Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Na mestu gde radim smo imali prijavu da nismo hteli da pokazemo odredjenu robu,upravo iz razloga nemogucnosti vracanja iste robe u prvobitno stanje kada se ta stvar otvori,i popili smo kaznu od 50.000 din;zelim da naglasim da su gdin i gdja inspektori sa kojima smo se druzili dve nedelje bili jako korektni,pokazali razumevanje za nas slucaj,ali smo na kraju morali da platimo jer ih je taj dusevni bolesnik koji nas je prijavio smarao svaka 2-3 sata sa pitanjem sta je sa njegovim slucajem,i tako 2 nedelje.
Kad njih dvoje inspektora trzinse inspekcije,govorim o osobama od 40-50 godina,iskunih u svom poslu,kazu da je zakon losh,onda je stvarno losh.Njih dnevno zove stotine ljudi i kazu da je tek 10-15 posto stvarno u pravu,ostalo su slucajevi od kojih,citiram njima dize kosa na glavi.

Ovo je smesno :)

To je ZAKON o zastiti potrosaca, a ti bi voleo da je zakon o zastiti prodavaca.
On moze da se ne svidja tebi, moze da se ne svidja inspetkorima, ali svi MORAJU da ga postuju!

Ne ulazeci u kvalitet zakona, kakav god da je zakon, on STITI potrosace od bahatih prodavaca kojih u Srbiji nazalost ima PREVISE.

Skoro sam imao jako neprijatno iskustvo sa jednom velikom trgovackom kucom, koji su me zaje*avali najstrasnije, posto sam pokusao sve sto je u mojoj moci da im na normalan nacin objasnim da sam u pravu i to nije uspelo - rekao sam im (svim ovlascenim osobama tamo) da idem u trzisnu inspekciju da ih prijavim, oni su rekli idi boli nasss... i kako sam ih prijavio tako su me nazvali da kazu da ce mi odmah sve zameniti.
Da nema Zakona o zastiti potrosaca mogli su da rade bas sta hoce...
 
Ovo je smesno :)

To je ZAKON o zastiti potrosaca, a ti bi voleo da je zakon o zastiti prodavaca.
On moze da se ne svidja tebi, moze da se ne svidja inspetkorima, ali svi MORAJU da ga postuju!

Ne ulazeci u kvalitet zakona, kakav god da je zakon, on STITI potrosace od bahatih prodavaca kojih u Srbiji nazalost ima PREVISE.

Skoro sam imao jako neprijatno iskustvo sa jednom velikom trgovackom kucom, koji su me zaje*avali najstrasnije, posto sam pokusao sve sto je u mojoj moci da im na normalan nacin objasnim da sam u pravu i to nije uspelo - rekao sam im (svim ovlascenim osobama tamo) da idem u trzisnu inspekciju da ih prijavim, oni su rekli idi boli nasss... i kako sam ih prijavio tako su me nazvali da kazu da ce mi odmah sve zameniti.
Da nema Zakona o zastiti potrosaca mogli su da rade bas sta hoce...

ma to je zamena teza .... inspektorima se ovaj zakon ne svidja sigurno zato sto je preslab .... sto je idalje vise u korist prodavca .... pisao sam gore kako bi se takvi prodavci proveli u nemackoj ili americi .... u italiji npr. pekari u budzetu moraju imati minimalni zagarantovani rashod po danu .. tako pise u njihovom zakonu .... a da li ce ga davati na promociju ili bacati ili knjige falsirati ..... bar pise ... pa kad dodje neko i kaze nije mi dao da probam dodje inspektor pogleda rashod za taj dan i onda cap kazna .... ili mu dodju na kraj radnog vremena i traze rashod i cap kazna ..... pa se pusi i ubuduce daje ko bela lala .... ne pita kako cu ja da otvorim sampanjac ili sta cu sa gumiranim slusalicama ... promo primerak mora da ima ....

inspektori u nasoj zemlji nisu zadovoljni zbog toga sto ne mogu da kazne odgovarajuce olosa kod koga maltene svaki mesec mora da idu zbog druge musterije .... sto su kazne za dosta stvari manje od mita kojeg bi im eventualno olos poonudio .... sto nemogu dovoljno da se uzive u to kako su olosu jebali mater .... kako su se iziveli nad onim koji je toliko nepravda ucinio .... zato je zakon los .... sto ma kakvu kaznu da mu da on je plati lagano i ajmo jovo nanovo .... nikako zato sto musterija nije u pravu .... inspektor je tu bas taj koji treba da utvrdi jeste li ili nije ili je za vestacenje ili sud ... da je 19 njih u pravu .... def bi samo 19 njih bilo procesuirano .... a da ima bolida koji traze i ono sto nije njihovo pravo sigurno ima ....

u sustini ovaj plavi most koji se oglasio je najgori primerak te vrste ili radi za takvog ... bas onakav kakvog sam opisao recima ... udjes u radnju a ono jedan komad ... pozoves ga i kaze ti ... izvinite pao nam je sistem ako biste bili ljubazni da pozovete za 10 minuta ili da sacekate na vezi ..... naravno ne zato sto je pao sistem nego zato sto on mora da zove uvoznika jer ima odnosno nema nijedan komad u radnji ..... a najcrnje je sto ne shvata da je u drugoj radnji za memory stik on ista mala musterija koju zeza sada neki drugi isti kao sto je on .... i najgore od svega je sto nemoze da poveze to kako se oseca kao musterija sa tim kako se ponasa kao kupac .... da to moze ne bi pravio iste greske .... da moze u svojoj glavi da svari na koji nacin da se odbrani kao musterija u vezi stika .... da porazmisli sta to mene stiti kao musteriju koja oce da uzme stik .... on bi u sledecoj iteraciji razmisljanja znao sta ne sme da uradi svojoj musteriji ... cega treba da se boji ..... .... nazalost u nasoj zemlji ima puno takvih koji ne bi da uloze nista a da se obogate .. maltene na 2 drzavne donacije .... a ne shvataju da treba da pocnu od cene i sa malim brojem artikala uz kvalitetnu uslugu ... za 5 godina sa takvim pristupom uz ravnomerno sirenje imali bi imperiju .... npr. magnat u hrvatskoj ....
 
Poslednja izmena:
p.s. posteno od tebe sto zi za razliku od Bogdana bar priznao sta si .... na cijoj si strani .... ali imaj u vidu da si u nekoj drugoj radnji i ti samo obican kupac ....

Zaista nisam hteo da ulazim u dalju raspravu sa tobom, a ponajmanje da ti se pravdam, ali kako bih ti predocio da je tvoje misljenje o meni samo plod paranoje citiracu neke od poruka koje sam do sada napisao na ovom forumu (poredjane su hronoloski, tako da preporucujem citanje od kraja ka vrhu).
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=989257#post989257
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=975947#post975947
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=939942#post939942
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=882789#post882789
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=823094#post823094
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=635033#post635033
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=612714#post612714
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=553165#post553165
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=552919#post552919
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=542336#post542336
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=542289#post542289
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=541224#post541224
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=540723#post540723
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=528250#post528250
ovo je link koji sam pogresno postavio u poslednjem postu http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2004/05/15/srpski/BG04051401.shtml

Ako si ti iz svega ovoga zakljucio da sam ja prodavac i to ne obican nego sa specijalnim zadatkom da podrivam napore za zastitu potrosaca, onda mislim da tvoj problem nije pravne prirode vec mnogo ozbiljniji
 
kao stro sam i obecao sa njim polemisati vise necu .... ali kutija kutija ... pa zar on moze da akredituje sam sebe a Vuk-ov post o njegovoj diskreditaciji se brise .... 90% u gejmingu se brise a njegovi linkovi stoje .... ... i da ne bude zabune ... zovem te na to da vratis ceo vukov post a ne da izgleda ko da je decko na napad ove puslice odgovorio sa ja mislim ... ko neki retard .... a takodje definitivno te ne zovem ni na to da obrises post nase puslice .... kao sto sam ti juce rekao ... svi treba da vide ko je ko i ko je sta i ko je gde ..... i zato je najbolje da se nista ne cenzurise .....

eh da ... evo i malo egzotike .... za svu bahatu gospodu iz raznih firmi koje bi da se ova tema sto pre ugusi ili ospori ... za sve one koji se pozivaju na zakon o standardizaciji .... pogotovu za one lajave pudlice koje su poslate da laju reze i opstruiraju temu ili zeceve koji se javljaju da brane prava prodavaca odnosno da se bore da na sto laksi nacin a na grbaci nezasticenih ljudi dodju do bogatstva .... da se edukuju i nauce nesto .... zakon o standardizaciji .... iz 2003e ... da ne bude vise zabune i laznog pozivanja ..... 45 dana ne postoji u ovom zakonu .... uverite se sami ....

a ja cu radi sazetosti okaciti neke zanimljive delove ....



dakle dragi moj plavi moste po clanu deset stav 2 duzan si da probas .... da otvoris i ne pitas kome cu da prodam otvorene slusalice ..... taj probani ce ti biti promo primerak .... za to ga koriste sve vece ili sve normalne prodavnice jer i njima samima je lakse da kazu pa probali ste kod nas , u cemu je sad problem ..... a kazna koju si ti platio je neodgovarajuca ... pogledaj i zasto ....



znaci dragi plavi moste po 2) tvoja radnja je platila najmanju mogucu kaznu ..... ja bi ti licno zvekno najvecu ... cisto zbog pusenja a za nauk .... evo i ostalih stavova ovog clana





i vrlo vazan detalj iz stava 1 ... ako nema tehnickog uputstva ili garancije ... tras 30.000 ....

a sada malo i o garantnom listu po ovom zakonu ....



pa dalje



opa bato .... kazna ako nema garancije ili tehnickog uputstva jedna ... a druga ako to uputstvo nije prevedeno ....

stav 2 ... mora se dokazati inspektoru da si isprobao te slusalice koje si prethodno izvadio iz kutije .... znaci plavi moste tvoja firma je trebalo da popije dve kazne .... ili u prevodu ... zeko pokri se usima i bezi koliko te noge nose ... cuti i ne progovaraj vise .....

ostali stavovi clana 50 zakona o standardizaciji ....



toliko od mene Potrosacima, Delimiru i Bencu u ovom obracanju .... cekam vas sa malim v "gospodo" prodavci ... javite se slobodno na temi .... da jos kojem zapusim usta ....
 

Prilozi

  • ZAKON O STANDARDIZACIJI.pdf
    56.2 KB · Pregleda: 1,844
Poslednja izmena od urednika:
Nekim ljudima je sopstveno neznanje dovoljna diskreditacija. Mislim da je posle ovih poslednjih odgovora i obicnom laiku jasno o kakvom se pravnom neznalici radi.
dakle dragi moj plavi moste po clanu deset stav 2 duzan si da probas .... da otvoris i ne pitas kome cu da prodam otvorene slusalice ..... taj probani ce ti biti promo primerak .... za to ga koriste sve vece ili sve normalne prodavnice jer i njima samima je lakse da kazu pa probali ste kod nas , u cemu je sad problem ..... a kazna koju si ti platio je neodgovarajuca ... pogledaj i zasto ....
Pomenuti clan 10. zakona o standardizaciji glasi:
Kod:
Clan 10
Usaglašenost procesa, proizvoda i usluga s [B]tehnickim propisom[/B] je obavezna.
Proizvodjac ili davalac usluga dužan je da pre stavljanja proizvoda ili usluge u promet
proveri da li proizvod, odnosno usluga odgovara odredjenom [B]tehnickom propisu[/B], pod
uslovima i na nacin utvrdjenim ovim zakonom.
Obaveza iz stava 2 ovog clana odnosi se i na uvoznika, odnosno zastupnika strane firme
pri prodaji robe s konsignacionog skladišta.
Pravna lica iz st. 2 i 3 ovog clana dužna su da nadležnom organu inspekcije, na njegov
zahtev, stave na uvid dokaze o proveri proizvoda ili usluga iz stava 2 ovog clana.
Clan 10. ovog zakona govori o usaglasenosti proizvoda sa tehnickim propisom, a od clana 12. se govori o nacinu na koji se vrsi obaveza usaglasavanja iz clana 10. kao i ko je nadlezan da vrsi usaglasavanje

Kod:
III UTVRDJIVANJE USAGLAŠENOSTI
Clan 12
Utvrdjivanje usaglašenosti procesa, proizvoda i usluga sa tehnickim i drugim propisima,
odnosno standardima (u daljem tekstu: usaglašenost), vrše preduzeca i druga pravna lica
akreditovana za:
1) sertifikaciju: procesa, proizvoda i usluga; sistema kvaliteta; sistema zaštite životne
sredine i ocenjivanja sistema kvaliteta i sistema zaštite životne sredine;
2) ispitivanje proizvoda;
3) kontrolu usaglašenosti.

