jer realno nema ništa novo da se piše za samu aplikaciju, ista je kao i ranije, kao i usluga. To o čemu sam ja pisao nema veze sa taksijem, jer taksistima ograničenje broja licenci uopšte nije tema. To ograničenje se tiče isključivo servisa kao što je CarGo, tako ne vidim kako sam promašio temu.

Takođe, mislim da i nema baš mesta na internetu gde može da se diskutuje o CarGo-u. Preporučio si Garaža forum, ali sad sam pogledao i tamo ne postoji tema o CarGo-u. Da li neko zna još neko mesto gde može da se diskutuje o CarGo-u? A upravo to što je ovo IT forum mi znači jer me interesuje diskusija o CarGo-u iz perspektive IT umova, a ne običnog korisnika.

Dodao bih još da smatram da je nemoguće razgraničiti temu taksija od teme CarGo, zato što su vrlo usko povezane i skoro sve ima veze jedno s drugim, što je i logično. Evo npr. post broj #15 na prvoj strani ove teme ovako glasi:
"Taksi od sredine Vojvode Stepe do Trga Republike nikako ne moze da izadje 700rsd u prvoj tarifi. 530 je neki prosek."

Dakle ovaj post tehnički nema nikakve veze sa CarGo-om, a nije obrisan. Ne mislim da treba da bude obrisan, nego samo tvrdim da je nemoguće pisati samo o tome šta koje dugme radi u aplikaciji ili kako sam se danas vozio CarGo-om i vozač je bio veoma prijatan. Jer ako bi bili dozvoljeni samo postovi iz tako uskog opsega, onda ne bi ni bilo potrebe za ovom temom, jer ne bi imao niko da piše ni o čemu što se uklapa u taj opseg. A to je maltene isto kao da je zatvorena tema.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno