Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

@dzoni Samo je pešačka zona zabranjena za bicikle (obično uz izuzetak male dece) i to pod uslovom da je doneta odgovarajuća odluka na nivou grada i da su na svim prilazima postavljeni odgovarajući znakovi. Što, recimo, u Knez Mihailovoj nije (bio) slučaj. A i onda postoje izuzeci u tome kako se policija ophodi prema tome. Negde puštaju bicikliste suprotno zakonu.

@Luxor Ako se nešto ne vidi na Guglu ne znači da ne postoji, ma šta Amerikanci pričali. ;) Predivno, mada je mene odavno hvatala malo panika oko moguće psete Holandiji, baš zbog toga što nisam upoznat sa gomilom pravila. A mislim da su i dizajn nekih raskrsnica i prolazak kroz njih u stvari noćna mora. Naravno, super je kad možeš svuda biciklom, sa tim konceptom sam odavno upoznat (pričao sa Holanđanima) mada bih ja do prodavnica prvenstveno pešačio. Za manje od 15-20 km neću uopšte da izvlačim bicikl iz kuće. :) Baš ću da pokušam da se izmaltretiram i okačim inspirativni razgovor sa gospođom koja se pozivala na Holandiju (naravno da nisam ni pomislio da stvarno možeš da se šetkaš tamo po stazi).
 
Ne piše u ZOBS-u definitivno crno na belo, ali je vožnja trotoarom zabranjena za vozila (gde upadaji i bicikli).

Ne znam sada članove napamet (naći ću ih ako treba), ali imaš član koji kaže da je bicikl vozilo, potom da vozila moraju da se kreću trasom koja je za njih namenjena. A kao što piše u ZOBS-u: za bicikl je to po traci/stazi, pa po kolovozu ako nema prethodno navedenih. Deo o trotoarima nigde ne stavlja reč "isključivo za pešake" kao što ima za pešačku stazu. Verovatno jer se preko trotoara mora preći kad se ulazi u dvorišta i slično pa je zato i ovakva zabuna napravljena za trotoar.

A i bicikli je mesto na kolovozu na biciklističkoj traci kao što to vidimo sa Luxor-ovih fotografija. Ne ove gluposti što rade po BG-u gde otimaju pešacima trotoar i guraju kozje staze - skoro su u i Goce Delčevoj na NBG-u produžili kozju... ovaj bici. stazu na uštrb pešačke.

edit:

Da se vratimo na trenutak na "farba inzenjering" gradske vlasti.
Goce Delčeva na deonici od zemunskog keja do ovog Pravnog fakulteta (Luja Adamiča )ima najkomforniju, najuslovniju, najprivlačniju bici stazu u gradu, koju su samo trebali da nastave u istom profilu izmedju ovih drvoreda sve do Pariske komune, ali nee...."farba inzenjering" je morao da pobedi...
Na fotki se odlicno vidi zasto se ne " crta" bici staza na pešačkoj površini. Kladim se da ova Mama uopste nije bila svesna da je na bici stazi!
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=16&t=312&p=489951&hilit=goce+delčeva#p489951
 
Poslednja izmena:
(naravno da nisam ni pomislio da stvarno možeš da se šetkaš tamo po stazi).

Gde ne možeš, možeš naravno, samo na svoju odgovornost .. kad te klepi biciklista neće mnogo da se okreće niti da žali za tobom ;)

Voženje relativno matorih i teških bicikala je potpuno normalno (za svaki dan) ... kad te takav klepi, ne možeš da se opasuljiš 100 godina.

To je malo i problem turistima koji ne znaju pravila i ne obraćaju pažnju na biciklističke staze pa hodaju po njima a samo zveraju unakolo i slikaju, ne obraćaju pažnju na bicikle .. Na moje oči jedna ženska turista išla okolo i slikala i jedan tip je pokupio u dobroj brzini .. pade ona, pade aparat, on u pokretu samo okrenuo glavu, opsovao je i nastavio .. nije ni usporio ...

Naravno taj je konkretno sivonja, ali većinom neće da usporavaju, ima da zvone ko blesavi da se skloniš ...

Za manje od 15-20 km neću uopšte da izvlačim bicikl iz kuće.

To niko tako ne radi :d ... bicikli stoje napolju imaju brze zakačaljke (wheel lock) ... Samo se ultra skupi (elektro) bicikli drže unutra ...

Ovako je npr ispred moje zgrade, a tako je manje više svuda .. ili ispred zgrade, ili poseban odeljak unutar zgrade (blizu ulaza) ili "podrum" sa velikom garažom za bicikle .. ljudima ispred kuće tako stoje bicikli najnormalnije ...

bicikli ispred zgrade.jpg

Daleko od toga da se ne kradu, kažu da nisi pravi holanđanin ako nisi ukrao bicikl :D, ali su to vrlo "obični" bicikli "za svaki dan" .. sa 3 brzine ili bez brzina, mnogi čak imaju samo kočnicu "kontru" .. pomalo zarđali .. to tako normalno ... (na oglasima ti takvi bickili za svaki dan idu za 50-150e, imaj u vidu da je minimalna neto plata ili socijalna pomoć reda veličine 1.200-1.300e pa stavi to u kontekst) Moj šef (živi blizu mene), on, žena i troje dece, svi voze takve "nikakve" bicikle ...

Ovde sve što je preko 500m ide se biciklom ... peške se ide samo po centru (pešačka/šoping zona)

Zima, kiša, vetar, sneg, led .. ništa to nema veze .. sve to prirodno ...

Naravno svuda i može da se parkira bicikl ..

ovo je u šoping zoni (ceo trg ima iza zgrade, ne može da uhvati google street view), ima gomila stubića uz zgrade za parkiranje:

bicikli ispred shopping centra.jpg

Ovo je naravno ispred stanice (voz/autobus), u Amsterdamu je isto to samo puta 1.500 :d (rekovi "na sprat" za bicikle)

stanica bicikli.jpg

Par klipova na šta liče garaže za bicikle kod glavne stanice Utrehta i Delfta:





I evo ga fini klip koji malo objašnjava noviju istoriju biciklističkih staza:

 
@Cane
ZOBS:
"32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača,
odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak,
odnosno točkove"
"Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se
koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza."

Imas neka razglabanja na ovu temu, ali vrlo jasno je receno da se bajs sme samo gurati po trotoaru.
https://saobracajnakamera.wordpress...ti-mogu-da-voze-trotoarom-i-ostale-nedoumice/
 
Ljudi, ja stvarno ne vidim šta je ovde nedoumica kad sve lepo piše. Biciklisti, u nedostatku trake SMEJU da koriste kolovoz. To ne znači da moraju, nego ako već nema staze imaju pravo da koriste kolovoz (ukoliko žele). Nikakve veze sa trotoarom to nema. A ne vidim ni od kakvog je značaja nečiji blog. Neverovatno mi je da neko iz definicije "smeju da koriste" napiše "Očigledno je da Član 40 utvrđuje da biciklisti ne bi smeli da koriste bilo koju drugu površinu osim staze ili trake i kolovoza u propisanim granicama". Očigledno? :) Ljudi, šta vam je? Kako može "sme ovo" da znači "ne sme ništa drugo"? Član 40 utvrđuje da biciklisti imaju pravo da koriste kolovoz ukoliko nemaju stazu. Da ne spominjem da je biciklistička traka deo kolovoza, što autoru teksta valjda nije poznato. Da bi uopšte moglo da se diskutuje na temu moralo bi da piše "smeju da koriste isključivo kolovoz (...)". A to, naravno, ne piše. Bre, sad ćete za zaključujete i kako to znači da bicikl ne sme da se vozi šumskim stazama. A ako ispred moje zgrade ne počinje odmah staza (kao što ne počinje) mogu samo da guram bicikl 8 km do Ade? Ne sporim da imamo mi i ludih i luđih zakona, ali ovde to prosto nije slučaj, jer tekst zakona to čak i ne implicira, kakvo crno "očigledno".

Još je bolje što samo malo kasnije autor teksta kaže: "Da se vratim na član 40 koji određuje uslove za korišćenje kolovoza". Dakle, sada taj član definiše "uslove za korišćenje kolovoza"? :) Zna i on da Član 40 nema veze sa trotoarom? Kako je onda baš taj član prethodno "očigledno" utvrdio da biciklisti ne smeju na trotoar? Smejurija.

U stvari, trebalo je da stanem već kod tvrdnje da je pitanje vožnje bicikla po trotoaru (prema ZOBS-u) "nedoumica".

"ali vrlo jasno je receno da se bajs sme samo gurati po trotoaru."
U kom članu Zakona, molim te?