Clan 20. govori o tome sta je krajnji cilj ispitivanja usaglasenosti:
Kod:
2. Sertifikacija
Clan 20
Sertifikacija je postupak u kome se, izdavanjem sertifikata o usaglašenosti, potvrdjuje da
su odredjeni proces, proizvod ili usluga, sistem kvaliteta ili sistem zaštite životne sredine
usaglašeni sa tehnickim i drugim propisom ili tehnickom specifikacijom.
Sertifikacija iz stava 1 ovog clana obuhvata i potvrdjivanje da lica koja ocenjuju sistem
kvaliteta ili sistem zaštite životne sredine ispunjavaju uslove iz tehnickih i drugih propisa,
odnosno standarda.
Sertifikat o usaglašenosti izdaju sertifikaciona tela, na nacin utvrdjen ovim zakonom i
propisima donesenim za izvršavanje ovog zakona.
Procesi, proizvodi i usluge koji moraju imati sertifikat o usaglašenosti odreduju se
tehnickim ili drugim propisom donesenim za izvršavanje ovog zakona.
Za proizvode i usluge iz stava 4 ovog clana proizvodjac , davalac usluga ili uvoznik dužan
je da pribavi sertifikat o usaglašenosti pre nego što proizvod stavi u promet, odnosno
izvrši uslugu.

Dalje kazes:
znaci dragi plavi moste po 2) tvoja radnja je platila najmanju mogucu kaznu ..... ja bi ti licno zvekno najvecu ... cisto zbog pusenja a za nauk .... evo i ostalih stavova ovog clana
Da posedujes elementarno pravno znanje, vec iz prve recenice citiranog clana bi zakljucio da nesto nije u redu:
Kod:
Clan 49
Novcanom kaznom od 45.000 do 450.000 novih dinara kaznice se za [SIZE="5"]privredni prestup[/SIZE]
preduzece ili drugo pravno lice:
1) ako proizvode za koje je to odredjeno propisom donesenim za izvršavanje ovog zakona
ne snabde tehnickim uputstvom ili uputstvom za upotrebu ili garantnim listom ili drugim
odgovarajucim dokumentom ( clan 9 stav 2);
2) ako pre stavljanja proizvoda ili usluge u promet ne proveri da li proizvod odnosno
usluga odgovara odredenom tehnickom propisu ili ako tu proveru ne izvrši pod uslovima
i na nacin utvrdenim ovim zakonom ( clan 10 st. 2 do 4);
Primetio bi da citirani clan predvidja kaznjavanje za PRIVREDNI PRESTUP i odmah bi se setio da nadleznost za odlucivanje (i kaznjavanje) o privrednim prestupima je u ekskluzivnoj nadleznosti sudova, a da inspekcija ne moze doneti odluku o tome.

Dok bi ti elementarno poznavanje prava omogucilo da uocis gresku koju si napravio, mala nadogradnja tog znanja bi ti omogucila da pronadjes clan zakona koji se moze primeniti u konkretnom slucaju (slucaju korisnika plavimost).
A taj clan moze biti onaj koji se nalazi u zakonu o zastiti potrosaca:
Kod:
Član 13.
Proizvodi koji se nude potrošaču moraju biti [B]izloženi, dostupni[/B], merljivi i snabdeveni potrebnom dokumentacijom, u skladu sa zakonom.
Proizvodi sa posebnim tehničkim svojstvima moraju imati prateću dokumentaciju, u skladu sa zakonom kojim se uređuje standardizacija.
Ne znam da li je u konkretnom slucaju primenjen ovaj clan, ali on se moze tako siroko protumaciti i obuhvatiti pomenuti slucaj. Ono sto si ti naveo se ovde nikakvom magijom ne moze primeniti. Dakle, kako bih izbegao da tvoja masta ponovo odradi svoje, jos jednom cu ponoviti da se za sucaj korisnika plavi most moze izreci kazna, ali ne po onom clanu i zakonu koji si ti naveo, nego po nekom drugom
 
.... pisao sam gore kako bi se takvi prodavci proveli u nemackoj ili americi ....

Ja najviše volim kad se poredimo sa Amerikom ili nekom sličnom visokorazvijenom zemljom. Čoveče pa gde ti živiš, tamo većina populacije ima nivo svesti koji mi možda nikada nećemo dostići. Nisam za kršenje zakona ali smatram da isti treba da se menja i to deo koji sa odnosi i na kupce i na trgovce. Nije da mi se ne sviđa varijanta da mogu da vratim proizvod u određenom vremenskom periodu ali bojim se da je to ovde neću doživeti. I za kraj fokus bi stavio na zaštitu kupca, kupljen proizvod koji se pokvari u propisanom garantnom roku mora se popraviti, zameniti za isti (ili bolji ako se kupac slaže) ili vratiti novac na dan kupovine i to baš ovim redom. Kupci pazite kad kupujete dobro se informišite potražite pomoć prijatelja potražite po internetu informacije pa tek onda odlučite. Nagla tehnološka ekspanzija izbacuje na tržište poludovršene i delimično upotrebljive proizvode. Ne radi se samo u nekim kung fu proizvođačima već i o renomiranim imenima. Mislim da pogrešan izbor kupca ne treba da snosi trgovac, pravo izbora je ipak naše.
 
zakonu pise da prodavac pre kupovine mora da pokaze kupcu robu koju kupuje i kupac ima pravo da je proba pre kupovine.Elem sad,ja kao prodavac znaci moram da pokazem robu - znaci moram da za primer otvorim slusalice koje su vakumirane i dam kupcu i on proba i kaze ne svidja mi se zvuk,ne stoje mi dobro,vrucina mi je na ushima itd itd...e sad sta ja da radim sa tim slucalicama koje su otvorene...ima zilion drugih primera,sta raditi sa tom otvorenom robom ako cemo da idemo po zakonu,pa koliko bi firmi otislo u minus jer neko samo zeli da proba...JA
BI DA PROBAM MEMORY STICK PRO DUO ZNATE... i sta radis sa tom karticom posle ko ce da je kupi tako otvorenu onako iseceno iz vakumiranog pakovanja...AKo idemo istom logikom odes lepo u C market ili Maxi i probas jogurt,cokoladno mleko,cokoladu,otvoris lepo bocu sampanjca zasto da ne u zakonu pise da moras da probas pre kupovine i da se uveris da je ispravan i ako ti ne daju da probas sampanjac ti lepo zoves inspekciju jer ti nisu dali da probas molim lepo.

posto trenutno radim u velikom koncernu prehrambenih firmi koje proizvode i jogurt i coko mleko i cokoladu, iz prve ruke ti potvrdjujem da ako uzmes taj jogurt u marketu, probas i vidis da je neispravan, slobodno mozes da ga vratis i bice ti zamenjen. ako ti ga u marketu ne zamene to je zbog krsenja poslovne politike nekog nadobudnog radnika, ali ga zato mozes vratiti direktno ovde u firmu gde se pravi, bice ti zamenjen uz najljubaznija izvinjavanja (i verovatno neki simpa promotivni materijal da zamaze oci).
znaci vidi ponovo boldovan deo toga sto si napisao, naravno da moras da prikazes kupcu da je roba ispravna. Estetske, ergonomske i ostale faktore je kupac duzan da proceni pre nego ti ovo trazi, normalno je da neces otpakovati nekom memory stick duo da bi on video da li mu lepo mirise ili da li mu klizi po ruci.
 


nesto sto prodavac po clanu 10 stav 2 (slika postovana ranije) mora da proveri pre stavljanja u promet .... u stvari ne mora ali je duzan .... te ako ne ispuni tu duznost biva kaznjen po clanu 49 stav 2 (slika postovana ranije) .... .... pudlu bi valjalo pitati a vi svi koji ste jos uvek u zabludi se samo zapitajte .. a sta se to, a ko se to kaznjava po ovom zakonu .... cemu svrha zakona ako se nepostovanje ne kazni .... ... dakle .... prodavac je po clanu 10 stav 2 duzan da peroveri

1) da li proizvod ne sadrzi kancerogene materije .. da li je zarazen nekim drugim opasnim virusom .... da li mozda ne izaziva zuticu .... da li sprecava disanje ..... dakle da li je stetan po zdravlje ili ne .... da li moze biti stetan po zivotnu sredinu

2) da li roba nesmetano stize do kupca ... recimo u slucaju da nema rezervacija a prodavac nece da proda ....

3) neophodni su uslovi koji niciji ni kupcev ni musterijin zivot ne dovode u opasnost .... recimo zastitna kaciga za one koji rade na gradilistu ....

4) da ovaj zakon je iznad zakona o zastiti potrosaca i on propisuje na koji nacin funkcionise taj zakon .... daje mu pravno mesto i pavnu osnovu .... on daje osnovu da se prodavac koji prodaje kancerogene materijale kazni zato sto na taj nacin steti potrosacu .... daje osnovu tako sto kaze da mora biti obezbedjena zastita zivota i zdravlja ljudi ....

5) prodavac mora na brz i musteriji razumljiv nacin saopstiti sve podatke koje ona zahteva ... znaci to je deo koji kaze da mora informisati edukovati i sl ... cuvena 3) 4) 6) i 7) prava potrosaca iz zakona o zastiti potrosaca ....

6) da li je za koriscenje upotrebu proizvoda potrebno tehnicko uputstvo da li uz proizvod ide garancija i koje duzine (primer krsenja pomenuti multikom) .... znaci mora da proveri da li u pakovanju postoji tehnicko uputstvo .... mora da ume da informise o tehnickom uputstvu koje najcesce i ne citaju ..... a ja pitam kako da proveri ako ne otvori ....


i na kraju izlaganja ... dajte zar sam ja jedini ovde .. zakoni se tumace logicki .... pisu se tako da ih razume svako prosecnog iq-a .... rekao sam da necu polemisem sa ovom pudlom ... ali zar nema niko drugi da ga pita .... a sta ako prijavis po jednom dodje trzisni inspektor i utvrdi privredni prekrsaj .... ide li ili ne ide tuzba po automatizmu ... zmuri li on na jedno oko ili ne .... naplati li samo ono za sta je prijavljeno ili ako primeti i druge prekrsaje reaguje.na odgovarajuce nacine ... .... zar nema neko da ga pita ... da mu kaze ... ej bre covece ti si trazio zakon o standardizaciji ... onda su ti ga drugi dali i onda si uzeo njega da izvrces ..... bre ljudi moji zakon o standardizaciji nije direktno vezan za zastitu potrosaca ... on propisuje sta generalno prodavac ne sme .... ne kako se stite prodavci .... ne kako se stite musterije ... nego sta ko od njih ne sme .... na koji nacin ko od njih generalno mora da se ponasa .... a zakon o zastiti potrosaca konkretno stiti musterije ... zakon o standardizaciji je iznet samo zbog pudlinog zahteva da se vidi da u njemu nema nikakvih 45 dana kao sto je doticni tvrdio i da se vidi sta sve generalno karakterise kao prestup .... niko nije ni hteo da ukaze na to ko kaznjava po ovom zakonu ... a definitivno neko kaznjava .... proces pocinje od toga da neko prvo primeti ..... a taj moze biti trzisni inspektor koji je dosao sasvim drugim povodom ... popijes 5 kazni a prijavljen si zbog jedne .... ali to je ono od izvrtanja i hvatanja za najsitnije slamke kada vidis da bitku gubis kada znas da nisi u pravu a moras da se pokazes kao pobednik ....

i zaista ... ja cu mu oprostiti svo ovo maltretiranje i jedenje mog vremena ako prizna ovde pred svima .. Vama .... da je to radio iz inata meni ... ako prizna KO GA JE POSLAO .....

posto trenutno radim u velikom koncernu prehrambenih firmi koje proizvode i jogurt i coko mleko i cokoladu, iz prve ruke ti potvrdjujem da ako uzmes taj jogurt u marketu, probas i vidis da je neispravan, slobodno mozes da ga vratis i bice ti zamenjen. ako ti ga u marketu ne zamene to je zbog krsenja poslovne politike nekog nadobudnog radnika, ali ga zato mozes vratiti direktno ovde u firmu gde se pravi, bice ti zamenjen uz najljubaznija izvinjavanja (i verovatno neki simpa promotivni materijal da zamaze oci).
znaci vidi ponovo boldovan deo toga sto si napisao, naravno da moras da prikazes kupcu da je roba ispravna. Estetske, ergonomske i ostale faktore je kupac duzan da proceni pre nego ti ovo trazi, normalno je da neces otpakovati nekom memory stick duo da bi on video da li mu lepo mirise ili da li mu klizi po ruci.

hvala na iskrenosti .... uz jednu dopunu .... postoji razlika izmedju tehnickih i prehrambenih proizvoda .... on prehrambeni proba neispravan je i vi menjate .... ali on proba i ne svidi mu se ... znaci on je potrosio pojeo deo proizvoda .... kako da mu se vrati kad je deo potrosio ... % para .... :) ... dok kod tehnickih on mora da mu omoguci da vidi da li je zadovoljan ili ne ... tako je u americi kao sto sam pisao .... probas ne radi vratis ... tome sluze saloni vidis uveris se kupis pa ako radi po propisima i tehnickom uputstvu nema vracke .... kao u svim vecim radnjama ... vidis kako radi probas i odlucis se ... npr. Tempo Tehnomanija Metro Tehnomarket Vero i sve vece firme .... izlozeno ... pipnes i odlucis .... vidis kako radi i odlucis ..... postoji promo primerak u radnji za to .... a musterija kad proba ako odluci da kupi kuci nosi sasvim drugi .....

Ja najviše volim kad se poredimo sa Amerikom ili nekom sličnom visokorazvijenom zemljom. Čoveče pa gde ti živiš, tamo većina populacije ima nivo svesti koji mi možda nikada nećemo dostići. Nisam za kršenje zakona ali smatram da isti treba da se menja i to deo koji sa odnosi i na kupce i na trgovce. Nije da mi se ne sviđa varijanta da mogu da vratim proizvod u određenom vremenskom periodu ali bojim se da je to ovde neću doživeti. I za kraj fokus bi stavio na zaštitu kupca, kupljen proizvod koji se pokvari u propisanom garantnom roku mora se popraviti, zameniti za isti (ili bolji ako se kupac slaže) ili vratiti novac na dan kupovine i to baš ovim redom. Kupci pazite kad kupujete dobro se informišite potražite pomoć prijatelja potražite po internetu informacije pa tek onda odlučite. Nagla tehnološka ekspanzija izbacuje na tržište poludovršene i delimično upotrebljive proizvode. Ne radi se samo u nekim kung fu proizvođačima već i o renomiranim imenima. Mislim da pogrešan izbor kupca ne treba da snosi trgovac, pravo izbora je ipak naše.

ja zivim u zemlji koja pokusava da udje u EU ... da se ponasa po tim principima o kojima pisem ... izmedju ostalog zivim u zemlji koja ima visestruko duzu istoriju od te Amerike koja se uzima kao uzor .... slazem se sa tobom da treba menjati oba dela zakona .... ja kao prodavac ne bi voleo da postoji ta rupa da neko gleda svetsko prvenstvo u fudbbalu 15 dana pa da mi vrati plazma tv .... ali mora postojati mogucnost da ja vidim kako ta plazma radi pre nego je kupim .... mora postojati mogucnost da probam nov proizvod ... to je propisana promocija ... obavezni rashod iz italijanskog zakona .... ako oces da prodajes peciva moras imati obavezni rashod .... to je EU ....

a sto se tice svesti amerikanaca .... aj da se smejemo malo ....glupi ubi boze ... zato takve rupe u zakonu mogu i da prodju ... zato se svi cude kada neki nas bahati tamo to zloupotrebi .... kada u npr svajcarskoj uzme novine koje treba sam da plati zato sto je uzeo .... svi se cude i porede sa onim sto zovu olos ... to kod njih radi samo onaj najveci olos najneuspesniji ... najveci propaliteti .... crno ali tako .... nas mentalitet to smatra uspehom i pamecu .... ja se licno ne slazem ni sa jednim ni sa drugim .... baci u djubre .. plati zeton za novine ... ali nemoj ni dati nekome da ti vrati plazmu posle 15 dana iz cista mira .... a ako crkne druga stvar ..... onda redosled koji si napisao nije logican ... zasto ... pa zato sto sam ja izgubio poverenje u taj aparat ... u tu marku ... u tu prodavnicu ... ocu sve da promenim .... npr. ocu Sony umesto Toshibe ... Panasonic umesto Samsunga .... znaci moje je pravo da od te tri opcije odlucim sta cu ....drugi aparat u drugoj firmi .... drugi apart u istoj firmi ili nista .... ja biram ... to mi je pravo ... u suprotnom dozivljavam stres zbog kog mogu da trazim odstetu .... tako je to normalno ... tako je to svuda .... tako ce biti i ovde ... mora tako da bude .... jer u suprotnom imacemo malo bolji tretman i standard od Afrike ....
 
Poslednja izmena od urednika:
ja mislim da nece jer je ovo pravi slucaj pogresnog tumacenja zakona i dezinformisanja ... prvo tamo ne rade dva inspektora nego mnogo njih .... takodje svi oni nisu upoznati sa svim slucajevima da bi mogli da kazu da su jedva 15 njih u pravu ... mozda od onoga sto upadne njima .... i trece oni samo jedan dan rade na prijemu slucajeva .... ostalim danima su od rane zore na terenu a neki drugi njihov kolega radi prijem umesto terena .... znaci samo jedan dan rade prijem .... bar u 27-og marta ....

a da je zakon los los je ... ali na stetu musterija .... zato u inostranstvu postoje izlozbeni saloni ... zato u velikim marketima postoje promocije .... da prodavac je duzan da ti otpakuje i pokaze ili da ima demo primerak ... i to o svom trosku .... to je tako svuda ... u Americi moj brat ode kupi najskuplji plazma tv i vrati ga posle tri dana jer nije zadovoljan .... taj tv odmah ide na prodaju ali po nizoj ceni .... ... musterija je uvek u pravu .... ... a oko nejasnoce .. da dodje njegov drugar i kupi tu plazmu po nizoj ceni .... ... ovde je problem u svesti naroda ... amerikanci to ne zloupotrebljavaju kao sto bismo mi .... ... zato je zakon los i na stetu kupaca jer stiti prodavce od naseg mentaliteta ....

a sve vece radnje imaju tehnicke uredjaje na probu .... udji npr. u Tehnomaniju ili Tehnomarket i imas poredjane TV aparate .. mozes isprobati kaseve za kola nekada je bila kao gluva kutija .... u Albi imas nesto kao gluve kutije za gledanje dvd-a ... onda vidis isprobas i odlucis.... daju ti nov u kutiji ... a demo ostaje tu da gledaju isprobavaju drugi potencijalni lupci ....

kupca si nazvao dusevnim bolesnikom ... uvredio ga ... spustio slusalicu i opsovo ga .... u inostranstvu to uradis u prisustvu inspektora ... kazna i vlasniku sto je tebe takvog zaposlio a kazna i tebi ... i to da se pusis ... dosije za ceo zivot ... nikad vise kao prodavac neces moci da radis .... zato su losi nasi zakoni ... jer su blagi prema nevaspitanoj i bezobraznoj stoci ... curkama guskama fenserima i ostalima koji se zaposljavaju preko veze ..... naravno da morate imati u radnji demo primerak svakog artikla .... ako to niste u stanju radnja mora da se zatvori ili smanjis broj artikala .... pa povecavas kad bude para .... moras imati demo primerak o svom trosku ....

i da ne raspravljamo o tome .... tvoj problem memorija .... e zato imas one clanove po kojima je prodavac duzan da te obavesti da te informise da bude upucen o tome sta prodaje da ti kaze pise tako ali ne radi tako lazna reklama .... u nemackoj ti za losu preporuku obmanu musterije zatvaraju radnju .... 2x to uradis mozes samo delatnost da menjas .... imas o tome emisije na rtl-u ... a ne kao kod nas ... kao tele da sedis i odradjujes posao odradjujes platu .... odradjujes umesto zaradjujes ..... da si ti upucen da kazes radi tako a pise tako ... da musterija moze da veruje prodavcu taj problem bi do pola bio resen .... a ne rade pritupe guske i sredjene curke ili neki fensi klovnovi sa pilecim mozgom totalno neupuceni u materiju koji za cilj imaju da privuku a ne da informisu kupca .... u inostranstvu zadnji uredjaj koji ostaje u radnji je demo i prodaje se po najnizoj mogucoj ceni .... a ne kao kod nas ... od artikla jedan komad ili pozovite za 10 minuta dok proverim lager (pozovem uvoznika) .... moras imati primerak za probu ... moras ... i to bi za tehnicku robu eksplicitno trebalo naglasiti zakonom .... tako je svuda u svetu .... prava potrosaca ....

a sto se prehrambenih artikala tice ... znas li kolike su kazne za to .... znas li kakve provere mora da prodje da bi dobilo dozvolu za prodaju .... ako kaze jgoda mora biti jagoda ... u EU milka ne sme imati emulgator .... a na onima koje su predvidjene za nerazvijenije zemlje mora biti istaknut da bi njihovi gradjani mogli da vide ako se tamo zateknu .... ... da ne mozes otvoriti sampanjac ... zato postoje promocije koje se u svetu adekvatno medijski prate .... i onda ti probas tamo .... i nas zakon je los zato sto te stvari ne razdvaja .... sto ne kaze jasno ... tehnicki uredjaj mora biti jedan demo pa ko moze radi posao ko ne moze vozdra .... a prehrambeni proizvodi ne moraju imati to nego je firma duzna da radi promociju i koliko cesto ....

p.s. posteno od tebe sto zi za razliku od Bogdana bar priznao sta si .... na cijoj si strani .... ali imaj u vidu da si u nekoj drugoj radnji i ti samo obican kupac ....

Evo tek sam nasao vremena sada da sednem za komp i odusevljen sam sto je ova tema sticky!!!

Clan ABCD je ovde napisao neke stvari,koja su cista budalastina,moram da se odbranim - prvo mislio sam na dva inspektora koju su dosla kod nas,nisam nigde napisao da u 27.marta rade samo dva inspektora;citiram napisao si sledece - kupca si nazvao dusevnim bolesnikom ... uvredio ga ... spustio slusalicu i opsovo ga - kupca sam nazvao dusevnim bolesnikom ne u njegovom prisustvu,nego u razgovoru sa inspektorima koji su ga pre mene tako nazvali,jer se u razgovoru sa istim ispostavilo da je to NN lice islo po Knez Mihajlovoj Ulici,ulazilo u Hi-Fi centar,IPS,Plato,Fuji,Pro Foto, i jos sve ne znam gde pre par meseci i svuda trazio neke nebulozne stvari,i naravno sve ih prijavio.Jel to normalno?Mislite da su ga uzeli u obzir?To da sam ga uvredio,spustio slusalicu i opsovao ga - stvarno ne umem da objasnim odakle ti ova ideja,tvoja licna iskustva ili projekcije ne moras da sherujes na druge po forumu.Takodje u drugom postu si me opisao,citiram - u sustini ovaj plavi most koji se oglasio je najgori primerak te vrste ili radi za takvog ... bas onakav kakvog sam opisao recima,a najcrnje je sto ne shvata da je u drugoj radnji za memory stik on ista mala musterija koju zeza sada neki drugi isti kao sto je on.,gotov citat.ABCD - Postoje ustanove za paranoicne osobe kao sto si ti to jedino mogu da ti kazem,sve moze da se izleci.Vidim da vredjas i druge,zaista bez komentara.
To NN lice je kasnije naletelo u radnju u kojoj radim i je8i ga,na nekome je moralo da se slome kola,i kad su imali samo jednu prijavu,dosli su bez obzira na njegovu raniju istoriju bolesti.
Trazite promo modele hardvera ? Ja sam pomenuo banalan primer slusalice,ti odma za televizore i plazme.Idi po radnjama u BGu,poslusaj Altec Lansing,Philips,Panasonic,Sony,Koss,te demo primerke koji svuda jelte stoje okaceni...Okaci svoje dijagrame kvaliteta zvuka i test demo slusalica koje su izlozene po radnjama u BGu.Kazes da mora da se ima promo primerak?Pa covece kad ustanes ujutru osvrni se gde zivis.Pominjes USA i Evropu itd...Zamisli kad bi svaka IT radnja u BGu imala promo primerak na primer bluetooth slusalica Logitech - to bi bilo sjajno da svaka radnja prodaje te slusalice na neku pristojnu kolicinu,ovako kad ti prodajes tu stvar jednom dva puta mesecno chemu imati promo primerak koji ti stoji i na kome je zarada smesna,to je neisplativo.Ne mozes porediti plazme i stvari na kojima zaradjujes 5-10-20 eura,stvarno nebulozno.
Ja sad ocekujem da ti krenes po radnjama u BGu i da svuda otvoris slusalice,da recimo odes negde i vidis USB memorije od 1gb i 2gb i kazes znate ja hocu da osetim to u ruci,da vidim jel ova od 2gb duplo teza od ove od 1gb,da prikljucis sve DVD-ROM uredjaje kako bi ustanovio koji je najtisi,itd itd.I ko ti se suprostavi - inspekcija,pa da vidis,pokazaces ti njima Evropu,BRE.
Mozda krenes i po sobi hot hardware - pa ko ti ne izadje u susret ti opleti po inspekciji...
ABCD ne zelim da se svadjam ni sa tobom ni sa drugim clanovima ovog sjajnog foruma,zelim da razmenjujemo cinjenice,bez poziva na USA ili Evropu i tamosnji nacin poslovanja i mentaliet ljudi,jer mi zivimo ovde gde zivimo pre svega.Clan shpajz je napisao citiram - Estetske, ergonomske i ostale faktore je kupac duzan da proceni pre nego ti ovo trazi, normalno je da neces otpakovati nekom memory stick duo da bi on video da li mu lepo mirise ili da li mu klizi po ruci - kraj citata.Vidis o tome pricam - ako ne otvorim dobicemo prijavu.Zelim zakon koji ce da bude dobar za sve,a ne samo za kupce.Nemam problema sa tim ako neko kupi da odma probamo,da pokazemo kako se koristi i ako je neispravno da odmah zamenimo,ali imam problem sa manjim procentom ljudi koji su u radnju dosli ne da kupe nego da provociraju i ponasaju se bezobrazno.
Postoje artikli na koje ide garancija i na garantnom listu pise - servis i zamena robe iskljucivo tu i tu.I kazemo kupcima pri kupovini da je servis tu i tu da sve pise na garanciji i ako imaju probleme da zovu i pitaju servis - oni kazu ok skapirali smo.E sad,kako se zove to kad neko umesto da zove ovlasceni servis tj. uvoznika ili ide direktno kod njega kao sto mu je pojasnjeno pri kupovini dodje direktno kod mene u radnju i pravi se blesav a ni upustvo ne ume da procita i odma trazi pare,odma zove inspekciju odma trazi neka svoja prava kaze kupio sam kod Vas a ne u servisu - a sve pise na papiru crno na belo.
Ko nas prodavce stiti od polupismenih ljudi kojima objasnis i sazvaces sve od ABCD do Š.,koji dodju i ne umeju da zamene najobicnijeg PS2 misa...Trazite evropske i americke zakone,a mentalitet nam je gori nego u doba Velike Seobe Naroda...
Imao sam i ja reklamacije licno kod drugih firmi,velikih i cuvenih na glasu mnogo vecih tamo gde ja radim,cekao sam tih 45 famoznih dana za mnogo sto sta,ali nikad nisam zvao,smarao,pitao kad ce,pretio inpekcijama,jer sam u istoj kozhi i znam kako je.
 
Poslednja izmena:
Evo tek sam nasao vremena sada da sednem za komp i odusevljen sam sto je ova tema sticky!!!

Clan ABCD je ovde napisao neke stvari,koja su cista budalastina,moram da se odbranim - bla bla bla

ajmo samo na brzinu pre spavanja da odgovorimo na ove budalastine posto me nece biti narednih nekoliko do nedelju dana .... ali pozivam svakako te pozivam da i dalje odgovaras, odnosno iz mog ugla pravis budalu od sebe jer cu i ja to nastaviti tako sto cu i tebi i svima ostalima koji napisu neke slicne nebuloze odgovoriti kada se budem vratio u aktino stanje koriscenja, odnosno kada budem imao visak vremena kao sada da odgovorim ...

pocnimo od svesti

Trazite evropske i americke zakone,a mentalitet nam je gori nego u doba Velike Seobe Naroda...

znas li da je nasa zemlja treca po iq-u na svetu .. prvi slovenci .... istrazivanje od pre dve ili tri godine .. ne secam se sada tacno ....

onda dalje ....

Ja sad ocekujem da ti krenes po radnjama u BGu i da svuda otvoris slusalice,da recimo odes negde i vidis USB memorije od 1gb i 2gb i kazes znate ja hocu da osetim to u ruci,da vidim jel ova od 2gb duplo teza od ove od 1gb

licno sam gleao kako u Metrou-u covek isprobava stikove .... brzinu transfera .... prethodno je svaki gledao .... pipao .... bas kao sto mozes i svaki tv tamo da gledas .... ili svaki kas za kola da cujes ... bas kao sto mozes da pipnes svaki fen za kosu ... svaki sokovnik toster .... ali lepo i pise da se drugi ne otvaraju... zasto .. pa pobogu jedan od svega je vec otvoren ... moze se videti pipnuti dodirnuti .... .. a osnova ovoga .... ono sto ti ne razumes je pre svega u raznim vidovima marketinga .... dobar glas daleko se cuje ... privlacenju musterije bas zato sto sama moze da proba vidi oseti .... da ne dubimo sa ovim idemo dalje ....

to bi bilo sjajno da svaka radnja prodaje te slusalice na neku pristojnu kolicinu,ovako kad ti prodajes tu stvar jednom dva puta mesecno chemu imati promo primerak koji ti stoji i na kome je zarada smesna,to je neisplativo.Ne mozes porediti plazme i stvari na kojima zaradjujes 5-10-20 eura,stvarno nebulozno.

vec sam ti rekao ... smanjis asortiman .... specijalizujes se .. ne prodajes ono sto ti ne ide .... to je jedini ispravan nacin poslovanja ....omogucis drugima da na taj nacin zarade koru hleba .....

a sada nesto posebno ....

kako se zove to kad neko umesto da zove ovlasceni servis tj. uvoznika ili ide direktno kod njega kao sto mu je pojasnjeno pri kupovini dodje direktno kod mene u radnju i pravi se blesav a ni upustvo ne ume da procita i odma trazi pare,odma zove inspekciju odma trazi neka svoja prava kaze kupio sam kod Vas a ne u servisu - a sve pise na papiru crno na belo.

vidi se da se u zakon razumes manje nego marica u k .... ti si bre covece blesav .... pa to sto ti nekome pojasnis nesto sto je protivzakonito ... pokusas da nametnes neka svoja pravila igre ... to uopste ne znaci da si ti u pravu .. da tako treba ... ama ne znaci .. vec sam citirao i po kojim clanovima .... ... to dal ce pozvati uvoznika ili tvog dobavljaca ... licno otici u servis ... to je njegova dobra volja ... zasto bi on trosio svoje vreme . svoj telefon . svoj novac . kidao svoje zivce sa servisom ili sa uvoznikom kada je obligacioni odnos sklopio sa tobom .... platio tebi proviziju .... sto bi se njega uopste ticali tvoji odnosi sa uvoznikom .... platio sam ti pa resi to .... tebi sam dao pare a ne uvozniku .... uostalom zasto bi inace kupio od tebe .. sto direktno ne bi kupio od uvoznika ... koji ces mu ti .... zasto bi tebi platio proviziju .... za lepe oci .. kiseo osmeh ... obmanjivanje u vezi sa zakonima ... zasto .... a da zato sto si ti maloprodaja ... izvini i veleprodaje imaju fiskalne kase .... evo clana zakona koji kaze da je njegovo pravo, odnosno dobra volja da odluci da li ce tebe da postedi akanja sa servisom .... cuvena odredba 13 clan 34 stav 3 ....

"Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena."

prigovor se podnosi u prodajnom objektu a uz kupcevu saglasnost na drugom mestu ... on mora da se slozi da oce da ode na drugo mesto .. ako se ne slozi sa tim batice ti mora da odradis to .... ako treba i peske u drugi grad da ides .... inace sledi spektar kazni ....

dalje ....

Imao sam i ja reklamacije licno kod drugih firmi,velikih i cuvenih na glasu mnogo vecih tamo gde ja radim,cekao sam tih 45 famoznih dana za mnogo sto sta,ali nikad nisam zvao,smarao,pitao kad ce,pretio inpekcijama,jer sam u istoj kozhi i znam kako je.

iskljucivo tvoja greska sto nisi koristio svoja prava ... verovatno si mislio da i ti udjes nekome u dupe dobijes bolje uslove bolje ulazne cene .....

i na kraju vrh ....

kupca sam nazvao dusevnim bolesnikom ne u njegovom prisustvu,nego u razgovoru sa inspektorima koji su ga pre mene tako nazvali,jer se u razgovoru sa istim ispostavilo da je to NN lice islo po Knez Mihajlovoj Ulici,ulazilo u Hi-Fi centar,IPS,Plato,Fuji,Pro Foto

ovo je jos jedna omana ... oni su ti verovatno samo rekli da se radi o poznatoj osobi i da ta osoba ima dijagnozu ... sigurno ga nisu tako kvalifikovali .... sigurno menjas teze ... .... bez obzira na to ... da li si spreman da napises imena tih inspektora .... siguran sam da bi bili zamenjeni - kaznjeni ako bi se ispostavilo da si u pravu .. ako bi se ispostavilo da su nekoga vredjali i kvalifikovali kao dusevnog bolesnika .... to je posebno kaznjivo zakonom .... nisi svestan koje su kazne za to ... povreda casti ugleda dostojanstva i sl .... nanesen stres .... oni sigurno nikoga nisu vredjali ... jedina mana nasih inspektora jeste to sto generalno zmure na jedno oko ... bave se samo konkretnim slucjem ... retko kada ce se baviti onim sto takodje primete kao propust .... licno mislim da se malko boje ....

