Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Reci koja je to firma da je stavim na negativnu listu. Kad ne mogu da poprave stvar od 200 din., možeš misliti kako će ti "popraviti" nešto drugo ozbiljnije (tipa iskrivi se profil).
Čak i da je tako da je garancija na bravu godinu dana, to nisu naglasili.

Garancija se daje posebno na okove (obično 2-5 godina) i na pvc profil (10-15 godina), ali mora da se naglasi.
 
Ako je to ono što mislim to je plastična ručka.
Podigne se plastika ispod ručke i odsrafe 2 šrafa i zameni ručka.
Kupi se u bilo kojoj radnji koja prodaje stolariju.
Jeste nekorektno da oni to ne zamene pošto ti njih ne košta ništa samo vreme da dodje neko i da zameni.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Reci koja je to firma da je stavim na negativnu listu. Kad ne mogu da poprave stvar od 200 din., možeš misliti kako će ti "popraviti" nešto drugo ozbiljnije (tipa iskrivi se profil).
Čak i da je tako da je garancija na bravu godinu dana, to nisu naglasili.

Garancija se daje posebno na okove (obično 2-5 godina) i na pvc profil (10-15 godina), ali mora da se naglasi.
Beohram - rekla žena da će doći majstor posle 15h da pogleda - nit' je ko zvao, nit' dolazio.

Burazer je to sredio za 20min uveče.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Izvinjavam se sto skrecem sa teme, ali moram da pitam. Kako si dosao do beohrama i zasto si odlucio da kod njih radis? Kada sam gledao za sebe prozore, video sam slicne lose komentare i odustao sam od nih vrlo lako.
One ribe sa roze foruma su mi podjednako od pomoci kao ljudi ovde. Nisam clan (kao neki) ali za pola stvai sam tamo nasao iskustva sta uzeti, a sta ne. U zadnjih par godina, samo racunar i tv nisam uzeo po njihovim iskustvima :D
 
Da taj I onaj drugi hram su katastrofa, najgora iskustva, gde ljudima maltene prozorsko krilo ostane u ruci. Zar si baš morao najgore da uzmeš čoveče?
 
Мислиш на 32? Ја бих требао ускоро да заменим прозоре у соби, па ме занима који су поуздани а повољни.

Послато са Mi A2 6/128 уз помоћ Тапатока
 
Pouzdani i povoljni a pri tome povoljni mislim jeftini ne ide zajedno. Da, mislio sam na 32.

Ja sam radio sada skoro prozore preko ženinog poznanika pošto radi kvalitetno. Prvo smo radili prozore za podrum, koji su jako mali a onda, nakon 6 meseci, prozore i spoljašnja vrata za prizemlje. Kada smo radili podrum čovek se ubio objašnjavajući mi kako staklo radi tamo gde imaš komoru sa argonom pa se dva stakla spajaju u njoj umesto da u uglovima po dijagonali imaš presek u onom aluminijumu I onda u jednom uglu pumpaju argon a na drugom uglu izlazi vazduh. I stvarno kada pogledaš sva stakla u podrumu taj aluminijum je ne prekinut. Međutim kada mi je doneo ove veće prozore za prizemlje video sam da postoje zapušeni otvori u ćoškovima po dijagonali što znači da su stakla punjena onako kako je on rekao da ne valja. Doduše, to je ujedno i jedina primedba koju imam sve ostalo je urađeno super i s' obzirom kakva je situacija bila oko jednog prozora spucao je jedno pet boca purpene. Mislim što se tiče nameštanja da sve stoji pod konac, kad otvoriš prozor/vrata ona ostanu u tom položaju iliti sve je vodoravno/horizontalno u milimetar.
Imao sam jeftinu pvc stolariju koja je za kompletan stan bila ko ovde cena ulaznih vrata i razlika je nebo i zemlja. Od samog osećaja gde nisi siguran da li će ti kvaka ostati u rukama pa do nemogućnosti zatvaranja vrata od terase u potpunosti do nemogućnosti držanja prozora otvorenog bez da se polako sam ne zatvori jer je postavljen pod blagim uglom.
 