P.S. Možda će ovako biti jasnije. Član 85: "Traktor i radna mašina smeju u saobraćaju na putu da imaju samo priključke za izvođenje radova shodno njihovoj nameni koji moraju biti propisno označeni." Primenjujući logiku autora bloga, ovo znači da traktor i radna mašina ne smeju na put bez priključaka? :) Eto zašto ne treba bežati sa časova.
 
Joj oko čega se raspravljate.
Prvo bi na udaru trebali (i morali) biti oni koji voze svoje skutere (ili čak i jače) po trotoarima. Inače, to je sve češći slučaj, u sezoni naravno mada je sada produžena, koliko vidim usput.
 
Ne raspravljamo se nego tumacimo zakon.
Trotoar je namenjen pesacima, a ne vozilima, a bicikl je deklarisan kao vozilo i kao takavo nije mu dozvoljeno da saobraca po trotoaru, jer bi inace bilo dozvoljeno i motorima i putnickim vozilima i ... Kaze se "prvenstveno" da bi bile omogucene situacije npr kada kolima presecas trotoar kada ides kolskim prilazom u dvoriste ili garazu i sl.
"Za kretanje vozila vozač mora da koristi površinu namenjenu za saobraćaj one vrste vozila kojim upravlja, osim u slučajevima predviđenim ovim zakonom."
Zato je inace i zabranjeno da vozis bicikl preko pesackog prelaza (zebre) u ulozi pesaka, jer si u tom slucaju vozilo, a dozvoljeno ti je da ga guras, jer u tom slucaju se tretiras kao pesak. Nasa je obaveza da kao vozaci bicikla koristimo kolovoz, gde nema staza, a ne trotoar. Sumske staze nisu uredjene ZOBSom pa tu mozes kako zelis sa vozilima ili bez njih.
U clanu 32. ti je jasno receno kada je bicikl vozilo ("bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača") i kada to nije tako onda nije vozilo pa mozes da ga guras u ulozi pesaka.
Zao mi je sto ti se to ne slaze sa tvojim zeljama, ali to je tako po dosadasnjem ZOBSu koji uredjuje ovu tematiku i tako ga tumaci svako sluzbeno lice (sudije, policajci, vestaci i ostali kojima je on sastavni deo posla). Imas pogresan pristup citanju zakona i pokusavas da trazis rupe u njemu na neki svoj nacin, a ne da ga tumacis u smislu u kome je i donet, da uredi odnose, a ne da ih dodatno zakomplikuje. Takav pristup bilo kom zakonu je veoma los za "obe strane" i upropastio bi i najbolji zakon na svetu. Daleko od toga da je ovaj nas savrsen, ali bolje ikakav zakon, nego nikakav.
PS blog sam ti dao da ne bi otisli u ovakva objasnjavanja, ali izgleda da se to ne moze izbeci :)
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: M J
Demantuje te ono što smo već pisali, jer se vidi da upravo ja pristupam zakonu bez želja i "traženja rupa". Ti dodaješ delove koji ne postoje i menjaš značenje, tamo gde ti odgovara. "Prvenstveno" tumačiš kao "isključivo", "može" ili "sme" kao "mora". Imaš lični stav o razlozima iza definicije "prvenstveno za pešake", ali ga iznosiš kao tvrdnju Da bismo eliminisali želje, možemo samo da se držimo zakonske definicije po kojoj trotoar nije isključivo za pešake. Na isti način tvrdiš i da je biciklistima mesto na kolovozu (i da je to naša obaveza) iako ni to nigde ne piše niti se implicira, a još je i najopasnije. Član 88 čak kaže da dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima. Implicitno, ti tvrdiš da deca (po zakonu) i ne smeju da voze bicikle, jer tvrdiš da se sme samo po stazama ili kolovozu (koji im je eksplicitno zabranjen). Isti član dalje kaže: "Izuzetno u pešačkoj zoni (!) (...) biciklom može upravljati i dete sa navršenih 9 godina (...)" Dakle, posebno se ističe da deca mogu da voze bickle čak i u pešačkoj zoni koja je isključivo za pešake, ali ti tvrdiš da ne smeju po trotoaru koji je prvenstveno za pešake (iako, da podsetim, to nigde u zakonu ne piše). Ako u isključivosti postoje izuzeci, oni se navode. Za trotoar nema potrebe da se stavlja napomena, jer je prethodnim definicijama zakona jasno da biciklisti imaju pravo da ga koriste, pa i nisu izuzetak. Svakako da su nam zakoni loši i očajni, ali konkretno u ovom slučaju nema nikakvih nejasnoća - zakon dozvoljava vožnju bicikla po trotoaru i čak ne daje nikakav razlog da se to dovodi u pitanje.