Nemam problema sa tim ako neko kupi da odma probamo,da pokazemo kako se koristi i ako je neispravno da odmah zamenimo

a sta ako musterija nije sigurna sta hoce da kupi tacno ... ali oce da kupi nesto iz tog spektra uredjaja .... npr jedan stik ali ne zna koji .... jedne slusalice ali ne zna koje .... zato sluzi promo primerak .... onda se jos samo na brzinu uveri da je kutija puna ... da uredjaj u startu nije ostecen i nema vracke ... cuo si video i sta sad hoces .... to je ona rupa koju ti n erazumes ... promo primerak sprecava sve ove prepirke ... resava sve ove probleme ... jer si cuio ... nisi a mogao si tvoj problem .... a jer si cuo nisam... e to je je vec prodavcev problem ...

Zelim zakon koji ce da bude dobar za sve
a mislis da su strani zakoni losi .. da je zakon u italiji koji govori da za prehrambene proizvode moras imati obavezni rashod los .... mislis da su zakoni koji obavezuju na promocije losi .... ... mislis li da su zakoni u nemackoj losi .... gledas li emisije na RTL-u .... mislis li da mozda bas zbog toga sto se tako ponasaju prema svojim privrednicima takvih stvari kod njih ima u mnogo manjoj meri .... mislis li da mozda bas zato i imaju bolji standard ... ... i poslednji set pitanja ... sta bi radio da se takav zakon donese u nasoj zemlji .... jer bi rekao da je to na tvoju stetu iako je isti takav svuda u svetu na snazi .... .. bas tu je greska u logici ... on stiti tebe samo treba da ga postujes .... nece moci da ti udje neki ludak i da kaze nisi mi dao da probam .... obmanuo si me i kupio sam pogresan ... jer moci ces da mu kazes gospodine sami ste probali sami ste se uverili sami ste doneli odluku i odabrali ....

toliko i pozdrav svim musterijama do mog narednog pisanja ... i ne dozvolite da Vas ovakvi obmanjuju ....

Clan ABCD je ovde napisao neke stvari,koja su cista budalastina,moram da se odbranim - prvo mislio sam na dva inspektora koju su dosla kod nas,nisam nigde napisao da u 27.marta rade samo dva inspektora;

jos jedna zamena teza ..... u svom stilu .... nisam ni ja napisao da si ti rekao da rade dva ... citiram sebe ...

tamo ne rade dva inspektora nego mnogo njih .... takodje svi oni nisu upoznati sa svim slucajevima da bi mogli da kazu da su jedva 15 njih u pravu ... mozda od onoga sto upadne njima

to je odgovor na sledece ... citiram tebe ....

Njih dnevno zove stotine ljudi i kazu da je tek 10-15 posto stvarno u pravu,ostalo su slucajevi od kojih,citiram njima dize kosa na glavi.

ja sam hteo da kazem da oni mogu govoriti o slucajevima koji upadnu njima .... samo za te mogu da kazu da su 15 ispravnih .... sta ako su kod njihovih kolega 95% ispravnih .... sta onda .... ne izvrci teze .. sve je jasno kao beli dan .... pa posle reci da nisi manipulator kao i tvoj koleza navodni borac za prava potrosaca Bogdan .... ko zna ... mozda vas je obojicu skolovala kandicka .... nema sta pravi borci za ljudska prava ....
 
Poslednja izmena od urednika:
@Plavimost

Naime,u zakonu pise da prodavac pre kupovine mora da pokaze kupcu robu koju kupuje i kupac ima pravo da je proba pre kupovine.Elem sad,ja kao prodavac znaci moram da pokazem robu - znaci moram da za primer otvorim slusalice koje su vakumirane i dam kupcu i on proba i kaze ne svidja mi se zvuk,ne stoje mi dobro,vrucina mi je na ushima itd itd...e sad sta ja da radim sa tim slucalicama koje su otvorene...
To je bar jednostavno. Kupiš(kao prodavac, odnosno trgovac) 101 par vakuumiranih slušalica, čim stignu u prodajni objekat, otvoriš jedne i staviš u izlog, i njih ne prodaješ nego služe za testiranje, podigneš cenu za 1% (u odnosu na onu koju bi držao da nisi otvorio onaj jedan par), i svi srećni, i svi zadovoljni, osim naravno onih prodavnica koje sebi ne mogu da priušte da kupuju iole pristojne količine robe i da imaju skladišni prostor. I još jedno, iskoreniće se oni što kupuju po komad od svakog artikla, i smaraju nas cenovnicima u kojima piše da imaju sve, a nemaju ništa.


ima zilion drugih primera,sta raditi sa tom otvorenom robom ako cemo da idemo po zakonu,pa koliko bi firmi otislo u minus jer neko samo zeli da proba...JA
BI DA PROBAM MEMORY STICK PRO DUO ZNATE... i sta radis sa tom karticom posle ko ce da je kupi tako otvorenu onako iseceno iz vakumiranog pakovanja...AKo idemo istom logikom odes lepo u C market ili Maxi i probas jogurt,cokoladno mleko,cokoladu,otvoris lepo bocu sampanjca zasto da ne u zakonu pise da moras da probas pre kupovine i da se uveris da je ispavan i ako ti ne daju da probas sampanjac ti lepo zoves inspekciju jer ti nisu dali da probas molim lepo.
Dakle, u minus bi otišlo samo onoliko firmi koje imaju kadar koji nema kapacitet da razume ono što sam gore napisao. A što se tiče C marketa i jogurta, naravno da treba da imaš pravo da otvoriš jogurt, i da ga popiješ, i da doneseš ambalažu na kasu, i lepo platiš, odnosno ako je pokvaren jogurt, da doneseš ostatak jogurta i da kažeš da je pokvaren i da ništa ne platiš.


Na mestu gde radim smo imali prijavu da nismo hteli da pokazemo odredjenu robu,upravo iz razloga nemogucnosti vracanja iste robe u prvobitno stanje kada se ta stvar otvori,i popili smo kaznu od 50.000 din;zelim da naglasim da su gdin i gdja inspektori sa kojima smo se druzili dve nedelje bili jako korektni,pokazali razumevanje za nas slucaj,ali smo na kraju morali da platimo jer ih je taj dusevni bolesnik koji nas je prijavio smarao svaka 2-3 sata sa pitanjem sta je sa njegovim slucajem,i tako 2 nedelje.
Kad njih dvoje inspektora trzinse inspekcije,govorim o osobama od 40-50 godina,iskunih u svom poslu,kazu da je zakon losh,onda je stvarno losh.Njih dnevno zove stotine ljudi i kazu da je tek 10-15 posto stvarno u pravu,ostalo su slucajevi od kojih,citiram njima dize kosa na glavi.
P.S. Mislim da ce moderatori i ovo da obrisu sto sam napisao ne bi me cudilo
Ovde je, po meni, najbitnija sledeća stvar: Svi imamo ista prava, i svi imamo pravo da otvorimo dućan. Elem, ja kada bih hteo da otvaram dućan, prvo bi se informisao koje standarde moram da ispunim (po zakonu) da bih normalno poslovao. A priče: Ne mogu ponovo da zapakujem robu, treba da hranim decu itd. su na nivou onih: "Zašto ne dati penzionerima tri puta veće penzije, a zdravstvu četiri puta veće plate, a što ne i prosveti itd., tj. svako ima svoje probleme, i ne treba valjda taj kojeg ti zoveš "duševni bolesnik" da se na svoju štetu odriče svojih prava zato što se tvoj gazda (ili ti) malo preračunao u tržišnoj računici.
 
Poslednja izmena:
Svi zele da ostvarenu razliku u ceni 100% zadrze za sebe, nema i ne sme da ima "dodatnih" troskova. A problem je u gradjanima koji nemaju poverenja u drzavu, ito sa punim pravom (evo ja prvi :() - i ne zele da trose zivce i vreme jer se lako moze desiti da ne bude nista sa inspekcijom jer ko zna ko je vlasnik i koga sve poznaje... A kada bi svi prijavljivali ovde prepricane situacije, ne bi ostala ni jedna prodavnica i to je svima jasno!
I jos samo kratka poruka za sve vas koji pljujete po Zakonima u drugim zemljama i smatrate da mi ne treba da se ponasamo tako - zato smo i ovde gde smo!
A oni sto kazu "kupac je uvek u pravu", pustite ih, oni su glupi...
 
Dakle, u minus bi otišlo samo onoliko firmi koje imaju kadar koji nema kapacitet da razume ono što sam gore napisao.

Sta mislis,koliko je to firmi samo u BGu?Koliko je to radnih mesta i firmi koje treba zatvoriti da bi se ogromno IT trziste vredno hiljade miliona milijardi eura u Srbiji dovelo u red?Otrpilike,moze i gruba procena.

pocnimo od svesti

znas li da je nasa zemlja treca po iq-u na svetu .. prvi slovenci .... istrazivanje od pre dve ili tri godine .. ne secam se sada tacno ....

Pretpostavlajm onda da ti ne postojis, da bi mozda bili chak i na drugom mestu.
Ja sam govorio o mentalitetu ne o IQ-u.
Kad pominjes svest,javi na kojem smo mestu po svesti u svetu....

onda dalje ....
onda dalje ....



licno sam gleao kako u Metrou-u covek isprobava stikove .... brzinu transfera .... prethodno je svaki gledao .... pipao ....

Bullshit :smash:


... mozda vas je obojicu skolovala kandicka .... nema sta pravi borci za ljudska prava ....

Alo na drugoj temi zagovaras neka tajna snimanja i ucene - zaista kako te nije sramota ? Ovo je jedan od retkih foruma gde nema ni P od politike i sad ovde lupetas neke gluposti.To sto su tvoji pobedili i imaju najvise mesta u skupstini ne mora da znaci da cemo da pravimo Savez sa Rusijom,Belorusijom,Iranom i Severnom Korejom.

Odustajem - predajem se - u pravu si za sve,ako ti se neko zameri ti ga prvo prisluskuj,pa ti prijavi lepo inspekciji.
 
Poslednja izmena od urednika:
Plavimost...tipichan primer: Banka ...Koliko ih ima, a koliko ima zaposlenih? Ne mogu svi da budu privatnici, ne mogu svi da prodaju rachunarske komponente i zesce zaradjuju...Ako uspesh da smislish legalan nachin sa kojim ces zgrnuti brdo novca, zgrnuces brdo novca...Ako hoces da u malom radish neshto shto rade mnogi, po zakonu, naravno da ces da prsnesh (ne bash uvek)...Drugim rechima...ili ne radish po zakonu, ili prsnesh...AKO OCEKUJES DA SVAKO MOZE OTVORITI FIRMU SA PROVALJENOM IDEJOM!!! Ocekujesh da svaka mala firmica pravi svoj operativni sistem? Jok brate...koliko imash softvera koji rade iste stvari, npr spyware-a? Krsh boziji...Zashto bi neko PLATIO neki? Zato shto nudi neshto shto konkurencija ne nudi...bilo dodatnu sigurnost pri kupovini , bilo neku opciju, koje se neko setio, i odgovara mu do dzadza...

Zashto svi koji kopaju kanale nemaju brdo para? Zato shto je to neshto shto moze svako da radi...Ako kopa kanale po zakonu (banalno), nece od toga moci da ima prihode vece od "da prezivim"...Ako imash malu radnjicu po zakonu, i radish ono shto radi njih 500 u ovom gradu...imaces malo vishe no` "da prezivish" samim tim shto ti je ulog veci...

