Šta je novo?

Raiffeisen bank

Info! ℹ️
Prije dve nedjelje sam sa iRačuna prešao na Može Ekstra paket. Problem je nastao u povezivanju fizičke Visa kartice, koju sam dobio prilikom otvaranja iRačuna, sa deviznim računom iz Može Ekstra paketa. Iako sam dva puta bio u filijali i potpisivao povezivanje i prepiske sa korisničkom službom putem emaila povezivanje nije uspjelo.

Rješenje su smislili u gašenju Visa i Dina kartice i ponovnom izdavanju istih. Navodno nisu u mogućnosti te Online kartice povezati sa deviznim računom.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Malo sam se smorio danas kad sam video kurs u online menjacnici. Presao sam iz Mobi Banke i Progresiv + racuna i uzeo premium u Raiffu da vidim kako izgleda.
Aplikacija radi super, sve je mnogo lepse i brze nego u Mobiju, placanje telefonom radi super isto, ali kurs im je bas ocajan. 114.35-120.33 naspram 116.35-118.35 u Mobi banci.
Plus 1% sto uzimaju za transakcije u inostranstvu, u Mobi banci ne uzimaju tu proviziju. S obzirom da je premium racun, ocekivao sam malo vise pogodnosti ili bar da ne budu gori od Mobi banke.
 
@psychofedex Kurs je užas. Jel plaćaš premium ili ispunjavaš uslov da bude besplatan?
Ekstremno su bezobrazni sa kursom. Cak i Intesa ima Euro net koji je dosta slican kursu u Mobi banci.

A sto se premiuma tice, od ovog meseca ispunjavam, ali pitaj Boga koliko ce to da traje :ROFLMAO: zato nisam zatvorio racun u Mobiju, samo sam ga promenio u osnovni da mogu danas-sutra odmah da se prebacim nazad. Mada je isti djavo free premium ili onaj Moze paket. Svakako placam 390 visu i jos 100 dinara devizni tako da manje-vise izadje isto, a za sad nisam video neke pogodnosti premijuma, eventualno ako budem uzimao kredit pa da sve to resavam preko neta i bankara, ali s obzirom kakav im je kurs, ko zna kakva ce im ponuda za kredit biti.
 
Zato te i pitam, jer sa tom clanarinom za Visa Gold, a nikakve pogodnosti nema samo maglu prodaju.
Ja placam dodatno 100 din SMS, jer su nepouzdani sa notifikacijama, a i knjizenjem transakcija. Tako da mene taj besplatni Premium kosta vise nego Prestiz u OTP-u. A uz Prestiz se dobija MC Platinum, SMS servis, putno osiguranje, lounge na aerodromu + MC promocije koje su vrlo zanimljive.

Jedino sto uz Premium imas licnog bankara, mada i to sad preispitujem da li mi treba.
 
Zato te i pitam, jer sa tom clanarinom za Visa Gold, a nikakve pogodnosti nema samo maglu prodaju.
Ja placam dodatno 100 din SMS, jer su nepouzdani sa notifikacijama, a i knjizenjem transakcija. Tako da mene taj besplatni Premium kosta vise nego Prestiz u OTP-u. A uz Prestiz se dobija MC Platinum, SMS servis, putno osiguranje, lounge na aerodromu + MC promocije koje su vrlo zanimljive.

Jedino sto uz Premium imas licnog bankara, mada i to sad preispitujem da li mi treba.
Ne znam sta bih ti rekao, potpuno se slazem. Malo sam se zaleteo, nisam previse istrazivao i uporedjivao sa ostalim bankama, ovo mi delovalo zanimljivo i to je to. A stvarno je nista specijalno. Ili mozda i ima neke dobre fore i pogodnosti, samo meni to ne treba pa ni ne igra ulogu. I ovo hehe, vrhunski bait.
Videcemo, par meseci ovde pa ako negde drugde bude bolja ponuda, nije tesko promeniti. Doduse ne znam da li ima neka ugovorna obaveza ili moze odmah da se ugasi racun.
 
Zato te i pitam, jer sa tom clanarinom za Visa Gold, a nikakve pogodnosti nema samo maglu prodaju.
Ja placam dodatno 100 din SMS, jer su nepouzdani sa notifikacijama, a i knjizenjem transakcija. Tako da mene taj besplatni Premium kosta vise nego Prestiz u OTP-u. A uz Prestiz se dobija MC Platinum, SMS servis, putno osiguranje, lounge na aerodromu + MC promocije koje su vrlo zanimljive.

Jedino sto uz Premium imas licnog bankara, mada i to sad preispitujem da li mi treba.

Takođe, sa izvinjenjem za delimični off topic, u OTP je za Prestiž paket i platu od 140000 dinara srednji kupovni i prodajni kurs za evre, nema provizije, inače, za transakcije u inostranstvu, ali se zato plaćanje računa QR kodom i transakcije ka nekom naplaćuje devet dinara. Održavanje računa je besplatno uz mesečnu potrošnju karticom iznad 60000 dinara :) Takođe se dodeljuje lični bankar za taj paket.
 
Dodeljen nevezano za platu, a njemu donosiš potvrdu da su tromesečni prihodi veći od 140000 dinara i tražiš povlašćen kurs za evro :) Za druge valute se ne dodeljuje, nevezano za platu, ali je i takav mnogo bolji od Raiffeisen banke. Dodatni tzv. avista ili štedni računi, kao i devizni računi se ne naplaćuju :)
 
Moxda
Dodeljen nevezano za platu, a njemu donosiš potvrdu da su tromesečni prihodi veći od 140000 dinara i tražiš povlašćen kurs za evro :) Za druge valute se ne dodeljuje, nevezano za platu, ali je i takav mnogo bolji od Raiffeisen banke. Dodatni tzv. avista ili štedni računi, kao i devizni računi se ne naplaćuju :)
Možda i mi moramo da tražimo povlašćeni kurs za evro 🤔
 
Ima li jos neko problem da pristupi Raifeisen aplikaciji preko MTS mobilnog interneta ? Radi preko MTS fiksnog neta i preko Telenor mobilnog .

Nakon restarta telefona radi i preko MTS mobilnog neta .
 
Poslednja izmena:
@psychofedex

Neće ti dati. Tek na neke ogromne svote pregovaraju o kursu. Objašnjenje koje su mi dali je da je RF banka prelikvidna, tj. da ima ogromnu količinu eura koje ne može da plasira, te svesno destimuliše da se menjački poslovi obavljaju preko njih. Iz istog razloga dodatno naplaćuju devizne račune, mada su oni skoro značajno pojeftinili dok je kurs ostao astronomski. Nemam pojma koliko to objašnjenje pije vodu.

Ako se ne varam, mislim da na kupovinu od preko 500-600 eura ide za oko dinar bolji kurs od tog podrazumevanog za Premium korisnike. Ali i dalje je za oko pola dinara lošiji od podrazumevanog kursa u OTP.
 
Imam jedno pitanje. Prešao sam sa androida na iphone pa me zanima da li ovde postoji posebna aplikacija za kao što je raipay ili se kartica dodaje u wallet?
 
Kartica se dodaje u Apple pay koju dodaješ kroz wallet i tako plaćaš.
 
Nisam ranije nijednom placao online sa racuna. Malo mi je konfuzan njihov sistem.
Imam samo instaliranu aplikaciju moja mBanka na mobilniom.

Ako dobro razumem, ukoliko je placanje do 150.000 dinara onda treba da odem na opciju Token i da kopiram taj jednokratni kod (koji vazi 5 minuta), a u slucaju da je iznos veci od 300.000 dinara onda je neophodno da se kreira mobilni potpis.
Probao sam dva puta vec da izvrsim placanje ali sam dobio gresku da je OTP kod neispravan. Da li postoji neka vrsta privremene blokade u slucaju kada se dese neuspesne validacije placanja?
 
Poslednja izmena:
Nešto ne radiš kako treba. Plaćanje iz mobilne aplikacije se autorizuje PIN-om kojim se loguješ u aplikaciju ili otiskom prsta - kako ti je već podešeno u podešavanjima u aplikaciji.
OTP ili token se koriste za plaćanja iz Web aplikacije.
Pozdrav
 
Znaci ono sto ja zelim jeste da izvrsim placanje online, ne iz same mobilne aplikacije.
Kada unesem sve podatke kartice, pre kompletiranja same transakcije u poslednjem koraku od mene se zahteva da unesem OTP kod.
Posto mi ne stize nikakav OTP kod (nisam ranije nista placao, ne znam da li taj kod zapravo pristize kao sms poruka), ono sto sam uradio jeste da sam otvorio mobilnu aplikaciju i kliknuo na Token i tu sam kliknuo na Kreiraj jednokratnu lozinku. Kada sam uneo tu lozinku u poslednjem koraku procedure za web placanje dobio sam poruku da kod nije dobar.
Probao sam jos jednom isti postupak i isto mi je pisalo da nije dobar kod. Kada sam probao i treci put da od nule ponovim proceduru samo sam dobio poruku da nije moguce izvrsiti placanje sa ovom karticom.
Zeljeni iznos jeste bio veci od 150.000 dinara, ali nisam dobijao poruku da je problem do iznosa vec da uneti kod nije ispravan.
 
Aha, ti hoćeš da platiš karticom na nekom sajtu? Nisam tako razumeo prvi post.
Da, to kako radiš deluje ispravno. Kad uneseš podatke o kartici i klikneš na plati, sledeći korak je autorizacija OTP-om (OTP stiže ili SMS-om ili ga sam generišeš u delu Token).
Kojom karticom pokušavaš da platiš - možda ne može da se koristi preko interneta.
Pozdrav
P.S. Zovi banku pa pitaj da li tvoja kartica može da se koristi za plaćanja preko interneta.
 
@retrospektiva a vrlo je moguce i da banka odbija tu transakciju ako je prodavac neproveren.
Možeš da pozoveš banku i vidiš šta je razlog odbijanja.

Ja sam imao slucaj pre par nedelja sa karticom druge banke, gde se transakcija zavrsavala neuspesno nakon unosa OTP-a, a razlog je bio taj sto je banka stipirala transakciju iz predostroznosti.
 
Probao sam da platim debitnom master karticom (kartica je biznis, vezana je za preduzetnicki racun).
Kada sam otvarao racun zatrazio sam da mi se otvori dinarski i devizni racun. Nekoliko nedelja po otvaranju racuna preuzeo sam dve kartice, debitnu master karticu i Dina karticu. Posto nisam nijednom koristio kartice nisam radio nikakvu aktivaciju, mada ne vidim da je ta opcija dostupna unutar aplikacije.
Kada otvorim mobilnu aplikaciju vidim da su obe kartice vidljive u odgovarajucoj sekciji.
Ono sto vidim jeste da je iznos pored same kartice u aplikaciji prikazan u dinarima a ja zelim da izvrsim online placanje koje je u eurima.
Da li to znaci da bi meni bila potrebna neka druga kartica u slucaju da zelim da izvrsim placanje putem interneta u eurima?
 
Napravi jednu transakciju na bankomatu ili kupi nesto u prodavnici, nebitan je iznos. Bitno je da kartica bude ubacena u pos terminal i da ukucas pin. Nakon toga bi trebalo da radi.
Ne postoji zvanicna aktivacija kartice, ali da bi radila na digitalnim kanalima, mora prvo jedna “staromodna” transakcija da se napravi 🙂
 
Na dinarskom imam neki manji iznos, a sva sredstva su mi na deviznom racunu. Da li mogu da izvrsim online placanje sa master kartice uprskos tome?
Ili cu morati na kraju ipak da prebacim eure u dinare pa da tek onda izvrsim placanje. Kartica mi je izgleda vezana za dinarski racun.
 
Da li mogu da izvrsim online placanje sa MasterCard uprskos tome sto su mi sva sredstva na deviznom racunu, a kartica mi je izgleda vezana za dinarski racun?
Nažalost, to neće biti moguće, a čak nisam ni siguran da li se može obaviti domaće plaćanje i kada je kartica vezana za evro partiju, ali mislim da ni to nije izvodljivo. Odgovor je da ćeš svakako morati da podigneš evre i razmeniš pa uplatiš na bankomatu/blagajni ili eventualno prodaš banci devize po bankarskom kursu unutar aplikacije.
Ako je reč o preduzetniku, devizama svakako nećeš moći da plaćaš u Srbiji, niti da ih podižeš, zbog zakona o deviznom poslovanju i moraćeš ionako da ih prodaješ banci za dinare.
Da li to znaci da bi meni bila potrebna neka druga kartica u slucaju da zelim da izvrsim placanje putem interneta u eurima?
Potrebno je da u ekspozituri podneseš zahtev za vezivanje kartice na evro devizni račun.
 
Nažalost, to neće biti moguće, a čak nisam ni siguran da li se može obaviti domaće plaćanje i kada je kartica vezana za evro partiju, ali mislim da ni to nije izvodljivo. Odgovor je da ćeš svakako morati da podigneš evre i razmeniš pa uplatiš na bankomatu/blagajni ili eventualno prodaš banci devize po bankarskom kursu unutar aplikacije.
Ako je reč o preduzetniku, devizama svakako nećeš moći da plaćaš u Srbiji, niti da ih podižeš, zbog zakona o deviznom poslovanju i moraćeš ionako da ih prodaješ banci za dinare.

Potrebno je da u ekspozituri podneseš zahtev za vezivanje kartice na evro devizni račun.
Kao preduzetnik ne mogu da podizem devize ali bih mogao da platim direktno, ukoliko bih vezao svoju karticu za devizni racun.
Ako podnesem zahtev i karticu vezem za devizni racun, da li ce mi praviti problem ukoliko kroz dogledno vreme podnesem novi zahtev da karticu ipak zelim da vezem za dinarski?
Da li je ta promena nesto sto klijent moze da vrsi po potrebi, bez nekog ogranicenja?
 
@retrospektiva mogao bi da plaćaš online devizama, ali samo ka inostranim trgovcima, dok prema domaćim svaka transakcija biće odbijena. Kartica će ti ostati vezana za dinarski račun radi potrošnje u Srbiji nakon što ti bude bila vezana i za devizni, a jedino se menja to da banka neće zaduživati dinarsku partiju za inostrana plaćanja (online/pos/atm). Možeš ti to zahtevati iz dana u dan, ali problem će biti na strani službenika banke i odeljenja za kartice u centrali koje te zahteve obrađuje, u smislu koliko će oni to uzastopno tolerisati, itd. Po potrebi će, verujem, biti to sasvim ok.
 
Najlogicnije je da kartica bude povezana sa oba racuna. Trenutno u mobilnoj aplikaciji vidim da je vezana samo za dinarski.
Kada se placa nesto online ka inostranim trgovcima, cak i kada je kartica povezana sa deviznim racunim, da li su tada obe provizije ukljucene, 1% zbog toga sto je internet placanje u pitanju + 1% zato sto je inostrani trgovac?
 
+1% za inostrano plaćanje, takva je tarifa banke bezuslovno (Master/Visa, fizičko lice/Premium/preduzetnik ili pravno lice, važi za sve). Kombinovanu potrošnju po principu reciprociteta za fizička lica nudi Komercijalna, ali uz autokonverziju po kursu banke, tako da je prethodna kupoprodaja u menjačnici za set račune (Start, Aktiv, Klasik, Premium) bolja opcija zbog povlašćenog kursa. Ovo važi još u OTP i valjda UniCredit. Za Credit Agricole znam da se to mora naknadno zatražiti. Ali za preduzetnike i pravna lica ostaje isto ograničenje kako god.
 
Da li sam dobro razumeo, za preduzetnike u Raiffaisen banci se naplacuje 1% provizije za svako online placanje + 1% provizije u slucaju da se radi o inostranom trgovcu.
A ako je fizicko lice u istoj banci onda ce njemu biti naplaceno samo ovih 1% provizije zbog toga sto se radi o inostranom trgovcu?
 
Nazad
Vrh Dno