Šta je novo?

Zasto mi RAM memorija radi 2400?

mladen2008

Cenjen
Učlanjen(a)
10.09.2009
Poruke
871
Poena
170
Imam PC konfiguraciju :
AMD Ryzen 9 3900x
MSI X570 A Pro
Kingston DDR4 64GB 3000MHz HyperXpredator
MSI Radeon RX 5700 8GB

Interesuje me kad udjem u BIOS, zasto meni prijavljuje mi RAm memorija radi na 2400MHz a ne na 3000MHz?
DSC_0255.JPG
DSC_0256.JPG
 
Nije ti aktiviran XMP mod za ram module pa rade na stock JEDEC podešavanjima 2400MHz ~1.2V.
U OverClock delu bios-a za matičnu ploču uključi XMP profil.
 
Aha, znaci moram da overklokujem memoriju da bi radila na 3000MHz? To nista nece ostetiti konfiguraciju? Izvini za ova pitanja ali malo sam laik za ove stvari, u praksi uvek izbegavam ta overklokovanja. DA li ce taj XMP da overklokuje jos nesto ili samo memoriju?
 
Po defaultu nijedna memorija ne radi na onoj brzini na kojoj se reklamira. Prosto receno. Ti moras rucno podesiti memoriju na tu frekvenciju.
U sustini to nije overclock, to je samo podesavanje. Sve preko 3000mhz je overclock. :)
 
Sve izvan JEDEC specifikacije se smatra Overclock-om.
U koju specifikaciju spada modul -pogledati datasheet za konkretni modul.

XMP je samo profil koji je proizvodjac modula "odobrio/preporucio" za svoj modul i ucitao u SPD chip na modulu - i dalje je overclock ako izlazi van JEDEC specifikacije (napon je 1.35V obicno i veca frekvencija + latence su drugacije).
Razlike izmedju rucno podesenog modula na vecu freq. i latence i napon, ili profila ucitanog kao XMP - nema u pogledu da li se smatra kao overclock ili ne.
 
zbunjuješ čoveka samo da bi tehnički bio u pravu.svi ozbiljni proizvođači ekstenzivno testiraju xmp,komotno xmp ne smatraj overklokom i upali ga.
 
Da li vam ovo nesto govori? Pretpostavljam da ovde mozete videti tacan model memorije na slici, mislim da je KHX3000C15/16GX.
Clipboard02.jpg
 
Poslednja izmena:
Imam isti tip memorije kao i ti znači treba u biosu da izabereš XMP-3002 i to je to.