Šta je novo?

Postoje li problemi u korišćenju usluga mobilne telefonije posle prenosa broja?

nocniduh

Slavan
Učlanjen(a)
07.04.2008
Poruke
699
Poena
345
Razmatram da po prvi put promenim svog operatera. Sećam se da sam video u dokumentaciji jedne banke za SMS uslugu da se savetuje da se posle prenosa broja prijavi novi operater banci, pa me interesuje da li ste imali problema sa SMS uslugom (plaćanje parkinga, prijem SMS ova poslatih sa sajtova za verifikaciju i sl.) kao i sa pozivima (npr. preneli ste broj u A1 ali kada vas neko sa mesečnim planom zove iz A1, umesto minuta u mreži troše mu se glavni minuti). Moje pitanje se pre svega odnosi na prenose između 3 glavna operatera mobilne telefonije (A1, mts i Telenor) ali možete podeliti iskustvo i za druge, ako to želite.
 
Kroz nesto vise od 8 godina kolko koristim uslugu MNP (prenos broja), nisam imao puno problema takve vrste.
Moj broj je iz Telenor 063 numeracije, preneo sam ga prvo u mts, a onda 4 godine kasnije u A1.

Sada kad me neko zove iz A1 mreze a ima minute samo za A1, trose se naravno samo A1 minuti. Tu nema nikakvog problema.
Svi SMS servisi (domaci strani) rade (ono sto ja koristim).

Postoji mali problem sa Banca intesa servisima, ali je tolko mali i javio se prvi put pre mnogo godina kad sam preneo broj iz Telenora u mts. Jos nije resen, ali samo zato sto me iskreno mrzi da se cimam.

Naime, sve SMS poruke od banke stizu uredno, osim inforacija o uplati na moj racun. To mi apsolutno ne igra nikakvu ulogu, dok god mi OTP stize na SMS.

Sa Mobi bankom nikad nisam imao ni najmanji problem. I ovaj moj broj po svemu sudeci nece uskoro nazad u maticnu mrezu, ne mogu da se setim tacno kada sam prvi put preneo broj, ali ima tome vise od 8 godina. Toliko vremena broj nije u Telenoru.
 
U Telenoru, a kako kazu to je svuda problem, ne mozes da zamenis broj (npr zbog uznemiravanja) vec moras da raskidas ugovor i placas penale (ako si pod UO), sto nije navedeno kao ogranicenje u zahtevu za prebacivanje.
To pravdaju tehnickom nemogucnoscu zamene broja za portovane (prebacene) brojeve i zbog njihove nemogucnosti korisnik se tera da inicira raskid, sto posledicno dovodi do penala. To je informacija sa call centra i iz ekspoziture.
Sledeci korak bi bio da se pise molba tj reklamacija, ali posto trenutno moze raskid zbog promene cena, nisam dotle dosao.
 
To je baš poseban slučaj i nešto o čemu ne razmišljamo dok nam ne zatreba. Dobro je da si to pomenuo.

Čiitajući Правилник о преносивости броја за услуге које се пружају преко јавних мобилних комуникационих мрежа koji je 2014. zamenio Правилник о преносивости броја у јавним мобилним телекомуникационим мрежама naišao sam na informaciju u članu 19. da korisnik prenetog broja ne može podneti zahtev za aktivaciju glasovne poruke kojom se dobija obaveštenje kada se poziva broj koji nije u matičnoj mreži. Ako je tako i u praksi, eto još jednog ograničenja za prenete brojeve.
 
Nije tačno. Imam 2 godine A1 postpaid broj prenet u Telenor, uključena ta poruka, a od pre 2 meseca i MTS prepaid prenet u A1, isto aktivirana poruka. Kad preneseš broj samo pošalješ email da ti to aktiviraju.
 
Otkako mi je jutros izvrsen tehnicki prenos broja u A1 mrezu, ne stize mi nista od banke, ni OTP kod, ni prilivi/odlivi. Kontaktirao sam banku da prijavim promenu operatera, rekli su mi da ih ne zanima jer je njima vazno samo da je broj ispravan i potvrdili da je sa njihove strane ok. Zovem A1, takodje mi je operater rekao da nemam nikakvu zabranu na broju ali da ce poslati tehnickoj sluzbi na proveru. Nadam se da ce se resiti :/
 
Identičan problem sam imao početkom meseca. Naime, preneo sam broj iz Telenora u A1. Prvih 24 sata nisam dobijao SMS poruke od Intese. Međutim, već idućeg dana su proradile.
 
Nazad
Vrh Dno