Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mislim da garacnija moze da se ostvari na taj deo, nalepnica na poledjini kucista svakako ne moze biti iznad zakona. Pa zamisli sad kad bi svako pisao sta pozeli i izmisljao u kom slucaju garancija vazi, odnosno ne vazi.
Suština je u tome što je ovde proizvod koji je kupljen konfiguracija, pa se samo na nju i može ostvariti garancija.
 
Na neki način, to je upravo stvar koja bi se laicima više i sviđala. (Devojkama, starijim ljudima...) Da on ne mora da razmišlja šta na kompu ne radi, već da servis misli o tome šta na toj konfiguraciji zeza.
 
Sviđalo ili ne, onaj ko je kupio konfiguraciju svesno je to uradio, a i prodavac je svesno i sa namerom tako prodao.
A po zakonu garancija ide na proizvod koji je prodat, u ovom slučaju na konfiguraciju, pri čemu, ako proizvođač, u ovom slučaju maloprodaja koja sklapa konfiguraciju i tako dobija nov proizvod, daje fiskalni, ide saobraznost 2 godine. Za više mora da da garantni list na kome opet daje garanciju na prodat proizvod - konfiguraciju.
Komponente u ovom slučaju, što se tiče saobraznosti ili garancije na papiru jednostavno ne postoje.
 
Te nalepnice zapravo neki distributeri stavljaju kako bi bila omanja garancija da sa konfiguracijom ništa nije petljano pre nego dođe do kupca...

Baš sam zimus kupio gotovu konfiguraciju i imala je sigurnosne stikere, i nisam zvao prodavca nego distributera čisto da ih pitam kako ja to ne smem sam da očistim komp ili ubacim neku komponentu, i lepo mi rekoše da smem bez problema, nalepnice ne podležu nikakvom zakonu, i oni ih stavljaju čisto da zapečate konfiguraciju pre nego ih distribuiraju prodavcima...

A što se tiče garancije na celokupnu konfiguraciju, mislim da ona ne važi za pojedinačnu komponentu koja je izdvojena iz konfiguraciju, barem ne kod ovih konfiguracija koje se kupuju u maloprodaji.

Recimo ja kada sam naručivao gotovu konfiguraciji od "manjeg" prodavca koji se bavi time, dobio sam kompletnu dokumentaciju od svake pojedinačne komponente i saobraznost za svaku pojedinačno, tako da sam recimo na matičnu imao 3 godine garancije a za ostale komponente dve. I tako je prosto na računu, svaka stavka zasebno.
A kada sam kupio gotov računar u Tehnomediji za majku dobijem samo garanciju za taj računar imenovan modelom te konfiguracije.

A što se tiče gotovih konfiguracija neki prodavci na Web stranicama imaju pojašnjenje u odeljcima Često postavljana pitanja.

Recimo na sajtu Uspona lepo piše da kupac sme da otvara računar i ubacuje svoje komponente i da će garancija i dalje važiti... Na sajtu Gigatrona piše da se obratiš njihovom info servisu, a na većini drugih sajtova ne piše baš ništa vezano za to.
 
ako je kupljen racunar kao celina garancija ide na ceo racunar a ne pojedinacne komponente,
ako je sastavljen iz kompomenti, firma koja ga je sastavila ima svoju "proizvodnju" dakle registrovana je za tako nesto i prodaje racunar kao celinu a ne kao zasebne komponente.

Ako je prodat racunar kao skup zasebnih komponenti onda ide garancija na svaku komponentu zasebno, bez obzira da li vam je firma sastavila custom racunar ili vi licno.
Kada su na racunu zasebne komponente to samo znaci da firma nije registrovana za proizvodnju vec samo za prodaju.

kada reklamirate gotov racunar, onda firma koja vam je prodala utvrdjuje sta je pokvareno u racunaru.
Kada je skup zasebnih komponenti onda vi utvrdjujete sta je pokvareno i reklamirate pokvaren deo.

dakle, dosta je slicno ali se bitno razlikuje kupovina komplet racunara od komponenti.
 
Pre 3 godine mi je prilikom ostvarivanja garancije grafička kartica zamenjena za novu, ali nisam dobio novi fiskalni račun niti novu garanciju (zamena je izvršena u prvih 6 meseci od kupovine). Prvobitna garancija od 3 godine je istekla, ali još uvek nije prošlo 3 godine od zamene kartice. Da li imam pravo sada na garanciju, tj. da li je uopšte trebalo tada da dobijem novi garantni list?
Imaju oni po serisjkom broju da je izvrsena zamena, ali treba sad to isterati.
Garancija ostvarena bez problema, sve pohvale za VipHouse
 
Može pomoć drage kolege, evo sledi i problem sa mojim TV-om marke Hisense i "šablonskim" odgovorom jednog od zaposlenih.

