Šta je novo?

car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nisam ni pomenuo to, ja kazem da ima ljudi koji su VOZILI i VOZE, dakle vozaci su. Mozda su saradnici preko toga, ali je nebitno :)
Znaci ne vrte se svi.. neki ostaju.
Pa svakako i kad si saradnik si i dalje vozac i vozis normalno, to ti i jeste glavni izvor zarade jer imas povlascen status + uzimas procenat od vozaca.

A sto se tice cene taxi usluge bezobrazno je velika, ponovicu se jos jednom vozi me u citroen ksari 2004 sa 500k km u stanju raspadanja, klimu niko ne pali, i naplati to od grada do vidikovca 1200 din za 12km voznje gde potrosi daj boze 100 din plina.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
To već nije problem nas potrošača, ljudi očigledno imaju računicu da voze za njih [emoji3]
? Pa jeste problem potrosaca na kraju :D U tome je problem, sto ne razmilja vecina potrosaca dalje od nosa.

Priznajem da ne znam celu priču, ali ipak mi nije jasno ko brani restoranima da sami vrše dostavu.
Trziste - niko nece porucivati od njih onda.

A može i da se pojavi novi posrednik, ne bi morao da troši pare na damping ako su cene toliko naduvane.
Na kraju krajeva, profitiraće lokalni restorani. Mislim da te "nebitne" delatnosti treba potpuno prepustiti tržištu.
Ne kapiras da ne moze jer previse su mali. Ljudi su se toliko navikli na neke od ovih app-ova, da restoran koji nije na njima ne posluje uopste za dostave. Niko ne porucuje.
 
Pa svakako i kad si saradnik si i dalje vozac i vozis normalno, to ti i jeste glavni izvor zarade jer imas povlascen status + uzimas procenat od vozaca.
Ali sto bi on vozio? Moze nesto drugo da radi za to vreme, ako nije dobra zarada. Ne gledas da li ukupan neto dobitak dobar, nego svaki deo zasebno, jer nezavisni su bas. Nije kao da nece imati voznje nijedan od njegovih sofera, ako i on ne vozi ;)
Nadam se da se razumemo?

A sto se tice cene taxi usluge bezobrazno je velika, ponovicu se jos jednom vozi me u citroen ksari 2004 sa 500k km u stanju raspadanja, klimu niko ne pali, i naplati to od grada do vidikovca 1200 din za 12km voznje gde potrosi daj boze 100 din plina.
Ja sam prvi isao u London 2003. I taksi cene mi nisu izgledale jake, cak su mi izgledale poredivo sa Beogradom. To dovoljno govori.
E, sad... taksista u Londonu nema voznje od 2-3eur, ima puno voznji od >10eur. Otpisuje akcije i PDV na gorivo, jer je prevoznik.

Kod nas je pausalac, trenutno pretpostavljam ~20k da placaju mesecno u BG. Koliko taksista u BG treba da radi i koliko u proseku na sat da zaradi da bi imao barem nekih 30k neto?
Jer posao je ubitacan itekako. A nemojte da niko ne pali klime ili vozi krs, ili sta znam... pozovite taksi iz normalnog udruzenja, vidite da nije tako.
 
Ne treba niko da zove taksi iz normalnog udruženja ili gleda u pasulj kakav auto će da mu stigne nego treba da postoji regulativa oko toga kako mora da izgleda taksi vozilo.

Ali naravno taksistima ne odgovara da se njihova oblast na bilo koji način uredi jer to znači i obaveze za njih. Odgovara im samo da se ukine konkurencija koja dokazuje koliko su njihove cene napumpane.
 
Problem što se tiče tvog predloga je to što je broj taksi licenci ograničen, što je po meni besmisleno.
Car:go je kao poluzakonita konkurencija oborio cene na neki realan nivo i to je to, ni jedna ni druga strana nisu u pravu.
Да одмах поновим да се ово што знам о таксију односи на Ниш и да немам појма како је у другим местима.
Знам да постоји нека прича о ограниченом броју такси лиценци али је овде све другачије. Последњих месеци су се појавила нека нова удружења, нека нестају, нека се спајају а сви појединачно имају буквално увек отворен конкурс за возаче. Не знам како је код оних где таксисти користе своја возила али у Нишу можеш ујутру да одеш у неко удружење и да одмах почнеш да возиш (њихов) такси за просечно 30% од прихода. Хм, скоро сам видео типа кога знам у трећем удружењу, питам га што је променио ... па каже убацио сам свој ауто у посао и отишао у удружење код којих то ради на тај начин.

