Šta je novo?

Sacuvajte vas SSD/ubrzajte sistem

Proday

Znamenit
Učlanjen(a)
Poena
Posto ste svi upoznati da ssd vremenom gubi na brzini kao i kada se napuni preko 3/4 kapaciteta (izbegavajte ovo) evo jos par saveta koji mogu da produze radni vek istog ali i da ubrzaju vas windows (7) sistem!

Ubrzajte windows

Disable indexing
Description: Indexing creates and maintains a database of file attributes. This can lead to multiple small writes when creating/deleting/modifying files. Searching for files will still work.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Services and Applications -> Services - > Right-Click Windows Search -> Startup type: Disabled -> OK

Disable defragmentation
Description: Defragmenting a hard disk's used space is only useful on mechanical disks with multi-millisecond latencies. Free-space defragmentation may be useful to SSDs, but this feature is not available in the default Windows Defragmenter.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Services and Applications -> Services - > Right-Click Disk Defragmenter -> Startup type: Disabled -> OK

Disable Write Caching
Description: There is no cache on the SSD, so there are no benefits to write caching. There are conflicting reports on whether this gains speed or not.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Device Manager -> Disk drives
-> Right-Click STEC PATA -> Properties -> Policies Tab -> Uncheck Enable write caching -> OK

Configure Superfetch
Open regedit.exe and browse down to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Find the EnablePrefetcher key on the right-hand pane, and change the value to one of these:

Disable Caching: 0
Cache Applications Only: 1
Cache Boot Files Only: 2
Cache Everything (default): 3

A restart is required before this takes any effect.
Also you can clear out the \Windows\Prefetch folder after making this change to
start with a fresh prefetcher cache, the next boot will probably be slower since
Windows will have to cache everything again.

Disable timestamp for last access to a file to speed up Windows

Another frequently seen recommendation is to disable the setting that keeps track of the last time a file. was accessed. Removing the necessity for the system to keep reading and writing this information may speed up Windows Explorer.
The command is: fsutil behavior set disablelastaccess 1
Note that some backup programs may need this information.
If you wish to restore the timestamp, the command is:
fsutil behavior set disablelastaccess 0

Firefox - Use memory cache instead of disk cache

Description: If you use Firefox, there's a way to write cached files to RAM instead of the hard disk. This is not only faster, but will significantly reduce writes to the SSD while using the browser.
Instructions: Open Firefox -> Type about:config into the address bar -> Enter -> double-click browser.cache.disk.enable to set the value to False -> Right-Click anywhere -> New -> Integer -> Preference Name "disk.cache.memory.capacity" -> value memory size in KB. Enter 32768 for 32MB, 65536 for 64MB, 131072 for 128MB, etc. -> restart Firefox

ili ukoliko necete da radite preko ram memorije i ovo ume dosta da pomogne

Another good tweak that you didn't mention is to disable thumbnail caching in Windows Explorer. This will stop Windows from writing thumbs.db files all over the place. Here's how:

- Click Start
- Type "gpedit.msc" and press Enter
- Local Computer Policy -> User Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Explorer
- Double-click "Turn off the caching of thumbnails in hidden thumbs.db files"
- Click "Enabled"
- Click "OK"
- Close "Local Group Policy Editor"

Oslobodite dodatni prostor

Disable the Page File
Description: Eliminate writing memory to the SSD, free over 2GB of disk space. Warning - If you run out of memory the program you're using will crash.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Properties -> Advanced System Settings -> Settings (Performance) -> Advanced Tab -> Change -> Uncheck Automatically manage -> No paging file -> Set -> OK -> Restart your computer
Alternatively, if you want to play it safer, you can set a custom size of 200MB min and max.

Disable System Restore
Description: Don't write backup copies of files when installing new programs or making system changes. Can free up between a few hundred MB to a couple GB. Warning - Although unlikely, if a driver installation corrupts your system, there won't be an automatic way to recover.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Properties -> Advanced System Settings -> System Protection Tab -> Configure -> Turn off system protection -> Delete -> OK

Disable Hibernate
Description: You may free up 1GB of space on the SSD if you have 1GB of memory, 2GB of space if you have 2GB memory. You will lose the hibernation feature which allows the equivalent of quick boots and shutdowns.
Instructions: Start Menu -> Type cmd -> Right-Click the cmd Icon -> Run as Administrator -> Type powercfg -h off -> Type exit

Napominjem da su saveti skupljeni sa drugih foruma i objedinjeni (misko81 hvala na linkovima) + ima nesto i iz licnog iskustva.

:wave:

Poslednja izmena od urednika:
Lepo zaokruzeni saveti, imam u planu da kupim neki SSD u skorijoj buducnosti, pa ce ovi saveti sigurno pomoci. :)

hvala na trudu

U hvala za ovo, drug bas hoce da kupi ssd pa cu mu link da zna kako da podesi :D

Odlican post, ineresuje me kako bi to moglo da se uradi kao .reg file dvoklik i sva ova podesavanja za win7 da se odrade u sec. za xp imam takav fajl mogu da ga editujem i odaberen koje opcije hocu. Ili bar savet kako da to uradim pa cu podeliti sa vama.
Hvala!!!

SSD Tweak Utility 1.3

Publisher's Description

With this little app you can tweak Windows 2K/XP/Vista
and 7 including x64 in seconds.

With all the advice online for SSD hard drives it can take hours of research and fiddling to properly setup your SSD drive. Now with the SSD Tweak Utility you can adjust Windows settings in seconds:

- Windows Indexing Service
- System Restore
- Windows Defrag
- Use Large System Cache
- Ntfs Memory Usage
- Disable 8.3 Filenames
- Disable Date Stamping
- Disable Boot Tracing
- Windows Prefetcher
- Windows Vista Superfetch
- Windows Services

http://www.techspot.com/downloads/4926-ssd-tweaker.html
http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?49779-SSD-Tweak-Utility

ssd-tweaker.gif

click -> restart -> done :)

Nema na čemu drugari, tu smo da se pomažemo i savetujemo ;)

Ovaj ssd tweaker sam video ranije ali jos uvek ne mogu sve stvari da se odrade preko njega pa mi lakse da sve radim ovako redom pojedinacno nego pola vamo pola tamo.

Ne moras da cackas defragmenter. Ne radi automatsku defragmentaciju SSD diskova.

Moguce ali svaki zahtevniji korisnik ce staviti neki 3rd party program te namene tako da nije frka ako se iskljuci vin defrag ;)

Ne moras da cackas defragmenter. Ne radi automatsku defragmentaciju SSD diskova.

Ukoliko OS prepozna SSD, ipak treba provjeriti.

Mene interesuje vaznost offset/alignment-a.
Posto je kod mene stajalo 31K odnosno u testu iz priloga oznaceno kao "bad". Uz pomoc Paragon Alignment Tool 2.0 sam "sredio problem" bez reinstalacije OS.
Nisam promjetio poboljsanja ili pogorsanje u radu, osim sto WIE nakon ove operacije za SSD daje rezultat 5.9 a prije toga je bio > 6.

Prilozi

• Untitled 3.jpg
    Untitled 3.jpg
    68.4 KB · Pregleda: 917
Updated. :) Dodato Disable timestamp for last access to a file to speed up Windows.:)

Posto ste svi upoznati da ssd vremenom gubi na brzini kao i kada se napuni preko 3/4 kapaciteta (izbegavajte ovo) evo jos par saveta koji mogu da produze radni vek istog ali i da ubrzaju vas windows (7) sistem!

Ubrzajte windows

Disable indexing
Description: Indexing creates and maintains a database of file attributes. This can lead to multiple small writes when creating/deleting/modifying files. Searching for files will still work.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Services and Applications -> Services - > Right-Click Windows Search -> Startup type: Disabled -> OK

Disable defragmentation
Description: Defragmenting a hard disk's used space is only useful on mechanical disks with multi-millisecond latencies. Free-space defragmentation may be useful to SSDs, but this feature is not available in the default Windows Defragmenter.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Services and Applications -> Services - > Right-Click Disk Defragmenter -> Startup type: Disabled -> OK

Disable Write Caching
Description: There is no cache on the SSD, so there are no benefits to write caching. There are conflicting reports on whether this gains speed or not.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Device Manager -> Disk drives
-> Right-Click STEC PATA -> Properties -> Policies Tab -> Uncheck Enable write caching -> OK

Configure Superfetch
Open regedit.exe and browse down to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Find the EnablePrefetcher key on the right-hand pane, and change the value to one of these:

Disable Caching: 0
Cache Applications Only: 1
Cache Boot Files Only: 2
Cache Everything (default): 3

A restart is required before this takes any effect.
Also you can clear out the \Windows\Prefetch folder after making this change to
start with a fresh prefetcher cache, the next boot will probably be slower since
Windows will have to cache everything again.

