Šta je novo?

Intel u raspadu ili..?

Ko zna, možda i bude, i Nejmar vredi više od srpske naftne industrije :)

Poslednja izmena:
Neće propasti, evo dele besplatne igrice ko kupi i5 ili aj seven cpu!

Hvataj.PNG

Intelove akcije na najvišem nivou još od novembra 2000. Intel prop'o :d

Samo da ne bude novi S3.

Ako i bude, ne bi me čudilo.

Ako krenu sa ozbiljnim ulaganjima u R&D, mogu da naprave odličan posao, pre svega zbog toga što imaju svoje fabrike, što je ogromna prednost. Mada za sada nije jasno šta im je cilj, tržište high-end diskretnih kartica ili samo neka rešenja koja će pratiti njihove procesore.

• NVIDIA wants Intel’s high-margin server compute business, and Intel wants a piece of the action in the rapid boom in business that NVIDIA is seeing in the high performance computing and deep learning markets.
  • I’m going to be surprised if Intel doesn’t develop a true top-to-bottom product stack that contains midrange GPUs as well – something in the vein of Polaris 10 and GP106 – but for the moment the discrete GPU aspect of Intel’s announcement is focused on high-end GPUs
  • Intel has the financial and fabrication resources to fight NVIDIA, something AMD has always lacked. Which isn’t to say that AMD is by any means doom
  • Nothing about Intel’s announcement says when the company wants to launch these high-end GPUs. If, for example, Intel wants to design a GPU from scratch under Raja, then this would be a 4+ year effort and we’d easily be talking about the first such GPU in 2022. On the other hand, if this has been an ongoing internal project that started well before Raja came on board, then Intel could be a lot closer. Given what kind of progress NVIDIA has made in just the last couple of years, I can only imagine that Intel wants to move quickly, and what this may boil down to is a tiered strategy where Intel takes both routes, if only to release a big Gen9.5(ish) GPU soon to buy time for a new architecture later.

Imaju što reče AdoredTV tu moć da prodaju high end stvari što je razlog zašto sam AMD ne stavlja hbm2 u svoj mobilni čip. Što kažeš imaju i fabrike i keš i ostaje samo volja što deluje iz današnjih vesti da ide u pravcu toga da se odradi kako treba stvar, tj komplet ponuda da bude od vrha do dna pa da se potuku svi pošteno za keš korisnika i inovacije.

Poslednja izmena:
An Open Letter to Intel
An Open Letter to Intel

Dear Mr. Krzanich,

Thanks for putting a version of MINIX inside the ME-11 management engine chip used on almost all recent desktop and laptop computers in the world. I guess that makes MINIX the most widely used computer operating system in the world, even more than Windows, Linux, or MacOS. And I didn't even know until I read a press report about it. Also here and here and here and here and here (in Dutch), and a bunch of other places.

I knew that Intel had some potential interest in MINIX several years ago when one of your engineering teams contacted me about some secret internal project and asked a large number of technical questions about MINIX, which I was happy to answer. I got another clue when your engineers began asking me to make a number of changes to MINIX, for example, making the memory footprint smaller and adding #ifdefs around pieces of code so they could be statically disabled by setting flags in the main configuration file. This made it possible to reduce the memory footprint even more by selectively disabling a number of features not always needed, such as floating point support. This made the system, which was already very modular since nearly all of the OS runs as a collection of separate processes (normally in user mode), all of which can be included or excluded in a build, as needed, even more modular.

Also a hint was the discussion about the license. I (implicitly) gathered that the fact that MINIX uses the Berkeley license was very important. I have run across this before, when companies have told me that they hate the GPL because they are not keen on spending a lot of time, energy, and money modifying some piece of code, only to be required to give it to their competitors for free. These discussions were why we put MINIX out under the Berkeley license in 2000 (after prying it loose from my publisher).

After that intitial burst of activity, there was radio silence for a couple of years, until I read in the media (see above) that a modified version of MINIX was running on most x86 computers, deep inside one of the Intel chips. This was a complete surprise. I don't mind, of course, and was not expecting any kind of payment since that is not required. There isn't even any suggestion in the license that it would be appreciated.

The only thing that would have been nice is that after the project had been finished and the chip deployed, that someone from Intel would have told me, just as a courtesy, that MINIX was now probably the most widely used operating system in the world on x86 computers. That certainly wasn't required in any way, but I think it would have been polite to give me a heads up, that's all.