Kintu zgrcu dve stvari...ili mozak (ideja) ili snaga (otimanje)...Ima li mozga u malim radnjama za rachunare, koje rade istu stvar kao i ko zna koliko drugih? Nema..... Ima li snage? Jedini nachin da imash vishe no shto je trzishte prilagodilo ...

Trzishte je kao zakon odrzanja energije...

Ovo nema neke veze sa zakonom o potrosacima, ali objasnjava zashto svako ne moze da se bavi onim shto mu padne na pamet...

Ovo je sve ovstavshtina slobinog sistema...koji je propao...pitam se, zashto....

Ja sam zamenik direktora firme koja jedina obavlja tu delatnost u ovoj zemlji, chak mozda i u regionu...Mozda ima josh neko, ali je suvishe slab...Firma nishta ne mulja, svaki dinar poreza je uredno placen, nije izbegnut (ja lichno proveravam knjige), za nekoliko godina ni jednu mogucu prituzbu nismo imali, ni od individualaca, ni od sluzbenih lica...zashto je firma uspeshna? Zato shto ima ideju i kvalitet svog proizvoda.

Poenta
Ili imash ideju da pochnesh biznis, ili imash ogroman kapital da pochnesh neshto shto drugi vec rade i ugurash se....kapitalizam...rodzaci... ako nemash...RADI KOD ONOG JACHEG I ZARADI KOLIKO TVOJ RAD VREDI!
 
@marko_84

Izgleda da ce u narednom periodu biti mnogo nas koji ce kopati kanale...
 
Ma nece, ne brini :) Za svakog se nadje posao, a kakav, zavisi od sposobnosti za rad i nalazenje posla (chitaj: nokti za grebanje uz drvo)...

shta bi ti vishe voleo, da udjesh u radnju za mobilne telefone, svi mobilni telefoni su izlozeni i prikljucheni na kabl (napajanje, ubachena kartica, obezbedjeni istim kablom protiv kradje), lepo ga uzmesh u ruku, proverish kako radi, vidish funkcije, ama bash sve shto te zanima, i da je apsolutno normalno da ga cackash 5-10 minuta... (tako je bilo u nemachkoj davne 2000-2001) za recimo 200e....ili da si primoran da trazish model koji si namerio po nekim malim radnjicama, trazeci ga za 210, prodavac ti ga izvadi iz kutije stoji ispred tebe i ochima ti govori: ajde pozuri sa gledanjem, imam josh musterija....
 
... ali nemoj ni dati nekome da ti vrati plazmu posle 15 dana iz cista mira .... a ako crkne druga stvar ..... onda redosled koji si napisao nije logican ... zasto ... pa zato sto sam ja izgubio poverenje u taj aparat ... u tu marku ... u tu prodavnicu ... ocu sve da promenim .... npr. ocu Sony umesto Toshibe ... Panasonic umesto Samsunga .... znaci moje je pravo da od te tri opcije odlucim sta cu ....drugi aparat u drugoj firmi .... drugi apart u istoj firmi ili nista .... ja biram ... to mi je pravo ... u suprotnom dozivljavam stres zbog kog mogu da trazim odstetu .... tako je to normalno ... tako je to svuda .... tako ce biti i ovde ... mora tako da bude .... jer u suprotnom imacemo malo bolji tretman i standard od Afrike ....

Ako se aparat pokvario logično je da se nosi u servis i da se tamo popravi. Ako ne može da se popravi logično je da ti daju isti takav ili bolji (ako si ti saglasan za bolji, jer bolji u tvom slučaju ne znači da se tebi taj uređaj sviđa dizajnerski, po funkcijama koje poseduje i sl.) Tek na trećem mestu povraćaj novca (i ovo je poseban slučaj kada u državi postoji osetna inflacija a tebi se uređaj pokvari u 12 mesecu garancije). U protivnom servisi pomalo gube svoju ulogu osim vangarantnog održavanja, poenta je što tehnika brzo napreduje i pada joj cena pa pomalo gubi smisao servisirati nešto što je starije gledajući odnos cene novog i popravke kao i onoga što novi uređaj pruža u odnosu na stari. Ovde ću ti navesti moj primer gde mi se delimično umanjila funkcionalnost jednog uređaja koji koristim oko 3 godine, pokušao sam da popravim nije išlo, kupim novi po duplo manjoj ceni nego onaj prv,i a dobijem nešto čija je funkcionalnost, tehničke karakteristike 300% bolje od onoga što sam imao i još u garanciji godinu dana. Nisam ni pomislio da se seljakam po servisima jer se kvar ponekad manifestuje, da rizikujem da li će mi popraviti ili ne, da čekam, da plaćam popravke, jednostavno sam prelomio šta mi se više isplati i sada pevam :)
To što si ti izgubio poverenje u odrđeni proizvod / marku to je tvoja stvar, sledeći put nećeš uzeti tu robnu marku nego neku drugu, ako je proizvođač zainteresovan za ovo tržište i za tebe kao kupca on će raditi onako kako si ti napisao, ali pošto je ovo malo tržište ni blizu Američkom onda to ide drugačije, čast izuzecima. Mislim da je to fer odnos i prema kupcu i prema proizvođaču i prema trgovcu. Život je često stresan pa ne tražimo odštetu za to. Pre neki dan sam bio svedok u prodavnici u kome se desio sledeći slučaj: kupljen je proizvod (aparat) od 5.000,00 dinara pokvario se posle 2 meseca, servis ne može da ga popravi, nema istog takvog da se zameni, kupcu je ponuđeno da mu se vrati 2.000,00 jer taj proizvod sada toliko vredi. Kupac je bio mnogo ljut došao je sa svoja tri drugara da istera pravdu, prodavac se pozivao na zakon koji je imao odštampan, vrlo jedna neprijatna situacija koja je mene kao potencijalnog kupca naterala da izađem iz radnje. Mislim da je ovo što sam gore naveo tragedija, izgubiti za dva meseca 3.000,00 dinara i da je ono što sam ja ponudio korektno. Ono o čemu ti pričaš je Amerika i to je mnogo mnogo daleko kod nas i verovatno neće zaživeti zbog našeg mantaliteta, nivoa svesti koji posedujemo i veličine tržišta koje predstavljamo.
Ono sa probanjem proizvoda je stvarno ok, mada ni tu ne bi insistirao na moranju. Dobar dan jel imate izloženo, mogu li da vidim, probam ? Nemamo, ne možete, hvala lepo doviđenja, takvi će sami pozatvarati svoje prodavnice. Kada sam išao da kupim konfekcijski 54cm Samsung 99% prodavnica ga je imalo izloženo, ok kupujem jel imate neraspakovan nemamo hvala lepo doviđenja. Neću da kupujem nešto što je radilo dva meseca (testiran proizvod :) ) umrljanog ekrana, to nije novo i to ne ide po ceni novog i tu se slažem da ide popularna minimalna cena, ali ni to ne ide za sve proizvode tipa upakovane memorije u vakum ambalaži i sl., šta tu ima da se gleda karakteristike su te i te jel ti cena / proizvođač odgovara kupi nosi.
I za kraj nešto vezano za rashode, to je dobra stvar ali to ne treba da ide na trgovce (radnje) nego na uvoznike, jer time se guše trgovci i sitniji dileri a nama je u interesu da ih ima više jer je onda roba konkurentnija. U interesu nam je da imamo i više uvoznika da se oni takmiče sa kvalitetom i cenom i da možemo da biramo robnu marku po sopstvenoj želji.
 
Poslednja izmena:
narode, za one koje smara da citaju vase 'prepucavacke knjige', ne bi bilo lose da se napravi FAQ u kome bi citaoci lako mogli da nadju odgovor na svoje pitanje. bio sam srecan pre par dana kada sam naisao na ovu temu, ali s obzirom na to da ste vi ispisali knjige i knjige tumacenja (mozda imate previse vremena, zara i zelje da pokazete kako ste vi u pravu i kako najbolje tumacite), onda stvarno ne znam sta da kazem... skratite malo, imajte konciznija izlaganja. inteligencija se i u tome ogleda. govori dovoljno da te covek razume, ne previse da ne bi postao dosadan i bice vise zadovoljnih...
 
e to je i meni danas palo na pamet...`ajde, ova tema moze da se iskoristi u "slaganja u tumachenju", pa onda napraviti jedan locked page, u kojem ce biti: ako ti prodavac kaze ovo, mozesh ovo, kazna je ta ta ta, ako napishe ovo, mozesh ovo, kazna ta ta ta :D to bi bilo ql....malo smo sjbali temu, mogli bi da se obrishu ovi nashi trash postovi...
 
narode, za one koje smara da citaju vase 'prepucavacke knjige', ...

Možda je problem što više ljudi različito tumači iste zakone. U tome je i čar pravnih nauka i zato postoje pravnici. Kada bi sve bilo jasno ne bi bilo interesanto, a i kako bi pravnici išli na Kop ili na neka druga lepa mesta da bi im se tumačili zakoni u praksi :) Jedni pišu, a drugi tumače. Što se mene tiče povlačim se iz ove korisne diskusije, ja sam svoj doprinos dao :) Ako sam smorio izvinjavam se ali nikoga nisam terao da čita.
 
Poslednja izmena:
Plavi moste ... nik ti sve govori .. ali ajmo redom ...

Pretpostavlajm onda da ti ne postojis, da bi mozda bili chak i na drugom mestu.

mozda si za ovo i u pravu ... da nema takvih kao sto sam ja simulacijom dogadjaja od puno takvih kao sto si ti bi siguro neki odskocio pa bi smo napredovali na drugo mesto .... ali da ima vise ovakvih kao sto sam ja stanje bi bilo .. mi prvi hiljadu mesta pa slovenci .....

Sta mislis,koliko je to firmi samo u BGu?Koliko je to radnih mesta i firmi koje treba zatvoriti da bi se ogromno IT trziste vredno hiljade miliona milijardi eura u Srbiji dovelo u red?

sve .. sve one koje ne postuju zakon ... do jedne .. ako moze Metro .. a podvlacim ti ... ja sam tamo pipao i toster i sokovnik i blender i fen za kosu ... ali i stampac i tv i plisanog medu .... ako moze Vero Maksi ... udjes pojedes odneses na kasu platis ... ako moze Tempo .... sto ne bi mogao neko drugi ... pa lakse je postovati zakon ako si manji ... vise prodate robe vise problema .... ... sasvim je druga stvar sto su mali u ovoj zemlji navikli u zadnjih 10-15 godina da se ponasaju bahato kao da su ne znam kako veliki .... i sto su se mnogi obogatili tako sto nisu nista ulozili u to .... ali kako ima navike tako ima i odvike .... ziv se covek svemu nauci ..... pa i sadasnji prodavci treba da se nauce da postuju zakon .... makar za pocetak i svi do jednog morali biti zatvoreni .... da bi zemlja mogla dalje .... tako mora ... mora se zakon postovati .... ako je mogao jedan Miskovic da pocne da postuje ... zasto ne bi i ti ... imas primer Karica koji je razmisljao kao ti .... a ocito se u tvom slucaju radi o videla koka da se konj potkiva pa i ona digla nogu ..... takvih stvari vise nikada ne sme biti u ovoj zemlji .... nikada se vise ne smeju ponoviti takve i razne druge zloupotrebe .... ako zaista mislimo da prevazidjemo ovih 600 godina robstva ....

