Šta je novo?

EES, ETIAS i sve što se tiče ulaska u EU

Upravo je to glavni problem - xxx broj vozila i kilometarske kolone.

Traka za EU i registrovane će verovatno da se odvaja 100-150m pre kućice (nagađam, nisam nikada obraćao pažnju na to).
 
Hrvatski carinici su mi rekli da ce poceti da kaznjavaju ko ode na EU traku a da nemaju svi iz kola pasose EU, do sada su obicno tolerisali uz upozorenje ( mada znam slucaj da su platili kaznu) mislim da sam pisao o tome....

Na Bajakovu konkretno je uvek levo za EU a desno ALL gledano ka pravcu HR ali ima problem da se manje traka siri na vise a to prosirenje je na oko 150m od kucica i onda mnogi ne znaju pa krenu pogresno pa je jako tesko prebaciti se... Ali uz neko dodatno obelezavanje i kazne to ce se poboljsati sigurno u nekom periodu...

Na Horgosu je svaki put kad sam ja prolazio a da je bila i manja guzva bio pandur koji je usmeravao pre, ali je upravo to bio slucaj da je kolona pre toga ogromna...

U svakom slucaju i EU gradjani su jako nezadovoljni i mislim da ce morati malo bar zbog njih da srede sistem... Ali da ce biti pakleno leto to svakako... Videcemo kako ce biti sad za povratak posle ovog mini praznika....
 
Ja za vikend bio do Bijeljine, znači nikakvi EES i sinoć na bosanskoj granici nigde nikog a kod nas čekao više od sat vremena (GP Sremska Rača) tako da za gužve smo nekad sami sebi dovoljni.
 
Pa BiH normalno da nema EES :)

schengen_area_eu_countries.png
 
Niste shvatili, mislio sam da nam ne treba EES da bi bilo gužve na granici, napravimo je sami i bez njega.
 
Hteo je da kaže da nama ne treba ees da napravimo gužvu
 
Jedno od rešenja za nadolazeće gužve može da bude da na graničnim prelazima malo zavrnu rukave i otvore sve kućice za prolaz, a ne kao na Evzoniju ili Horgošu u špicu sezone od 10 kućica rade možda tri...
 
Samo što je njima svejedno da li je gužva ili ne, svakako mora da odradi fiksnu smenu i briga ga za ostalo. Kada se umori samo se pokupi i ode na pauzu.
 
Nije problem EES koliko vidim, nego loša tehnologija i organizacija. Napraviš 50 gejtova za automobile, izađu svi iz auta, 5 skenera po gejtu, odrade sve za minut i idu dalje. Graničar ti treba eventualno ako nešto ispadne sumnjivo ili bude problema. Ali eto, svi vole polovična rešenja. Sumnjam da bi otvaranje ovolikog broja terminala bilo skupo. Isplatilo bi se samo na gorivu koje se spali u čekanju.
 
Oni ne cekaju, oni ne placaju to gorivo.
Da je bilo volje, znalo se mogli su se bolje organizovati, prosiriti jos odavno prelazi.
Cekanje za kamione nije novost, pa cak ni za vozila pogotovo za praznike i u sezoni.
 
OK, njihovi ne prolaze kroz EES proceduru, ali čekaju u redu. Razumljivo je da imaš određeni broj graničara koje možeš da plaćeš. Ako automatizuješ prolazak, možeš da uštediš novac i EU rezidentima. Jedan graničar bi mogao bez većih problema da pokriva 5 gejtova, ko teta u Lidlu na auto kasama.
 
OK, njihovi ne prolaze kroz EES proceduru, ali čekaju u redu.
Nisu to njihovi, to su srpski, turski, albanski gastarbajteri koji cekaju u redu. To nisu njihovi. Nemac kad mora u Srbiju, on ide avionom, ti koji idu kolima su na nivou statisticke greske. Uskoro se zavrsava via Carpatia autoput, pa eto vise ni Turci nece morati kolima kroz Srbiju.

Pogledajte ovu mapu koju je @Stock ostavio par postova iznad. Sta vidite? Vidite jedno malo sivo ostrvo u zapecku evrope koje se lako moze zaobici. I sta mi tu da ocekujemo, da ce neko zbog nas prilagodjavati sistem, prosirivati granice, olabaviti pravila? Ma ajte..
 
Šengenski prostor ima putne granične prelaze sa ukupno 10 ne-šengen zemalja (BiH, Crna Gora, Albanija, Makedonija, Srbija, Turska, Ukrajina, Moldavija, Rusija, Belorusija). Očekivati da se zbog građana ovih zemalja nešto optimizuje je, po meni, previše optimistično.
Pozdrav
 
Vidim da za aerodrom nema pravila, ume da budu paklene guzve, ali mi sad tu nije jasno, postavili su dosta onih automata gde mozes sam da odradis EES. Bukvalno minut. Da li je probao neko?