Nije mi žao ;) ako ti se zakon ne uklapa u želje i ne znam zašto teraš bicikliste na ulice, ali sve što pišeš zvuči kao da si kivan na zakon što nije već tako propisao. Naravno, svako ima pravo da bude kivan (naši zakoni bar daju puno razloga za to), ali dodavanje teksta koji ne postoji, promena značenja reči i iznošenje ličnog mišljenja kao činjenica je izuzetno neodgovorno i samo pogoršava situaciju. Jeste mi žao ako to ne uviđaš.
 
Gotovo da je isti zakon i kod nas u BiH i citiraću zakon i šta su rekli ovi iz policije za novine kad je objavljen zakon:

Pored ovoga u Zakonu o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS piše: “Ako za vožnju bicikla ne postoji posebno izgrađena staza, tada se za vožnju može koristiti kolovoz u širini od najviše jednog metra od desne ivice kolovoza”.

Biciklisti ukoliko voze trotoraom biće kažnjeni sa 40 KM, ili 20 KM ukoliko u roku od osam dana od nastanka prekršaja uplate 50% ove kazne.

Kopirao sam ovo sa banjalučkog portala, a novinar koji je sastavljao ovu boldiranu rečenicu nije baš najvješitiji bio, ali suština je da kod nas postoji zabrana da se vozi trotoarom, ali da ti nijedan policajac neće napisati kaznu za to. Osim u slučaju da baš zaribaš.
 
Poslednja izmena:
Cane ti si sa jedne strane, a sa druge suddije, advokati, vestaci, policajci i svi ostali kojima je posao direktno vezan za ZOBS i daleko su strucniji od tebe za zakone i njihova tumacenja. Izbaci mene iz te price, ja sam nebitan, ali nadji nekoga kome verujes da ti protumaci ono sto sam ne mozes (neces) da shvatis. Zakon i njegovo sprovodjenje funkcionise malo drugacije od toga kako si ti umislio i cim pre uklonis predrasude i promenis pristup promenices i shvatanje ove tematike pa ce ti sve biti jasnije.

Pozdrav.


@mrtvaker
Zakoni su nam identicni samo sto se kod nas nije do sada kaznjavao ovakav vid krsenja zakona. Vidim da kod vas tokom leta vodila tema o tome:
http://www.6yka.com/novost/128025/b...m-detalje-o-ponasanju-biciklista-u-saobracaju
 
Poslednja izmena:
Ne postoji kod nas "biciklističko društvo" misleći na kulturu među narodom. Tako da diskusija je jako tanka, a biciklistima preostaje da prate pravila i da se ponašaju kako je to zakonom propisano pa nas vjerovatno i počnu shvatati ozbiljno. Džaba kad ja po pravilima vozim kad naletim na djeda 190 godina i kusur ide suprotonom stranom, srednjoškolci prolaze kroz šetalište u centru grada voze slalom i slično. Svaki 10 biciklista zna da se ponaša (u najbolje slučaju).

Ja vozim ulicom gdje nema staze, gdje ima staza idem uglavnom njom, osim kad je zakrčena autima.
 
Pesaci ne vole bicikliste i vozace kola, biciklisti ne vole pesake i vozace kola, vozaci kola ne vole bicikliste, pesake i druge vozace kola. Sve i svemu jedno lepo drustvo uvek spremno za raspravu, svadju i mortal kombat na raskrnici. E kad budemo drustveno odgovorniji i saobracajno kulturniji a prevashodno budemo ljudi , tad ce zakon imati smisla.
 
Gedžo, ne vredi diskutovati ako ignorišeš šta si pisao i ako ne shvataš i ne prihvataš svoju odgovornost za ono što pišeš. Prvo si izvrtao tekst zakona, sada se ograđuješ od svega menjanjem teme na to kako ga tumači neko treći. Stvarno nemam nameru da diskutujem o tuđem tumačenju preko posrednika. Još kad kažeš "i svi ostali" jasno mi je da nema svrhe pričati sa tobom. Za kraj, samo ću te podsetiti da je priča počela od Džonijeve tvrdnje da je vožnja trotoarom zabranjena, pa si se ti nadovezao istom tvrdnjom. Niste rekli da vam je jasno da nije zabranjeno, ali da policija nekad tumači suprotno. Poznato je da policija i sudije često imaju tumačenja koja nemaju veze sa zakonom (čak su i suprotna) i onda se to zove "sudska praksa", ali to nije bila tema. Elem, isključujem se, jer na aroganciju ne želim da gubim vreme.
 
