Šta je novo?

car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Meni je sa NaxisTaxi 300 puta bolje iskustvo, nikad nikakav problem nisam imao i uvek me voze normalnim rutama.

Ja isto živim na periferiji, ovde tek nema vozila... U centru se redovno dešava ovo i ne samo meni.

Što se tiče puteva, ne slažem se. Neko ko radi ovaj tip usluge mora da zna puteve, a ne da me vozi klinac koji je juče dobio dozvolu i nema iskustva u vožnji (desilo mi se barem 3-4 puta u CarGo).
 
Da, ima klinaca bukvalno od 19-20 godina. Meni je to krajnje simpaticno. Ima GPS, ne mora da zna ceo grad kao na dlanu.
 
U pravu je @falcon
treba klijent da daje tips a ne zna ni koliko kosta voznja, uz sve to ni vozac ne zna jer nista nije transparentno.

Uz sve to taj tips bi isao kroz aplikaciju i samim tim bi bio oporeziva dobit...

Ali ne brinite se, nasi ljudi gotovo nikada ne daju baksis to je prava retkost, to samo totalni noob ocekuje neki tips, jedino stranci to daju.
 
Inace, procenu cene voznje imate na pocetku, takodje svako zna otprilike koliko ce da kosta, pogotovu ako se vozi ustaljenim relacijama, ne morate valjda da znate u dinar da bi odredili tips, da bi ostavili 50-100 din?

Ali da poruka o ceni voznje dolazi kasnije, to stoji... Kome je bitno da zna u dinar...
 
Što neko reče na prethodnoj strani, dajem bakšiš uvek i svima koji pored posla koji moraju da obavljaju, nađu volje da budu i uslužni, šarmantni i/ili ljubazni. Frizer included :D
Ne vidim zašto ne bih dao bakšiš vozaču koji se ponaša kao pravi profesionalni vozač, bez psovki i bezobrazluka u vožnji, koji pita samo najosnovnije (ruta/muzika/klima).

Glasam za fizički tip jar, zbog poreza i "poreza".
 
Kes si mogao i do sada da das...
Ali klijenti obicno kazu da nemaju kes i da bas zbog ne placanja kesom i koriste cargo, sto se poklapa sa onim sto rekoh prethodno, da ovde ljudi nemaju obicaj da ostave baksis.
 
Nemaju za CarGo, ali za taxi uglavnom se ostavi na 50 zaokruzeno. Za kafice isto.
My 2c, treba skroz izbaciti tipping. Vecina ne ume da racuna na to da u US uvek ide tipping niti kod nas da cesto ide.
I onda imaju pogresnu percepciju pravih cena.
 
Nekakav servis za trotinete zari i pali u Oslu. Mada mi se koncept ne svidja. Pun je grad ostavljenih trotineta na sve strane sa praznim baterijama. Bukvalno ih ima na svakom cosku. Onda dodjes sa nekim skenerom na mobilnoj aplikaciji i kaze ti da je trotinet zauzet. Pa imaju neki kamion kojim skupljaju ostavljene trotinete, kojih je i pored toga previse. Ovo je mozda interesantnije za turiste mada se i norvezani klinci dosta vozikaju po centru...

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk
 
Овде то не би могло да се деси, врло брзо би прошао неки камион или комби и покупио све остављене. Једино што после не би нико могао да их пронађе. ;)
 
+1
 
https://www.vox.com/the-goods/2019/8/6/20757593/uber-lyft-traffic-congestion-pricing
"The study, released by Uber and Lyft last week, found that their cars contributed to increased overall congestion in six major cities surveyed: Boston, San Francisco, DC, Chicago, Los Angeles, and Seattle."

"Uber and Lyft’s joint study comes several months after an independent report on traffic in San Francisco found that transportation network companies accounted for more than half of the city’s 62 percent surge in weekday traffic delays between 2010 and 2016, as reported by the Los Angeles Times. "

https://www.theverge.com/2019/8/6/20756945/uber-lyft-tnc-vmt-traffic-congestion-study-fehr-peers
"The memo shows that on average, just 54 to 62 percent of the vehicle miles traveled by Uber and Lyft vehicles were with a rider in the backseat; while a third of VMT occurs with no passenger in the vehicle, also known as deadheading"

E ovo je ono sto je neko tvrdio da bi se smanjio traffic da svi koriste taksi :D
 
E ovo je ono sto je neko tvrdio da bi se smanjio traffic da svi koriste taksi :D

1. Tako je, smanjio bi se da svi koriste, ali ne da ne koriste svi, nego većina i dalje koristi svoje vozilo. Ovako naravno da su povećali gužvu kada su to prosto dodatni automobili na ulicama, kojih ranije nije bilo. I taksi povećava gužvu, ali pošto su i ranije bili na ulicama, onda ni ne može da se uzme neka godina unazad sa kojom može da se uporedi i kaže koliko su taksisti doprineli povećanju gužvi.

