Ako ćemo da se držimo konkretne teme, carine na kineska električna vozila u USA su 100%, i uveo ih je još Bajden.
Daleko je to od fer i slobodnog tržišta. Kada smo kod EV, sloboda tržišta (ili kvalitet proizvoda), danas, uopšte nije ono što im koči ili gura (svejedno) razvoj.
Princip slobodnog tržišta nameću lideri u određenim tehnologijama i proizvodnji određenih proizvoda, dok su lideri.
Kada postanu inferiorni i kada ih strana konkurencija nadmaši, očas posla se pojam slobodno tržište koriguje, po potrebi.
Mislim, nije USA tu ništa posebno specijalan. Nisu ni Kinezi ništa bolji.
Eno nam se braća Kinezi i br't Si umiljavaju, te ukidamo carine na kinesku robu.
Ne, neće nama kineska roba tada biti za iznos carine povoljnija za kupovinu, već će Kinezi polako podizati cene njihovih proizvoda za taj iznos. Ono, novi modeli i proizvodi...
Da se nekim čudom desi da proizvodnja iz Srbije preplavi kinesko tržište i ovi počnu da zatvaraju svoje pogone zbog poplave povoljne robe iz Srbije (

), očas posla bi zaboravili br'ta Vučića, te bi nam uslovili ili da im otvaramo fabrike tamo, ili bi lupili carinu na gotove proizvode.
Sve smo dalji od pojma otvorenog i slobodnog svetskog tržišta, bilo čijeg.