Šta je novo?

car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Naravno da postoji zakon o radu, nego je problem isti kao u svim drugim sferama života u Srbiji - primena zakona nije ista za sve.
 
300 sati mesečno za 500e, mašala. To je skoro duplo više nego standardno radno vreme. Postoje li dole još uvek zakoni o radu, ili je i to ukinuto?
Поменуо сам у некој поруци, ако би се радило 8 сати, од зараде не би било ништа, овако се таксисти самозаваравају да нешто зарађују, без размишљања о томе што раде дупло. То је и за ове који мисле да таксисти зарађују вишеструке просечне плате за никакав рад. Зато је и комшија престао, боље да се ради релативно нормално радно време и да може и породицу да види него да за то има један дан недељно, јер преко недеље углавном нема времена за то.
 
Prilicno sam protiv toga da se radi i >160h mesecno, iako licno cesto samovoljno radim i preko 250...
ALi sto se zakona tice, mislim da je zabranjeno da se zahteva od radnika da radi prekovremeno, ali ne i da on samovoljno radi prekovremeno. A taksisti u Nisu to izgleda rade samovoljno :(

Jednu dobru ideju sam video kada sam proveravao cene po km bas :) "SKoknite do svog prijatelja taksista i vidite kako zivi. Ako zivi raskosno, ocigledno odlicno zaradjuje i cene taksija su prevelike. Ako pak zivi skromno, verovatno je obratno."
Ja ne znam taksiste koji nose ko zna kakvu odecu, skup RayBan ili matrikske, niti da voze besna kola (a ne verujem da bi vozili neki krs i bez klime, ako mogu da voze iole pristojan auto sa kakvom takvom klimom, da njima bude barem prijatnije).

Stoga, iako ne vidim konkretnu gresku u racunicama sa prethodne strane, gde kazu da taksista zaradjuje po 1000e i navise, ne verujem da takvih ima primetan broj.
 
cek, na kraju znaci plati porez i doprinose?:)

Dakle, trenutno postoji veliki zbirni dug taksista, što znači da nije plaćeno. A to "na kraju" ne znam šta može da ti znači. Neko je "na kraju" tako što umre, pa onda ne plati dug. A kao što sam i napisao, često država oprosti neke mnogo stare dugove itd. Ne znam kako si iz toga uspeo da izvučeš da svi plaćaju sve doprinose i porez.

ne bi se oni vozili u krsu da zaradjuju toliko :) Ili da sebi ne ukljucuju klimu i muce se.

Kako ne bi? Pa naravno da bi! Taksisti su džangrizavi za svaki dinar. To za klimu je sve ređa pojava, ali ono što je npr. česta pojava, to je da ubacuju menjač u sledeći stepen prenosa maltene pre nego što je vreme za to, samo da bi broj obrtaja bio najmanji mogući. I onda auto naravno nema snage tj. ima slab obrtni momenat i onda se vuče sporije od konja, a i ne može naglo da ubrza ako treba. Na uzbrdicama uvek voze trećom ili četvrtom brzinom i auto samo što se ne ugasi. Sve to samo da bi imali 2% manju potrošnju. I sad mi ti reci da se taksisti ne bi vozili u kršu, nego bi kao kupili nov auto, a ovamo gledaju da uštede svaki dinar.

I najbitnije, zašto bi dao hiljade evra na nov auto kada će s njim da zarađuje isto kao sa starim? Znači to mu je samo čist gubitak. Eto šta se dešava kad konkurencija ne postoji.

"SKoknite do svog prijatelja taksista i vidite kako zivi. Ako zivi raskosno, ocigledno odlicno zaradjuje i cene taksija su prevelike. Ako pak zivi skromno, verovatno je obratno."
Ja ne znam taksiste koji nose ko zna kakvu odecu, skup RayBan ili matrikske, niti da voze besna kola

Znam ljude koji zarađuju preko 1000€ mesečno i ne žive "raskošno" niti imaju brendiranu odeću niti imaju skup auto itd. Jedino što nemaju nikakav kredit, nisu podstanari i slično, što se ovde gleda kao luksuz, ali to je stvarno normalno, nema tu nikakvog raskoša. A isto tako znam jednog koji ima platu 600€ i na sebi u svakom trenutku ima odeću u vrednosti od bar nekoliko hiljada evra + Rolex. Tako da stvar je u čoveku i prioritetima, a svako ko ima platu 1000€ i decu ti može reći da je to dovoljno tek za neki normalan život u Srbiji, da imaš auto koji se ne kvari, da povremeno odeš u dobar restoran, da ideš jednom godišnje na letovanje itd.

Stoga, iako ne vidim konkretnu gresku u racunicama sa prethodne strane, gde kazu da taksista zaradjuje po 1000e i navise, ne verujem da takvih ima primetan broj.

Haha ova rečenica je vrhunac besmisla! Mozak ti kaže da je sve ispravno sa matematikom, ali "srce" ti kaže da je ipak nemoguće da je to tako?! Hahaha.

Znaš u čemu je fora tj. šta ti utiče tako na podsvest? To što se taksisti stalno žale kako im je loše, kako bedno žive, nema se para, i to pričaju strankama, da naprave žrtve od sebe, kao jadni oni. A to je neki interni kodeks da tako pričaju da bi ljudi poverovali da je stvarno tako, da ne bi provalili koliko je njima u stvari dobro i da ne bi otkrili za ograničenje broja licenci, za šta realno zna manje od 1% ljudi. Ovako ljudi ostaju pri ubeđenju (kao calexx) da je posao taksija ako baš ništa drugo ne možeš, pa je to baš poslednja stvar, a u stvari hipotetički kad bi se taksisti hvalili kako im je dobro, i drugi bi dobili želju da taksiraju, pa bi se povećao pritisak da se poveća broj licenci, što bi ugrozilo postojeće taksiste, jer bi onda zarađivali po pravilima tržišta. A ovako je ogromna potražnja za taksijem, a premala ponuda, za ovoliki grad.
 
Dakle, trenutno postoji veliki zbirni dug taksista, što znači da nije plaćeno. A to "na kraju" ne znam šta može da ti znači. Neko je "na kraju" tako što umre, pa onda ne plati dug. A kao što sam i napisao, često država oprosti neke mnogo stare dugove itd. Ne znam kako si iz toga uspeo da izvučeš da svi plaćaju sve doprinose i porez.
Nisam te pitao da trenutno placaju, nego da li to mogu da izbegnu trajno?
Za 30K duga PU salje resenje pred prinudnu naplatu. TO da li njima posle oprosti kamate je nebitno, bitno je da li izbegnu trajno placanje poreza/doprinosa.
Za takve iskaze, molim dokaz neki, iskrreno?


Kako ne bi? Pa naravno da bi! Taksisti su džangrizavi za svaki dinar.
I najbitnije, zašto bi dao hiljade evra na nov auto kada će s njim da zarađuje isto kao sa starim? Znači to mu je samo čist gubitak. Eto šta se dešava kad konkurencija ne postoji.
Kupio bi novi auto da bi NJEMU bilo udobnije dok vozi. Isto vazi i za klime. Ovde kod mene dolaze mahom taksisti sa ukljucenim klimama od pocetka juna.



Haha ova rečenica je vrhunac besmisla! Mozak ti kaže da je sve ispravno sa matematikom, ali "srce" ti kaže da je ipak nemoguće da je to tako?! Hahaha.
Ako ne vidis gresku u racunici, ne znaci da je nema.

Znaš u čemu je fora tj. šta ti utiče tako na podsvest? To što se taksisti stalno žale kako im je loše, kako bedno žive, nema se para, i to pričaju strankama, da naprave žrtve od sebe, kao jadni oni.
To sto neko prica uglavnom stavljam po stranu. AKo gomila to prica - stavljam pod "sigurno nije tako", jer vecina obicno laze ili samo prica price sa kolena na koleno ;) Ne gubim ja vreme da sa svakim taksistom prodjem politiku i njihovu zivotnu pricu.

Nego, zasto je to prica, a ovo tvoje da ne placaju porez nije?

što bi ugrozilo postojeće taksiste, jer bi onda zarađivali po pravilima tržišta. A ovako je ogromna potražnja za taksijem, a premala ponuda, za ovoliki grad.
Pravilo trzista :) Nigde u svetu nije stvarno slobodno trziste, a da potrosaci ne ispastaju.
Svugde je regulisano. I sto je bolja regualtiva, to su uspesnije zemlje.
 
ALi sto se zakona tice, mislim da je zabranjeno da se zahteva od radnika da radi prekovremeno, ali ne i da on samovoljno radi prekovremeno. A taksisti u Nisu to izgleda rade samovoljno :(
Све је релативно, таксисти у Нишу (мислим на већину који "раде" као возачи таксија код неког газде) имају понуду да раде 12 сати дневно ... или да уопште не раде. Зет је договорио да ради пон-суб, 5-17 и због тога добија мањи проценат. Није могао да договори 8-16 или 6-14 или како год. Мада сам чуо да код неких постоји либералнији приступ а све због тога што опасно фале возачи. Просто, људи пробају тај посао и после неколико дана побегну јер је тешко, колико год неки овде мислили да је богомдан посао. Пратим конкурсе и буквално видим конкурсе 5-6 удружења месечно. И да, питао сам зета па каже да се од скоро и овде траже додатни услови типа саобраћајна школа и слично, мада се не сећам да сам то видео у условима у тим конкурсима. Вероватно још може да прође свако. А за Београд сам ових дана погледао и код вас се тражи саобраћајна школа и Ц категорија, што ми не делује реално. Ко има Ц категорију, има много бољих послова.
Kupio bi novi auto da bi NJEMU bilo udobnije dok vozi. Isto vazi i za klime. Ovde kod mene dolaze mahom taksisti sa ukljucenim klimama od pocetka juna.
Неки овде не схватају да тај таксиста проведе 12 (или 8 код вас ако је тако) сати у том аутомобилу а један алфа или било ко трећи буде 5 или 20 минута и њему неће да буде превелики проблем и да не ради клима. Али има право да то тражи. Скоро ми је тип причао, улази у такси, мајсторе, може клима ... па нешто не ради а и није здраво. Могу ли да се отворе прозори? Ма заглавило нешто, не раде. А мајстор огрнуо пешкир и брише се. То је био последњи пут да уђем у случајно изабран такси, од тада гледам какав је ауто, да ли на стајалишту отвори или затвори прозоре ... а и која је фирма јер неке пазе и на то.

Е да, потрошња. Када сам пре 10+ година радио у фирми која има и такси службу и сваке ноћи су ме возили кући, приметио сам ово. Што пре пребаце у четврту па и у раскрсницама скрећу у четвртој а ауто се само цима. Ипак, то убија мотор и не верујем да би неко свом аутомобилу то радио. Једино туђем и једино ако газда води рачуна о потрошњи па се пази на то. Сећам се да су ми се тада жалили на тај неки коефицијент па су због тога тако возили и практично уништавали аутомобиле. Не верујем да неко ко имало уме да вози то ради на свом возилу.
 
Све је релативно, таксисти у Нишу (мислим на већину који "раде" као возачи таксија код неког газде) имају понуду да раде 12 сати дневно ... или да уопште не раде. Зет је договорио да ради пон-суб, 5-17 и због тога добија мањи проценат. Није могао да договори 8-16 или 6-14 или како год.
To, 100% sam siguran, je nelegalno.
 
Наравно да је нелегално а на радној листи коју води пише нешто типа радно време од-до са паузом од 4 сата. Па испадне да је радно време 8 часовника за правдање. А није му обавезујуће, сутра може да да отказ и да не ради и одмах долази други.
 
Ako je izbor "radis 12 sati u praksi ili ne radis", to se zove obavezujuce.