Kakvi su to kreteni iz servisa, robot bi ispoljio više emocija od ovog zaposlenog, koji se nije udostojio ni da me okrene na mobilni telefon i objasni situaciju nego zalepio šablon odgovor i poslao TV nazad, kaže ne spada u garanciju taj vid "oštećenja". Uglavnom, napisao sam prigovor istom tom servisu, okrenuo Hisense predstavništvo u Srbiji i rekli su mi da kad dobijem odgovor na prigovor da im se javim. Vidim od jutros da je TV poslat nazad, odgovora na prigovor još uvek nema.Ujedno sam poslao mejl efektivi da vidim mogu li da pomognu a razmišljam se da okrenem i ministartstvo za turizam i telekomunikacije zato što SMATRAM da su mi prava kao potrošaču koji je dao 40.000 RSD da nakon 6 meseci TV počne da dobija tačkice, ugrožena.
Evo svi skrinšotovi što sam napravio i prosledio efektivi, ako neko može samo da mi kaže imam li kakve šanse, ili da čekam da TV dobije tačkice na sve strane pa da onda uvaže reklamaciju: https://postimg.cc/gallery/nMXcKMD
 
To je mislim onaj šrikorasprostranjeni Dirty Screen Effect... Što se tiče prirode problema, mnogi ga klasifikuju kao anomaliju više nego kvar ili defekt, s obzirom da je vezan za prirodu, odnosno kvalitet LCD i LED ekrana i kod jeftinijih panela se često javi u većem ili manjem obimu, od čega uglavnom i zavisi da li će problem biti prepoznat kao takav. Nekome prošara kompletan TV.

Oni su te otkačili, ti si vidim poslao mejl efektivi a mozes i prigovor sektoru za zastitu potrosaca Ministarstva, pa da cekas njihovu reakciju.

Inace ima jedna prosta fora kojom mnogi rese te pojave, ali to na sopstvenu odgovornost ako zelis samo, a to je da ljudi olabave srafove pozadi na TVu i tako smanje tenziju na panel i često tako reše te mrlje.
 
Drugim recima, to je prasina u ekranu, nije nista pokvareno...

Tu ti je najveci problem sto taj TV nije ni otisao dalje od tehnomanije, oni su zakljucili da je ispravan (realno i jeste) i odbili reklamaciju bez prosledjivanja hisensu.

I ja sam istu gresku napravio pre par meseci kada sam nedelju dana stare slusalice koje su pukle na nosacu odneo u tehnomaniju zaleci se na nesaobraznost a oni odbili kao mehanicko ostecenje.
Da sam odneo direktno uvozniku verujem da bi to odmah zamenili jer tih plastikica sigurno imaju gomilu na lageru.

ja stalno ponavljam da se roba nosi direktno dobavljacu a ne trgovcu, a onda se sam ne pridrzavam tog pravila jer mi je lakse da reklamiram trgovcu i tako se zavrsi...

I ti si taj TV trebao da nosis uvozniku a ne tehnomaniji, sigurno bi bolje prosao/
 
Hajde jedno pitanje - 23.7. sam reklamirao jedan uredjaj, desetak dana kasnije je stigao SMS od servisa da reklamacija nije prihvacena, medjutim, uredjaj mi jos uvek nije vracen. Postoji li neki zakonski rok do kada moraju da mi vrate uredjaj?
 
Odavno je probijen zakonski rok, mislim da sad možeš da ih tužiš zato što su zadržali uređaj koji je u tvom vlasništvu duže nego što je propisano, a bez tvog pisanog odobrenja.
 
Ok, thanx, za sta bih konkretno mogao da ih tuzim? Nisam bio u ovakvoj situaciji nikada pa nemam ideju :)
Mislim, uredjaj vredi 5k, mini usisivac je u pitanju, nista fancy i skupoceno.
 
Zar ne pise u toj sms poruci gde je odbijeno da ce nastaviti sa testiranjem?
 
Da, 31.7 je stigao prvi SMS koji kaze da ce u 'duhu dobrih poslovnih' odnosa nastaviti testiranje jos 5 radnih dana.
10.8. je stigla nova poruka da ne prihvataju reklamaciju i da ce dalja komunikacija ici preko maloprodaje.

Jesu li po ovome probili rok ili ne?
 
Moraju da ti odgovre u vezi reklamacije u roku od 8 dana, a onda imaju pravo da ti drže uređaj u servisu još 30 dana.
I to je to.
Pošto si ti njima predao uređaj 23.07. (nadam se da imaš neki dokaz da si tada predao), oba zakonska roka su istekla i oni tvoj uređaj sada imaju protivpravno u svom posedu, pošto od tebe za to nemaju pisanu saglasnost, pa možeš da ih tužiš za protivpravno prisvajanje tuđe imovine. Naravno da ovo nećeš da uradiš, ali ćeš da iskoristiš kao adut kada budeš otišao u radnju gde si kupio i budeš tražio ganc nov usisivač ili pare nazad.
 
Kako su probili ako je odneo 23.7,a stigao sms 31.7,znači 8 dan.
10.8 mu je stigao drugi sms,to nije probijeno ništa.
 
To sad da odeš u tu radnju, moguće da će ti uređaj dati, i da će od njihovog ovlašćenog servisa pisati kako su oni taj uređaj na vreme prodavnici poslali. Iako verovatno nisu... Ali može biti i da je u tu radnju stigao taj uređaj, a da oni iz radnje nisu tebi poslali obaveštenje.
 
JuNghwB.jpg
 
Da li je ovo istina ili prevara neka?
1631096083572.png
 
Mislim da ima čak i tema o ovome, nekoliko njih jeste uspelo da naplati ovo, ali po nekom PR dopisu iz EPS-a, svega nekoliko od 100+ parnica. Ipak živimo u jednopartijskoj državi, gde sudije znaju šta se od njih očekuje, pa tako i rade.
 
Kupio sam Emmiu 2019 god. neke Lumax sijalice sa samsungovim cipom gde je bila garancija 3 godine. Crkne jedna i odem da reklamiram ponesem racun kad ono Emmi zatvorio radnju. Odem do Win win posto su sad kao jedno i tip ono 10 minuta gleda u racunar, pa onda u telefon, uzima mi podatke, stampa racun i onda kaze moras sam da pises uvozniku mi nikad nismo davali 3 godine garancije. Em sto me drnda 10 minuta i uzima pedatke i na kraju nece da zameni j****u sijalicu. Znaci u toj klosarskoj radnji ni sata kabl ne bi vise uzeo.
 
U Gigatonu ti daju pisanu garanciju na tri godine, a čini mi se da su im te sijalice jeftinije.
 
I Emmi i Winwin prodavnice i dalje postoje, samo što ih je manje, i izmešali su koja je koja - Tehnomanija, Emmi ili Winwin. Ne znam da li bi vredelo otići baš u jednu od Emmi radnji...
 
Ali u pravu su, donekle...

Za garanciju veću od zakonske, dakle dužu od 2 godine moraš da imaš dokaz o produženoj garanciji od uvoznika.

Mislim izradili su te ako onda kada si ih kupovao ako su reklamirali 3 godine a nisi dobio garantni list na taj period već samo račun ili Ugovor o kupovini na daljinu, jer dokaz o kupovini pokriva zakonski samo period od 2 godine.
 
Samo piši ti uvozniku, ljudi generalno radije se obraćaju njima i imaju bolje iskustvo kada je ostvarivanja prava na garanciju u pitanju nego sa prodavcima.
 
Ali u pravu su, donekle...

Za garanciju veću od zakonske, dakle dužu od 2 godine moraš da imaš dokaz o produženoj garanciji od uvoznika.

Mislim izradili su te ako onda kada si ih kupovao ako su reklamirali 3 godine a nisi dobio garantni list na taj period već samo račun ili Ugovor o kupovini na daljinu, jer dokaz o kupovini pokriva zakonski samo period od 2 godine.
Mislim ko daje garantni list za sijalice, tip rekao da ponesem racun ako nesto bude problem u tom periodu, Na samoj kutiji pise da je 3 godine garancije i na njihovom sajtu kod specifikacija je isto pisalo. Sa Emii nisam imao nikad problem
 
Nijedan prodavac ne daje na svoju ruku produženu garanciju. Proizvođač ili uvoznik su odgovorni, zato treba sačuvati dokumentaciju, ili kutiju uz račun da se ima ako zatreba.
 
Nazad
Vrh Dno