Disable timestamp for last access to a file to speed up Windows

Another frequently seen recommendation is to disable the setting that keeps track of the last time a file. was accessed. Removing the necessity for the system to keep reading and writing this information may speed up Windows Explorer.
The command is: fsutil behavior set disablelastaccess 1
Note that some backup programs may need this information.
If you wish to restore the timestamp, the command is:
fsutil behavior set disablelastaccess 0

Firefox - Use memory cache instead of disk cache

Description: If you use Firefox, there's a way to write cached files to RAM instead of the hard disk. This is not only faster, but will significantly reduce writes to the SSD while using the browser.
Instructions: Open Firefox -> Type about:config into the address bar -> Enter -> double-click browser.cache.disk.enable to set the value to False -> Right-Click anywhere -> New -> Integer -> Preference Name "disk.cache.memory.capacity" -> value memory size in KB. Enter 32768 for 32MB, 65536 for 64MB, 131072 for 128MB, etc. -> restart Firefox

ili ukoliko necete da radite preko ram memorije i ovo ume dosta da pomogne

Another good tweak that you didn't mention is to disable thumbnail caching in Windows Explorer. This will stop Windows from writing thumbs.db files all over the place. Here's how:

- Click Start
- Type "gpedit.msc" and press Enter
- Local Computer Policy -> User Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Explorer
- Double-click "Turn off caching of thumbnails in hidden thumbs.db files"
- Click "Enabled"
- Click "OK"
- Close "Local Group Policy Editor"

Oslobodite dodatni prostor

Disable the Page File
Description: Eliminate writing memory to the SSD, free over 2GB of disk space. Warning - If you run out of memory the program you're using will crash.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Properties -> Advanced System Settings -> Settings (Performance) -> Advanced Tab -> Change -> Uncheck Automatically manage -> No paging file -> Set -> OK -> Restart your computer
Alternatively, if you want to play it safer, you can set a custom size of 200MB min and max.

Disable System Restore
Description: Don't write backup copies of files when installing new programs or making system changes. Can free up between a few hundred MB to a couple GB. Warning - Although unlikely, if a driver installation corrupts your system, there won't be an automatic way to recover.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Properties -> Advanced System Settings -> System Protection Tab -> Configure -> Turn off system protection -> Delete -> OK

Disable Hibernate
Description: You may free up 1GB of space on the SSD if you have 1GB of memory, 2GB of space if you have 2GB memory. You will lose the hibernation feature which allows the equivalent of quick boots and shutdowns.
Instructions: Start Menu -> Type cmd -> Right-Click the cmd Icon -> Run as Administrator -> Type powercfg -h off -> Type exit

Napominjem da su saveti skupljeni sa drugih foruma i objedinjeni (misko81 hvala na linkovima) + ima nesto i iz licnog iskustva.

:wave:

Tacno tako. Ali..
Ssd diskovi novije generacije su predvidjeni za upis do 100Gb po danu uz jednonedeljnu intel optimizaciju. Za vreme hjihove garancije od najmanje 36 meseci to je poprilican upis. Posle tih 3 godine njegov kapacitet ce biti smesan, tj okacicu ga na zid kao ukras.
Za ovih 3 meseca koliko ga imam, uz gomilu instalacija i deinstalacija do sada je upisao skoro 1.3Tb sa svim ovim opcijama na on.

Ako neko ima SSD + HD u računaru, neki od ovih saveta nisu baš idealni jer recimo neće moći da defragmentira HD ako je service onesposobljen.

