Šta je novo?

Besplatni programi za poslovnu primenu(Free commercial)

Pa to i jeste problem - sve je legalno, meni je prodavac dao trial period i ja sam uklnio program nakon toga. Mada bi i sam prestao da radi.

A to razdvajanje nema mnogo smisla. Ja koristim verziju 2017 koju sam platio i hoću da vidim da li 2018 radi na mom računaru u određenim uslovima kako treba, pre nego što pređem na nju. Isprobam trial i onda odlučim da li ću sačekati još neko vreme ili odmah odraditi upgrade. Ne mogu da testiram kod kuće ako je npr. potrebno da vidim kako radi u mreži, sa lokalnim serverom, bazom i slično.

Negde sam čuo (možda i na ovom forumu) da je na sajtu Poreske uprave bio da se skine program za proveru legalnosti instaliranog softvera, koji inspektori koriste na terenu. Drugim rečima, možeš i sam da proveriš šta bi ti inspektori našli. Međutim, ja taj program na sajtu nisam video.

Evo ga ovde
http://www.poreskauprava.gov.rs/sr/o-nama/softver/softver.html

Samo nisam siguran da oni koriste isti softver. Ovaj ne prikazuje šta je bilo, već samo šta je trenutno tu.
Ahaha, evo šta piše u Licence Agreement ovog programa kada se pokrene prvi put na računaru:

MEDIA DOT COM
SOFTWARE METERING APPLICATION

Freeware Software License Agreement
This is Media Dot Com Freeware Software License Agreement, which applies to the Metering Application developed for the purposes of scanning Windows based PC for installed/un-installed software products and applications.
All software from Media Dot Com are copyrighted to Media Dot Com unless otherwise stated. Copyright law protects this software program and any associated material. Media Dot Com retains title to and ownership in the copyright of the software program and the associated materials. This software is not provided as public domain software.

Freeware License Rights & Terms of Use:

Freeware products are provided free of charge. Freeware software may be used as many times as you like, for as long as you like. You may copy and distribute copies of this program provided that you keep this copyright notice and disclaimer of warranty intact. You must not charge money or fees for the software product to anyone. The copyright holder reserves the right to reclassify this software as a non-freeware product at a later date (i.e. shareware of public domain). Doing so will not modify the license agreement of previously distributed executables. You may not translate, reverse engineer, decompile, or disassemble this Product. You may not modify the Product or merge all or any part of the Product with another program. You may not use Product Data (Reports) for any other use except for Software Metering.

Warranty:

This program is provided "as is" without warranties of any kind, either expressed or implied, including, but not limited to, the implied warranties of merchantability and fitness for a particular purpose. The entire risk as to the quality and performance of the program is with you. Should the program prove defective, you assume the cost of all necessary servicing, repair or correction. In no event will any copyright holder be liable to you for damages, including any general, special, incidental or consequential damages arising out of the use or inability to use the program (including but not limited to loss of data or data being rendered inaccurate or losses sustained by you or third parties or a failure of the program to operate with any other programs).

Not for Government Use:

Because of the nature of this Metering Application, this freeware version is not in any way meant to be used for Government purposes or to serve as a tool for official report generation which can later be used by official institutions.

Technical Support:

Technical support may be provided via e-mail and/or website postings. Every effort is made to provide timely technical support when needed.

Agreement:

By using our software products you are automatically agreeing to and show that you have read and understood the terms and conditions contained within this Freeware Software License Agreement. This Freeware Software License Agreement is then effective while you use and continue to make use of this software product. If you do not agree with our Freeware Software License Agreement you must not use our software product - this Freeware Software License Agreement will then not apply to you. This Freeware Software License Agreement is subject to change without notice.

Any company names, logos and product names mentioned or shown on associated website(s) or in software products may be copyright, trademarked or registered trademarked by their respective owners.

Copyright (C) 2007-2012, Media Dot Com
http://www.mdc.mk

Možda ovako nešto samo instaliraš i gotovo. Poklon od Microsofta.

Koji program koristiti za katalogizaciju knjiga, ima ih par hiljada (za Kindle) i sve je teže sređivati to u Libre Calc-u?

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

Proslo je skoro 10godina od pokretanja ove teme, jel moze neko da iskusnih forumasa da napravi novu svezu listu, sigurno je bilo znatnih promena?

Dajte listu pa ćemo ažurirati prvi post.

Ili da se otvori nova decenijska tema za 2020+ :D

Više od pola liste je aktuelno, samo dodajte šta treba.
LibreOffice, OpenOffice, Macrium Reflect, HWinfo, Avidemux, Autoruns, Process Explorer, WinDirStat...
Neka dodaje ko ima vremena, ima bar još par desetina besplatnih i odličnih alata.

Poslednja izmena:
Uf, pardon, mislio sam da sam na freeware temi. Zamolio bih da mod prebaci tamo.

^ditto je odličan, ja ga takodje koristim. Windows 10 ima nesto slicno, mislim da se sa win +v poziva ili neka slicna precica, nisam sad za kompom da probam

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

Da, ja koristim Win+V. Inače, ranije sam koristio 3D clipboard, ali kad je MS napravio svoj, odustao sam. Bez obzira na sve, ne bih da koristim 3d party rešenje za tako osetljive stvari
https://www.3dclipboard.com/

^ditto je odličan, ja ga takodje koristim. Windows 10 ima nesto slicno, mislim da se sa win +v poziva ili neka slicna precica, nisam sad za kompom da probam

Nije loš, ali ja pozovem Ditto komandom Ctrl + ~, odaberem šta mi treba, na Ctrl + C iskopiram i Ditto se minimizira nakon toga, a kod Win + V sve to ide komplikovanije i sporije.

Dodao bih i Double Commander. Bezobzirna i bezobrazna kopija Total Commander-a, ali radi solidno.
https://doublecmd.sourceforge.io/

Što se fajl managera tiče, tu najveću muku imam. Sve živo sam isprobao, između ostalog i DC, dugo sam koristio One commander, i na kraju shvatio da jedino FreeCommander zadovoljva skoro sve moje potrebe :D Platio sam čak i donation verziju (10€ za godinu dana novih verzija)
https://freecommander.com/
U suštini free verzija nudi sve što treba običnom korisniku (jedino je 32-bit, ali to nije problem), besplatna je za komercijalnu upotrebu, ali eto, odlučio sam da malo podržim projekat.

Nije loš, ali ja pozovem Ditto komandom Ctrl + ~, odaberem šta mi treba, na Ctrl + C iskopiram i Ditto se minimizira nakon toga, a kod Win + V sve to ide komplikovanije i sporije.
Ne znam da li si primetio, sa ctrl + broj (0 - 9) direktno nalepi taj kopirani tekst (ditto, ne win). Ne moraš da kopiras ponovo.

Ne radi mi to posao, pošto Ctrl + 0-9 koristim za prebacivanje tabova u Firefoxu dok kucam nešto, a i svakako ne pamtim redosled po kojem sam nešto ubacio u clipboard. Svakako hvala na sugestiji, verovatno će mi zatrebati i to nekad. :)

Da li neko koristi Discord i Viber na firminom racunaru i da li je legalno?
Discord ima neki nitro Paid plan, ali ne uspevam da nadjem da li je bezbedan za koriscenje u firmi kao sredstvo timske komunikacije(bez tog nitro plana).

Viber koristim da ne bi kuckao na mobu, ali takodje je na firminom laptopu pa ako neko zna da li je bezbedno koristiti ga.

Nazad
Vrh Dno