To sto su tvoji pobedili i imaju najvise mesta u skupstini ne mora da znaci da cemo da pravimo Savez sa Rusijom,Belorusijom,Iranom i Severnom Korejom.

ovo je vrhunac ... pa ti covece ne samo sto si pravno i ekonomski nepismen, nego si nepismen i u politickom smislu .... ja nisam rekao p od politika .... natasa kandic nije politicarka ... nema stranku vec podvlacim NEVLADINU organizaciju ..... znaci nema veze sa politikom .... sasvim je druga stvar sta ja mislim o njenom uticanju na politiku .... a bez obzira na to mogu ti reci da znam nmnogo clanova DS-a blizi meksoj Tadicevoj struji koji je takodje ne vole ... osim toga zar Radikali nisu po misljenju vecine za rat i protiv ulaska u EU a ja sam svo vreme govorio o Americkim i Evropskim zakonima ... nikako o Ruskim i Beloruskim .... zar to nije malo kontradiktorno .... ustvari meni to izgleda na jos jednu tvoju insinuaciju i manipulaciju .... dakle svi oni u svojim programima ako nisi upucen imaju Evropeizaciju priblizavanje Evropi i sl .... i Raikali i Tadic i Ceda i Dacic i Dinkic i Kostunica i Bogoljub i Vuk ... svi do jednoga ... svako od njih .. i Batic i Canak i Protic .... SVI !!!

i otkud ti uopste da su pobedili moji .... jesam li se ja to negde izjasnio za koga sam .... ali ako te bas zanima ... za mene u ovoj zemlji postoje 3 opcije 2 nacina 4 partije +1 koja debelo mora da se izbori da opstane .... 2 zaracena nacina su G17+ i SRS .. ne bih da sudim koji je bolji .... 3u opciju cine DSS + delovi DS-a ... za opstanak kao 5a stranka mora da se izbori SPS .... ako to ne uspe treba da ode na politicko groblje zajedno sa svima ostalima poput Draskovica Cede Micicke Koraca Svilanovica Batica Protica Canka .... takvi ljudi treba sto pre da nestanu sa scene kako bi preostale partije mogle nekada zajedno nekada sukobom misljenja da izvade ovu zemlju odavde gde je ... kako bi sredina mogla da balansira i izvuce najbolje iz dve sustinski razlicite opcije ... ... i ako te bas zanima nisam clan nijedne stranke ... niti imam nameru da budem .... uvek glasam za one koji u svojoj trenutnoj postavi imaju najmanje korumpiranih .. za one za koje mislim da ce najvise sa svojom trenutnom postavom moci da postuju odnosno sprovode zakon ....

i kao poslednji komentar na ovaj deo ... zar ti zaista mislis da sa Rusijom sa Belorusijom i ostalim nabrojanim zemljama ne treba saradjivati .... pa to bre ni Tadic nije rekao ... mislim da bi odmah stranacki bio sankcionisan da tako nesto kazes .... u kojim si bre ti zabludama u kom si bre ti svetu .... odkud ti ideja da saradnike treba probirivati ... treba saradjivati sa svakim ko hoce sa tobom .... ako je to Belorusija ... da i sa njom ... ako ima koristi od toga .. bilo kakve minimalne ... sto da ne ... pa pogledaj samo terenutno stanje .. svi se nasi slihtaju Rusima zato sto je Putin ponudio veto za pitanje Kosova .... po tebi bi mu verovatno trebalo zatvoriti vrata .... ... da svakao treba saradjivati i sa Amerima i sa Nemcima i sa Francuzima i sa Italijanima .... sa svakim od njih za onu stvar od koje imas koristi .... tamo gde je sukob interesa treba presuditi sta je vazniji interes, i to je to .... ... i otkud ti ideja da su Radikali pobedili na ovim izborima .... svi njihovi konkurenti a i ja licno mislim da nisu ... moji razlozi sto tako mislim leze u tome sto ce imati jednog poslanika manje nego u proslom sazivu .... zato sto je DS ostvario najbolji parlamentarni rezultat ikad ... zato sto brojke koliko sam razumeo kazu da nisu dobili vise glasova nego sto je toma dobio na predsednickim izborima .... a najveca tragdija izbora je to sto ce ceda uci u parlament .... umesto da vec danas politicki bude sahranjen pored Vuka Draskovica i Slobodana Milosevica .... ... i otkud ti ideja da nije bilo politike ... pa zar sam delimir na nekoj temi nije pominjao kako on nece da zloupotrebljava polozaj kao bogoljub .... to je bilo dan pred izbornu tisinu :) .....

elem ... hajdemo dalje moja tugo .....

Alo na drugoj temi zagovaras neka tajna snimanja i ucene - zaista kako te nije sramota ?

opet manipulises i izvrces .... ja sam i na toj temi rekao pravni savet .... konkretno rekao sam da ih snima i da ih na kraju obavesti kako ih je snimao kako bi to bili pravno upotrebljivi dokazi .... ... ali naravno pominjao sam i ucene ... u kom kontekstu .. pa u kontekstu da bi jedna korumpirana firma kao sto je Informatika pokusala pre da otkupi to .. pa cak i da prplati samo da ne bi izgubila DELL i svoj ugled .... a da ne pominjem na koje nacine bi mogo to da se zavrsi da se ne radi o jednom koliko mi je receno poznatom novinaru IT sveta .....

Odustajem - predajem se - u pravu si za sve,ako ti se neko zameri ti ga prvo prisluskuj,pa ti prijavi lepo inspekciji.

naravno da cu svim sredstvima da se borim za to da isteram svoja prava .... svim pravnim ... snimanje jeste pravno sredstvo .. validno i upotrebljivo ako obavestis nekoga da ga snimas ... .... a sto se licnih prava tice imas prava sebe da snimas ... znaci sebe smes snimati svoj zivot smes snimati ako hoces i 24h ali onda ne smes da upotrebljavas protiv drugih ......

i na kraju .. ti si mene vredjao .. pa dobro i ja sam u prethodnim postovima vas ... stojim iza toga .... ali nakon ovog danasnjeg zaista se pitam ko je tebe uopste zaposlio ... ko tebe takvog prica ... preko koje veze si dobio posao .... pa ja te bre 5 minuta ne bi drzao ... ovce ti ne bih dao da cuvas .... nemas pojima ni sa pravom ni sa ekonomijom a videlo se ni sa politikom .... jos ako se ne razumes ni u oblast kojom se bavis .. vrhunski .... cista propast .... verovatno je princip kakav topdzija takav i furundzija ... verovatno si zaposlen samo da bi privlacio musterije ... ko ona poslednja guska tek izasla sa kvarcovanja .... uzas jedan ... pokri se usima i stvarno bolje vise ne oglasavaj ... mislim bolje po tebe .... da ne ispadne jos jedna guscija radnja u kombinaciji sa pilecim mozgom ....
 
Poslednja izmena:
@skydrajver .... nisi ti ovde da rasudjujes kakav zakon treba da bude .... niti sta je pravedno .... on postoji ... ja sam izneo njegove clanove .... i dok se drugaciji ne donese mora se postovati .... ako hocemo u EU morace da se prilagode tamosnjim .... a tamo mora biti promo ... mora biti rashoda ... u slucaju neispravnog musterija bira sta ce .... pa pobogu kao sto necu da zvekenm 2000e za plazmu i da mi je posle 2 imeseca ili 3 nedelje popravlja neko .... onda bolje da u startu da kupim polovnu nego da mi novu neko popravlja .... tako isto necu da mi neko namotava zvucnike posle 2 meseca .... isto cu kupim pre polovne .... znaci ocu nove ... necu da mi neko popravlja toster od 2000 din ... ako vec placam po ceni novog ocu novu stvar a ne popravljanu ... i zato je zakon svuda u svetu na strani potrosaca .... pa sta ti mislis da trgovac zaradjuje i bogati se a da nema nikakve rashode ... eh kad bi to moglo .... da mu daju robu na pocek da prodaje bez promo primerka i jos po mogucstvu da rentu za lokal placa na kraju meseca .... svi bi mi to tako ... ali nece moze ... ne sme .... no no ....

sto se tice sledeceg dela ....

upljen je proizvod (aparat) od 5.000,00 dinara pokvario se posle 2 meseca, servis ne može da ga popravi, nema istog takvog da se zameni, kupcu je ponuđeno da mu se vrati 2.000,00 jer taj proizvod sada toliko vredi.

nas zakon je trenutno takav .... po meni to nije pravedno ... ali zakon se mora postovati i u ovoj situaciji po trenutnom zakonu prodavac u pravu ..... a nasilna musterija je mogla popiti kaznu za remecenje javnog reda i mira da je neki policajac bio u blizini .....

Ono o čemu ti pričaš je Amerika i to je mnogo mnogo daleko kod nas i verovatno neće zaživeti zbog našeg mantaliteta, nivoa svesti koji posedujemo i veličine tržišta koje predstavljamo.

ja sam velikim delom pisao i o italiji i o nemackoj o EU .... znaci velicina trzista nije vazna ... zakon se mora postovati ... i mora biti usaglasen sa Evropskim .... ne trazim ja uopste da bude kao Americki .. po meni i on je los .... da sam prodavac takav ne bih zeleo ni pod razno .... znaci ko nemoze da ga postuje nece moci ni da radi .... i cim neko pocne da postuje zakon ... cim se procuje ... musterije ce ixci kod njega .... i na taj nacin taj neki koji nije spreman na to ce propasti i bez kazni ....

To što si ti izgubio poverenje u odrđeni proizvod / marku to je tvoja stvar, sledeći put nećeš uzeti tu robnu marku nego neku drugu, ako je proizvođač zainteresovan za ovo tržište i za tebe kao kupca on će raditi onako kako si ti napisao, ali pošto je ovo malo tržište ni blizu Američkom onda to ide drugačije, čast izuzecima. Mislim da je to fer odnos i prema kupcu i prema proizvođaču i prema trgovcu.

ponavljam ti jos jednom .. ja ne zelim da trosim opet novac ... moje pravo da za moje pare dobijem novu ispravnu robu .... njihova duznost da mi takvu daju .. a kako ce oni sa uvoznikom .. da hocu u to da se petljam otisao bih direkt kod uvoznika .... i da li si se zapitao koji su razlozi zasto za svaki proizvod ne odes direktno kod uvoznika da kupis ... pogotovu ako ima fiskalnu .... ako sam kupio nesto i to crkne ubrzo ... naravno da zelim takav isti ali nov ili totalno drugaciji uredjaj od tog .... nema price .... a ko hoce da bude u ok odnosima sa prodavcima on ce pristati na popravku ....

sto se ovoga tice

I za kraj nešto vezano za rashode, to je dobra stvar ali to ne treba da ide na trgovce (radnje) nego na uvoznike, jer time se guše trgovci i sitniji dileri a nama je u interesu da ih ima više jer je onda roba konkurentnija. U interesu nam je da imamo i više uvoznika da se oni takmiče sa kvalitetom i cenom i da možemo da biramo robnu marku po sopstvenoj želji

kao sto rekoh ... necu da me interesuje odnos prodavca i uvoznika ... to nek se oni dogovore izmedju sebe ko sta snosi .... ako je dobar kupac uvoznik ce mu dati bolje uslove .... a to toga koliko ce on biti dobar kupac najvise treba da zavisi kako se on ponasa kao prodavac ....

i na kraju slazem se sa tobom i za ovo ....

Dobar dan jel imate izloženo, mogu li da vidim, probam ? Nemamo, ne možete, hvala lepo doviđenja, takvi će sami pozatvarati svoje prodavnice.

kupujem jel imate neraspakovan nemamo hvala lepo doviđenja. Neću da kupujem nešto što je radilo dva meseca (testiran proizvod :) ) umrljanog ekrana, to nije novo i to ne ide po ceni novog i tu se slažem da ide popularna minimalna cena

samo sto ce se to tek desiti kada ljudi krenu tako da se ponasaju .... ili kada se pojavi bar 10% onih koji nece da rizikuju sa zakonom ....
 