Izvinjavam se sto skrecem sa teme, ali moram da pitam. Kako si dosao do beohrama i zasto si odlucio da kod njih radis? Kada sam gledao za sebe prozore, video sam slicne lose komentare i odustao sam od nih vrlo lako.
One ribe sa roze foruma su mi podjednako od pomoci kao ljudi ovde. Nisam clan (kao neki) ali za pola stvai sam tamo nasao iskustva sta uzeti, a sta ne. U zadnjih par godina, samo racunar i tv nisam uzeo po njihovim iskustvima :D
Uzeo pre godinu i 8 meseci, tada nisu imali tako negativne review-e na Google-u.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Treba da vratim u jedan online market mašinu za sušenje veša. Zvao sam ih i dogovorio se za vraćanje, ali mi stalno napominju kako sam u obavezi da im vratim u originalnom pakovanju jer kako kaže prodavac mora da ima originalno pakovanje kako bi mogao da proda mašinu sledećem kupcu. I još mi kaže kako u zakonu piše ako vraćam ispravan uređaj mora da mu vratim i kompletno originalno pakovanje.

Gde to piše u zakonu jer ja to ne mogu da pronađem. Još srećom nisam ni otpakovao skroz. Još je mašina u delu pakovanja, ali sam drugi deo bacio nakon otvaranja dok još nisam ustanovio da ne mogu da je koristim u mom stanu.
 
^Zakon o zastiti potrosaca, clan 56. stav 10.
"Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti."

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Tako sam i zapamtio. A ovaj mi priča priču.

Inače dok sam istraživao, jeste videli kako su napisali na sajtu tehnomanije?

"U skladu sa Članom 34. Zakona:

trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu
Vraćena roba mora da sadrži sve elemente koje je kupac preuzeo prilikom isporuke: sam proizvod, pripadajuće delove, delove iz kompleta (ako se uz robu dobijaju i dodatni delovi), zatim kompletnu dokumentaciju, uputstva, originalno pakovanje, transportne elemente koji služe za zaštitu i sve ostale elemente pakovanja i robe.

Proizvod mora biti bez fizičkih oštećenja, očišćen od tragova korišćenja i uredno spakovan kao prilikom isporuke kupcu. Naša firma ne može da snosi odgovornost za oštećenja robe koja su nastala nestručnim ili nenamenskim korišćenjem isporučene robe i u tom slučaju kupac će biti u obavezi da nadoknadi nastalu štetu.

Kupac robu može vratiti kuriskom službom ili je može vratiti lično tako što će je odneti u neku od naših prodavnica. Osetljivu i lako lomljivu robu kupac mora osigurati od oštećenja.

Po prijemu robe koja je vraćena, zadužena lica naše firme pregledaće detaljno sve elemente i utvrditi ispravnost robe. U slučaju da je roba vraćena kao neispravna ili oštećena, kupac će biti odmah obavešten i pristupiće se rešavanju problema. U slučaju da je roba ispravna i neoštećena, novać će kupcu biti uplaćen na tekući račun u banci po izboru kupca ili upućen poštanskom uputnicom na kupčevu adresu. "

A u realnosti taj član kaže:
"Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od
potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana
kada je primio obrazac za odustanak.
Trgovac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio
u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem
drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi
nikakve troškove.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj
dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja
odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac.
Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća,
ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta
nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena
potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih
prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko
poštanskog operatora."
 
Ne piše nigde a da piše trebalo bi da piše u Članu 35. Pa pitaj ih u Zakonu o zaštiti potrošača u kom članu koji stav govori o tome. Ako toga nema u zakonu onda nisi dužan da to ispoštuješ ali ruku na srce bio bi red da vratiš u originalnoj ambalaži.
 
Reklamacija i povrat robe kupljene na netu u roku od 14 dana su različite stvari.
 
Ne piše nigde a da piše trebalo bi da piše u Članu 35. Pa pitaj ih u Zakonu o zaštiti potrošača u kom članu koji stav govori o tome. Ako toga nema u zakonu onda nisi dužan da to ispoštuješ ali ruku na srce bio bi red da vratiš u originalnoj ambalaži.

I vratio bih, da sam imao prostora da čuvam čitavu ambalažu.
 
Kao što je mitar rekao, ako reklamiraš artikal kao nesaobrazan, onda ti nije potrebna ambalaža. Ako hoćeš da iskoristiš pravo da ga u roku od 14 dana vratiš, onda uređaj mora biti kompletan
 
Bilo bi glupo da roba može da se vrati bez ambalaže, ako pričamo o odustanku od ugovora, tj. povratu novca.
 
Pa gde nađe da kupuješ tehničku robu u Tehnomaniji...

Vec smo pricali o tome...
Cesto je tamo najpovoljnije i jedini imaju odmah dostupno.

Za vracanje robe je uvek trebala ambalaza, jer sta mislite sta trgovac da radi sa robom bez ambalaze?
jel bi ste je vi kupili takvu?
Ocekivali popust?
Hoce te li onda pristati da vam umanje isplatu?