Page file može i da se premesti na HD dok nažalost fajl za hibernaciju ne može. Ja ne mogu da zamislim da budem bez hibernacije, shutdown radim valjda jednom mesečno.

Poslednja izmena:
Defragmentaciju i kada sam radio (radim) nisam radio sa windows defragmenterom ;)

^^^ Za defragmentaciju uglavnom koristim 3rd party software, a predpostavljam i većina ljudi ovde :) tako da ne predstavlja problem to što je service onesposobljen ;)

Page file može i da se premesti na HD dok nažalost fajl za hibernaciju ne može. Ja ne mogu da zamislim da budem bez hibernacije, shutdown radim valjda jednom mesečno.
Možeš da radiš sleep umesto hibernacije

Ocigledno je da je OK, u prethodnom postu sam naglasio da je bilo "BAD".
A pitanje je u stvari bilo koliko je bitan pravilan aligment, jer ja nisam osjetio nikakvu razliku sbog ispravnog "poravnanja" osim smanjenja Windows Experience Index-a.

Nema veze WEI sa tim. Ima veze sa kasnijim pravilnim trimom.

Možeš da radiš sleep umesto hibernacije

Možda se laptopovi ponašaju pametnije, ali na mom računaru čini mi se da sleep tj suspend isključi diskove i CPU dok sve ostalo i dalje radi normalno jer se ni grafička ni ploča nešto posebno ne ohlade dok "spava". U svakom slučaju nema smisla ostavljati računar u tom stanju preko noći recimo tako da nije zamena za hibernaciju.

A za defrag, tja, ja to retko radim pa me mrzi da instaliram nešto posebno, ali mislim da bi za SSD+HD vlasnike (ja to još uvek nisam, nažalost) koji žele win defrag rešenje bilo da samo deaktiviraju automatsku defragmentaciju, a ne sam servis.

Zalepljen ;)

Možda se laptopovi ponašaju pametnije, ali na mom računaru čini mi se da sleep tj suspend isključi diskove i CPU dok sve ostalo i dalje radi normalno jer se ni grafička ni ploča nešto posebno ne ohlade dok "spava". U svakom slučaju nema smisla ostavljati računar u tom stanju preko noći recimo tako da nije zamena za hibernaciju.

Koji OS koristiš? Kod mene na W7 sleep mode gasi sve. U sleep modu se praktično napaja samo memorija i delovi matične ploče, računar tada troši oko 5W, o grejanju ploče i grafičke nema ni govora. Sleep je mnogo praktičniji od hibernate-a

Hibernacija je iz mog iskustva najslabija tacka Windowsa vec dugi niz godina. Ako ne gresim, bas svaki komp koji sam imao je imao tj ima problema sa hibernacijom tako da malo, malo nece da se vrati iz pomenute ili posle nje nastaju problemi. Ovo se svaki put zavrsi tako sto probam, ustanovim da ne ide i onda trajno iskljucim hibernaciju :)

Jero, još sam na XP-u, možda je sedmica pametnija ili kod mene nešto od hardvera pati od nesanice :)

Lazo, ili nemaš sreće ili je ja imam puno jer svakodnevno koristim hibernaciju. Ranije se dešavalo, mada veoma retko (recimo jednom mesečno), da neće da se odhibernira, ali bez negativnih posledica, prosto reset i podigne sistem normalno. Od poslednje reinstalacije windowsa mislim da se ni jednom nije desilo.

Nego, vezano za temu, da li je bitno koliki je sector size odabran prilikom formatiranja? I da li i za novije diskove važi ono da se ostavi jedan slobodan deo bez particije? Mislim da bi ove dve stvari mogle da odu u prvu poruku, možda oformiti jedan deo koji opisuje šta treba uraditi pre instalacije windowsa.

Poslednja izmena:
Defragmentacija... LOL

Inace ovo sa 3/4 popunjenosti diska jednostavno nije tacno. Performanse su u promil iste prema nekoliko bench programa sa jednim istim diskom punim ko oko i polupraznim, i isto to ponovljeno sa drugim modelom, opet isti rezultati. Verovatno se to odnosilo na prve modele SSD-ova ali njih nisam nasao za eksperimentisanje.

Nazad
Vrh Dno