@skydrajver .... nisi ti ovde da rasudjujes kakav zakon treba da bude .... niti sta je pravedno .... on postoji ... ja sam izneo njegove clanove .... i dok se drugaciji ne donese mora se postovati .... ako hocemo u EU morace da se prilagode tamosnjim .... a tamo mora biti promo ... mora biti rashoda ... u slucaju neispravnog musterija bira sta ce .... pa pobogu kao sto necu da zvekenm 2000e za plazmu i da mi je posle 2 imeseca ili 3 nedelje popravlja neko .... onda bolje da u startu da kupim polovnu nego da mi novu neko popravlja .... tako isto necu da mi neko namotava zvucnike posle 2 meseca .... isto cu kupim pre polovne .... znaci ocu nove ... necu da mi neko popravlja toster od 2000 din ... ako vec placam po ceni novog ocu novu stvar a ne popravljanu ... i zato je zakon svuda u svetu na strani potrosaca .... ...

Ja jesam upravo ovde da rasuđujem kakav zakon treba da bude (bar sa strane kupca, a trudim se da sagledam i drugu stranu), zato smo svi ovde da pokušamo od lošega napraviti nešto što je bolje. Pa i u Americi kada ti se pokvari plazma dođe servis da pogleda i proceni da li se isplati popravka i da li može da se popravi pogotovu ako ti je ta plazma stigla iz druge države (mislim američke). Nema ništa lošeg u tome da je popravi ovlašćeni servis to je proizvođačko pravo kao što je tvoje pravo da ti se proizvod dovede u prvobitno funkcionalno stanje ili da ti se vrati novac ako uređaj ne može da se popravi a nema novi da se zameni. Mislim da je to u ovom trenutku fer opcija za sve tri strane u lancu. Veličina tržišta veoma je bitna ali još je bitna količina i vrednost robe koja se na njemu prodaje, a porediti nas sa Italijom Nemačkom i je krajnje neozbiljno sa tvoje strane. To što ti pričaš da treba da prilagodimo zakone sa EU tu se slažem ali to ne može preko noći i odjednom, kada poraste kupovna moć građana, kada ojačaju trgovci i uvoznici stanje po nas kupce sigurno će se popraviti, za to treba vreme i definitivno je da se stanje polako menja kao što vidimo u slučajevima koje si spomenuo. Ne ulazimo sutra u EU pa ne treba ni žuriti po svaku cenu, prvo treba naterati da se poštuje i sprovodi ovo što je trenutno na snazi, delove zakona koji su loši promeniti, pa tek na kraju uskladiti sa EU.
 
Postovi su vam predugi da bih citao sve, a zanima me da li prodavac u slucaju reklamacije istu ne mora da prihvati, ako se defektna roba vrati bez ambalaze (kutija, stiropor, itd. itd.). Bilo je nekoliko slucajeva kad nisu hteli da prihvate da zamene robu posto nije bilo ambalaze da je zapakuju nazad i posalju proizvodjacu. Preferiram kratak odgovor i bez rasprave.
 
Odakle vam snage i volje... Svako ima zakon u PDF-u pa neka ga cita i tumaci, ako nema druga posla. Starno ste smorili zna se zakon, postoje ljudi koji su placeni da ga tumace, i ako budem imao problema, zovem inspekciju pa neka rade svoj posao, sigurno necu ja celog da ga ucim zarad televizora ili ne daj boze para slusalica, zaboga. I malo manje paranoje....
 
ABCD, povedi racuna kako se ophodis prema ostalim userima !!
 
Imam konkretno pitanje: mobilni telefon mi je u ovlascenom servisu. Koliko da im dam fore i sta je generalni savet sta ciniti jer ce sutra biti 7 dana a da ga nisu uzeli u rad uopste?
 
Imam konkretno pitanje: mobilni telefon mi je u ovlascenom servisu. Koliko da im dam fore i sta je generalni savet sta ciniti jer ce sutra biti 7 dana a da ga nisu uzeli u rad uopste?

ajde prvo tebi jer se radi o konkretnom primeru ....

po zakonu imaju 8 dana da odluce sta ce sa tvojom reklamacijom i jos 15 da sprovedu odluku .... ... licno nisam za to da se odmah ide u inspekciju ... probaj da razgovaras sa njima ... da im ukazes na to .... pa vidi kako ce da reaguju .... naravno nekima to smeta ali ja ti preporucujem da ih za svaki slucaj i snimas ....

sto se njihove odluke tice ... ti po nasem zakonu trenutno imas prava da se odlucis izmedju
1. zamene za isti takav ispravan
2. popravku tog
3. vracanje para u iznosu maloprodajne cene istog takvog na taj dan .... ako takvog vise nema u praksi se uzima zadnja cena koja je bila na snazi ...

i zapamti .. ne dozvoli da ti nametnu resenje ... imas pravo na izbor izmedju ta tri .... sta je tvom srcu drago ....

ABCD, povedi racuna kako se ophodis prema ostalim userima !!

simsone generalno prihvatam zamerku .. ali ako neko prvi krene na mene ja vratim bar 10x gore .... radilo se o onima koji su me i vredjali i ponizavali a uz sve to izvrtali cinjenice .... morao sam se odbraniti .... a izmedju nacina na koji je mene vredjao npr. plavi most i nacina na koji sam ja njega .... pa ... sam prosudi ko je imao vise stila u medjusobnom vredjanju ....

Postovi su vam predugi da bih citao sve, a zanima me da li prodavac u slucaju reklamacije istu ne mora da prihvati, ako se defektna roba vrati bez ambalaze (kutija, stiropor, itd. itd.). Bilo je nekoliko slucajeva kad nisu hteli da prihvate da zamene robu posto nije bilo ambalaze da je zapakuju nazad i posalju proizvodjacu. Preferiram kratak odgovor i bez rasprave.

jos jedno pitanje te zasluzuje prioritet ....

iskreno nisam siguran ... mnoge firme traze tu ambalazu jer navodno njma traze uvoznici jer navodno moraju u inostranstvo da vracaju u ambalazi ....

sta zakon o tome kaze ... ne znam da ti odgovorim ... nisam naleteo na nesto takvo .... te u slucaju da ne postoji odredba ili dopuna vezana za to morali bi da izvrse reklamaciju .... ako te zezaju za to sto nemas ambalazu ja bih se generalno obratio inspektorima pa sta bude .... mislim da bi moralo da bude i pored toga u tvoju korist ....

Odakle vam snage i volje... Svako ima zakon u PDF-u pa neka ga cita i tumaci, ako nema druga posla. Starno ste smorili zna se zakon, postoje ljudi koji su placeni da ga tumace, i ako budem imao problema, zovem inspekciju pa neka rade svoj posao, sigurno necu ja celog da ga ucim zarad televizora ili ne daj boze para slusalica, zaboga. I malo manje paranoje....

zbog takvog stava mnogih kupaca ... ma pusti pa sta bude bude, a ako me bas zeznu otici cu kod inspektora, pa ako nije neko sa vezama ostvaricu svoje pravo nalazimo se tu gde smo .... bas zato oni koji ne treba vise da postoje posluju i dalje i misle da treba da budu jos bahatiji i bezobrazniji .... bune se kako toboze nisu zasticeni i treba da bude jos gore po kupce ....

Ja jesam upravo ovde da rasuđujem kakav zakon treba da bude (bar sa strane kupca, a trudim se da sagledam i drugu stranu), zato smo svi ovde da pokušamo od lošega napraviti nešto što je bolje. Pa i u Americi kada ti se pokvari plazma dođe servis da pogleda i proceni da li se isplati popravka i da li može da se popravi pogotovu ako ti je ta plazma stigla iz druge države (mislim američke). Nema ništa lošeg u tome da je popravi ovlašćeni servis to je proizvođačko pravo kao što je tvoje pravo da ti se proizvod dovede u prvobitno funkcionalno stanje ili da ti se vrati novac ako uređaj ne može da se popravi a nema novi da se zameni. Mislim da je to u ovom trenutku fer opcija za sve tri strane u lancu. Veličina tržišta veoma je bitna ali još je bitna količina i vrednost robe koja se na njemu prodaje, a porediti nas sa Italijom Nemačkom i je krajnje neozbiljno sa tvoje strane. To što ti pričaš da treba da prilagodimo zakone sa EU tu se slažem ali to ne može preko noći i odjednom, kada poraste kupovna moć građana, kada ojačaju trgovci i uvoznici stanje po nas kupce sigurno će se popraviti, za to treba vreme i definitivno je da se stanje polako menja kao što vidimo u slučajevima koje si spomenuo. Ne ulazimo sutra u EU pa ne treba ni žuriti po svaku cenu, prvo treba naterati da se poštuje i sprovodi ovo što je trenutno na snazi, delove zakona koji su loši promeniti, pa tek na kraju uskladiti sa EU.


ne skaydrajver ... ti svo vreme govoris o nekoj pravdi koja je po tebi ispravna .... onako kako bi ti zeleo da bude ... onako kako ti mislis da je pravedno .... a ja sam citirao zakone i pokusao da tumacim zakon .... u americi konkretno kupis dzemper i mozes da ga vratis posle mesec dana jer te npr. bocka .... i niko ti a ne kaze ... taj dzemper zatim ide pravac u second hand i svi srecni .... isto vazi i za online kupovinu ... i to je po meni lose a ekstra plus kod nas neprimenljivo jer bi mi iznosali i vratili ..... znaci nigde ne kazem da nama treba americki zakon ... ali neki evropski bi savrseno legli i nama .... i tu nema rasprave .... a tvoju logiku savrseno razumem ali mi nije jasno sto neces da probas da rasudjujes na malo drugaciji nacin ..... po meni je to jedna od dobrih odredbi zakona ... fer odredbi zakona da kupac moze da bira dal oce pare isti takav ili popravku tog ..... i to je tako svuda .... sto bi ja kupio novo da bi mi posle mesec dana to popravljali .... onda bolje da sam uzeo odmah polovno .... ... osim toga dokle god tako pise u zakonu mora se postovati i nema rasprave o tome .. prodavac mora ispostovati volju kupca ..... a brzina promene ... po meni sto pre to bolje .... sto pre se iskoreni korov to pre pocne na istom mestu da raste trava ....
 
Poslednja izmena od urednika:
ajde prvo tebi jer se radi o konkretnom primeru ....

po zakonu imaju 8 dana da odluce sta ce sa tvojom reklamacijom i jos 15 da sprovedu odluku .... ... licno nisam za to da se odmah ide u inspekciju ... probaj da razgovaras sa njima ... da im ukazes na to .... pa vidi kako ce da reaguju .... naravno nekima to smeta ali ja ti preporucujem da ih za svaki slucaj i snimas ....

sto se njihove odluke tice ... ti po nasem zakonu trenutno imas prava da se odlucis izmedju
1. zamene za isti takav ispravan
2. popravku tog
3. vracanje para u iznosu maloprodajne cene istog takvog na taj dan .... ako takvog vise nema u praksi se uzima zadnja cena koja je bila na snazi ...

i zapamti .. ne dozvoli da ti nametnu resenje ... imas pravo na izbor izmedju ta tri .... sta je tvom srcu drago ....

Molim te da ovo pojasniš da ne bi bilo zabune. Ako imaju 8 dana da odluče šta će sa tvojom reklamacijom da urade i još 15 da sprovedu šta ti onda odlučuješ?
 
Malocas mi je kolega rekao da imam pravo na zamenu samo ako je uredjaj crkao u prvih 3 dana od kupovine. Od kupovine proslo je mesec i nesto dana.
Da li onda moram da pristanem na servis?
 
Nazad
Vrh Dno