2. Pominjao sam da mora da se shvati razlika između broja vozila u špicu i ukupnog broja vozila u jednom danu ili sedmici. Ali čak i u špicu, broj vozila npr. na Brankovom mostu je isti bilo da se koriste taksi vozila ili ne, zato što je broj ljudi kojima treba prevoz isti! Nijedan taksista ne ide prazan preko mosta u sred popodnevnog špica, prosto nema razloga ni smisla, po stranku se ne ide daleko. A može samo da bude i manji broj vozila uz aplikacije za transport, ako se rade deljene vožnje (videti tačku 7 dole). A kada ne gledamo špic, nego ceo jedan dan (24h), ukupno je korišćen manji broj vozila ako su se ljudi vozili taksijem, jer se jedno isto vozilo reupotrebljava više puta u toku dana od strane različitih ljudi kojima je potreban prevoz.

3. Ono što sam takođe više puta pominjao je da bi se smanjio broj parkiranih automobila svuda po gradu - po trotoarima, po kolovozu, po travi itd. To daleko povećava kvalitet života pešaka i biciklista, ne samo praktično, nego i estetski. To možda ne bi imalo toliki efekat u tim gradovima na zapadu gde se vozači parkiraju koliko-toliko po propisima, ali u Beogradu bi baš mnogo značilo.

4. U Americi je Uber/Lyft jeftin prevoz i mnogi koji uopšte ne bi išli klasičnim taksijem bilo gde su počeli da idu Uberom jer im je mnogo zgodno. U Beogradu je skroz druga priča, taksi (čak i CarGo) je veoma skup za većinu građana.

5. Kada bi te aplikacije nestale u Americi, ne bi se smanjile gužve, jer bi se zauzvrat povećao broj ličnih vozila da nadomesti potražnju za prevozom. Jer ti koji idu Uberom ne žele da idu autobusom ili metroom.

6. Correlation does not equal causation. Nije im u studiji palo na pamet da svake godine raste broj stanovnika tih gradova? Isto kao kada bismo okrivili CarGo za to što su sve veće gužve u Beogradu. Jer poklapa se, otkad CarGo posluje, od tada je sve gori i gori saobraćaj u Beogradu, zar ne?

7. Lyft ima opciju da vožnju podeliš sa drugim klijentima i platiš manje: Lyft Shared. Zato su te aplikacije vredne, jer mogu da ponude i takvu uslugu, što je akceleracija ka održivom transportu.
 
Ali čak i u špicu, broj vozila npr. na Brankovom mostu je isti bilo da se koriste taksi vozila ili ne, zato što je broj ljudi kojima treba prevoz isti! Nijedan taksista ne ide prazan preko mosta u sred popodnevnog špica, prosto nema razloga ni smisla, po stranku se ne ide daleko. A može samo da bude i manji broj vozila uz aplikacije za transport, ako se rade deljene vožnje (videti tačku 7 dole). A kada ne gledamo špic, nego ceo jedan dan (24h), ukupno je korišćen manji broj vozila ako su se ljudi vozili taksijem, jer se jedno isto vozilo reupotrebljava više puta u toku dana od strane različitih ljudi kojima je potreban prevoz.

Ne može da bude isti broj vozila.

u tom slučaju je od najbolje ka najgoroj situaciji (pod uslovom da razmatramo primarno motorni prevoz):

autobusi samo
autobusi + lični automobili + taksiji/app sa više putnika
autobusi + lični automobili + taksiji/app sa 1 putnikom


Ovo da se koristi isto vozilo u toku dana od strane razlicitih ljudi može, ali ne idu svi različiti ljudi u isto vreme, ne kreću sa istog mesta i ne idu na istu destinaciju. Ako ima 10 vožnji sa različitog polazišta na različitu destinaciju, sa aspekta gužve na putu je isto, jedino je bolje sa aspekta nezauzimanja prostora koje bi 10 ličnih automobila zauzela. Ali i to je anulirano u određenoj meri time što i taksiji nisu stalno u pokretu, moraju negde da stoje za vreme između vožnji.

4. U Americi je Uber/Lyft jeftin prevoz i mnogi koji uopšte ne bi išli klasičnim taksijem bilo gde su počeli da idu Uberom jer im je mnogo zgodno


Studija o tome.

