Šta je novo?

BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
63,309
Poena
1,385
BYD-ATTO-1-naslovna-copy.webp


BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište​


Kineski BYD Atto 1 je pristupačni električni automobil koji kombinuje sve ključne savremene funkcije sa cenom od oko 12.000 dolara

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/biznis/b...l-od-11-000e-koji-bi-mogao-promeniti-trziste/
 
Atto 1 ne postoji u Evropi. U Evropi se zove Dolphin Surf, u Kini Seagull, nemam pojma gde je Atto 1. Konsultovah Chatgpt, kaze samo u Indoneziji.
Dolphin Surf recimo u Nemackoj koja ima EU carine kosta od 23-27k. Kod nas bi mogao biti dosta jeftiniji. Recimo Atto 2 je u tamo skuplji za 6k nego kod nas.
 
Domet do 300 km... U praksi 250, za par godina celih 200 km.

Pa kome treba auto sa dometom od 200 km?

Jedino u varijanti koja postoji u Kini - vožnja isključivo po gradu, a sav međugradski transport vozom ili avionom.

Za Evropu, i veći deo sveta - besmisleno...
 
Naprotiv
Za evropu i ostatak sveta idealno kao drugi (ili treći) auto. Što ne bi bilo idealno i za Beograd naprimer.
Treba da uvedu kao što je u Londonu i nekim gradovima Nemačke da ne možeš da uđeš u određene zone ako nisi električan. Ili da platiš drastično
Ljudi treba da počnu da razmišljaju ekološki osvešćeno i da menjaju svoje loše navike
 
Naprotiv
Za evropu i ostatak sveta idealno kao drugi (ili treći) auto. Što ne bi bilo idealno i za Beograd naprimer.
Treba da uvedu kao što je u Londonu i nekim gradovima Nemačke da ne možeš da uđeš u određene zone ako nisi električan. Ili da platiš drastično
Ljudi treba da počnu da razmišljaju ekološki osvešćeno i da menjaju svoje loše navike
И да поседују по два до три аутомобила по становнику.
Лавли
 
Poslednja izmena:
Naprotiv
Za evropu i ostatak sveta idealno kao drugi (ili treći) auto. Što ne bi bilo idealno i za Beograd naprimer.
Treba da uvedu kao što je u Londonu i nekim gradovima Nemačke da ne možeš da uđeš u određene zone ako nisi električan. Ili da platiš drastično
Ljudi treba da počnu da razmišljaju ekološki osvešćeno i da menjaju svoje loše navike
A kojim nacinima se dobija ta "cista" energija, odnosno elektricna? Dobija se u termoelektranama na ugalj, jos uvek, vecim delom. Sto znaci samo presipas iz supljeg u prazno, pri tome je i gore nego da sipas odmah gorivo u kola. Stopa globalnog zagadjenja najmanje, gotovo mizerno, tek po koji procenat je zbog kola sa unutrasnjim sagorevanjem. Tako da ta prica da ce nas elektricna kola spasiti, nece.

Kad se sva struja bude dobijala cisto, na sunce, vetar, vodu i ostale ekoloske nacine, tad ce i ele. kola imati smisla.

Ako hoce ekologiju bolje da se brinu za plastiku, reciklazu, preradu otpada i ostalo.
 
Eeeee Srbijo … nazalost nisi vise ni medju sljivama - ni one nisu rodile ove godine :(

Cist dokaz da ovde ne postoji ekoloska svest je i to sto gotovo ni jedna nova zgrada koja se trenutno gradi
ili je izgradjena u poslednje 3 godine , nema solarnu elektranu
Nema je ni u projektu zgrade :(

Elektro automobili zahtevaju garaze - ne trpe baterije zimu i vrucinu
Nema dovoljno parking mesta , a ne garaza

Zaboravite celu ovu pricu
 
И да поседују по два до три аутомобила по становнику.
Лавли
Po porodici, šta je tu toliko čudno
Inače sve više viđam one koji imaju više od dva auta, kod nas

Primećujem da i dalje ogromna večina ne poznaje aktuelne prilike u svetu. Ni u Jevropi a kamo li u USA, Koreji, itd ... Znam da mnogi i dalje smatraju da je Afrika samo kontinent divljaštva.
Posmatraju samo iz svog dvorišta.
Blago onima koji ne znaju jer je njihovo carstvo nebesko ...
 
Poslednja izmena:
A kojim nacinima se dobija ta "cista" energija, odnosno elektricna? Dobija se u termoelektranama na ugalj, jos uvek, vecim delom. Sto znaci samo presipas iz supljeg u prazno, pri tome je i gore nego da sipas odmah gorivo u kola. Stopa globalnog zagadjenja najmanje, gotovo mizerno, tek po koji procenat je zbog kola sa unutrasnjim sagorevanjem. Tako da ta prica da ce nas elektricna kola spasiti, nece.

Kad se sva struja bude dobijala cisto, na sunce, vetar, vodu i ostale ekoloske nacine, tad ce i ele. kola imati smisla.

Ako hoce ekologiju bolje da se brinu za plastiku, reciklazu, preradu otpada i ostalo.
Delimično si u pravu, ali i sa druge strane grešiš, jer ta terkoelektrana bi trebalo da je izmestena i gradova i da se to njeno zadjenjenje ne oseti toliko i gusto naseljenim delevima grada. Ovako pola srbije vozi dizel star 20 godina i ugasili mu dpf filter, ugašen i egr ventil ( da se me kvari, jer popravka kosta mnogo), a to sto će svi da pomru od kancera pluća nema veze. Da se razumemo nisam na strani nasilne elekrifikacije, ali od nečega mora da se krene. Takođe imamo mi u Srbiji dosta problema i sa fabrikama koje zagadjuju i divljih deponija, pa bacanje otpada u reke, ali to je neka druga tema.
 
Два до три аутомобила по домаћинству, и тако чувамо енвајормент ...?
Први мај прошо одавно.

Изгуглај "shared commuting" . То ће нам бити док не укину приватну својину.
После тога сви у Воз31, па у зону 82а, да вртимо педале као у блек мирору.
 
Ja i ovaj jedan auto jedva održavam.
Ima ljudi koji imaju dvoja, na žalost, sve više, mada ne vidim neku specijalnu uštedu, malo uštediš na gorivu ali imaš ostalo sve duplo, pogotovo logistički gledano, ko će da se bakće sa dva ili 3 vozila?
Osim ako si bogat pa da utrapiš nekome da to radi za tebe...
Električni automobili su verovatno efikasniji što se tiče potrošnje energije, ali imamo veće habanje guma i puteva, pm čestice idu uz to, da ne pričamo o posledicama po prirodu i one nesrećne crnčiće po rudnicima kobalta i tako toga.
I sad, čim je nešto efikasnije, daj da uzmem više komada, ako posmatramo da ima sve više ljudi na planeti, čini mi se da ne rešavamo ništa osim naše potrošačke savesti.
To je ona varijanta uštedeo sam neke pare, daj da ih potrošim na nešto drugo.
Davimo se u plastici, deca nam imaju na stotine i stotine igračaka, pa posle mobilne i tablete, i dalje se guraju potrošački trendovi, pogoni se pohlepa, ja tome ne vidim kraj.
Izvinite na pismenoj vežbi.
 
Nazad
Vrh Dno