Заборавио сам те цене, реално је свака таква услуга прилично скупа у односу на друге варијанте (градски превоз и слично) а по ономе чега се сећам ми делује да су београдске цене стварно превелике. Ем је дупло (у односу на Ниш) ем је просечна вожња вероватно много дужа па би по томе и цена требало да буде нижа. Свакако не оправдавам такве цене и сигурно је да и car:go може да утиче, само да се мало прихвате закона. Не знам где запиње али има ко зна.
Zašto onda samo ne odu u firmu i zatvore ih?
Како онда некоме могу да одузму возило ако је све исправно? Побунили се таксисти и сада вам одузимамо ауто тек тако? Не личи ми на реалан сценарио. Сигурно има нешто што недостаје. Ако ништа друго, такси возач мора да има здравствено уверење за некаквог профи Б возача што ваљда значи да сме да вози друге и наплаћује им то. Мора да има осигурање по коме у случају незгоде може да се наплати одштета.
A zašto bi trebalo da se razlikuje od posla taksiste?
Па не знам, по причама овде су car:go фини људи који чине другима а таксисти дивљаци који гледају да пљачкају кога стигну. Зато и питам, зашто не возити такси и бити фин уместо да се ризикује и са неким кршењем закона и са ко зна чиме све. Ако су и по другим земљама слична удружења на ивици, онда је потребно да се то регулише и није само до нас.
E sad si ubo žilu problematike. Niko ne može da samo "ode u neko taksi udruženje". Grad ne izdaje taksi licence. Dakle, Pera koji ispuni sve uslove, ne može da se pridruži taksi udruženju i da počne da taksira. Jednostavno ne može i tu je kraj svake priče.
Као што сам написао, овде сутра можеш да се запослиш као возач у неком такси удружењу, возиш њихов ауто, користиш њихово гориво, фирма одржава ауто и плаћа поправке а твоје је да узмеш ~30% од оног што зарадиш. Једино што је потребно оно здравствено уверење које се лако и брзо извади (под условом да си у реду) као и да положиш неки градски тест о познавању града, шта год то било. И онда те плус газда пријави, плаћа ти стаж, осигурање, штагод. Значи твојих је ~30% а газда плаћа све остало. Једини проблем је што је тај посао напоран и зато вероватно увек има отворених места. Познајем неколико њих који нису могли ни месец дана да саставе.
A ti se očigledno nisi vozio tako što plaćaš onlajn, jer pišeš da je tako komplikovanije.
Нисам мислио компликованије за тебе, мене или некога са овог форума а тачно је да се нисам тако возио. Компликованије је за 90% просечних могућих корисника. У случају који сам поменуо је довољно да имаш паре или картицу а у твом да имаш неко онлајн плаћање. Колико њих то има?
Успут, мислим да теоретски није немогуће и да такси удружења и то уведу, региструјеш се код њих са неком картицом и онда ти тако наплаћују али ... овде још увек већина користи радио станице, прима само кеш па нисам сигуран да ће то скоро да заживи.
A sto se tice cene taxi usluge bezobrazno je velika, ponovicu se jos jednom vozi me u citroen ksari 2004 sa 500k km u stanju raspadanja, klimu niko ne pali, i naplati to od grada do vidikovca 1200 din za 12km voznje gde potrosi daj boze 100 din plina.
Ево за поређење цена, то би овде коштало 110+40*12 и још мало за неко стајање успут. Колико би car:go наплатио такву вожњу?
Ne treba niko da zove taksi iz normalnog udruženja ili gleda u pasulj kakav auto će da mu stigne nego treba da postoji regulativa oko toga kako mora da izgleda taksi vozilo.
Постоји, бар овде. Скоро ми је зет причао да му је браник на Приусу мало изломљен па пришивен ;) а ускоро мора на редован годишњи визуелан преглед па јури газду да то заврши. Једном годишње возе аутомобиле у општину тј неку инспекцију где им прегледају аутомобиле и дају потврду да је визуелно исправан. Што се климе тиче, за то не знам али важи оно што је алфа написао. Не зовеш такси на заједнички број па стигне ко стигне. Овде постоји више од 20 удружења и прилично се разликују. Док неки имају по неколико крш возила, други имају десетине хибрида и џипова и у 99% ради клима. Најпростије је да нађеш неки такав и користиш га а ако негде запне онда пређеш код другог. Иначе се данас мање зауставља на улици, сви обично позову телефоном или наруче преко апликације и ауто дође где ти је потребан. Онда нема разлога да не дође и неки нормалан.
 
Ne treba niko da zove taksi iz normalnog udruženja ili gleda u pasulj kakav auto će da mu stigne nego treba da postoji regulativa oko toga kako mora da izgleda taksi vozilo.
Slazem se bi trebalo da postoji uredjenje. Treba i da ne sme da bude pusac taksista (ne da "ne sme da se pusi u taksiju", a 50% taksija smrdi na dim, nego i da ne sme taksista da bude pusac, jer se i to oseti ako je upravo zavrsio neku fuj..)
Medjutim, najbolje je do tada reagovati tako sto odbijes voznju vozilom koje je stiglo i kazes da posalju drugo. Ja to obavezno radim ako osetim dim, ne zanima me da li se pusilo u taksiju ili je taksista vani palio pa se oseca.

Ali naravno taksistima ne odgovara da se njihova oblast na bilo koji način uredi jer to znači i obaveze za njih. Odgovara im samo da se ukine konkurencija koja dokazuje koliko su njihove cene napumpane.
Ne bi rekao da su cene taksija napumpane, koliko je pausal nerealan u Beogradu za taksiste. A obicna radnja/firma trazi knjigovodju, pa dodje na slicno.

Ne moze se gledati po tome da li ima taksija kada je kisa, vrelina i kada je najezda na njih.. grad ne treba da ima toliko taksista da moze uvek svima da bude na dobro jutro, to je uzasna logistika, koja se ni na Kubi/S. Koreji/SSSR-u nije primenjivala :)
A kada je normalan dan, taksisti bleje po sat i nesto na stanicama.

Cene jesu velike za prosecnog gradjana. Ali taksi je luksuz, ne obaveza uglavnom. Da se smanje cene isti broj ljudi bi se vozio, garantujem, ali bi samo manje imali taksisti :)

Ne branim ih, iako drugacije zvuci. Divlje treba iskoreniti na Kimov nacin, ali ovi obicni vecinom i ne haju za CarGo. Vise ih brine da se ne uvuce neko kao Uber (sto rade kroz Yandex... da li zato sto Crbi vise veruju "ruskoj" firmi, ili sta vec, ne znam..) koji podize proviziju vremenom.
Srecom nije dovoljno taksista uslo u Yandex pricu jos uvek. Ako ih udje previse, nece moci da izadju, a nama ce otici cene u PM.

Moze neko da saze da li Calexx ikada prica u okviru CarGo teme, bole me oci od njegove cirilice na kompu? (fizicki, prosto je los font..)
 
Ne pričam, samo pišem a već sam ti rekao da promeniš font. ;) Meni i latinica i ćirilica apsolutno isto izgledaju, to se lepo vidi na istim slovima.

Inače pišem u okviru ali hoću da saznam više o toj usluzi i o tome kako i zašto se dešavaju sukobi, kao i o prednostima takve vrste koja inače u Nišu neće moći da zaživi.
 
Poslednja izmena:
Slazem se bi trebalo da postoji uredjenje. Treba i da ne sme da bude pusac taksista (ne da "ne sme da se pusi u taksiju", a 50% taksija smrdi na dim, nego i da ne sme taksista da bude pusac, jer se i to oseti ako je upravo zavrsio neku fuj..)
Medjutim, najbolje je do tada reagovati tako sto odbijes voznju vozilom koje je stiglo i kazes da posalju drugo. Ja to obavezno radim ako osetim dim, ne zanima me da li se pusilo u taksiju ili je taksista vani palio pa se oseca.