Samo si za prvi navod u pravu i u tom smeru sam i posao: ne zelim se raspravljati, jer mislim da nema svrhe. O aroganciji nema govora, daleko od toga i zao mi je ako je zalicilo na tako nesto. Ja sam zeleo samo da te uputim na to da znas kako na taj problem gleda 98% ljudi i sluzbena lica, pa da se ne zapanjis ako ti nekada neko sluzbeno lice udari neku kaznu ili te opomene, pogotovo u zemljama bivse SFRJ gde su zakoni skoro identicni po tom pitanju. Zapitaj se samo zasto ni jedno strucno lice ne dovodi ovu konstataciju u pitanje vec samo laici (po pitanju zakona) koji to tumace na neki svoj licni nacin. U krajnjem slucaju kontaktiraj Okanovica ili nekog drugog iz policije, za koga smartras da je merodavan, pa sa njime raspravi ove krive drine.
 
Poslednja izmena:
Ok, prvo visina 190 zahteva XL ram, velicina tocka nije toliko bitna u tvom slucaju jer hoces da vozis rekreativno po asfaltu.
Vezano za problem sa ledjima u donjem delu, imam ga i ja, i ne uslovlja ga sediste nego celokupona pozicija na bajsu.
A sad jos jedno pitanje, da li si mozda obzirom da si naveo stil voznje i problem sa ledjima razmisljao o treking bicikl sto bi bio mozda bolji izbor od mtb-a?

Malo kasnim sa odgovorom... [emoji5]

Iskren da budem nemam pojma za koju vrstu voznje je treking bicikl. [emoji848]

@Edit Sad pogledah..malo su "ruzniji" od MTB.[emoji4]
Bio sam neki dan do radnje i prodavac mi rece bolje da sacekam lepo vreme-prolece jer nista ne stedim a gubim vreme na garanciji.


Dok ti drugi rešavaju pitanje lepote :) ja bih da pitam za to oko užasa za vožnju. Misliš na Obrenovac ili NBbg? Ja se u Obrenovcu nauživah vožnjom po Zabranu. https://www.youtube.com/watch?v=rQxtAgjfQU8 U lepom mi je sećanju i vožnja do Uba (https://www.youtube.com/watch?v=Pb6rMI3QbM0), pa onda... ono na Š... (https://www.youtube.com/watch?v=EfEgyMV6GKA) Nije važno, put do Lisog polja, pa tuda okolo-naokolo, izlazak u Draževac. https://www.youtube.com/watch?v=_XnugRBwPAo Ja sam tu nastavio gore kroz Draževac (možeš i ti, https://www.youtube.com/watch?v=vrQUZlFdozI, pa možda kod Velike Moštanice, iz Meljaka, presečeš na Stari obrenovački), ali imaš i varijantu da tu ideš levo na Mislođin, pa nazad Obrenovac. Baš u poslednjem linku imaš tu opciju iz suprotnog ugla.

Itd, nije uopšte slab izbor vožnji oko Obrenovca. Da ne spominjem da možeš i do Valjeva lepo da stigneš, nekim od sporednih puteva. Recimo, ja sam planirao kroz Brankovinu (grob Desanke Maksimović i još mnogo toga). Možda bi se našao i neki zemljani put. Druga poslastica je prelazak iz Obrenovca preko mosta, pa onda možeš do Kupinova i Obedske bare (https://www.youtube.com/watch?v=J3zCogEaHFc, a možeš i oko šume gore, na platformu kod Obreža: https://www.youtube.com/watch?v=XvOXNTD3I6Q) Ili okreneš na suprotnu stranu, ka Nbg, pa lepo opališ nasipom jedno 20 km! https://www.youtube.com/watch?v=FQnToQrNPlo.

Dakle, ako si pričao o Vožnjama oko Obrenovca, ja mislim da je izbor odličan, pogotovo za MTB. I još imaš brz i lak pristup ne samo i asfaltu i zemljanim stazama, nego i ravnom i brdima.