Ili svi jednostavno odu na pult?
 
Za koji aerodrom pitaš? Aerodromi u Srbiji nemaju veze sa EES, ti uredjaji služe za samostalnu pasošku kontrolu, ali ne za EES.
Pozdrav
 
Nije problem EES koliko vidim, nego loša tehnologija i organizacija. Napraviš 50 gejtova za automobile, izađu svi iz auta, 5 skenera po gejtu, odrade sve za minut i idu dalje. Graničar ti treba eventualno ako nešto ispadne sumnjivo ili bude problema. Ali eto, svi vole polovična rešenja. Sumnjam da bi otvaranje ovolikog broja terminala bilo skupo. Isplatilo bi se samo na gorivu koje se spali u čekanju.

Čitam ovu poruku i zamišljam autora kako je odrastao igrajući RTS, ali sa cheat kodovima za neograničene resurse. Klikneš, napraviš 50 gejtova za automobile, 250 portala za evidentiranje, kad smo već tu, daj da stavimo i barake, leveluješ ih na maks...

Taman i da stave 50 gejtova, nijedna simulacija ne bi dala opravdanost 5 skenera po gejtu, jer je prosečan broj putnika u vozilu značajno manji.
 
Možda sam preterao, ali daleko je to od neograničenih resursa. Automatizacija ne bi bila skupa kao radnik koga treba da plaćaš 12 meseci godišnje. Ali kao što kolege rekoše, boli njih paja za non EU.
 
Da li neko stvarno misli da će ceo sistem da se prilagođava tako da non-EU građanima bude komforno?
Naravno da neće, boli ih uvce, mogu bez svih nas koji tu spadamo.
Ta mantra da svi treba da se prilagođavaju nama nas je i doterala tu gde trenutno jesmo.
 
Ljudi ce manje koristiti auto za vreme odmora.. ali vec vidim bice neki horor I na aerodromu s ko zna koliko cekanja. Ugasili smo ga kako god
 
Samo što je njima svejedno da li je gužva ili ne, svakako mora da odradi fiksnu smenu i briga ga za ostalo. Kada se umori samo se pokupi i ode na pauzu.
Aerodrom u Stutgartu pred EE* kao da se spremao da manje rade granicari da bi cuvali radna mesta.
Sporije ni nasi ne bi radili. EU pasos prolaz brz - sedi posle, gleda guzve, 1 salter non-EU prepun, dva EU ne daju da se tamo ide... kad je manje ljudi uspore namerno i sve kontrolisu.

Nesto mi kaze da vecina granica isto radi... "brinu se za radno mesto".
 
Evo me u vozu iz Segedina za Suboticu. Mađari imaju neki uređaj za skener otisaka prstiju, i da fotografiše. Međutim kažu da je 3 meseca probni period, i da se mora svaki put raditi to skeniranje i foto lica, kad god ulaziš izlaziš ,da se sada ovi podaci ne čuvaju u sistemu. Služi samo da se vidi kako brzo to sve funkcioniše.
 
I koliko brzo funkcioniše?
Brzo ide. Bilo ih je 4 policajca, svi imaju te uredjaje.
Ispadne bolje putovati vozom preko granice nego autom.
Sad kad sam stigao kuci, prica mi prijatelj koji inace vozi ljude do aerodroma u Pesti . Kaze da je juce na Kelebiji iz Madjarske u Srbiju bila kolona par km.
 
Prošla subota sestra putovala na izlet za Budapest, to su oni izleti bez spavanja u hotelima itd. Polazi se uveče iz Bg, stizalo se u zoru tamo gde god se ide, imaš ceo dan i uveče kući... Inače ona baš voli tako da putuje i obišla je i Sloveniju, Rumuniju, Italiju, Austriju. itd itd...Nije skupo, ko može da izgura, po nešto se i vidi. Ti izleti trenutno mogu da se zaborave...

Granični prelaz Kelebija. Ulaz čekanje 8h autobus je u pitanju... Na kraju su ih pustili bez slikanja i otisaka, kad su videli da će napraviti red do Vranja...Umesto u zoru, stigli su posle 15h.

Pada im sistem, gase se kamere za slikanje. Pa sve ispočetka. 5 minuta je neki minimum po putniku te noći bio. Po povratku 5 sati čekanje i tad su ih ubacili u sistem, jer je bila "manja" gužva.
 
Samo da javim na Vatinu ka Rumuniji smo prošli bez ikakvih skeniranja. Kažu tek od 01.01.2026.
Moram priznati da sam to hteo da odradim sad, da na leto ne bih morao decu noću na granici da budim, al' ***...
 
Hvala na informaciji, idem preko Vatina sredinom decembra za Temišvar, javiću ako bude nekih promena :)
 
Nazad
Vrh Dno