If nothing else, this bit of news reaffirms my view that the Berkeley license provides the maximum amount of freedom to potential users. If they want to publicize what they have done, fine. By all means, do so. If there are good reasons not to release the modfied code, that's fine with me, too.

Yours truly,

Andrew S. Tanenbaum

Note added later: Some people have pointed out online that if MINIX had a GPL license, Intel might not have used it since then it would have had to publish the modifications to the code. Maybe yes, maybe no, but the modifications were no doubt technical issues involving which mode processes run in, etc. My understanding, however, is that the small size and modular microkernel structure were the primary attractions. Many people (including me) don't like the idea of an all-powerful management engine in there at all (since it is a possible security hole and a dangerous idea in the first place), but that is Intel's business decision and a separate issue from the code it runs. A company as big as Intel could obviously write its own OS if it had to. My point is that big companies with lots of resources and expertise sometimes use microkernels, especially in embedded systems. The L4 microkernel has been running inside smartphone chips for years. I certainly hope Intel did thorough security hardening and testing before deploying the chip, since apparently an older version of MINIX was used. Older versions were primarily for education and newer ones were for high availability. Military-grade security was never a goal.

Second note added later: The online discussion got completely sidetracked from my original points as noted above. For the record, I would like to state that when Intel contacted me, they didn't say what they were working on. Companies rarely talk about future products without NDAs. I figured it was a new Ethernet chip or graphics chip or something like that. If I had suspected they might be building a spy engine, I certainly wouldn't have cooperated, even though all they wanted was reducing the memory footprint (= chip area for them). I think creating George Orwell's 1984 is an extremely bad idea, even if Orwell was off by about 30 years. People should have complete control over their own computers, not Intel and not the government. In the U.S. the Fourth Amendment makes it very clear that the government is forbidden from searching anyone's property without a search warrant. Many other countries have privacy laws that are in the same spirit. Putting a possible spy in every computer is a terrible development.

Poslednja izmena:
Bio sam u guzvi prethodne nedelje i ovo mi je promaklo.. Ne mogu da verujem. Dakle ekipa iz Intela nije normala.
Napravili su procesor koji radi i kada je komp ugasen. Prakticno, procesor predje u ring -3 i tamo se izvrsava ko zna sta. Vec su provalili da ima usb stack, tcp stack, web server, VNC (ako sam dobro primetio) i ko zna sta jos sve. Prakticno moguce je pristupiti svakom bajtu memoije. Ozbiljan security problem.

Google zeli da izbaci ME iz svojih servera i iz Chromebooka. https://www.youtube.com/watch?v=iffTJ1vPCSo Ideja je da sklone ME i da prosire Linux kernel tako da obradjuje osnovne zadatke Minixa (da podesi clock i inicijalizuje procesor).

Gledao sam neka predavanja sa BlackHat 2017 gde je jedan lik trazio nedokumentovane instrukcije Intel procesora i otkrio je preko milion novih instrukcija za koje ne postoji zvanicna dokumentacija.
https://www.youtube.com/watch?v=KrksBdWcZgQ

U kakvom matrixu zivimo...

Stvarno neverovatno ako radi i kada je ugašen, to je gore od virusa. Znači non stop sve dostupno službama verovatno.

Navodno, kroz Wake-on-LAN je moguce probuditi taj deo procesora. Posto ostale komponente nisu ukljucene verovetno ne moze da pristupi podacima sa diska. Ali dok komp radi....

Tako je, ne moze dok je ugasen, ali moze da primi instrukcije i kada se upali sledeci put da odradi zadatak.
Zanimljivo je da eliminacijom ME se moze skratiti vreme bootovanja sistema. Google inzenjeri zele da srede ME na Chromebooku bas zbog vremena bootovanja.
Ne znam da li su koristili ME za spijuniranje, mozda i nisu, nemam pojma, problem je sto stvari koje su ubacili unutra nisu sigurne i mogu da predstavljaju ozbiljan sigurnosni problem.

Ok, ali ostatak sistema (RAM,HDD) je ugašen, tako da procesor od njih ne može dobiti nikakve informacije.