Koliko često si odbijao vožnju? Sedneš u auto i onda odbiješ i ne platiš ništa?

Jesu se skupljali posle organizovano da te jure sa bejzbolkama taksisti? :)

Meni je to isto užas kad uđem u zagušen taxi...
 
Ne pričam, samo pišem a već sam ti rekao da promeniš font. ;) Meni i latinica i ćirilica apsolutno isto izgledaju, to se lepo vidi na istim slovima.
Ne znam kako. Pogotovu na Chrome-u je to skoro nemoguca misija, a i uz 20 pokusanih extenzija, i kada uspem, ne izgleda lepo :( Izgleda bledo, providno previse. U IE-u je bolji font, ali i on je tezak za citanje.
Chrome na Androidu je vec lagan.

Inače pišem u okviru ali hoću da saznam više o toj usluzi i o tome kako i zašto se dešavaju sukobi, kao i o prednostima takve vrste koja inače u Nišu neće moći da zaživi.
Pa previse vidim Nis u tvojim porukama i stalno "samo znam za Nis", a preveliki postovi cirilocom da mogu da pogledam uopste, ako nije nesto za sta sam siguran da me zanima (KT :D)

Koliko često si odbijao vožnju? Sedneš u auto i onda odbiješ i ne platiš ništa?
Odbio sam 4-5x voznju od pocetka maja (mozda 4x, ne secam se da li je pre 1. ili posle 1. bila jedna od njih). Uvek zovem Radio Beo Taxi (ne znam zasto... prosto poceo i ostao na njima). Ne znam kako bi to uradio da mi dodje CarGo/Yandex/Taxify/Uber vozilo gde se pusilo?
Niko me nije cimao, i imaju upisano ko zove koliko cesto, sa kog broja.
Racunaj da je to na skoro 100 voznji, mozda i vise.

Ne sednem u auto uopste! Trazim novo vozilo da posalju, taksista sam pozove. Iskreno nijedan taksista se nije bunio (mozda je izgledao namrsten, ali nije nista cimao..).
Ja cesto ne moram uopste ni da udjem u taksi da bi osetio kolicinu dima, tako da i bukvalno ne sednem :)

Jesu se skupljali posle organizovano da te jure sa bejzbolkama taksisti? :)
Ma naravno, zato i pisem o tome :)
 
Poslednja izmena:
Ne znam kako. Pogotovu na Chrome-u je to skoro nemoguca misija, a i uz 20 pokusanih extenzija, i kada uspem, ne izgleda lepo :( Izgleda bledo, providno previse. U IE-u je bolji font, ali i on je tezak za citanje.
Chrome na Androidu je vec lagan.
Možda nova tema na forumu da središ font? ;)
Pa previse vidim Nis u tvojim porukama i stalno "samo znam za Nis", a preveliki postovi cirilocom da mogu da pogledam uopste, ako nije nesto za sta sam siguran da me zanima (KT :D)
Pa donekle si u pravu, ja samo pokušavam da saznam osnove rade te službe i poredim sa uslovima koji bi ovde bili. Usput zaključujem da se mnogi bune a prihvataju da je na ivici legalnog, kao što je recimo Uber u nekim državama.
Sve u svemu, mislim da neću mnogo da smetam u temi, zaključio sam da car:go liči na ovdašnje taksi usluge, osim što je malo skuplji a neće da uspe pošto se onima koji bi da rade tako nešto svakako više isplati taksiranje a onima koji bi da se voze je takođe taxi jeftinija opcija.
Vi u Beogradu se borite.
 
@calexx
ti si bas uporan da CG ne bi mogao da radi u nisu... :)

Mogao bi itekako, jedini razlog zasto ga nema u drugim gradovima je jos uvek neregulisan status u BG

Cena u BG je formirana srazmerno saobracajnoj infrastrukturi u gradu, u Nisu bi bila druga cena, u NS treca...
 
CarGo nama izgleda cool, kao "razbice taksi kartel", ali obicni taksisti stradaju, a ne oni divljaci.

BigPizza nama izgleda cool, ali obični pizza majstori stradaju. BigPizza ima razvijen lanac picerija po gradu, odličan kvalitet proizvoda, širok izbor, najbržu dostavu za max 29 minuta itd. Šta će sad da radi obična picerija u komšiluku "Kod Mileta"?! Pa Mile mora da ponudi bolju/jeftiniju uslugu ili nek se zatvori ako mu se više ne isplati. Dakle stvarno ne znam o čemu pišeš, jeste, taksisti će da "stradaju", ali i treba da stradaju isto kao i svako drugo zanimanje, a ne da su zaštićeni. Da se ne izvuče iz konteksta, nisam protiv poštenih taksista, niti mislim da bilo ko treba da "strada", ali ako ne trebaju oni, onda neka se naprave ograničenja i monopol u svakom drugom zanimanju, a ne samo (i to baš samo) za taksi. Ali naravno da nema smisla da se bilo šta ograničava na tržištu, neka tržište samo odredi i cenu i kvalitet usluge, i tako je uvek najbolje.

Čak po meni nije potrebno uvoditi nikakve standarde (da nisu pušači, da su vozila novija itd.), već će se tržište i za to postarati samo od sebe! Svaka taksi kompanija onda ima mogućnost da smisli svoja pravila ko može da postane njihov član, tako da možemo da imamo taksi firmu koja će da ima samo nove električne automobile i da ima višu cenu nego ostali, i u Beogradu garantujem da postoji klijentela za to. Isto tako neko taksi udruženje može da nema nikakva pravila i da im je cilj da idu na najniže moguće cene - i za to naravno postoji klijentela. Neka treća taksi firma bi se npr. fokusirala na prevoz dece i invalida sa odgovarajućom opremom za to. I tako dalje. A ključna stvar bi bila i da može bilo ko da otvori taksi firmu i da se bavi time, tj. da može da uđe novi igrač na tržište.

Kod nas je pausalac, trenutno pretpostavljam ~20k da placaju mesecno u BG. Koliko taksista u BG treba da radi i koliko u proseku na sat da zaradi da bi imao barem nekih 30k neto?

Kao prvo, mnogi to ne plaćaju jer im se može. Ali svejedno, neka i plaćaju 20k mesečno na doprinose. Evo da vidimo koliko zarađuje prosečni beogradski taksista ako mu je to full time job, a ne da "raducka" po par sati. Isto tako naravno da nećemo da računamo nekoga ko radi 12-15 sati dnevno svaki dan. Nego onako kako prosečan taksista radi (medijana): 8 sati dnevno radnim danima, subotom i nedeljom po 4 sata (neko će u subotu 8 sati, a u nedelju odmara i sl.). Evo kad zaokružim na dole, to je oko 200 sati mesečno. Vikendom možda ima manje vožnji u toku dana, ali je viša tarifa, tako da ću da pretpostavim da je zarada slična kao radnim danom. A ako neko radi noću, može samo još više da zaradi, ali eto hajde i to da preskočimo. Dakle glavno pitanje je koliko vožnji taksista može da ima u sat vremena i koja je cena prosečne vožnje. Evo da budem najrealniji i najkonzervativniji koliko mogu, mislim da mogu da imaju između 1 i 2 vožnje na sat. Nije mnogo, jer nekad su vožnje duže (ali i više para), a nekad se duže čeka na sledeću vožnju. Ali mislim da je realno 3 vožnje na 2 sata, što je 1,5 vožnja na sat ili 12 vožnji dnevno ili 1,5 x 200 = 300 vožnji mesečno. S obzirom na veoma visok start i činjenicu da se retko ko vozi veoma kratko, računam da je prosečna vožnja 400 dinara. Dok ovo pišem pitam se da li će neko da kaže da je 400 din previsoka procena, a pritom svi stalno pišu tipa "od A do B me taksi koštao 1000 dinara" i slične velike iznose. Da ne govorim o noćima, vikendima i praznicima. Mislim da je 400 realno.

I finalno: 400 dinara x 300 vožnji = 120.000 dinara mesečno iliti 1000€. Oduzmi tih 20k za doprinose i eto ti 100.000 neto. Znači duplo više nego zvanična prosečna plata, a realno možda i 3x više. I to mislim da sam bio veoma konzervativan, šta ako je cena prosečne vožnje viša od 400 dinara ili šta ako mogu da obave više od 3 vožnje za 2 sata? A da ne govorimo o nekome ko se ubija od posla, radi i noću i puno sati dnevno, on ima lagano 1500-2000€. Inače, namerno izostavljam "troškove amortizacije i popravki", zato što su isti maltene nepostojeći za većinu taksista, što se vidi po kvalitetu i starosti voznog parka. Svedoci smo da se sve drma i trese u većini taksija, što znači da ne popravljaju ništa osim ako baš auto ne može da se pomeri s mesta. A ako jedva ide, to je dovoljno dobro! A auto koji vredi 2000€ ne može mnogo ni da izgubi na vrednosti, ali to nije ni bitno jer će ionako da ga voze dok ne crkne skroz.

A odgovor na tvoje pitanje, koliko jedan taksista treba da radi da bi imao 30k neto, to je po konzervativnoj računici iznad otprilike 4 sata dnevno od ponedeljka do petka i vikendom se odmara! A možda još i manje od toga. I šta misliš koliko ljudi u Srbiji bi želelo takav posao, ali ne mogu da ga dobiju jer je ograničeno? I jel ti sad jasnije zašto onda taksisti toliko brane svoje zanimanje?

Ne znam kako. Pogotovu na Chrome-u je to skoro nemoguca misija, a i uz 20 pokusanih extenzija, i kada uspem, ne izgleda lepo :( Izgleda bledo, providno previse. U IE-u je bolji font, ali i on je tezak za citanje.

Ja možda znam, to je zato što imaš operativni sistem star između 11 i 18 godina. :) XP je izašao 2001, a poslednji update (SP3) je iz 2008. Odavno je prestala podrška ne samo za OS, nego što je još važnije, za browsere, i oni stvarno jako loše rade (uključujući i rendering teksta) na starim sistemima i starim verzijama. A sigurno imaš staru verziju browsera zato što su prestali da razvijaju nove verzije za XP, proveri i sam.

A i tekst bi ti bio jasniji i lepši da nemaš kriminalno nisku rezoluciju i 4:3 monitor. :) Rezoluciju i OS sam primetio kad deliš neke skrinšotove. A po ovome "moja mašina", komp ti je iz 2007. Zašto ne kupiš neki noviji komp za 200 evra i instaliraš lepo Windows 10? Onda će ti sve biti u redu sa ćirilicom i bilo čime i moći ćeš da imaš najnovije verzije browsera.
 
@mnt

prosecna voznja na taxiju nije 400 nego bar 800 dinara, a taxisti placaju doprinose od prilike pola od tih 20k jer tako su u mogucnosti, oni nisu obicni pausalci vec taxisti.
 
@calexx
ti si bas uporan da CG ne bi mogao da radi u nisu... :)

Cena u BG je formirana srazmerno saobracajnoj infrastrukturi u gradu, u Nisu bi bila druga cena, u NS treca...
Ово ме занимало, не знам који се детаљи гледају али су цене такси превоза овде отприлике упола него у Београду. Вожње су често и око 150, ретко иду преко 400. Да ли би било исплативо да car:go ради са тим ценама?
Nego onako kako prosečan taksista radi (medijana): 8 sati dnevno radnim danima, subotom i nedeljom po 4 sata (neko će u subotu 8 sati, a u nedelju odmara i sl.). Evo kad zaokružim na dole, to je oko 200 sati mesečno.
Не бих се кладио да таксисти имају 8-часовно радно време и слободне викенде. Овде се ради по 12 сати, а слободан је један, евентуално два дана недељно. Отприлике 300 сати месечно. Мој зет не ради недељом (такав договор са газдом) и ради само дневне смене од 5 до 17. Давно сам био у фирми која је између осталог имала и такси службу и питао сам њиховог шефа ... зашто не раде тројица по 8 сати дневно него двојица по 12? Одговор је био убедљив, за 8 сати не би зарадили ни као за најниже плаћен обичан посао.
I finalno: 400 dinara x 300 vožnji = 120.000 dinara mesečno iliti 1000€. Oduzmi tih 20k za doprinose i eto ti 100.000 neto. Znači duplo više nego zvanična prosečna plata, a realno možda i 3x više.