Ja zivim nekih 5god u Obrenovcu i sto se tice staza za bicikle znam samo za onu sto ide pored Maxi-ja. Ka Zabranu i Zabrezju. Nesto ne volim voznju po putu namenjenom automobilima jer znam koliko smeta kad vozim kola a ispred mene biciklista. Treba da razmisljam da li ima ludaka ili je neko imao los dan.. Ovi video klipovi izgledaju stvarno dobro. [emoji5]
 
Poslednja izmena:
Treba da razmisljam da li ima ludaka ili je neko imao los dan..

Po mom mišljenju, putevi koje sam pominjao su takvi da niko nikome ne smeta i zaista bih i decu pustio da voze njima. Stari obrenovački je nezgodan između Umke i Obrenovca (ne bih pustio decu), ali ovo ostalo je maltene bez saobraćaja. Osim toga, uvek su ti na raspolaganju nasipi.

A od ludaka i siledžija spasa nema. :(

EDIT: Naravno da su filmovi odlični, zašto zvučiš tako iznenađeno? :)
 
Poslednja izmena:
Nisam iznenadjen nego sam samo hteo da pohvalim. Ima vas dosta pa je to ozbiljna voznja. [emoji4]
 
Hahahaha, vidi kako sajlonac zna! :) U stvari, čekaj malo, kako to misliš igricU? Valjda igricE? :)

@Bobajakuda Znam, šalim se, hvala. Inače, ja više volim da vozim sam, retko se zadesi da sam u društvu, posebno kad snimam vožnju. Naviknut na neki svoj ritam i raspored.
 
Skoro zaboravio, Zverimir me je pitao za sličice . Kompletan Deore Dx nekoliko godina stajao na tavanu, kod mene na žalost, samo na pozajmicu.
Bicikl je izuzetno lak i radi kao sat.Potrebno je novo sedište,gume,rukohvati malo šmirglanja, prefarbavanje ne bi škodilo. 26 točkovi, ram otprilike M

DSCF4375.jpg
DSCF4376.jpgDSCF4377.jpg
DSCF4379.jpg
 
@alex035
Rekao bih da je neki Trek u pitanju. Taj bajs zasluzuje lagano pranje i podmazivanje :D
Kolega upravo zavrsava jedan sa DX opremom, a posle sredjivanja i poliranja moze se reci kao novo
 

Prilozi

  • 3.jpg
    3.jpg
    149.3 KB · Pregleda: 63
  • 2.jpg
    2.jpg
    135.7 KB · Pregleda: 69
  • 5.jpg
    5.jpg
    71.4 KB · Pregleda: 63
  • 6.jpg
    6.jpg
    324.7 KB · Pregleda: 62
Poslednja izmena:
Kakav flash. :D

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Ne [emoji14] ,nego vračanje u '90.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Da nije neko uzimao windproof dresove, jakne sa Alia?

Jel mislis na klasican windproof suskavac koji se spakuje u dzep ili na zimsku termo windproof jaknu (dzubin kako ga vec zovu) ?
Ovo prvo nije lose ako ubodes velicinu, ja sam recimo uzeo najveci broj koji su imali pa su mi opet bili uskratki rukavi dok po sirini ima mesta za jos jednog mene :D
Poklonio sam je zetu a on je korigovao sirinu kod krojaca i sad je ok. Za tu namenu sam uvideo da mi je prakticniji prsluk.

Sto se tice druge jakne, nisam kupovao samo jaknu vec kao neki komplet gde idu i pantalone tj nesto izmedju pantalona i helanki ali nije bas previse rastegljivo. Nije lose ni to bilo ali opet problem velicine, uzeo najveci broj a gornji deo mi je trebao veci za jos ceo broj minimum. Donji je mogao da prodje ali posto se ne rasteze bas mnogo nisam se osecao prijatno. Prodao sam ga...
Generalno kvalitet nije bio los, unutra je postavljeno flisom (kineska varijanta polara) i topao je, a zadovoljava i otpornost na vetar. Taj komplet sam platio oko 40e i mogu da kazem da je to skroz dobra kupovina kada, ponavljam, odgovara velicina.
Kupio sam posle Nakamura jaknu u Intersportu i ipak je daleko prijatnija i naravno velicina je kako treba a i razlika je u tome sto je ona na ledjima maltene mrezasta dok kinez nije bio. Po meni mora da bude propusno na ledjima. Doduse ona sama je kostala koliko komplet...

znam da ti je dx tiha patnja :D
U to vreme nisam ni znao da postoje klase opreme :D
Zato sad nadoknadjujem :p
 
Poslednja izmena:
Ma neka si, samo da smo mi živi i zdravi i što više lepog vremena za vožnju. ;)

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno