Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Malocas mi je kolega rekao da imam pravo na zamenu samo ako je uredjaj crkao u prvih 3 dana od kupovine. Od kupovine proslo je mesec i nesto dana.
Da li onda moram da pristanem na servis?

kao sto sam ti vec rekao ... ne moras pristati ni na kakav servis .... to je stvar tvoje odluke .... oni imaju 8 dana da utvrde da li je uredjaj ispravan ili ne ... ako utvrde da nije duzni su u roku od 13 dana da reklamaciju izvrse onako kako ti izaberes izberes ....

:d
Odoh ja sinoc da kupim jednu tehnicku stvarcicu, prvo mi je trebalo sat vremena da nadjem radnju, i kad sam je nasao vec je proslo 20h, ali ljudi su me korektno sacekali. Uzimam to sto sam dosao da kupim, placam vizom, dolazim kuci i HLADAN TUS...

cena koju su mi naplatili je 4000din veca (hehe ovo je deo u vezi koga mozete da se smejete, jer ja sam toliko bio rasejan da nisam ni pogledao sta pise na racunu) od cene koja im pise na sajtu, i koju mi je zena rekla preko telefona. Uzmem ja lepo digitron u ruke, i ustanovim da je u stvari to PDV tih 4000din :d
ispao sam debil teski... a kroz zivot me je pratilo da kad god kupim nesto polovno nikad nemam problema, a evo sad sam je ispruzio 50e vise BEZVEZE!

e sad mene zanima sta mi je ciniti, pogotovu zato sto nigde na sajtu nema istaknutu da su cene tamo objavljene bez PDV-a, isto tako mi ni zena preko telefona nije rekla da je to cena bez pdv-a.

pozdrav :wall:

ps naravno shvatam u potpunosti da je greska moja sto nisam pitao, ali me samo zanima, da li mogu kulturno da povratim pare po principu ja njima robu oni meni pare, jer sam za tu kintu koju sam platio mogao da kupim gde hocu taj uredjaj...

pokusacu da nadjem da li negde u zakonu izricito pise da li je prodavac duzan da ti kaze da je cena bez pdv-a .... svakako u clanovima koje sam vec pominjao pise da je duzan da te informise i da ne sme da te obmanjuje .... clan 3 zakona o zastiti potrosaca .... vec sam kacio sliku ... potrazi je iznad .... ustvari evo opet slike da se ne mucis mnogo ....

zakonozastitipotrosacac7kb.jpg


znaci ako nista 3) kaze ... raspolaganje cinjenicama za pravilan izbor .... da li razlika u pdv-u nije cinjenica koja utice na izbor .... ja mislim da jeste ... ti bi mozda kupio jeftiniji uredjaj ....

jedino zbog cega nisam siguran da bi mogo da se zalis je to sto si platio ne obaziruci se na cenu .... jer da ti je znacila ti bi gledao koliko placas .... ... a ja se samo pitam kako nisi odmah uvideo razliku ... jedino ako nisi placao kesom nego karticom .... onda mozes da kazes da nisi gledao racun a da ti je receno toliko i toliko i da si tek kuci primetio .....

p.s. moras reagovati hitro ... najbolje odmah da odes do trzisnog inspektora
 
Poslednja izmena od urednika:
Update:

Aparat mi se servisira/testira kako kazu. pitao sam zasto me nisu obavestili i prezentovali opciju da ja odlucim da li ce biti servisiran ili zamenjen, ne umeju da odgovore vec da im je ovo praksa i pominju cuveni zakonski rok od 45 dana. Dogovoren je razgovor sa sefom servisa, koji ce biti sutra ujutro.

Sugestije kako nastupiti?
 
Molim te da ovo pojasniš da ne bi bilo zabune. Ako imaju 8 dana da odluče šta će sa tvojom reklamacijom da urade i još 15 da sprovedu šta ti onda odlučuješ?

skajdrajver ne znam zasto se inatis samnom (zato ti odgovaram poslednjem) .. deluje mi da to radis namerno .... pisao sam o tome, kacio slike ... ali nije vazno ponovicu ti opet ....

8 dana imaju da odluce ... da ispitaju uredjaj ... da utvrde da li je uopste ispravan ili ne, odnosno da ti na osnovu toga izdaju potvrdu da je tvoja reklamacija osnovana ili da nije .... ta potvrda prodavcu sluzi da moze uvozniku da kaze servis je utvrdio, odnosno da postupi po kupcevom zahtevu .... .... problem nastaje zato sto vecina servisa uzme i otkloni kvar i ne pitajuci te, ne konsultujuci se sa prodavcem sta ti zelis ustvari .... a najveci problem u tom odnosu je kada ti za neispravan (uredjaj sa nastalim nedostatkom) kazu da je ispravan .... kada kazu za uredjaj koji ne radi onako kako bi trebao da radi u granicama specifikacije .....

pogledaj prvo clan 36 ZAKONA O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE PROMETA ROBE, VRŠENJE USLUGA U PROMETU ROBE I INSPEKCIJSKOM NADZORU .... stav 4 ti kaze da je prodavac duzan da osnovan zahtev za reklamaciju (servis utvrdio da je osnovan) sprovede (ispuni) najdalje u roku od 15 dana ....



dalje pogledaj stav 35 ZAKONA O ZASTITI POTROSACA .... da vise oko toga ne bude nejasnoca .... pise da potrosac ima pravo na 1, 2 ili 3 .... gde nigde nije navedeno da o 1, 2 ili 3 odlucuje prodavac .... a nemozes se pozvati ni na redosled .... jer nije u skladu sa prethodno iskazanom tvojom logikom .... pod 1 je zamena za nov, pod 2 je vracanje para a tek pod 3 je ono sto je po tvojoj logici prvo, odnosno popravka proizvoda .....



cak mozes naplatiti stetu koja je nastala zbog toga sto je taj uredjaj neispravan .... znaci npr. napajanje ti sjebe plocu ... ako je ono u garanciji duzni su i plocu da ti nadoknade .... samo prvo nekako moras dokazati da je bas ono sjebalo plocu ....

nadam se da vise nemas nejasnoca oko trenutno vazeceg zakona ....

Update:

Aparat mi se servisira/testira kako kazu. pitao sam zasto me nisu obavestili i prezentovali opciju da ja odlucim da li ce biti servisiran ili zamenjen, ne umeju da odgovore vec da im je ovo praksa i pominju cuveni zakonski rok od 45 dana. Dogovoren je razgovor sa sefom servisa, koji ce biti sutra ujutro.

Sugestije kako nastupiti?

ako mene pitas kao prvo ponesi diktafon ... odnosno neki mp3 plejer sa voice recordingom ... nista ne gubis ako snimas .... ako reakcija bude losa na kraju razgovora ga obavesti da je sniman i da ce to biti upotrebljeno protiv njih ..... te da moze biti upotrebljeno zato sto su obavesteni da su snimani .... ako ti kaze kakav si to covek zato sto si to radio .... ti mu reci kakav je on covek kad obmanjuje potrosace sa nekakvom izmisljenom praksom od 45 dana i kad ne postuje zakon i ne informise potrosace prema navedenom clanu 3 .... zakon o zastiti potrosaca imas .... imas slike odstampaj ih .... a evo ti u atacmentu i ovaj drugi na koji se pozivam ZAKON O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE PROMETA ROBE VRSENJE USLUGA U PROMETU ROBE I INSPEKCIJSKOM NADZORU ... uvideces da su slicni .... postoji i dopuna koja kaze da jedan dopunjuje drugi te da nisu kontradiktorni .....

sto se pocetnog nastupa tice ... po meni nemoj biti agresivan ... pusti da se sami istrce .... da sto vise stvari koje nisu u skladu sa zakonom kaze sam ... pusti ga da te obmanjuje .... a onda mu na kraju sve saspi i reci da ako nemaju nameru da to resu u dopunskom roku koji im ti dajes od 5 dana ... naglasi da je to tvoja dobra volja .... da ces biti prinudjen da pravdu potrazis u trzisnoj inspekciji ili na sudu .... te ih onako uzgrd pitaj dal znaju kolike su kazne ... ... posle toga ih obavesti da su snimani ....

posto se radi o servisu mogu ti reci da oni nisu prodavnica te da nemaju pravnika .... reci im da svakako jesu radnja te da kao takvi i oni podlezu pod postovanje zakona, odnosno da moraju pbiti upuceni u zakone koji su na snazi .... moguce je da ce ti posle toga reci da se obratis prodavnici gde si kupio ili uvozniku .... ... sa uvoznikom nema sta da pricas .... mozes samo ako imas zivaca i mislis da moze nesto da uradi .. ali ako te u prvom razgovoru bude zavlacio batali .... pozovi radnju ... trazi ovlasceno lice u vezi jedne reklamacije .... i tom licu reci da servis drzi protivzakonski dugo i da ako to ne resi za jos 5 dana tvoje dobre volje moras otici u trzisnu .... te da u tom slucaju inspekcija njima dolazi na vrat jer si ti od njih kupio a ne uvozniku ili serviseru .... u zavisnosti sta ti kazu znas kako da reagujes ....

svakako javi kako si prosao .... mada ne znam sta imas uopste ti da se petljas sa servisom kad tvoja obaveza nije bila uopste da nosis niti da se licno raspitujes o stanju ... to mora radnja da zavrsi u roku od 8 dana umesto tebe ..... nisi ti kupovao od servisa mobilni .... nisi ni u kakvom pravnom odnosu sa servisom vec sa radnjom u kojoj si potrosio svoj novac ....

p.s. ne zaboravi zakon u prilogu ....
 

Prilozi

  • ZAKON_O_USLOVIMA_ZA_OBAVLJANJE_PROMETA_ROBE__VRSENJE_USLUGA_U_PROMETU_ROBE_I_INSPEKCIJSKOM_NADZORU.p
    62.6 KB · Pregleda: 1,900
Poslednja izmena od urednika:
hvala na odgovoru!

Ljudi su ispali skroz korektni jer ipak nije bila nikakva prevara sa pdv-om vec greska jer su ukucali vecu cenu, odneo sam racun, i vratili su mi razliku...

Iako ovo nije bio slucaj kada prodavci muvaju sa pdv-om mozda nije lose da ostane poruka kao putokaz onima koji se nadju u slicnoj situaciji prevareni, sa ABCD-ovom porukom kako i sta ciniti...

poz
 
Situacija nije bas tako cista, naime u pitanju je sluzbeni telefon koji sam ja dobio na koriscenje od firme.

Svejedno, a mozda bas i zato, zanima me koja su prava kupca odnosno korisnika kada je uredjaj vec u servisu, i narocito, kad pocnu da mu masu sa tim, kako izgleda nepostojecim rokom od 45 dana.
 
Situacija nije bas tako cista, naime u pitanju je sluzbeni telefon koji sam ja dobio na koriscenje od firme.

Svejedno, a mozda bas i zato, zanima me koja su prava kupca odnosno korisnika kada je uredjaj vec u servisu, i narocito, kad pocnu da mu masu sa tim, kako izgleda nepostojecim rokom od 45 dana.

cek cek brkas ... tvoja firma je kupila od neke radnje .... u tom slucaju ona je kupac a ti nastupas ispred firme .... a ako je taj mobilni u upotrebi za vrsenje nekog skupog posla .... svaku stavku mozes da im naplatis .... propao posao toliko i toliko vredan u 11:30 zvao covek nije me mogao naci i odustao ..... u 12:00 zvao drugi toliko i toliko vredno otisao kod konkurencije ... svaku sitnicukoju mozes da dokazes mozes naplatiti .... u tom slucaju je najbolje da pravnik tvoje firme posalje radnjui u kojoj je mob kupljen neku pred tuzbu sa izvodom o ovakvoj steti .... ima da se uspanice nikad gore ... nov ce ti daju bez ispitivanja .... jer mozes im milione naplatiti ako mozes dokazati da firma trpi toliku stetu zbog nemanja mobilnog ...
 
Lepo si ovo rastumačio, zakon se dosta razlikuje od prethodnog gde si u slučaju kvara nosio u ovlašćeni servis, seti se da si uz proizvode dobijao spisak ovlašćenih servisa. Samo malo nemoj ovo da doživljavaš lično mnogo si nervozan, ako možeš odgovori i pomozi ljudima a ako ne preskoči.

Što se tiče snimanja ne možeš nikoga da snimaš pa da mu kažeš na kraju razgovora da si ga snimao možeš da ih obavestiš samo na početku, ali tada razgovor ni izbliza neće biti tako interesantan :)

U vezi nadoknade štete može ali su neke stvari teško dokazive. Lep primer iako nije vezan za reklamacije je kada udareni taksista naplati štetu plus tuži osiguravajuću kuću pa dobije nadoknadu štete zbog nemogućnosti obavljanja posla u periodu dok mu kola nisu bila u voznom stanju.
pozovi radnju ... trazi ovlasceno lice u vezi jedne reklamacije .... i tom licu reci da servis drzi protivzakonski dugo i da ako to ne resi za jos 5 dana tvoje dobre volje moras otici u trzisnu .... te da u tom slucaju inspekcija njima dolazi na vrat jer si ti od njih kupio a ne uvozniku ili serviseru .... u zavisnosti sta ti kazu znas kako da reagujes ....
Mislim da u ovom slučaju grešiš jer je od trenutka kada preda u servis sve nekorektne radnje koje servis čini padaju na teret servisa a ne radnje osim ako servis nije u sklopu radnje. Ovde dole si lepo napisao...
8 dana imaju da odluce ... da ispitaju uredjaj ... da utvrde da li je uopste ispravan ili ne, odnosno da ti na osnovu toga izdaju potvrdu da je tvoja reklamacija osnovana ili da nije .... ta potvrda prodavcu sluzi da moze uvozniku da kaze servis je utvrdio, odnosno da post
...što znači da radnja ne može ništa uraditi dok ne dobije potvrdu od servisa da uređaj ne radi onako kako bi trebao da radi u granicama specifikacije.

Što se tiče one ambalaže to bi mogla biti potencijalna rupa u zakonu, ako ti menja za isti proizvod onda ti prodavac može zameniti za njegovu novu ambalažu, a ako za drugi evo problema nije ista ambalaža, neće da ti vrati pare jer nemaš ambalažu pa ti preostaje samo servis pod uslovom da se može popraviti. Mislim da bi takve stvari trebale da pišu na garantnom listu a interesantno je čuti šta inspektori misle o tome.

I na kraju mislim da si svima nama dosta olakšao buduće reklamacije, ja na žalost trenutno nemam vremena da dobro proučim zakon ali ću to uskoro sigurno učiniti.
 
Prva znacajna informacija koja dovodi u pitanje dosta napisanog gore:

Malocas sam razgovarao sa trzisnim inspektorom koji kaze da se u npr konkretnom slucaju kvara telefona koji je u garanciji postupa po uslovima koji su napisani u garantnom listu, sto znaci da mu servis ne gine a da od zamene za novi nema nista, ako tako nije dogovoreno pri kupovini.

Opcija zamene, popravke ili vracanja para se odnosi na uredjaje u prvih 6 meseci od kupovine a koji nisu u garanciji???

To sa druge strane moze da znaci da je pominjani rok od 72h za zamenu uredjaja koji se pokaze defektnim novim mozda ipak opravdan?

Voleo bih da neko ovo protumaci.
 
Poslednja izmena:
Ja sam to pitanje postavio u jednom od prethodnih postova. Jer iz zakona sam i ja tako razumeo kako ti je rekao inspektor. A za 72h nisam čuo, dobro bi bilo to potkreptiti nekim članom zakona.
 
zbog takvog stava mnogih kupaca ... ma pusti pa sta bude bude, a ako me bas zeznu otici cu kod inspektora, pa ako nije neko sa vezama ostvaricu svoje pravo nalazimo se tu gde smo .... bas zato oni koji ne treba vise da postoje posluju i dalje i misle da treba da budu jos bahatiji i bezobrazniji .... bune se kako toboze nisu zasticeni i treba da bude jos gore po kupce ....

Ma ja razumem tebe, i razumem da ne treba popustati ako je u pitanju ostvarivanje svojih prava, ali ti savetujes ljude da snimaju telefonske razgovore i tako neke akcije... Preterano. Postavljas se prema prodavcima od starta kao da su ti smrtni neprijatelji i ja mislim da prizeljkujes da ti se nesto pokvari LOL :) NHF, ali stice se takav utisak.
 
Prva znacajna informacija koja dovodi u pitanje dosta napisanog gore:

Malocas sam razgovarao sa trzisnim inspektorom koji kaze da se u npr konkretnom slucaju kvara telefona koji je u garanciji postupa po uslovima koji su napisani u garantnom listu, sto znaci da mu servis ne gine a da od zamene za novi nema nista, ako tako nije dogovoreno pri kupovini.

Opcija zamene, popravke ili vracanja para se odnosi na uredjaje u prvih 6 meseci od kupovine a koji nisu u garanciji???

To sa druge strane moze da znaci da je pominjani rok od 72h za zamenu uredjaja koji se pokaze defektnim novim mozda ipak opravdan?

Voleo bih da neko ovo protumaci.

skajdrajver i ostali odgovor dobijaju veceras ili sutra .... trenutno nemam mnogo vremena .... a prioritet je onaj ko ima problem ....

@jaksa ako si online napisi mi kad se mobilni pokvario ... posle koliko vremena koriscenja si ga odneo u servis .... a tih 72h je zabluda ... neki cak govore da je taj period 5 radnih dana .... ali i to je zabluda .... takvo ogranicenje nigde ne pise u zakonu ... a to sto ti je inspektor rekao je nebulozno .... samo sto u slucaju garancije posle 6 meseci prvo se vrsi pokusaj popravke pa tek onda zamena ili vracanje para ..... .... a vremenski rok u tom slucaju jeste onaj iz garancije ...

veceras dobijas pdf dopune zakona koji govori o tome ....
 
Poslednja izmena:
veceras dobijas pdf dopune zakona koji govori o tome ....
Možeš li da okačiš negde da pročitamo svi, i mene interesuje.

Imam i ja jedno pitanje. Da li je objavljivanje cene bez poreza kršenje zakona o zaštiti potrošača?
Znate da po sajtovima na internetu i panoima u gradu mogu da se vide lažne cene a obično ispod ide napomena da porez nije uračunat u cenu.
Na primer, na panou u gradu, ogromnom štampom piše "olovka za 9.99din" a ispod toga sitnim slovima da nije uračunat PDV. I ja iz autobusa mogu da vidim samo ovu lažnu cenu.

Zar sve to ne spada u obmanu potrošača, konkretno:
Član 18.
Obaveštenje o ceni iz člana 17. ovog zakona, ne može dovoditi u zabludu potrošača u pogledu visine cene, odnosno stvarati utisak:
1) da je cena niža nego što jeste;

Bilo koja cena bez poreza usmerena ka potrošaču stvara utisak da je niža nego što jeste.

Molim za neki komentar u vezi ovoga.
 
Pošto Jaksu, kao i 99% posetilaca ovog foruma zanima kako se rešava reklamacija na proizvod sa garancijom, a i činjenica je da to Zakon o zastiti potrosaca nije razjasnio - evo male pomoći u vidu izvoda iz Mišljenja Ministarstva :

NACIN REŠAVANJA REKLAMACIJE POTROŠACA NA PROIZVOD KUPLJEN SA GARANTNIM LISTOM
(Mišljenje Ministarstva trgovine, turizma i usluga, br. 011-00-00191/2005-06 od 2.12.2005. godine)​
Zakon o zaštiti potrošaca
cl. 34 i 35

"...Kada su u pitanju tehnicki proizvodi za koje se izdaje garantni list u skladu sa zakonom ili ugovorom, ukljucujuci i drugu pratecu dokumentaciju (tehnicko uputstvo, uputstvo za upotrebu, druge podatke i oznake), davalac garancije, odnosno prodavac je dalje u obavezi da obezbedi:
- rezervne delove, prikljucne aparate, pribor i druge proizvode bez kojih se tehnicki proizvod ne može koristiti prema svojoj nameni, kao i
- kontinuirani tehnicki servis, odnosno održavanje i popravku.
Neizvršenje preuzete obaveze održavanja i popravke proizvoda u skladu sa zakonom, odnosno izdatim garantnim listom, daje za pravo potrošacu da traži zamenu proizvoda sa nedostatkom novim proizvodom ili vracanje iznosa placenog za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vracanja ili da prihvati popravku proizvoda u naknadnom roku.
Navedeno pravo potrošac može ostvariti pred nadležnom inspekcijom (tržišna inspekcija), koja je ovlašcena da, na osnovu utvrdenog cinjenicnog stanja i prema okolnostima konkretnog slucaja i utvrdene odgovornosti, naloži prodavcu ili proizvodacu da postupi po zahtevu potrošaca i odredi rok za ispunjenje tog zahteva koji ne može biti duži od 30 dana od dana kada je rešenje postalo konacno.
Odredbe cl. 34. i 35. Zakona o zaštiti potrošaca nisu u suprotnosti sa odredbom clana 36. Zakona o uslovima za obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijskom nadzoru ("Sl. glasnik RS", br. 39/96, 20/97, 46/98, 34/2001 - dr. zakon i 80/2002 - dr. zakon - dalje: Zakon), koji se odnosi na pravo potrošaca na reklamaciju u prodajnom objektu. S obzirom da clan 35. tac. 6) i 7) Zakona obavezuje prodavce na malo da robu prodaju sa pratecim ispravama, uz garantni list u skladu sa Zakonom o standardizaciji ("Sl. list SRJ", br. 30/96, 59/98, 70/2001 i 8/2003), to podrazumeva odgovornost prodavca za ispunjenje uslova iz garantnog lista."

Mišljenja Ministarstva nisu obavezna kao Zakoni, ali će ih svaki normalan inspektor ispoštoivati jer se daju povodom nejasnih i eventualno protivrečnih odredbi Zakona sa kojima inspektori obično ne žele da zamaraju mozak.
 
Ovo tumačenje mi deluje sasvim logično i ok, prvo servis i uslovi iz garantnog lista pa tek onda zamena za novi ili vraćanje novca. Malo zbunjuje član 36 i tekst "...uz saglasnost potrošača otklone nedostatak na robi." Šta bi značilo ako nemaju moju saglasnost, ovo tumačenje sada to otkljanja što znači da ne moraju imati našu saglasnost već moraju ispuniti uslove iz garantnog roka a koji moraju biti u skladu sa zakonom.
 
Epilog: moj utisak je da dobar deo iznesenog u ovom tredu ne stoji u praksi.
Savetujem da kada kupujete neki tehnicki uredjaj pored proucavanja uslova garancije obavezno i pitate u kom roku vam vracaju uredjaj ili pare ako ste nezadovoljni ili ako slucajno ne radi ili se pokvari.
 
Epilog: moj utisak je da dobar deo iznesenog u ovom tredu ne stoji u praksi.

Apsolutno tacno, prakse nema i svodi se na nečiji obraz, dobru volju i osećaj za poslovanje, a oni što nemaju navedeno prolaze bez problema dok ih ne zatvore zbog neke druge gluposti !
U praksi borac za svoja potrošačka prava najbolje da prvo spremi bensedine i lekove za čir, pa da krene u akciju.

Savetujem da kada kupujete neki tehnicki uredjaj pored proucavanja uslova garancije obavezno i pitate u kom roku vam vracaju uredjaj ili pare ako ste nezadovoljni ili ako slucajno ne radi ili se pokvari.

Plus obavezno :
1. Kupujte u ozbiljnoj firmi koja postoji duži niz godina i bože zdravlja postojaće i kada se pojavi problem,
2. U frmi koja radi legalno i izdaje fiskalne račune.
3. Brendove koji imaju kakvu takvu servisnu podršku kod nas.
4. Ne otpisujte prodavnicu zato što je nešto kod njih 196 €, a i ma da se nađe i za 193,5 €

Sve u svemu Zaštita potrošača je kod nas više pričam ti priču, nego šta drugo.

Mali off : Meni su ljudi u Eurolinku pred novu godinu zamenili monitor (HP f2105) za nov nakon TRI dana neuspešnog servisa prvog, uz napomenu da u tom momentu ovih monitora nema nigde i da pola grada ima rezervaciju za isti, a meni nije jasno gde su ga iskopali !
E sad, vi moderatori izvolte pa brišite ovo kao reklamu, al` ja ne mogu da ovo ne spomenem.
 
Slazem se sa gorenavedenim.
 
A sta raditi kad vas prosetaju po gradu, od prodavnice do prodavnice, pricajuci da monitor koji zelite da kupite imaju, pa u svakoj od prodavnica krenu da otkace izlozeni primerak koji ko zna koliko dugo radi, i da vam taj primerak spakuju, uz komentar da im je to poslednji???

To sam upravo juce doziveo u dve firme, obe poznate i "velike"...
 
Sledeci put se dobro informisi telefonom sta imaju i da li je zapakovano.
 
Po meni je bolje da monitor vidim kad je otvoren jel mogu da proverim imali losih pixela ili nema
kakav mu je kontrast itd. I kad sam kupovao monitor trazio sam da mi ga otvore iako je prodavcima to bilo cimanje.
 
Nekada je bilo pravilo da se svaki električni uređaj izvadi proba, usput se popuni i garantni list. Probale su se čak i sijalice. Sada se to izgubilo i svodi se na uzmi i nosi, možda je to zbog toga što su i kupci malo nestrpljivi i žure, a prodavcima je lakše, manje posla. Vidim da se to sada polako vraća kod nekih većih prodavaca. Izloženi aparati trebali bi da posluže da se kupac lakše odluči i ti primerci idu po nekoj specijalnoj ceni. Mada u nekim prodavnicama u inostranstvu kada sam tražio poslednji primerak nisu hteli da mi ga prodaju, nisam pitao zašto.
 
" Kvalitet Je Besplatan "

MUSTERIJA JE UVEK U PRAVU

Tako kaze nas narod.Inace veoma diskutabilna izreka, ali se ona kao takva odrzala do danasnjih dana.Brojni su razlozi za to, ali je cinjenica to da ima vise pozitivnih nego negativnih vidjenja ovog stava, inace ona ne bi vise mogla da postoji.
Hteo sam da kazem da nema veze da li kupac zna nesto o proizvodu ili ne, on donosi krajnji sud o njemu i odlucuje direktno o sudbini neke robe/usluge na trzistu.
Sta se kupcu/potrosacu svidja - to je to.Tu pocinje trka.Trce je mnoge kompanije/firme/preduzeca... a sve to zbog nas - CENJENIH kupaca.Nece mnogo vremena proci a da se to i kod nas ne promeni.Zeleo bih da definisem dosadasnja izlaganja na ovu temu a vezana za zapadnoevropske zemlje, SAD, ...jednom recju, a to je KVALITET.Utrkivanje kvalitetom je uobicajna stvar u svim tim zemljama cijim standardima, i cijem uredjenju tezimo. :type:
 
Znaci u jednoj od clanica EU gde se i ja nalazim pravo i praksa su sledece:

Garancija je dobrovoljna, znaci to je stavka koja uopste nije regulasana zakonom. Svaki davalac garancije (u praksi proizvodjac) moze, ali ne mora da nudi garanciju. Moze se primetiti da uglavnom svi proizvodjaci nude garanciju, ali ne zato sto moraju, nego zato sto inace niko ne bi kupovao njihove proizvode. Znaci garancija je iskljucivo markentinški instrument.
Ta dobrovoljna garancija pocinje od dana kupovine (znaci od datuma kada je roba predata kupcu). Usluge koje spadaju pod garanciju se razlikuju od proizvodjaca do proizvodjaca, i cesto o tome odlucuje ovlašceni serviser. Napr. je Sony Ericsson odbijao da popravi mobilni telefon ako mu nadju kapljicu vode u telefonu (zbog kondenzacije, vlage, itd.). Kupac tu ništa ne moze, sem da se slika ili da plati popravku od stotinak evra.

Druga stavka koja se ne zove garancija nego je deo ugovora koji se sklapa kupovinom (na nemackom Gewährleistung) je veoma precizno regulisana zakonom u celoj EU. Kada potrosac sklopi ugovor i kupi proizvod, prodavac mora da mu izruci proizvod koji funkcionise. Ako to nije slucaj, kupac ima pravo da trazi od prodavca izmenu ili ponistavanje ugovora (znaci pare natrag). Medjutim u slucaju da je izmena ili ponistavanje ugovora povezana sa visokim troskovima za prodavca (sto je gotovo uvek), prodavac moze da pokusa da u "odredjenom periodu" (u praksi do 6 nedelja) popravi proizvod (preko servisera) i da ga vrati kupcu.
Ako proizvod crkne, kupac u prvih 6 meseci od isporuke moze da tvrdi da mu je prodavac naizgled urucio proizvod koji funkcionise, a da je u stvari bila sakrivena greska negde u aparatu od pocetka (od preuzimanja proizvoda). U tom slucaju prodavac mora da pokusa da mu ili izmeni, ili ponisti ugovor ili (u roku od 6 nedelja) dostavi popravljen aparat.
Posle tih prvih 6 meseci, kupac mora da dokaze da je sakriven kvar bio prisutan od preuzimanja aparata. To dokazati je veoma tesko, jer jedino serviseri mogu da daju dokaze (a serviseri su u boljim odnosima sa prodavcima, nego sa kupcima), koji bi pred sudom bili validni. Kupac gubi sva prava prema prodavcu posle 2 godine od kupovine proizvoda. Jasno vidljive greske kupac mora u roku od 2 nedelje da prijavi (naprimer narucio sam 19 inchni monitor, a dobio 17 inchni).

Za kraj rezime: Ako se proizvod pokvari, a da kvar nije bio prisutan tu od preuzimanja proizvoda, kupac ne moze nista, sem da se nada da dobrovoljna garancija proizvodjaca pokriva njegov kvar. Prodavac u tom slucaju nije duzan da pruzi nikakvu podrsku, mada u praksi svi bar ponude da posalju pokvaren proizvod kod ovlascenog servisera.

Drugim recima: U EU gde je sve detaljno regulisano, gde se pravo sprovodi i gde sudovi funkcionisu, kupac ako je kupio proizvod, koji mu se posle ne dopada, moze samo da se slika. Ako je kupio proizvod koji je funkcionisao dobro, ali se naknadno pokvario (pogotovo posle prvih 6 meseci), kupac zakonski takodje moze samo da se slika. Srecom konkurencija je naterala proizvodjace da dobrovoljno nude garancije, tako da najcesce oni poprave aparat i svi su srecni. Isto vazi i za prodavce, konkurencija je naterala napr. i moju firmu da svi kupci imaju pravo da nam vrate robu u roku od dve nedelje ako im se ne dopada. Ako je roba koriscena (pakovanje otvoreno, izgrebani ekrani...) uzimamo od 5-15% njene cene za tu uslugu. Nadam se da sam uneo EU perspektivu u diskusiju, naravno postoje jos razlike od zemlje do zemlje, medjutim se ti zakoni sve vishe "harmonizuju", tako da su razlike marginalne. Evo i linka:http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:EN:HTML obratiti paznju na onaj deo (21), kao i na article 5 (time limits).
 
A gde je sada zakon?

Građani imaju dosta problema sa radom mobilnih aparata
Loši telefoni u „Telenor“ paketima

Violeta Gajić početkom godine, tačnije 10. januara, veoma se obradovala kad je na poklon od ćerke dobila telefon kupljen u okviru „Telenorovog“ paketa. Ta radost, međutim, bila je kratkog veka pošto se ekran telefona pokvario samo desetak dana kasnije.

Od tada ne uspeva da telefon ili popravi kako treba ili jednostavno raskine ugovor sa „Telenorom“.

- Telefon marke „nokija 5200“ pokvario se dok mi je bio u ruci. Pokušala sam da okrenem nečiji broj telefona i odjednom ekran se „zaglupio“. Odmah sam ga odnela kod ovlašćenog servisera „Mobis elektronik“, ali su mi oni rekli da ne mogu da ga servisiraju, jer je navodno u pitanju kvar nastao mehaničkim oštećenjem, iako meni za deset dana telefon iz ruke nijednom nije ispao - objašnjava Violeta Gajić.

Po njenim rečima, ona je i u „Telenoru“ pokušala da raskine ugovor, ali u tome nije uspela.

- Sad za telefon koji je u kvaru, ne mojom krivicom, moram naredna 24 meseca da plaćam mesečno 2.000 dinara iako ga ne koristim. Takođe, telefon sam nosila i kod privatnog servisera koji su mi potvrdili ono što sam i znala - da telefon nema fizička oštećenja - kaže Gajić.

Po njenim rečima, o ovome je obavestila i tržišnu inspekciju, koja već nekoliko dana ne uspeva da kontaktira sa „Mobis elektronikom“.

Jedna druga čitateljka „Blica“ kupila je telefon za ćerku. Posle samo dva dana ćerka je počela da prima pozive koji su bili namenjeni prethodnom vlasniku broja. Pozivi su bili česti i nepristojni. Sve molbe da joj u „Telenoru“ pomognu tako što će taj broj zameniti drugim ostale su potpuno bezuspešne. Obrazloženje je bilo da kupljeni paket sadrži novi mobilni broj, tako da nikakva objašnjenja nisu uvažena.

Redakcija „Blica“ poseduje i pismo Darka Vukašinovića, koji je takođe kupio „Telenorov“ paket, ali znatno skuplji, od 16.000 dinara, uz koji je dobio telefon marke „nokija N73“. On u pismu kaže da je telefon kupio 17. novembra, a da ga je već 13. decembra odneo na popravku kod ovlašćenog servisera, jer su mu dugmići na aparatu zablokirali. Dva dana kasnije podigao je telefon kao ispravan, da bi se samo četiri dana kasnije telefon i po treći put pokvario.

Telefon opet predaje kao neispravan 19. decembra, a kao ispravan ga dobija 12. januara kada su mu u ovlašćenom servisu rekli da su ga poslali proizvođaču u Finskoj kako bi se zamenila matična ploča. Samo tri dana kasnije telefon se opet pokvario. Na kraju Vukašinović je telefon odneo u privatni servis gde su ga pogledali i rekli da matična ploča uopšte nije menjana.

- Ja i dalje uredno plaćam račun za taj paket, nisam imao telefon mesec dana, a ovo malo vremena što ga imam uglavnom više ne radi nego što radi. Takođe u „Mobis elektroniku“ nisam mogao dobiti ime i telefon vlasnika da se čujem sa njim lično, kako bi se razrešila nastala situacija - kaže Vukašinović.

Kao i tržišna inspekcija, tako ni redakcija „Blica“ nije uspela da stupi u kontakt sa „Mobis elektronikom“, a mnogobrojni vlasnici pokvarenih telefona ne znaju šta da rade sa njima dok im stižu mesečne rate za plaćanje.

M. Cvejić

„Telenor“ pere ruke

„Telenor“ nema nikakve veze sa telefonima, osim što ih u okviru svojih paketa prodaje korisnicima. Naime, za kvar su zaduženi ovlašćeni serviseri kompanija koji proizvode telefonske aparate sa kojima „Telenor“ ima potpisane ugovore.

Što se tiče ugovora između „Telenora“ i korisnika, oni mogu da se raskinu, ali korisnik telefon mora da otplati do kraja. Razlog je jednostavan - zbog toga što neko može da kupi ceo paket samo zbog telefona, a zatim da sa nama raskine ugovor a da ne otplati telefon koji je kupio - objašnjava Sandra Štajner, izvršni direktor za komunikacije u „Telenoru“. Po njenim rečima, od 10.000 prodatih paketa, manje od deset ljudi se žalilo na kvar telefona.


Izvor: Blic
 
Mislim da je tu problem što se ne zna ko je prodavac. Ako se telefon naplati kroz Telenorov račun, onda je on prodavac ili ..... nije ?? Mislim da je tu problem da li je takva prodaja (ako je uopšte tretirano kao prodaja) obuhvaćena u zakonu o zaštiti potrošača ?
 
A gde je sada zakon?

Građani imaju dosta problema sa radom mobilnih aparata
Loši telefoni u „Telenor“ paketima

Violeta Gajić početkom godine, tačnije 10. januara, veoma se obradovala kad je na poklon od ćerke dobila telefon kupljen u okviru „Telenorovog“ paketa. Ta radost, međutim, bila je kratkog veka pošto se ekran telefona pokvario samo desetak dana kasnije.

Od tada ne uspeva da telefon ili popravi kako treba ili jednostavno raskine ugovor sa „Telenorom“.

- Telefon marke „nokija 5200“ pokvario se dok mi je bio u ruci. Pokušala sam da okrenem nečiji broj telefona i odjednom ekran se „zaglupio“. Odmah sam ga odnela kod ovlašćenog servisera „Mobis elektronik“, ali su mi oni rekli da ne mogu da ga servisiraju, jer je navodno u pitanju kvar nastao mehaničkim oštećenjem, iako meni za deset dana telefon iz ruke nijednom nije ispao - objašnjava Violeta Gajić.

Po njenim rečima, ona je i u „Telenoru“ pokušala da raskine ugovor, ali u tome nije uspela.

- Sad za telefon koji je u kvaru, ne mojom krivicom, moram naredna 24 meseca da plaćam mesečno 2.000 dinara iako ga ne koristim. Takođe, telefon sam nosila i kod privatnog servisera koji su mi potvrdili ono što sam i znala - da telefon nema fizička oštećenja - kaže Gajić.

Po njenim rečima, o ovome je obavestila i tržišnu inspekciju, koja već nekoliko dana ne uspeva da kontaktira sa „Mobis elektronikom“.

Jedna druga čitateljka „Blica“ kupila je telefon za ćerku. Posle samo dva dana ćerka je počela da prima pozive koji su bili namenjeni prethodnom vlasniku broja. Pozivi su bili česti i nepristojni. Sve molbe da joj u „Telenoru“ pomognu tako što će taj broj zameniti drugim ostale su potpuno bezuspešne. Obrazloženje je bilo da kupljeni paket sadrži novi mobilni broj, tako da nikakva objašnjenja nisu uvažena.

Redakcija „Blica“ poseduje i pismo Darka Vukašinovića, koji je takođe kupio „Telenorov“ paket, ali znatno skuplji, od 16.000 dinara, uz koji je dobio telefon marke „nokija N73“. On u pismu kaže da je telefon kupio 17. novembra, a da ga je već 13. decembra odneo na popravku kod ovlašćenog servisera, jer su mu dugmići na aparatu zablokirali. Dva dana kasnije podigao je telefon kao ispravan, da bi se samo četiri dana kasnije telefon i po treći put pokvario.

Telefon opet predaje kao neispravan 19. decembra, a kao ispravan ga dobija 12. januara kada su mu u ovlašćenom servisu rekli da su ga poslali proizvođaču u Finskoj kako bi se zamenila matična ploča. Samo tri dana kasnije telefon se opet pokvario. Na kraju Vukašinović je telefon odneo u privatni servis gde su ga pogledali i rekli da matična ploča uopšte nije menjana.

- Ja i dalje uredno plaćam račun za taj paket, nisam imao telefon mesec dana, a ovo malo vremena što ga imam uglavnom više ne radi nego što radi. Takođe u „Mobis elektroniku“ nisam mogao dobiti ime i telefon vlasnika da se čujem sa njim lično, kako bi se razrešila nastala situacija - kaže Vukašinović.

Kao i tržišna inspekcija, tako ni redakcija „Blica“ nije uspela da stupi u kontakt sa „Mobis elektronikom“, a mnogobrojni vlasnici pokvarenih telefona ne znaju šta da rade sa njima dok im stižu mesečne rate za plaćanje.

M. Cvejić

„Telenor“ pere ruke

„Telenor“ nema nikakve veze sa telefonima, osim što ih u okviru svojih paketa prodaje korisnicima. Naime, za kvar su zaduženi ovlašćeni serviseri kompanija koji proizvode telefonske aparate sa kojima „Telenor“ ima potpisane ugovore.

Što se tiče ugovora između „Telenora“ i korisnika, oni mogu da se raskinu, ali korisnik telefon mora da otplati do kraja. Razlog je jednostavan - zbog toga što neko može da kupi ceo paket samo zbog telefona, a zatim da sa nama raskine ugovor a da ne otplati telefon koji je kupio - objašnjava Sandra Štajner, izvršni direktor za komunikacije u „Telenoru“. Po njenim rečima, od 10.000 prodatih paketa, manje od deset ljudi se žalilo na kvar telefona.


Izvor: Blic

Isti taj Blic je sutradan po zakonu o javnom informisanju bio duzan da objavi Telenorovo demantovanje tih navoda.

Aparate ne sklapa Telenor u nekoj tamo shupi vec su to originalni SE/Nokia (za koje dopustam da su loseg kvaliteta doduse :d / Samsung/LG aparati koji se legalno i zvanicno uvoze i koji su onakvog kvaliteta kako ih je sam proizvodjac zamislio i napravio.
 
M. Cvejić

„Telenor“ pere ruke

Telenor“ nema nikakve veze sa telefonima, osim što ih u okviru svojih paketa prodaje korisnicima. Naime, za kvar su zaduženi ovlašćeni serviseri kompanija koji proizvode telefonske aparate sa kojima „Telenor“ ima potpisane ugovore.


Izvor: Blic

Ova boldovana rečenica mi nije jasna. Pa tako bilo koja maloprodaja nema veze sa robom, jedino je prodaje :)
 
Aparate ne sklapa Telenor u nekoj tamo shupi vec su to originalni SE/Nokia (za koje dopustam da su loseg kvaliteta doduse :d / Samsung/LG aparati koji se legalno i zvanicno uvoze i koji su onakvog kvaliteta kako ih je sam proizvodjac zamislio i napravio.

Pa nisam ja kupio taj telefon od Nokie ili Eriksona nego od Telenora tj. Telenor mi je uzeo pare a ne Nokia, imam i njihov racun! E od koga sam kupio taj ima da mi popravi ili da mi zameni ako ne moze da mi popravi! Ako moze da naplati moze i da bude ispravan. To kakvi su njihovi medjusobni odnosi korisnika ne treba da zanima!
 
A gde ja to osporavam?
 
Nazad
Vrh Dno