Inače, namerno izostavljam "troškove amortizacije i popravki", zato što su isti maltene nepostojeći za većinu taksista, što se vidi po kvalitetu i starosti voznog parka.
Овде таксисти пређу у смени 100км кад не иде па до 300 у пар удружења која су најјача. Нека буде и просек 150 дневно, за ~25 дана колико би радио прелази скоро 4к километара. Супер је што не рачунаш гориво које мора да се сипа, ту баш и не може да се забушава. Ко има плин, још и некако може да плати али рачунај да они са бензином дају бар пола ових пара које остају за гориво. Не знам шта се плаћа за регистрацију таксија али свакако постоји још много трошкова. Почев од тога да у случају удеса где буде крив (а ко свакодневно пређе стотине километара може да погреши) плаћа оправку а и да није крив, мора да сачека да поправка буде готова. Без зараде. А неки прекршај па месец или три без дозволе? Поред доприноса се плаћа и услуга централи, осим ако нису у питању дивче.

Е да, доприноси. Мислим да могу да плаћају скоро најниже стопе јер је и посао без захтева за квалификацијама. То повлачи и мању пензију кад за то дође време, није то једнократна уштеда. Муж колегинице моје мајке је био адвокат и плаћао је себи огромне доприносе. Када је отишао у пензију, имао је већу од двојице колега заједно а они су ишли на неки минимум. Мора и на то да се мисли.
 
Poslednja izmena:
Да одмах поновим да се ово што знам о таксију односи на Ниш и да немам појма како је у другим местима.

Pa tema je CarGo koji posluje u Beogradu, a ne u Nišu, ne znam zašto ovde nastavljaš da raspravljaš o tome kako bi CarGo vozači trebalo da se registruju i imaju taksi licencu kad to jednostavno nije moguće.

Свакако не оправдавам такве цене и сигурно је да и car:go може да утиче, само да се мало прихвате закона. Не знам где запиње али има ко зна.

Pa ne mogu da se "prihvate zakona", bar ne tog na koji ti misliš. Mogu samo ili da ne rade uopšte (što je OK) ili da rade ovako kako sad rade (udruženje). Ali ono što nije OK je da ne mogu da rade po zakonu o javnom prevozu, jer nije moguće. A tako bi trebalo.

Како онда некоме могу да одузму возило ако је све исправно? Побунили се таксисти и сада вам одузимамо ауто тек тако? Не личи ми на реалан сценарио.

Itekako liči na realan scenario. Isto kao što je realan scenario da komunalci na aerodromu dobijaju evriće od divljaka da ih ne bi dirali, i još se tamo druže i smeju s njima. Ja ne verujem koliko ti sve vreme misliš da živimo u uređenoj državi. Plus zamišljaš da je "vrh države" nešto tamo apstraktno, neka viša sila, neki sudijski čekić, a u stvari to su obični ljudi koji mogu da budu korumpirani i ljigavi isto kao što mogu ljudi bez takvog statusa. Da, naravno da Mihajlovićeva može preko veze da pritisne nekog iz policije da danas oduzme jedno vozilo. Ali to verovatno nije u njenom ličnom interesu, nego i nju neko drugi pritiska, i tako ide lanac, a sve je van zakona. I kako ne kapiraš, da stvarno žele i/ili da je to legalno, mogli bi da oduzimaju 10 vozila dnevno i za par nedelja da više nema nijednog vozača. Oduzme se samo po jedno vozilo radi šoua i da bi mogli da kažu da "država radi na gašenju CarGo-a", da bi se smirili taksisti.

Ако ништа друго, такси возач мора да има здравствено уверење за некаквог профи Б возача што ваљда значи да сме да вози друге и наплаћује им то. Мора да има осигурање по коме у случају незгоде може да се наплати одштета.

Ali CarGo vozač nije taksi vozač, stoga ne mora da ima ništa od toga. On je član privatnog udruženja, što znači da ne vrši javni prevoz. "Rupa u zakonu" kod ljudi uglavnom ima negativnu konotaciju, ali to ne znači da je nelegalno.

Зато и питам, зашто не возити такси и бити фин уместо да се ризикује и са неким кршењем закона и са ко зна чиме све.

Ne razumem, već smo ti ja i još jedan član napisali da u Beogradu to ne može, i ti opet nastavljaš o tome.

Нисам мислио компликованије за тебе, мене или некога са овог форума а тачно је да се нисам тако возио. Компликованије је за 90% просечних могућих корисника. У случају који сам поменуо је довољно да имаш паре или картицу а у твом да имаш неко онлајн плаћање. Колико њих то има?

Baš ne poznaješ materiju, opet zamišljaš apstraktno "neko onlajn plaćanje", tamo u nekom cloud-u, neka komplikacija za 90% ljudi sigurno. Dakle, taj koji ima karticu, sve što treba da uradi je da samo jednom poveže karticu sa taksi kompanijom (prepiše broj) i svako plaćanje se vrši automatski, ne radiš baš ništa, nula. Dakle, samo izađeš iz auta. A ti opet pišeš kako je bolje kad imaš pare ili karticu, kao tako samo platiš na kraju vožnje, mora da je jednostavnije? Pa objektivno nije i kraj! A da ne pričamo o kešu... Kad se setim jednom kad sam dao 2000 i taksista mi je tražio da ja odem do trafike i usitnim, ej, ja da odem!

овде још увек већина користи радио станице, прима само кеш па нисам сигуран да ће то скоро да заживи.

CarGo je dokaz da bi zaživelo velikom brzinom, ljudima to odgovara i biraju onoga ko to ima. Kao i za sve drugo u vezi s tehnologjiom, uvek će sve da zaživi što se ljudima sviđa, i svaki put ima takvih kao ti koji kažu da neće (skoro) da zaživi.
 