Udariše na Voltu i Google TPU
https://www.intelnervana.com/flexpo...ying-intel-nervana-neural-network-processor/#

Da ali zamisli da ti je ME haknut tj zarazen i da se javlja "kuci" (gde god to bilo) svako malo sa tvojim podacima.
Kako ces to videti u, nazovimo ga, guest OS-u (npr Windows 7)? Windows nece biti svestan te komunikacije jer ne potice od njega. takodje nece biti svestan da je ME kompromitovan (nazovi) hakom, jer ga vidi samo kao device kroz driver...
Ruter ce verovatno biti svestan, jer preko njega ide dalje, ako ces da sedis i gledas hiljade linija logova u sekundi i da razlucis sta ide sa ME sta sa guest OS-a?

Backdoor-ovi su stvarnost odavno. US government ima zabranu da koriste Huawei opremu plaseci se back door-ova, rusi rade na dizajnu svojih procesora zbog straha od spijuniranja, MS eto skoro imali peh sa 0 day vulnerability-jem koji su imale grupe navodno povezane sa homeland security pa su procureli obicnim hakerima i tek tad zakrpljeni, pa bio je onaj virus koji se uspesno inkorporira u firmware hard diska. Backdoor koji je non stop aktivan i na racunaru koji je off (ne iz struje) je wish-come-true za bilo kakav surveilance individue/organizacije/drzave koja im je zanimljiva iz bilo kog razloga.

I nije paranoja uopste.

Poslednja izmena:
Stalno mora da se napominje da je Intel inner core kompanija vojno-industrijskog kompleksa u USA. Mislite o tome.

Inace ovo da je ME OS za sebe i nije novost, sad se digla prasina jer je neko sa strane (ne NSA, ne Intel) izbusio pristup preko USB stacka, ali ovo zapravo odaaaavno postoji. Vrh zamisao ako mene pitate (mislim ME) :)

edit:
Najveci hit je sto prodata prica da je to ustvari za laksi menadzment u vecim okruzenjima gde admin moze preko ME da kontrolise osnovne parametre masine (pre boot, deployment, compliance, itd), a zapravo je to samo jedan deo dokumentovanog ponasanja, nedokumentovano je bar 10x vece. Kao ledeni breg.

Poslednja izmena:
Stalno mora da se napominje da je Intel inner core kompanija vojno-industrijskog kompleksa u USA. Mislite o tome.

OT: Bila je i Motorola. Secam se da sam negde davno procitao da je u AGM-88 HARM (protivradarska raketa) ugradjivana Motorola MC-68000 (isti CPU koji je ugradjivan u Amgie, Atarije ...).

Bio sam u guzvi prethodne nedelje i ovo mi je promaklo.. Ne mogu da verujem. Dakle ekipa iz Intela nije normala.
Napravili su procesor koji radi i kada je komp ugasen. Prakticno, procesor predje u ring -3 i tamo se izvrsava ko zna sta. Vec su provalili da ima usb stack, tcp stack, web server, VNC (ako sam dobro primetio) i ko zna sta jos sve. Prakticno moguce je pristupiti svakom bajtu memoije. Ozbiljan security problem.

Google zeli da izbaci ME iz svojih servera i iz Chromebooka. https://www.youtube.com/watch?v=iffTJ1vPCSo Ideja je da sklone ME i da prosire Linux kernel tako da obradjuje osnovne zadatke Minixa (da podesi clock i inicijalizuje procesor).

Gledao sam neka predavanja sa BlackHat 2017 gde je jedan lik trazio nedokumentovane instrukcije Intel procesora i otkrio je preko milion novih instrukcija za koje ne postoji zvanicna dokumentacija.
https://www.youtube.com/watch?v=KrksBdWcZgQ

U kakvom matrixu zivimo...

Pa i AMD ima ekvivalent ME kao kod Intela.

Koliko je busan ne zna se :)

http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/security

ME se izvrsava na arm jezgru i odlicna je stvar za enterprise korisnike tj. sys admine.

OT: Bila je i Motorola. Secam se da sam negde davno procitao da je u AGM-88 HARM (protivradarska raketa) ugradjivana Motorola MC-68000 (isti CPU koji je ugradjivan u Amgie, Atarije ...).

Motorola je prodata Guglu , a tek onda prodata Kinezima, bez patenata. Kinezi su samo kupili brend.

Molim komentatore da se drze teme, konkretno napisite sta vam se ne svidja u videu i sta po vama nije tacno.
Adored je po meni covek koji uvek cita izmedju redova i sve sto je do sada pricao pogodio je.
U botovske klipove bi se moglo svrstati sve sto naginje Intelu ili Amd-u, ali treba saslusati i jednu i drugu stranu.

Nazad
Vrh Dno