Nemoj, molim te, te bezobrazne fore "moze da da otkaz". Nisi milioner koji izrabljuje radnike, ali tako delujes i jos gore u ovoj temi :)
 
Naravno da je nelegalno, nažalost ovde se često pominje niški taksi kao primer niskih cena i povoljne ponude, ne shvatajući posledice ovako nakaradnog "liberalnog" sistema gde sirotinja vozi sirotinju za sitne pare jer uvek može da se nađe neki nesrećnik koji će probati da radi za još manje novca od prethodnog. Slično radi i Cargo u Bg, samo što tu gazda nije obezbedio ni auto, već za rezultate rada mora da se čeka neko vreme, dok i održavanje auta ne postane značajan deo računice.

https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_radu.html
 
Ти не разликујеш озбиљну реченицу од сарказма? Написао сам да је добио понуду 12 сати или ништа, не мора али ... мора. Све то у причи о самовољном прихватању таквог радног времена. Да може да нађе други посао, сигурно не би прихватио ово али ... делује ми да је задовољан и да му се свиђа. Можда сви праве поређење са алтернативним послом који евентуално могу да добију па је ово мање зло, седиш у ауту са климом, провозаш неки круг, узмеш кинту ... сети се Шурде и Врућег ветра, ако је тамо била прича о томе.
 
Ти не разликујеш озбиљну реченицу од сарказма?
Pa ono nije ni zvucalo na sarkazam, niti je imalo neki smajli da pomislim to.
Svejedno, biraj reci - kritikuj to direktno, ima itekako razlike na forumu, gde ne mogu emocije da se procitaju.
 
Добро, није шија него врат. После вожње оде кући и никада не види те паре. ;)То је други падеж. Ако је вожња 2км, то би овде коштало <200, без обзира да ли после возач пређе +3 или не. Ни овде није немогуће да такси оде 2-3км по муштерију, вози га још 2-3км даље па у повратку има 4-5км. Али је могуће и да вожња буде од стајалишта до стајалишта па 2км и буде 2км.
У БГ уђе муштерија на стајалишту и хоће вожњу у други крај где опет има стајалишта па онда нема те математике. А колико се сећам, у Београду постоји ваљда стотине стајалишта.Зато и питам, овде је такси упола, а CG газда неће да се одрекне процента па би возачи зарађивали упола? Да ли би радио за пола од садашње зараде? Раскопано је и овде, пар недеља мењају асфалт по ширем центру али увек може да се нађе и други пут. Знам какве су тамо гужве али је то мач са две оштрице, ако вожња траје дуже, више ће и да кошта. Не знам за CG али се таксисти вероватно не буне кад заглаве.
Nema za CG stajaliste...

da ponovim da cargo nije taxi...
Zasto nije taxi?

Par bitnih razlika;
-Osnovna odlika taxija je da su to obelezena vozila, koja mozes da zaustavis na ulici.
CG ne moze da se zaustavi na ulici, jer da moze to bi mu donelo jedno 200% vise posla.

-Taxi moze da koristi zute trake i sva druga mesta za javni prevoz ukljucujuci i zabranjena skretanja, takodje taxi moze da udje u zabranjene zone bez naplate i posebne dozvole.sto umnogome skracuje transport.
-CG nema ta prava

-Taxi ima i svoja stajalista na udarnim mestima koja im obezbedjuje grad.
CG nema prava da koristi ta stajalista.

I posto stalno poredis niski taxi sa beogradskim, to je pogresno...
Niski taxi mozes da poredis sa cargo, nikako sa klasicnim taxijem koji su firma za sebe.
 
Poslednja izmena:
Zvati nekoga divljim taksistom je ozbiljno vredjanje.... cisti ili prijava ;)
 