Onda treba sacuvati ambalazu ako niste sigurni.

U sustini, kada vec nemas ambalazu opet je najbolje da se dogovoris i zamenis kod njih za drugi artikal koji ti odgovara, to u 99% slucajeva prolazi.
 
Poslednja izmena:
Ipak nigde u zakonu se ne spominje da mora da se vrati u originalnoj ambalaži. Sem toga ne verujem da uvoznik ne može da dobije ambalažu od proizvođača.
 
Jedno je šta piše u zakonu, sasvim drugo ono što je okay, mešate pojmove.
 
Pa sad, za neke stvari ni ne možeš da sačuvaš ambalažu sve I da hoćeš. Evo frižider, po svim ivicama stiropor a ceo je uvijen u debelu plastičnu foliju koju moraš da rasečeš da bi ga otpakovao. Sile nema da ga ponovo zapakuješ u originalnu ambalažu.
Hrpa sitnih pc komponenta ti je upakovano u onu čvrstu plastiku zalemljenu duž ivice koju moraš da rasečeš da bi je otvorio.

Ono što hoću da kažem je da nekad i nije moguće uraditi ono što je okej.
Ovo što u Tehnomaniji rade je stvarno odvratno, dopisuju u zakon kako im šta odgovara.
Sem toga, sve je to uračunato u cenu artikla.
 
Poslednja izmena:
Nisam ja ni kupovao u Tehnomaniji, na njihovo pisanije sam naisao slučajno, dok sam istraživao moju situaciju. Kod njih sam se zarekao da nikada više ništa složenije od prskalice za vodu neću kupiti.

Ja uvek čuvam i po mesec dana svako pakovanje, baš zbog ovakvih situacija, al imam sad malo dete u kući i da držim originalno pakovanje koje sadrži: najlon, drvo, stiropor, plastične reckave sajle itd. nije bezbedno. A podrum mi je već pun od pomenutih pakovanja koje čuvam.

Šta ću, ispostavilo se da uređaj ne može da se postavi u prostoriju u kojoj bi jedino mogao bezbedno da radi, po uputstvu, i sad moram ovako da im vratim sa nepotpunom ambalažom. Inače, taj market, je odlična firma, dobre cene, isporuka, i sad prvi put imam vraćanje pa će se i to srediti.

Počeo sam pisanije, jer me zatekao malo zaposleni kad je počeo da mi pominje kako me zakon obavezuje da im vratim originalno pakovanje.
 
Poslednja izmena:
Izvini, nego kako si spomenuo Tehnomaniju rek'o gde tamo kupuješ :D

Traži im da ti pokažu gde te to zakon obavezuje da vratiš u originalnom pakovanju samo neka pokažu na paragraf.rs a ne kao T neku njihovu viziju zakona.
 
Poslednja izmena:
Kad kupujete morate kliknuti da se slažete za njihovim uslovima kupovine. S obzirom da to zakon nije zabranio, onda je legalan zahtev.
Druga je stvar što realno niko ne čita te uslove kupovine...
 
Da, ali ne mogu uslovi neke prodavnice biti iznad zakona same drzave.

TuturuTu on RN7
 
Traži im da ti pokažu gde te to zakon obavezuje da vratiš u originalnom pakovanju samo neka pokažu na paragraf.rs a ne kao T neku njihovu viziju zakona.
Trazimo prava a necemo obaveze :)

Ako cemo pravo u tom zakonu ne pise ni da proizvod mora da bude kompletan kada se vraca...
Znaci moze iz masine da uzme posudu za vodu i da ga vrati tako?:-devil-:
 
@Dejan Čak i da je tako nebitno je jer se poziva na zakon a ne na nekakve uslove kupovine.

@bakara član 35 stav 4:
"Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe."

Kada se malo "bolje", pročita zakon vidi se da trgovci što se vraćanja robe kupljene van poslovnih prostorija tiče ne pitaju ništa, ne mogu postavljati nikakve uslove van zakonskih, isti član stav 8:
"Osim u slučajevima predviđenim ovim članom, potrošač ne snosi odgovornost kao posledicu ostvarivanja prava na odustanak od ugovora."
 
Poslednja izmena:
Dobro ljudi ne budite nerealni, naravno da se mora vratiti kompletan proizvod koji uključuje i ambalažu.
Samo na jednom mestu piše da nemanje ambalaže ne može biti uslov odbijanja REKLAMACIJE, ali to ne znači da isto važi i za povraćaj.
 
Nazad
Vrh Dno