Ово ме занимало, не знам који се детаљи гледају али су цене такси превоза овде отприлике упола него у Београду. Вожње су често и око 150, ретко иду преко 400.
Pa i ovde imas na CG gomilu voznji po 289din a to je u praksi za vozaca oko 5km

Да ли би било исплативо да car:go ради са тим ценама?
Jel ti razumes da CG nema nikakve troskove...!
Sve troskove snosi vozac, a oni naplate procenat od naplacene cene, pa koliko god ona niska bila.

Овде таксисти пређу у смени 100км кад не иде па до 300 у пар удружења која су најјача.
100km nije puno...
Ali napraviti 100km u Nisu i u BG nikako nije isto
 
prosecna voznja na taxiju nije 400 nego bar 800 dinara

Отприлике 300 сати месечно.

:) Dakle, par hiljada evra mesečno. Ako ne mislite da je toliko, iskoristite te cifre i pomnožite sa koliko god mislite da mogu da imaju vožnji na sat, pa vidite koji ste iznos dobili.

I da, uključite gorivo koje sam uspeo da zaboravim, lol. Ali svejedno su astronomske plate. 4000 km ti je 300€ mesečno za gorivo, što je nije mnogo kad oduzmeš od par hiljada evra. Registracija podeljena sa 12 je 20 evra...
 
Poslednja izmena:
1. Kako mogu da ne placaju, mislis nemaju radnje pola taksista?
2. Da li realno verujes svojoj proceni da zarade po 1000e bruto?
 
Plus zamišljaš da je "vrh države" nešto tamo apstraktno, neka viša sila, neki sudijski čekić, a u stvari to su obični ljudi koji mogu da budu korumpirani i ljigavi isto kao što mogu ljudi bez takvog statusa. Da, naravno da Mihajlovićeva može preko veze da pritisne nekog iz policije da danas oduzme jedno vozilo.
По неким порукама ми се чини да и иза car:go стоји неко из политике. А ко год да је у питању, шта је проблем да власник или већ ко изађе и јавно каже да је нелегално одузет ауто који ради легалан посао? Мислим, не мора на РТС-у, има довољно других који би једва дочекали да то пишу. Или је већ било тога?
Ali CarGo vozač nije taksi vozač, stoga ne mora da ima ništa od toga. On je član privatnog udruženja, što znači da ne vrši javni prevoz. "Rupa u zakonu" kod ljudi uglavnom ima negativnu konotaciju, ali to ne znači da je nelegalno.
Није такси возач али мислим да постоје неки делови закона по коме онај ко вози људе и наплаћује им вожњу мора да има некакве додатне исправе. Пре неку годину су се тако бунили возачи комбија који су вршили превоз па су им тражили ... нешто. По сећању баш то, да имају неки документ по коме би показали да су способни за тај посао, а не да сваки Мишко који уме да вози пола километра везаних очију почне да превози људе.
Baš ne poznaješ materiju, opet zamišljaš apstraktno "neko onlajn plaćanje", tamo u nekom cloud-u, neka komplikacija za 90% ljudi sigurno. Dakle, taj koji ima karticu, sve što treba da uradi je da samo jednom poveže karticu sa taksi kompanijom (prepiše broj) i svako plaćanje se vrši automatski, ne radiš baš ništa, nula.
Као што сам написао, врло је могуће да то уведу и такси удружења али реално, не бих везао моју картицу за било које. Ти би то урадио?
Pa i ovde imas na CG gomilu voznji po 289din a to je u praksi za vozaca oko 5km
Мислио сам да је скупље јер вожња од 5км и овде кошта више од 289. У Београду би била преко 500.
Jel ti razumes da CG nema nikakve troskove...!
Sve troskove snosi vozac, a oni naplate procenat od naplacene cene, pa koliko god ona niska bila.
Знам ја да трошкове сноси возач а да кајмак купи неко други, да ли би се одрекао свог дела кајмака овде или би тражио некога ко би пристао да ради за џ? По овим причама овде ми делује да је возач у CG на граници а овде би морао да доплаћује газдама. ;)
100km nije puno...
Ali napraviti 100km u Nisu i u BG nikako nije isto
Наравно, лакше је прећи 100км у Београду, то може да буде 5-6 вожњи док су овде вожње краће и мора много више да их буде.
:) Dakle, par hiljada evra mesečno. Ako ne mislite da je toliko, iskoristite te cifre i pomnožite sa koliko god mislite da mogu da imaju vožnji na sat, pa vidite koji ste iznos dobili.
Моја процена је била са просеком од 400 динара по вожњи и онда толико километара. Са дуплом ценом су и дупло пређени километри и дупла потрошња.
I da, uključite gorivo koje sam uspeo da zaboravim, lol. Ali svejedno su astronomske plate. 4000 km ti je 300€ mesečno za gorivo, što je nije mnogo kad oduzmeš od par hiljada evra. Registracija podeljena sa 12 je 20 evra...
Математику може да каже неки CG или такси возач, колико километара пређе месечно и колико горива потроши. Није једноставно проценити потрошњу у целодневној градској вожњи.
Нисам мислио на регистрацију аутомобила него на регистрацију такси возила, фирму, ознаке, таксе које гарантовано постоје и слично.

И као што рече алфа, ако таксисти имају толика примања, а раде редовно осмочасовно радно време, требало би да то буде ударно занимање. Овде је то посао који се ради ако немаш ама баш ниједан други. Мој комшија је таксирао десетак година а онда је отишао у неку фирму да буде магационер/чувар за <200€. Не планира да се врати.
 
1. Kako mogu da ne placaju, mislis nemaju radnje pola taksista?
2. Da li realno verujes svojoj proceni da zarade po 1000e bruto?

1. Pa kako onda toliko miliona evra poreza duguju kad po tebi ne mogu da ne plaćaju? Pa onda dobiju reprogram duga gde se i oprosti neki deo, a ostatak da plaćaju na rate itd.

2. Ja ne verujem, nego razmišljam glavom. Imaš samo 2 promenljive u formuli prihoda:
a: broj vožnji mesečno
b: prosečna cena jedne vožnje

A formula je, gle čuda: a * b

Evo, ti sam razmisli i popuni te dve cifre pa vidi šta ćeš da dobiješ. A formula rashoda je komplikovanija, ali u suštini jedini neizbežni trošak je gorivo i članarina za udruženje oko 5k. A sve što se može izbeći od troškova, taksisti će izbeći. :) I oduzmi doprinose slobodno i šta god još hoćeš. Nikad ne možeš dovoljno da oduzmeš da bi došao na samo 30k neto. :) Ma ne može ni manje od 60k.
 
Poslednja izmena:
Pa normalno da iza car go stoje neke ozbjljne glave, sta mislite da bi sutra nas 5 sa foruma mogli da pokrenemo app i nudimo voznje tako? Nijedan ozbiljan biznis ne moze da se pokrene bez "podrske"...

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
шта је проблем да власник или већ ко изађе и јавно каже да је нелегално одузет ауто који ради легалан посао? Мислим, не мора на РТС-у, има довољно других који би једва дочекали да то пишу. Или је већ било тога?

Puno puta su na svojoj FB stranici objavili o oduzimanju vozila, i baš su iskoristili reč "nelegalno". Čak su bila i uživo uključenja (live stream) oduzimanja vozila. A bilo je naravno i na portalima za vesti.

Пре неку годину су се тако бунили возачи комбија који су вршили превоз па су им тражили ... нешто. По сећању баш то, да имају неки документ по коме би показали да су способни за тај посао, а не да сваки Мишко који уме да вози пола километра везаних очију почне да превози људе.

Mislim da kombi prevoznici rade po zakonu i to je onda skroz druga priča. Možda su radili po onom drugom zakonu o turizmu ili kako već, ali ipak su po nekom od tih zakona, zato su i morali da imaju to. A CarGo je samo privatno udruženje u kome članovi jedni druge prevoze. Imaš razna udruženja gde članovi rade nešto što bi inače spadalo pod neki zakon, ali u zatvorenom udruženju ne. Tu je najsporniji deo oko plaćanja, tj. zašto članovi plaćaju jedan drugome za te usluge? To onda nije neprofitno udruženje. Da je volonterski prevoz članova, sve bi bilo OK.

Као што сам написао, врло је могуће да то уведу и такси удружења али реално, не бих везао моју картицу за било које. Ти би то урадио?

Ne da bih uradio, nego već jesam, naravno, kao i (skoro) svako ko koristi CarGo u poslednje vreme (ranije su imali još neke opcije plaćanja, ali sad samo kartica). Isto sam i na Yandex povezao karticu. Kao što je alfa više puta savetovao, na glavnom računu kartice držati samo onoliko novca koliko si spreman da izgubiš, a da je dovoljno da pokrije to što želiš da platiš danas, sutra. To može biti ili posebna onlajn kartica (na koju ne primaš platu) ili ista kartica, ali da novac prebacuješ na sporedni račun (npr. štedni), sa kog ne može da se troši dok sam iz e-bankinga ne prebaciš sredstva. Naravno, da ne bi rekao da je onda to ipak komplikovano, to sve je već unapred sređeno kod nekoga ko inače stalno onlajn plaća (a ti su najviše klijenti CarGo-a). Ili naravno ne moraš uopšte ništa od toga da radiš ako nisi paranoičan, jer realno se verovatno nikad neće desiti da te neka firma pokrade tako, a čak i tada imaš još neki mehanizam da povratiš pare.

И као што рече алфа, ако таксисти имају толика примања, а раде редовно осмочасовно радно време, требало би да то буде ударно занимање. Овде је то посао који се ради ако немаш ама баш ниједан други. Мој комшија је таксирао десетак година а онда је отишао у неку фирму да буде магационер/чувар за <200€. Не планира да се врати.

Ti izgleda opet mešaš Beograd i Niš. Naravno da je udarno zanimanje, pa desetine hiljada ljudi bi htelo da taksira u Beogradu, ali ne može. To da se taj posao ne radi "ako nemaš ama baš nijedan drugi", to može da važi za Niš, ali ne za Beograd. Prvo zato što u Beogradu ne možeš da radiš taj posao i da hoćeš, a drugo, to je ne jedan od najboljih, nego bukvalno najbolje plaćen (legalni) posao bez stručne spreme u Beogradu.

E sad, drugo je što je stvarno ubitačan i zahtevan posao, i to je jedan od razloga zašto je tvoj komšija prestao da radi, jer kao čuvar samo sedi i polu-spava, ali glavni razlog je zato što u Nišu ne može da se zaradi ni približno toliko para od taksija koliko može u Beogradu. Svi rashodi su slični, a prihodi mnogo manji. Kad na to dodaš da je stvarno veoma teško i iscrpljujuće voziti po X sati dnevno, naravno da je mnogima bolje biti čuvar za 200€ nego taksista za 300.
 
Poslednja izmena:
Nikad ne možeš dovoljno da oduzmeš da bi došao na samo 30k neto. :) Ma ne može ni manje od 60k.
Није 60к претерана цифра, толико и овде понеки таксиста из јачег удружења заради и то не својим аутом него фирминим. Проста математика, 300 радних сати, 60к зарада, просечан сат 200. Да ради оних 160 сати месечно, зарадио би 32к. Мало ли је? За оне који мало слабије послују па зараде 40к за 300 сати, радни сат испадне испод минималне цене рада.
Исплатив посао.
 
По неким порукама ми се чини да и иза car:go стоји неко из политике. А ко год да је у питању, шта је проблем да власник или већ ко изађе и јавно каже да је нелегално одузет ауто који ради легалан посао?
Ne znam ko tacno stoji, ali neku podrsku imaju, i svaki put je bilo u medijima o nelegalnom oduzimanju, i nikom nista.
A to sto si pitao kako nelegalno oduzimaju...?
pa lepo, to ide tako sto dobiju naredbu da zaplene vozilo, oni ga zaplene izdaju zapisnik pa ti posle dokazuj da nisi kriv a do tada si bez vozila...

Није такси возач али мислим да постоје неки делови закона по коме онај ко вози људе и наплаћује им вожњу мора да има некакве додатне исправе.
CG vozac ne naplacuje voznju, niti ima nacina da naplati, cak i ne zna koliko si ti platio voznju, njegovo je samo da preveze.
Мислио сам да је скупље јер вожња од 5км и овде кошта више од 289. У Београду би била преко 500.
U BG i kad se korisnik vozi 2km vozac opet napravi bar 5km, jer takav je grad.

Знам ја да трошкове сноси возач а да кајмак купи неко други, да ли би се одрекао свог дела кајмака овде или би тражио некога ко би пристао да ради за џ? По овим причама овде ми делује да је возач у CG на граници а овде би морао да доплаћује газдама.
To su se isto pitali i CG vozaci u BG i do sada smo videli da se procenta nije odrekao ni jedanput, cak sta vise podizan je!
Znaci moze da spusti cenu koliko hoce i opet da uzme vozacu 30%, i vozac da plati sve troskove.
Znam, deluje ti neverovatno, ali BG je cist primer da to prolazi.

Наравно, лакше је прећи 100км у Београду, то може да буде 5-6 вожњи док су овде вожње краће и мора много више да их буде.
Ne znam kakav ti to Beograd zamisljas, ali za 2km u centru moze da ti treba i 40min, sve je raskopano, a i kad nije slicno je...
https://www.blic.rs/vesti/beograd/s...aobracajnica-a-evo-do-kada-ce-trajati/jxenb11
 
Poslednja izmena:
Pa normalno da iza car go stoje neke ozbjljne glave, sta mislite da bi sutra nas 5 sa foruma mogli da pokrenemo app i nudimo voznje tako? Nijedan ozbiljan biznis ne moze da se pokrene bez "podrske"...

Sent from my EML-L29 using Tapatalk

Word!

Mnt, cek, na kraju znaci plati porez i doprinose?:)
2. Izgleda super, ali ne bi se oni vozili u krsu da zaradjuju toliko :) Ili da sebi ne ukljucuju klimu i muce se.
 
CG vozac ne naplacuje voznju, niti ima nacina da naplati, cak i ne zna koliko si ti platio voznju, njegovo je samo da preveze.
Добро, није шија него врат. После вожње оде кући и никада не види те паре. ;)
U BG i kad se korisnik vozi 2km vozac opet napravi bar 5km, jer takav je grad.
То је други падеж. Ако је вожња 2км, то би овде коштало <200, без обзира да ли после возач пређе +3 или не. Ни овде није немогуће да такси оде 2-3км по муштерију, вози га још 2-3км даље па у повратку има 4-5км. Али је могуће и да вожња буде од стајалишта до стајалишта па 2км и буде 2км.
У БГ уђе муштерија на стајалишту и хоће вожњу у други крај где опет има стајалишта па онда нема те математике. А колико се сећам, у Београду постоји ваљда стотине стајалишта.
To su se isto pitali i CG vozaci u BG i do sada smo videli da se procenta nije odrekao ni jedanput, cak sta vise podizan je!
Зато и питам, овде је такси упола, а CG газда неће да се одрекне процента па би возачи зарађивали упола? Да ли би радио за пола од садашње зараде?
Ne znam kakav ti to Beograd zamisljas, ali za 2km u centru moze da ti treba i 40min, sve je raskopano, a i kad nije slicno je...
Раскопано је и овде, пар недеља мењају асфалт по ширем центру али увек може да се нађе и други пут. Знам какве су тамо гужве али је то мач са две оштрице, ако вожња траје дуже, више ће и да кошта. Не знам за CG али се таксисти вероватно не буне кад заглаве.
 
Par taksista koje sam pitao prosle godine je sa novim kolima koje su uzeli na kredit 2006-2008 godiste prelazilo oko 450 000 - 500 000 km za 10-12 godina, svi su na plin, neko je uzimao fabricki plin a neko posle ugradjivao.
Jedan sto je presao oko 500 000 radi uglavnom kod tasmajdanskog parka i kaze da cesto ima krace voznje tipa dorcol, centar,zeleznicka, a dosta vozi i do aerodroma. Uglavnom nista ne ulaze u kola samo redovni servisi.
Znaci godisnje predje 41 000km x 70 (nek je prosek 70din /km) mesecno ispadne 239 000din neto cisto bez starta + start koji je 170din a njega ima koliko je imao voznji dnevno/ mesecno.
 
Pa svakako i kad si saradnik si i dalje vozac i vozis normalno, to ti i jeste glavni izvor zarade jer imas povlascen status + uzimas procenat od vozaca.

A sto se tice cene taxi usluge bezobrazno je velika, ponovicu se jos jednom vozi me u citroen ksari 2004 sa 500k km u stanju raspadanja, klimu niko ne pali, i naplati to od grada do vidikovca 1200 din za 12km voznje gde potrosi daj boze 100 din plina.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk

Koliko vremena traje voznja?
Koliko vremena traje povratak/put do lokacije naredne voznje?

Taksista nije pumpa da ti naplacuje samo za potroseni plin.

Amortizacija vozila i vreme su njegovi glavni troskovi.

Plus cekanje izmedju voznji. Tesko mozes raditi nesto drugo korisno za vreme pauza od po 15 - 20 minuta izmedju dve voznje. Tako da je i to cist trosak. Vise taksista - vise praznog hoda.
 
Na 50.000km godisnje racunaj da je pola mozda naplaceno. Ostalo su njegove voznje, gde nema putnika, i voznje do sledeceg putnika.
Kako 70din neto po km? Kad je km 65din :) Plim mu jos placa ato ga trosi?:)
 
Није 60к претерана цифра, толико и овде понеки таксиста из јачег удружења заради и то не својим аутом него фирминим. Проста математика, 300 радних сати, 60к зарада, просечан сат 200. Да ради оних 160 сати месечно, зарадио би 32к. Мало ли је? За оне који мало слабије послују па зараде 40к за 300 сати, радни сат испадне испод минималне цене рада.
Исплатив посао.
300 sati mesečno za 500e, mašala. To je skoro duplo više nego standardno radno vreme. Postoje li dole još uvek zakoni o radu, ili je i to ukinuto?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno