Šta je novo?

Forza Motorsport 8

Izgleda extra , igrace se
 
Nadam se da ce popuniti pCARS vakum.
 
4k 60fps sa RT refleksijama i GI uz poprilicno detaljnu vegetaciju i mape generalno, bas me interesuje kako ce da izgleda u praksi (XSX). Ne nekim od ovih snimaka automobili deluju fenomenalno, dok na nekim drugima podseca i na standardni Forza shading.
 
Brutalno izgleda 🤩
 
 
Tek sad kad se video XSX gameplay ovo uopste ne izgleda nista specijalno kako je inicijalno prikazano u prethodnim prezentacijama.
 
Zanimljivo kako ni danasnje racing igre ne mogu graficki parirati Driveclub-u koji je izaso prije desetak godina.
 
Pa zar ste stvarno mislili da ce od ovoga biti nesto, ovaj serijal je odavno propao, jedino im je bitan Horizon, ali i on smorio..
Driveclub, tata, a ni Grand Turismu ne moze ni da primirise..
 
U racing igrama volim da vozim "street", "stock" auta. U GT-u ih je sve manje, u 70% slučajeva je u pitanju supercar ili razne modifikacije automobila. Drugo, zvuk, GT godinama kuburi sa zvukom motora, mislim da se nisu ni zeru pomakli ni sa GT7, uglavnom promašen zvuk skroz.

Forza sa druge strane nema realističnu fiziku kao GT serijal ali zato ima automobila pun kufer, za svačiji ukus + zvuče primjetno bolje nego kod konkurencije - meni dovoljno tako da željno iščekujem i nastavak. :)
 
Džaba Forzi milion različitih automobila kada se osećaj u vožnji istih ne razlikuje skoro uopšte. Nadam se da su stvarno radili na fizici. Za sada mi ništa od ovoga ne deluje impresivno.
 
Iskreno, sto se grafike tice, pCARS 2 je meni i dalje #1



RIP SMS
 
Onda upalis Driveclub i vidis koliko je godina igra graficka ispred svega sto je izaslo i izlazi.

 
Ma ja sam preorderovao vec preko Turske pa sta bude , nek ide zivot .
 
Nakon nekih 9 sati igranja mogu reci da je gejmplej odlican. Potrefili su balans izmedju arkade i simulacije taman, tako da je ovo simcade koji naginje ka simulaciji. Licno, voznja i sam osecaj brzine su bolji nego u FM7 (jedina FM igra koju sam igrao sem ove), i generalno voznja je veoma zabavna kad se iskljuce asistencije (jedino koristim ABS, nema teorije da doziram kocnice na kontroleru). Ne moze se porediti sa, recimo AC Competizione (BTW, nisam mogao da verujem kako ACC dobro radi sa kontrolerom), ali je odlicna za jednu simcade igru.

AI je takodje bolji nego u FM7 ali je i dalje veoma promenljiv u zavisnosti od staze. Na stazama koje imaju mnogo laganijih, brzih krivina (Catalunya, Maple Valley, ili Grand Oak Raceway) mogu da dignem tezinu na 7 od 8 i zavrsim prvi sa nekog 10-12 mesta (pre trke se bira sa koje pozicije se startuje, trening pre svake trke ne ukljucuje kvalifikacije, ali mozete zavrsiti trening, videti gde ste u odnosu na AI vozace sto se tice najbrzeg kruga, pa onda izabrati da krenete sa tog mesta tako da, ono, nije da trening uopste nema smisla), ali na stazama sa mnogo kompleksnih krivina (Nürburgring) jedva drzim korak sa vodecim na 5 od 8 tezini. I da, vodeci vozac je obicno supermen u odnosu na ostale, ali nema vise onog fazona da je jedan te isti vozac konstantno prvi u svakoj trci u sampionatu, kao u FM7. Ovde je u svakoj trci neko drugi na prvom mestu, tako da mozete osvojiti sampionat bez i jedne pobede, sto je odlicno i nema stresa da se uvek bude prvi (slican fazon kao u Wreckfestu).

Upgrade automobila se vrsi poenima koji se dobijaju voznjom i svaka kola imaju 50 nivoa. Tokom regularnog sampionata se nakupi dovoljno XP da imate kola lvl ~25 pre poslednje trke (u sampionatima sa 5 trka, tu su i oni sa 4 kao i sa 6 trka), sto je dovoljno da se kola nabudze na max performance lvl za taj sampionat. Kesa ima dovoljno, a koliko sam video kola nisu toliko skupa.

Kampanja ima prolog sampionat od 3 trke, 20 takmicenja sa 4, 5, ili 6 trka, kao i 5 single race showcase eventa. Ja sam za ~9 sati odigrao prolog, jedno pola sata sam vozio Rivals event, a takodje sam i zavrsio dva takmicenja sa 5 trka (uvek odvozam 3-5 krugova tokom treninga) tako da se moze ocekivati oko 60-70 sati igre ukoliko igrate samo kampanju. Tu su i nedeljni live eventi (na fazon nedeljnih plejlista u FH igrama) i svaki ima po 5 trka, sto nije lose na duze staze. Koliko sam video, kampanja ce takodje dobijati nove sampionate tako da, ukoliko volite single player kampanje u FM igrama, ova je vrh.

Multiplayer nisam igrao ali koliko sam video probali su da odrade nesto slicno kao Gran Turismo (igraci imaju skill i safety rating, tako da, u teoriji, ako vozite cisto ne bi trebalo da vas matchuju sa kamikazama, ali videcemo).

Za kraj, grafika je meh (igra koristi TAA tako da je kvalitet slike daleko od FM7 i MSAA koji se tamo koristi), kao i performanse na PC-ju. Zamenio sam default DLSS dll sa najnovijom verzijom, ima malo poboljsanja ali TAA bez sharpen opcije za DLSS je daleko od optimuma... Optimizacija je daleko od savrsene, ali mogu da je teram u 65-70fps u 1440p ultrawide sa mesavinom ultra, high, i medium podesavanja kao i DLSS Quality. Kad strimujem na ROG Ally u 1080p uglavnom mi je sve na ultra i high sem senki (medium), sa DLAA umesto DLSS, i imam oko 75-95fps u proseku.

U svakom slucaju, igrace se ovo narednih meseci. Kampanja deluje odlicno, live service eventi su taman za par sati voznje nedeljno kada se zavrsi kampanja (a nadam se i da ce redovno dodavati nove campaign eventove), a ako zaista uspeju da wall crashere odvoje od ljudi koji voze normalno, mozda probam i multiplayer.
 
Recenzija GT fanboja, ali mislim da je ipak legit. Nadao sam se da ce ispasti iz šablona i da ce nageti malo na sim ala pomenuti pCARS ali nista od toga. Forza k'o Forza:

 
Izgleda kao codemasters piss filter

1.png
 
^
Cudno izgleda skroz, nije bas kao codemasters...zvuk je ok
forza_gaming.desktop.x64_release_final_2023_10_06_02_08_32_162.jpg

forza_gaming.desktop.x64_release_final_2023_10_06_02_08_45_624.jpg

forza_gaming.desktop.x64_release_final_2023_10_06_02_12_17_036.jpg
 
Postoji bug koji igru čini ispranom, pogotovo je primetno na Xbox verziji:

Screenshot-2023-10-04-103848.png
 
PSA: Dynamic Render Quality je u stvari podesavanje za LOD i detalje na stazi koji ukljucuje kvalitet publike, teselaciju, ambient occlusion, rastinje, itd. U Digital Foundry recenziji PC verzije je napomenuto da to podesavanje menja internu (render) rezoluciju, ali koliko sam ja primetio ukoliko se render rezolucija stavi na native window resolution nema promene rezolucije, vec samo LOD kvaliteta detalja na stazi. Ispod su tri skrinsota gde se vidi promena kvaliteta sa promenom DRQ podesavanja. Ultra i High (vrh i sredina) deluju maltene isto a dobija se oko 10 frejmova u 1080p rezoluciji. Jedina razlika je (valjda) teselacija na ultra skrinsotu. Na medium (poslednji) je vec primetna razlika (nema tragova guma, nema trave, losije teksture u daljini, senke i publika, nema onog plavog banera u pozadini). Takodje mi deluje i da se na medium gasi ambient occlusion (pogledajte teksturu asfalta, prvo sam mislio da je kvalitet same teksture opao, ali izgleda da je samo AO off na medium skrinsotu).

Moonlight 06_10_2023 6_54_53 pm.png
Moonlight 06_10_2023 6_55_15 pm.jpg
Moonlight 06_10_2023 6_55_45 pm.jpg
 
Modovana AC izlgeda daleko bolje od ovoga a manje zahtevnija. Probao kod burazera na 9100f veli ne podrzava cpu :D Dok FH5 radi lepo i izgleda cini mi se bolje od ovoga. Skinuo kuci free verziju nema karijera samo free race, iskljucio sve pomoci i dslje mi on nesto nateze volan kad driftujem...
 
Izgleda lose. Ne znam sta da joj radim. Iz kokpita je staza siva bez detalja. Drvece je lolypop par metara u daljini. Curbs na dosta lokacija samo flat low rez textura bez diffuse mape. I ako sam stavio fixnu rezoluciju, izgleda kao neki upscale sa 720p na 1440p. Anisotropic filtering i detalji padaju 5-6 metara od kamere.


Sto se mehanike tice, vozao sam samo GT3 auta. Nemaju gripa nikako. Downforce ne postoji ali overall u krivinama kao da vozim gume stare pet godina. Svaka je krivina bez gripa sa previse understeera. Kroz Eau Roge se u realnosti vozi pod punim gasom. U Forzi auto gubi grip sa dignutom nogom. Kompletna Bruxell je bez gripa.



Sa tehničke strane ima bug da volanom ne mozes upravljati i ako prebacujes brzine i radi svako dugme na volanu, ili da se vrti 2% pa se mora restartovati session. Nije cesto ali gotovo svaki put kada starta utrka ili hot lapping pa recimo prve trci sekunde nemas kontrole.

U igri je sve over the top da izgleda dramaticnije. Gubis grup da se kao bors sa autom. AI radi cesto brake check da se nesto desava u igri dok se na pravc virtualni volan trese i cima kao u američkom filmu.

Ovo mi najvise lici na GRID Autosport.

Sve u svemu razocarenje. Ovo je sve ok za Forzu kada se voziš šumom i kroz livade lupajuci ograde, ali ne i za Sport.

Neko rece da se bolja vremena prave kada se u krivini poteze rucna kočnica sto najbolje govori o stanju igre.
 
Bukv i mene podsetilo na onu smaracinu GRID, i izgleda lose
 
Meni je najveća mana preagresivan AI prilikom obilaženja
Ostalo mi je za sada sve OK
 
I meni se svidja igra, ali posle toliko dugacke pauze, ocekivao sam vise.
Deluje da igra nije u potpunosti zavrsena. Sto zbog sitnih bagova, sto zbog toga sto nesto sa bojama nije u redu (ne pricam o onom bagu).
Performanse su prilicno dobre na 13600k+4070ti. Imam oko 70-80 u 4k/ultra/dlss quality.
Povezao sam i volan i bio sam blago razocaran. Tokom veceg dela trke je sve ok, ali previse je situacija gde volan ne daje ama bas nikakav feedback. To nije slucaj u GT7 gde je citava trka borba, mada mi je jasno da je i to verovatno prenaglaseno.

 
Nazad
Vrh Dno