Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Моја сестра платила стандардно на стари рачун, уредно јој је заведена уплата (у ЕДБ апликацији).
 
Nisu 1.7. u ponoć ugasili trezorski račun. Naravno da će se knjižiti uplate i preko njega do daljnjeg.
Zapravo, 100% sam siguran da ako odem na NBS registar računa, izaberem bilo koji nenamenski poslovni račun registovan na isti PIB kao ovaj račun sa uplatnice, da će se uplata uredno proknjižiti.

Pre 15ak godina su me zvali iz beogradskog Infostana, da me zamole da promenim račun na koji plaćam, jer sam posle više od godinu dana od kada je promenjen broj računa na uplatnicama, ostao jedan od poslednjih uplatilaca na njega. Reko' izvinjavam se, menjam odmah, a što niste zvali ranije? Kaže navikla sam na vaša imena (valjda svi mi pogrešni), redovno plaćate, pa vas proknjižim ručno :D
 
Hoću sad ovaj mesec sam da prijavim stanje, pa me samo zanima oko fotografije brojila, da li mora kadar celog brojila ili može bliže displeju?
 
Ja fotografišem uvek tako da se vidi i broj brojila.
 
ma u opste nije bitno kako cete slikati

to je samo radi eventualne kontrole
 
Hoću sad ovaj mesec sam da prijavim stanje, pa me samo zanima oko fotografije brojila, da li mora kadar celog brojila ili može bliže displeju?
Bolje celo, ako ti je digitalno brojilo onda prikaz 15.8.1 i 15.8.2, ako ti je analogno brojilo onda jedna ista slika koju saljes i za nizu i za visu tarifu.
 
Ja saljem za analogno jednotarifno, bez fotorafije, samo podaci na mail. Do sada nije bilo problema.
 
Problem je taj što je to posao koji oni treba da rade osim za one koji su odlučili da sami šalju a ne da svojim neradom primoravaju ljude da rade njihov posao.
 
Posto ih mrzi da citaju stanje, izgleda da cemo preci na proizvodnju struje putem dinamo masina na biciklima, pa cemo i to placati....sramota je da nakon cekanja na broju call centra samo kazu...nije ocitano...a da li ce i kada da bude....nemaju pojma....
 
Najgore je kada prihvate prigovor za jedan mesec a potom narednog meseca urade isto što samo pokazuje koliko ih briga za sve pa i za to što nepotrebno zatrpavaju svoj aparat prigovorima i potrebom da odgovaraju na predmetne prigovore!
Drugim rečima zbog toga što jedni ne rade svoj posao drugi u istoj firmi ne znaju šta će od bespotrebno stvorenog posla.
 
Bilo bi korektno da makar daju neki popust za samoočitavanje, nek' je 50 dinara umanjenja, ne bi se radilo o vrednosti popusta nego eto makar gesta radi baš iz razloga jer radiš njihov posao.
 
50din na toliko brojila, pa vrhovni će nam bankrotirati 🙃
 
Može to i jednostavnije...
...da bude 50din skuplje za one što ih mrzi da sami sebi očitaju brojilo.

:D :p
 
Nije stvar u tome da nekoga mrzi nego da ljudi nisu uvek u mogućnosti da očitavaju u određenim terminima koje su oni definisali (recimo od 01. do 07.08. smo na odmoru, od 01. do 07.09. sam službeno vam zemlje etc) - zašto bih znajući da su takve situacije moguće i čak i ne tako retke ograničavao sebe obavezom da to ja činim kada na 95% brojila u zgradi oni to već čine...
 
Moze li neko da potvrdi da li je tacno da ako jednom ocitas brojilo i posaljes stanje, EPS vise nije u obavezi da ti ocitava brojilo?
Jer u protivnom ti ne bi slali podsetnik preko aplikacije za ocitavanjem, jel'?
 
Zadnji put, kad sam slao slike preko app, prvo su trazili da se izjasnim da li prihvatam da sam ocitavam. Posto sam prihvatio tek tad sam mogao da nastavim sa slanjem.
 
Ukratko (i uz zanemarivanje činjenice da zapravo EDS očitava), ne. Od ovog meseca su uveli da prilikom slanja stanja potvrđuješ dve stvari iz priloga. Prva jeste da se kao obavezuješ da ćeš redovno prijavljivati, ali u uslovima korišćenja je jasno naglašeno da nakon tri preskočena meseca bivaš izbačen iz sistema, tj. vraćaš se na staro, kao da se nisi ni prijavljivao. Čak mora da prođe određeno vreme između dve prijave. Još i ranije možeš biti izbačen iz sistema, bilo na tvoj izričit zahtev, bilo da se utvrdi da šalješ lažno stanje (tj. stanje koje odudara više od 30% od njihovog utvrđenog kontrolom). Nije, dakle, situacija da jednom prijavom zapečaćuješ svoju sudbinu samočitača.

E, sad, šta se dešava ako nisi samočitač, niko ti ne može sa sigurnošću reći. Ne moraju ni oni redovno da ti očitavaju brojilo. Zapravo je zakonski dovoljno da to urade jednom ili dvaput godišnje (ili na svaka tri meseca na tvoj izričit zahtev). U međuvremenu mogu da primenjuju algoritme upitne tačnosti za predviđanje potrošnje. Već je viđeno da su za april prepisali mnogima potrošnju od prošle godine i slično. Drugim rečima, svakako je po tebe bolje da sam očitavaš i tako se zaštitiš od eventualnih neprijatnosti (mada opet uz napomenu da su nekima svašta stavljali na račun uprkos prijavljenom stanju, tako da čak ni to nije stoprocentna zaštita).
 

Prilozi

  • Screenshot_20250727-125042_ED Srbije.jpg
    Screenshot_20250727-125042_ED Srbije.jpg
    70.4 KB · Pregleda: 22
  • Screenshot_20250727-125051_ED Srbije.jpg
    Screenshot_20250727-125051_ED Srbije.jpg
    88 KB · Pregleda: 25
To je to, detaljno objasnjeno. Ja se nisam udubljivao, mrzi me vise da racunam, bajem i predvidjam sta ako...dosadilo mi.
U principu mi vise odgovara da sam saljem jer mi stizu racuni bas sa mojim podacima.
Do sada sam bio u mogucnosti da u potrebnom periodu ocitam, ali sta kad ne budem...
Pade mi na pamet da se dogovorimo sa upravnikom da slika strujomere i dostavlja stanarima, a mi da mu placamo uslugu. :p
Ali cekaj, pa to isto i sad radimo...:sneaky:...placamo da sami ocitamo..😁
 
Upravo tako. Ja sam, doduše, u kući, tako da brojilo može da mi očita svako bez problema, samo uđe u dvorište (kapija može da se preskoči čak i kad je zaključana, hahah), pa bih mogao lako nekog da angažujem da mi fotografiše ako zagusti, ali male su šanse da se baš tri meseca zaredom desi da ne mogu da očitam.

Veći problem mi je brojilo u selu, koje je sklopom okolnosti u samoj kući, a u nju zaključanu se ne može ući. Dosad je bilo dosta problema sa tim, gde su mi lupali stanje, a moje prijave preko mejla uglavnom ignorisali. Pisao sam o tome i ovde. Otkad je krenulo ovo sa aplikacijom, poštuju sve što im pošaljem, pa mi to skroz odgovara. Čak su mi i kući stalno dolazili da očitaju, ali ipak se svaki put na računu našlo stanje koje sam lično prijavio.
 
Mislim da je vreme za jednu tužbu zbog diskriminacije korisnika. Korisnici kojima EPS nije postavio pametna brojila sa daljinskim očitavanjem su negativno diskriminisani jer su praktično naterani da sami očitavaju brojilo, a sve uz istu cenu električne energije.
Pozdrav
 
Možda se pominjalo ali zašto aplikacije uvid u račun i ed srbija ne mogu da se integrišu u jednu jedistvenu app?

Znam da nije pitanje za ovde samo naglas razmišljam.

Sa jednom app bi imali mogućnost i prijave brojila i pregled i plaćanje računa
 
Mislim da je vreme za jednu tužbu zbog diskriminacije korisnika. Korisnici kojima EPS nije postavio pametna brojila sa daljinskim očitavanjem su negativno diskriminisani jer su praktično naterani da sami očitavaju brojilo, a sve uz istu cenu električne energije.
Pozdrav
Pa vidiš da i korisnicima sa pametnim brojilom već neko vreme ne očitavaju oni već ih prisiljavaju da sami to čine. I stvarno, čemu to pametno brojilo ako ja moram sam da očitavam!?
 
Možda se pominjalo ali zašto aplikacije uvid u račun i ed srbija ne mogu da se integrišu u jednu jedistvenu app?
Pominjalo se i ovde više puta. Fora je što je Elektrodistribucija (EDS) ta koja očitava, dok račune izdaje Eletroprivreda (EPS), a oni su već neko vreme razdvojeni. Imalo bi smisla da postoji zajednička aplikacija, ali to ipak nije slučaj, aplikacije pokrivaju nadležnosti firme čije su.

čemu to pametno brojilo ako ja moram sam da očitavam!?
I tu su se zakonski ogradili tako što pominju slučaj da kod krajnjeg kupca nije omogućeno očitavanje na daljinu i to je baš odvojeno od slučaja da krajnji kupac nema ugrađeno brojilo koje operatoru omogućava očitavanje na daljinu. Prvi bi bio tvoj, jer imaš pametno brojilo, koje im u teoriji omogućava očitavanje na daljinu, ali iz nekog razloga to u praksi ipak nije omogućeno. Tako da, ako pričamo u terminima diskriminacije, to zapravo pogađa sve kojima ne uspevaju da očitaju daljinski, što je nešto veća grupa od kupaca koji nemaju pametno brojilo.
 
Tu dolazimo opet do pravnog pitanja - ako su mesecima radili daljinsko očitavanje preko tog brojila i ako su odjednom prestali postoji određena verovatnoća da nešto nije u redu sa tim brojilom i da je potrebna intervencija da bi se ono dovelo u stanje kojim bi se omogućilo ponovno daljinsko očitavanje - čija je to obaveza, njihova ili moja!?
 
Ma njihova je obaveza, sve što ovde pišemo je njihova obaveza. Ni meni u stanu ne očitavaju daljinski a jeste "pametno" brojilo. Raspala firma.
 
Posto su nastupile promene za BG, sta se desava ako uplatim sa starim rn.za struju, junski rn, da li ce uplata biti proknjizena?
 
Da li neko zna da li je odlučeno koliko će poskupljenje struje biti od 1. novembra i da li se menja crvena zona na 1200 kWh?
 
Nazad
Vrh Dno