Naravno da je nelegalno, nažalost ovde se često pominje niški taksi kao primer niskih cena i povoljne ponude, ne shvatajući posledice ovako nakaradnog "liberalnog" sistema gde sirotinja vozi sirotinju za sitne pare jer uvek može da se nađe neki nesrećnik koji će probati da radi za još manje novca od prethodnog. Slično radi i Cargo u Bg, samo što tu gazda nije obezbedio ni auto, već za rezultate rada mora da se čeka neko vreme, dok i održavanje auta ne postane značajan deo računice.
Све је то јасно али си се мало удаљио. Нема посла, сада се појављују неке фирме које запошљавају (углавном) младе а и то је релативно тежак посао. Стално помињем зета, он је био прошлог (или претпрошлог) пролећа у Румунији и радио у Леонију. Онда су се вратили и док је чекао да овде реше његово место, почео је да таксира. Пар месеци касније су га звали да ради у овдашњем Леонију, отишао је један дан и одустао. Каже да му је таксирање лакше, јесте да је 12 сати али он 12 сати седи и возика се а тамо је требало да ради на траци и да осам сати буде на ногама, без паузе и без одмора. Осим пар који следују. У тих 12 сати има сат паузе, колега му довози ауто и он после смене иде по колегу који га вози кући. Да ради тамо где му је понуђено, требало би му сат до посла, сат да се врати кући (буквално други крај града) и онда и то буде 10 сати. Питање је да ли је добро изабрао, мада у његовом удружењу има много посла и каже да 50-70к месечно није ништа необично, мада може и више. У Леонију би имао ~35к за осмочасовно радно време. Ради малтене дупло и толико и зарађује.
Овде је и сиротиња већа па је питање да ли би било зараде да су цене као београдске. А плате су вероватно минимум упола.
Par bitnih razlika;
-Osnovna odlika taxija je da su to obelezena vozila, koja mozes da zaustavis na ulici.
CG ne moze da se zaustavi na ulici, jer da moze to bi mu donelo jedno 200% vise posla.

-Taxi moze da koristi zute trake i sva druga mesta za javni prevoz ukljucujuci i zabranjena skretanja, takodje taxi moze da udje u zabranjene zone bez naplate i posebne dozvole.sto umnogome skracuje transport.
-CG nema ta prava

-Taxi ima i svoja stajalista na udarnim mestima koja im obezbedjuje grad.
CG nema prava da koristi ta stajalista.

I posto stalno poredis niski taxi sa beogradskim, to je pogresno...
Niski taxi mozes da poredis sa cargo, nikako sa klasicnim taxijem koji su firma za sebe.
Обележена возила ... па легализујте посао до краја и обележите возила. Ја сам на почетку мислио да ЦГ има неке ознаке.

Забрањена скретања? Нисам сигуран да овде то може, мислим свако може да скрене где је забрањено и да ризикује, таксисти немају никаква већа права. Једино за шта знам је да смеју да уђу у круг болнице без плаћања, све остало је исто као и код осталих возила. И овде и нема жутих трака.

Ако немате стајалишта, онда завршиш вожњу и останеш где си се затекао. Таксисти ваљда морају да оду на неко стајалиште или да круже и троше бензин "ловећи" успут.

У праву си, ја сам био убеђем да је такси такси, да је свуда слично, чак сам био сигуран да је ова варијанта са фирмама које имају возила и почела у Београду и да је тамо основно а сада сазнајем да је тамо као пре сто година, сваки таксиста је прича за себе и сваки ради шта хоће. Немам лоша искуства са таксистима мада се баш баш ретко возим али ми је сада јасно да је овде организација на нивоу и да су од тога направљене озбиљне фирме ... које израбљују сиротињу. :( :)
 
Pa ne moze CarGo da obelezi vozila? Ni limo servis mislim da ne moze nista od tih taksi povlastica da koristi.
 
Откуд знам, мислио сам да убер или цг имају означена возила да се олакша препознавање кад иду по путнике. Да ли у Лондону рецимо убер има сличне повластице, претпостављам да и тамо такси има тако нешто? Обележен?
 
Zato što je divlji taksi.:rtfm:

Gle čuda, u Cirihu moraju da funkcionišu po pravilima kao i pravi taxi. Ne prolaze žvake o udruženju i IT kompaniji. U Beogradu najverovatnije imaju politička leđa koja nemaju u Švici, ja bi' rekao neko iz Pantelinog okruženja, koji onda dolaze u sukob sa drugim poličkim frakcijama koji podržavaju taksi kartele.

Kronizam kao takav.
 
Откуд знам, мислио сам да убер или цг имају означена возила да се олакша препознавање кад иду по путнике. Да ли у Лондону рецимо убер има сличне повластице, претпостављам да и тамо такси има тако нешто? Обележен?
Uber nigde nije obelezen - to je i najgora stvar na koju su se korisnici stalno zalili, i i dalje se zale. Jer ne mogu da prepoznaju ta vozila.
Pricam o UberPop i slicnim. Dok UberX i UberBlack (valjda se tako zovu limo servis i servis koji je iskljucivo za taksi prevoznike) mogu da rade svugde gde su usli, i tu ih taksisti ne diraju (sto je najgore..).
U vecini gradova je zabranjen CarGo style. Dakle UberPop je ilegalan. Notable exception is New York.
U Londonu su jedno vreme radili i tako (UberPop), ali mislim da im je vec 2 godine to zabranjeno, dakle samo su ride hailing (za poziv pravih taksija).
Ne znam dokle je stigla odluka EUa o tome da se Uber klasifikuje kao taksi kompanija, i da ne moze vise da se vodi kao tech group (ovo je vise sa stanovista zaposlenih nego CG vs taxi). Doneta je kao odluka, ali..

Gle čuda, u Cirihu moraju da funkcionišu po pravilima kao i pravi taxi. Ne prolaze žvake o udruženju i IT kompaniji. U Beogradu najverovatnije imaju politička leđa koja nemaju u Švici, ja bi' rekao neko iz Pantelinog okruženja, koji onda dolaze u sukob sa drugim poličkim frakcijama koji podržavaju taksi kartele.
Ironicno, ali to znaci da ima dve jake a suprostavljene strane, sto je koliko-toliko i dobro? :D
 
Ne znam dokle je stigla odluka EUa o tome da se Uber klasifikuje kao taksi kompanija, i da ne moze vise da se vodi kao tech group (ovo je vise sa stanovista zaposlenih nego CG vs taxi). Doneta je kao odluka, ali..
Колико сам укапирао из теме, убер и цг су такси компаније које нуде исте услуге уз мало виши технолошки ниво. Позовеш такси/убер/цг, ауто дође на адресу, одвезе те где хоћеш и наплати. Да ли је наплата кеш, картицом или онлајн је по мени ситница јер и кило јабука могу да платим кешом или картицом а мислим да поједине радње нуде и некакву онлајн варијанту. Пошто је овде (тек) од скоро кренула картица, не би ме изненадило да, због предности над конкуренцијом, неко уведе и онлајн плаћање. А ЦГ запослени уопште нису tech group јер ми делује да тек ту може да ради и неко ко нема много ИТ знања. Ту и тамо да се служи апликацијом (ваљда) а све остало спада у вожњу аутомобила по граду.

Обележавање ... овде су честе контроле комуналаца и инспекције рада који пресрећу таксисте и траже све потребне папире. Како могу да контролишу ЦГ јер и ту мора да постоји уговор о раду било које врсте а сигурно и још неки документи?
 
Ti ocigledno previse toga nisi shvatio, kada si postavio ova pitanja, ali ja ne umem toliko prosste stvari da odgovaram, bez da se smorim :D

Jedino sto cu reci: CarGo/Uber se gledaju kao taksi kompanije, koje moraju da zaposle svoje vozace, kao svoje radnike, i da postuju sva pravila taksi voznje, a ne da se vode kao neki geek-fun-group, koji je "samo posrednik", koji nema nikakve obaveze. To je primarna ideja one odluke EU.
 
Каква проста питања? Па моје размишљање се поклапа са ЕУ одлуком. ;)
 
Обележена возила ... па легализујте посао до краја и обележите возила.

Gle čuda, u Cirihu moraju da funkcionišu po pravilima kao i pravi taxi. Ne prolaze žvake o udruženju i IT kompaniji.

Ja ne mogu da verujem da ovde bar jednom na svakoj strani moram da podsećam komentatore da je u Beogradu nemoguće registrovati novo taksi udruženje. Znači bukvalno je zabranjeno novom igraču da se uključi legalno na tržište. To uključuje i pojedinačne vozače, niko nov ne može da postane taksista. Ne mogu da verujem koliko puta to mora da se ponavlja i ne vredi. Kada bi iko racionalno primio to k znanju, tu bi bio kraj svake priče u vezi s tim!

Gle čuda iconoclast, zato rade tako kako rade u Beogradu. Druga stvar je koliko je to kako sada rade legalno, o tome možemo da diskutujemo do sutra, ali nediskutabilna činjenica je da ne mogu da rade po zakonu nikako, koliko god hteli ili dali para itd. Naravno, sve dok se jednog dana ne poveća ili ukine ograničenje broja taksi licenci.

I najjači su mi komentatori kao iconoclast koji pominju Cirih i kao kako eto tamo moraju da rade po zakonu, a ovde kod kuće se poigravaju. A zašto, šta imaju tačno od toga? Pa oni su toliko transparentni sa transakcijama, da oni plaćaju bar jednako ili više poreza nego bilo koji taksista ili taksi udruženje. A najgore u celom tom poređenju (Cirih/Beograd) je to što se stalno plasira priča kako oni ovde neće da rade po zakonu, a tamo moraju, a u stvari CarGo sve vreme pokušava da radi po zakonu i apeluje nadležnima da ukinu ograničenje licenci. Pogledaj neke pres konferencije ili intervjue sa Guberinićem i videćeš da on stalno pominje taj problem. Znači da oni sve vreme hoće da rade po zakonu i pokušavaju, ali im se ne dozvoljava (ni njima ni bilo kom drugom). Zato rade tako kako rade.
 
Pricam o UberPop i slicnim. Dok UberX i UberBlack (valjda se tako zovu limo servis i servis koji je iskljucivo za taksi prevoznike) mogu da rade svugde gde su usli, i tu ih taksisti ne diraju (sto je najgore..).

Zašto je loše to što ih ne diraju? Zašto bi ih dirali?
 
Kad taksi bude imao IT postavku i pozadinu kao CarGO i uber onda mogu da se ljute i ukinu sve CarGo like kompanije. Al većina taksista neće da igra po tim pravilima. Nego da i dalje voze i naplaćuju kao kočijaši i da samo vrebaju kako i kada nekoga da opelješe, kao kriminalci.

Kad bi im uveli naplatu preko aplikacije, kartice i 20% PDV na svaku vožnju tačno bi parkirali automobile ispred vlade i bacili ključeve u kanalizaciju.
 
Kad taksi bude imao IT postavku i pozadinu kao CarGO i uber onda mogu da se ljute i ukinu sve CarGo like kompanije. Al većina taksista neće da igra po tim pravilima. Nego da i dalje voze i naplaćuju kao kočijaši i da samo vrebaju kako i kada nekoga da opelješe, kao kriminalci.

Kad bi im uveli naplatu preko aplikacije, kartice i 20% PDV na svaku vožnju tačno bi parkirali automobile ispred vlade i bacili ključeve u kanalizaciju.
+1000
 
Zašto je loše to što ih ne diraju? Zašto bi ih dirali?
20x sam barem pomenuo kako su negde vec sredili trziste, da posto imaju preveliki udeo, efekat je samo da korisnici primetno vise placaju na kraju. A Uber samo pokupi kajmak.
Nasi taksisti se nisu zalili na Taxify i Yandex. Ali treba... to ce im doci glave lakse nego CarGo.

Kad bi im uveli naplatu preko aplikacije, kartice i 20% PDV na svaku vožnju tačno bi parkirali automobile ispred vlade i bacili ključeve u kanalizaciju.
Da se uvede naplata PDVa, taksi bi se zatvorio u BG. Jer bi tada cene bile 20% vece.
 
Da se uvede naplata PDVa, taksi bi se zatvorio u BG. Jer bi tada cene bile 20% vece.

Ko je to prestao da radi, i šta smo to prestali da kupujemo nakon što je uveden PDV od 20% ? Ništa. Bolje i 20% skuplje svaki put nego jednom 500%.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno