Šta je novo?

EON za Smart TV - aktivacija kodom [za EON browser/mobilnu aplikaciju postoji posebna tema]

Pratio sam protok prilikom pustanja bicikl.trke kroz Italiju, Eurosport 4K HDR HLG, na mom Lg oled TV. WIFI je konekcija (stabilna-5 gHz), ABR jedino moguc u EON aplikaciji, podesen na AUTO. Slika jeste HDR, ali nista spektakularno. Filmovi i youtube sa takvom "etiketom" izgledaju mnogo bolje. Pratio sam koliko TV "vuče" interneta u toj situaciji. Nijedan drugi aparat na mrezi nije bio aktivan.

Asus ruter pokazuje onaj "pulsirajuci" način protoka. Naizmence ide veliki pik u proseku od oko 19-20 mbit/s, pa manji od oko 7-9 mbit/s. Nekada su ta "brda" i "planine" veca, nekad manja, ali najviše vremena onako kako sam napisao. To svakako daleko prevazilazi 4mbit/s, tako da bar sto se toga tiče, ABR uopste ne stedi internet kada je Eurosport 4K HDR u pitanju.
 
Pogledaj koliko vuče, video klip 4320p 4k i 8k punu rezoluciju sa 60fps, Ima tu raznih rezolucija i FPS. Kada bi taj protok dali na eonu i njihovim uređajima, njihovi uređaji i net bi im se raspali za 3 dana.
Znam samo jedno da eon radi na 50 net i kada pustim određeno skeniranje na mreži, čak i preko proxy, dok preko tivimate nema šanse da radi stabilno. Šta to znači? To znači da je na eon redukovan kvalitet i ne pušta se bitrate koji oni tvrde u postavkama njihovih uređaja.
 

Prilozi

  • IMG_20220521_154559.jpg
    IMG_20220521_154559.jpg
    206.9 KB · Pregleda: 63
  • IMG_20220521_154725.jpg
    IMG_20220521_154725.jpg
    247.8 KB · Pregleda: 63
Poslednja izmena:
Ne možemo imati konstruktivnu diskusiju kad nismo na istom nivou razumevanja tehnologije koju diskutujemo... Plus si sad skrenuo raspravu u pravac "vidi koliki bitrate ovi drugi koriste".

dok preko tivimate nema šanse da radi stabilno. Šta to znači? To znači da je na eon redukovan kvalitet i ne pušta se bitrate koji oni tvrd

To znači da pirati koje gledaš u TiViMate ne koriste "adaptive streaming" a da Eon koristi, i zato se jedno prilagođava dostupnom "protoku" a drugo zakucava, baferuje , secka. Naravno da ako si najašio na download će da redukuje bitrate tj da pusti stream sa nižim bitrate. ili će da zakucava ako nema tu opciju. Upravo je to i suština "ABR" vs "CBR" opcija u Eon app i zašto su napravili zaokret u pristupu kad je uređaj konektovan na WiFi:

Kad si izabrao "ABR" Eon app tj player (Google-ov ExoPlayer) koji interno koristi da reprodukuje stream dobija od servera playlistu / manifest sa 3-6 video "track"-ova / podverzija tog kanala i kad je primoran zbog nedostatka download-a u tom momentu spušta kvalitet ( umesto 7000 kbps pušta 3500 kbps, ili 2200 kbps) ali nastavlja da radi. Dok ako je izabrana "CBR" opcija plus šta god izabrano za "kvalitet" (do 4, do 2, auto, blabla... to definiše gornji limit kvaliteta tj bitrate-a, ne najniži na koji će da te spusti ako ti zatrokira net) server ti vraća playlistu kja sadrži samo tu jednu jedinu rezolucija + bitrate varijantu kanala / stream-a, i kad ti dostupan download padne ispod te vrednosti naravno da će da prekida jer player nema izbor da se "spusti" na niži kvalitet.
Da bi izbegli to kad se koristi WiFi zato su uvalili ABR i ćao, smanjenje šanse za totalni prekid stream-a = manje poziva podršci. ABR je od prvog dana na Eon SmartTV app (i na Eon boxevima ) bila default opcija kad tek instaliraš app. Sad su "samo" ubili mogućnost da koristiš WiFi a da si u fazonu "hoću CBR i 7 Mbps"

Prosto: ABR = "daj sve dostupne varijante do ovog max bitrate-a", CBR = "daj samo jednu varijantu koja je manje ili jednako ovom bitrate-u". Znači to što si ti stavio "do 4 Mbps" ne znači da će svi kanali da ti budu tog bitrate-a već za određenje SD kanale kojima je max bitrate 2200 kbps (a ne 3500 kbps što je max za ostalu većinu SD kanala na Eon) pušta naravno taj stream sa 2200 kbps... ne pravi tebi server "on demand" encode sa bitrate 4000 kbps / 4 Mbps. Samo si setovao "ne želim preko ovoliko (jer imam jadan internet)".


@Magnus Mešaš bitrate sadržaja koji gledaš i dinamiku skidanja toga. Eon koristi HLS stream koji radi na takav način "brda i doline": da u par sekundi povuče maltene sav raspoloživ download i onda tipa 10 sekundi ne "vuče" ništa i tako u krug. Playlista sadrži po 3 video fragmenta gde fragment obično traje 6 sekundi. Dakle na 18s se refreshuje playlista i kad god uradi refresh kreće da što pre svuče sve video fragmente i onda to reprodukuje.
A i sad bitrate sadržaja je variable, nije constant bitrate tih 3.5 , 7... Mbps, to je prosek. Plus kao što napisah: ako nešto nije menjano u međuvremenu Eurosport 4K i SportKlub 4K nisu dostupni u ~4 Mbps varijanti već samo 7 (7000 kbps) i 15 (15000 kbps).
I "ABR" opcija nije tu da štedi internet već da kontroliše "adaptive" ili "non adaptive" playlista... što dalje utiče na ponašanje aplikacije kad koristiš WiFi na boxu koji je tipa 3 prostorije dalje od rutera + komšija A upalio mikrotalasnu a komšija B bluetooth zvučnike i unakazili ti "protok" na 2.4 GHz WiFi.
Ta druga opcija (video kvalitet? kako već beše) sa tim opcija Auto, do 4, do 2, bla bla bla utiče na potrošnju neta tj na izbor koji pod-stream tog kanala pušta.
 
Poslednja izmena:
Kao što rekoh Es 4k i sk 4k rade sa abr 4Mbps opcijom a čak na odabranim abr 1Mbps naravno sa "tupom" slikom. Naravno i na cbr na staroj verziji eon apk. A što se tiče tog yt tu je samo poređenje sa kvalitetom eon plejera i protoka. Ti možda i ne vidiš razliku ali razlika u protoku 5 i 12 je kao nebo i zemlja. Toliko o njihovom kvalitetu i zavrtanju slavine bitrejta i još i 7Mbs zatvaraju. Ali nebitno kome odgovara može da gleda i na 1Mbs ja ne moram. Zatvorili su to oni na izvoru tako da tu ni na 4k njihovim ne dolazi ni 7 a i ako dođe dođe varijabilno - nestabilno
 
Poslednja izmena:
Ај` што су осакатили битрејт са новом верзијом апликације, него им Јуроспорт 4К више није у HLG.
Знао сам да су зас***и, али сам хтео да пробам како све то изгледа. За сада на мој ТВ нећу качити мрежни кабл, тако да враћам старију верзију апликације.
 
Pa smešno je da "može" verzija aplikacija da utiče na to da li sam kanal jeste ili nije HDR. Tj da se promenom client aplikacija menja šta server šalje za taj kanal.
Takav zaključak nema smisla...
 
Ja odradih update na tv sticku i ne primjecujem neku razliku u slici. Ono sto je bitno da mi aplikacija sad radi malo fluidnije nego prethodna verzija.
 
Kod mene se pojavio update ali necu da azuriram. Iovako sve radi + veci bitrate
 
Šta bi trebalo da znači ono <••> IP u gornjem desnom uglu što se pojavilo?
 
Код андроид апликације све је стрим, нема двб-ц.
 
Pa smešno je da "može" verzija aplikacija da utiče na to da li sam kanal jeste ili nije HDR. Tj da se promenom client aplikacija menja šta server šalje za taj kanal.
Takav zaključak nema smisla...
Нигде нисам навео да је проблем са HLG-ом настао због нове апликације, него да им јуроспорт није HLG. Проблем је био до њих и прорадило је после неки пола сата ( можда и пре тога, али нисам гледао јуроспорт ).
 
Napisao si da nakon update na noviju verziju više nije HLG. Ja te pitao a na staroj da li jeste ili nije (= ako si se vratio kad si se vratio na staru verziju aplikacije i testirao taj kanal) napisao si da jeste. To mi je bio LOL momenat, ako je takva situacija stvarno.
 
Što se sporta tiče posle objave danas da je Arena vlasnik i Lige Nacije može komotno da ugasi Sport Klub. Po svoj prilici format Eurolige se menja tako da vrlo lako i ona može na Arenu Sport kao svojevremeno ABA što je sa Sport Kluba prešla na Arenu posle preregistracije te lige.
 
Pozdrav!
Imam namjeru kupiti TCL 55C728 tv.Zanima me dali na njemu EON TV aplikacija normalno funkcionira posto se ne nalazi na listi preporucenih uredaja.Imali netko taj TV i dali moze iznjeti svoja iskustva.LP

 
Ради.
Ако се баш деси да лоше ради, ажурирај фирмвер. Нпр, на С725 када је фирмвер на андроид ТВ 11 скоро па да не ради. Са фирмвером на Гугл ТВ - ради најнормалније.
 
Pozdrav, da li je nesto promenjeno po pitanju aktivacije eon-a na boxevima koji su prethodno bili na ugovor.

Konkretno dal je neko pokusavao eon da aktivira na sdott boxu nakon sto je prestao sa pretplatom SBB-u.
(Aktivacija preko koda sa aplikacije)
 
Pozdrav, drustvo. Ovo je moj prvi post na forumu i nadam se da cu saznati puno toga zanimljivog ovde.

Naime, pre neki dan sam kupio XIAOMI Mi TV Stick (obican, nije 4k). Kupljen je nov, sa 2 god garancije. Odlucio sam se za njega jer TV na kom bih ga koristio nije smart i rezolucije je 1080i. U prostoriji u kojoj je koristim WI FI, nemam pristupacan lan kabal (stoga stick a ne box). Instaliranje je proteklo lako, upario sam ga sa andorid telefonom, aplikacije rade dobro, intrefejs tecno, nikakv problem nisma primetio. Ne baguje, ne restartuje se. Sasvim sam zadovoljan i tek otkrivam mogućnosti. Medjuttim, ono zbog cega sam ga kupio jeste koriscenje EON aplikacije, s obtzirom da u kuci u kojoj bih gledao TV povremeno nemam kablovsku tv. Kod roditelja imamo EON paket vec nekolikko godina i kosristimo ga na jednom TV, i pride na nekoliko mobilnih telefona i racunara (pravo na 5 uredjaja). Sada sam resio da iskoristim pravo na koriscenje EON aplikacije i na dodatnom SMART TV uredjaju. Pribavio sam kod, uneo ga i EON je pokrenut. Interfejs radi ok, sve deluje dobro, osim slike. Slika ima vrlo losu rezoluciju. U podesavanjima sam podigao nivo brzine do 4Mbps (visok) ,probao i na AUTO, ali se tek onda desava mnogos eckanja, crnog ekrana, prekidanja. Kada odaberem nizak niov slike (do 1 MBps) nema seckanja i prekida, ali je kvalitet slike jako los.
Ypu tube i druge aplikacije rade odlicno, nema nikakvih seckanja. Instalirao sam i WI FI meter app za TV (preko google play prodavnice) da propbverim brzinu signala koju STICK "hvata" i prikazuje mi oko 35 MBps. Probao i drugi uredjaj (laptop i telefon) ispred TVa i stika - prikazuje oko 40 MBps, sto znaci da je Wi FI odlican u tom prostoru, i udaljen je svega oko 3 m od rutera.
Takodje, kada u okviru EON app pokrenem TEST MREZE u podesavanjima, pokaze da je preko SBB servera brzina tek oko 1,3 Mbps!?!?!?! :O

Sta bi mogao da bude razlog tako loseg protoka kroz EON aplikaciju i da li neko zna kako bi to moglo da se otkloni? Svakako planiram da zovem SBB podrsku da pokusam da objasnim o cemu se radi, ali ne gajim neke nade u njihovo resavanje problema. Citao sam ranije postove i shvatio sam da je u pitanju neki update EON aplikacije. Razumem da slika nije savrsena, ali da jedino dozvoljava stream na niskom nivou kvaliteta mi nije jasno, s obzirom da uredjaj radi dobro i da je brzina interneta zaista dobra.

Da li je neko imao slicno iskustvo?
Nadam se da neko ima objasnjenje za ovo? Kako izbeci ovaj problem ?

Hvala unapred
 
Pozdrav, drustvo. Ovo je moj prvi post na forumu i nadam se da cu saznati puno toga zanimljivog ovde.

Naime, pre neki dan sam kupio XIAOMI Mi TV Stick (obican, nije 4k). Kupljen je nov, sa 2 god garancije. Odlucio sam se za njega jer TV na kom bih ga koristio nije smart i rezolucije je 1080i. U prostoriji u kojoj je koristim WI FI, nemam pristupacan lan kabal (stoga stick a ne box). Instaliranje je proteklo lako, upario sam ga sa andorid telefonom, aplikacije rade dobro, intrefejs tecno, nikakv problem nisma primetio. Ne baguje, ne restartuje se. Sasvim sam zadovoljan i tek otkrivam mogućnosti. Medjuttim, ono zbog cega sam ga kupio jeste koriscenje EON aplikacije, s obtzirom da u kuci u kojoj bih gledao TV povremeno nemam kablovsku tv. Kod roditelja imamo EON paket vec nekolikko godina i kosristimo ga na jednom TV, i pride na nekoliko mobilnih telefona i racunara (pravo na 5 uredjaja). Sada sam resio da iskoristim pravo na koriscenje EON aplikacije i na dodatnom SMART TV uredjaju. Pribavio sam kod, uneo ga i EON je pokrenut. Interfejs radi ok, sve deluje dobro, osim slike. Slika ima vrlo losu rezoluciju. U podesavanjima sam podigao nivo brzine do 4Mbps (visok) ,probao i na AUTO, ali se tek onda desava mnogos eckanja, crnog ekrana, prekidanja. Kada odaberem nizak niov slike (do 1 MBps) nema seckanja i prekida, ali je kvalitet slike jako los.
Ypu tube i druge aplikacije rade odlicno, nema nikakvih seckanja. Instalirao sam i WI FI meter app za TV (preko google play prodavnice) da propbverim brzinu signala koju STICK "hvata" i prikazuje mi oko 35 MBps. Probao i drugi uredjaj (laptop i telefon) ispred TVa i stika - prikazuje oko 40 MBps, sto znaci da je Wi FI odlican u tom prostoru, i udaljen je svega oko 3 m od rutera.
Takodje, kada u okviru EON app pokrenem TEST MREZE u podesavanjima, pokaze da je preko SBB servera brzina tek oko 1,3 Mbps!?!?!?! :O

Sta bi mogao da bude razlog tako loseg protoka kroz EON aplikaciju i da li neko zna kako bi to moglo da se otkloni? Svakako planiram da zovem SBB podrsku da pokusam da objasnim o cemu se radi, ali ne gajim neke nade u njihovo resavanje problema. Citao sam ranije postove i shvatio sam da je u pitanju neki update EON aplikacije. Razumem da slika nije savrsena, ali da jedino dozvoljava stream na niskom nivou kvaliteta mi nije jasno, s obzirom da uredjaj radi dobro i da je brzina interneta zaista dobra.

Da li je neko imao slicno iskustvo?
Nadam se da neko ima objasnjenje za ovo? Kako izbeci ovaj problem ?

Hvala unapred
Ista stvar se kod mene dešava na Xiaomi TV Sticku, samo na EON-u. Brzina interneta na speed testu na Sticku 60 mpbs, a preko testa mreže u EON aplikaciji prikazuje brzinu 3 Mbps…
 
Verovatno imate i istog internet provajdera ;)
@Alexa84 Proveri taj "built-in" speedtest u sklopu Eon app u različitim delovima dana (tipa ujutro, u podne i oko 21h kad svi najaše da koriste net) da li varira drastično brzina.
Takođe instaliraj na stick zvaničnu speedtest.net aplikaciju i odradi single connection test ka SBB BG serveru i vidi da li i tu izmeri slično bedne download brzine.
Zatim odradi isti test (single connection ka SBB BG) na nekom kompu koji je kablom (u bilo kojoj prostoriji, poenta je da utvrdiš ostvarivu brzinu ka SBB mreži u idealnim uslovima, bez buđavog u uvek nestabilnog WiFi koji je značajan faktor... kabl će uvek da pokaže realno stanje) povezan na ruter i vidi rezultate... da li jesu ili nisu krš i tako. Ako jesu imaš odgovor na pitanje gde je problem (= problem je u rutiranju tvoj provajder >>> SBB mreža / Eon CDN mreža).

Dakle, cilj experimenta je da vidiš i razgraničiš gde je i šta je problem:da li je glavni problem WiFi ili sam stick ili ono što je najverovatnije i što je već poznat slučaj da je problem uveče (i/ili kad god su neki jako popularni sportski prenosi) u određenih regionima Srbije određeni internet provajderi (najviše se ljudi žalilo na Supernova, ali povremeno i Telekom / MTS net) imaju problem sa preopterećenim rutama ka SBB mreži.
To se manifestuje upravo tako: da su speedtest-ovi ka svim ne-SBB destinacijama OK a ka SBB užas. Da možeš da streamuješ 4K odakle god (Netflix, HBO, torrent steaming) a samo Eon stream ne može ni 4 Mbps da radi stabilno.

Kad se Eon stream toliko raspada taj test u sklopu same Eon aplikacije je uvek užas + i speedtest.net aplikacije za testove ka SBB serverima prikazuju jadne brzine.
 
Poslednja izmena:
Pa najidelniji nacin da odneses negde i probas direkt na lan kablo ko sto shaman rece.
Inace ovo sto je bakara napiso nije skroz bez smisla u nekim slucajevima .Kao u mom inace ,primetio sam to jos pre par godina i tv u dnevnoj sobi je prikacen uvek na 5ghz ..Kad je na 2,4 ghz na par minuta mi zastajkuje(pogotovu kad je eon aplikacija ukljucena) .Takodje pustis 4k na youtube ,i ocigledno sporije dolazi do te rezolucije .Strucnjak -ne strucnjak ,ne kontretno za ovaj problem verovatno ,ali nekom moze da pomogne i resi problem ako koristi 5ghz mrezu :) ..
 
Al si redukovao šta je shaman ustvari rekao 🤣
Nije suština samo u LAN vs WiFi već da testira brzinu ka SBB u to na 2 različita mesta (test unutar Eon app & speedtest.net test) i da speedtest.net test bude single connection jer video streaming naravno koristi samo jednu konekciju ka serveru, i ako je ta jedna trenutno limitirana na tipa 2-5 Mbps naravno da neće raditi 4 ili 7 Mbps Eon stream.

Suština je utvrditi da li je problem na nivou korisnikovog internet provajdera (= problem sa rutama) ili je problem na nivou korisnika (krš WiFi signal, problem za stick-om...).
 
Да речем и ја коју паметну на ову тему са квалитетом стрима на апликацији из наслова теме.
Имате apkpure/aptoide продавнице где можете скинути старе верзије апликације, које нису ограничавале проток због wi-fi -а. Пробајте како ће се оне понашати.

Остало - послушајте чике које су прозбориле коју паметну - @shamanNS и @bakara
 
Nije to ograničenja protoka ;) To je ograničenje tj onemogućavanje da korisnik napravi kombinaciju WiFi + stream zakucan na određeni bitrate i da kad bude problema sa ostvarivom brzinom preko WiFi umesto "loša slika" bude "nema slika uopšte" = pozivi podršci.
 
Nazad
Vrh Dno