Samo 40% onih koji koriste app taksije bi koristili svoj ili tuđ auto da ovi nisu dostupni. Ostali bi išli javnim prevozom, biciklom, peške (!) ili ne bi išli uopšte (!!).

Regina-RideHailing-Fig1.png



In this study based on data collected in major cities across America, we found that a large portion of travelers are substituting ride-hailing in place of public transit, biking, and walking trips, or would not have made the trips at all (Fig. 1). These trips, which are being substituted for or generated by ride-hailing, are most likely adding vehicles to the road in major metropolitan areas. There is a significant need for future research on the topic — the most recent findings from major cities seem to suggest that ride-hailing is likely adding to, not reducing traffic congestion

The research (and ride-hailing firms themselves) suggest that ride-hailing can be complementary to public transit. This is also true. However, this study finds that while some portion of individuals increase their transit use (an increase in commuter rail use), the net effect across the entire population is an overall reduction in public transit use and a shift towards lower occupancy vehicles (i.e. more cars).

The broader implications of this shift in travel choice are critical. Cities are grappling with how to plan for the potential introduction of autonomous vehicles, which many believe will be deployed through shared services, not to mention the ever-rising impacts of the transportation sector on energy use and emissions. As of 2016, transportation surpassed the power sector as the largest contributor to the U.S. climate problem.

Many believe that sharing vehicles can help address our growing transportation woes — however, this research shows that sharing vehicles is not enough. We will likely need to foster more dense development patterns that can minimize vehicle miles traveled through walkable and bike-friendly neighborhoods, continue to invest in mass transit, and facilitate shared rides in shared vehicles through pricing or incentives.

With the right model, it is also possible that ride-hailing could serve as an effective solution in existing suburban areas where personal vehicles dominate travel. However, without significant coordination between cities, public transit agencies, and ride-hailing services themselves, we do not believe this optimistic scenario is likely to materialize. It hasn’t thus far.
 
Poslednja izmena:
Ne može da bude isti broj vozila.

Broj glava koje treba da se prevezu je isti. Iz toga sledi da bilo da se ide svojim vozilom ili taksijem, broj vozila u špicu mora biti isti, osim naravno ako se deli vožnja, ali to skoro niko ne radi i to ne računam, a to bi samo išlo u prilog aplikacijama. Autobusi ne ulaze u jednačinu jer i njihov broj ostaje isti, bez obzira da li je neko izabrao da koristi taksi ili svoje vozilo; naravno da pričamo o ljudima koji će izabrati samo nešto od ta dva, to je tema. Niko ne spori da bi bilo mnogo manje automobila kada bi se više ljudi vozilo javnim prevozom i biciklom.

Samo 40% onih koji koriste app taksije bi koristili svoj ili tuđ auto da ovi nisu dostupni. Ostali bi išli javnim prevozom, biciklom, peške (!) ili ne bi išli uopšte (!!).

Pa na to sam i mislio, možda sam nejasno napisao. Evo opet radi konteksta: "U Americi je Uber/Lyft jeftin prevoz i mnogi koji uopšte ne bi išli klasičnim taksijem bilo gde su počeli da idu Uberom jer im je mnogo zgodno. U Beogradu je skroz druga priča, taksi (čak i CarGo) je veoma skup za većinu građana."

Hteo sam da kažem da se taj članak o situaciji u Americi vrlo verovatno ne primenjuje na Beograd, baš zato što su tamo aplikacije preuzele mnoge ljude koji su pre toga hodali, koristili javni prevoz, bicikl ili jednostavno manje išli bilo gde, što kod nas nije slučaj, iako se CarGo reklamira baš u tom pravcu (jer bi oni to želeli). Kod nas je CarGo uglavnom preuzeo one koji se već voze taksijem često, a ne javnim prevozom / biciklom / peške.

Zato ima smisla da su aplikacije u američkim gradovima povećale gužve, a da to nije slučaj u Beogradu, bar ne sa trenutnim cenama; možda u budućnosti ako se dozvoli više konkurencije u prevozu. Jer za većinu Beograđana taksi je luksuz, a CarGo realno uopšte nije nešto značajno jeftiniji kako ga mnogi predstavljaju, posebno otkako ima manje vozača.
 
Poslednja izmena:
Broj autobusa bi ostao isti ... da, on je isti 50ih godina i sada, iako vise ljudi prevozi sada :D
 
Car:go je simbolicno jeftiniji u "normalnoj" tarifi, poredio sam na istoj destinaciji mnogo puta, ispada samo 10% jeftiniji. Za vikend i nocnu tarifu ne znam, tu je verovatno razlika dosta veca u korist Car:go.

Iako su me par puta zeznuli, odvezli na pogresnu adresu i vozili zaobilaznim putem do kuce - oba puta su bili veoma mladi vozaci i ocigledno neiskusni - i dalje preferiram Car:go i kad god mogu narucim vozilo. Devojka vise voli taksi, bas zbog toga sto je razlika u ceni simbolicna i zato sto su "profesionalci" ali u 90% slucajeva sam izuzetno zadovoljan Car:go servisom.

Guzve u spicu ce smanjiti samo metro ili mozda neka radiklna promena na trzistu rada za 30 godina, ako ne bude vise potrebe za ljudskom radnom snagom, ili se iseli masovno u EU.

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk
 
Ја и даље не капирам да c:g возила немају пристојну навигацију која ће да покаже најкраћи пут до праве адресе. Није ваљда да возе онако напамет?? Зар је проблем газдама да плате некоме да прилагоди постојећу или направи неку само за њих?
 
Mislis da nije namerno?
 
Једина намера која је "оправдана" је она да газда неће да се троши. Сам посао се дефинише као високотехнолошки па ми делује да је прва ствар у причи навигација, ако се већ вожње (ваљда) примају преко неке апликације, зашто не сабрати и навигацију и онда возачима добро познавање града стварно неће више да буде важно. Тако ће да избију аргумент да таксисти боље знају град.

Овде (неки) таксисти добију вожњу преко апликације (можеш и СМС да пошаљеш, онда се и централа прескаче) и одмах им је на таблету путања до те адресе а када некога возе, опет имају уцртан најкраћи пут. За мене је то хајтек а не c:g ако је такав како ми делује.
 
Zašto bi se trošili, poenta je da izrabljuju sirotinju i uzimaju svoju proviziju. Konkurenciju nemaju, posluju mimo zakona, mogu da rade šta hoće.
 
Мислио сам да посао који се рекламира као хајтек и хоће да буде хајтек мора да има и неке такве елементе. Па овде се такси удружења утркују тим детаљима, ваљда свако нуди опцију да се вожња наручи преко вајбера, смс-а или постојеће апликације (мислим да има десетак удружења која имају своју) а од скоро се у неким примају картице па ме не би чудило и да сутра и они оснују тзв удружење корисника којима би се наплаћивало онлајн, као што ради c:g.

Да је то добар потез показује то што су се у последње време овде угасила нека удружења, нека су се удружила да избегну сличан крај а сви они су од оних "најпростијих" који нису имали ништа од овога, користили радио станице а возачи неке своје навигације или само искуство. Оне које су имале оно набројано на почетку су све јаче, имају нова возила и посао им иде добро.

Могуће је да београдски такси није нека конкуренција јер су се затворили али ми се чини да c:g мора више да улаже ако хоће да буду права конкуренција.
 
Po BG najkraca putanja definitivno nije najbrza...

Па овде се такси удружења утркују тим детаљима, ваљда свако нуди опцију да се вожња наручи преко вајбера, смс-а или постојеће апликације (мислим да има десетак удружења која имају своју) а од скоро се у неким примају картице па ме не би чудило и да сутра и они оснују тзв удружење корисника којима би се наплаћивало онлајн, као што ради c:g
Ovo si vise puta spomenuo pa me zanima kako "gazda" zna da mu vozac nije zakinuo deo pazara?
Koliko sam te razumeo gazda placa sve oko vozila ukljucujuci i gorivo, ali nije mi jasno kada vozac naplati u kesu kako se gzada obezbedio od kradje?

Zbog toga cargo ne prima kes.
 
Па таксиметар каже колико је наплаћено и ту возач нема шта да закине. Теоретски може да повезе некога са стајалишта и одвезе га без таксиметра али је то више "спорт" дивча таксиста који одмах кажу колико би коштала нека вожња па и не укључе. Мада они и немају газду и краду за свој рачун. Зато су ту навигације па у централи виде да ли је неко отишао са стајалишта а да није пријавио вожњу.

Да ли би ти ушао у такси који вози а да не укључи таксиметар?
 
Zasto pisete da posluju mimo zakona? Zar ne bi firma koja posluje mimo zakona bila ugasena? Isto kao sto je sad slucaj i sa SBBom (ko je pratio).
 
Koriste Here maps, tako da je u toj aplikaciji problem, naravno pored toga što mnogi vozači ne znaju grad. Par puta sam u CarGo-u video da je Here maps baš odvalio neki okolni put između zgrada koji čak nije ni kraći, umesto samo da je otišao na glavnu ulicu. Mislim da je zato što app ne zna da negde može da se skrene levo i sl. Slično važi i za Google maps, tako da ne znam šta je rešenje.

A što se tiče ulaganja, uopšte ne mislim da uprava ne želi da ulaže u vozače i uslugu, jer npr. već neko vreme svako vozilo ima obavezan dash cam, koji im je obezbedio CarGo. Ne znam da li video dokaz važi na sudu, ali verovatno su između ostalog hteli i da se odbrane od onih napada taksista kako CarGo vozila učestvuju u saobraćajnim nezgodama, a taksi je kao bezbedan.
 
Poslednja izmena:
Сад сам пробао гугл мапе, неколико праваца и путања је увек била тачна, свако скретање исправно, испоштован смер у свакој једносмерној улици. Обично понуди 2-3 правца а као први иде онај најбржи (према процени навигације) али може да се изабере и неки други. Претпостављам да се то редовно ажурира а мислим да и гугл мапе имају могућност да пријавиш грешку.
Не сећам се, да ли беше c:g одмах пријави колико ће да кошта вожња? Ако је тако, онда имају неки програм са мапама који измери растојање, процени време проласка и израчуна колико би то требало да кошта. Онда би лепо требало да дају сваком возачу таблет и програм, онда би и возачима било лакше да се снађу а и путник би могао да види којим путем (ће да) иде па може да зна шта се дешава.

Што се закона тиче, мислим да је c:g регистрован као удружење интернет корисника или тако нешто, по ком закону они могу да комерцијално превозе људе и да то раде возачи за које не постоји потврда да испуњавају неке основне захтеве за такав посао? Такси возачи имају неки редован посебан лекарски преглед, аутомобили имају бар два пута годишње технички плус ваљда неку процену естетског изгледа аутомобила. Не кажем да сви таксисти и аутомобили испуњавају ове услове али бар може да се провери. Како препознати c:g возило?
Да ли c:g спада у јавни превоз?
 
Ne spada u javni prevoz i zbog toga ne sme da vozi žutom trakom i koristi pojedina skretanja koja su rezervisan za gradski prevoz. Po ostatku posta vidim da se nisi do sada vozio sa CarGo. Zašto bi "prepoznavao" CarGo vozilo, osim ako se ne voziš istim, a kada dolazi po tebe, imaš model automobila i registarske tablice. Imaju teledone/tablete, kako bi drugačije dobijali vožnje? Neki vozači koriste CarGo aplikaciju za navigaciju, ali ona ima neke bubice i ne uzima u obzir gužve, koje Google Maps računa. Neki vozači koriste Google Maps.
 
Наравно да се нисам возио, овде јужније их нема а и не верујем да то овде може да прође.

Под препознавање сам мислио на полицију/комуналце/инспекције јер се такси возила проверавају под једним условима а сва остала под другим. Такси возила заустављају и комуналци и инспекција рада а и полиција има другачији став када су они у питању.

Не знам колико те навигације могу да рачунају на гужве, осим по неком просеку јер откуд знају да ли је негде застој због радова (краћих, они дужи се једном и убаце) а и овде нема неког правила, некада је гужва када нико не очекује а празно када би морала да буде гужва. Па нека дешавања која затворе пар пречица и онда све мора около и ту је додатна гужва. Овде су последњих пар месеци мењали асфалт у многим улицама, комплет скинут слој па стављен други и то поремети саобраћај а не верујем да гугл мапа то може да зна.

Навигацију сам поменуо зато што c:g сервер према некој од њих рачуна раздаљину а онда би било најбоље да и возачи добију тај правац и да не лутају.

Иначе овде нема жутих трака за јавни превоз и нема никаквог посебног скретања, где сме бус, ту сме и свако друго возило.
 
Calexx, Niš nema CarGo, jer ne postoji potreba za istim.

Google Maps fantastično procenjuje gužve i što je više vozila sa aktivnim Google Maps, to su preciznije procene kolika je gužva. Verujem da funkcioniše i u Nišu, samo je manji promet vozila i manje se koriste navigacije, pa je i sistem inertniji. Evo pogledaj screen shot trenutne situacije. Gde god je narandžasto, vozila uspore, gde god je crveno, vozila se zaustavljaju ili baš uspore. Ako je dugačka crvena linija i vozila stoje, piše pored koliko minuta će se produžiti putovanje u odnosu na situaciju bez gužve. Jedan most je trenutno zatvoren.

CarGo aplikacija daje procenu cene u opsegu, od recimo, 20%. Kad god sam gledao procenu pre vožnje, bio sam ispod donje granice.
 

Prilozi

  • 20190812_192208.jpg
    20190812_192208.jpg
    598.2 KB · Pregleda: 84
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno